84.İfrat,
Tefrit ve Cehaletin siyaseti ile liyakatin siyaseti arasında ne fark vardır?
Bu gün
halkımıza ve halklar karşı hangi siyasetler güdülüyor ve uygulanıyor?
Neden hemen
tüm politikacı ve siyasiler bu parkurda kendilerini bu siyaset
kombinezonlarında buluyorlar?
C.84.İfrat siyaseti ile liyakat siyaseti
arasında büyük boşluklar vardır. Nasıl ki çok iyi bir durumla kötü durumu bir
tutamayıp karşılaştıramıyorsak buda onu temsil eder. Ayırma siyaseti kötü
düşünceler içerip faydasız şeyler için uğraşırken liyakatli siyaset toplumun
refahı için söz verip politikacılığa başlayanların yolundan ayrılmadan,
benliklerini kaybetmeden ilerlediklerini gösterir. Şu anda halkımıza karşı her
iki siyaset türü de uygulanıyor. Maalesef bu parkurda güçlü olan politikasını
uyguluyor. Elif DEMİR
C.84 –İfrat, tefrit ve cehalet ile
yapılan siyaset zülüm doğurur, şeytani düşünür ve şeytani üretir. Liyakatli
siyaset ise vasat çizgisini izler.
-Halkımıza güdülen uygulanan siyaset
liyakatli siyaset dışındaki siyasetlerdir.
-Pislikte yürürsen pislenirsin onun
için. Mehmet ERGÜN
C.84 mesela, bir kişiye bir kutunun
içinde bir pusula verip yani neler
alması gerekir diye kağıda yazılıdır.Diğer kişiye ise
aynı miktarda para verip ve ona herhangi bir pusula verilmez.Gel ikisini takip
ederek hangisi daha akılcı bir alışveriş yapar diye düşünürsek ,elbette elinde
pusula olan ve neler alması gerektiği bilen kişi yönünü şaşırmaz kısa sürede
vazifesini yapar.Diğer kişi ise nefsani ve sefahate parasını harcar;çünkü onun elinde
neler alması gerektiği belirten bir kural yoktur.İşte arasındaki fark bu kadar
açıktır.Bir hadisi şerifte diyor ki:’toplum nasıl yönetilmek istiyorsa,öyle
yönetilir.’der.Bu toplumların istediği kişiyi kendilerine yönetici olarak
belirler.Bizim bilmediğimiz gizli güçlere alet olursa,bir sonraki seçimde
onları seçmez.Bu şekilde halk yöneticilerini kontrol altında tutar. .HİKMET ÇITAK
C.84 Yanlış siyasetle doğru siyaset
arasında uygulama yöntemi ve bu yöntemin getirisi olan sonuç farklılığı vardır.
Bu gün
halkımıza yanlış olan şeyleri doğru gösterip kabullendirme siyaseti
uygulanmaktadır.
Çünkü
siyasetçiler ülkenin refahını ve çıkarını düşünmekten çok kendi karını esas
aldığı için hepsi bu çıkar sistemine kendini ister istemez kaptırıyor. Şeyda ÜSTEK
C.84. İfrat, tefrit ve cehaletin siyaseti haddini aşmaktadır. Haddinden fazla
tecavüz etmektedir. Liyakatin siyaseti ise; haddini aşmamaktadır. Bugün
halkımıza ifrat, tefrit ve cehaletin siyaseti güdüleniyor ve uygulanıyor.
Aşırıya kaçmak ya da haddinden fazla konuşmak siyaset yapmak çok cezp edici
olsa gerek. Berrin ÖZGÖKÇE
C.84 İfrat tefrit ve cehaletin siyaseti;
düşüncesizce halka uygulanan ve sadece toplumun uç kesimlerine hitap eden
siyasettir. Cehalet siyaseti topluma at gözüyle bakıp gelişi güzel bir biçimde
yönetmeye eşdeğerdir. Liyakat siyaseti düzeni uygulansaydı bugünkü düzen bu
kadar bozuk olmazdı. Neslihan YARDIMCI
C.84 Cehaletin siyaseti dar ve değişmez
bir siyasettir. Onların ortaya koyduğu bir düşünceyi değiştirmek neredeyse
olanaksızdır. Liyakatin siyaseti doğrunun veya gerekli olanın siyasetidir.
Esnektir. Mehdi BİNİCİ
C.84 İnsanın kendini herkesten üstün
görerek tek bir olduğuna inanıp sadece kendi fikirlerini benimsemesi onu
cehalete ve sapıklığa sevk eder. Ama peygamber ahlakını benimseyen bir insan
ise liyakatli düşünüp etrafındakilerindi doğru yönlendirir. Esra ALİHANOĞLU
C. 84 Liyakatli siyaset toplum için en
ideal siyasettir bunun için cehaletin siyasetinden farklı ve üstündür günümüzde
uygulanan siyasetler çoğu zaman toplumda bir takım olumsuzların, istenmeyen
doyumların ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. Buda günümüzde uygulanan siyaseti
liyakatli siyaset olmadığını kanıtlamaktadır. Dinçer KÜÇÜK
C 84-Cehaletin siyaseti ahıra liyakatin
siyaseti refaha götürür.Günümüzde cehaletin siyaseti
ile yönetiliyoruz.Çünkü yöneticilerimiz aslanların sofrasında kuru kemiğe talim
etmekten korktukları için bize bu siyaseti aşılamaya çalışıyorlar. Şaban ADAŞ
C.84 İfrat,tefrit ve cehaletin siyasetinde orta yolu
bulma,yani bir denge söz konusu olamaz.Çünkü siyasette bunlar
liyakatsizdir.Aşırılığın,noksanlığın ve mantıksızlığın siyaseti halkı tatmin
etmez, hatta sosyal tufanlara sebep olur.Ancak liyakatin siyaseti,taşların
yerli yerine oturtulmaya ve farklı olgular tamamlamaya yönelik çalışmalar ile
olur.Bugün genel olarak halkımıza denge politikası uygulanmaya çalışılıyor diye
düşünüyorum.Halkımızın başında bulunan farklı partilerin başkanları hem
insanlara kendi özel hedeflerini empoze etmeye çalışıyorlar,hem de genel
hedeflerini yani halkın birçoğu kesimini de taraflarına almak için
uğraşıyorlar.Aslında özelde ifrat siyaseti yapıyorlar.Örneğin Deniz Baykal öyle
bir düşüncesi olmadığı halde,seçimlerde çarşaflı bir kadın getiriyor
ekrana,halkın sözde her kesimine kucak açtığını ifade etmeye çalışıyor!Ya da
insanın ana dili insanın şerefidir diyor,ancak Türkiye’nin resmi dili Türkçe’dir değiştirilemez diyor.Demek istediğim genel ve
özel hedefler ile denge politikası uygulanmaya çalışılıyor(ne derece başarılı
bilemem!).Mesela bir okulun genel amacı iyi ve bilgili vatandaşlar
yetiştirmek,ancak özel amacı kendi ideolojisine uygun öğrenciler
yetiştirip,onlara bilgi ve birikimlerini empoze etmektir.Halise KADİRHAN
C.84 Elini kolunu sallayan politik ve
siyasi düşünerek kendilerini siyasete atıyorlar ve toplumun değer yargıları ile
oynuyorlar. Ayhan YILMAZ
C84)Cehalet siyaseti insanı körlüğe
götürür. Liyakatli siyaset insana layık olandır.İfrat
siyaseti aşırıya kaçıp her şeyi taşmaktır. Bunun için yanlıştır. Tevrit siyaset hiçbir şey yapmayıp davranışların gereğinden
az olma halidir. İnsanların benimseyeceği siyaset liyakatli siyaset olmalıdır.Hacer BEYTER
C.84 Fark kendini düşünme ve toplumu
toplumun refahını huzurunu düşünme farkıdır ifrat tefrit cehalet siyaseti
yapanlar kendilerini ve çıkarlarını düşünürken ötür tarafta ise tamamen devleti
demokratikleştirme siyaseti yaparlar bugünkü siyasetin çoğu ne yazık ki
birincisi tip siyaset olmuştur. Murat
YILMAZ
C.84 İfrat, tefrit ve cehaletin
siyasetiyle ancak insanlara gerçeğin saptırmasını ve onların kanının emilmesini
başarabilirsiniz. Liyakatli siyasetle insanlığı geliştirir ve
çağdaşlaştırabilirsiniz. Fatma TUNÇ
C.84 İfrat ve Tefrit bir konuda tam
söylemez aksi takdirde o konuyu ve gerekçeyi ya aşağıya taşır ya da abartarak
ölçüyü kaçırırlar. Cehalet zaten bir şey bilmeyen demektir. Kendince
uyduranların topluluğudur. Ama liyakatli (yeterlilik) ama durumunda yapılan
siyaset tam olmasa da eksiksiz olmaya çalışır. Rıfat KOY
C.84.İfrat ve Tefrit iki zıt durumun en
uçları demektir. Cehaletin siyaseti toplumu kargaşaya sürükler, bugün ne yazık
ki toplum liyakatli siyasetten bihaberken cehaletin siyaseti almış başını
gidiyor. Songül BAĞIŞ
C.84 İfrat, tefrit ve cehalet insanlığı
bilinmeze ve kötülüğe doğru iter ve geri dönüşümsüz bir yola savurur.
Liyakatin siyaseti ise en mükemmel insan tipini oluşturur. Yasemin YILDIZ
C.84 İfrat, tefrit ve cehaletin siyaseti
insanları kullanıp onların üzerinden kazanç sağlayanların yaptığı siyasettir.
Bu ahlak kurallarına uymayan bir siyaset çeşididir. Liyakatin siyaseti ise hem
ahlak kuralları çerçevesinde yapılır hem de insanlık için bir şeyler yapmaya
çabalar. Nura DEMİR
C.84 Bugün halkımıza, halklara genel
itibari ile ırkçılık ve din üzerinden siyaset yapılmaktadır. Bütün insanlık
tarafından ret edilmesine karşın siyasette en çok bu temeller üzerinden siyaset
yapılmaktadır. Ülkemizde laiklik ve Atatürk üzerinden siyaset yapılmaktadır. Bu
yüzden bazen karşıt kesimler karşı karşıya gelmektedir. Bu da ülkeye zarar
vermektedir. NAFİH ASLANCI
C.84 İfrat, tefrit ve cehaletin siyaseti
kendi menfaatleri doğrultusundadır. Nefsi duygularını gerektiği zaman ön planda
tutarlar. Liyakatli siyaseti vicdani karakterlidir. Hak ve hakikat ön planda
tutulur. Adaletlidir. Günümüz siyasetine bakacak olursak ‘saldım çayıra Mevla m
kayıra’ türdendir. Fatih KIZILKAYA
Halkımıza cehaletin siyaseti uygulanıyor.
Yapılması gereken işlerini bırakıp başka işlerle
uğraşıyorlar da ondan. Coşkun DOĞRU
C.84. İfrat; gereğinden çok fazlasını. Tefrit; gereğinden çok azını. Cehalet; Kendi kafasına
göre(bilmeden) Liyakatin; gereği ne ise en uygunu hangisi ise onu yapmaktır.
C84.Birbirlerine benzerlik gösterseler
de aralarında belirli farklar vardır.tefrit liyakatli
siyasetin,ifrat ise cehalet siyasetinin bir sonucu konumundadır.İnsanlık için
en zararlı olanı ifrat ve cehaletin siyasetidir.Bozma anlamına gelen ifrat
cehaletli siyasetin bir vahşi sonucudur.Cihan
YILDIZ
C 84 İfrat,tefrit ve cehaletin siyaseti
gereksizdir.Bu gün bu siyaset uygulanıyor.Siyasiler de ayakta kalabilmek ve bir
gün partilerinin iktidara gelebileceği umuduyla bu parkurda yer alıyorlar. Ahmet ŞAHİN
C.84:
İfrat ve tefrit en uç iki nokta anlamına gelir. Bazı insanlar dinin
gerekleri konusunda yeterince bilgi sahibi olmadıkları için cehaletle çok uç
noktaya kadar belki de dini zorlaştırarak yaşamaya çalışırlar. Hadisi şerifte
“Kolaylaştırınız zorlaştırmayınız” diye buyruluyor. Yine cehaletin eseri olarak
dini kurallar hakkında bilgi sahibi olmadıkları halde atıp tutup ya da tamamen
yerine getirmeyip gereksiz görüp bilgisizce hareket etmek cehaletin eseridir.
Liyakatli siyaset ise her ikisinden farklı olarak itidalli davranmaktır. Orta
yolu bulmaktır. Bu gün halkımıza ve halklara karşı ifrat tefrit ve cehaletin
siyaseti uygulanıyor. Aysun AKBAŞ
C.84. Cehaletin siyaseti insanlık dışı
sonuçlar doğururken, liyakatin siyaseti insana fayda sağlayan iyi ve güzel
yoldadır. Gonca ÖNLER
C.84. Cehaletin siyasetin de birçok
yönetici ve başta olan devlet adamları ülkenin çıkarı için bazen çok yanlış
kararlar alabilmektedirler. Örneğin; Sarıkamış olayında tarihin en büyük kaybın
yaşamıştır Türk ordusu. Düşman ordularını yenmek uğruna Türk ordusu hazırlıksız
bir şekilde ağır kış şartlarına rağmen taarruza gönderilmiştir. Oysa olması
gereken siyaset, ordunun tüm önlemler
alındıktan sonra savunmaya gönderilmesidir. Günümüzde bu siyaset aynı şekilde
uygulanmaktadır. Güçlü olan ve egemenliği üzerinde bulunduran yönetim her zaman
kendi siyasetini uygulamaktadır. Yani genelde güçsüz olan toplum sömürülmeye ve
güçlü olan ülke için ve ülke çıkarı için çalışmaya mecbur bırakılmıştır. Sariye OĞUR
C.84 İfrat, tefrit ve cehaletin siyaseti
her şeyi kendine göre doğru bulan ve siyasette ölçüsüz hareket edendir.
Liyakatin siyaseti ise her şeyi layıkıyla düşünmenin siyasetidir. Bu gün
halkımıza her türlü siyaset yapılabiliyor. Siyasi ve politikacılar çıkarları
doğrultusunda hareket ederek kendilerini konumlandırırlar. Mehmet KAYASIZ
C84.
Liyakatli siyaset tüm halkların
haklarını savunan ve o hakların ve halkların yanında onların iyiliği için
çalışsan bir anlayışla hareket ederken cehalet içindeki cahilin kendisine
faydası yokken topluma nasıl sahip çıkabilir. Maalesef şuan sadece yaşamak için
yok et, gibi hayvani bir siyaset anlayışı hüküm sürüyor. Hadi GÜVENER
C.84 İfratlı siyaset bilinçsiz çıkar
için yapılan siyasettir. Liyakatli siyaset ise tolumun huzur ve refahı için
uğraşır ve her zaman sonuçlar bireyler için liyakatlidir.Yunus BOLLUK
C84. İfrat tefrit ve cehalet siyaseti
tamamen getirim siyasetidir insanların dili dini ırkı mezhep farklılıklarından
yararlanırlar onlardan getirim elde etmektir. Liyakatli siyaset ise insanların
yararını ve huzurunu gözeten siyasettir Mustafa
DAĞDELEN
C.84
İfrat,tefrit ve cehaletin siyaseti her zaman için uç noktaları savunmak onun
politikasını yapmaktır ve her zaman ona yönelmektedir herşeyi ona yormaktır.Fakat liyakatın yani luzümun,lutfun siyasetini yapmak ise bunun tam zıttıdır
cehalettir liyakat belkide birbirlerine çok benimser
düşünüldüğü zaman birbirlerine gerçekten çok zıt şeyler olduğu
görülecektir.Çünkü liyakat bir layık olmayı gerektirir layık olmak gerekirse de
bir şeyleri başarmak lazım bir noktaya ulaşmak lazım.Fakat ifrat,tefrit ve
cehalette bu görülmez. Hülya ACARSOY
C.84 Liyakatin siyaseti liyakatli
siyasetçiler tarafından yapılabilir, cehaletin ifrat ve tefritin siyaseti ise
yeterli bilgi seviyesine sahip olmayan ancak ellerinde bulunan farklı güçlerden
dolayı siyasette yer alan veya ahlaki değerlerden yoksun bazı çevrelerin
desteklemeleriyle bulunduğu yere gelmiş olan insanlar tarafından yapılmaktadır.
Liyakatin siyaseti yapıcı, ilerlemeci ve ülkeyi daha yaşanılabilir bir hale
getirebilmek için çalışanların siyaseti, cehaletin siyaseti ise bir takım
kişisel kaygılar taşıyarak (oy, koltuk vb.) kendi menfaatleri yada mensup
oldukları oluşumların menfaatleri doğrultusunda gerektiğinde ülke menfaatlerini
bile göz ardı edebilecek olan kişilerin siyasetidir.Mevcut siyasi otoritelerin
kendilerini koruma ve güçlendirme mantıkları, siyasetçilerin ahlaki değerlere
bağlılık açısından zayıf olması ve siyasetçilerin ellerindeki yetkileri kötüye
kullanarak menfaat elde etmelerinin önünün açık olması, gerekli ve yeterli
yaptırımların siyasetçiler üzerinde yaptırım gücü bulamaması nedeniyle hemen
her siyasetçi kendini siyasiler bir parkurda kendilerini bu siyaset
kombinezonlarında buluyor.Günümüz seçim sistemiyle mevcut siyasetçilerimizin
azımsanamayacak bir bölümünü oluşturan liyakatli olmaktan uzak olan siyaset
adamları oluşturmaktadır.
Leyla SAYDAN
C.84-dediğimiz gibi çok etkileniyorlar.BUKET KAYA
C.84.İfrat,Tefrit ve cehaletin siyasetinde ölçü
tutturulamıyor,liyakatli siyasette ise her şeyin bir ölçüsü vardır. Baran
ÖRENÇ
C.84.Siyaset uç noktalarda yapıldığı
takdirde ifrat ve tefrit noktalarına gider.Bu noktada
yapılan her şey mubah doğrular yanlış.yanlışlar doğru sayılmaktadır.Fakat
liyakatli siyaset ise gerektiği gibi davranmayı sağlar.Hak edene hakkını
verirsin. Yunus ÇELEBİ
C.84 Günümüzde politikacılar ifrat
–tefrit ve cehaletin siyasetini yapıp halkımıza bunu empoze
etmeye çalışıyorlar. Bu siyaset kombinezonlarında kendilerini aniden
bulmalarının sebebi ise; kendi doğrularını aşılamak, insanlardan hür düşünme ve
eylemde bulunma iradesini köreltmeye çalışmaktır. Demokrasi adı altına
sıkıştırılmaya çalışan monarşi, liyakatli siyasetten bu noktada ayrılır. Gonca DAL
C.84-ifrat tefrit ve cehaletin siyaseti kaybetmektir, başarıyı elde
edememektir. Liyakatli siyaset ise kazanmak başarıyı elde etmektir. M.EMİN AY
C.84. Hiçbir fark yoktur siyaset
ideolojiye hizmet ettiği için sonuç hep aynıdır. Yani çıkardır. Cehaletin
siyaseti güdülüyor. Halklar bununla köreltilip amaçlarına hizmet etmesi
sağlanılıyor. Siyasetçiler siyasetin kendilerine verdiği olanakları
kullanırlar. Hediye KAYA
C.84 A. Cehaletin siyaseti insanları
ahlaksızlığa, toplumları da bozukluğa sürükler. Liyakatli siyaset ise insanlar
için en yararlı çözümü eşit ve oy birliğiyle seçen ve uygulayan bir siyasettir.
Biri toplumları zehirlerken, diğer siyaset toplumları ayakta tutar.
B. Şuan yaşanan siyaset cehaletin siyasetidir.
İnsanların ahlak seviyelerini düşünmektedir.
C. Siyasetin onlara verdiği bu yetkiyi kullanarak,
siyasetçileri içine çeken ve buna uyduran sistemin olmasından dolayı. Nuray ERGİN
C.84.Genelde yalan söyleyip halkı
kandırdıkları, menfaat peşinde koştukları için. Zübeyir AŞUROĞLU