75.Eğitimcilerimiz,
öğretmenlerimiz, politikacılarımız ve siyasetçilerimiz...vb
neden topluma güzel ahlak örneği olamıyorlar?
Sistem
onları tahrik ediyor ve hırçınlaştırıyor olabilir mi?
Sistemi mi
güzel ahlak kurallarına uydurmalıyız yoksa insanların ahlakını mı vahşi
yönetim, eğitim ve rejim sistemlerine uydurmalıyız?
İpucu;Batı
ömrü tamamlanmış dinlerini kötüye kullanan sahte ahlaklı ortaçağ din ehlinden
yakasını kurtarmak için laiklikle kendini biraz rahatlatmış
gözüküyor.İslamiyet'te bir tek bilim insanının burnu kanamış değil, bu kaftanı
hak etmemiş ve peygamber ahlak kurallarını farz ve sünnet kılar.
C.75. Eğitimcilerimiz, öğretmenlerimiz,
politikacılarımız bulundukları konumları gereği topluma güzel ahlak örneği
olmak zorundadırlar. Bu durumda da ister istemez bu insanlar üzerinde
psikolojik bir baskı kuruyor. Toplum bütün yükünü o insanlar üzerine yıkıyor.
Herkes istediği her şeyi yapıyor. Çünkü bunları düzeltecek ve düzeltmeyle
yükümlü olduğunu düşündüğü eğitimci, öğretmen ve politikacıların varlığına
güveniyor. Bütün bu ağır yükü üzerinde hisseden eğitimci, öğretmen, politikacı
vs kötü gidişe dur diyemeyince düzeni değiştiremeyince kendini yetersiz, eksik
hisseder; böylece bu yıkımla gittikçe tahrik olur. Hiç şüphesiz sistemi güzel
ahlak kurallarına uymak gerekir. Bilmeliyiz ki güzel ahlakın timsali Peygamber
efendimiz sistemin bütün eziyetlerine ve işkencelerine rağmen onlara uymamış
bilakis büyük bir toplumu kendi güzel sistemi güzel ahlak kurallarına
uydurmuştur. Bundan yola çıkarak sistemi güzel ahlak kurallarına uydurmanın
imkân dâhilinde olduğuna inanırsak işimiz daha kolay olur ve bu uğurda daha
emin adımlarla ilerleriz. Elif DEMİR
C.75 –Güzel ahlak dinin getirisidir.Din dışı hareket ederseniz din dışı sonuçlar
verirsiniz
-Sistemi güzel ahlak kurallarına
uydurmalıyız Mehmet ERGÜN
C.75 Devlet hangi kurumda bulunursa
bulunsun önemli olan senin aldığın ücreti helal ettirmeye çalışırsan,toplum
için güzel bir kişilik ortaya koymuş olursun.Kendi menfaati için çalışsa
devleti kullanıp,elbette bizim gibi rüşvetçi insanlar ortaya çıkar.Sistem ne
kadar iyi olursa olsun bunu tatbik sahası kendi çıkarları için kullansa
dünyanın en güzel sistemi de getir ne çare.Peki bunların ne derdi var ki böyle
yapıyorlar?ya aldıkları ücret azdır yada bulunduğu konumu kullanmak
isteyişidir.Biz insanlarımızı dini kurallar bütünü içerisinde yetiştirsek
toplum nefes alır.İllaki bir memurun başına bir zabit dikemeyiz;ama dindar
olursa kendini kontrol etme mekanizması gelişir,adaletli davranışlar sergiler. .Hikmet ÇITAK
C.75 Sistemin onlara sağladıkları
olanaklar doğrultusunda hizmet veren eğitimciler ve siyasetçiler sistemin
yanlışlığından dolayı tahrik olup daha az performans gösterirler. Doğal olarak
bu da onların güzel ahlakını etkiler. Güzel ahlak kurallarına göre eğitim ve
rejim sistemini uydurmalıyız. Şeyda ÜSTEK
C.75.Bir toplum peygamber ahlakına uygun hareket etmezse ve kâinatın efendisi
olan Hz. Muhammed(s.a.v)sünneti seniyyesine tabi
olmazsa o toplum güzel ahlakı kazanmaz. Sistem eğitimcilerimizi, öğretmenlerimizi
tahrik ediyor olabilir öncelikle sistemi güzel ahlak kurallarına uydurmalıyız.
Sistemin güzel ahlakı ile politikacılarımız ve siyasetçilerimiz de topluma
güzel ahlak örneği olurlar. Berrin ÖZGÖKÇE
C.75 Öncelikle buna neyin yol açtığı
araştırılmalıdır. Eğitimcilerimizin topluma güzel ahlak örneği teşkil
edememelerinin altındaki nedenler bulunmalıdır. Yürürlükte olan sistem bu
sorunun başlıca sebebidir. Toplumda yerini almış sistem güzel almak
çerçevesinde sunulmaya çalışılırsa çok daha güzel bir işleyiş meydana
gelecektir. Neslihan YARDIMCI
C.75 Uygulanan sistemler insanın
kendisinden yabancılaşmasına sebep olmuştur. Eğitimciler, politikacılar,
siyasetçiler sistemin gerektirdiği şekilde yaşantı oluşturmak zorunda
bırakılıyor. Sistem onların güzel ahlak sergilemelerini engelliyor. Sistemin
güzel ahlak kurallarına göre revize edilmesi; bu sistem içinde bulunan
insanların da davranışlarını değiştirip güzel ahlak sergilemesine olanak
sağlayacaktır. Dinçer KÜÇÜK
C.75 Güzel ahlak örneği sergileyen
öğretmenlerimiz, eğitimcilerimiz ve siyasetçilerimiz vardır. Güzel ahlak örneği
sergilemeyenlerin yetişme ya da yetiştirme tarzlarına, inanışlarına bağlı bir
davranıştır. Mehdi BİNİCİ
C.75 Kendileri güzel ahlaka sahip
olmadıkları için topluma da örnek olamıyorlar. Sistemin kalıplaşmış şekline de
bürünmüş olabilirler. Sistem neyi gerektiriyorsa onu uyguluyorlardır. Tabi ki
sistemi güzel ahlak kurallarına uydurmalıyız. Yasemin YILDIZ
C.75 Çünkü başarmak
,hakim olmak gibi hayvani nefisleri insan olmalarının önüne geçiyor.
İnsan bile olmayı başaramayanlar nasıl olurda insan örneği olabilirler. Nura DEMİR
C.75 Belki bizler değerli seçimler
yapamıyoruz.Başımıza getirdiğimiz insanları,ahlaklarını bilmeden,belirli
ölçütleri göz önüne almadan seçiyoruz.Ama bu bizim hatamız değil tam
anlamıyla,bu daha çok sistemin hatası.Sistemde alt yapı eksikliği
var.Peygamberler zamanında, dört halife devrinde böyle bir karmaşa yoktu,çünkü
güzel ahlaklı insanlar seçilirdi.Eğer bir insanın kişiliği yerine oturmamışsa
sistem de onu tahrik edemez diye düşünüyorum.Ya da benim bilmediğim şeyler var
derinlerde…! Ayrıca topluma örnek olması gereken
liderlerin, insanları yönlendirmekten, kendilerini düzeltmeye, eksiklerini
tamamlamaya fırsatları olmuyor sanırım!...Halise KADİRHAN
C 75-Çünkü vahşi sistem onları güzel
ahlaktan uzaklaştırıp hırçınlaştırıyor ve onları vahşi sisteme uyduruyor. Şaban ADAŞ
C.75.Eğitimcilerimiz, politikacılarımız
yaptıkları işlerde kendisini dinden ve dolayısıyla güzel ahlaktan soyutlamış
batı sistemini örnek aldıklarından kendileri de topluma güzel ahlak örneği
olamıyorlar yani sistem onları hırçınlaştırıyor. İnsanları vahşi yönetim
sistemine değil de sistemi güzel ahlak kurallarına uydurmak gerekir. Songül BAĞIŞ
C.75 Güzel ahlak anlayışını
yaşayamadıkları için bunu da topluma yansıtamıyorlar. Bir topluma güzel ahlak
aşılattırmanın en etkili yönü insanın kendi üzerine bunu uygulamasıdır.
Kısacası insanın kendisini ve aktarmak istediğini doğru tanımlamasıdır. Esra ALİHANOĞLU
C.75.Bulundukları konumun idrakinde
olmadıkları için farklı çıkarlar/çıkarımlar peşinde oldukları için, peygamber
ahlakıyla ahlaklanılmadığı için olabilir.
Kişisel
çıkarların neticesi olabilir.
Peygamber
ahlak kurallarını yaşayan bireyler yetişse bu sistem düzelir. Coşkun DOĞRU
C.75 Eğitimci insanlar sistem tarafından
etrafı sarılmış kendilerini sistemin merkezinde hissetme gibi bir olanak
sezmişler. Ayhan YILMAZ
C.75 Evet kesinlikle sistem onları tahrik
ediyor ve hırçınlaştırılıyor.Eğer öyle olmasaydı bu
kadar kötü düşünüpte birbirini anlamak nasıl mümkün
olacaktı.birileri kötülüğü fısıldıyor kulaklarına sanki.
Fatma TUNÇ
C.75 Sistem istediklerini dayattığı doğal
olarak bunlarında sisteme uyma zorunluluğu güzel ahlak örneği uygulamalarını
bırak sistem sayesinde kendileri de güzel ahlaktan yeterince pay almamıştırlar
ki örnek olabilsinler ama varsa istenirse yapılabilir. Güzel ahlaklı yaşanmak
isteniyorsa ve bu hususta caba varsa sistem ahlaka göre düzenlenir. Murat YILMAZ
C.75 İnsanların ahlakını vahşi yönetim,
eğitim ve rejim sistemlerine uydurmamız ne kadar mantıklı olabilir. Söyleyeyim,
boş bi düşünce. Bi kere
eğitimciler, öğretmenler, politikacılar, siyasetçiler... v.b.
topluma güzel ahlak örneği olamıyorlarsa bunda sadece sistemin değil herkesin
suçu var. Onları seçen bizleriz. Onları seçerken hangi birimiz ahlak kriterine göre seçiyoruz. Bir veya iki kişiyiz. Rıfat KOY
C75)Bozuk bir toplumu politikacısı,siyasetçisi,öğretmenleri
ve eğitimcisi de bozuk olur. Evet sistem tahrik ediyor,sistemi
güzel ahlaka uydurmalıyız Hacer BEYTER
C.75 Üzülerek belirtmeliyim ki Türkiye de
verilen eğitim sistemi sayesinde yetişen öğretmen , siyasetçi
ve benzeri meslek alanlarındaki şanslar kendi çıkarları doğrultusunda hareket
ettikleri için ahlak onlar için ikinci planda kalıyor. Ben merkezcil bir yapıya
sahip oldukları için her şey benim lehimde olsun derler. NAFİH
ASLANCI
C.75
Büyüklerde büyüklüğün alameti
hoşgörü ve kendini bilmekten geçer.Küçüklerde
büyüklüğün alameti kendini büyük hissetmektir. Önemli olan bir şeyin ucunu
tutup sallamak değil, doğru sallamaktır.Güzel ahlak kuralları toplumu toplum yapan en
önemli etkendir.Sabittir. Topluma enjekte edilmiştir. Sistemi alıp bu kurallar çerçevesine oturtmalıyız Fatih KIZILKAYA
C.75 Eğitimcilerimiz,
öğretmenlerimiz, politikacılarımızın ve siyasetçilerimizin topluma güzel ahlak
örneği olamamalarının nedeni sistemin onları tahrik ediyor ve hırçınlaştırıyor
olmasından kaynaklanıyor. Var olan sistemin insanları hırçınlaştırmasının
nedeni en güzel ahlaka sahip olan peygamber efendimizin ahlakından, sisteminden
uzaklaşmış olmasından kaynaklanıyor. Sistemi güzel ahlak kurallarına
uydurmalıyız. Çünkü sistem güzel ahlak kuralları üzerine olursa insanlarda buna
uydukça ahlakları da düzelecektir. Aysun AKBAŞ
C 75 Böyle bir ülkede
,ekmeğin aslanın karnında olduğu bir dönemde eğitimcilerimiz
,öğretmenlerimiz v.b. karınlarını doyurmanın derdinde olduklarından dolayı ve
sadece para kazandığı bir yer olarak nitelendirdiği için bu ülkeyi ve devleti
bu yüzden güzel ahlak örneği olmaları olanaksız gibi görünüyor. Ahmet ŞAHİN
C.75. Güzel ahlaklı olmak kişinin eğitimi
ve karakteri ile ilgilidir. Sistemi uygun hale getirmek daha doğrudur. Gonca ÖNLER
C.75 güzel ahlakın ölçütünü
bilmediklerinden ya da sistemi çıkarlarıma çalıştırabilecekleri şekilde
algıladıklarından sistemin kendilerine yeterli bilgi ve uygun ortam şartlarını
sağlayamadığından kaynaklanıyor olabilir. Sistem kendi yaşam menfaatlerine göre
düzenlenmiş ve güzel ahlak kurallarına aykırı olabilir. Egemen güçlerin
hizmetine uygun düzenlenmiş olabilir.
Sistemi
güzel ahlak kurallarına uydurmalıyız.
Leyla SAYDAN
C.75.Sistem eğitimciyi yetiştirir,eğitimci
öğretmeni,politikacıyı,siyasetçiyi yetiştirir,Sistemde bir bozukluk ya da bir
aksaklık varsa bu sorun diğerlerine lanse eder.Yani gömleğin ilk düğmesi yanlış
bağlandığın da diğer bütün düğmeler yanlış bağlanılır. Baran ÖRENÇ
Sistem zaten güzel ifade olanı ediyor.Sistemi
güzel ahlak kurallarına uydurmalıyız.Vücudumuzdaki sistemlere bakın ne kadar
kusursuz,güzel bir şekilde çalışıyorlar .Baran ÖRENÇ
C.75.Eğiticiler ve öğreticiler her zaman
kötü örnek olmuyor bazen iyi şeylerde yapıyorlar.Fakat
siyasetçiler güzel ahlak timsali olamazlar.Çünkü onlar kendi hırslarının
kurbanı olmuşlardır.Tabi ki sistem siyasetçileri tahrik etmektedir.Sistemi
güzel ahlak kurallarına uydurmalıyız. Yunus ÇELEBİ
C75.Hem sistemin bozukluğu ve bunun
sonucunda da salpam uygulayıcılarının yetişmemesi ve başarısız olmaları
liyakatli ve güzel ahlak sergileyememeleri hem siyasetçileri hem de bunları
yetiştiren hocaları liyakatsiz bir durumla baş başa bırakmıştır. Tabi ki eğitim
sisteminin bozukluğu nedeniyle yetişenlerde tarihçi ve hırçın olabilmektedirler.Bu derece insanların yetişmesi sadece
eğitim sisteminden kaynaklanıyor demek yanlıştır. Bazı insanların doğasında liyakatsizlik vardır.Dolayısıyla
hem eğitimin bozukluğu hem de insanların bozukluğu bu durumu ortaya
koymaktadır.Sistemi değiştirmek bir nebze de olsa faydalı olacağına inanıyorum. Cihan YILDIZ
C.75. Devletin benimsemiş olduğu politika
sisteminden ve getirilen eğitim anlayışından dolayı güzel ahlak örneği
olamıyorlar. Eğer devlet politikası yön değiştirip insanlara daha uygun toplumu
kaynaştırıcı, toplumun refah düzeyi yüksek tutacak tam anlamıyla demokrasi
yaşamını benimseyecek bir politikaya geçerse o zaman insanlar güzel ahlakı
teşkil edebilecek konuma gelirler. Sariye OĞUR
C.75 Sistemde bir bozukluk varsa bu
sitemle eğitilen eğitimci, eğitimcinin eğittiği öğretmen, politikacı ve
siyasetçi de topluma faydalı olamaz
Olabilir fakat fıtratları bozulmaya
uygun değilse sistemin olumsuz bir etkisi olamaz
Sistemi güzel ahlak kurallarına uydurursak daha mantıklı
olur. Mehmet KAYASIZ
C.75
Bu,tamamen
sistemin amacından sapmasıyla meydana gelen bir durumdur.Menfi çıkarlar ,güzel
ahlakı resesifleştirip,ene hırsını dominantlaştırıyor.Günümüz şartlarına göre
insanların ahlakı, amacından sapmış rejime ve liyakatsiz eğitim sistemi içinde
mahkum edilmeye çalışılıyor. Gonca DAL
C75. Hemen hemen
her meslek gruplarında iyi ve kütü insanlar olabilir bu mesleklerde de kötü
niyetli insanların bulunması normaldir.
Mustafa DAĞDELEN
C.75-Güzel ahlak olamayışların sebebi sistemin onları tahrik ve
hırçınlaştırıyor olmasıdır.Kendilerin tembel
davranarak gerçeğe yönelik adım atamamalarıdır.Bana göre sistemi güzel ahlak
kuralarına uydurmalıyız.Peygamber ahlakıyla ahlaklaşmış sistemi incelediğimizde
birde batı sistemini incelediğimizde farkını bariz bir şekilde görürüz. M.EMİN AY
C.75 Topluma güzel ahlak örneği olamıyorlar.Çünkü eğitimcilerimiz öncelikle kendilerini
düzeltmeli,kendi nefislerine bir şeyler anlatmalı,kendilerini bir yerlere
getirmeli daha sonra söz söylemeyi öğrenmeleri lazım ama bunu eğitimi
verilmediği için kurumlarımızda sadece şunları şunları
öğreteceksin eğitimi vereceksin verildiği içinde hani bu yere
varamıyorlar.Bunun yapılabilmesi içinde kesinlikle
eğitimcilerimizin,öğretmenlerimizin,politikacılarımızın eğitilmesi lazım. Hülya ACARSOY
C.75 Sistem onları tahrik ediyor. Buna
izin vermemek için sistemi güzel ahlak kurallarına uydurmalıyız.Yunus BOLLUK
C.75-o mevkilerde birşeyler
var herhalde en dürüst insan bile oraya çıkınca yolundan şaşıyor çünkü
çevresinin etkisinde zorlanıyor.BUKET KAYA
C75. İnsan sürekli canlı ve
cansız çevresi ile etkileşim içerisindedir onları etkilediği gibi kendiside
onlardan etkilenir ve tepkilerini de bazen doğal olarak yansıtıyor. Daha evvel
söylediğim gibi menfaatler ve bazen de hayat şartları imkânları istenmedik
davranışları ortaya çıkarabilir. Hadi
GÜVENER
C.75. Kendi ideolojilerinin etkisinde
oldukları için bu onları kötü amaçları uğruna harekete geçirir. Bu da onlara
kötü ahlak sergilemelerine sebep olur. Önce insanları değiştirmeliyiz. Çünkü
insan kendi iradesiyle hürdür. Sistemde ne kadar çarpık durumlar olursa olsun
insan bunu yapmadığı sürece sistem insanı etkilemez. Bu yüzden insanı o bilince
önce ulaştırmamamız lazım sonra sistemi değiştirmek gerekir. Hediye KAYA
C-75 Eğitimcilerimiz,öğretmenlerimiz,
politikacılarımız..vb topluma güzel ahlak örneği
olamamasının en temel nedeni; mevcut sistemin onların hırçınlaşmalarını
sağlayıp, toplumların güzel ahlaka sahip olmalarını engelleyerek kendi
çıkarlarının tehlikeye girmesini engellemek istemesidir.
Sistemi güzel ahlak kurallarına uydurarak,
daha yaşanır, daha özgün ve daha güzel bir dünyaya ulaşmış oluruz. Neşe Çaparoğlu
C.75 Eğitimciler politikacılar güzel
ahlak örneği sergileyemezler. Siyasetin verdiği yetkileri kullanarak terbiye
sınırlarını aşmaktadırlar. Sistemi adaletli ve güzel ahlak kurallarına
uydurmalıyız. Sistem onları tahrik ederek birbirleriyle kavga ve tartışmaya
sürüklemektedir. Nuray ERGİN
C.75.Türkiye yabancı ülkelerdeki
sistemleri olduğu gibi aldığı için insanlarımızın din, kültür, gelenek ve
alışkanlıklarını dikkate alınmadan direk uygulanıyor. Bu sıkıntılara sebep
oluyor. Zübeyir AŞUROĞLU