2.Bu asır,
insanlar eğitilirken ve toplum içinde aldığı eğitimle konumlandırılırken hangi
özelliklerine bakılıyor? Doğru mu? Neden?
Sizce
insanlar hangi kıstaslara göre toplum içinde eğitilip daha liyakatli
konumlandırılmalıdırlar?
İpucu:Bir
insanın fiziksel, görsel, düşünsel, doğal…vb zekaları, fiziksel gücü,
fıtratının sabiteleri-değişkenleri, genetik yapısının yatkınlıkları...vb
özellikleri saptandıktan sonra onun, kaliteli-liyakatli tercihleri,
yapabilirlikleri (gayret) ve performansı onun artı değer özgünlüğünü/lerini ortaya koymalıdır.
Her insan
verilen ücret aynıdır. Ancak gayreti, performansı, iş gücü, iş riski ve
yıpranma payına daha fazla ödeme yapılmalıdır.
C.2.Eğitim sisteminde rasgele tamamen karışık bir sistem uygulanıyordu. Kişilerin
bireysel farklılıklarına, bölgesel hassasiyetlerine bakılmadan, bilgi, beceri,
tutum ve davranışları iyi analiz edilmeden karma bir eğitim yapılıyordu.
Bunların tamamı göz önüne alınarak sınıflandırmalar yapılarak özelleştirilmiş
eğitim verilmelidir. Salih ARSLAN
C.2- İnsanlar zekasına
göre eğitiliyor ve aldığı eğitimle konumlandırılıyor. İnsanın elinden hangi iş
daha iyi geliyorsa o alanda eğitilip konumlandırılmalıdır. Erdal
SALDUZ
C.2.
İlk olarak fiziksel ve görsel özelliğiyle insan dikkat çeker,daha sonra zekası ve yeteneğiyle. En son olarak da
kişiliğine bakılır bu doğru değildir ancak toplumumuzun değer yargısı bu
yöndedir. Büşra Hafize
BORA
C–2 Asrımızda insan eğitilip ve
eğitimle konumlandırılırken, hocamızın dediği gibi, fiziki donanımının, ruhsal
ve düşünsel yapısının yanında hazır bulunuşluk düzeyine dikkat ettiriyor.
Konumlandırmada ise, daha çok akademik donanımına ve kariyerindeki
performansına bakılıyor. Bence bu doğru, çünkü sonuçta insana bazı süzgeçler
uygulanmalıdır. (Ali AYDIN)
C.2. Günümüzde insanların
niteliklerinden çok fiziksel görünüşlerine hitaben değerler veriliyor ya da bu
değerlere ilişkin mesleki imkanlar;fakat bu yanlış bir
tutum.Oysa insanlar kalitelerine göre,verebilecekleri niteliklere göre
değerlendirilmelidir. Ebru YOLCU
C2- İnsan toplum içinde aldığı eğitimle
konumlandırılıyor; tam anlamıyla diyemeyiz. Genel olarak öyle olabilir.
Aldıkları maaş veya başka bir deyişle mal varlıklarıyla konumlandırılıyorlar.
Bunun doğruluğunu tartışmaya gerek yoktur. Yanlışlığı çok açık ortadadır. Doğru
olan o meslekte harcanan emek demeyeceğim. Doğru olan o mesleği diğer
mesleklere göre ne kadar değerli olduğudur. Mesela öğretmenliğin doktorluktan
çok daha değerli olduğunu düşünüyorum. Çünkü doktoru da öğretmen yetiştirir.
İnsanlar ise doktorluğu öğretmenliğin çok üstüne konumlandırıyorlar. Bu
doktorların altı veya daha fazla yıl okumasından değil; aldıkları maaştan
kaynaklanıyor. Ferdi KODAŞ
C.2: Bunu üzülerek söylüyorum; çoğu
zaman dinine, ırkına ve düşüncesine bakılarak insanlar konumlandırılıyor. Oysa ki bence en önemlisi kişiliğine ve ahlaki değerlerine
bakılarak değerlendirilmeli. Irk, din, dil vb. ayrımlar Allah muhafaza insanı
küfre götürür. M. Nurullah ÖZDEN
C.2.İnsanlar yaşadıkları çevreye göre
farklı yaşantılar görmekteler.elbette rahat yaşam
sürenlerin yanında hayatından memnun olmayan insanlarda vardır. Bana göre
insanlar sahip oldukları özelliklere göre bir sınıflama yapılmalı.Fakat
bu bir ayrıcalık gibi düşünülmemelidir.Pelin GÜMÜŞ
C:2) Bizim bugünkü toplum yapısına
bakıldığında böyle bir şeyden bahsedemeyiz. çünkü toplumda torpil,rant,kayırma
gibi kavramlar oldukça insanların kendi yeteneklerine,başarılarına,iş
gücüne,kendi tercihlerine göre toplumda konumlandırılmaları yada konumlanmaları
imkansızdır. öncelikle inan kayırma,torpil ve rant
ortadan kaldırılmalıdır. bizim ülkemize gelince
herkesin ekmek kapısı üniversite olmuştur. üniversiteyi
kazanan iş sahibi oluyor. diğerleri ise işsiz kalıyor.
Şu da var ki kazananların ne kadar iş sahibi olduğu ortadadır. verilen ücret gelmeden önce verilen bir iş olması lazım
değil mi? ki buda ülkemizde olmadığı için ne yazık ki insanların hangi
özelliklerine göre yerleştirileceği çok düşük bir ihtimal. işte
asıl en başta değiştirilmesi gereken şey eğitim sistemidir. Yusuf ACAR
C:2) İnsan toplum içinde aldığı eğitimle
konumlandırılıyor. Topluma sağladığı faydalarıyla konumlandırılmalıdır. Ancak
bu durum ülkemizde maalesef uygulanmamaktadır. İlyas SÜNMEZ
C2)toplumda herkes emeğine ve eğitimine
göre konumlandırılması gerekir. Şükran GÜR
C2) çoğu zaman dinine, ırkına ve
düşüncesine bakılarak insanlar konumlandırılıyor. Oysa ki bence en önemlisi
kişiliğine ve ahlaki değerlerine bakılarak değerlendirilmeli.sevda MUTLU
C.2.
Zeka seviyesi,insani karakteri
gibi kıstaslar onun konumlandırılmasını
sağlar.Bu konumlandırma bence de bu olmalı.Bazı toplumlar bireyi sadece rütbesi ve maaşı sayesinde belli bir yere
konumlaştırır.Bu son derece yanlış bir
uygulamadır.İnsani yönleri daima ön planda olmalıdır. Mehmet SARİBATUR
C.2- Ne yazık ki
insanlar eğitilirken menfaat ön plana çıkıyor yani kişi belli menfaatler
süzgecinden geçiriliyor. Bence işgücü verim ve kazanç doğru orantılı olmalıdır.
Cevdet ÇAKAR
C.2.İnsanların zekâ
düzeyleri ailevi yönleri memleketleri (doğu-batı) ve yol göstericileri eğitilirken
çok önemlidir. Bunlara bakılıyor. Bence zekâ ve insanlığa bakılmalıdır.
Dürüstlüğe bakılmalıdır. M. Ercan KARA
C2)yeni müfredat
programı insanları farklılığını göz önünde bulunduran çoklu zeka kuramını temel
felsefe kabul etmiştir.bu da bence en doğrusudur
çünkü;her insanın doğuştan bir veya birkaç zeka grubuna girdiği tespit edilmiştir.
Ubeydullah ERTAŞ
C.2. Zeka güvenilirlik ve yapabilirliklerine
bakılıyor. Bir insan işe alınırken önce onun ne derece mantıklı düşünüp neleri
yapabileceğini ve tabi ki olması gerekli olan güvenilirliğine bakılır. Bu
yüzden doğrudur. Sema YILDIRIM
C.2. Bu asır insanlar eğitilirken insan
özüyle doğasıyla ilgilenen hiçbir eğitim sistemi bulunmamaktadır. Tamamen
insanların kafaları hiç olmayan yada işe yaramayan boş
şeylerle doldurulmaktadır. Daha çok boş yetiştirilip susturulması ve
söndürülmesi hedef alınmaktadır.Beyrivan GÖKTAŞ
C 2.Her insanın zihinsel,bedensel,sosyal
ve zeka yapıları farklıdır.İnsanın bu yapıları ele alınması ve alınması ve
eğitilmesi gerekir.Evet birey ortak yönlerle eğitilirse liyakatli birey oluşur. Mehmet Tahir ELGÜN
C.2- Bu asır insanlar ya sınav
başarılarıyla ya da maddi imkanlarla bir yerlere
gelebiliyorlar ve bu durumun pek adil olduğu da söylenemez. Serdar AKTAŞ
C.2- İnsanların kapasitelerine, fiziksel
özelliklerine fiziksel güç vb. özelliklerine bakılır. Evet
bu yapılan doğrudur. Çünkü insanlar arasında farklılıklar ve herkes kendi
özgünlüğüne göre konumlandırılmalıdır. Bence insanlar iş gücüne, çabalarına vb.
kıstaslara göre toplum içinde eğitilip daha liyakatli konumlandırılmalıdır. Serpil ARİCİ
C.2- Zekasına ve gösterdiği
performansına bakılır.Doğrudur.Her insanın
farklılıkları değerlendirilmelidir.
Seyfettin SEYHAN
C.2. Bu asırda insanlar daha çok zekaları,üretkenlikleri ile toplum içinde konumlandırılıyor.
İnsanlar tüm özellikleri ve sınırları belirlenerek eğitilirse daha üretken ve
başarılı olurlar. İnsanlar performansı,iş
gücü,gayreti,yıpranma payı ve iş riski oranında ücretlendirilmelidir. Fatma ALTUN
C.2-Şimdilerde insan ilk olarak görünüş,sonrasında mevki makam ve mal varlığı itibariyle
değerlendiriliyor.insanların ahlaki ve medeni bilgi ve kişilikleri ikinci,belki
üçüncü planda tutuluyor. Murat YILANLI
C.2-Bu asırda insanlar aldığı eğitimin
derecesine göre toplumda konumlandırılıyor.Bu durum
kısmen doğrudur.Çünkü aldığı eğitimi topluma faydalı olarak kullananlar da var
zararlı kullanan da var.Bana göre insanlar toplumda sadece aldığı eğitimle
değil saygısı,sevgisi,ahlakı gibi etik değerlerin de göz önünde bulundurulması
gerekir. Kemal ASLAN
C.2. maalesef konumlandırılma yapılırken
bir kişinin eğitiminden çok torpiline bakılıyor.
Bu yüzden
nice çok zeki insan harcanıyor. Halbuki bir yere konumlandırılan bir kişinin
dili, dini, ırkı,vb ne olursa olsun önemli
değildir.benim için yaptığı iş önemlidir.eğer hakkını vererek işini yapıyorsa
sorun yoktur. Ersin ŞİMŞEK
C.2.bu asır insanlar eğitilirken ve
konumlandırırken sadece zekâ ve yapabildikleriyle maddi imkânları göz önünde
bulundurulmaktadır. Bence yanlış. Çünkü insan zeki olabilir, maddi imkânları
yeterli olabilir bunun yanında ahlaki yönü gelişmemiş ise insancıl değilse neye
yarar. Sonuçta yapılan işler insanlık içindir. Yoksa insanların yaşamadığı bir
dünya bütün teknolojik donanımlarla donatılsa değersizdir. Mehmet Rauf ORHAN
C:2) Bireyin sahip olduğu
bilgi, zekâ türü, fiziksel yapısı ve yeteneklere göre eğitilmekte ve toplumda
konumlandırılmaktadır. Yani gerektiği gibi, özellikle eğitim
bakımından gelişmiş ülkelerde bu durum tam uygulanmaktadır. Ancak gerek
demokrasinin gerekse eğitim ve öğretim bakımından gelişmemiş ülkelerde
bireylerin toplumdaki konumuyla sahip olduğu bilgi ve yeteneklerinden çok
torpille parayla vb. gibi haksız yollardan gelmiş bir konumdadır. Bence eğer
birey sahip olduğu özelliklerle konumlandırılmışsa doğrudur, aksi durumdaysa
yanlış ve düzenin işleyişi için tehlikelidir. Kerim DURMAZ
C.2: Her öğrenci aynı görülerek yani
hiçbir öğrencinin ilgi ve yeteneklerine bakılmaksızın eğitim veriliyor. Bu da
doğru değildir. Çünkü kişi sevdiğini yapabileceği yeteneğinin olduğunu bileceği
bir konuda eğitim görmek ister. Serkan
İNAN
C.2 Toplumda kişiler eğitim alanında
verdikleri uğraş ve eğitime kazandırdıkları değerler,yenilikler
ölçüsünde konumlandırılmalıdırlar.
Gülsüm GÜLTEKİN
C2) İnsan eğitilirken bir veya iki
özelliğine bakılmaz. İnsanın fıtratına sahip özelliğine bakılır. bu şekilde kişi topluma yararlı hale gelebilirler. Mehmet ULUS
C.2) İnsanlar eğitilirken onun kapasitesine, kavrama becerisine
ve yatkınlıklarına bakılır. Toplum içinde aldığı eğitimle konumlandırılırken de
onun performansına, çabasına bakılır ki bu doğrudur bence çünkü insan
çabaladığı derecede başarıya yaklaşır. Kişilerin fıtratına, fiziksel gücüne
göre eğitilmesi toplum içinde daha liyakatli konumlandırılmalarını sağlar. Ayfer GÜRBÜZ
C.2-) Doğrudur. Sebebiyse kim neyi hak
ediyorsa onu almalıdır. Metin ERGÜL