43.Demokrasinin cadı kazanı içinde
dünyalık siyasi oyunları ve emelleri için siyasetin ifrat ve tefriti olarak;
A-Ölülerinin
kabrine dua ile yad ve şad eden değil de dirileri şikayet için giden yada
dirileri ölülere şikayet eden ve bu konuda şaşalı toplumsal eylem yapan yada
ölülerin kabrinden dua ile bir şeyler isteyen; fert, toplum, kurum, örgüt...vb ne denir?
B-Tarihte
hangi kavimlerde bu seremoni çok görülmüştür.
C-Ölüleri
dirilere şikayet eden ve bu konuda şaşalı toplumsal
eylem yapan; fert, toplum, kurum, örgütlere ne denir?
İpucu;siyasi
ergleri ve emelleri için ölülerin kabrinde rahatsız edilmesi;ölülerden medet
umma cehaleti, rezaleti ve edepsizliğini düşünün. Başı sıkıştıkça büyüklerinin
kabrine gidip birilerini şikayet etmeyi akıl edenleri
düşünün. Dinde sadece ölümü hatırlamak ve ölülere rahmet için Allah CC’DEN dua
ile rahmet dilemek için kabirler şaşalı olmadan sade bir şekilde ziyaret
edilmesi önerilir.
C.43 A Acizler
topluluğu denir.
Ben cahil
ya da dinini tanıyamamış olan toplumlarda görülür.
C Başı
sıkışınca Allah diye yalvaran normalde pek de hatırlamayan bir toplum yapısı
vardır. Ebru YOLCU
C.43. a.Günümüzde genelde ramazan ayı
içerisinde kabir ve büyük zadların kabirlerinde
taşkınlık olur. Bizim insanımız böyle yerlere hep bir beklentisi isteği
olduğunda giderler. Oysa dua etmek için illa kabre gitmek gerekmez.
Bulunduğumuz yerden de dua edebiliriz.
b.
c. Ölmüş bir insanın
hakkında iyi yönleri ile konuşmak dinimizce de güzel ama şikayet tarzında
konuşmak hem ölü için hem de konuşan için hayırlı olmadığı dinimizce
yasaklanmıştır. Büşra Hafize BORA
C.43.A-Bu konuda herhangi bir fikrim yok
ama her şeyin aşırısını düşünen bir kesim olduğunu düşünüyorum. Pelin GÜMÜŞ
C.43.A.Ne yaptığını bilmez denir.
B.Bilmiyorum.
Salih ARSLAN
C43:A. Geçmişteki güzel günleri arayan,
fakat yanlış yerde arayan insanlar bu guruba girer. Ferdi KODAŞ
C43:B. Akla ilk gelen tabi ki bizim
toplumumuz. Ya şimdiki düzeni beğenmeyip Anıtkabir e gidip Ata ya birilerini
şikâyet ederler ya da çok eskiye gidip Osmanlının dünyaya hükmettiği dönemi
arzulayıp neden tekrar öyle olmadıklarından şikâyet ederler. Ferdi KODAŞ
C. Öyle ya da böyle yapılmış bir haksızlık varsa ve
haksızlık yapanlar ceza almamışsa haksızlık yapılanların içini biraz
rahatlatmak için muhakkak bir şeyler yapılmalı haksızlık yapanlar ölmüş olsa
da. Kısaca anlatmak istediğim ölüleri dirilere şikâyet edenleri de hor
görmememiz lazım. Ferdi KODAŞ
C.43:A. Solsu münafık, sağcı münafık ve argo
bir kelimeyle enayi denilir. Çünkü ölü kendisine bile fayda sağlamazken nasıl
olurda diriye fayda
B .Tarihte birçok örnekler mevcuttur. Hatta şu
an bile vardır. Bunlar Mekkeli müşrikler, Küba, Türkiye ve sayamadığım birçok
toplum ve kitle bulunmaktadır
C.
Cahiliye döneminde Mekkeli müşrikler Allah’ı bilirlerdi. Hatta Allah Kuran-ı
Kerimde de belirtilmektedir. Ancak Allah’ın sıfatlarını daha ünce ölmüş olan
iyi insanlara yüklemişlerdi. Allah yerine bunlardan isterlerdi. Günümüzde de
bazı kabristanlara gidilip onlara yalvararak onlardan bir şeyler istenmektedir.
Bunlar tamamen şirktir. Bunlar sağcı münafıktırlar. Bunun dışında ise Muz
Cumhuriyetinde ölmüş olan önderlerine gidip kendiside bu duruma inanmadığı
halde sırf kendi menfaati için inanıyormuş gibi gösterip hükümeti şikâyet eden,
onlardan bazı durumları değiştirmek için yalvaran ve medet uman kişiler
mevcuttur. Bunlara ise solcu münafıktırlar.
M. Nurullah ÖZDEN
C:43.A İnançsız veya münafık denir.
Unutulmamalıdır ki insanların sıkıntılarındaki tek liman Allah CC’ hun dur. Yusuf
ACAR
C:43.B. Afrika kabileleri,Türkler
veya kendisine birini lider seçip onu kaybettikten sonra mezarını adeta bir
türbeye çeviren tüm aptal toplumlar
C:43.C .Aptal,edepsiz,inançsız vs tüm hakaretler.Yusuf
ACAR
C–43
A- Herhalde böyle bir cehaleti gösteren
topluma bağnazlık en güzel unvan olurdu. Ali AYDIN
B- Tarihteki kavimleri bilmiyorum ama
günümüzde çağdaş diye geçinen ve bu konuda en büyük bağnazlığı gösteren gruplar
mevcuttur. Ali AYDIN
C- Bu soru hakkında herhangi bir
fikrim yok. Ali AYDIN
C.43- A. Bunlara cahil denir. Onlara şikayet edeceğine Allah’a şikayet etsin. Erdal SALDUZ
B. Şu an Türkiye’de bu çok oluyor. Erdal SALDUZ
C.
Bunlarda cahildir, ölü ölüp gitmiş neyini şikayet
edeceksin. Erdal SALDUZ
C:43 A
Şuan ki gidişatı ve
durumu beğenmeyip geçmişteki başarılarını arayan insanların var olan durumu
kabullenememesi ve geçmişe özlem duyması, geçmişle övünmesi durumunda plan
insan topluluğuna denir. İlyas SÜNMEZ
B Şuan ki Türkiye cumhuriyetinin
gidişatını beğenmeyen bir kesim insanların Osmanlı devletine özlem duyması ve
Osmanlı devletini şaşalı anlatması örneği verilebilir. İlyas SÜNMEZ
C Avrupa’nın eskiden çok iğrenç
kurallarıyla şuan ki bilim ve ilimde ve insan haklarına verdiği önemle
geçmişlerini bir nevi şuan ki duruma şikâyet etmeleri bu cümleyi çok iyi
açıklar. İlyas SÜNMEZ
C43Sağlıklı geleceği teminatlı garanti
altına alınmış gelecek oluşturmak için kurumların,bireylerin,ve
toplumların ölülerden değil birbirlerinin fikir ve düşüncelerine başvurmalılar.
Şükran GÜR
C.43. A Allah C.C ne münasebeti çürük
olanlar denir.
B Hemen hemen her kavimde
olmuştur.
C Allah C.C ile münasebeti bozuk olanlar denir.Bu kategoride insanlar ölünün arkasından konuştukları
için ahlaken de bozuktur. Mehmet
SARİBATUR
C.43.A.Nankör denir.
B.Lut kavmi olabilir.
C.Aciz insanlardır. M. Ercan KARA
C.43- A- Şamanizm
B- Orta ve doğu asyada
yaşayan kavimler
C- Batıl inançlara mensup fertler. Cevdet ÇAKAR.
C.43. AGünümüzde genelde ramazan ayı içerisinde
kabir ve büyük zadların kabirlerinde taşkınlık olur.
Bizim insanımız böyle yerlere hep bir beklentisi isteği olduğunda giderler.
Oysa dua etmek için illa kabre gitmek gerekmez. Bulunduğumuz yerden de dua edebiliriz.Sevda MUTLU
B Tarihteki kavimleri bilmiyorum ama günümüzde çağdaş
diye geçinen ve bu konuda en büyük bağnazlığı gösteren gruplar mevcuttur.
Sevda MUTLU
C43A;Dinsizliği
din edinen cahillerdir.
B;Firavun
ve nemrut kavimlerinde görülmüştür.
C;Din
cahilleri denir. Ubeydullah ERTAŞ
C.43:A- Yanlış
tutum ve davranışlar sergilediklerinin farkına varmaları gerekir. Serpil ARİCİ
C.43:B- Bazı putperest kavimlerde görüldüğü
öne sürülmektedir. Serpil ARİCİ
C.43:C- Ölüleri iyi özellikleriyle anıp
onların ruhlarının huzura kavuşmaları sağlanmalıdır. Serpil ARİCİ
C.43:A- Boşboğazlık yapan eşgüdümsel
saçmalıklar üzerinde temel alan düşüncelere sahip bireylerin oluşturduğu örgüte
denir. Seyfettin SEYHAN
C.43:B-Asrı saadet dönemindeki halifelerin ölmesinden
sonraki bazı putperest kavimlerde görülmüştür. Seyfettin SEYHAN
C.43:C- Şempanze kılıklı solucan kafalı
kavimlerdir. Seyfettin SEYHAN
C.43:A- Kendi
yaşadıkları zamanın gereklerini yapmayıp bazı batıl inanç ve düşüncelere
saptanmış faydasız topluluklardır.
Serdar AKTAŞ
C.43:B- Yahudilerde de geçmişte ölülerden
medet umulmuş ve basit şeylere tapılmıştır.
Serdar AKTAŞ
C.43:C- Ölülerden medet umanlar geri kalmış
kişilerdir. Bunlar her başları sıkıştığında kabirlere gidip gereksiz hatta
günah sayılan bazı faaliyetlerde bulunurlar. Bu da toplumsal gericiliğe sebep
olur. Serdar AKTAŞ
C.43.A Cahil
B Müslümanların türbe ziyaretlerinde
C Cahil Sema YILDIRIM
C.43
A-Şamanizm denir.
Kemal ASLAN
B-Orta ve Doğu Asya da yaşayan kavimlerde görülmüştür. Kemal ASLAN
C-Bu tür toplumlara Şamanizmci benimseyen toplumlar
denir. Kemal ASLAN
C.43
A-Ancak cahil denilebilir.Din
cahili mi,bilim cahili mi,ilim cahili mi? Bu tartışılır.Ama verilen ifadenin
ifası tamamen bir cahiliyetin,bir geri kalmışlığın sonucudur. . Murat YILANLI
B-Lut,hut,Yahudi ve daha birçoğu belki…Her peygamberin gelişi bu seronominin zirvesinde gerçekleşmiştir.Zaten bu seronominin tek galipleri ancak onlar olabilirlerdi. . Murat YILANLI
C-Hiçbir fikrim yok. . Murat YILANLI
C.43.
A- Aciz denir
B- bilmiyorum herhangi bir kaynağa
rastlamadım
C-Evrimi tamamlamamış insanlardır Beyrivan GÖKTAŞ
C .43.Geride kalmışlık denir.
B Bilgim yok
C Duygu sömürüsü yapanlar gider maksat
çıkarlarını elde etmek için ölen kişi kullanarak rant
sağlar.
C .43.Geride kalmışlık denir.
B B ilgim yok
C Duygu sömürüsü yapanlar gider maksat
çıkarlarını elde etmek için ölen kişi kullanarak rant sağlar.Mehmet Tahir ELGÜN
43 A Aslında bu tür toplumlarda geçici
zihniyet hakindir modernleştiklerini sanırlar ama yanılırlar.
B
C
Bu tür toplumlarda ölülerden medet umulmaktadır oysa onlardan biliyorlar ki
ölünün elinden bir şey gelmez. .Mehmet
ULUS
C.43 A Böyle anlayış
içerisinde olan kimselerin putperestliğe olan meyilleri açıkça görülebilir.
Hatta bunları radikal tanımı içerisinde tanımlamak yanlış olmayacaktır. Donuk
düşünceli böyle kimseler söz konusu ölünün direktiflerini kendilerine mutlak misyon addeder veya bu yolla bir savunma mekanizmasına
bürünmeye çalışırlar.
B Toplum içerisinde
bir katmanlaşmanın söz konusu olduğu kavimlerde bir katmanın kendisini asil
vatandaşmış gibi kabulü böyle bir yöntemin doğmasına yol açabilir. Genelde bu
katmanın mensupları belli bir değere sahip ölünün arkasına saklanarak bir
savunma mekanizması geliştirirler. Bu durum ataerkil kavimlerde daha belirgin
olabilir. Ayfer GÜRBÜZ
C.43.A.Nankör denir.
B.Lut kavmi olabilir.
C.Aciz insanlardır.
Fatma ALTUN
C.43.A.Allah’ın
sevdiği kullarının kabirlerine onların yüzü suyu hürmetine dua edip Allah’tan
istemek gerekir. Yoksa onları putlaştırarak onlara şikayete
gitmek, Allah varken onlardan istemek yanlıştır.
B.Günümüzde bile görülmektedir.
C.Bu örgütlerin yaptığı çok büyük bir hatadır. Allah
yerine onlardan istemek şirk bile olabilir.
Ersin ŞİMŞEK
C.43.A.bu tür toplumlar cahil
toplumlardır. Ölülerden medet uman, ölülerden daha ölüdür.
B.mısır uygarlıklarında daha çok görülmekle beraber
orta Asya uygarlıklarında da görülmektedir.
Mehmet Rauf ORHAN
C.43 A Bunlar muhakkak cahil insanlardır.
Onlara şikayet etmek bir sonuç vermez çünkü her şey
Allah’ın kudret elinde ve idaresindedir.
B Türkiye’de bulunduğumuz zaman dilimi içerisinde bu
duruma sıkça rastlanmaktadır.
C
Bunlar bilinçsizdirler,bilgilendirilmeli ve onlara ölülerden medet umulmayacağı
açıklanmalıdır.. Gülsüm
GÜLTEKİN
C:43.A Medet cehaleti, siyasi amaçları dine
tez icat insanları denilebilir.
B Özellikle İsraillilerde Siyonizm, Slavlar,
Frenkler, germenler, Sasonlar gibi kavimlerde de eskiden günah çıkarma, aforoz
etme vardı.
C Dini çıkarları için başka alet etme
diyebiliriz. Kerim DURMAZ
C.43:
A Ölülerden medet uman çaresiz cahil
kişilerdir.
B Nebatilerde görülür.
C Saplantılı kişilere denir. Serkan İNAN
43- A. Bunlara kendilerini kandıran cahiller denir. Metin ERGÜL
B-C-
Siyonizm ve şovenizm sistemli bir biçimde kendi hedef ve amaçları için
aklın bilimin,ilahiyatın hiçbir zaman desteklemediği
ve desteklemeyeceği mantık dışı bu saçmalıklar ürünün insanlığı empoze etmeye
çalışmışlardır. Ancak,inançlı akıl ve irade sahibi
insanları etkilemeyecekleri su götürmez bir gerçektir.bilim ve inanç tesadüfe
yer vermez.Siyonizm ve şovenizm sistemli bir biçimde kendi hedef ve amaçları
için aklın bilimin,ilahiyatın hiçbir zaman desteklemediği ve desteklemeyeceği
mantık dışı bu saçmalıklar ürünün insanlığı empoze etmeye çalışmışlardır. Ancak,inançlı akıl ve irade sahibi insanları
etkilemeyecekleri su götürmez bir gerçektir.bilim ve inanç tesadüfe yer
vermez.Türklerde ve İslamiyet i benimseyen tüm toplumlarda. Metin ERGÜL