98.A-Kainatı mı insanlığın (sanal-nesnel) bir parçası olarak
düşünmek daha mantıklı yoksa insanlığın (sanal-nesnel) mı kainatın bir parçası
olarak düşünmek daha mantıklıdır?
B-Kainatı mı hayvanların bir parçası olarak düşünmek daha
mantıklı yoksa insanı mı kainatın bir parçası olarak düşünmek daha mantıklıdır?
C- Yoksa
kâinat ve insanlıkla(sanal-nesnel) bütünleşik olarak düşünmek mi daha
mantıklıdır? Desteklediğiniz veya önerdiğiniz görüşün gerekçesini yazınız.
D-Doğa
senin bir parçansa evrimi aşabilirsin tersi ise evrime malzemesin. Önermesinin
geçerliliğini bilimsel olarak ret ediniz.
İpucu:insanın ve kainatın sizce kaçar boyutu vardır? Yere ve Göğe Sığmadım Kulumun
Kalbine sığdım (Hadisi Kutsi)
C.98. C. Kâinat ve insanlık bir bütündür.
İnsansız kainat boş olur, kainatsız insanda yaşayamaz.
Bu bir anahtar kilit eşliğidir. Birbirini tamamlayınca işe yarar. İnsanlar
sadece kâinatta yaşam mücadelesi vermez onun sırlarını da öğrenmeye çalışır.
İnsan meraklı bir yapıya sahiptir olup biteni merak eder ve araştırır. Bizler
sadece şu an ki yaşam için çalışmıyoruz. Yani sadece bu kâinattan söz etmek
mantıksızdır. Bide öbür tarafı ele alalım. Bu da 2 boyut olduğunu gösterir. Bu
kâinatta yaptığımız her doğru veya yanlış sadece burada kalmıyor orada da ceza
veya ödül olarak geri dönüyor. Şu an ki yaşam geçici olduğu için kâinatla insan
birbirini bir süreliğine tamamlayan ikilidir. Elif DEMİR
C.98
A:İnsanı büyütsen bir kainat ,kainatı küçültsen
bir insan olur.İkisi de birbiriyle alakalıdır.
B:Yorum yok
C:A şıkkında açıklamışım. Mehmet ERGÜN
C.98 A-Kainatı küçültsen insan olur,insanı
büyütsen kainat olur .
B-Hayvanlar kainatın
bir parçasıdır. .
C- Bütünleşik olarak düşünmek daha mantıklıdır.Kainata anlam kazandıran şuurlu mahlukattır,yani
insandır.Ayrı düşünmesi birbirlerini tamamlayamazlar.Kainat üzerinde tecelli
eden Allah’ın sıfatlarını insan okur ve kainatın yaratılış gayesi anlam kazanır
D-Doğa benim bir parçamdır.Yaratıcı
benim yaşamam için bir ortam hazırlamış.Doğayı şuurlu yapmak mantıksıdır.Oksijen,karbon
şuursuz atomlar bunların yaptığını iddia etmek en akılsızları dahi güldürür.Bu
kadar intizam ve tertip asla bir şuursuz atom zerresi yapmaz,belki alim bir zat
tarafından yaptırılıyor. .HİKMET ÇITAK
C. 98 A- İnsanlık kâinatın bir parçasıdır.
B- Kâinat
bir bütün olduğu için insanlarda kâinatın bir parçasıdır.
C-kâinat ve
insanlık bir bütündür. Çünkü insanlık kâinatta kendine düşen görevi yerine
getirmek için yaratılmış o yüzden var olmak zorundadır.
D- İnsanlık
evrimi aşmıştır. Doğa insanın malzemesidir ki var olan zinciri bozan insandır. Şeyda ÜSTEK
C.98. A)Her şey ve kâinat insan için
yaratıldığından dolayı kâinatı insanın bir parçası olarak düşünmek daha
mantıklı. Cenabı Hak 18bin âlemin tohumunu insanın içine koymuştur. Bu
âlemlerden biri de kâinat olduğundan kâinat insanın bir parçasıdır. Berrin
ÖZGÖKÇE
C. 98 A–
İnsanı kâinatın bir parçası olarak düşünmek çünkü kâinat her şeyi
kapsar. Dinçer
KÜÇÜK
B– insanı kâinatın bir parçası düşünmek daha
mantıklıdır. Dinçer
KÜÇÜK
C– Kâinat insanı
da kapsar. Kâinatı insanla bütünleşik düşünmeye gerek yoktur. Dinçer KÜÇÜK
D– insan doğanın
bir parçası ise evrime malzeme olmasına koşul değildir. Dinçer KÜÇÜK
C.98 A) İnsan kâinatın bir parçasıdır. Çünkü
kâinat insanlardan çok daha uzun bir süre önce var olmuştur. Bundan dolayı
insan içinde yaşadığı kâinatın bir parçasıdır.
B) kâinat bütün varlıklardan önce oluşmuştur. Bitki,
hayvan ve diğer bütün canlılardan önce büyük patlama (Bing
Bang) ile evren muhteşem bir hal almıştır. Bu olay
düşünüldüğünde kâinatta canlıların önceden olmadığı daha iyi anlaşılmaktadır. Neslihan YARDIMCI
C.98 A) İnsan
bünyesinde doğadaki bütün elementleri barındırdığı için ve insan toprak olacağı
için kâinatın bir parçasıdır.
B) Hayvanlar da insanlar da kâinatın bir
parçasıdır.
C) İnsan topraktan yaratıldığı insan
doğanın bir parçasıdır.
D) Doğa insanın bir parçası değildir.
İnsan doğanın bir parçasıdır. Bu fikir evrime malzeme değildir. Evrim evrendeki
bütün olay ve olgulara akıl ile ulaşabileceğini savunuyor. Bir yaratıcının
olduğunu kabul etmiyor. ÖRNEĞİN: Uzay sistemini düşünelim. Güneş merkez olsun
etrafında gezegenler, yıldızlar ve göktaşları en son kara delik olarak
tanımlıyor. Evrim buraya kadar işliyor ama sonrasına da Fizik Ötesi (Akıl
Ötesi) diyorlar. Sorulması gereken bir soru daha: ya devamı yani kara delikten
sonra burada bir yaratıcının olduğuna kanaat edilmelidir.
Mehdi BİNİCİ
C.98 A) İnsanlık
olmazsa kâinatın bir anlamı ve önemi olmaz. İnsanlık var ki kâinat vardır. Ayhan YILMAZ
B) İnsan ve hayvan olmaması kâinatın amacını egale ediyor.
Dolayısıyla onlar olmazsa kâinat anlamsızdır. Ayhan YILMAZ
C) Kesinlikle
destekliyorum. Çünkü insanlık olmazsa kâinat anlamsızlaşacak, kâinat olmazsa
insanlık olmayacak. Ayhan YILMAZ
D) İnsanlık
toprakla oluşmuş ve bu durum bazı türlerin yok olmasından dolayı evrime malzeme
olmuş ama aslında evrim bir malzemedir. Ayhan
YILMAZ
C.98 A) Kâinatı
insanın sanal-nesnel bir parçası olarak düşünmek daha mantıklıdır. Böylece
insan kâinatı anlamlandırıp yorumladığında onu bir yere atardı.
B) İkisi de mantıksız. Kâinat
bildiğimiz olgu herşeyise insan da hayvan da bir
parçası olmalıdır.
C) Kâinat ve insanlığı bütünleştirici
olarak görmek en mantıklısı. Doğanın süper bir döngüsü olduğunu bildiğimize
göre bunlar bir bütün olarak niye mantıksız olsun ki.
D) Doğa benim bir parçam ve evrimi
aşarım, evrim beni parçalayamaz. Evrimin parçası olarak yaşamaktansa evrimi
kendime uyduruyorum. Fatma TUNÇ
C.98 A) Bir
bütün olarak düşünmeliyiz. Rıfat KOY
B) Kâinatın
birçok döngüsünü hayvanlar yapar. Rıfat
KOY
C) Bence bir
bütündür. Çünkü insan kâinat içinde yaşayıp, hayatını sürdürüyor ve kâinatın
içindeki güzelliklerden yararlanıyor. İnsanın da toprağı işlemesi kâinatı
kullanması gibidir. Rıfat KOY
D) Evrim
denilen teoriye inanmıyorum. İnanmadığım gibi bu teoriye ne kendimi malzeme
görürüm ne de aşma gibi bir çabada bulunurum. Rıfat KOY
C.98 A) kuşkusuz Allah cc’u
insanları yarattı dünyayı da sevdiği kulları yaşasın diye yaratmıştır. B)
Hayvanlar kâinatın bir parçası ve kâinat insanlar için yaratılmıştır.
C) Kuşkusuz bir bütün halindedir. İnsan
kâinata muhtaçtır. Birbirini tamamlar Allah cc’u
insanlar dünyada yasasın diye dünyayı yaratmıştır.
D) İnsan ve doğa bir bütündür. Tabi ki
dünya evrim geçiriyor ama insanlar asla evrime mahkum
değildir. Murat YILMAZ
C98) a)İkisi iletişim içindedir
b)İnsanı kainatın bir parçası
olarak görmek gerekir
c)Kainat ve insan bir bütündür,ikisi
bir etkileşim içindedir ayrı düşünmek yanlıştır
d)Evrim insanın bir parçasıdır.Evrim
de teori olduğu için tartışmaya açıktır Hacer
BEYTER
C.98.A.Kâinattaki her şey insanlığın
hizmetine sunulmuştur.
B. insan kâinatın bir parçasıdır.
C.Kâinatsız insan düşünülemediği gibi insansız
kâinatında bir manası olmaz.
D.Doğanın bir parçasıysan evrime malzemesin. Önermesi
çok gereksiz ve yanlıştır. Songül BAĞIŞ
C 98-A-İnsanlık kainatın
bir parçasıdır.
B- Hayvanlarda kainatın bir
parçasıdır.
C-Kainat insanlık için yaratılmıştır.
D-Örneğin ağaç bizim için çalışan gönüllü bir işçidir.Çünkü biz kainatın en değerli elemanlarıyız. Şaban ADAŞ
C.98 A.B.C.Kainat insansız,insan
da kainatsız düşünülemez.Ama insanı kainatın bir parçası olarak düşünmek daha
mantıklıdır.Derine inince,aslında sanal-nesnel olarak düşündüğümüzde,bu
kavramlara bütünleşik olarak bakmak daha mantıklıdır.Çünkü Allah CC’ hu kainatı
insanlar için yaratmıştır,insanları da kainatta sınavına girsin diye
yaratmıştır.
D.İnsan,doğanın bir parçası;doğa da insan hayatının
bir parçasıdır diye düşünüyorum.Ve insanın bu konumda evrimi aşabileceğini
düşünüyorum.Ama insan doğayı iyi kullanamazsa evrime malzeme de olabilir.Mesela
Türkiye, yer şekillerinin dağılımına göre gelişmiştir.Doğa,Türkiye’ye
hükmetmiş,Türkiye evrime malzeme olmuştur.Ama eğer böyle olmasaydı,mesela
yerleşim daha dengeli olsaydı ve örneğin doğuda yazın tarım ve hayvancılığın
yanı sıra kışın da tekstil ile uğraşılsaydı Türkiye evrime,doğaya malzeme
olmamış olurdu. Halise KADİRHAN
C.98 Bence kainat
insanlığın bir parçasıdır. Çünkü kainatta bulunan her
şey ve daha doğrusu kainat insanlık için yaratılmıştır. Yasemin YILDIZ
C.98 Kainatı insanın bir parçası olarak düşünmek
daha mantıklıdır. Çünkü her şey insanlığın varlığı ile ilgilidir insan yoksa kainat da olmaz. Nura
DEMİR
C.98 a)İnsanlığın kainatın
bir parçası olarak görmek daha mantıklı.
b)İnsanı kainatın bir parçası
olarak görmek daha mantıklıdır. Esra
ALİHANOĞLU
C.98 A. İnsan ve kâinat ayrı düşünülemez.
İkisi birbirini tamamlar. Kainat Peygamber Efendimizin
yüzü suyu hürmetine yaratılmıştır.
B. Zaten her insan kendi içinde bir kâinattır. Çünkü
yaratılmış insan varlıkların en üstünüdür. En şereflisidir.
C. Evet insan ve kâinat bütünleşiktir. İnsansız kâinat,
kainatsız insan olamaz. Birbirinden ayrı düşünülemez.
D. Eğer insan zihni, nefsi doğanın kölesi olmazsa onu
kendi zihninde konumlandırırsa evrimi aşar. Darvinci düşünceyle yaklaşılırsa
evrimin kölesi olunur. Doğanın bir yaratıcısı vardır. Kendiliğinden
oluşmamıştır. İnsan yaratılmışların en üstünüdür. Doğada insan için
yaratılmıştır. Doğayı kendimizden üstün görürsek bir nevi doğaya tapmış
oluruz. Ve evrimin kölesi olunur. Aysun AKBAŞ
C.98 A İkisi de bir bütündür.Birbirinden
ayrı düşünülemez; çünkü birbirini tamamlayan bir elmanın iki yarısı gibidir.
B Kainat ve hayvanlar insanların imtihanı
için yeryüzüne geldikleri ve bu yüzden yeryüzünün bir parçası olduklarından
dolayı hepsi bir bütün oluşturur.
C Evet , çünkü ikisi ayrılamaz ve ayrı düşünülemez
bir bütündür.
D Doğa benim parçam değil hayatımı
devam ettirebilmem için bir araçtır.Çünkü Kuran-ı
Kerim de bunun böyle olmadığını belirtmiştir. NAFİH ASLANCI
C.98 A- Allah yaratırken önce kainatı yarattı.”biz kainatı 6 günde
yarattık”.Sonra insanı bu kainatın bir parçası olarak inşa etti.İnsan
kainatın dengesini sağlayan bir mahluktur.
C- İnsi, cins her varlık kainatın bir parçasıdır.Her biri kendi has özelliklerine mahsus olarak
kainatın bir mahlukatını teşkil eder.
D- Doğa insanın bir parçası olamaz.Doğa
ile insan birbirini tamamlayan niteliklerdir.Kilit anahtar ilişkisine
benzer.Tabi ki farklı boyutları vardır. Fatih
KIZILKAYA
C.98.
A.İkisi de birbirinin mütemmimidir.
Birbirinden ayrı düşünülemez. İkincisi daha mantıklıdır.
B.İkisi birbirinin mütemmimidir.
Birbirinden ayrı düşünülemez. İkincisi daha mantıklıdır.
C.Bu daha mantıklıdır. Çünkü
birbirinin mütemmimidir. Yani biri diğeriyle önem kazanır.
D.Ben de doğanın bir parçasıyım ama
evrimi doğru konumlandırdığım zaman evrime malzeme olmam. Coşkun DOĞRU
C 98 A-Kainatı insanlığın bir parçası
olarak düşünmek da mantıklıdır.Çünkü kainat insanlığın
ibret alması ve Allah c.c nun kudretini öğrenebilmesi
için, insanlık için Allah c.c. tarafından yaratılmıştır.
D-İkisi de birbirinin parçasıdır.Bu
yüzden önerme yanlıştır. Ahmet ŞAHİN
C.98. A) İnsan kainatın
bir parçasıdır kainatın gizemi henüz çözülmediği için insan kainatın bir
parçasıdır.
B) İnsanı kainatın parçası
olarak düşünmek daha mantıklı ikisi bir bütünü oluşturur.
C) İnsan kainatın bir parçası
olduğuna göre ikisini bütün olarak düşünebiliriz.
D) Evrim teorisi hakkında yeterince bilgi sahibi
olmadığım için yorum yapmak istemiyorum.
Gonca ÖNLER
C98.A- bunu bir birinden ayırmak veya bu
diğerin bir parçasıdır demek çok zor. İnsan kainatta
daha küçük ve sanki kainatta bir etken gibi görünse de hem kainatın dengelerini
sarsması hem inanan insanların penceresinden baktığımız zaman her şey insan
için sloganı ile bakıldığında kainat insanının hayat parçalarından biridir.
B- hayvanlar kainatta bir parça kainatta insan
yaşamını sürdürmesinde
en temel unsurlardan biridir.
C- insansız bir kâinat düşünülemez ve kainatsız bir insan varlığı olması düşünülemez değimli en
azından hayatının devamını sağlamasında zaruridir.
D- Evrim geçerliliği ve güvenirliği
bilimsel çalışmalar ve akli, sosyal çevrelerce sarsılmışken bu noktada çok
fazla gereksiz tartışmalara girmek zaman kaybı olur. Cihan YILDIZ
C.98.(C)Var oluş
zaten bir döngü üzerine kurulmuştur. Yani kainat ile
insanlığı ayrı düşünmek yanlış olacaktır. Bir insan için var olacağı bir kainat için ise onun var edeceği bir insanlığa gerek vardır.
İkisi de aynı önem derecesine sahiptir.
(D)Eğer insan doğa ile bir bütün
halinde ise yani onun parçası ise doğadaki değişimlerden etkilenmez. Bu durumda
evrimi aşabilir bir duruma gelir. Aksi durumda ise yani doğanın bir parçası
değil de bağımsız ise her türlü değişiklikten etkilenir ve evrime malzeme olur. Sariye OĞUR
C.98-C-İnsan
ve kainat bir bütündür. Kainatta
insanın bir parçası insanda kainatın bir parçasıdır. Çünkü ikisi birlikte
düşünüldüğünde anlamlı hale gelir.
D-İnsan üzerinden düşündüğümüzde insan
topraktan yaratılmış ispatı ise insanı yaktığınızda toprakta bulunan maddeleri
içeriyor. Bu açıdan düşündüğümüzde insanın evrimi konusunda bir sıkıntı
yaşamayacağını düşünüyorum. M.EMİN AY
C.98 İnsan kâinatın bir parçasıdır ve
kâinat insan için vardır. Hayvanlar
da insanlar için musahhar kılınmıştır. Buradan yola
çıkarak her ikisini bütünleşik düşünmek daha mantıklıdır.Bütün varlık alemini
madde olarak kabul edersek fiziksel boyutta insan evrimin bir malzemesi
olur.İnsan evrime bağlı olarak değişir.Fakat insan manevi veya meta fizik bir
boyutta ele alınırsa,insan Allah i sevmesiyle Allah ı kalbinde bulundurur.Bir
hadisi şerifin anlam gereği nafile
ibadetlerle kul rabbine yaklaşır ve Rab
onun gören gözü duyan kulağı…..olur.Bu anlamda insan
değer yargılarıyla Allah ı sevmesiyle ve iman mertebesiyle tüm doğaya hakim
olabilmektedir. Leyla SAYDAN
C98.A- bunu bir birinden ayırmak veya bu
diğerin bir parçasıdır demek çok zor. İnsan kainatta
daha küçük ve sanki kainatta bir etken gibi görünse de hem kainatın dengelerini
sarsması hem inanan insanların penceresinden baktığımız zaman her şey insan
için sloganı ile bakıldığında kainat insanının hayat parçalarından biridir.
B- hayvanlar kainatta bir parça kainatta insan
yaşamını sürdürmesinde
en temel unsurlardan biridir.
C- insansız bir kâinat düşünülemez ve kainatsız bir insan varlığı olması düşünülemez değimli en
azından hayatının devamını sağlamasında zaruridir.
D- Ewrim
geçerliliği ve güvenirliği bilimsel çalışmalar ve akli, sosyal çevrelerce
sarsılmışken bu noktada çok fazla gereksiz tartışmalara girmek zaman kaybı
olur. Hadi GÜVENER
C.98 A) Kainatın
insanların bir parçası olduğunu düşünmek daha mantıklıdır.
B) İnsan kainatın bir parçası düşünmek
daha mantıklıdır.Çünkü kainat hayvanlar için var
olmadı.
C) Kainatı insanlığa bütünleşik olarak düşünmek mantıklıdır.Çünkü kainat insanlık için var edildi.
D) Doğa senin bir parçansa evrimi aşabilirsin,tersi ise evrime malzemesin.önermesine
katılıyorum. Hülya ACARSOY
C.98 A) Kainatı insanlığın bir parçası olarak düşünmek daha mantıklıdır.Çünkü insan olmasaydı kainat olmazdı.
B) Hayvanları ve kainatı insanın bir parçası olarak
düşünmek daha mantıklıdır.Çünkü ikiside
insanın hizmetine sunulmuştur. Yunus
BOLLUK
C.98.A)İkisini
bir bütün olarak görmek daha mantıklıdır.
B)Varlıkların bir kainatın parçası ,kainatı da tüm varlıkların bir parçası olarak
görmek daha mantıklı.
C)Bütünleşik olarak görmek daha mantıklı.Yemek için yaşamalı,yaşamak için yemeli.
D)Evrim doğada gerçekleşen bir değişim sürecedir.Eğer
doğa bir parçamızsa onu rahatlıkla kontrol edebiliriz.Eğer doğanın bir
parçasıysak zamanla evrimleşiriz. Baran
ÖRENÇ
C.98.A)İnsanlık kainatın
bir parçasıdır kainat insan oğlundan çok önce Allah tarafından yaratıldı
Yunus ÇELEBİ
B)Doğada var olan her şey kainatın
bir parçasıdır. Yunus ÇELEBİ
C)Kainat ve insan bir bütündür biri olmazsa
diğerinin varlığının bir anlamı yoktur. Yunus ÇELEBİ
D)Doğada evrim diye bir şey
gerçekten varsa yani insanlık bir çok aşamadan geçerek bugünkü halini almışsa
da bu evrime malzeme olduğunu göstermez.İnsan doğanın
bir parçasıdır fakat evrime malzeme değildir. Yunus ÇELEBİ
C.98 A) İnsanlığı kainatın bir parçası olarak düşünmek daha mantıklıdır. Mehmet KAYASIZ
B) İnsanı kainatın
bir parçası olarak düşünmek daha mantıklıdır. Mehmet KAYASIZ
C) İnsanlık ve kainatı
bütünleşik olarak düşünmek daha da mantıklıdır. Zira kainatta
her şey bir bütün olarak yaratılmıştır. Mehmet
KAYASIZ
D) Doğa insansın bir parçası olamaz.
İnsan doğanın bir parçasıdır. Dolayısı ile insanlar evrime malzemedir. Zira
insanların soylarının başka canlılardan gelmediği kabul edilmektedir. Mehmet
KAYASIZ
C98. A-İnsanları
kâinatın bir parçası olarak düşünmek daha mantıklıdır
B-insanları ve hayvanları beraber
olarak kâinatın bir parçası olarak düşünmek daha mantıklıdır
C. insan kâinatın bir parçasıdır çünkü
insan olmadan kâinat olur ama kainat olmadan insan
olamaz Mustafa DAĞDELEN
C.98-ikisi
birbirini dengeler kainat olmasa insan olmaz insan olmasa kainat olamaz.BUKET KAYA
C.98 A-İnsanlar ve
yaratılan her şey kainatın bir parçasıdır.Bunların bir
araya gelerek oluşturduğu sistem ve bunlar arasındaki döngü kainatın işlevini
sürdürür.
B-İnsanları kainatın bir
parçası olarak düşünmek daha mantıklıdır.
C-Kainat ve insan birbirinden ayrı
düşünülemez çünkü insan varlığını kainatın varlığına borçludur.
D-Bizler doğanın bir parçası olarak evrimi aşabiliriz.
Doğada evrim olayı varsa da evrimleşen her şey kainatın
döngüsü içersindedir. Yani evrimde insan gibi kainatın
bir parçasıdır. Gonca DAL
C.98. C) İnsan küçük bir kâinat olduğu gibi, kâinat dahi büyük bir
insandır. İkisi bütün düşünmek daha mantıklıdır. İnsan kâinatın misal-i musağğarıdır. D)
Teoriye göre insan doğanın bir parçasıdır. Ama gerçekte doğa insanın bir
parçasıdır. Darwin teorisini mutasyonlar ve
tesadüflerle destekliyor. Mutasyon genlerde bozukluklar yapar. Bu insani
geliştirmez sakat bırakır. Tesadüflerle de olacak bir durum değildir. Bu bir
maymunun bilgisayar başına geçip rastgele bastığı tuşlarla insanlık tarihini
yazması kadar olanaksızdır. Bu çürük kanıtlamalarla zaten bu teori kendini alt
etmiştir. Hediye KAYA
C.98 A. İnsan kainatın bir parçasıdır. Öyle olmasaydı insanlığın tarihinin
kainatın tarihine göre daha eski olması gerekecekti.
Ancak böyle bir şey söz konusu değildir.
B. Kainat
hayvanların bir parçasıdır çünkü hayvanların yok olması demek dengenin yok
olması demektir. . Neşe Çaparoğlu
C.98 A. Kainatın yaratılışına baktığımızda, insanlığın yararına
olacak her şey var. İnsanın kainatın bir parçası
olduğu anlaşılmaktadır. Kainat insanlık tarihinden
daha eskidir.
B. Hayvanlar doğal döngünün devamını sağladığından,
onların yok olması kainatın bir nevi yok olması
demektir. İnsan olmazsa kainat yine varlığını
sürdürür. Nuray ERGİN