61.1-Dünyadaki
Mevcut siyasi sistemler; halkaları kökenlerine ve dinlerine doğru akaitleri
tatlandırıcı şovenleştirip-siyonistleştirip vahşileştiriyor. Önermesini
gerekçeli ret ediniz.
2-Dünyadaki
Mevcut eğitim sistemleri; halkaları nesnel bilime doğru akaitleri tatlandırıcı
hayvanlaştırıp vahşileştiriyor. Önermesini gerekçeli ret ediniz.
3-Dünyadaki
Mevcut ekonomik sistemler; halkaları ekonomik rekabetle doğayı liyakatsiz
hortumlamaya ve zayıflarını açlığa yaşayan ölüye çevirirken, ekonominin borsa
oyunu farzlarını ellerinde bulunduran veto ülkeleri ve yandaşları ortak payda
menfaatleri gereği farzlara dayalı halklara yol aldırmaktadırlar. Önermesini
gerekçeli ret ediniz.
4-Dünyadaki
Mevcut yönetim sistemleri;liyakatsiz ve art niyetli siyasetin, eğitimin ve
ekonomik politikanın ürünü olan insanlarını razı etmekte sıkıntı
çekmektedir.Önermesini gerekçeli ret ediniz.
C.61. 1.Siyasi sistemler kendi eşyalarını
tetikleyici istemler de bulunurlar. Yerine getirebildikleri kadarıyla…. Fakat
bunu şovenleştirip vahşileştirmeleri söz konusu değildir. Eğer ki böyle bir
konuyu gündemde olsaydı hiçbir siyasi sistem karşısında duran fikri veya
olumsuzluğu kabul etmez, savaşırdı. Bu da doğal dengenin bozulmasına yol
açardı.
2.Dünyadaki mevcut eğitim sistemleri; halkları vahşileştirmiyor
aksine insanların davranışlarını değiştiriyor daha doğrusu onları
ehlileştiriyor. Eğitimin en önemli amaçlarından biri insanların davranışlarını
istendik bir şekilde değiştirmektir. Bu değişimde hiç şüphesiz olumlu yönde
olmaktadır.Elif DEMİR
C.61 1: Dinler ve kökenler siyasi
sistemlerle gelmemiş ki onların oyuncağı olsun.
2: Var olan
eğitim sistemleri din dışı olduğu için vahşileşiyor.
3: Ekonomik
sistemlerde faiz olduğu sürece hiçbir refah yoktur.
4: Sıkıntı
çekmemektedir, aksine kendi çarklarında kendi menfaatlerinde yol alıp hızla
ilerlemektedirler. Mehmet ERGÜN
C.61 1- Böyle toplumlar insanlık tarihinde
hep hüzünle yad ile edilmiş. Kendi ırkını ve dinin üzerinde kurulan devletler eğer homojen ise pek problem olmaz ;ama
heterojen ise tam adalet sağladığı için sosyal doku zedelenir.
2-Hayır öğrene ve ne yaptığını bilen birey hayvanlıktan kurtulması lazım.Eğer
yapmıyorsa bu nice öğrenmektir.Bilim
,insanı aklın yoluna davet etmeli ,eğer
sana doğru yanlışı farkını
öğretmiyorsa sadece vakit kaybediyorsun.
3-Mevcut demokrasi yapısı bu anlayışı
yıkmaktadır. Düşünün görünürde böyle insanlar kukla olsalar elbette halk bir
ilerleme sağlamıyorsa bir daha bunları seçmezdi. Bir sonraki yönetimde
bulunmayacaklar ve bunu göze alamazlar.
4-Aslında en çabuk kabullenecekler olan onlardır . Eldeki gideceğini gören
insanlar zoraki kanaat ederler,yoksa
zevklerin müştak veya tapınacak kadar değerleştirmişse terk etmek
imkansızdır. Nitekim yarım yamalak olsalda yapması lazım hayata tutunacakları tek daldır, onsuz olmaz.
.HİKMET ÇITAK
C.61 1-bu madde üzerinde fikir
yürütülebilmek için öncelikle dünya üzerindeki mevcut siyasi yönetim
biçimlerinin hepsinin üzerinde konuşmamız gerekmektedir.
Bundan
dolayı ülkemizdeki siyasi sistemi yani cumhuriyet ve demokratik seçme hakları
konusunda bu maddeyi eşelememiz yeterli olur kanısındayım.
Ülkemizde
seçme ve seçilme hakkı sadece millet iradesine verilmiştir. Bundan çıkartılacak
sonuç mevcut siyasi sistemin özünü millet oluşturmaktadır.
Bu şu
demektir milletin siyasi sistemi kendini temsil etmektedir. biz yani insan ırkı
vahşilikten çok uzak olduğundan siyasi sistemlerimizde vahşilikten uzaktır
2-dünyadaki uluslar o zamanın gereksinimi neyse onu
eğitim sistemlerinde milliyetlerine sunmaktadırlar. Dünya artık sıcak savaş
döneminden çıkmış soğul savaş
Stratejilerinin
geliştirildiği bir yer haline gelmiştir. Bugün soğuk savaş sisteminin en önemli
gereksinimi kapitalizmin gereksinimi olan paradır. Bundan dolayı
Eğitimler
sıcak savaşının yaptığı vahşileştirme değil soğuk savaşın gerektirdiği
soğukkanlı ehlileştirme yöntemleri kullanmaktadır.
3-dünyada doğayı sömürmeye çalışan insanlar ve bundan
rant sağlamak isteyen kişilerle dolu.. az gelişmiş ülkeler ve bunların doğal
zenginliklerinin sömürülmesi
19. yy da
olası olan bir şeydi. Buna en güzel örnek Hindistan dır . Eskiden İngiltere
tarafından sömürülen bu ülke artık kendi haklarını aramakta sadece kendileri
değil
birçok
ülkede bulunan kurum vakıf ve kuruluşlar buna izin vermemektedir zaten. Bu
maddedeki yargıyı çürütmektedir.
4-bu maddenin başındaki yanlışlık maddeyi zaten yanlış
kılmaktadır. Yanlış olan bir soruya doğru bir cevap vermek de namümkündür.
Şöyle ki; önermenin başındaki
Liyakatsiz
politika, eğitim ve ekonomi günümüzdeki nitelikleri taşımamaktadır. Bundan
dolayı önerme yanlıştır. Şeyda ÜSTEK
C.61.
1)Bugün dünyadaki
siyasi sistemlere baktığımız zaman insanları aşırı bağnaz ve milliyetçilik
damarı ile vahşileştiriyorlar. Bu sistemlere karşı çözüm üreten örgütleme
şekilleri ortaya çıkmıştır.
2)Mevcut eğitim sistemleri,G8
ülkeleri, eğer ki uygulamış oldukları politika doğru olsaydı bugün dünya
kan-revan ve savaş içinde olmazdı. Sırf enerji ihtiyaçlarını gidermek, kendi
sanayilerine altyapı oluşturmak için diğer ülkeleri sömürüyorlar ve refah
düzeylerini bozuyorlar.
3)Kendi menfaatlerine ve çıkarlarına
göre hareket edip yol alıyorlar.
4)Dünyanın belli ülkelerinde ekonomisi
ve siyaseti güçlü olan bu mevcut yönetim sistemleri pek sıkıntı çekmemektedir.
Sömürülen ülkeler sıkıntı çekmektedirler. Berrin ÖZGÖKÇE
C.61 1) Yönetimde başta bulunan kişiler
insanların dini duygularını kullanarak bir yol izler ve oy gücü toplamaya
çalışır. Ama bu insanları vahşileştirmez. İnsanlar kendi haklarını
kullanamazlar.
2)
Mevcut eğitim sistemleri, bireyleri geliştirmekte yetersizdir. Bozuk
toplumların oluşmasına sebep olmaktadır. İnsanlar birbirleriyle doğru iletişim
kuramamaktadır.
3)
Ülkeler kendi çıkarları doğrultusunda insanları araç görürler. Ekonomik
sistemleri güçlü olan ülkeler buna paralel olarak da güçlü durumlara
sahiptirler.
4) Neslihan YARDIMCI
C.61 1– Halkların köken ve dinlerine bütün
oluşturmaları gerekir. Aksi durumda kargaşa meydana gelir.
Dinçer KÜÇÜK
2– Nesnel bilim gerçekleri objektif bir şekilde sunar.
İnsanı hayvanlaştırıp vahşileştirmenin aksine gerçeklerle yüz yüze getirir. Dinçer
3– Ekonomiyi
ellerinde tutan ülkeler kendi menfaatlerini ön planda tutarlar. Menfaatlerinin olumsuz etkilenmesinin önüne
geçmek için geri kalmış ülkelerin kalkınması için soyut bir takım adımlar
atabilirler.
Dinçer KÜÇÜK
4– Sistem değişmedikçe sistemin ürettiği üründe
değişemez. Dinçer KÜÇÜK
C.61 1.Dünyadaki mevcut düzeni kendi
çıkarlarına kullanan, kendi dinlerinin propagandasını yapan Batılı devletler,
bizi doğrularımızdan uzaklaştırıyorlar.
2. Dünyadaki eğitim sistemi bireyi
peygamber ahlakından uzaklaştırıyor.
3. Bir devleti kendine bağlamanın en yöntemi o
devlete üretimi bitirmektir. Böylece o devletin ekonomisine yön verebilirsin
4. Batı bizi peşinden gezdirmekte bir numara
olmuştur. Mehdi BİNİCİ
C.61 1-Dünyadaki mevcut siyasi sistemlerin
insanları,toplumları dine ya da ırklarına doğru yönlendirip
vahşileştirdiklerini düşünüyorum.Örneğin İran,din kuralları adı altında
insanların yaşam şartlarını zorlaştırıyor.Mesela orda bir kadın rahatça dışarı
çıkamıyor ve bir haberde üniversiteli bir kızın uzun elbisesinin altında
pantolon giydiği için cezalandırıldığını öğrenmiştim.Ayrıca insanlar
Hizbullahçılık ile kandırılıp,vahşice katliamlar yapılmadı mı?Ya da Usame Bin
Ladin insanları Siyonistleştirip kullanmadı,katlettirmedi mi?
2-Aslında eğitimde insanları bilime yönlendirmek her
zaman hayvanlaştırmıyor, vahşileştirmiyor. Örneğin teknolojinin gelişmesi ile
insanlar internetten hastaneden randevu alabiliyor ya da birçok bilgiye
ulaşabiliyor.Anca kimileri de bilimi,teknolojiyi kötü amaçlarla
kullanıyor,mesela doğayı tehdit eden girişimlerde bulunabiliyor.Demek
istediğim,eğitimde insanları bilime doğru yönlendirmenin neticesi kişinin
seçimi ile ilgilidir.Doğru ve faydalı kullanmayan vahşileşir,tersini yapan ise
kendinin ve çevresinin yaşam şartlarını daha iyi hale getirebilir.Halise
KADİRHAN
3-Bu önermeyi reddetmiyorum.Şu an dünyada insanları
ekonomik rekabete yönlendirip doğayı bilinçsizce tüketen ve doğal olana zarar
veren,güçlü kesimlerin kendi yandaşlarını çıkarları için ortak paydada toplayıp
zayıf olanı ezme politikası izleyen bir ekonomik sistem mevcuttur.
4-Bu, yönetim sisteminin iyi,kaliteli olup olmamasına
bağlıdır.Eğer mevcut yönetim sistemi iyi ise tabiî ki liyakatsiz siyasetin,eğitimin
ve ekonomik politikanın ürünü olan insanları razı etmekte sıkıntı çeker.Ancak
yönetim sistemi iyi değil ise zaten liyakatsiz siyaset,eğitim ve ekonomik
politikanın ürünü olan insanlar ile bir olur.Halise KADİRHAN
C.61 Kapitalist bakış açısına uygun bir
yöntemdir. İnsanları parçalıyor. Böyle olunca da insanlar sistemle uğraşacağına
birbirleriyle uğraşıyorlar. Asıl düşmanı olan sistemi bir kenara itiyor ve
göremiyor. İnsanın temel olarak insan olduğunu unutturup üstüne bir elbise
giydiriyor. Bu elbise ırk, din, sosyal statü olarak değiştiriliyor. Sonuç
olarak farklı olduğunun böylece alt tabaka ve üst tabakalar oluşturulmaya
çalışılıyor ve birinin diğerinden üstünlüğü kabul ettiriliyor. Bu konuda
özellikle tehlikeli olan din oluyor. İnsanlar din gibi bir konuda tartışmaktan
ve dini sorgulamaktan çekiniyorlar. Ondan ötürü din neyi emrediyorsa onu
yapacaz diyorlar(tabi din öyle bişey demiyor sadece saptıranlar var)işte
zamanında bizim bölgede yapılan ermeni soykırımı; işte üç ermeni öldüren
cennetlik gibisinden diyerekten gibi
Esra ALİHANOĞLU
C. 61 a)Siyasi sisteminde artık halklar
ırkın, nefsin yani dünyevi işlerin peşinden koşmaktadır. Buda feci bir sonu
hazırlar.
b) Yine daha çok dünya menfaatleri için çalışmak ve
onun peşinden koşmak akıl ve mantıktan uzak yaşamaktadır. İnsanın sanal
dünyasından uzaklaşmaktadır.
c) Zaten dünyanın süper gücü denen ABD ekonomiyi
parmağında oynatıyorsa ve dünya ekonomisini de yön veriyorsa insanların refaha
ve huzura kavuşması olanaksız olur.
d)Hayatta, eğitimde ve siyasette olsun insanlar
kendilerini düşündükleri sürece başıboş, yanlış ve düşünemeyen bireyler ortaya
çıkacaktır. Buda tabi ki gelişemeyen bir toplum ve fertler oluşturur. Yasemin YILDIZ
C.61 Kesinlikle şovenizm ve Siyonizm gibi
aşırıya kaçan fikirler insanı insanlıktan çıkarmaktadır. İnsan kendi ırkını ve
dinini en üst seviyede görüp diğerlerini küçümsüyorsa bütün insanlığa
hükmetmeye çalışır bu da onu hayvanlaştırır. Nura DEMİR
C 61-Cevap veremeyeceğim Şaban ADAŞ
C.61.Dünyadaki mevcut sitemler din ve ırk
ayrımı yaparak birbirine düşman nesiller yetiştiriyor. Öyle ki bir taraf
açlıktan kıvranırken, öbür taraf varını yoğunu insanları katletmek için
harcıyor.Songül BAĞIŞ
C.61 1-Dünyada insanoğlunun en basit
kullanıldığı iki şey vardır. Bunlar;para ve milliyetçilik duygularıdır. Kendini
dünyanın süper güçleri olarak kabul edenler para sayesinde istedikleri yerde
milliyetçilik duygularını körükleyerek savaş çıkartmaktadır. Yanlızca kendileri
fayda görürken masum insanlar can vermektedir.
2-Dünyada hemen hemen her ülke artık
internet sayesinde eğitime yön vermiş,otomasyon ouşturarak eğitimi
hızlandırmışlardır. Fakat internet dünyasında saaatlerce vakit öldürerek adeta
kölesi olan çocukları unutmuşlardır.
3-Kendini süper güç olarak kabul eden
ve kendini düşünenler geri kalanları düşünmeyip bir hayvan sürüsü olarak
gördüklerinden,umursamadıklarından sömürüp duruyorlar.
4-Üniversite gençliği toplumun yarı-aydın kesimi
olduğundan ve genel kanı olarak halk cahil olduğu için siyasetçe kandırılması
kolay olduğu ve yarı-aydın kesimin aldatılması güç olduğu için eğitime ba
C. 61 1- Dünyada mevcut siyasi sistemlerin
olması doğaldır. Önemli olan insanın kendine uygun, kendisine layık bir sistemi
benimsemesidir.
2- Ben kimim, neyim, nereye
gideceğim sorularına hükmedenler Allahın
izni ile eğitim sistemi nasıl olursa olsun onu etkilemeyecektir.
3- Mevcut ekonomik sistemler ne olursa
olsun kendi özünü bilen insanı değiştirmeyecektir. Özünü bilmeyen Allah ı
tanıyamaz. Ekonomik sistemlerden fırsat kollayanlar da fani değil mi.? Faninin
fani işler ile uğraşması meşgul olması kaçınılmazdır.
4- İnsan oğlunun gözü açtır. Hangi
yönetim sistemiyle yönetsen fayda vermeyecektir. Fatih KIZILKAYA
C.61 1) Siyasi güçlerin bazı toplumları refaha da
ulaştırabilirler. Bunlar güçlerin yaptıkları eylemlere bağlıdır. Ayhan YILMAZ
2) Eğitim sistemi insanları peygamber
ahlakından uzaklaştırdığı için insanları vahşileştiriyor. Ayhan YILMAZ
3) İnsanlar geçimlerini sağlayamadıkları
için yasadışı olaylara başvurarak hortumluyorlar. Ayhan YILMAZ
4) Salt kendi fikirlerini zorla
insanlara uyarladıkları için sıkıntı çekerler. Ayhan YILMAZ
C61.1.Mevcut siyasi sistemler insanların
refahı için insanları eğitip kökenlerine ve dinlerine doğru düzenli yaşam
öğretir.
2.insanı çağdaş medeni düzeyine getirmek için uğraşır
3.mevcut ekonomik insanların açlık düzeyine getirmek
için kurulan şirket ve fabrikalarla refah düzeyine getirmek için uğraşır.
4.insanlar zaten art niyetli siyasetin eğitim ve
politikanın ürünüdür.bunu kabul eder .Hacer
BEYTER
C.61 1. Evet öylesine bir asırdayız ki
mevcut siyasi güçler insanları birbirine düşman etmek için çaba gösterircesine
yaşıyorlar. Rıfat KOY
2.
Bu sistemleri ğrencileri öylesine bir hale getiriyor ki artık zatın
çıldırmaması elde değil. Rıfat KOY
3.
Ekonomiyi elinde bulunduran güçler insanların ellerinde olanları son kuruşuna
kadar almayana kadar durmazlar hatta bırakın düzeni farzı sadece benmerkezcilik
psikolojisiyle hareket ediyorlar. Rıfat
KOY
4.
Artık iş öyle bir boyuta gelmiş ki kim kimden ne istiyor kim kimden ne kadar
çalıyor kim bu siyaset içerisinde yer alıyor kimler bunlara yardım ediyor.
Muamma. Rıfat KOY
C.61 1) Siyasi sistemler köken ve dine
bakmaksızın halkları sadece demokrasi ile yönetmeli ve bu hususta çalışmalar
yapmalı.
2) Eğitim sistemi halklara sadece eğitim çerçevesinde
bakmalı gerekli ve ihtiyacı olan neyse onun gerekliklerini yapmalı.
3) Halkta buna gerekli izni verebilmeli
bilinçlendirilmeli.
4) Mevcut yönetin doğru yolda ise doğru yolda doğru yolda razı
etmeye çalışırsa sıkıntı çekmez. Murat YILMAZ
C.61 1) Şovenleştiren ve Siyonistleşen
halkalar birbirine sıkı bağlanır ve kendinden olmayan halkayı bünyesinde
barındıramaz. Vahşileşmekte kendinden olmayan her şeyi ve herkesi yok saymakla
eşdeğerdedir.
2) Nesnel bilimde şovenliğe yer yoktur,
olmamalıdır. Vahşi düşünmekte hayvanlara ait bir duygu olduğu için vahşi
doğanın bir parçası olmaktan öteye gitmez.
3) Güçlü olan zayıfı ezer. Mantığı
doğanın ve yaşamın her alanına kök salmış durumunda.
4) Siyasete yalan okyanusu
denilmektedir. Eğer tüm insanlarınızı bu düşünceyle şırıngalarsanız olacağı
budur. Fatma TUNÇ
C.61 1. Mevcut siyasi partiler olsa da buna karşın hukuk kuralları
vardır ve her şeyden evvel insanlarda yaratılıştan itibaren cedlerine,
köklerine bir bağlılık vardır. Var olan bu kuralları ve inancı gerekçeli bir
neden olmadan kendilerine göre değiştiremezler.
2. Her ülkede bireyi, davranışlarında kasıtlı olarak ve
istendik yönde yetiştirmeye yönelik ortak bir eğitim anlayışı vardır. Bu
nedenle hiçbir kişisel eğitim sistemi var olan ortak eğitim sitemini yok
edemez.
3. Mevcut sistem aç olanı aç bırakıyor, zengin
olanlarda daha da zengin oluyor. Sosyal yardımlaşma, yardımlaşma fonu… gibi
vakıflarda aç, yoksul olan insanlara sahip çıkıyor, doyuruyor. Okuma imkânı
olmayan öğrencileri okutuyor.
4. Dünyadaki mevcut eğitim sistemleri; liyakatsiz ve
art niyetli siyasetin, eğitimin ve ekonomik politikanın ürünü olan insanlarını
razı etmekte hiç sıkıntı çekmiyor. Bilakis çok kolay oluyor. Reklam, afişler,
medya yayın organlarıyla insanın gözü boyanıyor. Ve bu sayede insanları razı
etmek çok kolay oluyor. Aysun AKBAŞ
C.61.
1.Mevcut siyasi sistemler halkları menfi milliyetçilik
ve dinlerini istismar ederek kendi amaçları doğrultusunda araç olarak
kullanıyor. Oysa bunların sonucunda hiçbir getiri/fayda yoktur.
2.Mevcut eğitim sistemimizden yetişen bazı bilim
insanları da vardır ki bilimi ilerletmek, bazı olayları anlamak için özgün
çalışmalar yapmaktadırlar. Isparta’da düşen uçakta bilim insanlarımızı
kaybetmişizdir.
3.Böyle bir ekonomi anlayışına sahip veto ülkeleri ve
yandaşları halkları hortumlayarak ve ölüye çevirerek yaşanan bir dünya değil
tam tersine barış ve anlayıştan uzak bir dünya modeli oluşturma yolundadırlar.
4.Razı edilmek icap ediyorsa ortak paydada razı
edilmeye çalışılır. Coşkun DOĞRU
C.61 1- Bu sistem mevcut tüm siyasi
sistemler değil ,bazı sistemler için geçerlidir.
2-Mevcut tüm değil bazı sistemler için geçerlidir.
3-Böyle bir şey söz konusu değildir.Bu ekonomik
sistemler ülkenin kalkınmasında önemli rol oynar.
4-Tam tersine bu insanları daha kolay razı ederler. Ahmet ŞAHİN
C.61. A) Evet ne yazık ki siyaset din üzerinden yapılıyor. Bu anlayış
insanlar arasında çatışmaya yol açıyor herkesten tek doğruyu kabullenmesi
bekleniyor bu da insanları vahşileştiriyor.
B)
Eğitimde de mevcut siyasi görüş etkili olduğu için insanların dinlerini ya da
kökenlerini kullanarak taraf olmaları isteniyor.
C)
Ekonomi de güçlü kalabilmek için sürekli tüketici bir kitle bulmaları gerekiyor
bunu toplumları fakirleştirip kendilerine bağımlı hale getirerek başarıyorlar.
D) İnsanların isteklerine cevap veremedikleri için
sorun çıkmaktadır. Gonca ÖNLER
C.61.(1)Dünyadaki mevcut siyasal sistem
halkları, toplumları ırklarına göre indirgeyip sınıflamalar yapmaktadır. Bunun
sonucunda çeşitli soykırımlar meydana gelmiştir. Bunun zorunlu bir sonucu
olarak insanlar birbirlerini ötekileştirme konusunda zirveye çıkıp doğal olarak
yabanileşme durumu başlıyor.
(2)Dünyaya egemen olan siyasal, sosyal
ve eğitim sistemi ve teknoloji çılgınlığı insanları nesnel değil sanal bilime
kanalize etmektedir.
(3)Büyük balık küçük balığı yutar
anlayışının egemen olduğu dünya toplumunda büyük balık olan ABD’nin
gerçekleştirmiş olduğu sömürü politikasını uyguladığı Afrika’da bilinçli insan
ölümleri yaşanıyor. ABD’de yapılan ilaçların Afrika’da ki insanları denek
olarak kullanması sonucunda birçok insanın ölümü gerçekleşmektedir.
(4)Kesinlikle ret edilmesi gereken bir
teoridir. Günümüz dünyasının siyasi politikası mevcut olan eğitim ve ekonomi
politikasını insanlara uygun yöntemlerle kabul ettirmek yerine dayatma anlayışı
ile zaten şuan uygulanmaktadır. Sariye
OĞUR
C61. 1- Dünyadaki mevcut siyasi
sistemler sadece menfaatleri için hareket ettikleri için insanları
hayvanileştirdikleri istedikleri yöne sokmaya çalıştıkları ret edilmez bir
gerçektir.
2- Eğitim
sistemlerinin insanların ihtiyaçlarına cevap veremedikleri noktalar olduğu bir
gerçektir. İnsani hayvanileştirdikleri de doğrudur. Örneğin Cem Garip oğlu gibi. Ama şu da unutulmamalı ki her şey
eğitim sisteminin bir sonucu değildir. Bazı insanların doğasında hayvanilik,
vahşilik olduğu için eğitimle değiştirmek pek mümkün olmuyor.
3-Devletlerin
dini yoktur, menfaatleri vardır. Dolayısıyla
da menfaatleri gereği her şeyi yaparlar.
4-
İnsanları memnun etmek o kadarda kolay değildir. Hakları yenilmediği müddetçe
adil oldukça insanlar asileşmezler.
Cihan YILDIZ
C61.1. insanları seçime zorlayan bu nefsine
köle zihniyetler menfaatleri için bencil ve köle bir topluluk oluşturmak için
düğmeye basarak kah oynatıyor kah durduruyor. Nasıl isterse öyle hareket
ettiriyor.
2. insanları değiştirmek istiyorsan
kendi emellerine köle yetiştireceksen eğitim uzun vadeli ama sağlam bir yoldur.
Ve bu yolda yetiştirdiğin köleleri öyle kalıplara basarsın ki gerçeği
gördükleri halde ve özgür bıraktığın halde bir yere gidemezler sıkı sıkıya sana
bağlanmıştır tıpkı madde bağımlısı bir genç gibi senden kopamaz. Beyinsel bir
körlük yaşarlar.
3. hani Amerikalıların bir sözü
vardır para ve güç kardeş gibidir bir birinden ayrılamazlar. Bu her zaman
böylemidir bu çark dönerde ne zamana kadar elbette zamanı vaadi doluncaya
kadar. Bazen de teknoloji ürünü yeni sağlam bir ürün çıkar o çark kendiliğinden
devre dışı kalır değersiz olur.
4.insan çok boyutlu ve karmaşık bir
yapıya sahiptir. İnsanları razı etmek hele ki nefsini razı meşakkatli hatta
nerdeyse imkânsızdır. Çünkü nefis deniz suyuna benzer içtikçe susuzluğu artar.
Yani hiçbir zaman doymak bilmez. Hadi
GÜVENER
C61.1- Siyasi sistemler insanların ortak noktalarına göre değilde farklıklarına
göre kamlaştırıyor
2- bilim insanları sadece tek
yönlü düşünmesine neden olur
3- katılıyorum ekleyecek bir şeyim yok Mustafa DAĞDELEN C.61 1.) Bazı siyaset sistemleri var ki adalet
için insanlık için ellerinden geleni yapmaya çalışıp insanların kardeşçe
yaşamasına vesile oluyorlar. Mehmet KAYASIZ
2.) Eğitim sistemleri asli
görevlerinden sapmadıkları sürece insanları vahşileştirmekten kurtarıp akıllı
birer birey olarak yetiştirir. Mehmet KAYASIZ
C.61. 1)Bazı siyasi sistemler var ki
farklılıkları zenginlik olarak görüp insanlara entegre edip insanların
birbirleriyle vahşice değil insanca yaşamasını sağlıyor.
2)Eğitim sistemleri insanları vahşileştirmez
ehlileştirir.Tabi eğitim anlamının dışına çıkmadan anlamını çarpıtmadan.
3)Ekonomik özgürlüğü olan bireyler ve devletler
istedikleri şekilde insanların hayatına yön verebilirler ve doğayı liyakatli ya
da liyakatsiz şekilde hortumlaşabilirler.
4)Mevcut yönetim sistemleri ki zaten
yönetim sistemleri yolunda gitmeyen şeyleri ya da bir düzensizliği liyakatsiz
ve art niyetli siyasetin önüne geçmek içindir.B unun için sıkıntı çekmemelidir.
Baran ÖRENÇ
C.61.1.İnsanları vahşileştiren siyasi
sistemler değildir.Zaten insanın var olan bir şeydir bu.Yani insan vahşi bir yapıdaydı fırsatını
bulunca ortaya bu özelliği çıktı.
2.Buna da 1 deki cevap verilebilir.
3.Dünya ekonomisinde yine büyük balık
küçük balığı yutmakta.Olan orta sınıf ekonomiye sahip ülkeler ve insanlara
olmaktadır. Yunus ÇELEBİ
C.61 1_Mevcut siyasi sistemi; halkaları
kökenlerinden kopartıp her bir halkayı farklı köklere dayandırarak
Siyonistleştirme ve Şovenistleştirme çabasındadır,
2_ Mevcut eğitim sistemi; halkaları nesnel bilime doğru
yol aldırıyor, fakat akaid yönünü arka plana itip insani özelliklerden
sıyırarak liyakatsiz eğitime sanal dünyaya sıkıştırmaya çalışıyor.
3_Mevcut ekonomik sistem;doğayı ve insan canını hiçe
sayarak kalkınmayı amaçlıyor. Yapısı değiştirilmiş gıdalar insan sağlığına
zararlıyken ekonomiyi canlandırmak amacıyla bu konudaki çalışmalar hızla devam
ediyor.
4_ Dünyadaki mevcut yönetim sistemi ;liyakatsiz ve art
niyetli politikayla, insanları liyakatli eğitim ve demokrasi adı altında
dominantlığa razı etmek şeklindedir.
Gonca DAL
C.61 1.siyasi sistemler kendi riayeti
altında yaşayan insanları fikirlerinden ileri gelen gruplara, kavimlere
parçalayıp aralarında çatışmanın çıkmasına neden olmakta eğitim sistemi bunu
yersiz ve liyakatsiz sloganlarıyla desteklemekte, ekonomik sistem zenginlerin
daha çok zenginleşmesine ve fakirlerin daha
da fakirleşmesine olanak sağlamakta (zengin vergi verir karşılığında
faizini alır. Fakir ödeme yapar durur tekrar ödeme yapar durur.) yönetim
sistemi de içine enerjiyi (parayı) eğitim sistemin desteklemesiyle çeker ve
doyumsuzdur. Kendisini asla doyumsuzluktan men edemeyen sistemi kaldıramaz
çünkü sistem kendisidir. Leyla SAYDAN
C.61 1) Mevcut siyasi sistemler; halkaları köklerine ve dinlerine Siyonistleştirip
vahşileştirmiyor.Çünkü insanlar yaradılıştan köklerine bir bağlılık
içerisindedirler.
2) Mevcut eğitim sistemleri;halkaları nesnel bilime
doğru hayvanlaştırıp vahşileştirmiyor.Çünkü insan halkaları nesnel bilime
muhtaçtır.
3) Dünyadaki mevcut ekonomik sistemler
menfaatleri gereği farzlara dayalı halklara yol aldırmamaktadır.Çünkü
zayıflıklarını ve açlıklarını yaşayan ölüye çevirmektedir.
4) Dünyadaki mevcut yönetim sistemleri;art niyetli
siyasetin ürünü olan insanları razı etmekte sıkıntı çekmemektedir.Çünkü insan
menfaatlerine düşkün yaratılmıştır.
Hülya ACARSOY
C.61. 1) Dünyadaki sistemler zayıf insanların bilinçaltına yerleşip
Şovenizim-Siyonistliği iyi bir şey gibi gösterip akıllarını çeliyorlar. Bu
sayede zayıf insanlar yanlış yola girip zarar vermeye başlıyor. Bu görüş red
edilemez. Yunus BOLLUK
2) Yine bu Siyonistler insanların kafalarını karıştırdıkları
gibi davranışlarına yön verip onları hayvanileştiriyorlar. Bu sayede bu
insanlar zekâyı akılsız kullanıp liyakatsizce bireyler olup çıkıyor.
3) Bu gerekçe red edilemez. Dünyadaki bazı çakal insanların
zaaflarını kullanıp hortumlamaya, kendi menfaatleri doğrultusunda hareket edip
oyunlar oynayıp, insanları sömürüyorlar ve bu doğru görüştür.
4)tam
tersi bu insanlar çok çabuk kandırılabildikleri gibi sadece destekçi olarak
kalmayıp kendileri de aynı şeyi yapmaya çalışıyorlar. Art niyetli siyaset
kurbanı olan birçok insan vardır. Yunus
BOLLUK C.61-c1-bu çok doğru
c2-kesinlikle öyle doğru.
c3-çünkü çıkarlarına öyle geliyor halkı
koyun sanıp nereye çekseler oraya götürüyorlar.
c4-evet.BUKET KAYA
C.61 Bazı sistemler bu amacı gütmüyorlar. Örneğin
Filistin, Afganistan, gibi Amerika veya İsrailli düşündüğümüzde böyle bir amaç
peşindedirler.
2. bunu nesnel bilim yapmıyor. Başka şekler de bunu yapıyorlar. Örneğin kültürlerini, dinini
tahrif ederek bunu yapıyorlar tabi bunlar dışında başka yöntemleri de
kullanıyorlar.
M.EMİN AY
C.61 1) Dünyadaki mevcut siyasi sitemler
belli bir amaç uğruna hareket ederler. Bu amaç düşünceye göre farklılık oluşturur.
Bazıları halkın refahını ve mutluluğu için çalışırken bazıları ise çıkar
niyetiyle yola başlarlar. Dini siyasetlerde yaratıcı korkusu olduğu için
adımlar tartılarak atılır. Bu nedenle her siyasi düşüncede olumsuzluk
aranmaması lazım. 2) Eğitim sisteminde tüm şahıslar aynı eğitimi alır. Ama
insanın kendine bir yol çizmesi kendi bilgisine kalmış bir şeydir. Yani insan
doğru düşünme mantıklı hareket etme durumları gösteriyorsa onun yolunu
aydınlatacak yeteneklere sahip olduğu ve eğitim sistemine sadece bağlı olmadığı
görülür. Eğitim sistemi insanı bir yerde nasihate sürükler. 3) Veto ülkeleri
insanlara çıkarları için kullanır. Ekonomik sıkıntılar yaşatır. Bu gün Afrika
da yardım amaçlı birçok ilaç, gıda ..vb ürünler gönderiliyor bu ülkeler
tarafından. Ama durumu tüm detaylarıyla göründüğünde asıl sömüren onlardır.
Maskeli canavarlardır… Hediye KAYA
C.61 1. Mevcut siyasi sistemin var olduğu
çoğu ülkeler de insanlar vahşileştirmek yerine koyunlaştırılmaktadır. İnsanın
siyasetin istediği her şeyi yapması örneğin ırkçılık
2. Dünyada bulunan çoğu eğitim sistemi insanı
vahşileştirebilir. Din ve ilimle eğitilen insanlar ise ılımlı ve ahlaklıdır.
3. Dünyada her zaman büyük balık küçük
balığı yutar. Devletin ekonomik sistemleri rekabet ortamı yaratıp borsa ve buna
benzer para tuzakları kurarak insanları sömürmektedirler ve kazanç elde
etmektedirler.
4.Art niyetli siyaset, ekonomi ve eğitim ürünü olan
insanlar sistemin isteklerini çok rahat yönetmektedir. Nuray ERGİN
C- 61 1.
Dünyadaki mevcut siyasi sistemler; halkları kökenlerine ve dinlerine göre
ayırıp, kendi emellerini gerçekleştirmek için bir kaos ortamı yaratarak, kendi
çıkarlarını korumak için dizayn edilmiştir. Böylece köken ve dini anlamda
ayrımcılığa uğrayan halk kendi arasında çatışırken var olan sistemi
sorgulamaktan uzaklaşmış ve mevcut sistemin yanlışlarını görmeyip, yanlışlara
müdahale edememektedir.
2. Dünyadaki mevcut eğitim sistemleri;
halkı sadece nesnel bilime doğru yönlendirip, onların akan süreç içinde etkisiz
kalmalarını sağlamaktır. Halkların var olan düzene karşı olmamaları için dizayn
edilmiş bir eğitim sistemi mevcuttur.
3. Dünyadaki mevcut ekonomik
sistemler; halkları ekonomik rekabetle doğayı fütursuzca kullanmalarına ve
zayıf olanın daha zayıf hale getirilmesine neden olan bir anlayışa sevk
etmeleri, ekonomik gücün kendi ellerinde bulundurarak sömürülen halklara dayalı
bir yol izlemektedir. Bunun sonucunda güç dengelerini elinde bulunduran
gelişmiş ülkeler, ekonomik gücünü gelişmemiş ya da az gelişmiş ülkelerin kaynaklarını
sömürerek elde etmektedirler.
4. Dünyadaki mevcut yönetim sistemleri;
liyakatli ve art niyetli siyasetin,eğitimin ve ekonomik politikanın ürünü olan
insanları razı etmek yerine eğer razı değillerse değişik yöntemler kullanarak
onların mevcut sistem çarkının dışında kalmalarını sağlayarak bu yönetim
sisteminin devamlılığını sağlamaktadır. Neşe
ÇAPAROĞLU
C.61.1-Doğruluk payı vardır.Son yüzyılda
kurulan devletlere bakıldığında açıkça görülüyor ki çoğu ırki ve dini
devletlerdir.
2-
Günümüz biliminde yaratılıştan uzaklaştırılıp insanı duyguları zevke ve
eğlenceye yönlendiren bir anlayış vardır.
3- Global ekonomiye yön verenler kendi menfaatlerine
göre yönetiyorlar.
4- Genelde tüm politikalar bir dönem
ve yarar amaçlı yapıldığı için insanların memnun etmez. Zübeyir AŞUROĞLU