67.21
yüzyıldan önce ilmen dinlerle nesnel bilimin (bilim) değme noktaları
peygamberlerle kenetlenmesini HZ. Muhammed’le tamamlanmıştır. 21 yüzyılda
nesnel bilimsel (bilimsel) gelişmeler değme noktaları zaman ilerledikçe
kenetlenmesini tamamlayarak insanların birbirini daha doğru anlama olanağı
ortaya çıkacaktır. Önermesini gerekçeli ret ediniz
C.67.İnsanların birbirlerini daha iyi
anlamaları ve kenetlenmeleri için aynı düşünce ve yapıya sahip olmaları
gerekmektedir. Fakat günümüz insanları her biri farklı konulara meraklı ve
ilgili olduğunda ve her insan çeşitli düşünceler beslendiğinden ortak bir
düşünce doğmayacak ve anlama iyileşmeye değil karmaşıklığa doğru
gidecektir. Elif DEMİR
C.67 Tüm ilimler Allah(cc) katındadır . Bu Hz Muhammed(asv) ma gönderilen Kuran ile ilan
edilmiş ve Dünya var olduğu sürece böyle olacaktır .Çünkü
“zaman ihtiyarlaştıkça Kuran gençleşir. “ifadesiyle gün geçtikçe Kuran’ın
gösterdiği gerçekleri günümüz bilim insanları göstermektedir. Mehmet ERGÜN
C.67 Bir sonra gelen peygamber
,bir önceki peygamberin hükümlerini iptal eder.Bunun ile hayatına bir
katkısı olan insan buna karşı çıkar bunları göz ardı edilmez.Günümüzde Avrupa
birliği açık olarak bir Hıristiyan kulübüdür
açık ve anlaşılmaktadır .İnsanlar birleşmesi gereken yerde aşılmaz sıra
dağlar karşısına çıkartır.Seni yokmuş gibi hükümler yayarlar seni kendine denk
tutmaz ve aynı sofraya oturmaz.Sen onun gözünde 3,4. dünya ülkesisin ve bunun
gibi bir sürü türetilebilir. .HİKMET
ÇITAK
C.67 Nesnel bilim birbirini daha doğru
anlama olanağı sağlar fakat değme noktasına ulaşamaz. Çünkü bulunan ve kabul
edilen ispatlanan gerçeğe her geçen yeni bir şey eklenip kabul gördüğü için
değme noktasından bahsedemeyiz. Sadece bilimlerin birbirini tamamlama olanağını
sağladığını söyleyebiliriz. Şeyda ÜSTEK
C.67.
Bunun cevabı
66 sorunun cevabı ile paralel düşüncededir. Berrin ÖZGÖKÇE
C.67 insanlar bilimsel çalışmaların
kenetlenmesiyle sadece ortak bir bilgi çatısı altında toplanma ve bilimsel
gelişmelerde hemfikir olma sonucuna ulaşabilirler. İnsanların birbirlerini
anlamsı ise daha çok insanların dünya görüşleri ve inançlarıyla ilgilidir. Neslihan YARDIMCI
C.67 Tamamlanmış bir kenetlemenin daha
sonraki gelişmelerle değme noktaları arasındaki bağlantılar artamaz. Dinçer KÜÇÜK
C.67 Günümüzde dinler arası barış
niteliğinde dünyanın birçok yerinde bir araya gelen din görevlileri birlik ve
barışı simgelediler. Mehdi BİNİCİ
C.67 Hz.Muhammed A.S’dan sonra
21.yüzyılda ilim ve bilimin ayrılmasıyla insanlar arasındaki gönül bağları
zayıflamıştır.’’İlimsiz bilim olmaz’’diyoruz ya insanlar sadece deney ve
gözleme önem vermiş ancak bilimin ardındaki mutlak gerçeği görmezden gelmişlerdir.İlim ve bilimin ayrılması kültürler
arası,inançlar arası farkı açmıştır.Ve insanların birbirlerini daha doğru
anlaması bir yana,anlamak bile zorlaşmıştır.Halise KADİRHAN
C.67 Bilimsel gerçeklerin dine
uyarlanması ile ortaya çıkan ilmin peygamberimizle kenetlenip zaman geçtikse bu
kenetlenmenin güçlenip insanlığın ortak paydası olması ile elbette ki
insanların birbirlerini daha iyi anlama olanağı ortaya çıkarmıştır. Esra ALİHANOĞLU
C.67 Peygamber efendimiz bilimin ve
ilmin merkezindedir. Ondan sonra sürekli gelişmiştir. Bilim geliştikçe insanlık
tarihi peygamber ahlakından uzaklaşmaktadır. Yasemin YILDIZ
C.67 21. yüzyıldan önce ilmen dinlerin
nesnel bilimle kenetlenmiş olması 21. yüzyıl ve sonrasında bu kenetlenmenin
devam edeceğini göstermez. Nura DEMİR
C 67-Ret edilemez Çünkü Resullullah insanlığın başına takılmış bir taçtır. Şaban ADAŞ
C.67 Günümüzde yeni gibi görünen birçok
bilimsel çalışmalar aslında on dört asır önce Peygamber efendimiz(sav)
tarafından uygulanıyor ve biliniyordu kısacası bu dönemdeki bilimsel çalışmalar
o dönemin tekrarı niteliğindedir. Songül
BAĞIŞ
C.67 İslamiyet bütün dinlerin
bütünleyicisi olarak insanlığa gelmiş ve bütün insanlığın kurtarıcısı Nebiyle
şereflendirmiştir. Günümüzden 14 asır önce bilim adına hiçbir şeyin olmadığı ceziretul arapta Nebinin
söyledikleri ve mukaddes kitabın öğrettikleriyle günümüz biliminin söyledikleri
aynen örtüşmektedir. Bu da dinlerin insanlara faydalı bilgiler verdiğine
denktir. NAFİH
ASLANCI
C.67 Her ilim kaynağı, dini ilimden
geçer. Dini ilimden geçmeyen ilim, gerçeklik payı azdır. Ne zaman ki dini ilim
süzgecinden geçirilirse gerçeklik payına o zaman ulaşabilir. Fatih
KIZILKAYA
C.67 Peygamber yolunda gitmek tabiidir. Ayhan YILMAZ
C67)Hz.Muhammed ile kenetleşen bilimin
doğru olabilir ama insanların birbirine düşman olduğu bir dünyada yüzü
barındıran dine sahipse de insanlar birbirine çıkar yolundan başka hiçbir
mantıkla diyalog kuramazlar.Hacer BEYTER
C.67 İnsanlar birbirini anlasaydılar
zaten bu zamanında olurdu. İnsanlar belki bir takım özellikleri de ortaya
koyarak bunu daha iyi bi hale getirir. Rıfat KOY
C.67 Bilin her zaman gelişir ve ilerler
tabi temelleri son peygamber Hz. Muhammed RA ile doruk noktasına ulaşmıştır ve
gereken her şey en mükemmel şekline gelmiştir şüphesiz bunun başka cevabı ve
açıklaması yoktur eğer bu böyle olmasaydı son peygamber olmazdı.
Murat YILMAZ
C.67 ilmen dinlerle nesnel doğa bilimlerin
değme noktalarını peygamberler bir noktada birleştirmiş ki insanlar abuk sabuk
gerçek diye tanımlanan yanlışlara kafa yormasın diye.Hz
Muhammet A.s ile bu döngü tamamlanmıştır.Peygamberimiz uzun bir süreyi de
dinleri ilmi v
e bilimi
kenetlemiştir.
Fatma TUNÇ
C.67 21.yy’ dan önce ilmen
dinlerle nesnel doğa bilimlerin değme noktaları hep paralel ilerliyordu. Ve Hz.
Muhammed AS’ la son bulmamıştır. Ondan bir süre sonra da paralel ilerleyişi
devam etmiştir. Bilim ve din, insanların artık kendi akli iradeleriyle farklı
dinlere mensup olarak birbirini anlamamaya başlamasıyla ayrılmıştır. Aysun AKBAŞ
C.67.Bilim ilmin kapsamındadır. İlmin
yardımı alınmadan bu olanaklar olamaz. Coşkun
DOĞRU
C 67 Bilim ve teknolojinin ilerlemesiyle
insanların birbiriyle canlı bir şekilde diyalogları azaltacak,insan
asosyal bir yapıya bürünecektir.Bu da insanların birbirini daha doğru
anlayamamasına yol açar. Ahmet ŞAHİN
C.67. Bilimsel gelişmeler doğadan ilham
alarak gelişmektedir ancak bilim doğadaki doğal dengeyi tam olarak taklit
edebilmiş değildir. Gonca ÖNLER
C.67. Din ve bilim felsefeleri kesinlikle
birbirine zıt kurumlardır. Din bilimi anlama, doğrulama noktasında negatif
çizgiler ortaya koymaktadır. Sonuçta din dogmatik bilim progressive bir yapıya
sahiptir. İçinde bulunduğumuz yüzyıldaki kilise sistemi bilime karşı birçok
olumsuz anlayışı geliştirme noktasında ortak bir paydaya sahiptir. Sariye OĞUR
C67.Eğer böyle bir durum olsaydı en
güzel ahlaklı peygamberimiz zamanında olurdu. Onun zamanın da insanlar
birbirini anlamamışlarsa ondan sonra mümkün olacağını sanmıyorum. Zaten bugün o
durumu açıkça ortaya koyuyor olayların olmadığı bir gün hatırlamıyorum. Cihan YILDIZ
C67. Eğer öyle olsaydı insanlar Hz
PEYGAMBER zamanında olduğu gibi birlik ve beraberlik bayrağını çekerlerdi yıllarca
kardeş kanı dökmezlerdi. İran-ırak veya kerbela vb. ve tabiî ki dünya savaşları da bu durum tersi
gerçekleştiğini bize tüm ayrıntıları ile örneklendiriyor. Hadi
GÜVENER
C.67 Bu soru için 66. sorunun cevabı
aynen geçerlidir. Mehmet KAYASIZ
C.67.66. soru ile aynı soru Baran
ÖRENÇ
C.67.Yeni bir dini ortaya çıkması ile
dinler arası rekabet oluşmuştur.İnsanlar diğer dinin
mensuplarını anlamaktan çok ötekileştirme yoluna gitmişlerdir.Yani insanlar
daha da zıtlaşmaya başlamışlardır. . . Yunus ÇELEBİ
C.67 Nesnel bilim ve ilmen dinin
kenetlenmesi, peygamber efendimiz döneminde insanların dini kabul etmesi ve
benimsemesini çok büyük katkı sağlamıştır. Bilim yığılarak gelişir ve ilerler,
ilimle kenetlenir fakat hiçbir zaman durmaz.Yani ;21.
yy ve ilerleyen yüzyıllarda bilim
ilerlemesini sürdürecektir ama bilimin ilime açılan kapılarını açmamakta ısrar
edenler olacaktır ki bu,insanların birbirlerini anlamakta zorluk çekmeleri
demektir. Gonca DAL
C.67 İlim semavidir ve peygamber
efendimizden sonra ilim kapısı kapanmıştır. Din bilime kabul getirmiş ve bilim
ilimi ispatlamaktadır.Bilim ilimi ispatladığı sürece
İslami değerler insanların yaşam dönüsünde, düşünce ve amel tarlasında yeniden
canlanıp filizlenecek ve dünyaya hakım
olacaktır. Leyla SAYDAN
C.67 Peygamber efendimiz hem yaşayışıyla
hem de söyledikleriyle bilimle dini barışık olduğunu kanıtlamıştır ve bunu bir
kuşa benzetmiştir.Bilim ve din kanadıyla ancak
uçabilir bir kuş. Hülya ACARSOY
C.67. 21. yy’dan sonra insanlar dinden uzaklaşarak
birbirilerine düşman kesilmişlerdir. 21. Yy sonunda savaşlar, zülüm ve hayvani
duygular çoğalmıştır. Yunus BOLLUK
C.67-ve onların yanlış biçimde
anlamaları ortaya çıkar.BUKET KAYA
C.67-Kenetlenmiş olanı öyle bir karmaşık hala
getirmişler insanları birbirlerini anlayacakları yerine iki bilinmeyen gibi
birbirlerini anlamaz hale gelmiştir. Bizim dönemi ele alırsak bilim geliştikçe
insanlar birbirlerine düşman oluyorlar. M.EMİN AY
C.67. Hz. Muhammed (s.a.s) zamanında
bilim ve ilmin değme noktaları kenetlenmiştir. Bu 21. Yy da kenetlenme durumu
güçlenmesinin aksine zayıf düşmüştür. Çünkü bilim adamları kendi ideolojileri
doğrultusunda hareket etmektedirler. Bugün en bilimsel dergilerde bile evrim
yandaşı olmayan bilim adamı yazı yazamıyor. Bu ideolojileriyle hareket
ettikleri için 21.yy da bu kenetlenmeden bahsetmemiz mümkün değil. Hediye KAYA
C.67 Bilimsel gelişmelerin değme
noktaları gelişmiş ve kenetlenmiş olmasına rağmen insanlar hala bir birini
anlamakta güçlük çekiyor ve iletişim kopuk. Nuray ERGİN
C- 67 21
yüzyıldan önce ilmen dinlerle nesnel doğa bilimlerin (bilim) değme noktaları
peygamberler aracılığıyla kenetlenmiş, 21. yüzyılda bu kenetlenme zaman
ilerledikçe tamamlanacak ve insanların bilinç düzeyleri yükselerek aynı
seviyeye gelecektir. Bu sayede insanlar arası diyalog gelişecek ve birbirlerini
doğru anlama olanakları ortaya çıkacaktır.
Neşe Çaparoğlu
C.67. Daha doğru anlama olanağı artmış
ama yeni durumlara karşı eski bilgi ve tecrübelerden yararlanmıştır. Zübeyir AŞUROĞLU