26.Adem AS’DAN sonra kainat insanın sanal kalbinin bir parçası
oldu. Adem AS’DAN önce her nesnel varlık kainatın bir
parçasıydı kainatı aşamazdı ve halen öyledir. Önermesini gerekçeli ret ediniz.
İpucu;Yere
göğe sığmadım kulumun kalbine sığdım. (hadis), Allah CC’HU Hz. Muhammed AS
kalbini sıkıştırıp, temizledikten sonra açıp için Kuran-ı Kerimi
yerleştirdiğini bildirmişidir. (Ayet)Bilgisayara ağ üzerinde işletim sistemini
yüklemeyle ilişkilendirmeye çalışın.
C.26. Katılmıyorum.Adem
a.s dan sonra da Allah C.C. varlığını bilerin kalbinden duyurmuştur. Ebru YOLCU
C.26.
Hz. Muhammed’in miraca çıkarılması.
Büşra Hafize BORA
C.26.İnsan ruh sahibi bir varlıktır. Bu
da ona manevi boyut kazandırmaktadır sonuçta insan madden soyutlaşarak kâinatı
aşabilir. Salih ARSLAN
C.26.Hiçbir şey sabit kalmaz elbette
değişir, yenilebilir.Kendi farklı bir boyuta
getirebilir.Tasavvuf yoluna geçip
Allah’a yakın hissedebilir.
Pelin GÜMÜŞ
C.26)- Çevremize baktığımızda tüm canlılar
yiyip, içip Allah’a şükrediyorlar. Allah insanı çok farklı yaratmış, düşünüyor
niye yaratıldığını, etrafında olup bitenleri anlamaya çalışıyor. Erdal
SALDUZ
C–26 Hayır, bence yanlış. Çünkü insan
kâinatın küçültülmüş bir numunesidir. Her insan sadece kendisini doğru okursa
kâinatı anlama ve onu aşma düzeyine gelebilir. (Ali AYDIN)
C:26) Birinci cümle ile ikinci cümle
arasında bir bağlantı bulunmamakla beraber, Âdem(as)'dan dan önceki ve sonraki
insanın dışındaki diğer varlıklarda idrak etme, anlama gibi lüksleri olmadığı
gibi bir durumu yoktur. "Bir parça hiçbir zaman bir bütünü aşamaz." İlyas SÜNMEZ
C:26)ALLAH(C.C) ilk insan Adem a.s ı
yaratırken tam işletim sistemini tam bir bilgisayar gibi hatta bilgisayardan
daha üstün yaratmıştır ALLAH(C.C) insanı en yüce varlık ilan ettiğinden ona
bütün donanımları yüklemiştir.Çok üstün bir düşünme yeteneği vermiştir.Şimdi bu
kadar üstün özelliklerle donatılan bir varlığın kendisini ya da içinde
bulunduğu kainatı insanı aşması elbette ki mümkündür ALLAH(C.C) ona boşuna
düşünme yeteneği vermemiştir.Hemen hemen bütün ayetlerde artık düşünmez
misiniz?diyor?insana zamanla her şeyin farkına varacağını,kendisini
aşacağını,içinde bulunduğu dünyayı aşacağını söyler bu ayetlerle ispat
edilebilir.Zaten kuran-ı kerim bilime daima öncülük etmiştir.Dünya yaşlandıkça kur'an gençleşmektedir.Buradan hareketle madem insanoğlunun
zamanla her şeyi öğreneceği,teknolojinin en üst noktasına varacağı kesindir ve
günümüzde buna bir sürü örnek verebiliriz.ADEM a.s dan
önce ve sonra insan hep kendini ve içinde bulunduğu zamanı aşmaya çalışmıştır
ve zamanla insanoğlu kainata hükmetmiştir.Bundan yola çıkarak verilen önerme
kesin bir biçimde ret edilir. Yusuf
ACAR
C26-
Âdem (as)
ilk insan yani ilk düşünen varlıktır. Daha da açmak gerekirse düşüncelerle
insanlar kâinatı aşabilirler. Yâda hep bir tanrı ihtiyacı hissettiklerinden bu
kâinatın biri tarafından yaratıldığını düşünmeleri insanları bu kâinatın
onların bir parçası olduğunu sağlamaktadır. Sizin önermenizi reddediyorum.
Çünkü iki cümle arasında bir bağlantı bulamadım. Hatta bir zıtlık var gibi… Ferdi KODAŞ
C.26: Kâinatın yaratılış gayesi insan
olduğu için yaradan kainatı insan emrine verip
kalbinin bir parçası haline getirdi.
Oysa diğer varlıklar kâinatın bir parçasıydılar ve hep böyle kalacaklar.
Parçalar bütünü geçemezler. M. Nurullah
ÖZDEN
C26)’’Ben keşfedilmeyen bir hazineydim
keşfedilmek istedim’’ayeti var. Şükran GÜR
C.26.Adem A.S. den önceki her nesnel
varlık doğayı tanımayan yani akli zekadan yoksundu.Onun
için bu önerme doğrudur.Ama bunu bütün insanlar için söylemek anlamsız olur.
Adem A.S dan sonra akıl ve zeka (Allah CC nü tanımak
için) vardır.Kainat artık insanın içindedir. Mehmet SARİBATUR
C.26. Âdem (a.s) öncede kâinat insanın
bir parçasıydı. Ancak ortada insan olmadığı için bilinmiyordu. M. Ercan KARA
C.26- İnsanoğlu kainatı
aşmaya gücü vardır ve bu bir tercih meselesidir. İrade hassasiyeti buna güç
yetirmeye muktedirdir. Cevdet ÇAKAR
26.İnsan ruh sahibi bir varlıktır. Bu
da ona manevi boyut kazandırmaktadır sonuçta insan madden soyutlaşarak kâinatı
aşabilir. Sevda MUTLU
C26)Allah cc adem a.s mı yaratırken kainatın bütün sırlarını çözen
hazinenin anahtarı olan enne(ben) nin
manasının kapılarını ona açtı.kainattaki bütün
isimleri ve kainatın hikmetini ona ders verdi.onun için diyebiliriz ki;kainatı
küçültsen insan olur insanı büyütsen kainat olur.yani;Allah insanı kainatı bir
kitap gibi okuyacak kabiliyette yaratmıştır. Ubeydullah ERTAŞ
C.26- Çoğu şey her zaman değişim
halindedir ve yenilenebilir durumdadır. Bir konumdan başka konuma hareket
halindedir. Serdar AKTAŞ
C.26- Her şey sürekli bir değişim
içerisindedir. Yenilenebilir. Kendini değişik bir konuma getirebilir. Serpil ARİCİ
C.26- Her şey sürekli değişim ve gelişim
içerisindedir. Bu enerjiden kaynaklanır. İki durum arasındaki enerji farkı
azalıp çoğalmasına göre değişiklikler ortaya çıkmaktadır. Enerji farkı kaldırıldığında ruhları anlık da
olsa belki görebiliriz. Seyfettin SEYHAN
C.26.İnsan olmasa bile yaratılan her nesnenin kendi içinde
anlamı vardır ve bu insana mal edilmemelidir. Beyrivan GÖKTAŞ
C.26. Sanal değil fiziksel ve
biyolojik bir parçamız olmuştur.Kainat yaratılmış
nesnel varlıklar öyle durmak için değil bir amaç için yaratılmıştır. Sema
YILDIRIM
C 26.Aslında Adem(AS)
öncesinde dünyanın olmadığını kabul ediyoruz. Mehmet Tahir ELGÜN
C.26-Her nesnel varlık tabii ki kainatın
bir parçasıdır.adem(a.s)’dan önce de sonra da bu
değişebilecek bir kuram değildir,doğa kanunlarının değişmesi beklenemez.verilen
ilk ifade ise insanın kainat ı hep merak ettiği hususunda olup doğru bir
kavramdır. . Murat YILANLI
C.26. Çevremize baktığımızda tüm canlılar
yiyip, içip Allah a şükrediyorlar. Allah insanı çok farklı yaratmış, düşünüyor
niye yaratıldığını, etrafında olup bitenleri anlamaya çalışıyor. Fatma ALTUN
C.26.insan ruh ve bedenden oluşmuştur.
Ruh kelimenin manasına beden ise kelimeye benzer. Kelimeyi silebiliriz ama
anlamını hiçbir zaman yok edemeyiz. Bu yüzden insan bedeniyle geçici olarak
kâinatın bir parçasıdır. Fakat öldüğünde ruhu kâinatı aşarak asıl vatanına geri
döner.
Ersin ŞİMŞEK
C.26.insanoğlu yaratıcısını ve yaradılış amacını düşünerek kainatı kalbine sığdırabilir. Ancak bunları düşünmeden yani
kendisinin evrenin yalnız ucuz bir parçası olarak düşündüğünde ise evrende yok
sayılacak kadar küçük bir parçaya dönüşür.
Mehmet Rauf ORHAN
.C.26-Kuran-ı kerimin indirilmesi ile
insanlar kainatı asıp kainat ötesi bir varlık haline gelmiştir.Kur’an-ı kerimin anlamını bilen insan, kainatı
çözmüştür. Kemal ASLAN
C.26 Sanal değil fiziksel ve biyolojik
bir parçamız olmuştur.Kainat yaratılmış nesnel
varlıklar öyle durmak için değil bir amaç için yaratılmıştır. Gülsüm GÜLTEKİN
C.26) Allah’U Teala
Hz. Muhammed (A.S.)’a hiçbir şey bilmediği halde her şeyi öğretmiş,
bildirmiştir. Ve kalbine yerleştirmiştir. Bilgisayardaki de buna benzer olarak
bilgiler alınıp işletim sistemine yükleniliyor. Ayfer GÜRBÜZ
C:26)
İnsan dışındaki varlıklar akıl,zeka,düşünme
gibi kavramlara sahip olmadıklarından bu varlıkların kainatı aşması
imkansızdır.bunlar sadece Allahın kendilerine verilen görevleri yerine
getirmekle yükümlüdürler.anacak insanoğlu varlıkların en mükemmeli olarak
düşünebilme gibi bir yeteneğe sahiptir.dolaysıyla insanoğlu belki şimdi kainatı
aşmamış ancak belki gün gelir kainatın bütün sırları çözülür. Kerim DURMAZ
C.26: Ayette de belirtildiği gibi yere
göğe sığmayan yerin ve göğün yaratıcısı olan Allah kulun kalbine sığınmıştır ki
o kalp yücelerin yücesi Allah’ı almışsa içine kainatlardan
daha büyük ve daha muhtevalıdır. Serkan
İNAN
26-)
Bu önermeye katılıyorum. Çünkü Adem( A.S )önceki bütün varlıklarda akıl,bilinç olmadığı içindir. Metin ERGÜL