28.A-Neden
gerçek erg olarak batının himayesinde ve tasdikinde Ortadoğu ve çevresinde
geçmişte ve bugün kısmen safkan din, millet halk devletleri ısrarla teşvik ve
motive edilirde kendileri siyaseten herkesi globalleşmeye
davet ederler?
B-Neden
bazı bölgelerde savaşla ve zorlada geleceğin büyük Ortadoğu inşası için
demokrasiyi kayıt ederler ve kabul ettirirler?
C-Saf kan
din, zümre, azınlık, toplum, millet, kavim…vb devleti
olursa ne olur? Geçmişte ne olmuştur? Gelecekte ne olacaktır?
D-Bu durum
bu asır bu saflık mantığı millet ve halk kavramıyla özdeşleşirse o milleti veya
halkı soysal kangrene götürür? Önermesini gerekçeli ret ediniz.
E-Batının
bu orta doğu kavimlerini veri elde etmek için rejim arama deneme kobayları gibi
kullanma amacı ne olabilir? Bu batıya bir iftira olabilir mi?
F-Gerçek
dostlar gerekirse bazen acıyı söylemeli. Önermesi doğrumu neden?
İpucu;peygamber döneminde her devirde her ırk, halk, dinde insanlar bir arada yaşamayı
başarmışlardır. Padişahlık, şahlık, krallıkların halktan izole ve tehlikede
yaşamalarını ve orta doğudaki stok krallık ve azınlıklara ait kurdurulan
devletlerin gelecekteki kuşatılan akıbetlerini düşünün.
C.28. İşlerine bu
gelirde ondan.Amaçları Orta Doğuya farklılıklarını
anlatıp ülkelerin ortak paydalarını görmelerini engellemektir. Ebru YOLCU
C28.
a) Kendi çıkarları için.
b)
Demokrasiyi kendi ideolojilerine göre tanımlıyorlar ya da uyguluyorlar. Onların
ideolojisine uymadığı zaman demokrasiyi tanımazlar oysa ki
demokrasi herkes içindir
e) Amaçları;
dünya üzerinde kendi hakimiyetlerini kurmak bir iftira
değildir, öyle davranıyorlar.
f) Doğrudur. Dost olmayan sadece
seyirci gibi davranır,geçer ama dost dostunu düşünür
ve gerekirse acı söyler, belki de yanlışlardan kurtarmak içindir. Büşra Hafize
BORA
C.28.A.Çünkü globeleşmek
kültürel zenginlik manasında gelsene bunu entegre
etmek çok zordur. Fakat safken millet ve dinlerinde toplumsal uyum daha
kolaydır.
B.Çünkü
o bölgede ikna ile demokrasi ulaştıracaklarına inanmıyorlar. Fakat bu bir
bahane
C.Bunun
getirilerimde var götürümler de. Faydası; toplumsal uyumu kolaylaştırır. Zararı
faşizanlığı uyarır.
D.Sosyal
kangrene sebep olmaz. Aksine toplumsal uyumu sağlar. Çünkü safsızlık farklı
görüş ve istekleri doğurur.
E.Bence batı bunu var olan için
rejimden rahatsız olduğu için yapıyor.
F.İnsan
hayatının kesitlerinde bazen acılar olur bu kesildin bunun ifade edilmesi
gerekir. Yoksa kaskolara yol açar onun için dostlar bazen bunu ifade etmelidir.
Salih ARSLAN
C.28.A-Birçok toplum batının etkisi ile
dini kullanarak siyasette bir yerlere gelmeye çalışıyor ve bunu tüm insanlığa
mal ediyorlar.
B-Yaptıkları zorbalıkları kamufle
edebilmek için
C-Sadece bu devletlerin oluşması mümkün değildir.Çünkü her birey kendi içinde farklı inanç, düşünce
ve kişiliklere sahip olduğu için tek bir anlayış içinde birleşmeler muhtemel
olmaz.Geçmişte tek bir dine bağlı kalan devletler yeni fikir akımlarının etkisi
ile otoriterlerini kaybetmişlerdir.Gelecekte ise her gün yenilenen yaşam
şartlarının böyle bir uygulamaya açık olabileceğini düşünmüyorum.
D-Böyle bir mantıkla yaşarsak sosyal kangren terimi
geri dönüşümü zor olan bir kavramdır.Bu durumun o
kadar da saki olmadığını düşünüyorum.
E-Batı her zaman en güçlü olma
yolunda ilerlediği için eline gelebilecek her fırsatı değerlendirir.
F-Gerçek dostlar gerekirse bazen acı söylemeli derken
ortada gerçekten çok ciddi bir durumun olması gerektiğini düşünüyorum.Zira
söylenebilecek yada söylenemeyecek durumlar vardır. Pelin GÜMÜŞ
C.28- A.) Bunlar insanları kullanmak için
ortaya saçma sapan fikirler atarlar ama kendileri de hiç uygulamazlar, çünkü
işlerine gelmiyor.
B.)
Çünkü oralarda birçok çıkarları var da ondan.
C.)
Guruplaşmalar meydana gelir. Bide İslam dinine ters düşen bir yaklaşımdır.
Çünkü İslamiyet birlik ve beraberliği emreder
D.)
Irkçılık ve milliyetçilik nasıl bir olmadığı gibi bunlarda karıştırılmamalı.
E.)
Bırakmıyor onlar birleşip güçlensinler. Çünkü güçlenince onlara rakip
olurlar.
F.)
Doğrudur. Belki adam yaptığının farkında değil yada onu bilmiyor, sen
söyleyince o da onu
düzeltir. Erdal SALDUZ
C–28
A-) Çünkü çıkarları gereği böyle
yapmaları gerek. Yoksa direk emellerini gerçekleştirselerdi, belki de kendi
milletlerinden büyük tepki göreceklerdi.
B-) Çünkü attıkları büyük yalanın bir
kılıfı olmalı. O da demokrasidir.
C-) Bunlar olursa akbabalar dünyada
sayısal üstünlüğü elde eder. Geçmişte de günümüzdekine benzer olmuştur.
Gelecekte daha kötüsü olur.
D-) Hayır sosyal kangrene götürmez. O
milleti yok eder.
E-) Amacı tamamıyla emperyalizm ve
ekonomik çıkarlardır.
F-) Doğru. Çünkü insan doğrularıyla
yüzleşirse ancak o zaman uyanık kalabilir. Ali AYDIN
C:28) B) demokraside çoğunluğun sözü
geçerlidir. Zamanla kendi fikirlerini halka dayatarak amaçladıkları şeyi halk
tarafından yapılmasını sağlamak amacıyla demokrasiyi zorla ya da bilinçli
olarak uygulamaya çalışıyorlar.
C)
Tek tip bir uygulanış veya kuralları, baskıcı bir rejimi doğurur. Bununla
beraber bir güvensizlik, bir hırs ve iki yüzlülük gibi zararlı kişiliğe sahip
insanlar yetişir ve isyanlar çıkabilir.
F)
Bence doğrudur. Çünkü doğru yolu bulmamız için bazen perde arkasındakileri
görmemize ihtiyaç vardır. Bunu da ancak dostlar sayesinde ulaşabiliriz. İlyas SÜNMEZ
C:28.A)Bunlar safkan millet anlayışını
Ortadoğu için,globalleşmeyi de dünya milletlerinin bir
araya gelip kendilerine hizmet etmesi için kullanırlar.Bunlar bütün dünya
milletlerini içinde bulunduğu bölgeye göre kontrol altına alıp yönetmek
isterler.Batı bu milletlerin demokrasisini kendininkinden daha çok
istemektedir.Neden peki?Elbette bir çıkarları olduğu için. Ortadoğu'daki bütün
devlet ve milletleri önce dize getirmeye çalışırlar sonra da kendilerine
bağımlı kılarlar.Örnek olarak ADB şimdi Filistin ya da
İran için demokrasi istemektedirler.Halbuki eline geçse bir kaşık suda
boğarlar.Ama çıkarlara uygun olarak hareket ettiği için batılı bir sisteme
dayalı bir demokrasi getirip o ülkeleri içten içe fethetmeye çalışırlar.Ama
içinde bulunulan bölgeye göre uyguladıkları yöntemler farklıdır.
C:28.B)Büyük güçlerin düşüncesi olan büyük
Ortadoğu projesinin amacı sömürü ve elde etmeye çalışılan kapitalizme dayalıdır
Büyük güçler bunu zorla ya da savaşla getirilen bir demokrasiyle sağlamak ve
bunu oradaki halklara kabul ettirmek istemişlerdir.Ve
bugün Orta doğudaki kaos ortamını gördüğümüz zaman bunların amaçlarına az çok
ulaştığını görüyoruz.Sözde demokrasileriyle barış,huzur,düzen getiriyorlar ama
bunların arkasında ne emeller beslediklerini ara sıra verdikleri açıklardan
anlayabiliyoruz.Yani kendilerini az çok belli ediyorlar.Büyük Ortadoğu projesi
gerçekleştiği zaman bütün dünya ülkelerini yönetecekler ve büyük bir güç
olacaklar ama kaos gücü,bozuk düzen gücü,insanlara huzursuzluk verecek olan bir
güç.
C:28.C)Saf kan din,zümre,azınlık,toplum
devleti olursa herkes halklar arasındaki çatışma süreci sona erer.Başka bir
sisteme hizmet etme gibi bir zorunluluk da olmaz.Sömürü ortadan kalkar.Herkes
kendi kendini yönetir.
C:28.D)Verilen önerme son derece eleştiriye
açıktır ve reddedilebilir.Halk ya da millet saf olduğu
zaman ve bu saflık halk ve millet kavramıyla özdeşleştiği zaman o halk ya da
millet soysal kangrene değil de büyük bir barış,huzur düzeni içine
götürür.Çünkü bu saflık insanların bir arada yaşayabilmesine yöneliktir ve
herhangi bir çatışma da olmaz.Peygamber efendimiz(s.a.v) döneminde saf olana bu
halk ve milletler hangi ırk veya hangi dinde olursa olsun fark etmez bunlar bir
arada yaşamayı başarmışlardır.Peki bu durum bu asır için neden geçerli
olmasın.Her ırktan,her dinden insanın bir arada yaşayabileceği bir kaossuz bir
ortam oluşturulabilir.Bu da soysal kangrene yani kendi soyunu unutma gibi bir
duruma değil de herkesin birbirinin ırkına ,dinine saygı duyduğu bir ortamın
oluşması gibi güzel bir gelişme olur.Kimse kendi ırkından ve dininden
vazgeçmez,herkes kendi ırkını veya kendi kültürünü,dinini kendine göre yaşar.Bu
bu asırda da mümkündür.Saflık bir toplumun huzuru,düzeni için olacaksa olsun
bence.Eğer saflığın tam tersi bir durum olursa millet ve halk arasında büyük
bir kaos ortamı doğar ve büyük bir ırkçılık ve bozuk düzen meydana gelir. Yusuf ACAR
C:28.E)Batı hem bir rejim arayışına
girmiştir hem de bu büyük Ortadoğu projesinden elde edeceği rantı düşünmüştür.Batı kendi eli ile kurulacak ya da ele
geçirilecek milletlere istediğini yaptırabilir.Rejimi de kendi istediği gibi
uygulayabilir Batı hep buraları ele geçirmek istemiştir hem stratejik
konumundan dolayı hem de t geleceğe
yön verecek bir ve geleceğin şekillenmesinde büyük rol oynayacacağı
için bu proje büyük bir önem taşımaktadır.Ve dine karşı büyük bir çelme olarak
da değerlendirilebilir.Batı islam toplumlarını kendi
dinlerinden soyutlayıp kendi dini ve kendi egemenliği altına almak ister.Ve
sadece ülkeyi belli bir azınlığın yönetmesini öngörür,Batı bunu ülkelere
saldığı misyonerlerle ya da ülkelerde gizliden gizliye uygulanacak bir rejimle
yapmak ister.Ve bunu az çok gerçekleştirmiş durumdadır.Batı her zaman doğuyu
kıskanmıştır ve ele geçirmek istemiştir ister kültür,ister rejim,ister para her
yönden batı doğunun zenginliklerini kıskanır ve onu ortaya attığı projelerle
ele geçirmek ister.Yusuf ACAR
C:28.F) Gerçek
dostlar gerekirse bazen acı söylemeli derken ortada gerçekten çok ciddi bir
durumun olması gerektiğini düşünüyorum.Zira
söylenebilecek yada söylenemeyecek durumlar vardır. Yusuf
ACAR
C28:A. Çok basit; Ortadoğu ve çevresini gelişmesini
engelleyerek sömürebilmek.
C28:B. Aslında savaş ile demokrasiyi
getirmek değil amaç. Savaş açabilmek için bahane ya da mazeret onlar için.
Demokrasinin de onları böleceğini çok iyi biliyorlar. İşleri böylece daha da
kolaylaşıyor.
C28:C. Ne kadar soruda saf kan dense
de hiçbir millet, kavim, din vb. safkan olamaz. Safkan bir devlet kurulursa
azınlık muhakkak ezilecektir. Yani kısaca baskıcı bir rejim ortaya çıkacaktır.
Ve bu her neyse hoşgörüyü barındırmadığından uzun süre yaşamadı ve
yaşamayacaktır.
C28:D. Önermeyi reddedecek bir durum
göremiyorum. Bence çok mantıklı bir önerme.
C28:E. Bu bir iftira olamaz. Ancak yalan
olur. Yaptıkları şey bu yalandan daha kötüdür. En azından ben böyle
düşünüyorum. Onları sömürmekten başka bir amaçları yoktur bence.
C28:F. Benim hayatımda dostum bana dışarıdan
bakan bir aynadır. Ve ben bundan hiç rahatsız olmuyorum. Dost dediğin böyle
olmalı. Diğer türlüsü ancak arkadaştır.
Ferdi KODAŞ
C.28: A Emperyalist düşünce sistemine göre
dünya devletlerine ve özellikle Ortadoğu’ya demokrasi insan haklarını
götürüyoruz sloganıyla onların gerek kişilik gerekse ekonomik değerlerinin
vampirliğini yapmaktır. B Batının, Amerika’nın demokrasi
bahanesiyle halkı kışkırtarak o bölgenin hakimiyetini alıp zenginliklerine
sahip olama idealleridir. Bugünkü Ortadoğu faciası buna örnek verilebilir.
C Zaten şuna ki
hayat düzenin bozulma nedeni eşitlik insan hakları demokrasi gibi insanı isyana
götüren fikirlerin yayılmasıdır. Buda bütün dünya düzenini altüst ettiği gibi
gelecekte de insanlığın korkulu rüyası olacaktır.
D Eğer ki bu saf din
saf kan oluşumu amaç değil araç olarak kullanılırsa ve hak yola giden bir araç
olarak kullanılırsa kangren olmaz. Hele ki saf din oluşturulup ona iman
edilirse ve bu savaş malzemesi olarak değil barışı güderse gerçek amacına
ulaşmış olur.
E Batının hayla
unutmadıkları Haçlı Seferleri ve değişen dünya sisteminde manen sömürme ve en
büyük ekonomik kaynaklarına ulaşma idealleridir.
F Dost insana en iyisinin
layık olduğunu düşündüğü için gerektiği zaman, gerektiği şekilde ikaz etmeli ve
uyarmalı. Çünkü gerçek dost, dostunun zarar görmesini istemez. M. Nurullah ÖZDEN
C28)Her toplum kendi değerleriyle yaşamalı ,yargılanmalı ve asla başka bir toplumun değerleriyle
asimile edilmemeli Şükran GÜR
C.28. A) Ortadoğu çevresindeki kavimler veri
olarak elde edilmeye çalıştıkları için kendi emellere alet edilmektedir.
C.28. B) Orta doğuda demokrasi olmazsa
dünyada karga şıklık çıkacağı içindir.
C.28. C) Zümre,azınlık
devleti olursa karga şıklık olur ve olacaktır.
C.28. D) Başkasının istediğini kendi millet
ve halkına asimile ettirilmişse sosyal kangren olur.Bunu
ret edemiyorum.Çünkü katılıyorum.
C.28. E) Batının dünyaya hükmetme amacıdır.
C.28. F) Doğrudur.Dost
her zaman acı söylemez.Gerektiği yer ve zamanda söyler. Mehmet SARİBATUR
C.28. A.Bunlar Ortadoğu daki
devletleri kullanırlar. ,bu devletlerin içişlerine karışırlar. Ama kendi işlerine kimseyi karıştırmazlar.
B. Çünkü savaştan getirim sağlıyorlar da ondan.
C.Ömrü uzun olmaz. Geçmişte de bunun örneklerine
rastlanmıştır. Gelecekte ne olacağını Allah bilir.
D. Kangrene götürmez. Daha da tıkanan damarlar açılır.
E. Tabii ki paraları orda daha değerli olduğu için
bazı kavimler kullanılıyor. İftira değildir.
F. Doğrudur. Ama bazen söylenmeli. Çünkü her doğru her
yerde söylenmez. M. Ercan KARA
C.28-
A- Çünkü globalleşme ekseninde güçlü devletler
kazanımlarını arttırır ve hükmetme potansiyelini yakalarlar.
B- Bu zamanda demokrasi kavramı zulmün uşağı olmuştur.
Her zulmeden ben demokrasi misyonuyum diyor.
C- Uzun yaşaması söz konusu dahi olamaz. Kısa sürede
yıkılır. Emevi devleti, Hitler ve Neocular
gibi…
D- Saf ırkçı devlet metodu aynı
ırktan olmayanın hasımı görüleceğinden her an devletin uzvu kesilebilir durumu
vardır.
E- Kesinlikle iftira değildir. Kana susamış batının
Ortadoğu üzerindeki zulmün sebebi İslamın dik
durmasından rahatsız olduklarındandır.
F- Dostluklar gerektiğinde acı söylemeli ki karalılık
ve yükselim görülsün yoksa hep yerinde sayma görülür…Cevdet ÇAKAR
C.28.A-Birçok toplum batının etkisi ile
dini kullanarak siyasette bir yerlere gelmeye çalışıyor ve bunu tüm insanlığa
mal ediyorlar.
B- Bu zamanda demokrasi kavramı zulmün uşağı olmuştur.
Her zulmeden ben demokrasi misyonuyum diyor.
C.Ömrü uzun olmaz. Geçmişte de bunun örneklerine
rastlanmıştır. Gelecekte ne olacağını Allah bilir.
D. Önermeyi reddedecek bir durum göremiyorum. Bence çok
mantıklı bir önerme.
E. Amacı tamamıyla emperyalizm ve ekonomik çıkarlardır.
Sevda MUTLU
F-Gerçek dostlar gerekirse bazen acı söylemeli derken
ortada gerçekten çok ciddi bir durumun olması gerektiğini düşünüyorum.Zira
söylenebilecek yada söylenemeyecek durumlar vardır.Sevda MUTLU
C28)A;Batı
Ortadoğu ve Asya da zenginlik olan farklılıkları çarpışma sebebi yaparak
Ortadoğu halklarını zayıf düşürüp yutmak ve onunla beslenmek istiyorlar.
B;Zaten demokrasi
dedikleri şey batının kapitalist sistemlerini teminat altına alan kurallardır.
C;Böyle bir
şeyin olması mümkün değil ama böyle bir şeyin olması durumunda insanlar
arasındaki çarpışma sebepleri bir iken belki bine çıkar.
D;Bu saf
kan milliyetçiliği iki dünya savaşını netice verdi.yüz
milyon insanın vahşice
katledilmesine,şehir ve medeniyetlerin yıklımasına,onlarca
yıl süren açlıklarla pençeleşmesine sebep olmuştur.insanların bu acıyı ikinci
defa yaşamaması için ırkçılığın her türlüsünden Allaha sığınırız.
E;Batının
yapmak istediği kendi geleceklerinin teminatı için Ortadoğu halklarını hayatın
her alanında kobay olarak kullanıyorlar.
F;Doğrudur;Hz.ali(r.a) bir gün
camide sahabelerine seslenerek ben hata yaparsam ne yaparsınız sahabeler
kılıcını çekerek seni bunla düzeltiriz demişler.oysa padişahların kralların
diktatörlerin etrafındaki şakşakçılar(yalakacılar) onların yaptığı her zulme
kendi menfaatleri için göz yummuşlar. Ubeydullah
ERTAŞ
C.28-:B- Amerika orta doğuya sadece savaş ve
huzursuzluk getirmiştir. Serdar AKTAŞ
C.28:F- Bu önerme doğrudur. Çünkü acı diye
nitelendirdiğimiz o kişinin eksikliği ve yanlışları olabilir. Dostumuzun bu
eksiklerini tamamlaması için söyleyerek onu uyarmalıyız. Serpil ARİCİ
C.28:A- Herkese ulaşmayı amaçlayarak
bunları bir karmaşa içine atmayı düşünürler. Bu karmaşadan kendilerini uzak
tutup bu karmaşadan kazanç sağlayarak batıyı himaye altına alırlar.
Seyfettin SEYHAN
C.28:B- herkesin kabulleneceği tek çözüm
demokrasidir. Her ne kadar yanlış olsa da demokrasiyi getirmek için en kanlı
eylemler ve savaşlar yapılabilmektedir.
C.28:C- Var olan düzene karşı çıkan kimse
olmayacaktır. Gelecekte ise var olan düzene karşı çıkan olmayacak olursa var
olan devlet hiçbir ilerleme kat etmeyecektir.
C.28:E- Batı doğuya hakimiyet
sağladığından bir olaydan ne sonuçla karşılaşacağını bilmediği zamanlar orta
doğuyu bir denek olarak kullanmıştır. Bu bir iftira değil her iki tarafın da
kabullendiği bir gerçektir.
C.28:F- Acı bazen dostlarımızın hataları
olabilmektedir. Dolayısıyla onları doğru yola sevk etmek için en doğru kişi
dosttur. Seyfettin SEYHAN
C.28.A-Sorunun ilk bölümü diğerleri için
istenen saf kan dil zümre devletlerini devletçikler olarak küçük kalmasının
istenmesinde ikinci bölümünde kendilerinin de emperyal
güç olarak ürettikleri mal ve hizmetleri güçlerinden ödün vermeyerek hegomonyalarının mümkün olduğunca garanti altına almak
istediklerinden kaynaklanmaktadır
B- Çıkarları öyle gerektirdiği için
C-Savaşlar ulur ırksal dinsel.Savaşlar olmuştur gelecekte de savaşlar olacaktır
D- Homojen toplumlar birbirleriyle
daha uyumludur heterojen topluluklara göre.Daha büyük sinerji doğurur.
E- Benim inancıma göre batı kendi
bulmuş olduğu demokrasiye dayalı sistemi en doğru yol olarak orta doğunun statikocu halktan kopuk güce dayalı rejimlerine karşı
bir çare görüyor ve onu empoze ediyor.
F- Evet doğrudur çünkü hatalar bazen
üç kişinin gözüyle görülebilir ve bunun içinde gerçek dostlara ihtiyaç vardır Beyrivan GÖKTAŞ
C.28.A)Onlar
teknoloji konusunda ilerledikleri ve kendilerine üstün gördükleri için
B)Güçlü devletlerin elinde
olduğu için
C)Kendi benliklerini
kaybetmeyip, asimile olmazlar.Geçmişte olmamıştır ve
gelecekte olmayacaklardır.
D)Sorun çözülüp herkes huzur içinde
yaşar.
E)Kendilerini kandırıp en güçlü olmak
F)Doğrudur.Uyarması dostunun iyiliği içindir. Sema
YILDIRIM
C 28.A) Bunlar geride kaldığı için
ilerlemeyi göz önüne almıyorlar.Sadece din kuralları uygularlar.
B)Kendi çıkarları için ama demokrasiyi
gerekçe gösteriyorlar.
C)Dünyanın gelişmesi söz konusu değildir.Ve bu böyle devam edecektir.
D)Bu ret etmek için yapılanların
düzeltilmesi gerekir.
E)Hayır burada batı doğunun
kaynaklarını gasp ediyor.Kendi çıkarları için.
F)Evet çünkü insanın kendisini
düzeltmesini yardımcı olur. Mehmet Tahir
ELGÜN
C.28
A-Orta doğunun gelişmesini engelleyerek
sömürülebilmesini kolaylaştırmaktır.
B-Çünkü bu bir zorunluluktur.Bu
konular demokrasi çatısı altında işlenmezse inandırıcı,caydırıcı ve kandırıcı
özelliğini kaybeder.Milletin gözünü kapayan yegane perde şimdi ve her dönem
demokrasi olmuştur.
C-Böyle bir zamandan sonra etkili bir uygulayan olmazsa,bu tür bir uygulama çatışma ve anlaşmazlıkla
beraberdir kargaşa tufanından baksa bir şey getirmez.
Ancak
asırlar önceki dönemlerde söz konusu uygulamayla büyük sorunlar asılmış,doğruluk,güven ve adalet tohumları
yeşertilebilmiştir.(H.Muhammed(sas) ve Hz. Ömer de old. gibi)
Gelecek
için de umutlu olmamız doğaldır ve bize önceden verilen yönerge ve delillerle gerceklıği tartışılmazdır.
D-Sosyal kangrenle ne kastedildiğine bağlıdır.Eğer
asrın gidişatındaki düzensizlik ve başıboşluktan bahsediliyorsa ifade yerinde
bir ifadedir.
E-Menfaatten baksa bir şey olamaz.
F-İfade kısmen dediği için doğru sayılabilir.Çünkü karsıdakinin ayıplarını göstermek için
değil,yanlışlarını yok edip doğruları öğrenmesini sağlama mahiyetinde
kullanılmıştır. . Murat YILANLI
C.28.A.Batı,Ortadoğu’yu demokrasi vaadiyle kandırmakta ve
kendi siyasi amaçlarını gerçekleştirme peşindedir.
B.Büyük devletler aslında bu bölgede demokrasiyi istememektedir.Sadece bunu bahane göstererek bu bölgede
egemen güç olmaya çalışmaktadır.Bu bölgenin sahip olduğu dini özellik gereği
güçlü olmasını istememektedir.
C.Böyle bir durum insanları ayrıştırır.Kirli
oyunlara alet eder.Bir arada yaşamayı ve güçlü olmayı engeller.Geçmişte bu
yüzden isyanlar,savaşlar olmuştur.İnsanlar bir arada tüm farklılıkları ile
yaşamayı öğrenmedikçe gelecekte de bunların gerçekleşmesi kaçınılmazdır.
E.Batının amacı her bölgede en büyük güç olmaktır.Bu asla bir iftira değildir.
F.Doğru bir önermedir.Çünkü
gerçek dost sadece yüze gülen, yanlışların üstünü örten değildir.Gerektiğinde
eleştirebilmeli, gerçekleri yüzümüze vurmalıdır. Fatma ALTUN
C.28.A.Yahudiler kendilerini üstün ırk
olarak gördükleri için orta doğuda kendi toplumunu kurmak istiyor.
B.Çünkü Ortadoğu Yahudilerin kutsal toprağıdır. Ve
zorla çıkarıldıkları için tekrar büyük Ortadoğu projesini gerçekleştirmek
istiyorlar.
C.saf kan
bir millet olursa gelecekte de geçmişteki gibi genelde savaş, acı, üzüntü
olacaktır.
E.Çünkü o toprakları orda yaşayan insanların elinden
alıp insanlarını yerleştirecekler.
Ersin ŞİMŞEK
C.28.A. çünkü dine zarar vermeye
çalışıldığı an siyetin globalleştirilmesi
zorlaşır.
B.büyük güçlerin emeklerine ulaşabilmeleri için, küçük
güçlere göz boyama amacıyla yapılmaktadır.
C.böyle küçük birimlere ayrılmış halkları kullanmak
daha kolaydır. Geçmişte kullanılmışlar ve gelecekte de kullanmaları ön
görülüyor.
D.doğrudur. Çünkü küçük birim her zaman zayıftır ve
zayıf uzvun mikroplara yenik düşmesi daha kolaydır.
E.bir iftira değil gerçektir. Bunu yapmaların sebebi de
bu birimlerin kolay kanmaları, birbirleri ile geçinememeleri ve kullanılmaya
müsait olmalarıdır.
F.gerçek dostlar gerektiğinde acıyı söylemeliler. Çünkü
tatlı her zaman fayda sağlamayabilir. Mehmet
Rauf ORHAN
C.28
A-Batının bizden gelişmiş ve çağa ayak uydurarak
herkese örnek olması bizim batıya özenmemizi sağlamıştır.Bizler
de benliğimizi kaybederek globallesen dünyada batıya ayak uydurmaya
çalışıyoruz.
B-Her şey büyük ve gelişmiş devletlerin çıkar sağlamak
için yaptıklardır.
C-Böyle bir şeyin olması mümkün değildir.Geçmişte
insanlar kavimleşerek devlet kurmuşlardır.Daha sonra ise insanlar din,millet
gibi kavratmaların etkisiyle birleşmişlerdir.
D-İnsanların ve toplumların saf olması bir yandan da iyiye doğru düşünülebilir.Çünkü
toplumda saflığın olması kötü durumları da azaltır ve bunun kesin olarak soysal
kangrene dönüştürülmesi düşünülemez
E-Batının amacı bu kavimleri bir kobay gibi kullanıp
hatalarını görmek ve bu hatalarından ders çıkarmak ve bu hataları kendi lehine
çevirmektir.
F-Evet,kesinlikle doğrudur.Çünkü var olan bir şey iyi
de olsa kötü de olsa mutlaka ortay çıkar.
Kemal ASLAN
C.28 A) Onlar teknoloji konusunda
ilerledikleri ve kendilerine üstün gördükleri için
B)
Güçlü devletlerin elinde olduğu için
C)
Kendi benliklerini kaybetmeyip, asimle olmazlar.Geçmişte
olmamıştır ve gelecekte olmayacaklardır.
D)Sorun çözülüp herkes huzur içinde yaşar.
E)Kendilerini
kandırıp en güçlü olmak
F)Doğrudur.Uyarması dostunun iyiliği içindir. Gülsüm GÜLTEKİN
C:28.A) Her şeye yaklaşım biçimleri kendi çıkarları doğrultusundadır.dolaysıyla eylemlerinde samimi
değiller.globalleşmeye teşvik etmelerinde aslında iyi gibi algılansa da kendi
çıkarlarından dolayıdır. Kerim DURMAZ
C:28.B) Çünkü emellerine ulaşmada bunu bir araç
olarak kullanırlar. Zaten bunun gibi sözde demokrasiler çok görülmüştür tarihte
hemen hepsinde bir çıkar söz konusu olmuştur. Mesela 1. dünya savaşındaki
Wilson ilkeleri gibi.
C:28.C) Eğer böyle bir durum gerçekleşirse toplumların
ve milletlerin oluşmasında temel rol oynayan temel faktörler mutasyona uğrar ve
artık başka etmenler rol oynayacaktır.
C:28.D) Eğer milletler ırklarına göre ayrışırsa diğer
topluluklarla kültür alışverişi olamaz dolaysıyla herkes kendi kabuğunu çekilir
ve sosyalleşme olmaz.
C:28.E) İftira değildir. Çünkü gerçekte batının amacı
onları deney kobayları gibi kullanarak sözde daha üstün olan batı toplumu için
en iyisini bulmaktır.
C:28.F) Doğrudur, çünkü eğer kişinin gerçeklerini
görmesini ve farkına istiyorsak bazen gerçekleri olduğu gibi söylemeliyiz. Kerim
DURMAZ
C.28:
A
) Kendi çıkarlarını göz önünde bulundurdukları için.
B
) O bölgede ekonomik değeri olan kaynaklara ulaşmak için demokrasi bahane
edilir.
C
) Nazi Almanya’sındaki gibi başka milletlerden, dinlerden vb. gibi
unsurları yok etmeye girişilebilir.
D
) Bu durum bu asır bu saflık millet ve halkla özdeşleşmişse o millet ve
halk kendisine en uygun olanı seçmiştir ve doğru olandır.
E
) Bu batının o bölgelerdeki doğal zenginlikleri içindir. Kendine rejim
arama gibi bir rejim yoktur. Kendi rejimlerini zaten kurmuşlardır.
F ) Evet dost gerektiğinde acıyı
söylemeli bu şekilde eleştirilen kişi kendisini düzeltebilir ve yenileyebilir. Serkan İNAN
28-)
A-) Çünkü değişen ve
küreselleşen dünyada insan hakları bakış , özgürlük
gibi kavramlar önemli bir yere sahip olmuştur bunları görmezden gelerek açıkça
bir sömürü yapmaktansa orta doğudaki bu halkı ve milleti güya demokrasi ve
insan hakları adı altında büyük bir sömürüye yelken açmışlardır. Bu güç
odakları kendi çirkin emellerini gerçekleştirmek için siyasi bir ortam,kılıf hazırlamaktadırlar.
B-) Tam anlamıyla ekonomik bir sömürü söz
konusudur. Örnek ;Amerika’nın ırağa petrolleri için
saldırması. Amerika sözde insanlığın güvencesi için ırak’a saldırmıştı.
C-) Her safkan din zümre,azınlık vb kendi
menfaatleri doğrultusunda hareket edeceğinden devletler ve dünyaya
hükmedebilmek için birbirleriyle savaşacaklardır.geçmişte de savaşmışlardır.
Gelecekte de savaşacaklardır. Ve insanlık bundan zarar görecektir.
D-) Bu saflık mantığı millet ve halk
kavramı ile özdeşleşirse o milleti iyiye doğruya ve dinini yaşayan bir
vatansever haline getirir yani sosyal kangrene değil sosyalleşmeye doğru
götürür.
E-) Kendilerine benzetmeye veya yok etmek amacındadırlar.bu batıya iftira olmaz batı için daha ağır
kelimeler kullanmak gerekir.
F-)
Gerçek dost acı söylemelidir. Eğer ortada bir hata varsa bunun düzeltilmesi
için elinden geleni yapar ve bir menfaatte söz konusu olmaz. Şayet gerçek dost
ise? Metin ERGÜL