39.A-Kainattaki her şeyi ve teknolojiyi beynimize
yansıtsak(asimile etsek), kainat ve teknolojik beyinli insanlar
yetiştirsek, eğitim amacına ulaşır mı?
B-Gerçekten
biz insanların beyinlerine kainatın kanun ve
kurallarını veya teknolojiyi asimile edersek yerleştirsek ne olur?
C-Bu
uygulama insanlıktan maksimum verimi almak için yeterlimidir?
İpucu;-Sonuç
ne olursa olsun kainat ve teknoloji beyinli
insanların, güzel ahlakla eğitilmedikçe, vahşi insanlar olacağı daha ağır
basıyor gibi.
C 39. A)Eğitim bir süreçtir.Amaç bu süreci bir an önce tüm insanlara kazandırıp
birden yok olmak değildir.Birbirimize bir şeyle katabildiğimiz sürece hayatı
keşfedebiliriz.Yoksa birer robottan farkımız kalmaz.
B) Cahil
insan kalmaz.Bu ilk bakışta güzel bir durum gibi
görünebilir;ancak o zaman yaşantının temel amaçlarından biri yok olur.E biz ne
diye savaşalım ki artık neyi merak edelim?
C) Hayır.İşin manevi tarafını nasıl halledebiliriz ki bilgi
yüklü beyinlerle?Erdem,olgunluk,insanlık gibi kavramları öğretebilecek bir saf
bilgi var mı?Yok. Ebru YOLCU
C39. a) Ulaşmaz. Çünkü kainatta ki her şeyi bilirsek eğitime gerek kalmaz.
b) Kanun ve Kuralları beynimize
yerleştirirsek hayatın kanunu değişir. Hiç kimse kanun ve kurallara aykırı bir
şey yapmaz ve düzen olmaz. Teknoloji asimile olsa bu sefer insanlar ne
yapacağını bilemez. Her insanın kendine ayrı bir düşünme kapasitesi vardır.
Aşırısı olduğunda hayatta bir kopukluk değişim olur.
c)Yeterli değil. Hiç bir verim alınmaz. Belli
kapasitenin üzerine çıkmak daha kötüsü olur. Büşra Hafize BORA
C39)A;Nasıl bir eğitim modeli
düşündüğümüze bağlıdır.ulaşır mıyız ulaşmaz mıyız bunu
eğitim modelimiz belirler
B;insanın doğallığı yok olur bir yerden sonrada
insanlık yok olur.
C;elbette yeterlidir çünkü bir yerden sonra aşırı
gelişecek olan teknoloji doğal kaynakları bitirecek ve insanlıkta yok olacak.bu durumda verimden söz edilemez. Şükran GÜR
C.39.A.Olmaz bu veriler uygulamaya
çıkarılmazsa hiçbir mana ifade etmez.
B.toplumsal sınıflanma yok olur. Her insan kendi başına
bir devlet olur.
C.Yeterli
değil insan ahlaken de eğitilmelidir. Salih
ARSLAN
C39:A. Eğitimde amaç sadece beyinle ilgili
değil birde bunun kalp, duygu yönü vardır. Örneğin sevmenin beyinle hiçbir
ilgisi yok. Yani kısaca eğitim tam anlamıyla amacına ulaşmış olmaz. Hep eksik
bir tarafı kalır. Ferdi KODAŞ
C39:B. Kesinlikle uzun bir hayatımız
olurdu. Bunlara ek olarak sevgi acımak vb. duyguları da alabilirsek eğer mutlu
bir hayatımız da olabilir uzun hayatımızın yanında. Ferdi KODAŞ
C39:C. Tabii ki de yeterli değildir. Güzel
ahlaklı insanlar yetiştirmek için muhakkak ekstra şeyler gerekecektir. Güzel
ahlaklı olamayan insan vahşi olacağından insanlıktan maksimum verimi
alamayacağız. Ferdi KODAŞ
C.39:A Biz insanı güzel bir biçimde
yarattık (ayet) İnsanlar bütün bilgilere sahip olsalar bile güzel ahlaka sahip
olmasalar hiçbir fayda sağlanmaz. İnsanlık daha da vahşileşir. M. Nurullah ÖZDEN
B Bilmek önemli değil
uygulamak önemlidir. Nice cahil insanlar var ki merkepler gibi sırtında bilgiyi
taşır. Ancak o kadarıyla yetinir. Bilmek değil uygulamak önemlidir. M. Nurullah ÖZDEN
C Hayır. İnsanlara
bilgi yüklemek yerine bilgiye giden yolu göstermek gerekir. Yani öğrenmeyi
öğretmek gerekir. İnsanlığa vereceğimiz en büyük hizmet; onlara Kuran-ı Kerim
ahlakı vermektir. M. Nurullah ÖZDEN
C.39.A-Eğitimin amacına ulaşabilmesi için
insanın bir çaba göstermesi lazım.Bu şekil her şeye
hazır konulmuş olur.
B-Bu şekilde bir emek, çaba, gayret göstermeden, güzel
ahlak oluşmadan robotlaşmış beyinler oluşur.İnsan
eğitilmiş olmaz.
C-Elbette yeterli değildir.Ancak
konusunda yetersiz kalınmıştır. Pelin
GÜMÜŞ
C–39
A-) Hayır amacına ulaşamaz. Çünkü
eğitim sadece kafada olanlarla bitmiyor. Aynı zamanda ruh, kalp gibi önemli
merkezler de vardır. Bunların eğitimi tamamıyla farklı bir boyuttur. Ayrıca,
ahlaki eğitim dediğimiz kavram da ayrı bir boyuttur. (Ali AYDIN)
B-) İnsanın şeytani yönleri vardır.
Muhakkak zararlı neticeleri ortaya çıkardı. Ayrıca, zaten insan fıtratına bu
tarz bir müdahale mümkün değil. (Ali AYDIN)
C-) Hayır bence yetersizdir. Çünkü
insan çok farklı bir varlıktır. Nasıl sonuç vereceğini kestirmek çok zordur.
(Ali AYDIN)
C.39- A.) Zaman ilerledikçe eğitimin hedefleri
de arttığı için eğitim hedefine ulaşmaz.
Erdal SALDUZ
B.)
Yetmez. Çünkü ahlakında bir şey değişmiyor. Hatta daha da kötüye gidiyor. Erdal
SALDUZ
C.) İnsan
ahlaken eğitilmediği zaman istenen sonuca varılamaz. Erdal SALDUZ
C:39) A) eğitim kendiliğinden gelen bir
vasıta değildir. Eğitimin amacına ulaşabilmesi için çaba gereklidir ancak
yeterli değildir. Bunun yanında yardımcı unsurlar olması gerekir. İlyas SÜNMEZ
C:39.A)
Bu durumda robot insanlar oluruz. Bir düğmemize basarsa çalışırız,tekrar
basarsa dururuz. O ne isterse onu yaparız.Yusuf
ACAR
C:39.B)
Kafayı yeriz. Çünkü kainat beynimizin algılamakta zorluk çekeceği varlıklarla doludur.Yusuf ACAR
C:39.C)
Aksine verimsizleştirir. Hür ,irade en verimli insanın
anahtarıdır.Yusuf ACAR
C.39.A.Kâinattaki bilgilerin hepsi
istendik bilgiler değildir. Bunun yanında istenmedik bilgilerde vardır.
Eğitimin amacı ise istendik davranışlar sağlayan bireyler yetiştirmektir.
B.Emek harcanmadan alınan ürünün hiçbir değeri yoktur.
Ve böyle yaparsak tek tip rahat gibi bireyler oluşur.
C.Kesinlikle yeterli değildir. Bu bilgiler art niyetli
kullanıldığında büyük yıkımlara yol açabilir. M. Ercan KARA
C.39. A) Eğitimin asıl amacı güzel ahlaklı
bireyler yetiştirmektir.2. amacı bilime yatkın öğrencileri yetiştirmektir.bunun
yüzünden teknolojili beyinler yetiştirmek eğitimin amacına ulaşmasını tek
başına sağlamaz. Mehmet SARİBATUR
C.39. B) Sadece bilimsel yönden gelişiriz. Mehmet SARİBATUR
C.39. C) Hayır yeterli değildir.buradaki
şart ahlakın ön planda tutulması gerektiğidir.ahlaksız teknolojili insan ;en
şiddetli hayvandır. Mehmet SARİBATUR
C.39- A- Ulaşmaz çünkü eğitimin ana şartı
ahlaklı birey yetiştirmektir.
B- Sadece kuralcı ve kanuncu insanlar yetiştirilir.
C- Hayır yeterli değil verimin artması ahlakın
olmasıyla mümkündür. Cevdet ÇAKAR
C.39.A.Olmaz bu
veriler uygulamaya çıkarılmazsa hiçbir mana ifade etmez.
B)Kafayı yeriz. Çünkü kainat
beynimizin algılamakta zorluk çekeceği varlıklarla doludur.
C-Elbette yeterli değildir.Ancak
konusunda yetersiz kalınmıştır.Sevda
MUTLU
C39)A;Nasıl bir
eğitim modeli düşündüğümüze bağlıdır.ulaşır mıyız
ulaşmaz mıyız bunu eğitim modelimiz belirler
B;insanın doğallığı yok olur bir yerden sonrada
insanlık yok olur.
C;elbette yeterlidir çünkü bir yerden sonra aşırı
gelişecek olan teknoloji doğal kaynakları bitirecek ve insanlıkta yok olacak.bu durumda verimden söz edilemez.Ubeydullah ERTAŞ
C.39:A- Eğitimin amacı sadece kainat ve teknolojik beyinli insanlar yetiştirmek değildir.
Bu yüzden de eğitim tam amacına ulaşmaz.
Serdar AKTAŞ
C.39:B- Genel olarak insani değerlerden
yoksun bireyler yetiştirilmiş olur.
Serdar AKTAŞ
C.39:A- Eğitimin amacı yalnızca insanları
bilim, teknik vb. alanlarda yetiştirmek değildir. Bunun yanında kişiye özel
ahlak da aşılanmalıdır. Bu nedenle eğitim amacına ulaşmaz. Serpil ARİCİ
C.39:B- Kainat ve
teknoloji beyinli vahşi insanlar yetiştirilmiş olur. Serpil ARİCİ
C.39:C- Tabiî ki
eterli değildir. İnsanlık dediğimiz iyi ve güzel ahlakı da gerektirir. Serpil ARİCİ
C.39:A- her şeyi beynine almış birey,insanlıktan çıkar bir nöbet rolü üstlenir.Robotlaşmak
da eğitime ters düşeceğinden amacından sapmış olacaktır. Seyfettin SEYHAN
C.39:B- Bu şekilde bireyler robotlaşır ve monotonlaşır.Dolayısıyla duygusuz bir insan çokluğu oluşacağında toplumsallaşmadan
uzaklaşacaktır. Seyfettin SEYHAN
C.39:C- Sonuç ne kadar başarılı olacaksa
olsun insan değerlerin kaybedilmesi ahlak ve duyguların yitirilmesiyle
başarısızlık sayılacaktır. Seyfettin
SEYHAN
C 39.A)Eğitimin amacı monoton yaşam yaşamak
değil .O zaman herkes mükemmel olur.Eğitimin görev
yapmasına gerek yoktur.
B)Herkes aynı düşünceyi düşünür.Ve farklı boyutlara düşünülemez olur.
C)Aslında teknoloji beyinli insanların
yanı sıra güzel ahlaklı ve herkesin bildiği şekilde bırakılması.Çünkü
herkes mükemmel olursa insanlar robotlar
gibi hareket eder. Mehmet Tahir ELGÜN
C.39.A)Bir nevi ulaşmaz.
B)Hatasız insanlar olmaz ve hayatın
bir anlamı kalmaz
C)Yeterli değildir Sema
YILDIRIM
C.39.A-Kesinlikle hayır.Eğitim
denen bir şey kalmaz yani insanlar arasında kademe farkı kalmaz ve en önemlisi
bilgi alışverişi gerçekleşmez.Dünya kaosa döner herkes her şeyi bildiğine göre
kimse kimseyi dinlemez hayatın anlamı kalmaz
B-Maksimum verim değil maksimum kaos doğurur.Teknoloji
ve bilgi amaç olmalı fakat insanın kendisi olmamalıdır Beyrivan GÖKTAŞ
C.39
A-Tam olarak ulaşmaz.Sonuçta
eğitim sadece teknolojiyle geliştirilemez.
Kemal ASLAN
B-Bu durumda toplumdaki düzensizlikler kalkar ve çağdaş
bir medeniyet oluşturulur. Kemal ASLAN
C-Yeterli değildir.En önemlisi
insan güzel ahlaklı yetiştirilmedikçe kanun ve kurallar ona etki edemez. Kemal ASLAN
C.39
A-Ulaşmaz:Çünkü mantıki çözüm ve işlemlerle
insanlık hayati,nefsani ve malayani,zevk ve açgözlülüğün önünü kapatamaz.Hem
,eğitim sadece bilimden ibaret olmayıp,duygusal ve düşünsel faaliyet ve
gereksinimlerden de oluşmaktadır.Bunlar ise ancak bir inanç ve bağlılık
münasebetiyle gerçekleşebilecek kavramlardır. . Murat YILANLI
B-Bunlar için bir bağışıklık sistemi geliştirmemize
gerek yoktur.Sadece bu değer ve kişilerin yaptıklarını
ibret ve mukayese yöntemi ile kullanmaya çalışmak yeterli olacaktır. . Murat YILANLI
C:39.A) Bence kesinlikle
hayır çünkü eğitimin amacı sadece teknolojik alanlı veya teknolojik beyinli
bireyleri yetiştirmek değildir. Bu sadece eğitimin öğretim basamağının kısmı
bir hedefidir. Oysa eğitimin amacı her şeyden önce insana, insanı insan yapan
değerler kazandırmaktır. Bunun yanında eğitimin amacı insanın sosyalleşmesini
sağlaması, topluma faydalı, ahlaklı ve üretken insanlar yetiştirmektedir.
B) Hayır tabiî ki çünkü
insan olmanın şartı sadece bir şeyleri ezberleyip yâda bir şeyleri bilip
uygulamak değildir. İnsanın bilişsel alanından daha önemli olan ahlaki alanı
vardır dolaysala ahlaki değerlerden yoksun sadece bilgi deposu halinde olan
insan yeterli insan değildir. Kerim DURMAZ
C.39:
A
) Ulaşamaz. Çünkü bunların yanında ahlakla eğitilmeleri gerekir.
B
) Kainatın ve teknolojinin esiri oluruz.
Maneviyattan uzaklaşırız.
C ) Yeterli değildir. İnsanların
vahşileşmemesi için bir de güzel ahlak olması gereklidir. Serkan İNAN
C.39.A.Eğitim sadece bilgiden oluşmaz. Bir
insana kâinatın tüm bilgisini versek bile ahlak acısından bir şey yoksa eğitim
amaçsız ulaşmış demektir.
B.insanların beynine kâinatın tüm bilgisini yerleştirirsek
belki de insanlar bu kâinatın sanatçısını tanıyıp daha çok iman ederlerdi.
C.bence insanlık çok bilgili olmaktan geçmez. Önemli
olan bu doğru bilgileri hayata uygulayabilmektir.Ersin ŞİMŞEK
C.39.A.bu durumda eğitim amacına ulaşmaz.
Eğitim hayatın kendisi demektir. Niçin okula giden öğrencileri bilgisayarlar
değil de öğretmenler eğitiyor? Çünkü bilgisayar insanı duygu taşımaz. Her ne
kadar bilgi toplasa dahi bir insanın eğiticisi olamaz dolaysıyla teknolojik
beyinler gerçek hayattan payını alamamışlarsa, bu beyinler pek bir işe yaramaz.
B.insanlar bir robottan farksız olur. Verilen
komutlarla hareket eden kendi başına, kendi fikriyle bir şey üretmez.
C.bu uygulama maksimum verimden ziyade minimum verime
neden olur. Mehmet Rauf ORHAN
C.39.A.Olmaz bu veriler uygulamaya
çıkarılmazsa hiçbir mana ifade etmez.
B.toplumsal sınıflanma yok olur. Her insan kendi başına
bir devlet olur.
C.Yeterli
değil insan ahlaken de eğitilmelidir. Fatma
ALTUN
39) A) İnsanları makineleştirmek eğitim
sisteminin doğru uygulanmasını engeller. Eğitimde insani boyutlarda ön plana
çıkmaktadır.
B) Bütün
insanlar tek tip düşünen insan haline gelir farklı fikirler ortaya çıkmaz.
C) İnsanları
robotlaştırmak insanda verim olmak değildir. İnsandan verim alabilmek için
insana yine insanlar tarafından güzel bir ahlak vermek gerekir. .Mehmet ULUS
C.39 A) Eğitim insanın
etiketlenmiş durumlardaki tavrını değil, durumların etiketlenebilmesi yetisini
ve en son bu durumda ne yapması gerektiği yeteneğini kazandırmalıdır. İnsan
sadece statik durumların değil dinamik durumların da adamı olabilmelidir.
Değişebilen durumlar karşısında ne yapması gerektiğini kestirebilmelidir.
Bilginin sadece öğrenilmesi değil ayrıca ahlaki, sosyal ve kültürel alanlarla
sentezini yapabilmek büyük önem taşır. Düşünebilmeyi öğrenmek esasında eğitimin
özünü oluşturur.
B) Bu durumda
insanlar sadece bilmekten öteye geçemez. Sadece bilmek ise devamı gelmeyen bir
başlangıçtır ve hiç bir değeri yoktur. Gerçek eğitim bilmek, yapmak ve
sentezlemektir. Ahlaki sentezi yapılmamış eylemin insani boyuttan yoksun
kalacağı şüphe götürmez.
C) Ahlaki, sosyal ve
kültürel sentezden yoksun bir bilginin insani boyutundan bahsetmek
olanaksızdır, kaldı ki böyle bir durumda insanlıktan verim almaktan bahsetmek
abes olduğu kadar imkansız görünmektedir.Ayfer GÜRBÜZ
C.39 A) eğitim kendiliğinden gelen bir
vasıta değildir. Eğitimin amacına ulaşabilmesi için çaba gereklidir ancak
yeterli değildir. Bunun yanında yardımcı unsurlar olması gerekir. Gülsüm GÜLTEKİN
39-) A-) Eğitimin salt amacı kainattaki her şeyi ve teknolojiyi beynimize yansıtmak
değildir. Eğitim sadece bilimsel disiplinleri öğrenmek değil aynı zamanda bir
kültürlenme sürecidir. Eğitimle insanlar doğru bilgiye ulaşır. Topluma faydalı
ve ahlaklı sosyal bireyler yetiştirir. Eğitim maddi ve manevi değerlerin
insanda davranış hale getirilmesidir.
B-) Maneviyattan uzak tek tip insanlar
oluşur. Bunlara da insan yerine robot dersek pekte abartmış olmayız
C-)
Hayır yeterli değildir. Metin ERGÜL