78.Eğitim
ve öğretimde algıda değişmezlik ilkesini uygulayarak insanlarda güzel ahlak ve
bilgilenme hevesi, refleks ve alışkanlıkları geliştirirken, insanlarda sürekli
yardım ve talimat alma alışkanlığını geliştirme (hür düşünme ve eylemde bulunma
hüner ve iradesini köreltmek) sosyal tufanının farkıdalığının
bilincinde olmak ne demektir?
C.78. Anlaşıldığı üzere her iyi bir kötü
ile desteklenmektedir. Algıda değişmezlik ilkesini uygularken insanların
özgünlüklerini yitirmelerinde rol oynuyoruz. Bu her şeyde vardır. Bir şeyleri
iyileştirmeye çalıştıkça hep bir taraf eksik kalıyor ya da kötüye gidiyor. Bu
hayatın kanunu demesek de içinde yer alıyor. Elif DEMİR
C.78-Algıda değişmezlik ilkesini
uygulamak iyidir.Ama biz algıda değişmezlik ilkesini
de kendimiz için faydamız için araç edebiliyoruz.Bunu da hak ve hukuktan uzak
kalışımıza bağlıyorum Mehmet ERGÜN
C.78 Böyle bir birey kendini aşmış
demektir. Olayları nesnel bir pencereden seyreder. Eğer devlete yöneticilik iş
yaparsa mantıklı adımlar atar. Boş ve başkasını yutmak gibi planlar gütmez. Hem
kendi çevresini mutlu eder hem de yaşadığı çevreye sirayet eder. İnsan
eksikliklerini ve çevresinin bir parçası olduğunu hissederse,ben
bunu yapabilirim ötesini başkasından yardım alır; Bu bir zayıflık alameti
değil,bu bir erdemliktir. İşte biz bunlara oto kontrolü gelişmiş insan diyoruz.
HİKMET ÇITAK
C.78 Eğitim ve öğretimde algıda
değişmezlik ilkesi çocukların topluma ayak uydurması, toplumda
kabullenebilirlik açısından iyiyken üreticilik, yaratıcılık, kendi özgür iradesiyle
eylemde bulunma yönünden öğrenciyi köreltebilir. Şeyda ÜSTEK
C.78. Haksızlık karşısında susmak gibidir. Ya da bir insanı bile bile ölüme terk etmektir diye benzetebiliriz. Berrin
ÖZGÖKÇE
C.78 İnsanlar sürekli olarak kendilerini
geliştirmek isterler. Gerek ahlak yönünden gerekse eğitim yönünden kendilerini
geliştirme aşamasında sergiledikleri her davranışın farkında olmalıdırlar. Neslihan YARDIMCI
C.78 Eğitimde ve öğretimde insanlığın
güvenli geleceği için neleri algılamada aynı anlamı çıkarmaları gerektiği
neleri farklı yorumlayabilecekleri yöntemleri kullanarak insanda güzel ahlak ve
diğer alışkanlıkları geliştirerek sürekli yardım ve talimat vermekle insanı
robotlaştırır. kişi duyular karşısında özgün tepkisini
ortaya koyar. Bu durum bireyi kendi sahip olduğu potansiyeli kullanmaktan çok
başkalarının yönlendirmesiyle hareket eder. Dinçer KÜÇÜK
C.78 Bilgilenme hevesi insanın doğduktan
sonra çevresindeki olayları yorumlama ve bunlara tepkide bulunma arzusunun bir
ürünüdür. Bütün insanlar doğarken güzel ahlakla doğarlar. Eğitim durumlarına
göre şekil alırlar. Mehdi BİNİCİ
C.78 Eğitim ve öğretimde insanlara güzel
ahlak bilgilerini çoğaltma alışkanlıklarını geliştirmek gibi kavramları
kazandırmak için algıda değişmezlik ilkesi kullanılır. Bunun farkında olan
kişide erdem ve güzel ahlak sahibidir. Yasemin
YILDIZ
C.78 Güzel ahlak bütün insanlar için
değişmez bir durumdur. Yani kesinlikle göreceli veya değişken değildir o yüzden
algıda değişmezlik ilkesi ile burumun farkına varılır. Nura DEMİR
C.78 İnsanlara bir şeyler vermeye
çalışırken onları düşünce tembeli yapmak,yani düşünme
dünyalarını daraltmak,kısıtlamak,köreltmek demektir.Yani insanlara bir kavram
anlatılırken,onun hangi açıdan bakarsak bakalım aynı kavram olduğunu ifade
ederken,insanların farklı bir şey düşünmelerini engellemiş oluruz.Mesela bir
uzay mekiğinin de bir taksinin de sonuçta bir araba olduğunu kabul ettirmeye
çalışırsak,onların özgün düşüncelerini, özgünlüklerini onlara kara delik
yapabiliriz.Verdiğimiz kesin bilgilerle insanların farklı düşünceler
geliştirmesine engel olabiliriz.Halise
KADİRHAN
C 78- Güzel ahlak kopyalanamaz ancak
üretilebilir. Şaban ADAŞ
C.78 Algıda değişmezlik ilkesi bu durumun
farkına varmamızı sağlar. Esra
ALİHANOĞLU
C.78.Hür düşünme ve eylemde bulunma hüner
ve iradesini köreltmemek için yardım ve talimat alınmaması gerektiğini anlamak
gerek ve bunları yapmamaktır. Coşkun
DOĞRU
C.78 Bildiğimiz bir doğrunun her yerde
aynı olmasına ve o doğrunun değişmemesidir.
Ayhan YILMAZ
C.78 İnsanları ve toplumu katletmekten
öte bir şey değil ve olamaz da.
Fatma TUNÇ
C.78 İnsanlara duyarlı yaklaşıp
karşılıklı dayanışma ve sevgi saygı içinde en iyi şekilde algıda değişmezlik
uygulanmalı. Murat YILMAZ
C.78 İnsanların beyninde her ne kadar
bazı şeyler değişir ya da değişmez ise de yardım isteme ve yardıma muhtaç olma
refleksi asla değişmez. Çünkü insanoğlu bir ömür yalnız yaşayamaz. Rıfat KOY
C78)Bu soru hakkında bir bilgi
üretemiyorum. Hacer BEYTER
C.78 Çocuklara yardımcı olmak her
öğrencinin görevidir. Onları geleceği hazırlamak , topluma
yararlı bir birey olarak yetiştirmek , ahlaklı , saygılı , terbiyeli , neyi
nerede konuşacağını bilen kişiler olarak toplumda yer almasını sağlamalıdır.
Onların hür düşünmesini sağlamalı ufkunun genişletmesine faydalı olmalıdır.
Toplumla bireyi bütünleştirmelidir.
NAFİH ASLANCI
C.78 Algıda değişmezlik ilkesi, insan
yaşam felsefesine hem olumlu hem de olumsuz izler bırakabilir. Mesela fizikte
bazı şeyleri ihmal edebiliyoruz. Kısacası önemli olan olumlusu varken olumsuzu
sorun haline getirmemek, ona çözüm üretmektir. Fatih KIZILKAYA
C.78 Algıda değişmezlik herkesin bir
konuda hemfikir olmasıdır. Örneğin pembe bir kalemin herkesin
pembe olarak kabul etmesi gibi. İnsanların farklı düşüncelerine karşı
hoşgörülü ve saygılı davranılmalı. Eğer hoşgörüyle karşılanmazsa bu insanlarda
hür düşünme gücünü köreltebilir. Herkes aynı şeyi düşünmek zorunda değildir. Aysun AKBAŞ
C 78 İnsanlara sürekli aynı şeyleri öğretmek ,onlara farklı boyutlarıyla yaklaşamamak ,insanlar
arasında algıda değişmezlik ilkesinden doğan bir sosyal tufan oluşturur. Ahmet ŞAHİN
C.78. İnsanlara balık yemeyi değil balık
tutmayı öğretmek sosyal tufanı önleyebilir.
Gonca ÖNLER
C.78 Hayatın ilk gününden başlayıp
son anına kadar devam eden eğitim ve
öğretim sürecinde öğrenilen her yeni şey algıda değişmezlik kuralı çerçevesinde
zihinde bir yer edinir kişi bir bilgiyi çevresinde ailesinde veya
eğitmenlerinden nasıl öğrenirse aynı sakilde kabul eder v doğruluğuna inandığı
bilgiyi sorgulama ihtiyacı duymaz .dolayısıyla hur düşünce ile kendine ait yeni
fıkır ve eylemler oluşturmak yerine doğruluğuna
inandığı ve daha önce denenmiş eylem ve düşünceleri kabul etme yoluna gider
yaratıcılık kısmen de olsa körelir.örneğin bir çocuğa elmayı anlatırken elmayı
her zaman kırmızı tatlı…vs cisim olarak anlatırız.bundan dolayı çocuğa elma
denildiğinde algıda değişmezlik kuralı çerçevesinde elma denilince aklına bizim
kodladığımız şekliyle gelir.Ancak bir çocuğa elma öğretilmez ise çocuk ilk
gördüğü elma ne diye sorduğunda elma olduğu söylenilirse çocuğun zihnindeki
elma ilk gördüğü elmanın özellikler ile şekillenir.Yani onun gördüğü ilk elma
yeşil küçük ve kurtlu ise elma denildiğinde zihninde her zaman yeşil küçük ve
kurtlu elma şekillenir.bu çerçeveden bakıldığında biz çocuğa güzel olanı
öğretmiş olsak bile çocuğun hur iradesiyle yeni bir şey üretmesinin önünü
kesmiş oluruz. Leyla SAYDAN
C.78.Toplumda oluşabilecek her türlü
olumsuz durum ve felaketlerin farkında olması ve bu olumsuzluklara karşı her
türlü şeye rağmen değişmeyecek tedbirler almak demektir. Baran ÖRENÇ
C.78.İnsanlar böyle bir sistemde kendi
iradelerini başkalarının eline bırakır.Bu da bir nevi
sürüleşmenin sebebidir.Bu şekilde insanlar yönlendirilmeye açık hale gelmiştir.
Yunus ÇELEBİ
C78.Geleceği ve gelecekte insanlığın ve
hayatın varabileceği boyutları görmektir. Her şey eğitim ve dini
inancın bir sonucudur. Cihan YILDIZ
C.78 Gelecekte sağlıksız ve pasif
bireylerin dünyadaki sayısının maksimum seviyeye ulaşmasıdır. Mehmet KAYASIZ
C.78.Eğitim gören bir insanın
karşılaştığı zorluklar hareketler ve davranışlar karşısında eğitimin vermiş
olduğu ağırlıkla direnç göstermesi. Eğitimci bir insanın yaraşır davranışlar
göstermesi. Sariye
OĞUR
C.78
Eğitim ve
öğretimde algıda değişmezlik ilkesini uygulayarak refleks ve alışkanlıkları geliştirirken;hür düşünme ve eylemde bulunmak iradesini
köreltmek, kişiyi dar bir kalıba sığdırmaya çalışmaktır.Yani düşünce metriksini
sınırlamak ve görüş alanını liyakatsizce daraltmaktır. Gonca DAL
C78. İnsanların öğrendiği bilgileri
kodlaması ve beynine yerleştirmesidir Mustafa
DAĞDELEN
C.78- insanların tümü aynı pencereden baktığı zaman farklı çözüm yoları
üretilmez. Herkes aynı yanlışı veya aynı doğruyu gördüğünden birbirlerini
şekillendirecek farklı çözüm yolarlıda üretemez. M.EMİN AY
C.78 Sürekli bir şeyi tekrarlarsan artık
o insanda büyük bir değişmezlik duygusuna yol açabilir.Algıda
değişmezlik ilkesini şu şekilde uygulayabiliriz.Bir sürü nesne arasında bir
nesneyi birden ortaya çıkartırsak bir değişiklik yaparsak ancak o şekilde
insanlarda bu güzel ahlak bilgilendirme hevesini artırabiliriz. Hülya ACARSOY
C.78 Eğitim ve öğretimde algıda değişmezlik ilkesini uygulayarak
insanlarda güzel ahlaklı ve bilgilenme hevesi,refleks
ve alışkanlılıklarını geliştirirken yardımda bulunma ve talimat verme
alışkanlığını insanlara enjekte etmek gerekir.Yunus BOLLUK
C.78-ya bir insan neyse odur onun üstüne
ne yaparsan yap at gözlüğünü takmıştır.algıda
değişmezlikle pekiştirilmiştir.BUKET KAYA
C78. Bence bu balık verme veya
balık tutmayı gösterme ile ilgili, bir insana sürekli yardım ve talimat
verirseniz o insanın iradesini köreltirsiniz söylediklerinizi yerine getiren ve
sizden emir bekleyen bir robot gibi olur.
Hadi GÜVENER
C.78. İnsanlar algıda değişmezlik ile
önyargılı olurlar. Bu onlar için bir eksikliktir. Bu onların sosyal tufanın
bilincinde olmasını engeller. Hediye
KAYA
C- 78
Eğitim ve öğretimde algıda değişmezlik ilkesini uygulayarak insanlarda güzel
ahlak ve bilgilenme hevesi, refleks ve alışkanlıkları geliştirirken, insanlarda
sürekli yardım ve talimat alma alışkanlığını geliştirme sosyal tufanın farkındalığın bilincinde olmak, insanın yanlış giden
sistemsel doğrultunun ayrımına varması demektir. Neşe ÇAPAROĞLU
C.78 İnsanda nesnel algıda değişmezlik
ilkesine göre hareket edilmesi ve uygulanması güzel ahlak ve bilgilenme
hevesini alışkanlık haline getirirken talimat almak ve koyun sürüsü gibi oradan
oraya taşınmak insanların özgür düşünme ve kendini ifade etme yeteneklerini
köreltir. Eğitimcilerin çoğu karmaşık olan konuyu olduğu gibi ve muhatabı
olduğu topluluğu düşünmeden seviyesini bilmeden onlara konuyu anlatmaya
çalışır. Örneğin; şu an bulunan eğitimcilerin çoğu.
2. İnsanların çoğu kendi gerçekleriyle çevrenin
gerçekleriyle eleştirip örtüşenlerinden başlayıp örtüşmeyenlerin nedenini
arayacağı yerde onları karanlıklara iterek toplumun ve çevrenin kara delik
oluşturmasına neden olmaktadır. Nuray
ERGİN
C.78.İnsanları eğitip güzel ahlak
vermekle, onların aynı olaya aynı tepkileri vermelerini beklemek yanlıştır. Zübeyir
AŞUROĞLU