21.-Bir
insan siyasette çok samimi, dürüst, kapasiteli ve bilgili olabilir.
-Bu samimi
insan bir süper gücün devlet başkanı da olabilir.
-Ancak
süper gücün Doğal (Vahşi) Demokrasi sistemi ve menfaat farzları ön planda
oldukça peygamber bile bu tezgaha girse ahlaken
ahlaksız olmaktan yakasını kurtarması olası değilse bu güzel insanların bu
sistemlerin farzlarını değiştirmeye gücü yetmedikçe her türlü insan bu sistemin
farz ve sünnetlerine yem olmaya mahkum olup kayıp olup gidecekler.
-Sistem
kendini geleceğe taşımak ve yaşatmak için her türlü insanı eritip yiyip
bitirdiğini kanıtlamıştır.
-Sistem bu
güzelim insanları çok yüzlülüğe zorluyorsa ve var olan dürüstlüğünü de
edepsizliğini de kötüye kullanmak ve harcamak zorunda kalacaktır.
-Açılan
zorunlu zayıf noktalardan çökertilip, olmadı yeni birisini seçin avutmacısı.Önermesini gerekçeli ret ediniz.
C.21. Kısmen katılıyorum.Bazen
sistem,sistemler düzeni,dünyanın genel geçer kanunları ve kuralları insanları
olduğundan farklı göstermeyi başarabilir.Ancak sen,sen olup yerinde durmayı da
becerebilirdin. Ebru YOLCU
C.21.Yeni birisini seçmek bir şey
değiştirmeyecek. Çünkü sistem bozuk, sistemin yazılımı değişmeli. Salih ARSLAN
C.21.İnsan zayıf noktası zorunlulukla açılmaz.Elbette bir yerlerde menfaat söz konusudur.İnsanların
bu konuda bencilce davrandıkları sürece, ezilen bu gücü kaldırmak için bir şey
yapamaz duruma gelmişlerdir. Pelin
GÜMÜŞ
C.21)- Gerçekten siyaset başa gelen herkesi doğru
yoldan saptırıp yanlış yola yöneltiyor. adam hortumcu,
dolandırıcı olup çıkıyor. Erdal SALDUZ
C–21 Bir sistemin yanlış kişiler
tarafından oluşturulması, o sistemin suçu değildir.
Zira kafa
yapıları değişirse sistem zaten kendini yeniler. Peygamberleri siyasi
yönleriyle günümüzde ki
Sistemi en
iyi şekilde oluşturacaklarına tam kanaatim var. Çünkü onlar en asi, en azgın ve
en tehlikeli
Kavim ve
toplumlara gelerek, bütün sistemlerini iyileştirebilmişlerdir. (Ali AYDIN)
C:21) Eğer bir insan siyasete çok samimi,
dürüst, kapasiteli ve bilgili ise ve bir süper gücün başkanı ise var olan
sistemin menfaat farzları önünde ezilerek değil, aksine var olan özelikleriyle
sistemi dizginleştirir. Eğer bu peygamber ise zaten Allah tarafından ve
Allah'ın dinini ve kanunlarını uygulatacağı için beşeri sistemler önünde
eğilmez. İlyas SÜNMEZ
C:21)Bir insan siyasette çok samimi,dürüst,kapasiteli ve bilgiliyse o insan istese her
yerde dürüstlüğü,samimiliği sürdürür.ALLAH(CC) insana bu iradeyi vermiştir.Bu
insan süper bir gücün başına mı gelmiş yine aynı kişiliğini sürdürebilir
Kişiliğini sistemin vahşi demokrasi sistemi ve menfaat tarzlarına feda
etmez.Eğer isterse insan öldürerek.insan yok ederek değil insan kazanarak da
demokrasiyi getirebilir ve devletini ayakta tutabilir.Ki geçmiş devletlerde
görüyoruz.islam ın
hoşgörüye,sevgiye,anlayışa,insanları kazanmaya yönelik devlet veya insan
fethetme yönteminin uygulandığı devletlerin nice' uzun yıllar ayakta kaldığını
görüyoruz.Dolayısıyla bu devletin insanlarında herhangi çok yüzlülüğe zorlanma
ve var olan dürüstlüğünü de edepsizliğini de kötüye kullanma ve harcamak
zorunda olma gibi bir durum ortaya çıkmaz.Toplumu ayakta tutan da budur.islam ortaya koyduğu yönetim şekli
budur.Samimi,dürüst,kapasiteli bir liderin de bunu yöneteceğini
zannediyorum.Ama bunu kötüye kullananlar da var tabi.örnek olarak ABD gerçi
başkanı da iyi değil ama insanları sömürmesi açısından örnek teşkil edecek bir
örnek.Bu ülke çıkarları için önüne çıkan her devlet ve insanı sömürüyor.Bundan
dolayı bu ülkenin afetlerden kurtulamadığını görüyoruz Sömürü ve anti-islam a yönelik bir yönetim şeklinin uygulandığı
devletlerin ayakta kalamayacağı ortadadır.Sistem bu şekilde değil de
bahsettiğimiz İslami yönetim şeklini uyguladığı zaman kendini geleceğe taşır ve
yaşatır.iyi insan istedi mi her yerde iyi olabilir.Kendisini dönemin anti-demokratik
sömürülerine feda etmez.Aksine bu zıt uygulamaları kendi
kararlı,bilgili,kapasiteli kişiliğinde değiştirebilir. Yusuf ACAR
C21- Ne berbat bir sistemmiş. Sanki bizde
yokmuş gibi ‘’-miş’’ kullandım ama… Düşünsenize
demokrasi var; ama senin seçtiğin adam yönetmiyor o ülkeyi. Ülkemizde de
öyleymiş ta ki şu son zamana kadar. Yani Ergenekon diye bir şey çıkana kadar
böyleymiş. Sürekli ‘’-miş’’ kullanmamın sebebi hiçbir
şeyden emin olmamamdır. Kısaca önerme demokrasiyi tam anlamıyla
yansıtmadığından ya da tam zıttını içerdiğinden ret
edilir. Ferdi KODAŞ
C.21: Siyasetçi olmak kesinlikle siyasetin
vahşi kurallarına karşı erimek değildir. Eğer günümüz şartlarında siyaset
insanlığın vazgeçilmez bir sistemi haline gelmişse elbette bu işin hakkını
verebilecek dahillerde olacaktır. Koltuk, para
sevdasını diğer değerlerden üstün tutmadıkça ve en önemlisi ırkını üstün
nitelikte belirlemese bu ağırlığı kaldırabilir. . M. Nurullah ÖZDEN
C21)Bu tür sisteme karşı doğru ölçülerde
yönetim ve idare için güçlü bir örgütlenme olmalı ki sisteme söz geçirilsin.
Şükran GÜR
C21. Ret edemiyorum.dünyadaki
bütün siyasetçilerin dürüst olduklarına inanmıyorum.Çünkü siyaset onları
dürüstsüzlüğe yönlendirir. Mehmet
SARİBATUR
C.21.Bu Kurulu menfaat düzenine elbet
gün gelecek biri baş kaldıracaktır ve bu düzene yem olmayacak açık
vermeyecektir. İşte o zaman yeni birini bulmaya gerek kalmayacaktır. M. Ercan KARA
C.21- Tarihte nice iffet abideleri hilafet
tahtında yıllarını vermişlerdir. Fakat hiçbiri dürüstlük ve samimiyetten taviz
vermemişlerdir. Cevdet ÇAKAR
C21. Ret edemiyorum.dünyadaki
bütün siyasetçilerin dürüst olduklarına inanmıyorum.Çünkü siyaset onları
dürüstsüzlüğe yönlendirir. Sevda MUTLU
C21)Katılıyorum
çünkü bütün sistemler ebediyen yaşama çabası içindedir.bunun
için inandığı değerleri herkese dayatır.fakat Müslüman’ında inandığı değerler
vardır;çerçevesi kuran ve sünnetle çizilen İslam’dır.sistemlerin tüm
baskılarına rağmen Müslüman’ında inançlarından ödün vermesi mümkün değildir. Ubeydullah ERTAŞ
C.21- Madem her gelen kişi aynı şekilde
hareket ediyor, kişilerin bir öneminin, ayrıcalığının olmayacağı bilinip
sistemin değiştirilmesi gerektiği vurgulanmalıdır. Serdar AKTAŞ
C.21- İnsanlar arasındaki menfaatlerden
dolayı kişilerin bencilce davranması kaçınılmaz olur. Güç yoksunu bir takım
insanlarda tüm bunlara boyun eğmek zorunda kalırlar. Serpil ARİCİ
C.21-Öbür dünyada Yüce Allahın karşısına
çıktığımızda benim dönemimde ahlaklı ve dürüst olmak iyi bir erdem değildi
diyemeyiz. Seyfettin SEYHAN
C.21.Bence burada anlatılan her şeyde
eğer kişi erdemli ve aynı zamanda bilinçli ise.
ne sistem ne kötü insanlar nede cahiller onu kötü
emellere alet edemez Beyrivan GÖKTAŞ
C.21. Bir insan siyasete
girerken onun samimi dürüst ve ilerletici olmasına dikkat edilir ki o toplumu
yönetmede sistemin kurallarını uygulayarak geleceğe taşıyabilmelidir. Bu
insanın kişiliği oturmuşsa sistemle beraber kimsenin siyasi oyununa gelmeden
başarılı bir şekilde yapar. Sema YILDIRIM
C 21.Burada siyaset kirli olduğunu gösterir.Bunu da kirleten insanlardır.Biz kimi başkanlığına
getirsek bile zamanla o birey de yok etmeye çalışır.Bunun nedeni siyasetin tabanındaki insanların sürekli
karmaşa çıkartmasıdır. Mehmet Tahir
ELGÜN
C.21-Anlatıldığı üzere siyaset;düzenbazlığı,yalanı,yanlışı ve zulmü her daim içinde barındırır
deniliyor.bu anlamda önerme kısmen doğru olabilir.çünkü ifade her mertebeden
siyasi insanlarda bu özellikleri saymaktadır.Ancak ifadenin tamamen
yanlışlığını ispat eder nitelikte liderler
yasamıştır. Bunun en iyi örneklerini de;büyük siyasi
liderlik makamını bile aşar derecede yetkiye sahipken doğruluğu ve adaleti
merkez yapabilen H.z Ömer(r.a)gibi nice değerli insanlar vermiştir. Murat YILANLI
C.21. Böyle bir güce sahip insanlar sapabilir,bunu kullanabilirler. Ama peygamberlerin en üstün
ahlak sahibi olduğunu düşünürsek bu yolda sapacaklarını düşünmek yanlı olur.
Peygamberlerin canları pahasına en yakınlarına karşı bile mücadele ettikleri
tarihte ve dinde yer alır Fatma ALTUN
C.21.dürüst ve ahlaklı insanlar sisteme
kul olmuştur. Hâlbuki sistemin insanlara kul olması gerekir. Eğer bu sistemde
insanları rahatlıkla harcayan, onları hiçe sayan değerler varsa ve bu değerler
değiştirilmek istendiğinde sistem işe el atıyorsa o toplumun insanları kargaşa
içindedir.
Ersin ŞİMŞEK
C.21.menfaatlerin gözetildiği bir ilişki
buz üstüne kurulmuş bina gibidir. Menfaatler ortadan kalktığı an ilişki
bitmiştir. Siyaset de menfaat üzerine kurulan bir düzendir. Dolaysıyla bunda da
sağlam karakterlik veya sağlam ilişkilerden bahsedilemez. Mehmet Rauf ORHAN
C.21-Bilgili,kararlı,samimi,dürüst,en
önemlisi de ahlaklı insan yetiştirirsek var olan adaletsizlikleri ortadan
kaldırır,yeni bir adalet kurabiliriz.Yani;sistem her insanı yutamaz,elbet
sistemi yutacak elemanlar yetiştirebiliriz.
Kemal ASLAN
C.21 Kapsamlı bir genelleme yapmak yanlıştır.
Çünkü tarihte bu sistemle hem başarı sağlamış hem de özgün değerlerini korumuş
insanlar vardır. Dolaysıyla eğer bir insan kararlıysa özgünlüklerini koruyarak
istediğini yapabilir. Sonuçta her şey insan da bitiyor. Gülsüm
GÜLTEKİN
(C.21) Çoğu insan bilgili, dürüst,
saf olduğu halde devlet sistemine kayboluyor ve acımasız bir sona sürükleniyor.
Bu durumda insanın uyanık, güçlü ve kapasiteli olması gerekir. Ayfer GÜRBÜZ
C:21) Kapsamlı bir genelleme yapmak yanlıştır.
Çünkü tarihte bu sistemle hem başarı sağlamış hem de özgün değerlerini korumuş
insanlar vardır. Dolaysıyla eğer bir insan kararlıysa özgünlüklerini koruyarak
istediğini yapabilir. Sonuçta her şey insan da bitiyor. Kerim DURMAZ
C21)bir insan noksansal bir şekilde yani
zayıf noktası bulunmadan siyasette eriyip gitmez mesela bir siyasetçinin zayıf
noktası para ise siyaset bu zayıf noktada onu eritip bitirir ama insan zayıf
noktası yoksa insan siyasete şekil verir siyaset insana değil Mehmet ULUS
C.21: Bu gibi bir sistem çok uzun süre
kendini ayakta tutamaz. Gücünü halkından almayan bir iktidar uzun süre devam edemez.
Örneğin Hitler, Saddam Hüseyin. Siyasette dürüst, samimi kapasiteli birinin bu
bozuk sistemlerde başa geçmesi mümkün değildir. Sistemi kuranlar başa da kimi
koyacaklarını bilirler. Dürüst siyasetçiler böyle bir sistemin başına geçmez.
Mevcut sistemi değiştirmek için uğraşır.
Serkan İNAN
21-) Bu sistemin çarklarının işlevsiz hale
getirilmesi zorunludur.sistemleri insanlar geliştirir
ve ortaya koyar.pes etmek, zorunluluğu görünce kaçmak,liyakatsız
insanların işidir. Prensipli ve inançlı insanlar sürekli başa geçmeli ve toplum
tarafından desteklenmelidir. Durum böyle iken hiçbir sistem çökertilemez değildir.yeter ki inanç, samimiyet ve destek olsun. Metin ERGÜL