100.Paran
yoksa namuslu yaşayamazsın, ölçüsü bir düzenin kalitesini gösterir Demirkuş, 2009 önermesinden emin olun.
A-Doğal(vahşi)
demokrasinin akıllı, namuslu ve dürüst fakir insanların yaşantılarına
katkılarını, fıtratlarını zorlayışını ve güzel ahlaktan götürülenlerini
düşünün.
Hayvani(
vahşi) demokrasi hangi tip fert, toplum, devlet veya insanların fıtratına daha
uyumludur?
B-Doğal(vahşi)
demokrasinin Bekçileri ve Savunucuları Önünde Çek Leşi Gör İşi.Demirkuş 2009. Önermesinin amacını terbiyesizliğini
ve liyakatsizliğinin örtecek edepli bir şekilde ifade ediniz.
C.100 A- Bu tip bir Allah inancı peygamber vefası olmayan insanlarda
mevcuttu zengin fakir olması önemli değil. Sahabi
efendilerinizin çoğu
inanmadan önce köle idiler ancak zamanlarının en şereflilerindendiler.(Bilal
Habeşi) Havva AKGÜL
B- Eğer ki inanan insanlar binek hayvanı
olmaya kanaat ederse binecek çok olur ehemmiyetinde dik durulmalıdır. Havva AKGÜL
C.100 A-Hayvani demokrasi yabani,vahşi,açgözlü
insanların fıtratına uyumludur.
B-Doğal demokrasinin ’Bekçileri ve Savunmacıları Önünde Çek
Leşi Gör İşi’ önermesinin terbiyesizliği ve liyakatsizliğini ancak ahlaklı,imanlı duruşumuzla edepli bir şekilde örtebiliriz.
Bayram KARAÇINAR
C.100 A- hayvani demokrasi kendisi gibi hayvani, vahşi bireyleri
amaçladığından bu kümenin içine olabildiğince fazla insanı almayı
düşünmektedir. Bu gerek dinsel sömürü gerekse ekonomik ve sosyokültürel durumla
oluşur.
B- hayvani demokrasilerde sonuçlar önemli olduğundan
sonuca ulaştıran sebep ne olursa olsun kutsal görülmektedir (
kimilerine göre bu özgürlüktür. Şahin
CEYHAN
C.100 A- Doğal demokrasi nefsi ve
çıkarlarıyla hareket eden, başkalarına haklarını gasp eden insanların sistemi
olduğu için akıllı ve namuslu insanların fıtratını zorlar. Ümit MEMİŞ
B- İnsanlara
güzel ahlakla muamele ediniz. Hadisi bu önermenin liyakatsizliğini örter. Ümit MEMİŞ
C.100.
Para eşittir namus olmadığı gibi parasızlıkta eşittir namussuzluk değildir.Evet belki kıymet biçeriz eşyalara varlıklara ama
insana asla biçemeyiz biçtiğini sanan şarlatanlar da var toplumumuzda fakat namus şeref gibi
hassas değeler insanın iliklerinde kanında dolaşır eğer çok zorlanırsa o zaman
akıtılmaya değerdir.Diklenmeden dik durmayı bilmektir şerefi ile yaşamak.Dilek AKMAN
C.100 A-Kendilerini diğer insanlardan farklı
ve üstün gören toplumlardır. Buna da ilk gelecek isim İsrail oğullarıdır.
B-Doğal demokrasini bekçileri ve
savunucuları önünde çek pisliği yap yapacağını.
Hakan YILDIRIM
C.100 A-
Bu anlayış kesinlikle kapitalist ve komünist anlayışa uygundur.
B-İnsanlar savundukları davalar kadar temiz ve
ahlaklıdır. Bu bağlamda savunulan dava vahşi bir demokrasi ise onu savunanlarda
bir vahşi hayvan kadar temiz ve ahlaklıdır.
Halit KIRIKTAŞ
C.100 A Belli bir düşünceye sahip monoton insanların fıtratına
uygundur.
Sinan BAŞAR
B
Yapılan uyarıların insanlıktan götürdüklerini değilde
insana kazandırdıklarına bakmak diye düşünüyorum.
Sinan BAŞAR
C.100.A-Bence doğal demokraside ilk
çağlardaki hayattır. Bu zamanlarda fakirler ve namuslular kazanamaz. Güzel
ahlaktan her şey gider. Saygı, sevgi, onur gider. Yaşamak için güçlü olmak,
zengin olmak gerekir. Bu şekilde demokraside güç para ahlaktan önce gelir. Bu
da ahlaktan neler götürdüğünü tahmin etmemizi sağlar. HÜSEYİN
KAKCI
B-Benim terbiyesizliğini ve
liyakatsizliğini örtecek bir önermem yok.
HÜSEYİN KAKCI
C.100 A-Doğal demokrasinin akıllı, namuslu
ve dürüst fakir insanların hayatları hep düzenlidir. Çünkü hayatı olduğu gibi
yaşıyorlar. AYFER EDE
C.100 A-Doğal demokraside büyük balık küçük
balığı yutar zengin fakiri ezer düşüncesi vardır.
B- Zenginsen her şeyi yapma hakkına
sahip olmamalısın senin özgürlüğün başkasının özgürlüğüyle sınırlı olmalıdır. NİGAR ÖZTELLİ
C.100 A-Vahşi demokrasi zayıf kendi hakkını
savunamayan insanları etkisi altına alır. ABD yönetimin fıtratına uygundur,
zorbayla fakir insanları ezerek oraya demokrasiyi götüreceğiz diye binlerce
masum insanı öldürerek kendini savunurlar.
B-Önündeki engelleri kaldırıp ihtiyaçlarını karşılamak
tabii engeller ne kadar çetin olsada karşılamaya
çalışıyor. NAFİH ASLANCI
C .100
A- İnsanların namuslu yaşaması para pul ile alakalı bir şey
değil,namuslu yaşamak isteyen her koşulda namuslu yaşar,hiçbir beşeri güç
,sistem bu kişileri doğru yaşam tarzlarından vazgeçiremez,onları değiştirmeye
güç yetiremez.şunu da çok iyi biliyoruz ki genelde varlıklı olan insanlar
,sapıtırlar ahlaksız bir yaşamı tercih ederler.bur dan
yola çıkarak parasızlığın insanı ahlaksızlığa götürmesi söz konusu
olamaz.ahlaksızlığı tercih eden sadece parasızlıktan değil ,her koşulda
fırsatını buldu mu sapıtır.
B -Doğal demokrasinin Bekçileri ve
Savunucuları Önünde Çek Leşi Gör İşi.Bu cümle belki
terbiyesizce olabilir ama anlamı itibariyle düzgün bir cümle olduğu için
cümlenin yapısı değil de anlamı göz önünde bulundurulmalıdır. Emine UĞUR
C.100 a- Daha çok dinsiz toplumların
fıtratına uygundur Nihal GÜLÇEK
b-Doğal demokrasi savunucuları sadece
kendini düşünenlerdir. Nihal GÜLÇEK
C 100 A-hayvani demokrasi
: Saldım çayıra mevlam kayıra sözünü uygulayan
toplumlar içindir.
B-Bence tıka önünü gör sonunu daha liyakatlidir. Şaban ADAŞ
C.100 Namuslu yaşam parayla ölçülmeyecek
kadar değerlidir. Para standart bir hayat yaşamanı sağlayabilir ancak namuslu
yaşamı insanın dirayeti ve inancı sağlar.
A-İnsanı diğer varlıklardan ayıran
akıllarıdır. İnsanın akılsız kabul edip onu, onun adına yönlendirmeye çalışmak
değerlerini sarsar. Akıllı insan bu duruma tahammül edemeyip, isyankar olabilir. Doğru hayat için bireyin aklı olmaktansa,
aklını kullanmayı öğretmek daha doğru olur. Böylece sarsılan değil, değerlerine sahip çıkan bireyler yetiştirmiş
oluruz. Hayvani demokrasi değerleri olmayan insanlara uygundur.
B-Akılla dünyada eşsiz olan insanın,
vahşilikle işi olmaz. Her işi akıllıca olur. Nefsinin kölesi değil, nefsinin
hâkimi olan bireyler terbiyesizliği engeller. Doğru insan yanlış işleri
temizleri leş kargalarına hadlerini bildirir. Sinem DEMİR
C.100 A-
Bize bazı şeyleri empoze
etmeye çalışan malum uygarlıkların.
B-
İnsanoğluna yarışır biçimde hareket et ve kimsenin kulu kölesi olma ve yeri
geldiğinde hakkını aramayı bil. Tuba GÜZEL
C.100 A-Doğal(hayvani) demokrasi sadece
nefsi ve çıkarları doğrultusunda hareket eden canlıların sistemidir. Bu sistem
normal insanların hak ve özgürlüklerini görmezden gelir. Mehmet ÜÇDAĞ
B-Bu önermeyi peygamber ahlakını benimsemiş birey
sayısını artırarak örtebiliriz. Çünkü en güzel ahlak onundur. Mehmet ÜÇDAĞ
C.100 A-Vahşi ve açgözlü insanların
fıtratına Hayvani demokrasi uyumludur.
B-Doğal demokrasinin terbiyesizliğini ve
liyakatsizliğini ancak ahlaklı edepli bir şekilde örtebiliriz. Celal ŞAKAR
C.100
A-Daha çok ezme
fıtratlarına ve Allah'a inancı zayıf fert, toplum ve devlette uyumludur.
Ayrıca laikçilerde uygundur.
B-Doğal
Demokrasi Bekçi ve Savunucularını Bırak Kendi Hallerine Zaten
Bunlar Delirmeye Namzet Kişilerdir. Delirmek zaten fıtratlarında vardır.İsmet ALPYÜREK
C.100.A-Kominizim ve faşizm bunun
destekler .”büyük balık küçük balığı yer” Mehmet Sebil KARACA
B-Edepsiz
bir söze edeple cevap vermek edebe edepsizliktir. Mehmet Sebil KARACA C.100
C.100 A Adam ekmek parası bulamasa sistemin
kölesi olup onun istekleri doğrultusunda değişir.Sistemin
yozlaşmış kültürü içinde ahlak kuralları bozulur. Zehra Kut
B İnsan onurunu ve yaşamını hiçe saymaktır insanları
kendi çıkarları için kullanır. İnsanları kendine kurban eder. Zehra Kut
C. 100 A- Doğal demokrasi insanların dürüst,
namuslu, güzel ahlaklı yaşamalarına engel olur.
B- Doğal demokrasinin savunucuları
bilmeliler ki hayat bu geçici dünyadan ibaret değil burada yaptıkları her şeyin
hesabını ALLAH’ A (C.C) verecekler.
ZEYNEP ERDOĞAN
C.100 A-Bütün insanlar peygamber ahlakına sahip ise zengin fakir diye bir şey
yoktur ve herkes namuslu bir şekilde yaşar ancak inançsız insanlar ister fakir
isterse zengin olsun namussuz bir hayat sürerler.
B-Vahşi
demokrasinin yaptığı çirkin ve aynı zamanda nahoş olaylarını gördüklerinde
yaptıkları pisliklerin farkına varır.
Emrah TAN
C.100 A-Dürüst insana katkıları yoktur.Sadece onları yoldan çıkartır.
B-Önermeye göre bazı işlerin
gerçekleşmesi için engel teşkil eden bazı kişilerin öldürülmesine dayanarak
işin kolaylaştırılması amacını gütmektedir.
Ahmet ŞAHİN
C.100
Günümüz böyle bir topluluğa doğru sürüklenmektedir. Parasız insanların
namusunun zengin insanlara peşkeş çekilmeye başlanmıştır.
A-İnsana bir
katkısı yoktur yine çoğunluğun altında ezilmelerin neden olmaktadır.
B- İnsanlar
kendi bekalarına ulaşmak için diğer insanların bekasını hiçe sayarak onları
ortadan kaldırarak gerçekleştirmeye çalışmaktadırlar M.Selim YALÇIN
C.100 Doğal demokrasi ya da başka bir şey,
hiçbir şey bir toplumun değer yargılarını vahşileştirmemeli. Toplumun nerede
olursa olsun tabi ki de namuslu, iyi dürüst bir yaşantısı olmalıdır.
Hüseyin ŞERMET
C.100 A – hayvani demokrasi parası olan,
kendisini her şeyin hakimi gibi gören fert toplum ya
da devletin fıtratına uygundur. Dinçer KÜÇÜK
B – Doğal demokrasinin bekçileri ve savunucuları önünde
onlar gibi görünerek hedefine ulaşır. Dinçer KÜÇÜK