20.İsteyen
yanıtlayabilir tercihe dayalı soru (8 tane soru karşılığında seçmeli soru).
A-Siyonist
olduğunun farkında olamayan Siyoniste ne denir?
Siyonist olduğunun farkında ancak Siyonistliğini kabullenmekte sıkıntı çeken ya
da görmezlikten gelen Siyoniste ne denir?
İpucu;
cahil Siyonist, inat ve gururlu Siyonist kavramlarını bir arada düşünün.
B-Toplumsal,
insani evrensel kurtuluşu ve geleceği sadece ceddinin izine endeksli aramak
doğrumudur?
İpucu;her
şeyi (inancını bile) ceddi öncelikli, endeksli tanıma ve uygulama
liyakatsizliği veya hastalığı ile ilişkili düşünün.
C-Müslümanların
fert. Toplum, devlet…vb bazında;
Milli veya
ulusal değer yargıları ile dini değer yargıları arasında en liyakatli ilişki
nasıl olmalıdır?
İpucu;Ben
Arap’ım ama Araplardan değilim (hadis). Aslını inkar
edenler bizden değildir. Aslı ve doğal kökenleri övünmenin ve onların geşmişine endeksli yaşamayı istemenin liyakatsizliğini salavatı şerefeyi her namazda getirmenin arasındaki
liyakatsizliği ve abesi görmeye çalışın.
D-Fert ve toplumsal
bazda;dini değerleri(farzları-sünnetleri) milli
değerlerine köleleştirenler veya asimile edenler Siyonistleşirler. Yararlı
milli değer yargılarını dini değer yargılarına tamamen eritenler yok olur.
Önermelerini gerekçeli ret ediniz.
İpucu;Dini
mezhepler yararlı fert ve ulusal fıtrat özgünlükleri yok etmemek ve dinde
verimli kılmak için vardır.tıklayın
E-Bir
toplumun yaşam döngüsündeki radikal bileşenlerini çelişkilerinin-uyuşmazlığının
tarihte ceddinin üzengisini öpmek için sıraya giren onlarca Avrupalı Krallar
olduğunu iddia eden milli görüş lideri bir büyüğü daha siyasi affının
arifesinde İran’a davet edilmek üzere iken medyanın kameralarından duyduk.
-Müslüman
üzengi öptürmekle yapmış olur? Bu davranış itibariyle korkunç bir sosyal
cehalet tufanıdır. Başka yönleri ve iyi davranışları olmazsa bir pire için bir
yogana iftira ve yakılmaz olmazı hatırlatır.
-Hemen her
türlü; pisliği, bölücülüğü, edepsizliği ve liyakatsizliği özgür habercilik diye
toplumun televizyon-gazete menüsüne servis eden liyakatsiz medyadan duyduk.
Büyüklerimizin
din konusunda söylediği yanlış şeylere hatta bilmeden Siyonizme
bile bazen kayan davranış eylem ve sözler sarf ediyorlarsa yaptıkları iyi
şeyler hatırını dikkate alarak nasıl tepki göstermeliyiz?
İpucu;İnsanın can korkusunda Allah CC’HU inkar etme, Yalan konuşması bile mubah
olduğunu düşün.
Peygamberimiz
milli görüşçümü idi?
Peygamberimiz
Arapların milli din görüşünü mü savunurdu?
Bir lokma
iftar parasını ödetmemek için sözde alimleri toplayıp
devletin tüyü bitmemiş yetimlerin parasıyla iftar edeyim/ettireyim derken buna
tepki irtica geliyor diyip ihtilal yapanlar. Dini devletin her şeyinden ayırmak
isteyen bölücü radikal laikliği savunanlar, en doğru yol radikal
milliyetçiliktir diye dayatanlar, radikal komünizmi yada demokratik solu
savunanların sebatı, hümanizmi savunanlar, radikal dindarlığı savunanlar,
devletçiliği savunanlar, Batılı ve Avrupalı olmayı hatta batı ile bu konuda
Katolik nikahı yapmaya karar verenler…vb oluşturduğu siyaset curcunası ve
hayatın dinamik anaforlarını yaşayan çocukların, kadınların, halkların..vb hayata anlam vermekte apışıp kaldığını ve ne olduğu
belirsiz bir hayat döngüsü bilincinde yaşadığını düşünün.0, 1, 2, 3, 4, 5, 6,
7, 8, 9, 10, 11
F-İslam
dininde deklere edilmesi mutlak haram ve nükleer bombadan daha tehlikeli;sır, gizem ve bilgileri tarih boyunca dini
yayıyoruz cehaleti belki de ihaneti ile İslam’ı deşifre etmeyi şöhret,
gösteriş, huy ve hüner haline getirip ilimin liyakatsiz kişiliklerin, fert ve
toplumların eline geçmesine neden olan;fert ve toplumlara ne denir?
İpucu;domuza incili altın gerdanlık dizmeyi reva gören liyakatsizlikleri düşünün.
G-Siyonizm
ve şovenizmle ceddine doğru yol alış;fert, toplum,
devlet ve insanlığı mağara dönemi cetler ve en nihayet evrim hapishanesinin
metriksindeki hayvanlara kenetleyerek yozlaştırıp insanlığını eritir,
cüceleştirir yada yecüc-mecücleştirir.
Önermesini gerekçeli ret ediniz.
C.20.
a) Siyonist ırkçılık yapandır. Farkında olmayan
ya da görmezden gelen ırkçı değildir. Sade bir Yahudi’dir.
b) Doğru
değildir. Müşrikler atalarının dinini her fırsatta dile getirip Allah’ iman
etmemişlerdir.
c) Milli veya ulusal değer yargıları, dini değer
yargıları ile çatışmıyorsa problem olmaz; ancak bu değerler dini değerlere
uymazsa o zaman dinin değer yargıları tercih edilir.
d)
Müslümanlar için her zaman dini değer yargıları önde gelir yani birinci
tercihleridir.
e) Din
konusu söylenen yanlışı kim söylerse söylesin yanlış yanlıştır, din büyüğüdür
diye yanlışı kabul etmek hata olur.
f) Hain ve münafık denir. Büşra Hafize
BORA
C.20.A.İlim cahili denir.
B.Doğru
değildir. Bireysel farklılıklar, toplumsal farklılıklar göz ardı edilmemelidir.
C.Millet kavramı dine zırh olmalı onun koruyucusu olmalı
onun yerine geçmemelidir.
D.Bunu
reddetmek mümkün değil din dünyevi saadet için kullanılmaz yararlı milli
değerlerden vaiz geçirirler.
F.Bunlara
riyakâr, asıl ihanetçi denir. Salih
ARSLAN
C20)A;Siyonist olduğunun farkında olmayan Siyonist
cahil siyonisttir,çıkarcı ve şuursuzdur.
B;Yanlıştır.
C;Din ulusal yapıdan ayrı olumsuz etki yaratır.
D;Ne dini değerler milli değerleri yok etmeli ne de
milli değerler dini yok etmeli ikisi de dengede tutulmalı.
E;Dini değerleri bir doğru ölçüde anlatarak
F;Marifeti bilmeyene açma defteri, inci boncuk
pazarında satma cevheri
G;İnsanlık kendini ve ceddini yecüc
ve mecücleştirirse hayvandan geldiğini kabul etmiş olur.oysaki insan yaratılmışların en şereflisi olan eşref-i
mahluktur. Şükran GÜR
C.20- A.) Siyonist olduğunun farkında olmayan
kişiye cahil denir, çünkü az çok herkes ne olduğunu bilir. İkincisi ise biraz
gururlu bir siyonisttir. Az çok her insanda vardır bu
kendisinde bulunan bazı özellikleri kabullenmede güçlük çeker. Erdal SALDUZ
B.) Bence yanlıştır. Kurtuluş ancak
Allaha yönelince ve onun kurallarını uygulayınca olur. Erdal SALDUZ
C.)
Ne kadar din üstün ise de ikisi birlikte götürülmeli.Çünkü
dinini yaşamak isteyen bir kişi ancak birlik ve beraberliğin olduğu bir yerde
yaşar. Erdal SALDUZ D.) İnsanlar dini kendine uydurmayacak, kendini dine
uyduracak. Ancak bu şekilde doğru yolu bulurlar. Erdal SALDUZ
E.) Öncelikle sakince doğruyu
anlatmalıyız. Kabullenmeseler sonra kanıt getirilerek gereken neyse yapılır.
Yani ne emretmiş ise o yapılır. Erdal
SALDUZ
F.) Bunlara kısaca din düşmanı denir. Erdal SALDUZ
G.) Bir toplumda ırkçılık yapıp
toplumdan ayrılan insanlar ileri değil aksine geriye doğru giderler. Bir köşede
toplanıp diğer insanlardan korkarlar, taş devrindeki insanlar gibi olurlar. Erdal SALDUZ
C–20
A-) Bağnaz
yâda cahil Siyonist denir. Siyonist olduğunun farkında olup da kabullenmekte
sıkıntı çeken Siyonist’e balkon Siyonistçi(çakma Siyonist) denir. (Ali
AYDIN)
B-) Bu tür bir mantık oldukça
yanlıştır. Çünkü bu tarz bir ideal, insanın yâda toplumun taassupluk düzeyini
gösterir. Zira zamanın ve mekânın şartları sürekli değişebilir. (Ali AYDIN)
C-) Milli ve ulusal değer yargılar ile
dini yargılar bir bütün olmalıdır. Ulusal değer, dini değerlere ters
düşmemelidir. İkisi de birbirini destekler nitelikte olmalıdır. (Ali AYDIN)
D-) Milli değerler ile dini değerler
birbirini desteklemelidir. Birbirini kendi potalarında eritmemelidir. Eğer,
milli değerler ile dini değerler çatışsa bunun tek sorumlusu fertlerdir. Yoksa
milli değerler ile dini değerlerin çatışması söz konusu olamaz. (Ali AYDIN)
E-) Büyüklerimize saygılı ve kibar bir
şekilde, yaptıkları ve söyledikleri şeylerin yanlış olduğunu söylemeliyiz.
(Ali AYDIN)
F-) Bu tarz fert ve toplumlara kaleş, nankör ve münafık sıfatları yakıştırılmalıdır.
(Ali AYDIN)
G-) Bu önermeye aynen katılıyorum. Reddecek bir yanlış göremiyorum. (Ali AYDIN)
C.20.
A)Farkında olmayan cahilidir.Farkında olup
kabullenemeyen toplum baskısından korkuyor olabilir.
B)Tabi ki hayır.Ceddin ,sana ipucu verebilir ancak.Sadece bu kadar.Tüm
yapılmış olanlar tekrar yapılmamalıdır,hatalar çıkabilir aralardan.
C)Dengeli olmalı;ve bu denge sarsılmamalı.Çok az insanın
başarabileceği bir durum olabilir ama kendini gerçekleştirmiş kişiler için
sıkıntı yaratmayacaktır.
E)Yaptıkları
iyi şeyler hatırına sessiz kalmayı reddediyorum.Gerçeği,en
azından yanlışlığını bildiğimiz konuları onlarında yanlış olarak bilmelerine
hakları vardır.
G)Evrim bir
hapishane değildir;bir iddiadır.Hayvanlara kenetlemek
değil,en fazla benzer yönler bulabilmek olabilir. Ebru YOLCU
C.20.A-Siyonist ideolojiden bilinçsizce
etkilenmiş insandır.Siyonistlerden daha tehlikelidir.İkinci
cevapta ise; her ne kadar zararlı fikirlere sahip olsa da bunu açık
yüreklilikle söylemekten çekinir.İtina eder.
B-İnsan geleceğe geçmişin tek
bir penceresinden bakarsa yaşadığı toplumda ilerleme şansı yoktur.
C-İnsan milli değer yargıları ile dini değer
yargılarını bir bütün halinde yaşamalıdır.
E-İnsanların bir çok konuda
bilgileri yoktur.Bilmedikleri konular olduğu zaman
bunları bilen insanlardan onlara güvenerek öğrenirler ve onu itaatsiz kabul
ederler.
F-Dininin tüm özelliklerini
gösteriş ve çıkarları uğruna basın yoluyla veya herhangi bir yolla ortaya
çıkarmak ancak geri kalmış toplumların yapacağı bir iştir. Pelin GÜMÜŞ
C:20)
B) Tarihini
bilmeyen bir medeniyet yok olmaya mahkûmdur. Sözü bu cümleyi tamamlıyor. İlyas SÜNMEZ
C:20.A) Tıpkı dün ne yaptığını bilmeyen
insana benzer bu tip insanlar barışın düşmanıdırlar ne yaptıklarını bilmezler.Yusuf ACAR
C:20.B) İlerlemek
ceddini takip etmek değildir. bu aksine gerilemektir. ilerlemek için çağımızı takip etmeliyiz. Yusuf ACAR
C:20.C) Laik kurallar çerçevesinde din ve
devlet işleri birbirinden ayrılmalı,insan inancında
hür olmalıdır. çünkü insan irade sahibidir.Yusuf
ACAR
C:20.D) Bu
gün Yahudiler yani İsrailliler dini milli çıkarlarına göre yoğurarak ayakta
tutmuşlardır. bu devletlerinin varlığı da teminatıdır.
insanlar dini özgür yaşamak istedikleri için onu
günlük hayatımıza adapte etmeye kalkışırsak toplum yok olmaya yakınlaşabilir. Yusuf
ACAR
C:20.E) Onların
doğrularını almalıyız. Fakat bize zarar verebilecek faaliyetlerine ve
söylediklerine riayet etmemeliyiz. Yusuf
ACAR
C.20. F) Fert ve toplumlara
, din karşıtı ya da dini kendi emellerine alet edenler denir. Yusuf ACAR
C20:B. Doğru olmadığı çok açıktır. Çünkü
bu konuda çok örnek verilebilir. En basitinden bir Hıristiyan çocuğu annesinin
ve babasının dini olan Hıristiyanlığın en doğru din olmadığını araştırmalı. Ferdi KODAŞ
C20:C. Müslümanlık insanları, insan
topluluklarını birleştirici bir dindir. Her insan belli bir ırktan gelmiştir.
Fakat bu diğer ırklardan ayrılacaksın anlamına gelmiyor. Irk çeşitliliğini
ayrımcılık değil de kültür zenginliği olarak görmemizi sağlar. Ferdi KODAŞ
C.20: A. Bizim Türkiye de sözüm ona kendisini
demokrat olarak tanıtan İsrail’in misyonerliğini yürüten ancak bunun farkına varmayan
kişilerdir. Yani cahil Siyonistlerdir.
Siyonist olduğunu görmezden gelenler
ise uyanık Siyonistlerdir. Hiçbir zaman kendilerini belli etmemeye çalışırlar.
Ancak amaçlarına ulaşmak için sinsice çalışırlar.
B.
Yanlıştır. Bu durum Mekke’nin cahiliye dönemini bize hatırlatıyor. Orda da
Hazreti Muhammed’e karşı gelirken kullandıkları en popüler kelimeleri Siz bu
göne kadar atarımızdan gelmiş tanrıları mı ret ediyorsun diye söylerlermiş.
Sırf atalarımızdan kaldığı için hiçbir düşünce ya da inanca körü körüne
bağlanmak akılı insanların işi değildir.
C.
İlkönce insan bu dünyaya geliş gayesini anlamalı. Bundan yola çıkarak eğer ki
Milli veya ulusal değerle bizim inancımızla çelişmiyorsa devam ettirilmeli,
eğer çelişiyorsa kesinlikle terk edilmeli. Milli değerler manevi değerlerin
ününe geçmemeli. M. Nurullah ÖZDEN
C.20.A.Cahil Siyonist kendini kandıran
kendini sıradan gören siyonisttir.Ama aslında öyle değildir.
B.Doğru değildir.Ceddini
taraf tutar ve doğru bir yargı ve sonuca ulaşamazsın.
C.milli değer ile dini değerler birbirinden ayrı tutulmalıdır.Bunlar arasında kurulacak tek ilişki ırkçılık
yapılmamalı ve hoşgörülü olunmalıdır.
D.Yok olmazlar Asimile olurlar. Çünkü yok olmak soyun
tükeneceği anlamına gelir.
E.Bir M. Ercan
KARA
C.20. A) Yalancı,ne
yaptığını bilmeyen Siyonist denir.Diğerini de gururlu Siyonist denir. C.20. B) Bence yanlıştır.Toplumsal
ve insani evrensel kurtuluş tüm dünyayı kapsayacak nitelikte bir uygulama
olması lazım.
C.20. C) Milli değerlerin dine indirgenmemesi
gerektiğidir.Yani her yaptığın değerin din tarafından
övülmesi veya yermek istenişi doğru değildir.
C.20. D) Bence bunları kendi milli
değerlerinde sahiplenenler dini kullanır.
C.20. E) Yanlış bir şeye tepki vermek
cesaret ister Büyüklerimiz bile olsa dini yanlış açıkladıklarında onların
söylediklerini mantık süzgecinden geçirdikten sonra uygun dil ile tepki
verilmesi lazım.
C.20. F) Fert ve toplumlara , din karşıtı ya da
dini kendi emellerine alet edenler denir.
C.20. G) Siyonizm ve şovenizmde ceddine doğru yol alış çeşitli insanları
tek elden sayıp çeşitliğini azaltır.Bu önermeye
katıldığım için ret edemiyorum. Mehmet
SARİBATUR
C.20. A) Yalancı,ne
yaptığını bilmeyen Siyonist denir.Diğerini de gururlu Siyonist denir.
B) Yanlıştır. Bu durum Mekke’nin cahiliye dönemini bize
hatırlatıyor. Orda da Hazreti Muhammed’e karşı gelirken kullandıkları en
popüler kelimeleri Siz bu göne kadar atarımızdan gelmiş tanrıları mı ret
ediyorsun diye söylerlermiş. Sırf atalarımızdan kaldığı için hiçbir düşünce ya
da inanca körü körüne bağlanmak akılı insanların işi değildir.
C) Laik kurallar çerçevesinde din ve devlet işleri
birbirinden ayrılmalı,insan inancında hür olmalıdır. çünkü insan irade sahibidir.
E)İnsanların bir çok konuda
bilgileri yoktur.Bilmedikleri konular olduğu zaman
bunları bilen insanlardan onlara güvenerek öğrenirler ve onu itaatsiz kabul
ederler.
F)Dininin tüm özelliklerini
gösteriş ve çıkarları uğruna basın yoluyla veya herhangi bir yolla ortaya
çıkarmak ancak geri kalmış toplumların yapacağı bir iştir. Sevda MUTLU
C.20- A- Cahil Siyonist denir. / inkarcı Siyonist denir.
B- Kesinlikle yanlıştır. “…..de ki ataları yanlış yolda olmuş idiyseler de mi inkar
edecekler …”(ayet)
C- Milli değer ile dini değer birbiriyle bağlantılı
değildir. Fazilet dini birliktir. Milli birlik değildir.
D- Yanlıştır çünkü dini birlik milli birliği ayakta
tutar kesinlikle yok etmez.
E- Belki de o büyükleri anlamakta biz yetersiz
kalmışızdır. Belki de doğrusunu yine o büyükler söylemiştir.
F- Cehalet tufanında emeklemiş toplum denir.
G- Siyonizm ve de şovenizm insanı kendi halinde
yozlaştırmaz. Toplum düzeyini zalimleştirir ve merhametten yoksun hale getirir.
Cevdet ÇAKAR
C20)A;Siyonist
olduğunun farkında olmayan siyonistin de ne olduğunu
bilemez bu yüzden cahil Siyonist denebilir.siyonist olduğunu bilipte
kabullenememek inatçılıkla alakalıdır.
B;Kesinlikle
yanlıştır.çünkü öyle milletler varki
binlerce yıl süre yüksek medeniyetler kurmuş tembelikle
tarih sahnesinde silinip gitmişler. Zafer insanların soyunun değilde azim ve gayretin meyvesidir.
C;milli
değerlerimiz islama aykırı olmamalıdır.
D)Redetmeyiz çünkü Siyonistlik zaten milli değerleri dini
değerlere tercih etmektir.
E)Böyle
durumlarda ikna yolu şiddete tercih edilmelidir. Ubeydullah
ERTAŞ
C.20:B- Yanlıştır çünkü yaşananları sadece
tek bir cet belirleyemez.
C.20:C- Bu liyakatli ilişkinin en belirgin
kısmı laik bir yönetim biçiminde vardır.
Serdar AKTAŞ
C.20:A- Hangi amaca hizmet ettiğini
bilmediği için cahil siyonisttir.
C.20:B- Evrensel kurtuluşu İslami ahlakta
aramak doğrudur.
C.20:C- Sevgi ve hoşgörü olmalıdır.
C.20:D- Din bir üst kimlik olarak kullanılmamalıdır.Din,gerçeği arayışa sebep olmalıdır.
C.20:E- Bazen tek bir yanlış,bütün
doğruları götürür.Bazen ise tek bir doğru bütün yanlışları görmezden gelmemizi
sağlar.
C.20:F- Yozlaşmışlar topluluğu veya
lanetlenmeyi hak edenler topluğu denir.
C.20:G- İnsanların ortak bir paydada
toplanması imkansızdır.Irkçılık farklılıklar toplamı
kabul edilirse sorun teşkil etmeyecektir.
Seyfettin SEYHAN
C.20:A- Bunlar farkındalık
anlayışından yoksun Siyonistlerdir. Farkında olmadan bu anlayıştan
etkilenmişlerdir.
Siyonistliğini
görmezden gelip kabullenmekte sıkıntı çekiyorsa Siyonistliğini tam olarak
benimsememiştir yani
fikir başka bir ideolojiyi kabullenme kapasitesine sahiptir.
C.20:B- İnsanlar geleceği sadece kendi ırkına , geçmişine bakarak yorumlamamalıdır. Bu tek taraflı
bakış açısı her zaman için yanlıştır. Böyle bir ortamda toplumsal ilerleme
yavaşlar hatta durur.
C.20:C- İnsanlar milli ve ulusal değer
yargılarını benimseyip aslını inkar edip geçmişini
gizlememelidir. Bu bahsedilen durumların ikisi bir arada olursa anlamlı bir
bütün oluşur.
C.20:D- Dini değerler ve milli değerler
daha fazla yarar sağlamak için vardır. Biri diğerinden üstün değildir ve ayrı
düşünülemez.
C.20:E- İnsanların bilincinde olmadığı
konular söz konusu olunca karşılarındaki kişilere güvenmeleri kaçınılmaz olur.
C.20:F- Dini bir basın malzemesi olarak
kullananlar geri kalmış çeşitli gösteriş veya çıkarlar uğruna yerinde sayan bir
toplumun bireyleridir.
C.20:G- Her zaman için yapılan ırkçılık
toplumun yozlaşmasına sebep olmaz. Bazen toplumdaki bireylerin farklı
duygularını geliştirmesine de yardımcı olur. Serpil ARİCİ
C 20.A)Siyonistçik denir
B) Hayır yapılırsa liyakatsiz bir
evren oluşur.
C) Dini milletin refah düzeye
kaldıracak şekilde kullanılırsa liyakatli bir ilişki oluşur.
D) Milli değerler sömürürken ve bunun yapılmasın da din
kullanılıyorsa milli değerlere sahip ve hassas olan birey din karşı ön yargılı
olup güvensizlik ortamı oluşturur.
E)İnsanların yanlış yönlendirilmesi ve
liyakatsiz eylemler ve söz sarf edilmesiyle insan Siyonizm kayar.Ancak
bunun yapıldığında,insan bilgili ve duyarlı olması gerekir.Çevresinde
bulunanları bilgilendirmesi gerekir.
F)Cehaletli ve liyakatsizlik denir.
G)Siyonizm insanları geriler ve tarih
için de insanı yozlaştırır. Mehmet Tahir
ELGÜN
C.20-
A-Siyonist olduğunun farkında olmayan Siyonist’e cahil
Siyonist, Siyonist olduğunun farkında
ancak
kabullenmekte sıkıntı çeken Siyonist’e inatçı Siyonist denir.
B-Toplumun geçmişi,tarihi ve geleceğini kendi
ceddinin izine endeksli saymak yanlıştır.çünkü yeryüzünde çeşit çeşit toplum var olmakta ve bu toplumların geleceği tüm
toplumların etkisiyle meydana gelmiştir.
C-Milletin ve ulusun değer yargılarını toplumlar oluşturur.Ama toplum (kısmi) kendisini milletin merkezi
sayarak bu değer yargıları çiğnemektedir.Din ise bu siyasi meseleye alet
edilmemeli,sadece rota olarak seçilmelidir.
D-Milli değerlerine,dini
değerlerini alet ederek yasayan insanlar,dinin muhtevasının derinliklerine
inemeyen insanlardır.Dinde yasayıp dini içinde yastamayan bu insanlar bir gün
mutlak surette kaybetmişliğin tadına varacaklardır. E-Her insan yanlış yapabilir.Ancak
yanlışların kökü bilgisizlik ve cahillikten gelir.İnsanda güzel de çirkin de
birbirini tamamlayan iki unsurdur.biri diğeriyle anlam kazanır.yanlışlar kabul
edilemez.Ancak düzeltilebilir gerçeği göz önünde bulundurularak, karşıdakine bu
amaçla yaklaşmak daha uygundur.
G-ifade acık olmamakla beraber genel itibariyle doğrudur.herhangi bir aykırılık göremedim.
Murat YILANLI
C.20.A-Geri zekalı salak denir.Yanlış yolda yarı adamda denebilir
B-Kesinlikle doğru değildir ceddini
ön planda tutmak sadece onunla bir şeyler yapacağını düşünmek aptallık ve
verilen beyni kullanmama anlamına gelir.
C-İnsan dini değerlerden milli,
kültürel ve kendisine ait ne varsa hepsini kendisi için yapar bunları abartıp
kendi isteklerine yenik düşerek başkalarına dayatma aksi takdirde onlara zarar
verme gibi durumlar haline getirilirse hiçbir değeri anlamı kalmaz.
D-Dini değerler kültürel ve milli değerlerle kaynaşmak
zorundadır insan bir robot değildir binlerce yıllık milli değerlerini aniden
bırakıp yeni değerler oluşturamaz.
E- Yaşlılığına verip abartmamalı yada birden tüm ilişkileri kesmeli.
F- Domuzlar incilerden anlamaz o
yüzden incileri domuzlara vermemek lazım böyle toplum ve fertlere olsa olsa domuz denir.
G-Önerme doğru illa reddetmek
gerekiyorsa kafatasçılığın neresi kötü diye saçmalayabiliriz Beyrivan GÖKTAŞ
C.20.A.Siyonist olduğunun fark9nda olmayan
Siyonist cahil Siyonist denir.
Siyonist
olduğunun farkında olduğu halde görmezlikten gelene ise gururlu Siyonist denir.
B. kesinlikle yanlıştır. Her Cedi doğru yapmıştır diye
bir şart olmadığı gibi her Cedi yanlış yapmıştır da denmez. Bir Cedi doğruyu
yapmış olduğu gibi yanlışında yapmış olabilir.
C.dini değer yargıları her zaman milli değer
yargılardan önce gelmelidir. Ancak dini değer yargılarına bağlı kalacağım diye
aslını inkâr etmekte yanlıştır. Tıpkı İslamiyet’i benimsiyorum diye Arap
kültürünü benimsemek veya Avrupalıyı örnek alacağım diye inancından ödün vermek
gibi
D.Ben Arapım ve İslamiyet’te
Araplara gelmiş demekten daha siyonistçe bir şey
olamaz. Aynı zamanda ben Müslüman’ım bundan dolayı da Araplığı benimsemem
gerekir. Demenin de çok cahil ve yok oluşçu bir fikir olduğu da apaçık ortada.
E.büyüklerimizin de birer insan oldukları olduklarını
unutmamalı ve onlarında bazen milli duygularının ağır basabileceğini göz önünde
bulundurmalıyız .Mehmet Rauf ORHAN
C.20. A.İlim cahili denir
B.İnsanın ceddi her zaman doğru yolda olmayabilir.Her şeyi ceddine endekslemek
hastalıktır,benciliktir.
C.Milli değer ve yargılarını tamamen yok saymadan dini
değer yargıları hayata uygulamak en doğrusudur Bir birbirini tamamlar nitelikte
olmalıdır.
E.Yanlış olduklarını kabul edip aynı yolda ilerlememeliyiz.Dini sadece büyüklerimizden
dinlememeli,bizde araştırıp öğrenmeliyiz.Dini doğru öğrenmeye
çalışmalı,büyüklerimizle aynı hataya düşmemeliyiz.
F.Cahil.Siyonist denir.
G. İnsanların cetlerine takılıp geçmişe gitmesi onu,
toplumu gerileştirir,yobazlaştırır ve bugüne
anlayışsız ve zararlı hale getirir.
Fatma ALTUN
C.20-
A-Siyonist olduğunun farkında olamayan insana cahil Siyonist , Siyonist olduğunun farkında ancak Siyonistliği
kabullenmekte sıkıntı çeken ya da görmezlikten gelen Siyonist inatçı Siyonist
denir. Kemal ASLAN
B-Yanlıştır.Çünkü atalarının yaptığı yanlış ya da
hataları insan kabul etmek zorunda değildir. Kemal ASLAN
C-Milli değerler din ile tutarlılık göstermelidir. Kemal ASLAN
D-İnanmayan bir insan ya da toplum milli değerler üretemez .Sonuç olarak milli değerler din ile
ilişkilendirilmelidir. Kemal ASLAN
E-Onlara onların anlayacağı bir şekilde yaptıklarının
ya da düşündüklerinin yanlış olduğunu söyler doğrusunun ne olması gerektiğini
ispatlamaya çalışırım. Kemal ASLAN
F-Cahil ya da saf toplumlar denir. Kemal ASLAN
G-Siyonizm ve şovenizmle geçmişine bakan insanların
geçmişlerini kötü eleştirip bu geçmişin iyi taraflarını görmeyip ve bu
geçmişten hiç ders almadıklarını söyleyebiliriz.Sonuçta
bunlar bardağın sadece boş tarafını görenler bu boş tarafı doldurmak
istemeyenlerdir. Kemal ASLAN
C20)
A.kendi
Siyonist düşüncesini farkına varmadan toplumda kendine düşünce kişilik ve ceddini
öven kişi cahildir
B.insanın
evrensel kurtuluşu sadece ceddinin izinden gitmek doğru değil insan öncelikle
insanlığın ceddinin izinden giderek evrensele ulaşır
C.dinimiz
bize vatanımız, namusumuz ve milli değerlerimizi korumak için savaşmayı farz
kılmıştır bu yüzden kendi değerlerimize sahip çıkmalıyız)
Dini değerler kültürel ve
milli değerlerle kaynaşmak zorundadır insan bir robot değildir binlerce yıllık
milli değerlerini aniden bırakıp yeni değerler oluşturamaz
E-) Büyüklerimize saygılı ve kibar bir
şekilde, yaptıkları ve söyledikleri şeylerin yanlış olduğunu söylemeliyiz. Mehmet ULUS
20- A) Cehaletin karanlık yüzüne,
Siyonizm’in eklenmesiyle radikal cehalet diye bir kavram yakıştırması
yapılabilir. Böyle bir kişilik çok daha büyük bir tehlike arz eder.
B)
İnsanlığın bir uygarlık şeklini alması, geçmişin birikimine geleceğin
bulgularını eklemekle mümkün olmuştur. Ceddinin izine endeksli olmak, yerinde
saymayı ve hatta gerilemeyi kabullenmektir.
C)
Milli değerlerle dini değerler arasındaki dengeyi yine din kurallarını göz
önünde bulundurarak sağlayabiliriz. Milli değerlerin dini değerlerin önüne
geçirilmesi, aynı dine mensup insanlar arasında çatışma yaratacaktır. O yüzden
öncelikli olarak dini değerlerin elde tutulması önemlidir ama bunun benliği yok
sayma boyutuna varmaması toplumların ayakta kalmalarına yardımcı olacaktır.
E)
Öncelikle söylenilenlerin günümüz ötesinde, o günkü koşullar altındaki
değerlendirmesini yapmak gerekir. Bu günkü koşullar altında idrak edemediğimiz
gerçeklerin var olabileceğini de unutmamak gerekir. Bunların dışında hiçbir
yanlışın izinde gitmemeyi - gerekli saygıyı da elden bırakmadan- akıl etmek
gerekir.
F)
Böyle bir durum nasıl bir cehalet içerisinde bulunduğunun göstergesidir. Bu
konudaki kötü niyet ayrıca münafıklığa işaret eder.Ayfer GÜRBÜZ
C:20.A) Cahil Siyonist denir. ayrı
Siyonist yada aymaz Siyonist denilebilir.
Kerim DURMAZ
C:20.B) Kesinlikle yanlıştır. Kurtuluşu çağın
gerektirdiklerine endeksine göre aramak lazım.
Kerim DURMAZ
C:20.C) Bence milli ve ulusal değer yargıları dine
göre ayarlamak lazım çünkü neticede en hakiki olan dindir. Kerim DURMAZ
C:20.D) Ulusal yâda milli dediğimiz değerleri ile
dini değerlere göre bir kalıba eritilirse ancak o zaman bir bütünlük
sağlanabilir. Aksi durumda değerler çelişilirse o zaman da kopukluk olur. Kerim DURMAZ
C:20.E) Bence kulaktan dolma bilgilerle doru bir
neticeye varılmaz. Ancak eğer şuradan buradan duyduklarımızı araştırıp
irdeleyip iyice analiz edersek o zaman doğrulara varırız. Kerim DURMAZ
C:20.F) Din hakkında hiç bir şey bilemeyen sadece
kendi mantıklarıyla giden ve ona göre dini bir yaşam tarzı geliştiren bireyler
yâda toplumlar aslında İslamlın en büyük düşmanları ve en münafık bireyleridir. Kerim DURMAZ
C:20.F) İnsanların şovenizmle yâda siyonizimle atası anlatmaya çalışırsa elbette yanlıştır.
Dolaysıyla önermeye katılıyorum refedemiyorum.
Kerim DURMAZ
C.20:
A
) Birincisine cahil Siyonist denir. İkincisine inatçı ve gururlu yani gizli
Siyonist denir.
B
) Doğru değildir. Çükü evrenin, toplumun kurtuluşunu ceddin sağlamayabilir.
Sadece kendi ceddine endeksli olmamalısın.
C
) Ne aslını inkar etmeli ne de dini değer
yargılarından uzak durmalı. Hem ulusal değer yargıları hem de dini değer
yargıları bir arada bulundurulmalı. Müslüman Arap’ım gibi.
D
) Dini değerler milli değerlere köleleştirilemez ve asimile edilemez. Zaten
dini mezheplerde bunun için oluşmuştur. Mezhepler yararlı fert ve fıtrat
özgünlüklerini yok etmemek ve dinde verimli kılmak için vardır. Siyonistleştirmek
yanlış belli bir mezhebe uymak doğrudur. Yararlı milli değerler ise dini değer
yargılarına eritilemez.
E
) Bence doğru bilgilendirmek, söylediğinin yanlış olduğunu söylemek;
hatırını dikkate alıp bunları söylememekten yeğdir. Güzel bir dille yanlışları
düzeltilmeli.
F ) Bu fert ve toplumlara ahlaksız,
düzenbaz, cehaletin babası, hain denir. Serkan
İNAN
C.20) A)İlim cahili denir.
B)Doğru
değildir. Bireysel farklılıklar, toplumsal farklılıklar göz ardı edilmemelidir.
C)Millet kavramı dine zırh olmalı onun koruyucusu
olmalı onun yerine geçmelidir.
D)Bunu
reddetmek mümkün değil din dünyevi saadet için kullanılmaz yararlı milli değerlerden vaiz
geçirirler.
F)Bunlara
ihanetçi,riyakar denir. Gülsüm GÜLTEKİN