40.
A-Münafık radikal, kasti radikal ve cahil radikal arasında ne fark vardır?
B-Her türlü
radikalizme, radikalistlere ve radikallere karşı;düşünsel,
toplumsal, eylemsel ve nesnel bağışıklık sistemlerimiz geliştirmek için nasıl
eğitim ve öğretim sistemleri geliştirmemiz gerekir?
C-Sizce
din, laiklik, rejim, nasyonalist, bilim, ilim, teknoloji ve batı
radikalistlerini ve köktenci cahilleri tedavi için veya ortama zarar
vermemeleri için nasıl eğitim sistemleri-yöntemleri geliştirmek, uygulamak
gerekir?
İpucu;Radikalister genellikle halden ve fıtrattan
anlamaz kökten cahilidirler. Genellikle insanların fıtratlarına kökten yanlış empati duydukları için tehlikeli kökten cahillerdirler. Yani
nefis mertebesi kökten cahilidir. Yada nefsi zalim
(nefsi emmare) , nefsi alim (nefsi levame) arasındaki farkın kökten cahilidirler
(bilmezidirler).
Eğitim ve
öğretimle köktenciliğin (radikalizm), muhafazakarlığın, değişimin ifrat ve
terfidin önemini, tehlikesini tarihteki, hayvanlar ve bitkiler alemindeki örnekleriyle güncellemeye çalışın.
C.40. A)Radikal,kısmen değişim ya da özgünlük bilinçsizce ya da
cahilce yapılandırılırsa herhangi bir verim alınamaz.
B)Soyut
olan insani vasıfların üzerinde durmalıyız.İnsana özgü
edep kurallarını görmezden gelemeyiz.Eğitimimiz bilgilere ilaveten manevi
vasıflarımızla,dini kurlarımızla bütünleşince bir değer kazanır.
C) En güzel
yöntem kabul ettiğim,konuşmayla onları
eğitebiliriz.Mantıklı açıklamasını biliyorsak,yanlış olanı gösterebilecek
kapasitemiz varsa ve aynı dili konuşabiliyorsak bunun rahat bir şekilde
üstesinden gelinebilinir. Ebru YOLCU
C.40. a) Münafık:
Müslüman olmayana, dinsize denir. Dinsiz insana yada
münafık birine İslamı nasıl anlatırsın yada dinimizi
anlatmak ne kadar zor ise cahil insana laf anlatmak da o kadar zordur.
b) Tek kendinin var olduğunu düşünen
insanlara bir başka varlığı yada canlıyı anlatsan bile anlamaz,kendi
bildiğini uygular ancak doğadaki canlı varlıklardan örnek vererek anlatmak daha
yararlı olacaktır.
c) Radikalist kişilere toplumumuzu ve
yaşam döngümüzü anlatmak için doğadaki hayvan ve bitki aleminden
anlatıp birbirleri arasındaki yaşam döngüsünü anlatarak Allahın varlığını ve
gücünü de anlatmış oluruz. Büşra Hafize BORA
C.40.A.Münafık radikal çıkar amaçlıdır
kasti radikal rejim muhafızıdır. Cahil radikal da kullanılan piyondur.
B.Bireysel
farklılıkları anlayabilecek çok yönlü insanı haklara saygıyı bilen bir eğitim
vermelidir.
C.Irkçı,
bencil ahlaktan uzak bir eğitim almalıdır. Salih
ARSLAN
C40:A. Münafık radikal özünde radikallik
söz konusu değildir; radikal gözükür. Kasti radikalden kasıt yanlış
anlamadıysam gerçek radikalci anlamına gelir. Cahil radikal de ise bilmediği ya
da yanlış bildiği konuda konuşma ve ısrarcılık söz konusudur. Ferdi KODAŞ
C40:B. 38. sorunun önermesindeki gibi
öğrenci yetiştiren bir sistem geliştirmemiz gerekir. Ferdi KODAŞ
C40:C. yine B’ deki cevap bunun
karşılığıdır bence. Çünkü orda en doğru insanı yetiştiren bir sistemden
bahsediliyor. Böyle bir sistemi geliştirdiğimizde cahillik gibi birçok sorun
ortadan kalkacaktır. Ferdi KODAŞ
C.40:A Münafık Radikal; Bir fikri, iddiayı,
düşünceyi köklü şekilde savunuyormuş gibi davranıp, aslında o fikri, iddiayı yada düşünceyi hiç benimsemeyen kişidir. Kesinlikle sizden olduklarına dair Allah'a yemin ederler.
Oysa onlar sizden değillerdir. Fakat onlar korkudan ödleri patlayan bir
topluluktur. (TEVBE suresi 56. ayet)
Kasti Radikal; Bir
düşünceye yönelik bilerek köklü davranmak. Cahil radikal ise; o
düşünceyi körü körüne bağlanmaktır. M. Nurullah ÖZDEN
B
İnsanların duygu ve düşünceleri baskı altına almadan, gerçeği ortaya koyarak
ikna etmekle bağışıklı sistemimizi güçlendiririz. Allah (c.c.) hiçbir zaman
baskıyla insanları bir yere varmalarını istememiştir. “Dinde zorlama yoktur.
Hak ile batıl birbirinde ayırtılmıştır. Kim ki Allaha inanırsa kopmak bilmeyen
bir kulpa bağlanmıştır. Allah bilendir işitendir. (ayet) M. Nurullah ÖZDEN
C insan oğlu iki şekilde acıkır. Biri
fizyolojik açlık, diğeri de Ruh açlığıdır. Bizler hep fizyolojik açlığı
duyurmak için çalışıyoruz. Ruha açlığını gidermek için ya hiç uğraşmıyoruz yada açlığı giderecek maddeler yerine farklı maderli
veriyoruz. Allah insanı yaratırken kendisini ruha nakşetmiş. Ve hep tarihte insan oğlu bir şekilde o nakkaşa ulaşmaya çalışılmış. Yöntem
farklı olabilir. Ancak amaç hep aynıdır. İş biz insanlarımıza bu nakkaşa giden
yolu gösterirsek bu köktenci cahillerde kurtulmuş oluruz. M. Nurullah ÖZDEN
C.40.A-Münafık radikal kalben inanmadığı
halde dili ile mümin olduğunu söyleyen kişidir.Kasti
radikal ne yaptığının farkında olan, bilen insandır.Cahil radikal, her ne kadar
ben buyum dese de ne yapığının farkında değildir.
B-Gerçekler uygun o sistemin özelliklerine birebir uyan
bir özellik göstermeliyiz.
C-Düşüncelerin kökenine inip temeldeki yanlışları
düzeltmek için eğitim sistemine yansıyan bu yanlışlıkları ıslah etmek
gerekir. Pelin GÜMÜŞ
C–40
A-) Münafık radikal; radikal olmadığı
halde öyle davranan kimselerdir. Kasti radikal ise, radikalmiş gibi görünen kimselerdir.
Cahil radikal ise, körü körüne o yolda yol alan kimselerdir. Buradaki fark ise,
birileri bazı durumlardan çıkar sağlarken, bazıları da işin hamallığını yapar.
(Ali AYDIN)
B-) Ahlaki boyutu tam, etik olan bir
eğitim sistemi geliştirmeliyiz. (Ali AYDIN)
C-) Bilinçlendirme yönü ağır basan,
ahlaki temellerin atıldığı, dini ve kültürel verilerin somut bir şekilde
verildiği bir eğitim sistemi geliştirilmelidir. (Ali AYDIN)
C.40- A.) Münafık radikal her ortama uyar.
Yani ikiyüzlüdür. Kasti
radikal bunu kendi davası olarak görür. Cahil radikal ise ne
olduğunu bilmeden bunu savunur Erdal SALDUZ
B.)
Herksin eşit eğitim gördüğü bir sistem geliştirilse olur. Erdal SALDUZ
C.)
Kendine özgü dışardan etkilenmeyen bir eğitim sistemi
geliştirilmeli. Erdal SALDUZ
C:40)
A) Münafık radikal;
radikal olduğu inancında bir riyakârlık söz konusudur. Kasti radikaldeyse,
radikallik tutumundan bir inat ya da nefsini tatmin etme duygusu vardır. Kısaca
kendini tatmin eder veya ettiğini sanır. Cahil radikal ise bilmediği ya da
yanlış bildiği şeyde ısrarcılık söz konusudur. İlyas SÜNMEZ
B) Yapılandırmacı eğitim metodu
kullanılırsa radikalizmin önüne geçirebilir. İlyas SÜNMEZ
C) İman hakikatleri ve İslam
ahlakı temellerine dayalı olan peygamber-i eğitim sistemi kullanmak ve
uygulamak gerekir. İlyas SÜNMEZ
C:40.A)
Hiçbir fark yoktur. Hepsi de topluma zararlı varlıklardır.Yusuf
ACAR
C:40.B)
Öncelikle anlam kesinliği olamadığı ve her şeyin değişebileceği konusunda
inandırmalıyız Yusuf ACAR
C:40.C)
Onları karşı durdukları kavramalarla tanıştırıp bu kavramların güzelliklerini
göstermeliyiz. Yusuf ACAR
C.40.A.Bilmeden konuşan bilerek yanlış
konuşan yanlışı doğruymuş gibi konuşan.
B.Hoşgörülü bir eğitim öğretim.
C.Farklılıkları hoş gören bir eğitim öğretim sistemi
uygulamak gerekir. M. Ercan KARA
C.40. A) Münafık radikal=bölücü cahil
kişilerin düşüncesidir.kasti radikal=bilerek cahilliği
yapanların düşüncesidir.cahil radikal=ne yaptığını bilmeyen bilgisi açısından kıt radikaldir. Mehmet SARİBATUR
C.40. B) Geçmişte ve bilim dünyasında
örnekler verilerek yapılır. Mehmet
SARİBATUR
C.40. C) Bir yanlış görüşü değiştirmek zordur.karşılaştırma metodu ile iyi kötü arasındaki fark
ortaya konulur.karşıdakinin ikna edilmesinin sağlanması için her şeyin
yapılması lazımdır.yanlışı düzeltmeye yönelik sistem geliştirilmelidir. Mehmet SARİBATUR
C.40- A- Münafık radikal; radikal olmadığı
halde öyle görünmeye çalışır. Kasti radikal; gerçek radikaldir. Cahil radikal
ise ne yaptığını bilmeyen kişidir.
B- Tamamen kuralcı ve kanuncu eğitimden uzak durarak ve
kesinlikle ılımlılık olması gerekiyor.
C- Eğitimin daha ilk aşamasında empati
kavramının iyi öğretilmesi ve öğrenilen şeyin gerçek kaynağından uzak olmaması
gerekir. Köktenci ve tavizsizlikten uzak bir eğitim şart. Cevdet ÇAKAR
C.40. A)Radikal,kısmen değişim ya da özgünlük bilinçsizce ya da
cahilce yapılandırılırsa herhangi bir verim alınamaz.Sevda MUTLU
B-) Ahlaki boyutu tam, etik olan bir
eğitim sistemi geliştirmeliyiz.Sevda MUTLU
C-) Bilinçlendirme yönü ağır basan,
ahlaki temellerin atıldığı, dini ve kültürel verilerin somut bir şekilde
verildiği bir eğitim sistemi geliştirilmelidir.Sevda MUTLU
C40)A;Münafık
dünya menfaati için inanmadığı halde inanmış görünen riyakar,sahtekar,hilekar,ikiyüzlülerdir.bilerek
inandığı davada aşırıcılığa kaçanlar kasti radikaldir.cahil radikal ise kasti
ve münafık radikaller tarafından kullanılan zavvalı
beyinsizlerdir.
B;İnsan
bilmediğinin düşmanıdır;iman ve İslam dairesinde kuran
ve sünnet çerçevesinde hareket eden bir müslümanın
yanlış hareket etmesi mümkün değildir.bunun için gerçek bir İslami terbiye
zaruridir.
C;insanları
binlerce cephelere ayırıp birbiriyle boğuşturan sapık ideolojilerden arınmış
bir eğitim sistemi zaruridir. Ubeydullah ERTAŞ
C.40:A- kasti radikaller isteyerek herhangi bir konuda
aşırıya kaçarlar.
Cahil radikaller bunu bilinçsizce
yaparlar.
Münafık radikaller ise çok fazla
aşırı olup arabozuculuğa sebep olurlar.
C.40:B- İnsanları dil, din, ırk ve renk
ayrımı yapmadan eşit olarak görmemiz gerekir. Serdar AKTAŞ
C.40:A- Kasti radikal: farkındalıkları
dahilinde inandıkları şeylere tamamen bağlanıp aşırıya
kaçan düşüncedir.
Cahil radikal: inandıkları
düşüncenin avantaj ve dezavantajlarının farkında olmadan bilinçsizce savunulan
fikirlerdir.
Münafık radikal: aşırılığı çok
fazla olan, zaman zaman hoş olmayan
olayların meydana gelmesini sağlayan
düşüncelerdir. Serpil ARİCİ
C.40:B- Gerçeklerle ilişkili ve o sistemin özelliklerini
yansıtan özellikler geliştirmeliyiz. Serpil
ARİCİ
C.40:C- Her şeyin kökenine inip var olan bu
yanlışları eğitim sisteminin özüne inip düzeltmek. Serpil ARİCİ
C.40:A- Münafık Radikal :
İnanılan düşünceye karşı inanılan kesin düşüncelerdir.
Karşıt Radikal : İnandığı şeye karşı her şeyini verebilecek şekilde
inanılan düşüncedir.
Cahil Radikal : İstediklerinin ne şekilde yarar sağlayacağını
bilmediği halde inanılan düşüncedir.
Seyfettin SEYHAN
C. 40:B- Bunların üstesinden eğitimle
gelebiliriz. Özgürlüklere ve düşüncelere saygı duyulabilecek bir ortamın
oluşturulmasıyla kazanılır. Seyfettin
SEYHAN
C.40:C- Düşüncelere kapılmadan önce
bunların geçmişte getirdikleri ve götürdüklerini araştırmak gerek.Bunlar
yasalarda yoksa bir mahkeme edasıyla içtihat yoluna gidilebilir. Seyfettin SEYHAN
C 40.A)Bilinçli
olma.
B)Esnek ve öğrenciye görelik bir
eğitim programı yapılmalıdır.
C)her birinin yanlışını ortaya koymak
ve bu problem üzerinde veri toplayıp onların üzerinde uygulamak. Mehmet Tahir ELGÜN
C.40.A)Hepside
aynıdır.söylerler ne yaptıklarını ama içten olmaz
cahilcedir.
B)Daha çok hayatla özdeşleştirilmiş ve hayatta uygulanabilecek
C)Eleştirel yani bütün düşünceleri
tartışmalı dersler eğitim sistemine eklenerek uygulamaya geçilmelidir Sema YILDIRIM
C.40.A-Hiçbir fark yoktur.Hepsinin
doğası tamamlanmamış yani tam olmamıştır
B-Öncelikle insanları sevmek, onların fikirlerine
saygı duymak, düşüncelerimizin de yanlış olabileceğini unutmamak gerekir ve
böyle bir eğitim sistemi geliştirmek uygulatmak gerekir
C-Öncelikle insanların bir arada
yaşmaları gerektiği fikirleri enjekte edilmeli. Farklılıkların bir arada
bulunduğu yani heterojen eğitim sistemi ve yöntemleri geliştirip kullanmak
gerekir. Beyrivan
GÖKTAŞ
C.40
A-Münafık radikal göründüğü gibi olmayan
, yani dinin kurallarını bilip onu uygulamamak ama onu uygulamış gibi
görünmek.
Kasti
radikal dini tam anlamıyla yasayan,cahil radikal ise
dini kuralları tam anlamı ile bilmeyip ve onu uygulamayan ya da yanlış
uygulayan kişidir. Kemal ASLAN
B-Eğitim ve öğretimin düşünsel ve eylemsel temeller
üzerine kurulması her türlü radikalizme,radikaliste ve
radikallere karşı bizi geliştirir. Kemal
ASLAN
C-Bence eğitimin bir bütün olarak ele alınması, hiçbir
şeyin görmezlikten gelinmemesi var olan sıkıntıları giderebilir. Kemal ASLAN
C.40
A-münafık radikal;dinden
haberi olduğu halde gerçek varlığı doğada bulmaya çalışandır.Kasti
radikal;kendi düşüncesinden başka hiçbir varlık düşüncesini kabullenmeyip
onların yokluğuna çalışmaktır.Cahil radikal ise amacı kasti belli olmadan
konulan,çizgili yolda bilmeden gitmek demektir. . Murat YILANLI
B-Korunmadaki tek sistem;bilimden
ilmi ayırtamamakla sağlanabilir.Çünkü bilimin tek eksiği ilimdir.Bilim adamı
her daim Alim de olsa idi,korunmak için korkuya bile gerek kalmazdı. . Murat YILANLI
C-Yukarıdaki ifadenin karşılığı bulunmakta olup,bilim,ilim benliğini sağlayıcı eğitim sistemleri
geliştirmeli ve o kargaşadan uzak bir uygulama sağlanmalıdır. . Murat YILANLI
C:40.A) Münafık radikal insanlar arasında bölücülük,ayrışma,görüş ayrılığı yaratmasına sebep
olurlar.kasti radikaller ise bildikleri halde yanlış yolda devam
edenlerdir.cahil radikal ise yaptıklarının farkında olmayan kendisine ve
çevresine bilinçsizce zarar verenlerdir
B) İnsanda sorumluluk bilincini geliştiren ve farkındalık duygusunu geliştiren araştırmacı, sorgulayıcı
bir kimliği kazandıran eğitim sistemleri oluşturulmalı.
C) Batı
radikalistlerine katılılıklarından kurtarmak için İnsanda sorumluluk bilincini
geliştiren ve farkındalık duygusunu geliştiren
araştırmacı, sorgulayıcı bir kimliği kazandıran eğitim sistemleri oluşturulmalı
Kerim DURMAZ
C.40:
A
) Münafık radikal menfaatleri doğrusunda katıdır. Kasti radikal istekleri
ve doğruları doğrultusunda radikalisttir. Cahil radikal ise bilgisizliğinden
dolayı radikalisttir.
B
) Eleştirel düşünce yapısına sahip maneviyatı güçlü nesiller yetiştirmek
için eğitim sisteminde değişiklikler yapılmalıdır.
C ) İnsanın özüne dönük veya özünden
beslenebilmeleri için ve onlara karşı toplumu bilinçlendirebilen sistemler
geliştirilmeli. Serkan İNAN
C.40.Evren zaten sürekli olarak
değişmektedir. mesala teknolojik açıdan her gün yeni
şeyler çıkmaktadır. Bilgisayar çağında yaşıyoruz. Neredeyse tüm işleri internet
üzerinden yapmak mümkün bu yüzden bizde çağın gerektiğine uymak zorundayız.
A.Radikal kelime anlamı olarak yaşama biçimlerini,yaşama ilişkilerini eleştirip kökten değiştirme
çabasında olmalıdır.
Münafık
radikal olayları veya yapması gerekenleri değiştirip mesela dinde olan şeyleri
kendine uygun şekilde değiştirir ve uygular.
Cahil
radikal ise bir şeyleri değiştirme peşinde koşar ama değiştirdiği sadece
kendisidir.
Kasti
radikal ise yaşamda hiçbir şeyden hoşlanmayan ve sürekli her şeyi bilerek değiştirme
eyleminde olmadır.
B.Bence bu gibi insanlara bütün insanları sevebilecek
veya en azından saygı gösterebilecek şekilde eğitim ve öğretim verilmelidir.
Yunus Emre’nin dediği gibi yaratılanı sev yaratandan ötürü.Ersin ŞİMŞEK
C.40.A.üçü de farklı şeylerdir münafık
radikal bilerek ve isteyerek bu işi yapar ve tehlikeli olur. Kasti radikal
bilerek ancak istemeyerek; cahil radikal ise bilinçsiz ancak isteyerek yapar.
B. İslam fıtratıyla harmanlamış ve yetiştirilmiş insan
bağışıklık sistemi geliştirilmiş insandır. İnancı sağlam ve neyi niçin
yaptığını bilen bilen insanlar yetiştirebileceğimiz
bir eğitim sistemi amacımıza uygun olur.
C.karanlıktan korkulmanın nedeni gözle görülen herhangi
bir şeyin olmayışıdır. Ne zaman ki karanlıkta açılan bir fener olsa ve
karanlıkta nelerin olduğunun farkına varılsa korkunun yaymayacak bir duruma
getirilebilmesi için onun aydınlatılması lazım. Bunu aydınlatacak bir eğitim
sistemimizi kolalaştırır. Mehmet Rauf ORHAN
C.40.A.Münafık radikal çıkar amaçlıdır
kasti radikal rejim muhafızıdır. Cahil radikal da kullanılan piyondur.
B.Bireysel
farklılıkları anlayabilecek çok yönlü insanı haklara saygıyı bilen bir eğitim
vermelidir.
C.Irkçı,
bencil ahlaktan uzak bir eğitim almalıdır.
Fatma ALTUN
C.40) A) Bilinç farkı vardır. İnsan
düşüncesine yön veren şey insanın aldığı eğitimdir.
B)
Öncelikle insanların hangi amaç uğruna neye inandığını onlara doğru anlatılması
gerekir. Eğitim sıkı olmalı.
C)
İnsana iyiyi güzeli doğruyu ve hümanizmi insan beynine aşılamak gerekir. .(Mehmet ULUS)
(C.40) A) Bu üç tür radikal kişilik arasında farkındalık açısından bir farklılık söz konusudur. Birinci
grup bildiği halde bilmiyor rolü yapar, ikinci grup biliyordur ve bunu gizleme
ihtiyacı duymuyordur, üçüncü grupta ise tam bir cehalet söz konusudur.
B)
Eğitimin geniş bir alanı kapsayıcı olmasına dikkat edilmelidir. Sunulan
bilginin empoze edilmesi veya uzak durulması gereği
telkin edilmemelidir. Ahlaki değerlerin bilgiyle sentezlenmiş biçimi ele
alınmalıdır.
C)
İnsan eğitiminin tüm alanlarına empatinin
serpiştirilmesi gerekir. Orta yolun tüm taraflar için olumlu yönü
vurgulanmalıdır. Eğitimin sadece bilgi amaçlı, insani değerlerden uzak bir
tarzda sunulması insanın vahşileşmesine kadar gidebilen hasarlara yol açabilir.
Toplum içerisinde radikal kesimlerin tutunmasına müsait her türlü kurum ve
yapılanmaların ayrıca önüne geçilmelidir.
Ayfer GÜRBÜZ
C.40 A) Münafık radikal çıkar amaçlıdır
kasti radikal rejim muhafızıdır. Cahil radikal da kullanılan piyondur.
B)
Bireysel farklılıkları anlayabilecek çok yönlü insanı haklara saygıyı bilen
bir eğitim vermelidir.
C)
Irkçı, bencil ahlaktan uzak bir eğitim almalıdır. Gülsüm GÜLTEKİN
C.40- ) A-)
Her üçü de cahildir
millete ve devlete faydaları yoktur.
Metin ERGÜL
B-) Eğitim ve öğretimde insanların dini
anlamda sosyalleşebilmeleri için gerekli ilmi disiplinler vücuda getirilmeli ve
bu disiplinler eğitim sürecinde insanlara tatbik edilmelidir. Metin ERGÜL
C-)
Eğitim ve öğretimi toplumsal tabanda iyileştirip doğru ve gerekli
disiplinler ve uzmanlar aracılığıyla topluma ve kültüre ait olmayan her türlü
materyali dışarı atıp,milli ve kültürel değerlerde
kaynaklanarak bir eğitim ve öğretim süreci oluşturulmalıdır. Metin ERGÜL