62.Medeni,
hayvani, asri ve şeytani cesaretler arasında ne fark vardır?İnsan
için en liyakatlisi hangisidir neden? Birer örnek veriniz.
C.62.Medeni
cesaret: bireyin ortam şartları, içinde bulunduğu durum ve kişisel doğrularına
göre göstereceği cesarettir.
Hayvani
cesaret: İçinde bulunduğu durum umurunda olmaksızın sadece kişisel istekler
doğrultusunda(bireysel ego) aşırı isteme ve bilinçsiz cesaret durumudur.
Şeytani
cesaret: Kişinin isteklerinin farkında olduğu halde ve yol açacağı sonuçlara
rağmen istediği şeydir. Yani istediği şey doğrultusunda ne olursa olsun onu
başarma cesaretidir.
İnsan için en liyakatlisi yine medeni
cesarettir. İçinde bulunulan durum, kişisel arzular ve sonuç düşüncelerine göre
ortak her bir doğruyu içeren cesaret yaklaşımıdır. Elif DEMİR
C.62 Hayvani, asri, ve şeytani
cesaretlerde zülüm öne çıkar . Medeni cesaretlerde hak
hukuk ortaya çıkar .insan için medeni cesaret en
liyakatlidir. Mehmet ERGÜN
C.62
Zaman sürekli değişmekte
sadece zamana uygun
olan(asri) kendimize rehber kabul edersek, bir sonraki ile ir önceki kuşak çatışır,toplumsal
düzen bozulur. O,zaman biz kanunları ile bet yaşayacak zaman geçsele
var olacak olanı seçmeliyiz.Bu da (medeni=faziletli) olanı kabul
etmeliyiz.Sürekli güncelleştirmek yerine
bütün zaman hitap eder,toplumsal denklemi sağlamış oluruz. .HİKMET ÇITAK
C.62 Medeni cesaret; aklına, mantığına,
topluma uygun bir şekilde gücünü gösterebilmesidir.
Hayvani
cesaret; duygularını ve nefsini ön plana çıkartarak gücünü göstermektir.
Şeytani
cesaret; Kötü düşüncelerle kendini göstermedir.
Asri
cesaret; Zamana uyumluluk sağlamak için yeteneklerini ve gücünü göstermesidir.
Bunlar
arasındaki farklar ise iyiye ve kötüye gücünü kullanmadır.
İnsan için
en liyakatlisi asri ve medeni cesarettir. Şeyda ÜSTEK
C.62.İnsan için en liyakatlisi medeni
cesarettir. Çünkü bir fikir için savaşmak en büyük cesarettir. En önemli fark;
kaba kuvvet ile değil de akıl ile savaşmak için gösterilen cesarettir. ÖR: Bir
tartışmada karşıdakine saldırmak yerine onunla fikir ile savaşmak asıl cesareti
gösterir. Berrin ÖZGÖKÇE
C.62 En liyakatlisi medeni olandır.
Medeni cesarette bilgi ve tecrübe açısından donanıma sahip olan insanların
cesaretleri daha fazladır. Hayvani cesaret; hayvanlar avını avlamak için
düşünmeden korkusuzca refleks olarak atılırlar. Asri cesaret çağın gerektirdiği
cesarettir. Şeytani cesaret insana her fırsatta yanlış yaptıran kötüye
yönlendiren cesarettir. Neslihan
YARDIMCI
C.62 Medeni cesaret insan için en
liyakatlisidir. Çünkü burada insani değerlerine aykırı hal ve davranışlara yer
verilmez. Hayvani ve şeytani cesaretler için değer yargılarının, toplum
kurallarının önemi yoktur. Dinçer KÜÇÜK
C.62 Medeni cesaret birey düşüncesini,
dilediğini güzel bir üslup karşısındaki kişiye aktarmaktır. Hayvani cesaret;
korkusuzluktur. Şeytani cesaret; kurnazlıktır… Mehdi BİNİCİ
C.62 Bu cesaret çeşitleri,kişinin
fıtratına,koşullarına göre şekil alır.Medeni cesaret,insan için en
liyakatlisidir.Hayvani cesaret ise en liyakatsiz olanıdır.Çünkü hayvani
cesaret,insanı nefsine yenik düşürüp barbarlaştıran,canileştiren
cesarettir,kötüye eğilimlidir.Medeni cesaret ise kişinin fıtratına göre
görgüsünü,kibarlığını,hoşgörüsünü açığa çıkarır.Kişi,medeni cesarete sahip ise
durumu iyi değerlendirir ve hakkını verir.Hayvani cesaret,vahşi-nefsi duyguları
açığa çıkarır.Asri cesaret ,değişen hayat şartlarına göre farklı şekiller
alır.Örneğin insanlar eskiden bir mendil ile evlenmek istediklerini ya da
sevgilerin ifade ederlermiş,şimdi ise çağa uygun farklı bir obje ile ifade
ediyorlar.Şeytani cesaret ise insanın daha çok sanal dünyasında olan yani
düşünmeye cüret ettiği şeyler ile ilgilidir.Şeytani cesaret hayvani cesaretin
metriksindedir diye düşünüyorum.Halise
KADİRHAN
C.62 Medeni cesaret; özgüven. Hayvani cesaret ; içgüdüsel. Şeytani cesaret ;
kötülük yapma duygusu. Asri cesaret ; modaya
uyma hali olarak tanımlanır. Bence hiçbiri insanlık için liyakatli değil. Esra ALİHANOĞLU
C.62 Medeni insan her yerde kabul
görmüş, insanlar tarafından sevilen, nerde nasıl davranılması gerektiğini
bilen, çağa uyum sağlayan kişidir. Hayvani insan ne dediğini bilmeyen, akıllı
ve mantıklı konuşmayan kişidir. Şeytani ise her zaman kötü düşünen, kötülüklere
meyilli olan kişidir. Yasemin YILDIZ
C.62 Bunlar arasında çok büyük farklar
vardır. Medeni cesaret dışındaki diğerleri insanlara zarar veren ve insanı
insanlıktan çıkararak vahşileştiren cesaretlerdir Nura DEMİR
C 62-En liyakatlisi medeni olanıdır.Çünkü dünya medeniyet
üzerine inşa edilmiştir. Şaban ADAŞ
C.62.Medeni cesaretler, insanın eğitim,
kültürel, din vb. alanlarda kendisini geliştirme çabalarıdır. Medeni cesaretler
kişi için faydalı cesaretlerdir. Hayvani, asri, şeytani cesaretler de kişi için
zararlı olan cesaretlerdir ve bu cesaretler kişiyi nefsani isteklerin kölesi
haline getirir.Songül BAĞIŞ
C-62 Medeni cesareti olan insan,neyi ne zaman yapacağını bilen herşekilde
kendini diğer fertlere belli edendir. İnsan için en önemlisi de budur zaten
yoksa hayvani,asrive şeytani
duygular taşırsa sokaktaki serseriden bir farkı olamaz. NAFİH
ASLANCI
C.62 Meseni cesaret insan özünde vardır.
İnsan türü varlığa özgüdür. Diğer cesaret türleri(hayvani, asri, şeytani)
özgüdür. Bunların insanda da bazen bulunması kaçınılmazdır. Fatih
KIZILKAYA
C.62 Medeni cesaret insanın kendine olan
güveni ile ilgilidir. Bu da en mantıklısıdır. Ayhan YILMAZ
C62.Medeni :uygar insan demek
Hayvani:vahşi yaşam koşuların temsilcisi demek
Cüri:son moda yeniliklerini uygulayan kesim demek
Şeytani:sinsice düşünme .insana layık olan da
medeni yaşamdır Hacer
BEYTER
C.62 Medeni olmak. Nedeniyse her zaman
güzel ve temiz ahlaklı olmamıza yardım eder. Hayvani olmak düşman edinmek,
şeytani olmak her zaman ölüme bir adım yakın olmak demek. Rıfat KOY
C.62 Medeni cesaret kişinin vicdanının
sorgulaması ve daha çok yapması gereken doğrulara yöneltir. Hayvani cesaret
gereksizliği, usulsüzlüğü temel alır. Medeni cesaret ehemmiyetli davranışları
esas alır. Medeni cesaret daha liyakatlidir. Murat YILMAZ
C.62 Medeni cesaret olması gerekendir.
Hayvani ise insan yaşamının çokta kabul edemeyeceği gerçektir. Asri cesaret
geleneksel, şeytani cesaret ise içinde kötülüğü barındıran cesarettir. İnsan
için gerekli olan cesaret medeni cesarettir. Fatma TUNÇ
C.62 Medeni, hayvani, asri ve şeytani
cesaretler arasında doğruluk ve yanlışlık gibi fark vardır. İnsan için en liyakatli
olanı medeni cesarettir. Nedeni kimseye zarar vermeden bir eylem ya da başarı
için cesaret etmektedir. Medeni cesarete kişisel ve sosyal cesareti; hayvani,
asri ve şeytani cesaretlere ise liyakatsiz şekilde geliştirilen davranışları
örnek verebiliriz. Aysun AKBAŞ
C.62.
Medeni cesaret: İnsanın fıtratında derc edilen iradesini ahlak ölçüleri doğrultusunda
kullanmasıdır.
Hayvani cesaret: Neticesini düşünmeden insanın iradesini kullanıp hareket etmesidir.
Asri cesaret: Bulunduğu
zamanın insanlarına bakarak kendinde duyulan cesaret.
Şeytani cesaret: Tamamen nefsi odaklı başkalarının zararına hareket
etmektir.
En liyakatlisi medeni cesarettir. Diğerleri ifrat veya
tefrit derecede olabileceğinden bu daha iyidir. Coşkun DOĞRU
C.62 Medeni ve asri cesaretler insanı
insan yapar doğru yoldan çıkmayarak kendini gerçekleştiren bir birey haline getirir.Hayvani ve şeytani cesaretler ise insanı doğru
yoldan ayırdığından tavsiye edilmeyen cesaret türleridir. Ahmet ŞAHİN
C.62. Yerine göre insan hepsini
barındırabilmelidir. Gonca ÖNLER
C.62.Medeni; yerinde olan, toplumun etik
kural anlayışına sahip olma demektir.
Asri; zamanın gereklerine, değişen
toplum ve teknolojik hayata uygun olma ve ayak uydurmaktır.
Hayvani; insanları kırıcı, kaba
davranışlarda bulunma ve vahşi davranışlar sergilemektedir.
Şeytani; kurnaz, kendini düşünme,
çıkarları için uygun mekanı ve zamanı kollamaktır.
Bir insan
için en liyakatli davranış asri ve medeni cesarettir. Çünkü insanların sahip
olduğu, benimsediği etik, sosyal kültürel ve günün teknolojisini takip etme ve
benimseme ve uygulama en normal olanıdır. Teknolojik gelişmelerde bihaber olan
bir insanın, bir öğrenci ya da öğretmenin ödevlerini, görevlerini yapması
zordur. Sariye
OĞUR
C62. Hayvani,asri ve şeytani cesaretler insanı
vahşileştirirken medeni cesaretler liyakatleştirir. Dolayısıyla da medeni
cesaretler en liyakatlisidir. Nefis hayvani, asri ve şeytani
cesaretlere en iyi örnektir. Medeni
cesaretlere de güzel ahlakı örnek verebiliriz. Cihan YILDIZ
C62. Ceset eğer ruhun bedenden
ayrıldıktan sonra kalan o toprak vuku bulmuş et parçası ise hiçbir farkı
yoktur. Ancak o cesede anlam katan onu değerli kılan elbette yaşadıklarının o
et parçasına taşıdığı anlam farklıdır. Ve eğer farkı olmasaydı toprak bazı şirkeşleri kabul etmemezlik
yapmazdı. Hadi GÜVENER
C62. Hayvani asri ve şeytani cesaretler nefsi kökenlidir medeni cesaret ise
ilahi kaynaklı ve zeka kaynaklı cesarettir Mustafa
DAĞDELEN
C.62 Şeytani cesaretler Allah (C.C) ’un hiç razı olmadığı cesaretlerdir. Örneğin Allah’a şirk koşmak.
Medeni cesaretler tüm insanların taktirini toplayabilen cesaretlerdir. Örneğin elle gol atan
bir futbolcunun bunu hemen hakeme bildirmesi.
Hayvani cesaretler içinde merhamet ve
insanlık olmayan cesaretlerdir. Örneğin tavuk keser gibi insan kesmek.
Asri cesaretler yüzyılda bir
yapılabilecek olan cesaretlerdir. Mehmet
KAYASIZ
C.62.Bu cesaretler arasında yapmak ve yapmamak ya da ne sıklıkla
yapılır gibi farklar vardır.
İnsanlar için en liyakatlisi medeni cesarettir.Çünkü bu cesarette her şeyi yürekten gelen bir
sesle ve akıl sayesinde kararlar verilir.
Medeni Cesaret:Bir
kıza onu sevdiğini söylemek
Hayvani Cesaret:Herhangi
canlı bir varlığın canına kastetmek
Asri Cesaret:Yüzyılda
bir yapılacak bir cesaret örneği;yüzyıllardır süregelen bir
geleneği,düzeni,otoriteyi vb. değiştirmeye çalışmak
Şeytani Cesaret:Allah
a şirk koşmak ya da Hz.Ademi cennetten kovulması için
yasak elmaları yemesini sağlamak . Baran ÖRENÇ
C.62.Hayvani cesaret kendi gücünü
kullanarak göstermiş olduğu cesarettir.Medeni cesaret
insanın kendisine olan öz güveni manasındadır.Asri zamana karşı
direnmektir.Şeytani cesaret kendi nefsinsin kölesi olmaktır.En liyakatlisi
medeni cesarettir. Bu insanın kendisini tanımasını sağlar. Yunus ÇELEBİ
C.62 İnsanı hayvandan ayıran önemli bir
özelliği, yaratanının fıtratına yerleştirdiği utanma duygusudur.Bu
duygu ile insanlar anadan doğma bir şekilde toplum içine çıkmamaktadır.Bu
hayvani bir cesarettir.Günümüzde dinimizi tam anlamıyla yaşayabilen kaç insan
vardır.Yaşayan insanlar ile çoğu şeyden fedakarlık ederler.Bu asri bir
cesarettir.Herhangi bir insanın canına kast etmek şeytani bir cesarettir.Medeni
cesaret ise evli olduğu halde başka bir birlikteliğe meyil eden bir insanın
gösterdiği cesarettir.İnsan için en liyakatlisi günümüz için asri
cesarettir.Gereği:yaratıcımızın hepimizin son durağı oluşudur. Gonca DAL
C.62 Medeni cesaret sosyal cesarettir.
İnsanın çok yönlü gelişimini sağlamaktadır. Hayvani cesaret içgüdüsel uyarıları
davranışa dönüştürebilme cesaretidir. Asri ve şeytani cesaret meşru olmayan,
ahlak kurallarına aykırı davranışları hem yapan hem de insanları yönlendiren cesarettir. Leyla SAYDAN
C.62 Medeni, hayvani, asri ve şeytani
cesaretler arasında çok fark vardır.İnsan için en
lüzumlu olanı medeni olanıdır.Mesela insanlar toplum
halinde yaşamaktadırlar.Ancak medeni cesaretle birbirlerine
bağlanabilirler.Medeni olmak dediğin aşmaksa bedeni,hayvanlar insanlardan dahada medeni. Hülya
ACARSOY
C.62.Hayvani, asri ve şeytani cesaretlerle sosyal düzeni bozan cesaretlerdir.
Ama medeni cesaret cesaretlerin en güzelidir ve sosyal düzeni kurar… İnsan için
en liyakatlisi medeni cesarete sahip olmaktır. Ör/bir topluluk önünde güzel bir
şekilde konuşmak. Yunus BOLLUK
C.62-rezillikten mükemmelliğe kadar fark
var.insan için en liyakatlisi medeni olmaktır.BUKET
KAYA
C.62 hayvanlaşma gibi bir fark vardır. İnsan için
en liyakatlisi medeni cesarettir. M.EMİN AY
C.62 Medeni cesaret bir durumda korkunu
yenmektir. Mesela yükseklikten korkan birinin medeni cesaret göstermesini
isteyerek açık bir asansörde yükselmesini istemek bu kişi için önemli. Hayvani
cesaret ise düşünmeden sonucunun ne olduğu anlamadan mantıksızca girilen
durumdur. Asri cesaret dönemin koşullarına göre bir nevi uyumu ön görerek
yapılan bir girişimdir. Şeytani cesaret sinsice kandırarak ve çıkarını
amaçlayan bir haldir. İnsan için en liyakatlisi medeni cesarettir. Hediye KAYA
C.62 Medeni cesaret insanın kendine
özgüvenidir. Şeytani cesaret; şeytanın istediği şeylere cesaret etme. Hayvani
cesaret; insan hayatını tehlikeye atacak şeylere kalkışmasıdır. İnsan için en
hayırlısı medeni cesarettir. Örneğin; insanin toplum yararına topluluk önünde
yaptığı konuşma Nuray ERGİN
C- 62 Medeni cesaret insanın ulaştığı bilgi
seviyesiyle ortaya çıkan cesarettir. Hayvani cesaret bilmeden gösterilen
cesarettir. Asri cesaret uzun süre bir çok insanı
etkileyecek olan cesarettir. Şeytani cesaret ise kişilerin olumsuz yönde
gösterdikleri cesarettir. İnsan için en liyakatlisi medeni ve asri cesarettir.
Peygamberlerin gösterdiği cesaret asri cesarettir. Neşe ÇAPAROĞLU
C.62. Hayvanı ve şeytani cesaret
bilgisizlikten gelen, medeni ise bilgisine güvenerek bilerek yapılan iştir. Zübeyir
AŞUROĞLU