24.El elden
üstündür arşa kadar?! Denk eller!!
El elden
güçlüdür arşa-her yere kadar! Demirkuş 2009
El ele
emanettir arşa kadar-her yere kadar!! Demirkuş 2009
El elden
mütevazidir arşa kadar veya her yere kadar.Demirkuş 2009
A-Yöneticiler
(fert, toplum, devlet, millet…vb) hangisini nerde
uygulamalıdır?
B-Hangi
önerme ve önermeler doğada hangi koşullarda uygulamada çalışır ya da işler?
C-Hangi
önermeler insani, hangileri hayvani ve hangileri hem insani hem de hayvanidir?
İpucu;Rekabet Hayvanlar için, Zaruret İnsan için , güçlülük, üstünlük, emanet ve
mütevazilik kavramlarını düşünün.
C.24. A)El ele
emanettir arşa kadar,her yere kadar.Yöneticiler birleştirici
unsurlardır.Birbirimizden güç almamızı sağlamalılar.
B)Doğada
kullanılanlar ise el elden üstündür ve el elden güçlüdür önermeleri olmalıdır.
C)El elden
mütevazidir insani,el elden güçlüdür hayvani,el ele
emanettir ise hem insani hem de hayvani bir önermedir. Ebru YOLCU
C.24.A.Yöneticiler işlerinde daha iyisini
ve verimlisini yapmak için daha üstün birinin yardımına başvurmalıdır.
B.El
elden üstündür, önermesi daha iyiyi elde etmek için el elden güçlüdür, önermesi
zor bir durumla karşılaştığında el ele emanettir toplumsal münasebetlerde el
elden mütevazidir önermesi bireysel diyaloglarda,
sosyal münasebetlerde kullanılır.
C.El
elden üstündür, el elden güçlüdür önermeleri hayvani, el ele emanettir ve mütevazidir önermeleri insani, el elden üstündür önermesi
hem insani, hem de hayvanidir. Salih
ARSLAN
C.24.A-Yöneticiler insanların haklarını
korumaya çalıştıkları için el ele emanettir.
B-İnsanlar birbirlerine değer
verdikleri müddetçe karşılıksız hiçbir sevginin olmayacağına el elden mütevazıdır.Cümlesi ile verilir.
C-El elden mütevazıdır ifadesini bana göre insanidir.Çünkü insanlar sahip oldukları ayrıcalıkları ile
mütevazıdırlar.El elden güçlüdür ifadesinde insanların birbirlerine güç
uygulaması hayvani bir yaklaşımdır.El elden üstündür ifadesinde de birbirine
üstünlük sağlayan bütün canlıları içine alır.
Pelin GÜMÜŞ
C.24- A.) El elden üstündür ilkesini başka
devletler için, el ele emanettir ilkesini kendi halkının kendisine emanet
olduğunu bilerek uygulamalı. Erdal
SALDUZ
B.) El elden güçlüdür hem vahşi doğada hem de insanlar
arasındaki rekabette uygulanır.
C.)
hepside hem insan hem de hayvanlar için kullanılır. Erdal SALDUZ
C–24
A-) Yöneticiler,2.önermeyi
devletlerarası ilişkilerde,3.önermeyi toplum içindeki bireyler için,4.önermeyi
de kendileri için uygulamalıdır.
B-) Bence bütün önermeler beşeri
sistemler için yapılan uygulamalarda işleyebilir.
C-) Hayvanlar için 1.ve 2.önermeler
geçerli olabilir. İnsan için ise, bütün önermeler geçerlidir.Ali
AYDIN
C:24) A) El ele emanettir arşa kadar her
yere kadar. Yöneticiler bunu her yerde kullanmalıdır. İlyas SÜNMEZ
B) İnsanlarda kapitalist düzende "el elden güçlüdür
arza kadar her yere kadar" işler.
İlyas SÜNMEZ
C) " el elden üstündür arşa kadar" ve "
el elden güçlüdür arza kadar her yere kadar" hayvani, " el ele
emanettir arşa kadar her yere kadar" ve "el elden mütevazıdir
arşa kadar her yere kadar" ise insanidir. İlyas SÜNMEZ
C:24.A)Yöneticiler
el ele emanettir arşa kadar her yere kadar önermesini toplumda uygulamalıdır.Çünkü toplumda el ele emanet olunca hiçbir
zaman bir güvensizlik ortamı doğmaz.Düşünün herkesin birbirine güvendiği bir
ortamda hırsızlıktan,ahlak dışılıktan,huzursuzluktan bahsedilebilir mi?Hayır
tabi. Yusuf ACAR
C:24.B)EI elden mütevazıdır arşa kadar veya
her yere kadar' ve 'El ele emanettir arşa kadar-her yere kadar önermeleri
doğada şu koşullarda uygulandığı zaman işler:Doğa da
insanlar ve hayvanlar için düşünürsek ilk önermeye göre doğa da ne insanlar
arasında ne de hayvanlar arasında güçlünün güçsüzü ezmesi gibi bir durum söz
konusu olabilir.Eskide olduğu gibi nerde güçsüz görsen ez ya da öldür,gasp
et,hakkını ye değil de herkes eşit,kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur,güçlü
güçsüzü ezmesin gibi bir durum ortaya çıkınca taşlar yerine oturur.Özellikle
doğadaki güçlü olan her zaman yener kuralı altüst olur ve kimse kimseyi yenmez
ve ezmez ya da hayvanlar da olduğu şekliyle yemez.ALLAH hepsinin rızkını
gönderiyor zaten.insanlar arasında hak yeme.başkasını öldürme,ezme gibi
durumlar da söz konusu olamaz.ilk önerme bu durumda doğada işler.İkinci
önermeye gelince bunun da ilk önerme gibi doğada uygulandığında taşların yerine
oturacağını görürüz.Herkesin birbirine güvendiği bir ortam oluşturduğumuz zaman
bunu daha iyi görürüz.insanlar birbirlerin korkusundan o kadar önlem almak
zorunda kalmazlar ve gasp.cinayet,tecavüz.hırsızlık gibi olaylar da olmaz.Hatta
polise ve askere bile gerek kalmaz belli bir noktadan sonra.İç huzur ve asayiş
kendiliğinden sağlanır.Yusuf ACAR
C:24.C)ilk dört önerme güçlülük,üstünlük,mütevazılık,ve
emanetlilik olması itibariyle insani,hayvanlar için de ilk iki önerme,hem insan
hem hayvan içinse ' el elden üstündür arşa kadar' önermesini gösterebiliriz.Yusuf
ACAR
C24:A. l elden mütevazıdır, arşa kadar.
Mecliste ya da herhangi bir şirkette ya da herhangi bir evde bu uygulanmalıdır.
Mütevazılık benim gözümde erdemliktir benim gözümde. Her erdem insan işini en
iyi şekilde yapar ve başkalarına da örnek olur.
C24:B. El elden üstündür ve el elden
güçlüdür önermeleri doğadaki hayvanlar sisteminde ve adaletin ve demokrasinin
yerleşmediği devletlerde işler.
C24:C. Bence her insanın hayvanı özelliği vardır.
Fakat her hayvanın insani özelliği yoktur. Yani hayvanlar için geçerli
olanların hepsi insanlar içinde geçerlidir. Ama insanlar için geçerli olanların
hepsi hayvanlar için geçerli değildir. El elden üstündür ve el elden güçlüdür;
bunlar hem insani hem de hayvanidir. El ele emanettir ve el elden mütevazıdır;
bunlar sadece insanidir. Ferdi KODAŞ
C.24:A Yönetici olan mütevazi
olmalıdır. Yönettiği kişilere zalim değil halim olmalıdır.
B El elden güçlüdür. Doğal dengede
hayvanların yaşam döngüsünde geçerlidir. Ama kesinlikle insanlar için
belirleyici bir kuvvet olmamalıdır.
C El elden üstündür. İnsani ve hayvani
duygularından geçerli ama, insanın üstünlüğü, konumu,
koltuğu, parası değil; takvasıdır. Üstünlük yalnızca takvadadır (ayet). M. Nurullah ÖZDEN
C24)A;Herkes birbirine mütevazı olmalıdır.çünkü herkes birbirinden sorumludur.
B;Bilenler bilmeyenlere karşı mütevazı olmalıdır.
C;Hepsi insancıl olmalıdır.Şükran GÜR
C.24) A) Yöneticiler toplum düzeninin
sağlanması insan ilişkilerinin düzenlenmesi için,el
ele emanettir arşa kadar her yere kadarı örnek verebiliriz.El elden mütevazıdır
arşa kadar her yere kadar sosyal toplumda işlenmesi lazım örneğini verebiliriz.
C.24. B) El elden güçlüdür arşa kadar her
yere kadar örneğini doğa, insan dışı varlıkları için çalışır.Diğeri
insani açıdan çalışır.
C.24. C) El elden üstündür arşa kadar,el ele emanettir arşa kadar, her yere kadar,el elden
mütevazıdır arşa kadar veya her yere kadar=insani.El elden üstündür arşa
kadar,el elden güçlüdür arşa her yere kadar =hayvani.El elden güçlüdür,arşa her
yere kadar,el elden üstündür arşa kadar=hem insani hem hayvanidir. Mehmet SARİBATUR
C.24.A. El ele emanettir. Arşa – her yere
kadar.
B.El elden üstündür. Arşa kadar. Bu doğada geçerlidir.
Her alanda işler.
C.Birinci hem insani hem hayvani, ikinci insani,
üçüncü de insanidir. M. Ercan KARA
C.24- A- El elden üstündür arşa kadar
>fikir alışverişinde.
B- El elden güçlüdür arşa her yere kadar> Güçlü olan
ayakta olur ve yaşam ilkesi gereği…
C- El elden üstündür >hem insani hem hayvani
El elden güçlüdür >hayvani
El ele emanettir >insani
El elden mütevazidir
>insani. Cevdet ÇAKAR
C24) A.) El elden üstündür ilkesini başka
devletler için, el ele emanettir ilkesini kendi halkının kendisine emanet
olduğunu bilerek uygulamalı.
B)Doğada kullanılanlar ise el elden
üstündür ve el elden güçlüdür önermeleri olmalıdır.
C) " el
elden üstündür arşa kadar" ve " el elden güçlüdür arza kadar her yere
kadar" hayvani, " el ele emanettir arşa kadar her yere kadar" ve
"el elden mütevazıdır arşa kadar her yere kadar" ise insanidir. Sevda MUTLU
C24)A;Zenginler
fakirlere karşı kuvvetliler güçsüzlere karşı mütevazi olmalıdır.bilenlerle
bilmeyenler bir olurmu ayeti gereğince alimler
cahillerden üstündür.çocuklar anne babaya, millet devlete emanettir.
B; alimler cahillere karşı mütevazi olmalıdır.
C;Hepside
insanidir. Ubeydullah ERTAŞ
C.24:A- El elden üstündür: alim cahilden üstündür. ( insani ve hayvani)
C.24:B- El ele emanettir: çocuk ailesine
emanettir. (insani ve hayvani)
C.24:C- El elden daha mütevazidir.
Arşa kadar veya her yere kadar. ( insani)
Serdar AKTAŞ
C.24:A- El elden üstündür arşa kadar?
Kişi
kendisinden daha üst düzey birisinin başarısını kabul edip kullanır
.
C.24:B- El elden güçlüdür arşa-her yere
kadar.
Doğada ve rekabet durumunda.
C.24:C- El elden daha mütevazidir. Arşa veya her yere
kadar(insani)
El elden
güçlüdür(hayvani)
El ele
emanettir (hem insani hem de hayvani) Serpil
ARİCİ
C.24:A- El ele emanettir her yere kadar.
C.24:B- El elden güçlüdür veya üstündür arşa kadar.
C.24 :C- Bir ve ikinci şıklar hayvani,üç ve
dördüncü şıklar hayvanidir. Seyfettin
SEYHAN
C.24. A- Sadece birincisini uygulamalıdır
çünkü duygusallık ve saçmalıklara yer yoktur.
B-İkincisi uygulanmalıdır
C-Birincisi hariç diğerleri sadece
hayvanlar içindir düşünmemenin verdiği uygulamalardır Beyrivan GÖKTAŞ
C.24. A) El
elden güçlüdür arşa-her yere kadar! Kendi propagandalarını
yaptıkları zaman.
B) El ele emanettir arşa
kadar-her yere kadar!!
C) El elden üstündür arşa kadar?! Denk eller!! à
İnsani
El elden güçlüdür arşa-her yere kadar!! à hayvani
El ele emanettir arşa kadar- her
yere kadar!! à hem insani
hem hayvani
El elden mütevazidir
arşa kadar veya her yere kadar. à insani Sema
YILDIRIM
C 24.A)Mesela bir işi ve iki işçi ele alalım.Bunlardan birincisi iş yapamıyorsa ve ikinci işçi
yapıyorsa bu şunu gösterir el elden üstündür.
B)Biri diğerine göre yetersiz
kaldığında koşul sağlanmış olur.
C)Bana göre hepsi insanidir.Çünkü
burada bunu düşünen insandır.Hayvanlar içgüdüsel olarak hareket ediyorlar. Mehmet Tahir ELGÜN
C.24-
A-“El ele emanettir,arsa
kadar “ifadesi ,sadece yöneticiler
için değil toplumun tüm bireyleri için geçerli sayılabilecek en uygun
kavramdır.Çünkü toplumu oluşturan insanlar yalnız birbirinin emanetçisi ve
gözetleyicisi olarak güven ve istikrarla yasayabilirler.
B-“El elden üstündür,arsa
kadar doğanın hayvani kesimi için düşünülebilir.Çünkü doğal döngüde
“güçlü,güçsüzün zulmetidir.”Büyük balık küçük balığı yutar.ifadesiyle
özdeşleştirilebilir.”
C-ilk ifade hayvani,insani
son ifade ise her iki varlık için kısmen doğru sayılır. . Murat YILANLI
C.24. A. El elden üstündür ilkesini başka
devletler için, el ele emanettir ilkesini kendi halkının kendisine emanet
olduğunu bilerek uygulamalı.
B. El elden güçlüdür hem vahşi doğada
hem de insanlar arasındaki rekabette uygulanır.
C.
hepside hem insan hem de hayvanlar için kullanılır. Fatma ALTUN
C.24.A.yöneticiler ‘’ el ele emanettir arşa
kadar.’’prensibini uygulamalılar. Çünkü ona oy veren insanlar o yöneticiye
emanettir.
B.el elden üstündür arşa kadar prensibinde insanoğlu
hiçbir zaman böbürlenerek yürümemelidir. Çünkü boyu ne dağlara yetişebilir nede
gökyüzüne, onun üstünde her zaman bir varlık vardır.
‘’El elden
güçlüdür arşa kadar’’prensibinde masala hayvanlar içinde genelde güçlü olan
yaşamaya devam eder.
C.’’ El elden üstündür arşa kadar’’ hayvanı ve insanı
’El elden güçlüdür arşa kadar‘’ hayvani
ve insani ‘’ el elden mütevazıdır.’’ İnsani ‘’ el ele emanettir arşa kadar.’’insanidir. Ersin ŞİMŞEK
C.24.A.yöneticiler
el ele emanettir arşa kadar her yere kadar olanı insanları yönetirken
kullanmalılar.
B.’’el elden üstündür’’ bir işi yapamayanın, işi
başkasına devretmesi
‘’el elden
güçlüdür.’’ Üst kıdemin alt kıdeminden daha güçlü olduğunu belirtmede çalışır.
C.’’ El elden güçlüdür.’’ Olanı hayvani
diğerleri insanidir. Mehmet Rauf ORHAN
C.24
A-Yöneticiler toplumsal yaşamlarında “El ele emanettir”
prensibini kullanmalıdır.
B-Tüm önermeler de toplumsal yasamda uygulanır.Örneğin;insanlar
mütevazı ve birbirlerine emanet, hayvanlar ise güçlüdürler.
C-“el elden üstündür” insani ve
hayvani,”El elden güçlüdür” sadece hayvani, “el ele emanet” ve “El elden mütevazi” sadece insanidir. Kemal ASLAN
C.24 A) Birinci önermeyi bireyler
arasındaki bir takım üstünlülüklerde, ikinci önermeyi ise yine insanlar
arasındaki güçlü olma, yani otoriter anlamda, üçüncü önermeyi bireyler yâda toplumlar
arsındaki birlikteliği, emaneti, bağlılık alanında kullanılmalı.
C.24 C)
El elden üstündür.El elden mütevazıdır arşa
kadar veya her yere kadar.önermeleri insanlar içindir.ancak El ele emanettir
arşa kadar her yere kadar.El elden güçlüdür arşa-her yere kadar.önermeleri hem
insan hem de hayvan içindir. Gülsüm GÜLTEKİN
(C.24) A) Yöneticiler
el elden üstündür ilkesini kullanmalıdır. Yönetim işlerinde.
B) El ele emanettir
arşa kadar – her yere kadar ilkesi insanlar arası kardeşlikte, bağlılıkta kullanılır.
El elden mütevazidir arşa kadar veya her yere kadar
ilkesi insanlara karşı alçak gönüllülükte mütevazilikte kullanılır.
C) El elde güçlüdür
arşa kadar, el ele emanettir arşa kadar, hem insani hem hayvanidir. Diğerleri
insanidir. Ayfer GÜRBÜZ
C:24.A) Birinci
önermeyi bireyler arasındaki bir takım üstünlülüklerde, ikinci önermeyi ise
yine insanlar arasındaki güçlü olma, yani otoriter anlamda, üçüncü önermeyi
bireyler yâda toplumlar arsındaki birlikteliği, emaneti, bağlılık alanında
kullanılmalı.
C:24.B) Bu önermeler doğada
canlı varlıklar arasındaki emanetlilik, mütevazılık. Rekabetçilik, üstünlük,
güçlülük, gibi uygulamalarda işler.
C:24.C) El
elden üstündür.El elden mütevazidir arşa kadar veya
her yere kadar.önermeleri insanlar içindir.anacak El ele emanettir arşa kadar
her yere kadar.El elden güçlüdür arşa-heryere
kadar.önermeleri hem insan hem de hayvan içindir. Kerim DURMAZ
C.24:
A
) Yöneticilerin el ele emanettir arşa her yere kadar ve el elden mütevazıdir. Arşa ve yere kadar önermelerini uygulamaları
lazım. Fert, toplum devlet olsun başarılı olanın hakkını vermek için de el
elden üstündür. Arşa kadar önermesini dikkate almaları lazımdır.
B
) El elden üstündür önermesi başarının olduğu koşullarda el elden güçlüdür.
Güçlülüğün, kuvvetliliğin olduğu koşullar da el ele emanettir. Güvenin,
hoşgörünün bulunduğu koşullarda el elden mütevazıdir
ise mütevazılığin kabullenmenin olduğu koşullarda
uygulanır ve çalışır.
C ) El elden üstündür ve el elden mütevazidir önermeleri insani, diğer önermeler ise hem
insani hem de hayvanidir. Serkan İNAN
24-)
A-) El ele emanettir arşa
kadar her yere kadar
B-)
El elden üstündür arşa kadar.
C-)
Dört önermede insani olabilir.”El eden güçlüdür” hayvani. “El elden
güçlüdür “ hem hayvani hem de insanidir. Metin ERGÜL