87.Bilerek
ya da bilmeyerek; ferdin, toplumun, devletin, milletin…vb
sevgi, ilgi, metih, muhabbet, bilgi, kültür…vb zaaflarını kullanarak onlarda
tiryakilikler yarattıktan sonra bu bağımlılıklarını kötüye kullanmak ne
demektir?
İpucu;Münafıklar bazen;cahilleri, met et! fethet! mat et! sonra pat et.Severek
kredilendir...vb hazıra alıştır, önce okşa, okşa sonra yokuşa yokuşa; hepsini özgün menfaatleri için çakı-rak metriksine(ortamı)/lerine koy
rekabet ettir. Önermeleri pratikte uygulanıyor.0, 1, 2
C.87. Eğer bilerek yapılıyorsa münafıklığa
girer ama bilmeyerek sonuçlarının nereye varacağını tahmin edemeyenler
zaaflarına yenilenlerdir. Yine münafıklar kendi istekleri doğrultusunda işler
başarıp sonuçlarını düşünmeyenlerdir. Elif
DEMİR
C.87 Şeytan ve taraftarlarına taraftar
olmaktır. Mehmet ERGÜN
C.87 İnsanların hiçbir zaman gözleri doymaz.Dünya saltanatını versen de dahası yok mu diye
sorar?İnsanın doyumsuz arzusu,Allah’ı her türlü sıfatlarını anlamak için bu his
verilmiştir.Maddi değerler bu hissi doyuramaz.İnsan nefsine uyarsa ve
alışkanlıklarına tapacak kadar değer verirse bundan vazgeçemiyorsa,bu gibi
insanlar nefis perest lakabına layıktır.Menfaat elde
etmek için başkasına kul köle olur.Böyle
olursa toplum ahlaki olarak çöker.O ülkede yaşam felç olur.HİKMET ÇITAK
C.87 Zamanında ezilmiş duyguları var
olan insanların eline mevki ve koz geçtiğinde empati
kurmadan kendi kişiliksizliğini insanlara yansıtması demektir. Şeyda ÜSTEK
C.87. Küfran-ı nimettir. Nimete karşı hürmetsizliktir. Ya da çifte
standartlıktır. Berrin ÖZGÖKÇE
C.87 Bir örnek vererek başlayalım.
Günümüzde siyasetçiler seçimlerden önce iyi niyetli olduklarını söyleyerek
sevgi, saygı ve muhabbet bağlamında insanlara yaklaşmaya çalışıyorlar. Ama
seçim sonuçlarında kazandıkları takdirde insanlara karşı olan tutumları tamamen
değişmektedir. İnsanların iyi niyetlerini kötüye kullanmaya başlarlar buda hiç
hoş karşılanamayacak bir durumdur.
Neslihan YARDIMCI
C.87 ABD’nin ülkemizi kendisine bağımlı
ettiği gibi. Önce borç para, ucuz mal gibi birçok alanda bizi kendilerine
bağımlı ettiler. Mehdi BİNİCİ
C.87 İnsan olmasından şüphe duyarım. Esra ALİHANOĞLU
C.87 Ferdin toplumun ya da milletin
zaaflarını kullanarak onların kendine güven doymalarını sağladıktan sonra
hedeflerini gerçekleştirmek için kullanmaktır. Dinçer KÜÇÜK
C 87-Mat et ve met et demektir. Şaban ADAŞ
C.87 Kaşıkla verip kepçeyle almak da
denilebilir, kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez diye de düşünülebilir.Mesela
uyuşturucu satanlar,önce tozu kendi verir hiçbir maddi karşılık beklemeden
teşvik eder,kişiyi alıştırdıktan sonra zaten elde etmek istediğini alır.Hatta
uyuşturucu bağımlısı, satıcıya köle bile olur.Ya da bir çiftçiyi
düşünelim.Tarım destek fonu alıyor,devlet ona ilk yıl normalde elde ettiğinin
daha fazlasını veriyor.Ancak bundan sonra çiftçi üreticilikten tüketici duruma
düşüyor,rahata alışıyor;devlet kazanıyor.Halise
KADİRHAN
C.87 İnsanların zaaflarını kullanarak bir
yerlere varmak yanlış ve çirkeftir. İnsanlar bunu severek yapıyorlar. Ayhan YILMAZ
C87)İnsanlığı kötüye kullanmaktır.Bu
da C85)Eski imparatorluklar veya krallıklar köle sistemini kullanıp günümüzdeki
Amerika ve Avrupa devletlerinin güçlenmesine yol açmıştır.Şu andaki işçi
sınıfla burjuva sınıf
insanların
kendi benliklerine zarar vermelerine yol açar.Bunun
sonucuyla beraber dünyayı yok etmekteyiz.Hacer
BEYTER
C.87 Kendi amacını hazırlamaktır ve
hedefine ulaşmak için böyle bir yolu hedefi için denemektir. Murat
YILMAZ
Ç.87 Toplumda zaafı olmayan insan yoktur.
Eğer ki kalkıpta bu zaafları kullanırsanız ortaya
psikolojisi derbeder olmuş insanlar bırakmaktan farksız bir şey
yapamazsınız. Fatma TUNÇ
C.87 Bunu yapanlar kendi ceplerindeki 10
TL’yi 20 TL yapan kişi demektir. Ya da başka deyişle bu insan hainden başka bir
şey değildir. Rıfat KOY
C.87 Bu tür insanların toplumdan
dışlanması gerekir. Yasemin YILDIZ
C.87 Kendini bilmezlik olarak
nitelendirmek yerinde olur. Nura DEMİR
C.87 Maalesef günümüz orta doğusunda
İsrail’in uyguladığı en büyük politika:İnsanları ve
ülkeleri ,karşılıklı olarak birbirine düşürerek kendi ülke çıkarları
doğrultusunda yüz binlerce masum sivil ve askerin ölmesine sebep olması buna
gayet güzel bir örnektir. NAFİH ASLANCI
C.87 Kimsenin kimseyi isteyerek veya
istemeyerek incitmeye hakkı yoktur. Devlet ve millete yetkileri kullananların,
halkı bu çıkmaz yola sürüklemeleri ve acılara terk etmeleri büyük bir vebaldir.
Simaya bakıp ta kimseye güvenilmez. Bu tür davranışlar cahillere, kancıklara
hastır. Fatih KIZILKAYA
C.87. Buna sağ gösterip sol vurmak,
kuyusunu kazmak diyebiliriz. Coşkun
DOĞRU
C87.Nankör ve
yaratanı düşünmeyen bilgisiz kişilerdir. Cihan YILDIZ
C 87 Böyle yapan insanlar çıkarcı insanlardır.Bu duruma da çıkarcılık denir. Ahmet ŞAHİN
C.87 İnsanı önce bir şeye alıştırıp
sonra bu durumlarını kötüye kullanmak ya da kullandırtmak sömürmek demektir.
Kendi çıkarlarını gözetmeksizin onları yok etme pahasına sömürmek ahlakdışı bir
davranıştır. Aysun AKBAŞ
C.87. İnsanın inancının sömürülmesi,
kötüye kullanılması demektir. Gonca
ÖNLER
C.87 Bunun için iyi niyeti su istimal
etmek diyebiliriz. Mehmet KAYASIZ
C 87. İnsanlara değer verememek, onları
kendi çıkarları doğrultunda kullanmaktır.
Sariye OĞUR
C87. “Besle kargayı uysun gözünü” elbette
bilenle bilmeyen bir olmaz. Hatasız kul da olamaz ancak bile bile insanların iyi niyetin güvenini yitirirsen, onlara
zarar verirsen sonunda kendi kazdığın koyuya düşersin. Menfaatler de bir gün
çakışır ve çakıştığı noktada kangren olur.
Hadi GÜVENER
C.87Cahillerin bilerek ya da bilmeyerek
kullanıp onlarda bağımlılık yaratanlara münafık denir.Yunus BOLLUK
C87.insanların zayıf yanlarından
yararlanmak ondan faydalanmaktır Mustafa
DAĞDELEN
C.87 Bilerek yada bilmiyerek;ferdin,toplumun,devletin…vb
sevgi,ilgi,metin,muhabbet,bilgi…vb zaaflarını kullanarak onlarda tiryakilikler
yarattıktan sonra bu bağımlılıklarını kötüye kullanmak demek insanların
zaaflarını araştırıp daha sonrada bu zaaflara göre hareket etmek demek yani bir
nevi nabza göre şerbet vermek demektir. Hülya
ACARSOY
C.87 sosyal istismardır. Leyla SAYDAN
C.87-cahiller bunu yapar ve yaptıklarıyla
kalırlar.BUKET KAYA
C.87.Bu zaafları kullanarak onlarda
bağımlılık ve tiryakilik yaprak onlar üzerinden menfaat sağlamaktan başka bir
şey değildir. Baran ÖRENÇ
C.87.Buna tamamen iyi niyeti istismar
denir. Yunus ÇELEBİ
C.87
Sevgi,ilgi
,metih… vb. Zaafları kullanarak onları önce kendine bağlayarak itaat ettirir
sonra bu itaat etkisini üzerlerinde
arttırarak fert,toplum ve milletler arasında kopmalar
oluşturmaktır. Öncelikle onları kendi aralarında rekabet ettirmek sonra da
aralarında eleme yaparak yok ettirme çabalarını olarak da
isimlendirebileceğimiz bu zaaf istismarı her türlü hakkın yongalaştırılmasıdır .Gonca DAL
C.87-buna ırkçılığı ortaya çıkarmak denilebilir.Toplumlar
arasında herhangi bir toplumun kendisini üstün görerek savaşların haksızlıkların
ortaya çıkmasını sağlar. Buna başkasının değerlerinden yararlanarak çıkar
sağlamakta denilebilir. M.EMİN AY
C.87.Bu zalimcedir. Böyle yapanlar
merhamet adına nasiplerini almamışlardır. Bu durumun farkında olmak ve onlara
yer vermemek lazımdır. Hediye KAYA
C-87 Bilerek ya da bilmeyerek; devletin, milletin,
ferdin..vb sevgi, ilgi, metih, bilgi..vb zaaflarını
kullanarak onlarda tiryakilikler yarattıktan sonra bu bağımlılıklarını kötüye
kullanmak iki yüzlülük, münafıklık demektir. Neşe Çaparoğlu
C.87 İki yüzlülük demektir,
zulmetmektir. Onların zaaflarını kullanmak demektir. Nuray ERGİN
C.87.Resmen dolandırıcılıktır.
Karşıdakinin zaafını kullanarak kendini sevdirip sonra istediği yöne doğru maşa
gibi kullanmaktır. Zübeyir AŞUROĞLU