9 A-Mazlum cahil(çocuklar
ve çocuksu bilmezler), eğitim ve öğretim cahilleri (doğru bilgi
cahilleri) ve kara cahiller arasında ne fark vardır?
B-Nefis ve fıtrat
arasında nasıl bir ilişki vardır?
C.9 A) Kara cahiller yanlış
bildiğinin avukatlığını yapar, doğru şeyleri kabul etmezler; ama eğitim cahili
ve mazlum cahil ise çocuksu bilmediğinin farkında olmadan, yanlış bildiğinin
avukatlığını yapar.
B) İnsan sanal ve nefsi araçlarını
kullanarak, gücünü, konumlarını, çevre ile etkileşim gerçeklerini doğru şekilde
tanır ve doğru tercihleriyle, yapabilirliklerine fıtratı ölçüsünde
yoğunlaşır. Nazmiye YARGI
C.9 A.) Mazlum cahil; bilgileri
tamamlamamış veya eksik olan, çocuk ve gençler mazlum cahildir. Mazlum
cahillerin gerçekleri öğrenebilmesi, yanlışlarının farkına bakıp düzeltmesi
mümkündür.
Eğitim ve
öğretim cahilleri; eğitim ve öğretim görmemiş cahillerdir. Doğru bilgiden
haberleri bile olamayan cahillerdir.
Kara
cahillerde; bildiği yanlış bilgileri körü körüne savunan cahillerdir. Bildiğini
tek ve doğru bilirler, ayrıca farklı görüşlere ve düşüncelere açık değildir.
Cahiller
arasındaki en büyük fark var olan, ya da karşı bilgiyi, kendi düşüncesi ne
olursa olsun tartıp ölçmeyi bilenler ve en azından düşünenler; buna karşıt bunu
hiçbir ihtimal dahilinde, göz önünde bulundurmayanlar
arasındaki farktır.
B.)Nefis;
kötü bir işi yapmamızı dürtükleyen bir benliğimizi gibidir. Fıtrat; içimizde
sahip olduğumuz enerjimizdir. Melin KARAN
C.9) A)mazlum
cahiller hiçbir şey bilmeyenlerdir. Doğru bilgi cahilleri doğru bildiğini
zannedenlerdir. Kara cahiller ise hiçbir araştırma yapmadan hiçbir şey bilmeden
her şeyi bildiğini zannedenlerdir.
B)bazı insanlarda nefis fıtratı
kontrol eder bazılarında ise fıtrat nefsi kontrol eder. Olması gereken fıtratın
nefsi kontrol edebilmesidir. GÖKHAN
BOZDOĞAN
C.9 Tüm bu cahiller arasındaki en büyük fark zarar
cihetinde değerlendirilirse en büyük zarar eğitim cahillerinden gelir. Kara
cahil zaten bilmiyor. Çocuksu cahillere en azından bir cevabın olur ama cehl-i mürekkep dediğimiz yani bilmediğini de bilmeyen
eğitim cahilleri çok tehlikelidir.
Nefis ve fıtrat arasındaki ilişki biz de
biliriz ki fıtrat yalan söylemez, fıtrat neyse odur der. Ama nefis kendisine
yarayanı, hoşuna gidene evet der. Yani nefis siyasi bir yol çiziyor, fıtrat ise
vicdani bir yol takip ediyor. İrfan BAHARLI
C.9 Mazlum cahilleri bilmediklerinin cahilleri,
eğitim ve öğretim cahilleri bildiklerinin cahili kara cahiller ise hiçbir şey
bilmeyen kör insanlardır.
B İyi kötü ilişkisi vardır. Dilek KURT
C.9 Çocuksu cahiller bilmedikleri şeyler konusunda genelde
susmayı seçer eğitimli cahiller yanlışları hakkında konuşur kara cahiller ise
hiçbir bilgisi olmadığı halde durmadan konuşur.
Nefis içgüdüsel olarak yapılan hal ve
hareketlerdir. Fıtrat ise akli düşüncenin hâkim olduğu doğasından gelen
davranışlardır. Nazif TEPE
C.9
A-Biri bilmediğinden te yapmayan diğeri bilip te
yapmayan öteki ise hepsinden daha tutumkardır.
B- Şeytan-melek ikilisi, kötü-iyi ikilileri arasındaki ilişki gibidir. HABİP KAYA
C.9 A)Mazlum cahil ile eğitim ve öğretim
cahilleri bilmediğinin farkında olmadan yanlış bildiğinin avukatlığına ve
eylemine soyunan fert ve toplumlar bazı gençler ve çocuklardır.Kara
cahiller ise yanlış bildiğinin avukatlığına bilinçli olarak soyunan fert ve
toplumlardır.Yani mazlum cahiller ve eğitim cahilleri farkında olmadan kara
cahiller ise bile bile yanlışın izinden gider.
B)Nefis daha
çok hayvanidir, yani zeka ve hayvani duygular nefiste ağır basan özelliklerdir.Fıtrat ise doğru kullanıldığı taktirde akıl ve
ruhun ışığında bireyi mükemmele yaklaştırır.REMZİYE
ERDOĞAN
C.9 A.Mazlum
cahil giderilebilendir ve en kolay giderilen cahilliktir. Bilgi cahilliği bir
bilginin yanlış bilinmesidir bunun giderilmesi biraz zordur. Kara cahillik ise
yanlışlığın avukatlığını yapmaktır. Bu ise giderilemez bir cahilliktir.
B.Nefis
fıtratın içerisinde yer alır yani yaratılıştan gelir. Yusuf KESKİN
C.9) A-bilerek çukura bilerek görerek düşmekle, çukura önlem almaktır
gibidir bu
B- Nefis kendisine yarayan, hoşuna gidene evet der. Nefis siyasi bir yol,
fıtrat ise vicdani bir yol takip eder.
FEYYAZ KARA
C.9 Kara cahil yanlış bildiğinin katır
avukatlığına ve eyleme soyunan fert ve toplumlardır. Çocuksu bilmediğimiz farkında olmadan yanlış
bir bilginin avukatlığına soyunan fert ve toplumlardır. Bunlar arasındaki fark
zarar vermektir.
C.9 A Bilmediğinin
cahilidir. Eğitim neticesinde öğrenebilir. Yanlış bilginin avukatıdır. Körü
körüne bağlanmıştır. Yanlış eğitimin ürünüdür
B Nefis fıtratın gedikleridir. Ali Galip ERCİK -
Nefis ve fıtrat arasındaki ilişki fıtrat söylemez, fıtrat
neyse odur. Ama nefs kendisine yarayan, hoşuna gidene
evet der. Nefs siyasi bir yol, fıtrat ise vicdani bir
yol takip eder. SAMET ÇENŞİ
C.9. A.En tehlikelisi kara cahillerdir. Bunlara hiçbir şekilde
eğitim öğretim verilemez
çünkü bildiklerinin zaten doğru olduğunu düşünürler. GİZEM SARI
B.Nefis insan
bedeninin istediği (iyi, kötü) her şeye denir. Fıtrat ise insanın nefsiyle
değil de mantığıyla uymak zorunda olduğunu düşündüğü hallerdir. Yani nefis
ister, insan fıtratıyla nefsini terbiye eder. GİZEM SARI
C-9 Bunlar arasında en zararlı olanları kara cahillerdir.Sabitfikirlidirler ve
yanlış bildiği şey ona göre doğrudur ve asla değiştirmezsin.Eğitim ve öğretim
cahilleri onlara göre daha düzelebilecek seviyededir.Mazlum cahiller ise ne
dersen onu kabul edebilir.
Nefis,değşebilir bir özellik ama fıtratta doğrular vardır
ve değişmezdir…BURCU ŞİMŞEK
C.9 A) çocuk bilmez ama bilmediğini
bilir. Cahil de bilmez, ama bilmediğini bilmez. Kara cahilse cahilden farklı
olarak dışardan gelecek her türlü doğru bilgiye
şiddetle karşıdır ve doğruları yanlışlaştırma peşindedir…
B) Nefis fıtratın bir parçasıdır. Fıtrat,
soyut-somut ve dini motiflerle doluyken nefis doyma peşindedir…NAZİFE SAVAŞAN
C.9 A Bunlar arasındaki en büyük fark gençler ve çocukların
mazlum cahiller gurubunda yer almasıdır. Ama kara cahiller ise bazı bilim
adamları grubundadır.
B Fıtrat nefisi kaplar. Çünkü her insanın fıtratında
iyi ve kötü huylar vardır. Nefisimize kötü durumlarda sahip çıktığımızda iyi
huy durumuna geçer. Ama sahip çıkamadığımız zaman kötü huy olur. MEDENİ SAKCAK
C.9
Çocuksu bilmediğimiz farkında olmadan yanlış bir bilginin avukatlığına soyunan
fert ve toplumlardır. Bunlar arasındaki fark zarar vermektir.
Nefis ve fıtrat arasındaki ilişki fıtrat söylemez, fıtrat neyse odur. Ama nefs kendisine yarayan, hoşuna gidene evet der. Nefs siyasi bir yol, fıtrat ise vicdani bir yol takip eder.
Kadir GERGİN
C-9 Bunlar arasındaki en tehlikeli ve dediğim dedik
olanlar eğitimli cahillerdir..Bunları doğru yola
getirmek çok zordur.
Fıtrat insanın vicdanı ile çizdiği yoldur.Nefis ise insana yanlış yaptıran gerektiği zaman
yalan söyleyendir…ÖZLEM AKIN
C.9 A-Mazlum cahil, bilmediğimiz
farkında olmadan yanlış bir bilginin avukatlığına soyunan fert ve toplumlardır.
Bunlar arasındaki fark duyarsızlıktır.
B-Nefis ve fıtrat arasındaki ilişki
fıtrat söylemez, fıtrat neyse odur. Ama nefs
kendisine yarayan, hoşuna gidene evet der. Nefs
taktiksel, fıtrat ise vicdani bir yol takip eder Seyfettin SEYHAN
C.9.A.Mazlum cahil yaptığı cahilliğin
tamamen farkında değildir. Çünkü doğruyu arama yollunda bu cahilliği yapar
birde bilebile yapılan cahillik vardır ki bu tamamen kişinin özgür iradesi ile
yaptığı yanlışları içerir. Kara cahiller ise tamamen kendi eksenlerindeki bir
çevreye hitap etmek için bir takım önermeleri doğru kabul ederler bunlara
Siyonistler örnek olabilir.
B.Fıtrat insanın yaratılışından gelir. Allahın insana
yüklemiş olduğu bir misyondur nefis ise fıtratı doğru
konumlanmış kişinin ideolojilerini doğru mevkiye,
noktaya amaca yönlendirir.
FIRAT ALTUN
C.9
A-Bir yanlışı bilmeden yapmakla bilerek yapmak arsındaki farktır bu.
B- Nefis ve fıtrat arasındaki ilişki fıtrat söylemez, fıtrat neyse odur. Ama
nefis kendisine yarayan, hoşuna gidene evet der. Nefis siyasi bir yol, fıtrat
ise vicdani bir yol takip eder. ŞEYHMUS
UTLİ
C.9 A-Mazlum cahil, bilmediğinin farkında değildir. Kara
cahil ise yanlış bildiğinin avukatlığını yapar.
B-Fıtrat, varlığa ait olan her şeyi ifade
eder. Nefis ise bunlardan yalnızca biridir.
Aykan AKÇA
C.9 A.Mazlum cahil; eğitim ve öğretim
cahilleri; bilmediğinin farkında olmadan yanlış bildiğinin arkasında duran bazı
gençler ve çocuklar.
B.Kara
cahiller; yanlış bildiğinin avukatlığına ve eylemine savunan fert ve
toplumlardır. Ercan IŞIK
C.9 Kara cahil yanlış bildiğinin katır
avukatlığına ve eyleme soyunan fert ve toplumlardır. Çocuksu bilmediğimiz farkında olmadan yanlış bir
bilginin avukatlığına soyunan fert ve toplumlardır. Bunlar arasındaki fark
zarar vermektir.
Nefis ve fıtrat arasındaki ilişki fıtrat söylemez, fıtrat neyse odur. Ama nefs kendisine yarayan, hoşuna gidene evet der. Nefs siyasi bir yol, fıtrat ise vicdani bir yol takip eder.
.(FIRAT KADIRHAN)
C.9 A.Mazlum cahiller(çocuklar)hiçbir şey bilmezlerken,
eğitim ve öğretim cahilleri bilgiyi yanlış bilip bunları savunanlardır. Kara
cahiller ise bildiklerinin yanlış olduğunu bildikleri halde savunan
insanlardır.
B.Fıtrat
insanın doğası anlamına gelir. Nefis de insanın fıtratı gereği arzuladığı
isteklerdir. REYHAN YILMAZ
C.9 A- Mazlum cahiller bilmediğinin
farkında olmadan yanlış bildiklerinin avukatlığını yaparlar. Eğitim ve öğretim
cahiller, eğitim ve öğretim adına bir şey bilmeyenlerdir. Kara cahiller ise
yanlış bildiğinin avukatlığını yapan kimselerdir.
B-İnsan yaratılış özelliklerinde(fıtratında) nefsine
sevgi vardır. Turgut KIYICI
C.9 A-Çocuksu bilmezlere doğrular
anlatılıp aktarılabilir.Kara cahillere ise yanlışları
anlatılamaz,onlara doğruları anlatmak ve kabul ettirmek daha zordur.
B-Nefis fıtrata bağlı olarak ortaya çıkar. BARIŞ SAVAŞ
C.9 A Mazlum cahil; bilmediği için cahildir. Eğitim öğretim cahilleri;
bildiğini yanlış kullandığı için cahildir. Kara cahil ise; bilmediği bir konuyu
bildiğini zannederek savunduğu için cahildir. Mazlum cahil bilgi öğretilerek
eğitilebilir, eğitim öğretim cahili de yönlendirildiğinde eğitilebilir fakat
kara cahili eğitmek imkânsız gibidir. Çünkü o kimseyi dinlemez, kendi bildiğini
her zaman doğru kabul eder.
B Nefis
ve fıtrat insanın istekleri, yapıp yapamayacakları ve kişiliği üzerinedir.
Nefis ister fıtrat ise uygulamaya geçirir; nefis fıtratın yapamayacağı bir şeyi
istemez çünkü yapısı buna izin vermez.Seda
CEMAL
C.9 A Kara cahiller; yanlış bildiğinin
avukatlığını yapanlardır. Mazlum cahiller ve doğru bilgi cahilleri ise; yanlış
bildiğinin bile farkında olmadan bu yanlışın avukatlığını yapanlardır. Aradaki
fark kara cahilin bilerek mazlum cahilin bilmeyerek yaptığı yanlışın
avukatlığını üstlenmesidir.
B İnsanın fıtratı gereği nefisi ile
birlikte yaratılmıştır çünkü nefsi insanın bedeni olarak bilinir. Bazı insanlar
fıtratı gereği aklını, ruhunu ve zekâsını kullanarak nefisten uzak durur.
Bazıları ise bu üçünü kullandığı halde nefisten uzak duramayanlardır. Nefis
siyaset yapar. “ Allah bizi nefsimizle bir an bile baş başa bırakmasın.” Nefis
ve fıtrat, iç içe kenetli bir durumdadır.Funda AKDOĞAN
C.9 A Eğitim öğretim cahilleri ve mazlum
cahiller, çocuksu bilmediğinin farkında olmadan yanlış bildiğinin avukatlığını
yapan bilmezliğin cahilleridirler. Çocuklar ve bazı gençler bunlardandır. Kara
cahil ise yanlış bildiğinin katır avukatlığına soyunan ve değişmez cahillerdir.
Bunlara ise bazı bilim ve din cahilleri örnek verilebilir.
B Her nefsin bir fıtratı vardır. Nefis fıtratı işletir.
Örneğin, tembel veya çalışkan bir nefsin fıtratı vardır. Nefis o zihinsel ve
genetik yapıyı ya tembelliğe ya da çalışkanlığa sürükler. İdris ÇELİK
C.9 A Mazlum cahil: bu cahiller daha bir şey görmediklerinden,duymadıklarından,öğrenmediklerinden
cahillerdir,bir bilinmeyen içinde olanlardır. Eğitim ve öğretim cahilleri: eğitimli,bilgili olduğu halde halen bazı şeylerde cahil
kalmış kimselerdir. Yani bilip de cahil olmak ya da bildiği yanlışın avukatlığını
göz göre üstlenmektir. Kara cahiller: yanlış olduğunu bildiği halde yanlışı
doğru gibi kabullenip bunları tartışabilen insanlardır.
B Nefis ve fıtrat arasında görünmez bir ilişki yoktur.
Bedensel ve genetik yapımız bazen nefise yenik düşebilmektedir. Örn. Sigara
içmemeye yönelik nefisimiz bedensel bir nefistir. Ve bizim fıtratımız nefsimize
yenik düşebilir. Yani fıtrat ve nefis arasında birbirini tamamlayıcı
nitelikleri yer alabilir. Sonuç olarak nefis ve fıtratı birbirinden ayıramayız
sürekli çekişen bir bütün olarak görebiliriz.Oktay BARAN
C.9.A Mazlum cahil (çocuksu ve çocuk )
bilmezler her şeyi kendilerince kabul edip, yanlış ihtimalini düşünmeyen genç
ve çocuklardır. Tabiî ki gençlik ve çocuklukta böyle
davranışların görülmesi sanırım doğaldır. Bazen her şeyi bilen çok iyi bilen
insan bile yanlışını kabul etmediği yerde, mazlum cahillerin hataları da
olabilir. Çocuk yaşta büyüklerin etkisi altında kalan b kesimin kendilerine ait
düşünceleri yoktur. Bu yüzden doğru bildiklerinde inat ederler. Örneğin
herhangi bir mitinge çocukların ve gençlerin ön safhada yer almaları onların
bilinçli olarak yaptığı şeyler değildir. Büyüklerden ve toplumdan etkilenerek
çocuk akıllarıyla ne için davrandıklarını bilmeden öne atılırlar. Çocuk yaşta
onlara bu kin ve safsata şeyler yerine daha ahlaki değerler aşılanmalı. Kara
cahiller ise çocuk olmadıkları halde çocuk aklıyla yanlış bildiklerini
savunanlardır. Mazlum cahillerle ve kara cahiller yaptıklarını bilmeden
yaparlar. Kara cahiller ise doğruları bilmelerine rağmen kendilerine
uyarlayarak yanlış gösterir ve bunda ısrar ederler.
B- Nefis herkeste mevcut olan bir özelliktir. Fıtrat ise
bedensel ve ruhsal özelliklerin tamamıdır. Fıtrat değişim ve özgünlüğü
barındırır. Nefise engel olamamak iradeye yenik düşmektir. Fıtratta nefis, ruh,
akıl, zekâ gibi bütün özellikler bir aradadır. İnsanlar fıtratları gereği
farklı özelliklere sahip olduklarından dolayı nefis ve akıl ayrı kefelerde
tutarak iyi ahlak üzerine davranmalıdır. Nefis fıtratın içinde yer alır Artık
insan doğası ve iradesine, fıtratına göre davranır.
Bilge TÜRKER
C.9 A Toplumsal kuralların farzları ve
süper egoları;toplum içinde yaşarken bu kurallar ve
egoların birtakım prensipleri vardır.Bu prensiplere uyulmadığı taktirde kişi
toplumla çatışır.Örnek olarak muhafazakar bir mahallede açık bir şekilde
dolaşılmaz.
B Bana göre devletin farzları vatandaşlarına rahat ve
güvenli bir şekilde yaşayabilecekleri bir ortam yaratmaktır. RIDVAN OKUŞ
C.9 A Mazlum cahiller – yaptıkları
yanlışların farkında olmayanlar, eğitim ve öğretim cahilleri ise kendi
bilgilerinin en doğrusu olduğunu söylerler kara cahiller ise katı kurallara
bağlı sadece kendi doğruları olduğu savunanlardır.
B Nefis – İnsanın
sahip olduğu bazı duygulara sahip olması
Fıtrat – İnsanın kişiliğinde elinde
olmasa da sahip olduğu özelliktir. Sevil
DOĞAN
C:9 A Mazlum, cahil, bir şeyin farkında
olmayan tamamen saf temiz olan kesimdir. Doğru bilgi cahilleri de bildikleri
halde neyin nasıl olması gerektiğini farkında olmalarına rağmen kendi çıkarları
uğruna insanları kötüye sevk eden onlara yanlışlıkları öğreten kesimdir. Ya da
bildiğini zannedip aslında hiçbir şey bilmeyen ukala olanlardır. Kara cahil ise
hiçbir şekilde kendini geliştirmek adına bir şey yapmamış ot gelmiş saman giden
tiplerdir. Bu insanların kendilerine bile faydaları yoktur ama çevrelerine
zararları vardır, kara cahil ve okumuş cahil arasındaki tek fark birinin
bilinçli olarak yapması diğerinin ise bilinçsiz olarak yapmasıdır mazlum cahil
ise bunların kurbanı olanıdır. Hicret
OKAN
C.9 A Mazlum cahil
:Doğruyu yanlıştan ayıklayamaz
Okumuş cahil :Bunların sadece diplomaları ve
üniformaları vardır.
Kara cahiller
:Yanlışın avukatlığını yapan kesimi ifade eder.
B
Nefis :İnsanın üstesinden gelmekten zorlandığı hayvani
bir yöndür .
Fıtrat :İnsan
yaratılış doğasıdır .Hakan ALTUN
C.9 A Aslında aralarında pekte büyütülecek bir fark yoktur.
Ama kara cahiller ile eğitim ve öğretim cahilleri arasında önemsenecek farklar
var. Bunlar arasında insanı en çok uğraştıracak olanlar kara cahillerdir.
Eğitim-öğretim cahilleri; mazlum ve kara cahillere göre daha saldırgan ve
ukaladır.
B Nefis ve fıtrat arasında pozitif
ilgileşim vardır. İkisi de birbirine bağlıdır. İnsanın fıtratı nefsini
şekillendirir. İbrahim AKKOYUN
C.9 A Mazlum cahil(çocuklar ve çocuksu bilmezler)
bu kişilerdeki cehalet durumu mutaassıp olma veya bilgiyi erdemli bir şekilde
kullanmaktan kaynaklanmaz. Bu saf ve hoş görülebilir bir cehalettir. Çünkü
bunlar bilgisizdirler. Eğitim öğretim cahilleri(doğru bilgi cahilleri) bu
insanlardaki cehalet duygusu edindikleri bilgileri erdemle
birleştirememelerinden kaynaklanır. Örneğin bankacılık bölümünü bitiren bir
kişinin müdür olduğu bankayı hortumlaması. Kara cahil: bir şeye körü körüne
bağlanma yani mutaassıp olmalarından kaynaklanan bir durumdur.
B) Nefis ve fıtrat arasında zıt bir ilişki vardır. İnsan
tanrısal bir erdeme sahiptir ki bu fıtratını oluşturur. Nefis ise bunun tam
tersidir. Topluma zararlı bir bencilliğin ifadesidir.Ramazan ERGÜN
C.9 A Mazlum, eğitim cahili bilmediklerinin
farkında olmadan yanlış bildiğinin avukatlığını üstlenen fert ve toplumlardır.
Kara cahil ise yanlı bildiğinin avukatlığına ve eylemine soyunan fert ve
toplumlardır.
B Fıtrat canlının tüm enerji hallerini, yapısını ifade
eder. Nefis ise fıtratı meydana getiren bir parçadır. Semra DAĞ
C.9 A Mazlum cahillerde tam bir bilinç söz konusu
değildir. Eğitim bilmek demektir, öğretim ise bilginin insanda davranış olarak
şekil bulup açığa çıkmasıdır. Doğru bilgi cahillerinde bu yönde bir dışa vurum
yoktur, okumuş cahillerdir. Karacahil ise eğitim ve
eğitimsizliğin menfaat doğrultusunda insan davranışlarına yansımış şeklidir. B
Nefis fıtrat içerisinde var olan bir güdüdür. AYTEN YILDIZ C9A
Cahillik bir nevi kara tahta gibidir. Söylenen doğrular bile kişiyi kararmış
beynindeki yanlışları yok etme eğilimine ulaşılması zordur. Onun için bildiği
bir şey her zaman doğrudur
B Nefis bir nevi içgüdü engellemesi zor iç etkilerdir.
Fıtrat canlının doğasına ait enerji halleridir.Adnan YILMAZ
C.9 A Bazı insanlar
hayatta bir çok şeyden mahrum kalarak yaşadıkları için
hayatla alakalı birçok şeyi bilmezler. Bunlar mazlum cahillerdir. Bazı insanlar
da vardır ki eğitim – öğretim görmelerine rağmen bir takım konularla alakalı bir çok şeyi bildiklerini iddia edenlerdir. Bunlar da eğitim
ve öğretim cahilleridir. Kara cahiller ise hayat bazı şeylere körü körüne
bağlanan cahillerdir. Bu tip insanlar sabit fikirli insanlar olup, kim ne derse
desin her zaman kendi bildiklerini doğru kabul eden insanlardır.
B Nefis, insanın karşılaştığı bazı olaylar
karşısında kendisine hakim olamayıp nefsine uyarak
yanlışa doğru gitmesidir. Fıtrat her insanda olan bir şeydir. Allah insanı
belli bir fıtrata göre yaratmıştır. Nefsi de yaratmıştır. Fakat yanında karşı
koyabilme fıtratı da vermiştir. Süheyla
BÜRÇÜN
C.9 A Mazlum cahiller yani
çocuklar neyin doğru-yanlış olduğunu farkında değiller zamanla doğruyu
yanlıştan ayırırlar. Eğitim-Öğretim cahilleri ise gençlerimizin yanlışın
farkında olmadan avukatlığına soyunanlardır. Kara cahiller ise yanlışın
kesinlikle doğru olduğuna taviz vermeyen kişilerdir. Bu tip kişilerle diyalog
kurmamak en doğrusudur.(kara cahiller)
B Nefis insanın zihinsel, bedensel
isteklerinin aşılmazlarıdır. Nefis öyle bir şey ki yanlışın yanlış olduğunun
farkında olmasına rağmen nefis denen duyguya yenik düşüp bu yanlışı yaparlar.
Örneğin Sigaranın insan vücuduna verdiği zarara rağmen nefsine üstün gelemiyor.
Fıtrat ise bir varlığın veya canlının doğasına ait her şeydir. Örneğin güzel huylu olmak. Özetle nefis insanın düşmanı onu
kötü yola düşürmek için şeytani duygudur. Fıtrat ise insanın yaratılış özelliğidir. Şahabettin BALCI
C.9 A Mazlum cahiller bilginin yanlış
öğrenmelerinden dolayı cahildirler bunlara doğru örnek olununca da yanlışını
düzelttiremeyiz.
B Fıtrat; insanların sahip oldukları sıfatlar bütünüdür. Nefis
ise insanın hayvani arzularıdır.Medeni BAYAR
C.9 A Mazlum cahil: Gerçekten bilmediği
için cahildir. Eğitim ve öğretim cahilli öğrendiği bir iki bilgiyi evirip
çevirip bir o yanından bir bu yanından sunan ve ben her şeyi biliyorum diyen
aslında hiçbir şey bilmeyen boşuna yaşayan insandır. Kara cahil: Varlığın
gerçek yüzünü değil de dünyaya bakan sahte yüzünü gören ve bilen insandır.
Bunlar her şeyi ben bilirim ve tek doğru benim doğrumdur mantığı yerleşmiştir.
Ve cahilin en tehlikelisi de budur bence.
B Nefis kötülüğü
emreden hayvani hislerdir. Fıtrat ise yaradılıştan gelen ve iyiliği isteyen
hislerdir. Nefsin doğru terbiye edilmesiyle insan doğasına (fıtrata) uygun
doğrulara ulaşılabilir.Kevser SÖYLER
C.9 A Kara cahil yanlış bildiğinin avukatlığını
yapar. Mazlum cahil, bilmediğinin farkında olmadan yanlış bildiğini savunan ve
eyleme dökendir. Eğitim ve öğretim cahilleri, yanlış bildiğinin farkında
olmadan bir şeyi savunan, eylemi yapandır. Kara cahiller tehlike teşkil payları
büyüktür.
B Nefis fıtratın bir aracını oluşturur. Bazı kişilerin
fıtratında nefis, bazılarının da başka bir araç kendini ön plana çıkarır. Ayşe ARSLAN
C.9 A Mazlum cahil: Bir bilgi sahibi
olmayan ve belki öğrenme ortamı oluştuğunda çeşitli bilgi ve becerileri
öğrenebilecek konumda olan kişilerdir. Bunlar öğrenmemiş veya okumamış
insanlardır.
Eğitim ve öğretim cahilleri: öğrendiklerinin yanlış
olduğunun farkına varamayan insanlardır. Örneğin: bazı siyasetçiler, din adamları,
öğretmenler…
Kara cahiller: bildiklerinin yanlış olduğunun bilincinde
olan; fakat bu yanlış bildiklerinin avukatlığını yapan kişilerdir.
B Fıtrat: insanın nefsini ve diğer tüm
hallerini de içine alır. Yani nefsine boyun eğen biri aslında fıtratına uygun
davranmış biridir. Öyleyse nefis ve fıtrat arasında sıkı bir ilişki söz konusudur.Mehmet Nuri EŞİN
C.9 A Mazlum cahiller
bilmedikleri veya bazı şeyleri yanlış bildikleri için onlara doğruları
anlatabiliriz. Bunlar da bu doğrulara inanabilirler. Ama kara cahiller,
bildiklerini doğru zannettiği için, karşısındakine inanmazlar. Hatta
karşısındakinin bilgisi az ise kara cahiller karşısındakini kendi yanlarına
katabilirler. Çünkü inandırılma gücüne sahiptirler. Bunlar toplumun önemli
yerlerine gelen insanlardır ve etkileme gücü yüksektir. Kara cahiller diğer
cahillerden daha tehlikelidirler. Bunlarla fazla münakaşaya
girilmemelidirler.
B Bütün insanlar
İslam fıtratı üzerine dünyaya gelirler. Daha sonra yetiştikleri çevre etkisiyle
kişilikleri meydana gelir. Akıl ve ruh her insana doğuştan verilir. İnsan
aklını kullanırsa iyiliğe, güzelliğe doğru gider. Fıtrat güzelliği ortaya
çıkar. Eğer aklını kullanmazsa ve ruhunun sesine kulak vermeze nefsinin
boyunduruğu altına girer. Nefsi onu istediği yöne çıkar. Kargaşa ve kötü mayili
düşünce fıtratı meydana gelir.Zülfü ERYATAN
C.9
A Çocuklar
bilmedikleri için cahildirler. Eğitim almış kişilere yanlış öğretilen şeyler
vardır bunun için doğrular açısından cahildirler. Bide yanlışlarını kabul
etmeyen kara cahiller vardır.
B Nefis insanın hayvani yani istenmeyen
davranışlarıdır. Fıtrat ise insanın bütün halleridir. Bu açıdan aralarında bir
benzerlik vardır. Idban KUDAY
C.9: A)Eğitimin
yetersizliğinden dolayı cahil kalanlar mazlum cahil, eğitimi bilen fakat
bilgiyi doğru aktarmayan kimsedir, yanlışa körü körüne inanan kimse ise kara
cahildir.
B)Nefis bazı
olaylardan etkilenebilir fakat fıtrat etkilenmez. Mehmet GENÇ
C.9 Mazlum cahil cahilliği kendi elinde olmayan sistem
veya koşullar yüzünden
cahilliktir. Eğitim öğretim cahili ise eğitim ve öğretim
yoksunluğundan kaynaklanan cahilliktir. Kara cahillik ise biliyor ama bildiği
işine gelmediği için bilmemiş gibi görünen cahilliktir. ŞAHİN KARAN
C.9 A Mazlum cahil eğitim sürecine tabi
tutularak doğru bilgi cahilliğinden ve kara cahillikten kurtarılabilir. Doğru
bilgi cahilleri ise bildiklerinin ya farkında değiller yada
her şeyi bildiklerini zannederler. Kara cahiller ise belli bir eğitim
sürecinden geçmeden sadece yaşadıklarına dayanarak her şeyi bildiğini zanneder.
B Fıtrat yaşadığı toplumun ve inancının etkisiyle
şekillenir. Nefis ise fıtratın kanunlarından kendine uygun olanları seçer. Yusuf AKIL
C.9 A Mazlum cahiller hiçbir şey bilmezler.Daha öğrenmemişlerdir.Eğitim öğretim cahilleri
bildikleriyle amel etmeyenlerdir.Kara cahiller ise her şeye muhalefettir,her
şeyi ben bilirim der başkalarının fikirlerini önemsemezler.
B Nefis şeytan tarafından yönlendirilebilen bir duygudur.Fıtrat ise insanın yaratılış biçimidir.İnsan
hakkında her şeydir.Nefsi vicdanı vb. duyguları kapsar. Yasin Murat KAHRAMAN
C.9 A Kara cahil yanlış
bildiğinin avukatlığını yapan cahildir. Mazlum cahil bilmediğinin farkında
olmadan yanlış bildiğinin avukatlığını yapan cahildir. Eğitim, öğretim cahili
efendilerinden bir aferin almak için kırk takla atan cahildir.
B Fıtrat, varlığın
veya canlının doğasına ait tüm enerji hallerini veya yapısını ifade eder.
Bunlara nefis de dâhildir. İnsanların sahip oldukları sıfatların baskınlık,
değişmezleri, değişimleri en önemlisi sanal ve nefis mertebeleri fıtrat
özgünlüğü ve çeşitliliğine neden olur.Gülşen ÇELEBİOĞLU
C.9 A-
Çocuklar masumdurlar, akılları daha birçok şeye ermez. Doğru bilgi cahilleri
ise bence çocukluğunu daha atamamıştır yani bildiklerini kullana da bilse
aslında problem kalmaz. Yanlış bilginin katır avukatlığına soyunan fertler kara
cahillerdir.Kara cahiller deyince aklıma umutsuz
vakalar geliyor.
B-Nefsi sonsuz istek ve
arzular kümesi, fıtratıysa karakter olarak düşünürsek sonuçta ikisi de insanda
olan kavramlardır. Zeynel PEKEDİS
C.9 A-Çocuksu bilmezlere gerçekler anlatılıp aktarılabilir.Kara
cahillere ise yanlışları anlatılamaz,onlara doğruları anlatmak ve kabul
ettirmek daha zordur.
B-Fıtrat yaşadığı toplumun ve inancının
etkisiyle şekillenir. Nefis ise fıtratın kanunlarından kendine uygun olanları
seçer. İbrahim KILIÇ
C.9A)Mazlum cahiller saftır kimseye zararları dokunmaz,
kara cahiller ise yanlış bildiğini savunup insanları empoze
etmeye çalışırlar. B)Fıtrat kendi özelliklerimizdir nefis ise doymak
bilmez hep ister.AYŞE ÇATAK
C.9 Mazlum cahiller yaptıkları cahilliklerin farkında
değildirler. Eğitim ve öğretim cahilleri ise sosyal ve ekonomik sorunlarından
dolayı cahil kalan insanlardır. Bunlar eğitimle düzeltilebilecek insanlardır.
Kara cahiller ise eğitimle bile düzelmeyecek ve cahilliklerini kabul etmeyen
insanlardır. Leyla ALTUN
C.9 A Mazlum cahil daha bir şey öğrenmemmiş ama öğrenmeye
yatkın olan ya da zihinsel engellerinden dolayı bir şey öğrenemeyen kimsedir.
Ancak bazı cahiller ise öğrenirler ancak bu öğrendiklerini kullanacak
kapasiteye sahip değildirler. Bunlara eğitim cahili diyoruz. Bazı cahiller ise
hiçbir şey bilmez ama her şeyi bildiğini sanır bunlara karşı en iyi çözüm uzak
durmaktır.
B İnsan
fıtratı sürekli isteyen ve doymayan bir yapıya sahiptir. Onun içindir ki Allah
insanların nefislerini korumaları için namaz ve orucu farz kılmıştır. Açlık,
cinsellik ve para insan nefsini en çok zorlayan şeylerdir. Velat SAYUR
C.9. Mazlum cahil, bilmeden başkasına katılır, o düşünceyi
savunur. Kara cahil, yanlış bildiğinin katır avukatlığına soyunan fert ve
toplumlardır. Biri hiç bilmeden araştırmadan inanır oligarşi araştırır ama
yanlış olanına yönelir yanlışa yöneldiğini kendide fark etmez. Leyla TOPÇU
C.9 A )Mazlum cahiller, bir öğretici veya
öğrenme ortamı olmayan ve kötü niyetli kişiler tarafından yanlış yönlendirilen
kişilerdir. Bunlar iyiyi bilmedikleri için kötüyü de bilemezler ve sürekli
kullanılırlar. Eğitim- öğretim cahilleri ise tam tersine her türlü eğitim ve
öğretim olanaklarına sahip, doğru bilgilerle doldurulmuş ama bunları hayatına
uygulamayı aklından bile geçiremeyen kişilerdir. Bilgi hamallarıdır. Kara
cahiller ise, cahilliklerini ve yanlış bilgilerini kullanmaktan ve diretmekten
başka bir şey bilmeyen kişilerdir. Yani kendi burunlarının dikine giderler.
B )Fıtrat diyince akla insanın akıl, ruh,
kişilik, zeka, ve nefis kavramlarının oluşturduğu bir
yapı gelir. Yani, fıtrat nefsi kapsar.
Ali Osman ERAN.
C9.A Mazlum cahil insanların verdiği
zarar sınırlıdır yani sadece kendisine ve yakın çevresine zararı dokunabilir.
Ama eğitim öğretim görmüş cahillerin verdiği zararların sınırları geniştir.
Çünkü onlar çok kişiye ulaşabilirler ve kolaylıkla zarar verebilirler.
B Fıtrat bir bütündür. Nefis fıtratın bir bölümünü
kapsar sadece.Abdullah SEYAR
9A Mazlum cahil kimseye kolay kolay
zararı olmaz. Ancak kendine ve çevresindeki insanlara zararı vardır. Ama eğitim
öğretim görmüş cahil insanlar sadece kendine ve çevresindekilere değil toplumu
bile yok eder.
B nefis ve fıtratı birbirinden ayırmak
doğru değildir. Nefis her insanın fıtratında vardır.Halil KURTAY
C.9 Çocuksu bilmediğimiz farkında olmadan yanlış
bir bilginin avukatlığına soyunan fert ve toplumlardır. Bunlar arasındaki fark
zarar vermektir.
Nefis ve fıtrat arasındaki ilişki fıtrat söylemez, fıtrat neyse odur. Ama nefis
kendisine yarayan, hoşuna gidene evet der. Nefs
siyasi bir yol, fıtrat ise vicdani bir yol takip eder. M. Nuri KORKMAZ
C.9 Kara cahil yanlış bildiğinin katır
avukatlığına ve eyleme soyunan fert ve toplumlardır. Çocuksu bilmediğimiz farkında olmadan yanlış
bir bilginin avukatlığına soyunan fert ve toplumlardır. Bunlar arasındaki fark
zarar vermektir.
Nefis ve fıtrat arasındaki ilişki fıtrat söylemez, fıtrat neyse odur. Ama nefs kendisine yarayan, hoşuna gidene evet der. Nefs siyasi bir yol, fıtrat ise vicdani bir yol takip eder.
. İbrahim AYDIN
C.9 A Mazlum
cahiller gerçekten belli bir bilgi donanımına sahip olmayan cahillerdir. Eğitim
ve öğretim cahilleri bilgiyi yanlış bilen cahillerdir. Kara cahiller ise
yanlışı bile bile yapanlardır, yani yanlışta ısrar
eden cahillerdir.
B Fıtrat insanda var olan kapasite,
insanın yaradılışında getirmiş olduğu özelliklerdir. Nefis de bu kapasite
içerisinde var olan birtakım ihtiraslardır.SalihSosyal
C.9
A Çocuklar bilmedikleri
için cahildirler. Eğitim almış kişilere yanlış öğretilen şeyler vardır bunun
için doğrular açısından cahildirler. Bide yanlışlarını kabul etmeyen kara
cahiller vardır.
B Nefis insanın hayvani yani istenmeyen
davranışlarıdır. Fıtrat ise insanın bütün halleridir. Bu açıdan aralarında bir
benzerlik vardır. Barış ÖZTÜRK