41.Cahiller
toplumsal denklemin değişmez sabitleri, münafıklar çok yüzlü ve yönlü
değişkenleridirler. Düşünsel ve nesnel olarak herkesin fıtratını kendi fıtrat
farzlarına ıslahata ve uyuma kalkışan, zorlayan ve halden anlamaz zararlı
radikaller ise düşünsel olarak kangrenleşmişlerdir.Demirkuş 2009 Önermesini gerekçeli ret ediniz.
C.41. Kesinlikle katılıyorum.Toplum çeşitlilik var olduğu sürece
topluluktur.Her insani aynı yapmaya çalışmak gereksiz,yersiz ve cahilce bir
davranıştır. Ebru YOLCU
C.41.Cahillerin
beynine ne sokarsak sokalım kafa yine aynı kafadır. Örnek verecek olursak
“cahile laf anlatmaktansa deveye hendek anlatmak daha kolaydır.” Sözünden de
anlaşıldığı gibi cahil her zaman bildiğini okur. Büşra Hafize BORA
C.41.İnsan kendi fıtratını kendi yönlendirir.İnsanın doğasında getirdiği mizaç her ne etki
olursa olsun temelde değişiklik yaratmaz karakter yine aynı karakterdir. Pelin GÜMÜŞ
C.41.Bunu reddedemiyorum. Cahiller,
münafıklar ve radikaller çok güzel tarif edilmiş. Salih ARSLAN
C41- Ne kadar fıtratlarında cahillik,
münafıklık olsa da yine de cahilliği eğitimle münafıklığı da kalbe hitapla
büyük oranda yok edebiliriz. Ferdi KODAŞ
C.41: Herkesin düşünceci ve fıtratı
başkalarına göre daha üstü olduğu bir gerçektir. Her insanoğlu kendi düşüncesini
yayma peşindedir. Bu düşünce yayma girişimi şiddet içermediği zaman olumsuz bir
etki yaratmaz. İnsan haklarında düşünce yaymayı kısıtlama yasaktır. Dinde de
hiçbir zaman düşünceye yasak getirilmemiştir. M. Nurullah ÖZDEN
C.41) Cahillik asla topluma
sabitlenmemiştir. Bu insan iradesinin olumsuz bir etkisidir.Yusuf
ACAR
C.41 Hocam gerçekten çok güzel
tabirlerle kavramları açıklamışsınız. Reddecek bir
durum göremiyorum. (Ali AYDIN
C.41)- Her kasada çürük bir domates vardır.
Bir toplumda cahili, münafığı hepsi olabilir.
Erdal SALDUZ
C:41) Cahillere eğitim verilerek toplumsal
denklemin değişmez sabitleri olmaktan çıkabilirler. Münafıkların iç kalbine
hitap edip onlara göre yönlülükten kurtarabilme imkân vardır. İlyas SÜNMEZ
C.41. Cahillik değiştirilebilir bir kavramdır.Değişmez ve sabit değildir.cahilleri
öğretebileceğimiz için reddediyorum.
Mehmet SARİBATUR
C.41.Cahiller belli kalıplara saklanıp
kaldığından yenilikleri sindiremediğinden onların düşüncelerini ıslahata
zorlayabiliriz. M. Ercan KARA
C.41- Cahiller toplumun sabiteleri
değildir. Çünkü ne dediğini bilmeyen cahil bir yere sabit konumlandırılamaz.
Radikalci zorbacı değildir sadece kendi bünyesinde inatçıdır. Cevdet ÇAKAR.
C.41.Katılıyorum.Toplum çeşitlilik var olduğu sürece
topluluktur.Her insani aynı yapmaya çalışmak gereksiz,yersiz ve cahilce bir
davranıştır. Sevda MUTLU
C41)Katılıyorum bu önermeye ret
edemiyorum. Ubeydullah ERTAŞ
C.41- Cahiller zamanla kendilerini
geliştirip değişmez sabitlikten kurtularak zamanla ilerleyen bireyler durumuna
gelebilirler.
Münafıklar
başkasının fıtrat ve farzlarını önemseyen ama kendikileriyle
uymayan bir kişilik durumuna gelebilirler.
Zararlı
radikallerin sadece bir fikre bağlanıp sadece onu savunmaktan vazgeçip
başkalarının düşüncelerini göz önünde bulundurup onları da benimseyecekleri an
gelecektir. Serpil ARİCİ
C. 41- Günümüzde de olduğu gibi var olan
kalıpları yıkmak için radikalliğe itmektedirler insanları. İnsanları ileriye
götüren de radikalizmdir. Seyfettin
SEYHAN
C.41- Cahilleri değişmez sabitler olarak
görmeyerek eğitilebileceklerini bilmemiz gerekir. Münafıklar hem çok
yüzlüdürler hem de arabozucudurlar. Serdar
AKTAŞ
C.41.Toplumda böyle
insanlar olabilirler fakat onları eğitirsek toplumun değişmez ve zararlı
fertleri kangrenleşmez aksine iyileştirilir. Sema YILDIRIM
C41-Bir toplumda cahillerin toplumsal
denklemin değişmez sabitleri olarak algılanması yanlıştır.Cahil
bir insan var olan olanakları kullanarak bilgili bir insan haline
gelebilir.Bunun değişmez olarak algılanması söz konusu değildir.Bir kişinin
düşünsel olarak kangrenleşmesi kendi düşüncesine göre değil de başkalarının
düşüncesine göre hareket etmesidir.
Kemal ASLAN
C.41-Radikalistler ve daha başkaları da
durdukları yolun çürük olmasına aldırmadan,bizim ,hak
dine bağlılığımız gibi onlar da kendi davalarına bağlı yetişmiştir.Ancak yola
menfi emeller de konulduğunda daha da şevk verici hale gelmiştir
yaptıkları.Topluma,düşüncelerini tam olarak kabullendirmeye çalışmaları
bunlardan ileri gelmektedir. . Murat
YILANLI
C.41. Hiçbir insan değişmez diye bir şey
yoktur.Eğer onlara doğru ve dürüst yaklaşılırsa her
türlü olumsuzluk ortadan kaldırılır ve böyle terimler can sıkmaz Beyrivan GÖKTAŞ
C 41.Eğer cahillerin sayısı sabit kalsaydı toplumun gelişmişlik düzeni artar.Çünkü dünya nüfusu gittikçe artıyor.Bu sabitlerden
gözlenmesi zor olur. Mehmet Tahir ELGÜN
C41) Cahillerin fikirleri zaman içinde
değişebilir ve sabit değillerdir. Münafıklar iyi eğitildikleri takdirde topluma
kazandırılabilirler. Mehmet ULUS
C.41) Toplumun hangi katmanında olursa olsun bu tip
insanları toplumun bir parçası saymamak, toplumsal denklemin hiçbir yerine dahil etmemek toplumların ıslahatlarına katkı sağlayabilir. Ayfer GÜRBÜZ
C.41.Cahiller belli kalıplara saklanıp
kaldığından yenilikleri sindiremediğinden onların düşüncelerini ıslahata
zorlayabiliriz. Fatma ALTUN
C.41.Münafıklardan
korkmak gerekir.Çünkü iki yüzlüdürler.bu yüzden ne
yapacakları belli değildir.cahillerin ve radikalcilerin ise düşüncelerini
değiştirmek çok zordur.Bu yüzden kendi bildiklerini okuyacakları için yeni
bilgilere kapalıdırlar.Ersin ŞİMŞEK
C.41.’’ cahile laf anlatmak deveye hendek
atlatmaktan zordur.’’cahil şartlanmış insandır. Ona etki etmek zordur. Münafık
ortama göre renk değiştirdiğinden çok tehlikelidir. Kangrenli radikallerin ise
yakalandıkları hastalık onlara yeterlidir. Daha fazlasına gerek yoktur. Mehmet Rauf ORHAN
C.41 Önermede cahiller, münafıklar ve
radikaller çok güzel tarif edilmiş. Gülsüm
GÜLTEKİN
C:41)
Cahil kişilerde bilgili olup bu özelliğinin farkında olmayan kişilerde
vardır. Dolaysıyla cahillik derecesi değişebileceği için sabit değildir.
Zararlı radikal kişiler bağnazcılıkta ileri giden bir kişiye körü körüne
bağlanmaları söz konusudur. Kerim
DURMAZ
C.41: Cahiller
değişmez sabitler değil kendini eğiterek cahillikten kurtulabilirler. Herkesin fıtrarını kendi fıtrat ve farzlarına ıslahata uymaya
kalkışan radikaller ise belki yararlı ve faydalı olmak için yapıyorlardır. Serkan İNAN
41-) Bu düşünceyi reddedemediğim için
önermeye katılıyorum
Allah teala hiçbir şeyi gereksiz
ve manasız yaratmamıştır. Olumsuz ve gereksiz görünen olaylarda bir hikmet vardır. Metin ERGÜL
A-)
Örnek,depremler ; insanların canına ve malına zarar
verir.
B-)
Ancak bu zarar depreme karşı tedbir almayanların cehaletidir.
C-) Depremlerin
olmasındaki hikmet yeryüzünün bir düzene girmesi içindir. Kötü ve faydasız
görünen deprem aslında bizim hayatımızın devam etmesinde önemli bir rol oynar. Metin ERGÜL