91.Eğitimle;insanların zihinsel kapasitesi ve düşünce
metriksine sanal, doğal ve nesnel bilimleri konumlandırmakla tam tersini yapmak
(insanın zihin ve düşünce metriksini nesnel , doğal ve sanal bilim içinde
konumlandırmak) arasında ne fark vardır? Bu asır hangisi yapılmaktadır?
İpucu;birisi insanı daha çok vahşileştirir ve liyakatsizdir.
C.91. Eğitim
insanların eksik taraflarını tamamlar. Zihinsel kapasiteyi geliştirip, bireyin
sanal, nesnel ve doğal düşünceleri konumlandırır. Böylece insan liyakatli ve topluma
fayda sağlayan birey olur. Fakat eğitimi, bilimi doğru konumlandırmak gerekir.
Bilime mi zihni uydurmak yoksa zihne mi bilimi uydurmak gerekir? Zihne bilimi
uydurmak gerekir. Sonuçta insan aklının kabul etmediği bir şeyde bilim tam
anlamıyla gerçekleşmiş, anlamıyla bütünleşmiş olamaz. İnsan aklı doğruyu
kabullendirmek ister. Ayrıca bilim ve zihin birbirini tamamladığı sürece insanı
liyakatli ve toplum ihtiyaçlarını kabullenen bireyler haline getirir. Bu asırda
her iki türden insan da vardır. Diğer tür insan derken; birbiriyle
örtüşmeyen(zihin-bilim uyuşması) değerleri kabullenen bireylerdir. Bu da o
bireyleri topluma faydasız vahşi bireyler haline getirir. Elif DEMİR
C.91 Sanal, nesnel ve doğal bilimleri
kendinizde konumlandırsanız yolunuzu şaşırmazsınız, endiniz olursunuz
. Özünüzü kaybetmezsiniz.Ama tersi durumda var
olan sistemlerin ve güçlerin oyuncağı olursunuz ve kendi değerlerinizi ayaklar
altına alırsınız. Bu asır daha çok ikincisini yapıyor. Mehmet ERGÜN
C.91 İnsan her şeyi kendi zihinsel olarak
çözeceğini düşünen insanlar benlikleri firavunlaşmış kişilerdir.Her
şey akıl ile çözümlenmez.Her şeyi kendi bilgilerine göre yorumlayan kişiler
problemi tam olarak kavrayamazlar.HİKMET
ÇITAK
C.91 Birebir uygulamalı eğitim en
doğrusu olsa gerek fakat eğitim sistemi buna yeterli değilse düşüncelerimizi
sanal âlemle birleştirip yardım almak zorundayız. Yapılması gereken imkânlar
doğrultusunda hareket etmektir. Şeyda ÜSTEK
C.91. Birincisin de insanın aklını sınırsızca kullanması var. İkincisin de
akla bir sınır koymak var. Bu asırda akıl sınırsızca kullanılıyor. Berrin
ÖZGÖKÇE
C.91 İnsanın zihin ve düşünce metriksini
nesnel, doğal ve sanal biçimde konumlandırmak insanı vahşileştirir, evrim
hapishanesine mahkûm eder. Tam tersi eğitimde insanları zihinsel kapasitesi ve
düşünme metriksine sanal doğal ve nesnel biçimde konumlandırmak insanın
metriksini sınırlandırmaz. Günümüzde insanın sinir ve düşünce metriksi nesnel
doğal biçimde konumlandırılıyor. Dinçer KÜÇÜK
C.91 Günümüzde her şey eğitimle
kavratılmaya çalışılıyor ve doğru olan da budur zaten. Kişilerin zihinlerine
ancak eğitimle konumlandırma yapıldığında verimli sonuçlar alınır. Diğer
şekildeki uygulamaların faydalı olabileceğini düşünmüyorum. Çünkü günümüz
eğitim şartlarıyla zıtlaşmaktadır.
Neslihan YARDIMCI
C.91 Eğitimli insan her zaman düşünceyi
zihninde canlandırarak ve o düşünceyi genel bir yargıya büründürerek dile
getirir. Fakat diğer şekilde düşüncesini alenen söyleyemeyen kişiler vahşidir. Ayhan YILMAZ
C.91 Her insanın belirli bir kapasitesi
vardır. Bu kapasite Eğitim ile şekillendirilebilir ancak geliştirilemez. Her
insan eğitim vererek istediğin seviyeye getirilemez. Buna fıtratı izin vermez. Mehdi BİNİCİ
C.91 Doğadaki her şeyi ya siz bir yere
oturtacaksınız, ya da o sizi bünyesinde bir yere oturtacaktır. Fatma TUNÇ
C.91 Bence konumlandırmak insanı
vahşileştirir. Çünkü bilim ne olursa olsun bir insanı bir durumda
konumlandırmak, zorlamak gibi bir şeydir. İnsanı kendi haline bırakmalıyız ki
bazı şeyleri kendisi görmeli ve daha sonra bu durumun
kendine uygun olup olmadığını kendisi seçmelidir. Rıfat KOY
C.91 Birisi onu hayata hazırlar ve
harmanlarken gerekliklerini öğretir. Güzel ahlak verilirken diğeri bozar
vahşileştirir. Asrımızda ikisi de mevcuttur. Murat YILMAZ
C91)İnsanlığın düşüncesine sanal,doğal,nesnel ifadeleri konumlandırmak ve
bilgilendirmek gerekir.Çünkü bu terimler insanın ufkunu açar.Bunu yapmakla
insanı kölelikten kurtarırız Hacer
BEYTER
C.91.İnsanların zihinsel kapasitesi ve
düşünce metriksine sanal, doğal ve nesnel bilimleri konumlandırmak
liyakatsizdir ve kişileri hazırcılığa sevk eder. Bu eğitim sistemi günümüzde
daha çok kullanılmaktadır. Songül BAĞIŞ
C 91-İnsana bir şeyler kazandırmakla
insanı aktifleştiririz.Ama insanı bir yere monte
temekle o insanı köreltir pasifleştiririz.Burada matbaayı bir yere oturtmakla
matbaanın insanı bir yere oturtması ilişkisi vardır Şaban ADAŞ
C.91 İnsanların zihinsel kapasitesi ve
düşünce metriksine sanal,doğal ve nesnel bilimleri
konumlandırmak daha mantıklı,daha insanidir.Çünkü zaten bizi biz yapan bir
düşünce ağımız, aklımız, kapasitemiz var.Buna çeşitli bilimleri konumlandırarak
düşünce ağımızı geliştirmiş oluruz.Sanal, doğal, nesnel bilimin bilmemizde
faydalı olan kısımlarını seçip alabilmeliyiz.İnsanlar için daha faziletli olan
budur.Yani doğaya, bilime göre düşüncelerimizi, zihnimizi konumlandırmak, bizi
bir robot haline getirebilir.Bu asırda her ikisini yapan insan da var.Halise KADİRHAN
C.91 Doğru eğitim insanın kendini
geliştirme ile orantılıdır. Buda insanın kapasitesine bazı kavramları yerleştirmekle
mümkündür. Birinde insan daha kapsamlı düşünürken diğerinde kapalı bir kutu
gibi kalır. Yasemin YILDIZ
C.91 İlki insanın ufkunu açarken
ikincisi insanın hayat bakışını dar kalıplar içine yerleştirerek insanlık adına
ve kendini gerçekleştirme adına hapseder. Nura
DEMİR
C.91 Eğitimi doğru yerde ve zamanda vermek,eğitimle doğru ve gerçeği güzel ahlak çerçevesinde
fıtratına ters düşmeyecek şekilde aşılamak. İnsani özellikleri yükseltir. Ama
ateistlik ve vurdumduymazlık insanı vahşileştirir. Esra ALİHANOĞLU
C.91 İnsan eğitimle insan zihinsel kapasitesi
ve düşünce metriksine sanal, doğal ve nesnel bilimleri konumlandırmak
gereklidir. Eğer tam tersi olursa insan daha çok vahşileşir. Öğrenilecek sanal
ve nesnel bilimin kölesi olunmamalıdır. Bu bilgileri kendi zihnimizde uygun
konumlandırmalıyız. Aksi halde öğrenilecek şeyin kölesi olursak insan nefsi ön
plana çıktığından dolayı hayvanileşir ve kendisi olmaktan çıkar. Örneğin; evrim
konusu anlatılan bir insan eğer olduğu gibi konuyu alırsa evrim o zihni kölesi
haline getirir. Ancak konuyu inancı doğrultusunda zihninde doğru yere
konumlandırırsa liyakatli olur. Evrim yaratıcıyı inkâr ediyor. Dolayısıyla bu
inancımıza göre yanlıştır. Aysun AKBAŞ
C.91 Öncelikle sanal,doğal
ve nesnel yolu takip eden yöntem bir bakıma deneme yanılma yoluyla bilimsel
yola ulaşır.Ama nesnel ,doğal ve sanal yolu takip eden yöntemde bilimsel
yollara başvurarak hayal güçlerini kullanır.Günümüzde geçerli olan yöntemdir. NAFİH ASLANCI
C.91 İş ehline emanet edilmeli okula bir
teröristi öğretmen olarak alırsan, yetişecek nesil ondan farklı göremezsin
kendi düşünce sistemini onlara enjekte eder. Kimse kendi yanlış düşünce
sistemini başkasına empoze etmeye hakkı yoktur. Fatih KIZILKAYA
C.91. Bilim Allah(C.C.)’ ı ve Kur-an’ı
anlamak için bir araçtır. Bilim araç olmaktan çıkıp amaç haline gelirse (yani
insanın zihin ve düşünce metriksini nesnel, doğal ve sanal bilim içinde
konumlandırmak) insanlar çıkışı olmayan bir tünele girerler. Yani biri insanı
vahşileştirirken, hapsederken diğeri insana pencereler açarak teneffüs
ettiriyor.
İkisi de yapılmaktadır. Bazı kıymetli bilim insanları olduğu
gibi bazı liyakatsiz(sözde) bilim adamları da vardır. Coşkun DOĞRU
C 91 İnsan düşünen sanal nesnel ve doğal
birimleri konumlandırdıkça insan vahşileşir ve asıl mükellef olduğu konularda
liyakatsizce davranmaya başlar. Ahmet
ŞAHİN
C.91. Tersini yapmak insanı vahşileştirir
ve liyakatsiz davranmasına neden olur. Gonca
ÖNLER
C91. Bilimleri insan zihnine doğru
konumlandırmak daha mantıklı olur. Çünkü insan zihni bilimi aşan ve bilimin
yapılandıran, hızlandıran insan zihnidir. Ve insanlar düşünceleri ile var olanı
aşabilirler. Bilime ulaşmak artık daha kolay olmaklar birlikte eğer bu bilimi
kullanan bir zihin, düşünme sisteminiz yoksa bir bilgisayardan farkınız kalmaz. Cihan YILDIZ
C.91. Bir insana sunulan günümüz eğitim
koşullarıyla bu kesim her konuda bilgilendirilmektedir Bunu yakından eğitimle,
bilgisayar sistemiyle, kitle iletişim araçlarıyla, eğitim ve öğretim
kurumlarıyla ve doğal yöntemlerle başarmaktadırlar. Bunun uygulandığı kesimin
dünya görüşü, düşünce yapısı, kişiliği eğitim görmeyen kesime nazaran daha iyi
ve yumuşak yapıdadır. Eğitimli bir insan olaylar karşısında daha iyi,daha ılıman bir hal sergilerken eğitimsiz bir insan
vahşi bir hal sergilemektedir. Sariye OĞUR
C.91-insanın zihin ve düşünce metriksini nesnel,doğal
ve sanal bilimin içine konumlandırıldığı zaman kişi liyakatsizleşir,
vahşileşir,hayvani bir hayat tarzı yaşar. İnsanlık değerini kaybeder. Kişinin
özgürlüğünü kısıtlayıcı ve özgürce karar vermesini engelliyor. Bu asırda da
zaten bu yapılıyor.
M.EMİN
AY
C.91 insani bilim adamı,ya
da Kuran da belirtildiği gibi kendi sırtında yükü taşıyıp ne olduğunu bilmeyen
yerine bilim mühendisi,bilimi
yönlendiren olarak yetiştirmek en doğrusudur.inanç değerlerini hırpalamadan mezh etmeden kendi özgün değerleriyle nefes almasını
öğretmelidir. Bu asır merkepler yetiştirme çabasındadır. Leyla SAYDAN
C91. Elbette ki bilimleri insan zihnine
doğru konumlandırmak doğru olabilir. Çünkü insan zihni bilimi aşan ve bilimin
yapılandıran, hızlandıran insan zihnidir. Ve insanlar düşünceleri ile var olanı
aşabilirler. Bilime ulaşmak artık daha kolay olmaklar birlikte eğer bu bilimi
kullanan bir zihin, düşünme sisteminiz yoksa bir bilgisayardan farkınız kalmaz. Hadi GÜVENER
C.91 Eğitimle insanların zihinsel
kapasitesi ve düşünce metriksine sanal,doğal ve nesnel
bilimleri konumlandırmak çok farklı şeylerdir.Çünkü insanın nesnel ve sanal
yargıları aynı anda değerlendirme güdüsüne sahip değildir.Bu asırda daha çok
sanal,doğal ve nesnel bilimler birlikte konumlandırılmaktadır. Hülya ACARSOY
C.91 Eğitimde insanların zihinsel kapasitesi ve düşünce metriksine sanal,doğal ve nesnel bilimleri konumlandırmakla sosyal düzen sağlanmış olur.Aksi durumda,insanlar vahşileşir ve liyakatsizleşir.Yunus BOLLUK
C.91.İnsanın düşünce zihnine ve düşünce
matriksine sanal ve doğal nesnel
bilimleri yerleştirirsek bu hazıra konma gibi olur,artık
zihin çalışmaz,düşünmez her şeyi hazır ister ama insanın sanal ve doğa ve
nesnel bilimin içine yerleştirmek kişi kendisi düşünür yani kendisi pişirir
kendisi yer. Baran ÖRENÇ
C.91.Bilimin temelini tamamen
nesnel yapıların üzerine kuruludur.Bu temelde oluşan
aksaklıklar genellikle nesnel yapıların dışında bilimin rastlantısal yapısını
unutulmasıyla oluşur. Yunus ÇELEBİ
C.91 İnsanların düşünce sistemine bu bilimleri konumlandırmak eğitimin asli görevi olduğundan insanı ehlileştirir. Tam tersini
yapmak eğitimin amacı dışına çıktığından insanın düşünce sistemi bozulur. Mehmet KAYASIZ
C91,birinde kişiye göre eğitim söz
konusu yani kişinin özelliklerine göre ona eğitim verilirken diğerinde onun
kişilik özelikleri hiçe sayılarak verilen eğitim söz konusu Mustafa DAĞDELEN
C.91-biri insanı vahşileştirir biri liyakatsizleştirir.BUKET KAYA
C.91 Eğitim; akıl sahibi fert ve
toplumlara nefsini ve sanal araçları doğru tanıtıp onu toplum içersinde namuslu
ve dürüst bir insan modeliyle konumlandırmaktır. Buda ancak insanların düşünce
metriksine sanal, doğal ve nesnel bilimlere konumlandırmakla mümkündür. Bunun
tam tersini yapmakla yani düşünce metriksini nesnel doğal ve sanal bilim içinde
konumlandırmakla kişi dar kalıplara sıkıştırılıp insanı vahşileştirmek ve ideal
ahlak ve kültür normunda uzak bireylerin yetişmesi demektir.
Gonca DAL
C.91. İnsanın düşünce metriksini bağımsız
bir şekilde konumlandırıldığını söylüyor. Diğerinde ise var olan durumlara göre
şekillendirilmesinden söz ediyor. Bu asırda ikisi de vardır. Ama bağımsız olan
daha fazladır. Hediye KAYA
C- 91
Eğitimle; insanların zihinsel kapasitesi ve düşünsel metriksine sanal, doğal ve
nesnel bilimleri konumlandırmakla insanın daha olumlu özelliklere sahip olması
sağlanmış olur. Eğer tam tersi uygulanırsa canlı robotlardan başka hiçbir şey
elde edilemez. Günümüzde daha çok ikinci seçeneğe göre insanlar eğitilmektedir.
Bunun sonucunda insanların özgün hiçbir yanı kalmamaktadır. Neşe ÇAPAROĞLU
C.91 Birinde insanın zihninde ve düşünce
merkezinde sanal nesnel ve doğal bilim konumlandırılırken diğerinde sanal doğal
ve nesnel içinde zihin konumlandırılmaktadır. Yani zihin ve düşünce sanal doğal
ve nesnel bilime göre sınıflandırılmaktadır. Günümüzde bu uygulanmaktadır. Nuray ERGİN