1.Eğitimle:
A-Erkeklerde
ve bayanlarda(insanda) karşı cins arzu ve dürtüleri güdükleştirilip
veya tamamen öldürülse ne olur?
B-Erkeklerde
ve bayanlarda (insanda) karşı cins arzu ve dürtüleri tahrik ve sürekli uyarılsa
ne olur?
İpucu;internetteki hayvanlardan daha öteye insanların cinsel
döngülerdeki;ifrat, tefrit, iştahlandırıcı, imrendirici, tahrik edici,
özendirici hatta tiksindirici başıboş vahşetini ve sosyal tufanını düşünün.
C-Erkeklerde
ve bayanlarda karşı cins(insanda) arzu ve dürtüleri evcil hayvanlardaki gibi
yarı serbest olursa ne olur?
D-Erkeklerde
ve bayanlarda karşı cins(insanda) arzu ve dürtüleri doğal hayvanlardaki gibi
tamamen serbest olursa ne olur?
İpucu;çıplaklar kampındaki doğal cinsel döngüleri düşünün
E-Erkeklerde
ve bayanlarda karşı cins(insanda) arzu ve dürtüleri damızlık hayvanlardaki gibi
tamamen kontrol altına alınsa ne olur?
İpucu:Doğu
Asya’daki keşişlerde ve ruhbanlardaki cinsel hayat döngülerini düşünün.
F-Bu günkü
demokrasinin beşiği ülkelerinde ve ülkemizde verilen eğitim A-B-C-D-E
şıklarının hangi konumlarının kombinezonlarında cinsel eğitime sahip insan
yetiştirilmektedir?
İpucu:Karşı
cinsi ben size sevdirdim (ayet var). Cinsel eğitimde İslami kuralların tarihsel
bakış açısında (İslami kuralları eğitim sisteminde uygulayan tarihi devletler)
insanların fıtratlarına yaklaşım ve ifrat tefrit nefislere icabet ve çözümleri
diğer gayrı İslami devletlerle (Roma İmparatorluğu, Bizans,..vb)
karşılaştırınız.Bu cinsel açlık ve keşmekeşlik curcunasına çözümler önerin.
C.1.A) Karşı cinse duyulan istek ve arzu imtihan gereğidir. Eğer
öldürürse imtihan sırrı ortadan kalkar. İnsanlar da melekler gibi olur.
B)İnsanlarda
karşı cins istek ve arzusu sürekli tahrik edilirse toplumsal ahlaksızlık boy
gösterir. Nikâh yolu kapanır. Fuhşiyat çoğalır.
C)Eğer bu istek ve arzu yarı serbest olursa sıratı müstakim üzere hayat
geçirilmiş olur. Tam serbest olmadığı için azgınlıkların önüne geçilmiş olur.
Tamamen öldürülmediği içinde ruhen ve kalben terakki etmenin önü açık olur.
D)Doğal hayvanlardaki
gibi tamamen serbest olursa insan insanlığından çıkar. İnsan görünümlü hayvan
olur.
E)Damızlık
hayvandaki tamamen kontrol altına alırsa insan terakki edemez. Manen sabit bir
rakamda kalır. Oysa imanda zerreden, şemse kadar dereceler vardır
F)Ülkemizdeki
eğitimde bu istek ve arzular tahrik ediliyor. Çözüm olarak İslami Cumhuriyet ve
Demokrasiyi tasfiye ediyorum. Salih
ARSLAN
C.1 -A.) Arzu ve dürtülerin öldürülmesi
demek insan soyunun giderek azalması demek, çünkü insan artık evlenmek istemez Erdal SALDUZ
B.) Sürekli uyarılması toplumda ahlaksızlığın çıkmasına
neden olur, buda toplumun bozulmasına neden olur Erdal SALDUZ
C.) İnsan kendi kendini kontrol etmeli, başkası
tarafından kontrol edilmemeli. Bunu da nefsini terbiye ederek yapabilir. Erdal SALDUZ
D.)
Arzu ve dürtülerin serbest olması demek toplumdaki namusun ortadan kalkması demek Erdal SALDUZ
E.) Eğer kendisi kontrol altına alamıyorsa başkası
tarafından kontrol altına alınmalıdır, ancak böyle ahlaklı bir toplum ortaya
çıkar Erdal SALDUZ
F.) Ülkemizde C kına uyan bir yöntem var, diğer
ülkelerde hem C hem de D şıkkına uyan yöntemler var. Erdal
SALDUZ
C.1.
a) İnsanlar çoğalmaz.
b) İnsanlar
hayvanlaşmaya başlar.
c) İnsanlar
kendilerini nerde kontrol etmeleri gerektiğini öğrenirler.
d) İnsanların
hayvanlardan farkı kalmaz. Bu isteklerini kontrol edemezlerse insanlara özgü
olan akıl nimetini de kullanamazlar.
e) İnsanların
duyguları bastırılmış olur. Bastırılan duygular sonra kötü şekillerde ortaya
çıkabilir.
f) c şıkkı gibi insan yetiştirmektir.
Eş seçimi serbesttir ama mekan tamamen serbest
değildir. Büşra Hafize
BORA
C–1
A)- İnsan yaratılmışların en
şereflisidir. Dolayısıyla bu sıfata layık bir şekilde yaşamalıdır. Cinsel
arzuların doruğa çıkarılıp, cinsel istismarın yapılması doğru değildir. Bu
arzuların tamamen öldürülmesi ise, yine tabiatın ve insanın fıtratına
aykırıdır. Her şeyde olduğu gibi bunda da belli bir ölçüt gereklidir.
B)-İnsanda cinsel dürtüler sürekli
uyarılırsa, toplumda sapkınlıklar ve ahlaksızlık oranı artar.
C)-İnsandaki cinsel dürtüler evcil hayvanlardakinden çok farklıdır.
Çünkü insan akıl ve ahlak sahibi bir varlıktır. Nasıl güdülenmesi gerektiğini
kendisi ayarlamalıdır.
D)-İnsanlardaki cinsel dürtülerin
tamamen serbest olması diye bir durum söz konusu olamaz. Çünkü böyle bir şey
insan fıtratına aykırıdır.
E)-Bu tür bir uygulama baskıcı olur.
Zira bu durumu önlemek için yapılan uygulamalar birçok sorunu ortaya
çıkarabilir. Bastırılmış güdüler daha sonra daha şiddetli ortay çıkabilir.
F)-Bu ülkelerde cinsel dürtüler sürekli
uyarılmakta, bu yönde aşırı bir popülerizm oluşmaktadır.
Bireyler özgürlük adı altında birçok fantezisini toplumsal normları hiçe
sayarak uygulamaktadır. (Ali AYDIN)
C.1.
A)Tamamen öldürülürse karşı cinse istek o kadar artar ve bu
durum toplumda istenilmeyen ahlaki sorunlara yol açar.
B)
Toplumumuzdaki değer yargılarının hiçbir önemi ve geçerliliği kalmaz.
C) Katılıyorum.olması
gerekenin bu görüş olduğunu savunuyorum.
D) İşte o
zaman gerçekten birer hayvandan farkımız kalmaz.Yaşayışımız
insani değerleri geri plana atmış olur.
E) Baskıcı
bir durum oluşabilir;ama tamamen serbest olmasından
çok daha mantıklı olduğunu düşünüyorum.
F) A
seçeneğindeki gibi olduğunu düşünüyorum.Aslında
geliştirilmesi gerekiyor. Ebru YOLCU
C1:A. İnsanlık son bulur. Çünkü karşı cins
arzu ve dürtüleri yok edilirse çiftleşme organımızın ne işe yaradığını
bilemeyiz.
C1:B. herhalde
yine insanlık son bulurdu. Çünkü insanı insan yapan aklıdır; düşünmesidir.
İnsanlar şu haliyle bile kendini zor zapt ediyor. Bir de dürtüleri sürekli
uyarılırsa çiftleşmeden başka bir şey düşünemez ve başka bir şey ile
ilgilenemez.
C. Yarı serbestlik derken benim anladığım; belirli
dönemlerde kim kime denk gelirse onunla çiftleşir. Eğer anlatılmak istenen bu
ise ahlak diye bir şey kalmaz. Fakat nüfusta düzenli bir artış olur.
D. Ahlak taban, nüfus tavan yapar.
E. Arzu ve dürtülerine yenik düşen insanlar için hayat çekilmez
olurdu. Fakat arzu ve dürtülerini kontrol altında tutabilen insanlar için hayat
olağan şekilde devam ederdi.
F. Demokrasi; özgürlük, serbestlik
anlamına geliyor. Ve bahsedilen ülkelerde D şıkkına yakın cinsel eğitime sahip
insanlar yetiştiriliyor. Gayri İslami devletlerin bu konu hakkında nasıl bir
yol izlediklerini bilmedim için bir karşılaştırma yapamayacağım. Çözüme
gelirsek bu konu hakkında çok kafa yordum. Fakat bir çözüm bulmuş değilim.
İnşallah arkadaşların cevaplarından yararlanacağım. Ferdi KODAŞ
C.1:A Allah insanları dişi ve erkek yaratmış ki birbirini tamamlasın.
Bu arzu ve istek söndürülürse o yaratılış farkının gayesine ulaşılmamış olur
B
Her insanda ar damarı vardır ki bunun manen kopması ahlaksızlığı topluma
getirir böyle bir durumda toplumda namus diye bir kavram ortadan kalkar
C
İnsan cinsel arzu ve isteklerini çoğu zaman tabi ki gerçekten isterse kontrol
atına alabilir. Yani bir sorun teşkil etmez
D Her
yerde her an o dürtüye uymakta insan kişiliğini kaybettirir.
E
Her zaman insanlar arasında bastırılmış duyguları olan kişilerden korkulur.
Çünkü böyle insanlar bir açıldılar mı Allah muhafaza önlerine geçilmez.
F
Bunların uygulama yerleri farklılık gösterebilir. Örneğin İslam kurallarının
tam uygulamasından C bazı Hıristiyan Din adamları E’ yi
Türkiye’de de bence bütün şıklar mevcuttur. M. Nurullah ÖZDEN
C.1.A-Bu dürtüler güdükleştirilirse
insanlar cinsel arzularını kontrol edemez hale gelir.Aksi
durumda ise;hem cinse ilgi artar ve karşı cinse olan yaklaşım ortadan
kalkar.
B-İnsanlar normal yaşama uygun bir şekilde yaşayamazlar.Hayat sadece cinsellikten ibaret olur.
C-Cinsel yaşamda
özgür bir irade oluşmaz.Kısıtlamalar meydana
gelir
D-Aşırı bir serbestlik oluşur.Ahlaki açıdandı oluşacak olan olumsuzluklar insan
yaşamının kontrolünü bozar.
E-Kadınlar açısından hoş bir
durum oluşmaz.Kadının sadece doğurganlık özelliği
kullanılmış olur.
F- Ülkemizin ve dünyanın her yerinde tek bir kurala
bağlı kalınmamaktadır.Kendi ülkemizde bile bir tarafta
kadınlar damızlık olarak kullanılırken bir taraf tanda başı boş serbestlik
yaşanmaktadır.Elbette mantıklı bir cinsel hayat örneklerinde rastlaya biliriz. Pelin GÜMÜŞ
C:1.A)Erkek ve hayvanlarda karşı cins arzu ve
dürtüleri güdükleştirilip tamamen öldürülürse, insanların birbirlerine karşı
arzu ve dürtüleri hayvanlarınkinden farkı kalmaz. Dolayısıyla erkek ve bayanlar
arasında ne aşk ne de evlenme hissi olur. Yusuf ACAR
C:1.B)Erkek ve kadında azami derecede
etkin hale getirilen cinsel arzu,toplumda büyük bir
cinsel yozlaşmaya yol açar.bu tiksindirici manzara karşısında insan ne
yapacağını bilmez. Çünkü insanın nefsi öyle bir şeydir ki cinsel arzuya
yönelikse bunun meydana geldiği toplum her yönden çökmeye mahkumdur.YUSUF
ACAR
C:1.C)Erkek
ve bayanlarda karşı cins arzu ve dürtüleri evcil hayvanlardaki gibi yarı
serbest olursa, o aman insanda cinse karşı arzu ve dürtüleri yok olur. Yani
düşünce bazında birbirlerine karşı hiçbir aşk duymazlar. Sadece çocukları
dünyaya getirmek için çiftleşirler.Yusuf
ACAR
C:1.D)İnsanda karşı cins arzu ve
dürtüleri doğal hayvanlardaki gibi tamamen serbest olursa, insanlık toplumunda
bir kaos yaşanır diyebiliriz. İnsanda cinsellik hazzı
uyandığında isteğini yerine getirmek için bulduğu her insana cinsel yoldan
yaklaşmaya çalışır ve toplum anne babası belli olmayan çocuklarla dolup taşar. Yusuf ACAR
C:1.E.)Bu durumda kontrol altına alınan
kişiler karlı çıkar.ayrıca tecavüz veya taciz
dediğimiz olgular ortadan kalkar. Kontrol mekanizması yöneten olur. Yusuf ACAR
C:1.F)Günümüz
eğitim sisteminde cinsellik yok denecek düzeydedir. Yusuf ACAR
C:1) A) İnsan neslinin devamlılığı sağlanamaz. İlyas
SÜNMEZ
B)
İnsanların çalışma alanı azalır ve ülkenin ekonomik durumu kötüye gider. Bazen
de cinsel saldırıların ve taciz vakalarının artmasına neden olabilir. İlyas
SÜNMEZ
C)
Özel hayat diye bir kavram ortadan kalkmış olur. İnsani bir yaşamdan
hayvani bir yaşama doğru bir döngü meydana gelir. İlyas
SÜNMEZ
D)
İnsanı diğer canlılardan ayıran en önemli özelliği olan aklın yitirildiği
ve aklıyla düşünmeyi bırakıp başka bir yeriyle düşünmeye başlayan bir nesil ortaya
çıkar. İlyas SÜNMEZ
E)
İnsanlar arasında yaşam farkı kalmaz.
İlyas SÜNMEZ
C1)A;bu dürtüler kadın ve erkekte
öldürülse kadın ve erkek arasındaki cinsel temas yok olur ve insani üreme durur.Şükran GÜR
B;Kontrolsüz ve sapkın ilişkiler ortaya çıkar.
C;Ahlaki çöküntü olur.
D;Şuan ki bütün toplumsal değerler yok olur.
E;İnsana verilen cinsellik nimeti elinden alındığı için
psikolojik çöküntü olur.
F;Herkesin helali helaline olduğu bir cinsel eğitim
C:1.A) insan
yapısı gereği kendi neslini devam ettirme eğilimindedir. Dolaysıyla neslin
devam edilmesi söz konusu olmaz. Gün olur. İnsanlığın sonu gelir.
B)İnsanlarda
karşı cins istek ve arzusu sürekli tahrik edilirse toplumsal ahlaksızlık boy
gösterir. Nikâh yolu kapanır. Fuhşiyat çoğalır.
C)Eğer bu istek ve arzu yarı serbest olursa sıratı
müstakim üzere hayat geçirilmiş olur. Tam serbest olmadığı için azgınlıkların
önüne geçilmiş olur. Tamamen öldürülmediği içinde ruhen ve kalben terakki
etmenin önü açık olur. Sevda MUTLU
D)Doğal hayvanlardaki gibi tamamen serbest olursa insan
insanlığından çıkar. İnsan görünümlü hayvan olur.E)İnsana verilen cinsellik nimeti elinden alındığı için psikolojik
çöküntü olur.
F)Herkesin helali
helaline olduğu bir cinsel eğitim.sevda MUTLU
C.1.A. İnsan doğası
itibariyle karşı cinse arzu duyan ve dürtüleşen bir varlıktır.Bu arzu ve
dürtüleri yok eden insan bastırılmış duyguların esiri olur.Bu duyguların bir yerde patlayacağını
düşünüyorum.Gerçekten arzuları
körükleştirmek zordur.
C.1.B. Karşı cinse duyulan istek ve dürtüler
sınırlı olmazsa yani fazla olursa insan Hayvanlaşır.İnsanın
sosyal hayatını zedeler.
C.
Düzensizlik olur.Din ve insan hakları çiğnenir.
D. Namus diye bir şey olmaz.İsteyen istediğiyle cinsel ilişkiye girer veya onu buna zorlar.Tam anlamıyla hayvanlaşma
başlar.
E. Belli bir düzen olur.isteyen
istediğiyle değil,olması gerekenle ilişkiye girer.
F. Belli bir düzen olması içindir. Mehmet SARİBATUR
C.1-A. İnsanlığın devamı olmaz yok oluşa gidilir.
B.
Sapıklık artar ahlaksızlık diz boyu olur.
C.
İnsanlar yarı hayvanlaşır
D.
İnsanlar tamamen hayvanlaşır doğan çocuğun babası belli olmaz.
E.
Fıtri ihtiyaç zedelenir
F.
Ülkemizin cinsel eğitimini tasvip etmiyorum. Cinsel mutlaka olmalı ama karma
ortamda değil. Bu eğitimle cinsel olgular belli bir denge üzerinde olmuş olur
ve böylece ifrada kaçmamış olur. Cevdet ÇAKAR
C.1.A.Düzen bozulur. İnsanlığın sonu
gelebilir.
B.Yine düzen bozulur. Bu seferde yaşanacak durumdan
çıkar. İnsanlar rahat dışarı çıkamaz
C.Soruda geçtiği gibi evcil hayvandan farkımız kalmaz.
Mart ayını sabırsızlıkla bekleriz.
D.Kim kime dum Duma olur.
Kimin çocuğu kimden belli olmaz. Namus ar kalmaz.
E.Boynumuza bir ipin bağlanıp gezdirilmeyi bekleriz.
F.Bekarken E şıkkındaki gibi elimiz kolumuz bağlı bekleriz.Evlendikten sonrada C şıkkındaki gibi geri serbest
bırakılır. M. Ercan KARA
C1)A;Dürtülerin
aşırı güdüleştirilmesi veya bu dürtülerin tamamen bastırılması insanın
fıtratına aykırıdır.
B;karşı
cinse aşırı arzular sapkınlığa götürürken tamamen bastırılması neslin devam
etmesini engeller bu nedenle ifratı da tefriti de insanın biyolojik ve
psikolojik dengesini bozar.
C;insan
fıtraten hür yaratıldığı için tahakkümü(baskı) kaldıramaz ama kuralsızlıkta
vahşete yol açar.
D;insanlarda
bulunan aile ,akrabalık,namus gibi kavramlar işlevini
yitirir. E;bu da insanların psikolojik,düşünsel,duygusal
yapısını bozar.
F;İslam
hayatın her alanında olduğu gibi cinselliktede ifrat
ve tefriti yasaklamış vasat(orta)olanı emretmiştir. Ubeydullah ERTAŞ
C.1. A) İnsanların soyu körelecek dereceye gelir.
B)
Ahlaksızlık had safhaya ulaşır ve artık sokak ortasında bile iğrenç
görüntüler ortaya çıkar.
C)
Belli bir süreden sonra toplum tarafından normal karşılanır.
D)
Doğal hayvanlarda amca, hala kavramları olmadığından toplum içinde sürekli
çatışma olurdu.
E)
Güzel olurdu.
F)
D’ de. Cinsel hayat ve yaşamla ilgili herhangi bir bilgi verilmeden
bilinçsiz şekilde yetiştiriliyoruz. Sema
YILDIRIM
C.1.A- Döllenme öldürülüp, neslin devamı kesilir.
B-Bu sefer insanların aklı, fikri,
zikri cinsel istekle doldurulur ve hayat felç olur
C-Yarı serbest olmasında hiçbir mahsur yoktur
D-Tamamen doğal olması iştah bulandırır, insanın kendisine ait hiçbir şeyi
kalmaz
E-Tamamen kontrol altına alınması
insan denen kavramın yada yaratığın öldürülmesi
anlamına gelir
F-Hiçbir yerinde bu tür eğitimler
verilmemektedir daha doğrusu bu eğitimi verdirtecek aklıselim akıllı insan yoktur
ülkemizde. Bence bu eğitimlerden birisi olmazsa bile cinsel yaşamdan bahseden
bir eğitim olmalıdır. Beyrivan GÖKTAŞ
C 1.A) Eğitimle insan eğitilir.İnsanın
cinsel güdülerini kontrol edilmesine
yardımcı olur.Ancak tamamen cinsel güdüler öldürülürse insanlığın sonu
gelir.Yani dünya nüfusu azalır.yaşlılık oranı artar.
B) O zaman dünya vahşetleşir.Dünya
da karmaşalar olur.Olmadık hastalıklar
oluşur.
C) Dünya bilindik yolu izler.
D) Hayvanlar da olduğu gibi insanlarda da bir denge olur .
E) Dünya eşcinsel insan sayısı artar.Bide
nüfus sayısı azalır .
F) Bizim ülkemiz de eğitim de cinsel öğretiler üzerin
de durulmuyor.Yani cinsel güdülerin nasıl kontrol
edeceğini birey bilmez. Mehmet Tahir
ELGÜN
C.1:A- İnsan soyunun devamlılığı
sağlanamaz.
C.1:B- İnsanlar başka işlere
yoğunlaşamayıp iş verimi düşer. Bazen de cinsel saldırıların ve taciz
vakalarının artmasına neden olabilir.
C.1:C- Şu an olduğu gibi insanlar orda
burada sevişir duruma gelir.
C.1:D- İnsanların cinsel yönlerden
hayvanlardan bir farkları kalmaz.
C.1:E- İnsanlar kontrol edilemez duruma
gelip cinsel saldırılara girişirler.
Serdar AKTAŞ
C.1:F- İnsanların ne çok serbest olması,
ne de çok baskı altında olması gerekir. İnsanların doğru yolu bulmaları için de
cinsel eğitim ve ahlak derslerine tabi olmaları gerekir. Ser
C.1:A- Kızlar erkeklerin, erkekler de
kızların gözünde birer hemcins özellikleri taşımış olur. Ayrıca bu durum insan
nüfus artış hızının azalmasına da sebep olabilir
C.1:B- Kontrol edilemeyen insan
nüfusunun yanında toplum ahlakına uymayan hayatlar sergilenir. C.1:C- Özel hayat diye adlandırdığımız
kişilerin cinsel hayatları yavaş yavaş sokaklarda,
kalabalık alanlarda yaşanması uygun olmayan yerlerde yaşanmaya başlar.
C.1:D-
İnsanı diğer canlılardan ayıran en önemli özelliği olan aklın kullanım dışı
olduğu görülür ve insanlar hayvani özellikler kazanmaya başlar.
C.1:E- İnsanlar istedikleri şekilde
bazı şeyleri yaşayamaz olur.
C.1:F- Ülkemizde ülkemizde
cinsel eğitimle insan yetiştirilmemektedir. Serpil ARİCİ
C.1:A- Duygudan körelmiş bir toplum
olur.
C.1:B- Toplumsal ahlak çöker.( ayrıca
nüfus patlaması olur.)
C.1:C- Duyguları köreltilmiş bir şekilde
sadece doğurganlığa yönelinir.
C.1:D- Özel yaşamda gizlilik ortadan
kalkar.
C.1:E- İnsan bir parçası eksik bir şekilde
yaşamını sürdürür. Ama enerjisini başka amaçlara yönlendirebilirse üst insan
seviyesine ulaşabilir.
C.1:F- B,C,D şıklarında verilenlere dayalı
eğitim yapılmaktadır. Seyfettin SEYHAN
C.1.A. İnsanların arzu ve dürtüleri yok
edilmesi insan fıtratına aykırıdır. Doğanın dengesi bozulur neslin devamı için
sakıncalıdır.
B. Karşı
cins arzu ve dürtülerine sürekli uyarmak veya tahrik etmek bir toplumsal
felaketi doğurur. Edep,ahlak ve insan ilişkilerini
zedeler. İnsanlarda kontrolsüz davranışlara sebep olur. Cinsel sapkınlığa sebep
olur.
C. İnsanları hayvanlar gibi kontrol
etmek insan doğasına uygun değildir. Belki sosyal tahribatı azaltabilir.
D. İnsanların
ahlakını bozar insanların ve hayvanların yaradılış özelliği aynı değildir.
İnsanların hayvanlaştırılmaya çalışılması doğru değildir.
E.Bazı
cinsel sapıklıkları önlemek için uygulanabilir.
F. İslam
dinini zorlaştırarak baskıya dönüştüren bir anlayışa sahip devletler cinsel
eğitimi doru veremez. Gayrı İslami devletlerde olduğu gibi sınırsız,ölçüsüz
verilen cinsel eğitim doğru değildir. Dini iyi anlamak,kuralları
doğru öğrenmekle iyi bir eğitim verilebilir. Fatma ALTUN
C.1
A-Bu duyguların güdüleştirilmesi;kontrolsüz
cinsel arzu ve dürtülerin varlığına sebebiyet vererek uygunsuz ve tamamen ahlak
dışı ilişkilerin ortaya çıkmasına neden olurdu.Aynı zamanda zulüm ve (dolaylı
olarak)kontrolsüz güç kullanımı nedeniyle toplumsal kargaşaların yaşanması
kaçınılmaz olurdu.Eğer bu duygular tamamen ortadan kaldırılsaydı;o zaman
insanın bu duygularını tatmini dolayısıyla türün devamlılığı tehlikeye girer
(en azından cahil kesimler için bu geçerli olurdu) veya belki de tamamen yok
olurdu.Bunun da aksi düşünülürse en azından daha düzenli bir insan topluluğunun
oluşması da beklenmezdi sanırım. Murat
YILANLI
B-İnsanda karşı cins arzu ve dürtüler tahrik ve sürekli
uyarılırsa;insanlar arasında ahlak ve vicdan denilen
olgular ortadan kalkar ve insanı insan yapan asli değer yargılardan yoksun
,kaba bir tabirle,bir hayvan topluluğu meydana gelirdi.(beklide ahlaki bir kaos
yaşanırdı)
C-Zaten öyle sayılır.Ama insanda aynı zamanda ahlak ve irade unsurları da
var olduğu,için bu duyguların tatmini da kontrollü ve değer yargılara uygun
olmaktadır.
D-hayvanların şimdiki durumlarından çok da farklı bir tablo ortaya
çıkmazdı.
E- düzensiz ve dengesiz nüfus devamlılığı bas
gösterirdi.
F-Ülkemizde İslam dinini benimseyen veya haberdar olan
her birey bu duyguların bir amaç değil,araç olduğunun
bilinci içerisindedir.Bu amaçla cinselliğin bir zorunluluk değil bir gereklilik
(türün devamlılığı vs.) olduğu anlaşılır.Ülkemizde bu yargıların uygulaması
veya düzeyi İslami bilinçle doğru orantılı olarak düşünülebilir. Murat YILANLI
C.1-
A-Erkek ve bayanlarda karşı cins arzu ve dürtüler
tamamen öldürülürse erkek ve bayan arasında fark kalmaz.
B-Arzu ve dürtülerin sürekli tahrik ve uyarılması
toplumun ahlaki olarak çökmesine neden olur.
C-Bana göre sahip olmamız gereken örnek toplum böyle
olmalıdır.
D-Toplumun sahip olduğu ahlaki değerlerden söz edilemez
ve o toplum da yaşanılmaz hale gelir
E-Arzu ve dürtülerin tamamen kontrol altına alınması yanlıştır.Çünkü neslin devamı için karşı cinse karşı arzu ve
dürtülerin olması gerekir.
F-Bana göre bugünkü yaşamda yetiştirdiğimiz insan C
şıkkında belirtildiği gibi arzu ve dürtüleri yarı serbest olan insan tipidir. Kemal ASLAN
C.1.A.insanda karşı cinse karşı olan
arzusu güdüleştirilse azgınlaşır ve karşısına çıkan herkese saldırır; öldürülse
karşı cinsle birleşme olmaz dolaysıyla neslin devamı sağlanmaz.
B.arzu ve istek sürekli uyarılsa bir süreliğine
azgınlık devresi geçirir ve çok yanlış işler yapar daha sonrada bıkkınlık gelir
ve bu isteği körelmeye yüz tutar.
C.yarı serbestlik halinde de insanlar ters işlere sapabilir.
D. yarı serbestlik halinde mahremlikten zerre kalmaz.
Nesiller birbirlerine karışır
E.özgür iradeden söz edilemez olur. İnsanlar, ipleri
birbirlerinin bulunan hayvanların şeklini alırlar.
F.ülkeden ülkeye değişir. İslam ile şereflenmemiş
ülkelerde bir başıboşluk bir nefse emarelik halinde seyrederek; İslam ile
şereflenmiş ülkelerde ise ilahın emir yasaklarını göz önünde bulundurma ve aklı
nefse hâkim kılma şeklinde bir yaşayış sergilenmektedir. Ülkemizde İslamiyet
yaşama ve yaşamama arasında bir yerde bulunmaktadır.
Mehmet Rauf ORHAN
C:1.A) insan yapısı gereği
kendi neslini devam ettirme eğilimindedir. Dolaysıyla neslin devam edilmesi söz
konusu olmaz. Gün olur. İnsanlığın sonu gelir.
C:1.B) Aşırı saldırganlık azgınlık söz konusu olur.
Toplumsal normlar diye bir şey kalmayacağından ötürü belli bir düzen içindeki
topluluklardan da söz edilemeyecektir. Her şeyin azı da çoğu da zararlıdır…
C:1.C) Tam olarak bir düzen
kurulmayacaktır. Çünkü insanlar hep bir kaygı ve bir endişe içerisinde
yaşayacaklardır.
C:1.D) Ahlaki düzen diye bir şey kalmaz. Burada daha
da önemli olan şey ise şudur aklın düşüncenin önüne cinsel dürtüler öne çıkar
ki bu da insanı insan olmaktan çıkarır.
C:1.E) Bu durumda cinsi duygular bastırılıp
bilinçaltına atılacağından psikolojik bunalımlar söz konusu olabilir. Bir yerde
bu kendini su yüzüne çıkarır ve asıl kargaşa o vakit başlar
C:1.F) Daha çok C şıkkına göre eğitim
verilmektedir. Çünkü bazı uygulamalar bunu destekleyici niteliktedir. Örneğin
nüfusu kontrol altına alma gibi yâda dini bilgiler verilerek insanları
inançlarını güçlendirmek gibi. Kerim DURMAZ
C.1:
A
) Başka bir tatmin aracı veya bedeni bulmak için arayış
içine girebilir. Yada cinsel arzu dürtülerini
bastırarak kendini farklı alanda geliştirme yoluna başvurur.
B
) Başka alanlara yönelemez. Bütün enerjisini cinsel dürtü ve arzularına
vurur.
C
) Cinsel hayatta tutarlılık ve seçimlilik olur.
D
) Sağlam bir aile ve toplum yapısı olmaz. Aile diye bir kurum kalmaz.
Ahlaki bir gerileme yaşanır.
E
) Fiziksel veya ruhsal özellikleri baskın olmayan bireyler cinsel hayattan
uzak tutulurlar. Bu da sağlıksız bir cinsel yaratabilir.
F ) Demokrasinin beşiği olan ülkelerde cinsellik zevk için amaç iken
ülkemizde çocuk sahibi olmak için araçtır. Çünkü ülkemiz İslami değerlere bağlı
bir yapıdadır. Serkan İNAN
C.1 A) Karşı cins arzu ve dürtüleri insanda
fıtridir.Bu dürtülerin öldürülmesi fıtrata aykırı
olduğundan doğal dengenin bozulmasına yol açar.Ayrıca nesillerin devamı da
sağlanamamış olur.
. B)
Karşı cins arzu ve dürtülerinin sürekli tahrik edilmesi ve uyarılması
toplumsal sapıklığa ve karışıklığa yol açar.Toplumda
insanlar arası ilişkiler çarpıklaşır ve nesiller arası karışıklık meydana
gelir.
C)
İnsanları evcil hayvanlar gibi kontrol etmek mümkün değildir.Fakat
bu kontrol sağlandığı takdirde toplumsal karışıklık biraz daha kontrol
edilebilir düzeyde olur.
D)
Bu dürtülerin tamamen serbest olması hali de nesillerin karışması sonucunu
doğurur.
E)
İnsandaki karşı cinse olan arzu ve dürtüler damızlık hayvanlardaki gibi
tamamen kontrol altına alınsa yine fıtrata aykırı bir durum ortaya çıkacağından
kişilerde farklı duyguların ön plana çıkması(şiddet,psikolojik
sorunlar vb.) gibi sonuçlar ortaya çıkabilir.
F)
Dini değerler ölçüsünde cinsel eğitimin verildiği toplumlarda büyük ölçüde
toplumsal ilişkiler kontrollü ve seviyeli hale getirilmiştir.Fakat
dini değerlerin göz önünde bulundurulmadığı toplumlarda toplumsal sapıklık
sürmektedir. Gülsüm GÜLTEKİN
C1) A.Neslin devamı olmaz
B.Sürekli
cinsellikle ilgili konular özerinde düşünürler. Akıl kalbi tarafa fazla
çalışmaz.
C.Yarı
serbest olursa arzu ve dürtüler öncekine nazaran daha kuvvetli olur.
D.Hayvanlarda
olduğu gibi zamanı geldiğinde o arzu çalışır. Ondan sonra bir şey hissetmez.
E.Kontrol
altına alınması insanın duygu ve düşüncelerinde öldürme anlamına gelir.
F.Hiç
biri uygulanamıyor bence cinsellikle ilgili eğitimle verilmelidir. Böylece daha
bilinçli cinsel duygularını basan fertler yetişir. (Mehmet ULUS)
(C.1) A) İnsanoğlu; - İster kadın olsun
ister olsun – çok hassas olduğundan yani her şeyden çabuk etkilendiğinden
dolayı karşı cinsle ilgili konularda çok üzerine düşülmelidir. Orta yol
seçilmelidir. Çünkü bir insana bu konutlar sürekli anlatıldığı zaman artık o
insanı tutmak, ona engel olmak çok zordur. Ve o insanın kendisi bile vazgeçmek
istese dahi kendini tetikleyemez artık. Bir de bunun tam tersi de var; o
insandaki bu düşünceleri bastırmak, öldürmek de doğru değildir tabi; çünkü her
insan sevmek, sevilmek ve ilerde evlenip bir yuva sahibi olmak ister. Ama o
insandaki bu düşünceler yok edilirse – ki bu bence haksızlık ve bencilliktir –
onun hayatından bir şeyler çalınmış olur. O yüzden orta yol bulup her şey
dengeli biçimde anlatılmalıdır.
B) Bu konuda saf ve temiz kalpli insanların haklarına
girildiğini düşünüyorum. Mesela çoğu insan olu – orta yapmış olduğu akla
mantığa sığmayan ahlaksızca davranışlar. Bunlar gerçekten saf düşünceleri
insanları cinsellik yönünden tahrik eden ve çoğu şeyden soğutan hareketlerdir.
C) Gerek tv’den gerekse insanın
bulunduğu bazı ortamlarda karşı karşıya kaldığı bazı şeylerden dolayı insanın
içinde hafiften bazı fırtınalar kopabiliyor. Bunlar normaldir ama önemli olan
insanın nefsine hakim olabilmesi ve kendini
tetikleyebilmesidir. Bunu yaptığı zaman hasar görmeden hayatına devam edebilir.
D) İnsan beşer, şaşardır. O yüzden insanı başıboş
bırakılırsa tahmin edilemeyecek sonuçlar çıkabilir ortaya. O tür insanlarda haya, utanma adına hiçbir şey kalmaz. Ve toplumu da kötü bir
sona itebilirler.
E) Tamamen kontrol altına alındığı zaman, kişilerde
doyurulmamış duyguların ortaya bir saldırganlık ortaya çıkar. Bura bastırılmış
duygular neden olur.
F)
C şıkkındaki gibi
bir sitem vardır. Ayfer GÜRBÜZ
1-)
A-) İnsanda
karşı cins ve arzular güdükleştirilirse insanların sosyal anlamda edep ve haya duygusu daha güzel yaşanır. Bu zamandaki gibi bir
sosyal hayasızlık ve cinsel hayatın aleni bir
şekilde
yaşanması sağlanır. Eğer öldürülürse cinsel hayat biter.
B-)
Cinsel hayat toplumsal ve dinsel konular dahilinde yaşanmayıp insanların önem verdiği
namus mefhumu ortadan kalkar.
C-)
İnsan hayatında ne tam bir ( cinsel anlamda ) gizlilik ve haya
olur nede tam bir ( sosyal anlamda )cinsel yozlaşma olur.
D-)
Tamamen serbest olursa namus mefhumu ortadan kalkar. Aile ve toplum
hayatından ( cinsel anlamda ) bahsedilemez.
E-)
İnsanlar cinsel hayatlarını, inançlarını sömürerek arsız bir şekilde
yaşamaya devam eder.
F-)
Osmanlı devletinin dini İslam’dır ve İslam’ın bu konuya bakış açısına göre
cinsel hayat toplumda, cinsel kurallarına göre yaşanabilmiş ve cinsel hayat
yozlaşmamıştır. Gayri Müslim devletlerindeyse cinsel hayat insanların aşırı
istek ve arzuları neticesinde yozlaşmamıştır. Bu cinsel açlık keşmekeşlik
curcunası ise ancak İslam hukuku kuralları ve ekolu ile çözüme
kavuşturulabilir. Metin ERGÜL