83.İnsanlarda,
akılsız kullanılan zekanın vardığı sonuçları genellikle ya doğal, ya hayvani ya
şeytanidir veya hem hayvani, hem doğal hem de şeytanidir. Akıllı kullanılan
zekanın vardığı sonuçları kesin meleği ve insanidir. Ancak nefsi müdafaada ve
özel hallerde doğal ve hayvani düşünmek, eylemde bulunmak, davranmak...vb
evladır. Cansızlarda zekanın vardığı sonuçları
doğaldır. İnsanın dışındaki dünyadaki bilinen varlıkların hepsinde zekanın vardığı sonuçları genellikle doğal veya hayvanidir.
Önermesinin eksiğini tamamlayınız.
C.83. Akılsız kullanılan zekâ istenilmeyen
sonuçlar verir. Zaten zekâ akılsız kullanılıyorsa ondan bir sonuç beklemek
saçmadır. Çıkan sonuç söylendiği üzere hayvani ve şeytanidir. Akıllı kullanılan
zekâ zaten liyakatli ve insanidir. Fakat bu ayrımda özel bir hal vardır ki o da
nefsi müdafaadır. Nefsi müdafaada her şey evladır. İnsan dışındaki tüm
varlıklarda akıl olmadığından dolayı sonuçlar zaten hayvanidir ya da doğaldır.
Sadece düşünme yeteneği insanlara bahşedilmiştir. Doğruyu ve yanlışı sadece
onlar ayırt edebilir. Diğer varlıklardan liyakatli ve insani sonuçlar
beklenemez. Akıllı zekâ kullanımı sadece insanlarda vardır.(Tabi akılsız zekâ
kullanımı da insanlarda vardır.) Elif
DEMİR
C.83 Cansızlarda zeka
olmaz ki Mehmet ERGÜN
C.83 Bu dünyada şuurlu olarak ibadet
eden tek canlı insandır.İnsana şuur ve irade
yaratılırken yaratan vermiş.İnsan dini nasihatleri dinlerse,ağlaya illiğine
çıkar.Aklını gereksiz ve süfli olarak kullanırsa,hayvanda daha aşağı mertebeye
iner;çünkü kıymetli cihazatları
en kıymetsiz işlerde kullandığı için sakar belasını çeker.Hayvanlara ancak cüzi
bir kabiliyet vermiş.Otu gördüğü zaman ona doğru yönelir ve yeme eylemini
gerçekleştirir.İnsan,kendisine verilen istidatlarla mahlukatın üstünde yeryüzü
halifesi konumuna getirmiş.Şeytani ve hayvani fiillerde kullanırsa esfeli
safiline düşer. HİKMET ÇITAK
C.83 Zekânın iyiye kullanılması güzel
sonuçlar doğururken kötüye kullanması yanlış sonuçlar doğurur. Cansız
varlıklarda zekâ olmadığı için doğal ve hayvani davranması normaldir. Şeyda ÜSTEK
C.83. İnsanın zekâsının vardığı sonuçları ya doğal, ya hayvani ya da
şeytanidir veya meleği ve insanidir. Berrin ÖZGÖKÇE
C.83 İnsanları hayvanlardan ve diğer
canlılardan ayıran en temel özelliği aklıdır. Aklını ve zekâsını kullanabilmesidir.
İnsan aklını kullanabildiği müddetçe kendini diğer canlılardan farklı kılmış
olur. Neslihan YARDIMCI
C.83 Nefis hayvanidir ama insanların
dünyadan zevk almasını sağlar. İyiyi kötüyü ayırır. İnsanın sahip olduğu en
kötü düşmanıdır. İnsan nefsini terbiye edebilir. Mehdi BİNİCİ
C.83 İnsanın bu fani dünyada nefsine
mağlup düşmesidir. İnsanlar nefsine yenik düşerek hayvani özellikleri
bürünebilmektedir. Ama vicdanı ile düşündüğünde insani özellikleri
koruyabilmektedirler. Esra ALİHANOĞLU
C. 83 Nefsi mudaafa
ve özel hallerde sadece hayvanı ve doğal düşünmek durumu daha da çıkılmaz hala
getirir. Bunun yanında akıllı da düşünmek mantıklı çözüm yolu üretmek gerekir. Dinçer KÜÇÜK
C 83- Akıllı olarak zekamızı
kullandığımızda belden yukarı (insani ve vicdani ) olaylara hükmederiz.Akılsız
olarak zekamızı kullandığımızda belden aşağı olaylar bize hükmeder. Şaban ADAŞ
C.83 Ancak cansızlarda,dünyada
insan dışında bilinen varlıkların hiçbirinde zekanın akıllı veya akılsız
kullanımından söz edilemez.Halise
KADİRHAN
C.83 İnsan düşünen ve düşündüğünü
mantıklı bir şekilde uygulayan sosyal bir varlıktır. Aklını kullanmazsa yanlış
yapmaya mahkûmdur. Ayhan YILMAZ
C83)İnsanlar,hayvanlar,canlı
ve cansızlar dünya üzerinde iç içe yaşayıp bir etkileşim içindedir.Bunun için
insanlar hem hayvani hem şeytani hem de peygamber ahlakı içinde düşünebilirler.Hacer BEYTER
C.83 bunun nedeni kuşkusuz akıldır. Allah
insanlara akıl vermiştir ve insanlara bunu en iyi şekilde kullanmasını
istemiştir akılda insanları hayvanlardan ayırıyor. Murat YILMAZ
C.83 Çünkü zekaya sahip tek varlık insandır.Ancak o zekasını kullanıp hem doğal hem akıllı em
de şeytani düşünebilir.
Fatma TUNÇ
C.83 Bir nevi doğru. Ama günümüz de hatta
dünyanın genelinde bazı insanlarım desem çoğu insanlarımı desem bilemem ama zekâsını
kullanırken doğallık bir yana hayvani ve şeytani zekâlarını kullanmayı çok
severler ve ayrıca kullanırken iç duyguları kabarır. Rıfat KOY
C.83.Akılsız kullanılan zekâ esfeli
safiline düşürür, akıllı ve ahlaki hasletler de kişileri alayı illiyine yükseltir. Songül
BAĞIŞ
C.83 İnsanlar zekalarını
kullanmayıp bir işe giriştiklerinde genellikle hüsranla karşılaşırlar. Bu da
şeytani yönü ortaya koyar. Aklını ve zekasını kullanarak hareket edenler
ise insani sıfatını taşırlar. Yasemin
YILDIZ
C.83 Akıl insanlar için en önemli şeydir.
Aklını kullanmadan hareket eden bir insan genellikle hayvani nefislerini
etkisinde kalıp çamura saplanırlar. Oysa aklını kullanan insan daha güzel
düşünüp ona göre
insanca davranır. Nura
DEMİR
C.83 Bazen insanların inandığı örf , adet ve dini kurallarda bazı sonuçlara ulaşılır. Her
ne kadar bazen insan zekasının hayvani ve doğal
sonuçları dışında karar vermeye iter. Çünkü içinde yaşadığı toplum tarafından
pek olumlu karşılanmaz. NAFİH
ASLANCI
C.83 İnsanlar genellikle beden
bakımından olduğu gibi ruhi ve zihni bakımdan da hissetmeye, algılayama, doğru
biçimde düşünmeye ve inanmaya elverişli olarak dünyaya intikal eder. İnsan her
yönüyle doğaldır.Ancak zaman geçtikçe menfaatler doğrultusunda hayvani, şeytani
düşünce ve davranış sistemine kapılabilir. Fatih
KIZILKAYA
C.83.İnsanın kullandığı zekânın sonuçları; eğer akıllı kullanılırsa meleği,
kullanılmaz ise şeytanidir. Coşkun DOĞRU
C83.Cansız varlıklar için zekadan söz etmek pekte mantıklı
değildir. Ayrıca bir kısım insan da zekanın vardığı boyutlar vahşi ve hayvanidir.bu tür insanlar doğaya da büyük zarar
vermektedirler yani Zeka yi insanlığa zararlı şeyler için
kullanılmaktadırlar.Örneğin nükleer silahların üretimi gibi. Cihan YILDIZ
C 83 Meleği ve şeytani de olabilir. Ahmet ŞAHİN
C.83: İnsan nefsi şeytani ve hayvanidir.
İnsan aklını kullanarak peygamber ahlakı doğrultusunda zekâsını güzel ve iyi
yönde kullanırsa alayı illiye makamına çıkabilir. Tam tersi insan nefsinin
hâkimiyeti altına girerse esfeli safiline düşebilir. İnsanlar ancak helal
dairede, özel hallerde nefsini tatmin etmelidir. Aysun AKBAŞ
C.83. İnsan aklını kullandığı için diğer
canlılardan farklı ve özeldir. Davranışları ve tepkileri bu nedenle
bilinçlidir. Gonca ÖNLER
C.83 İnsanı diğer tüm varlıklardan
ayırtan en önemli özelliği düşünebilmesi ve mantığını kullanabilmesidir. İnsan
ancak insani özelliğini kaybettiğinde vardığı sonuçlar hayvani ve şeytani
olabilir. Mehmet KAYASIZ
C.83.Buna en güzel örnek kontrolsüz güç
değildir sözüdür. Karşılaşılan bir duruma insanların isteyerek ve bilerek kötü
karşılık vermesidir. Yani insan iyiliği de kötülüğü de bilinçli olarak
yapmaktadır. Oysa insan dışı varlıkların yaptıkları ise bilinçten uzaktır. Yani
bir kasıt ve amaç aramak yanlıştır. Bunda sadece eksik olan taraf insanların
kötü bir olayı kendi çıkarları çıkarlarını güderek kötüyü iyi karşılamak ve
kötüyü savunmasıdır. Yani haksızlığın olduğu bir durumu kendi çıkarı varsa buna
sessiz kalmak onun yararınadır. Bu tarz davranan insanlar bu düşünce yapısına
sahiptirler. Sariye
OĞUR
C83.
Zekâ insanlarla beraber diğer
canlı varlıklara da belirli alanda ve düzeyde verilmiştir. Ancak insana verilen
zekânın yanı sıra zekâyı da içine alan bir merkezi sistemi yani aklı vermiştir.
Düşünen ve liyakatli bir akıl sahibi yaratılış gayesini de bilir, YARADANI da
bilir. Nerden gelip nereye gideceğini de bilir elbet. Ama zekâ sahipleri hesap
makinesi gibi düşünmede sadece verilen işlemi yapar onun için işlemin sonrası
öncesi önemli değil önemli olan robot misali ona verilen görevi verilen
koordinatlar, talimatlar neticesini sonuçlandırmaktır. Hadi GÜVENER
C. 83 Zaten akılsız kullanılan zeka şer
getirecektir. Akıl ve zeka bir bütündür. Akıllı zeka liyakatli sonuçlar doğurur ve insanidir. Hayvani
davranışlar sergileyen ya cahil y da zekasızdır.Yunus BOLLUK
C83. Hayvanlarda şuurlu zekâdan bahsetmek mümkün değildir onlarda Allah
tarafından verilmiş içgüdüler vardır ona göre hareket ederler Mustafa DAĞDELEN
C.83 İnsanlarda akılsız kullanılan zekanın vardığı sonuçlar ya doğal yada
hayvani ya şeytanidir denilebilir.Fakat nefsi müdafaada
ve özel hallerde ise bu akılsız kullanılan zeka gerçekten aynı sonuçları
verir.Cansızlarda zekanın vardığı sonuçlarda doğaldır.Çünkü insanın dışındaki
dünyada bilinen varlıkların hepsinde zekanın vardığı sonuçlar genellikle doğal
ve hayvanidir zaten hayvanin sonucunda ortaya çıkacak şeyde hayvanidir.fakat bu
insanda gerçekten böyle olmamalıdır.İnsan medenileşmeye çok uygundur ve
zekasını gerçekten kullanabilmeyi başarmalıdır bunu
da
kullanabilmek için hani her zaman kötülemeyerek şeytanı savunmayarak olacaktır. Hülya ACARSOY
C.83 İnsan zekâsını kullanarak melekler
seviyesine çıkabildiği gibi yine zekası ile hayvanlar
seviyesine inebilir. . Leyla SAYDAN
C.83-zekayı iyi kullanırsan doğal
kullanmazsan hayvanidir.BUKET KAYA
C.83.Aklı ile düşünerek hareket edenler
meleği ve insanidir.Düşünmeden hareket edenler hayvanidir.Nefsinin
kölesi olanlar ise şeytanidir. Baran ÖRENÇ
C.83.İnsanlar akıllarını kullanmadan bir
şeyler yaparlarsa bu hevesinin sonuçlarını doğurur.Akıl
kullanıldığı takdirde neticeler anlam kazanır.Aslında insana anlam katan akıl
değimlidir. Yunus ÇELEBİ
C.83 Cansızlarda zekanın
varlığı söz konusu değildir. İnsanları hayvanlardan ayıran en önemli
özelliklerden biri aklını kullanarak zekanın sonuçlarını
bulunduğu sınıfa yakıştırabilmektir. İnsanın dışında dünyadaki bilinen
varlıkların hepsinde zekanın vardığı sonuç doğal,hayvani
veya meleğidir. Nefsi müdafaada bile akıllı kullanan zeka ön planda olmalıdır .Gonca DAL
C.83-Akıllı kullanılan zekanın sonucu söylendiği
gibi insani ve meleksidir. Nefsi menfaat için kullanılan akıllı zekanın sonucu büyük bir kazançtır. Ama eğer akılsızca
kullanılırsa büyük bir kayıptır. İnsan dışındaki diğer varlıklarda zaten zeka yoktur. İlahi talimat veya başı boş
bırakılmış bir şekilde sonuçlar doğururlar. M.EMİN AY
C.83. İnsanlarda zekânın vardığı sonuçlar
farklıdır. Bu insanın nefsi ile ilgilidir. İnsan nefsine hâkim ise zekânın
sonuçları normal doğaldır; ama değilse zekânın sonuçları hayvanidir. Cansızlar
zekâ kullanma gücüne sahip değildirler. Bu yüzden sonuçları doğaldır.
Hayvanların da aynıdır. Hediye KAYA
C- 83 İnsanlarda akılsız kullanılan zekanın ulaştığı sonuçlar çoğu zaman yanlış, eksik veya
olumsuzdur. Ancak akıllı kullanılan zekanın ulaştığı
sonuçlar her zaman doğru tam ve olumludur.
Neşe ÇAPAROĞLU
C.83 İnsanlar akıl ve zekanın
doğru yerde ve doğru zamanda kullanması insani ve hayırlıdır. İnsan akılsız zekayı yani işe yaramaz zekayı doğal hayvani, şeytani
duygulara alet edebilir. Nuray ERGİN
C.83.Eksik yönü meleği ve insani
olabilir. Zübeyir AŞUROĞLU