6.A-Bir insan
herhangi bir karar verirken; hangi sanal aracına yada sanal
araçlarının hangi kombinezonlarına dayalı karar vermelidir?
B-Yada eğitimde
doğru karar vermeyi insanlarda nasıl refleks haline getirebiliriz?
İpucu;kişilikllerimizi
C.6 A-Karar
verilirken seçilecek sanal aracın konuyla ilgili olmasına dikkat edilmelidir.Düşünsel sezgi ile ulaşılır. Kadir GERGİN
B-İnsanlarda daha fazla merak uyandırmak ve sağlıklı bir
kişilik oluşturmalıyız. Kadir GERGİN
C-İnsanlar sahip olduğu makam,mevkileri
kaybetmemek için nefsi aklının ve fıtratının önüne geçerler. Kadir GERGİN
C.6 A.insan herhangi bir karar verirken herhangi bir
araca ihtiyaç duymaz kararını gerçekleştireceği zaman araçları kullanır.
B.öncelikle eğitimcinin kendi
yanlışlarının nesli etkileyeceğinden her zaman haberdar olması ve doğrultuda
hareket etmesi sağlanmalı.
C.insan bir toplumu yönetirken veya buna
bağlı bir karar verirken tamamen akli düşünmeli vicdani reflekslerini ise
eğitmeli yanlış karar almaktan sakınmalıdır. Nazif TEPE
C.6) A)Bir
insan karar verirken öncelikle bu kararın mantığına ne kadar uyduğuna dikkat
etmeli. Daha sonra bu kararının hayatında nasıl sonuçlar doğuracağını
düşünmeli.
B)yanlış kararların neler
doğuracağını göstererek
C)insanlar karalar alırken
nefislerine göre değil aklına ve ruhun isteklerine cevap vermelidir. Toplumda
bu karaları alabilmek için de eğitim almak gerekir. GÖKHAN BOZDOĞAN
C.6 A-sanal araç bizi doğruya en kısa sürede götürmelidir.
B-oturmuş bir kişilik oluşturmak en büyük ilkemiz olmalıdır
C-İnsanlar sahip oldukları mevkilerde nefis ve zekâsını arka
plana atmalıdır çünkü alacakları kararlar bir kitleyi etkileyecektir. FEYYAZ KARA
C.6Akıl, ruh, kalp, zekâ, membalarından
beslenen cevap verme alışkanlığı edindirilmelidir. Ahlak ve bilimin beslediği
şuura bireyi hâkim kıldırmaktır. İnsani sorumluluğun fiillere yansıttırmalıdır.
Ali Galip ERCİK
C.6 A,B) İnsan
karar verirken öncelikle aklına ve bence en önemlisi vicdanına dayalı karar
vermelidir. En mükemmel adalet vicdandır.
C) İşleyen-çalışan akıl ve ruhun en
güzel meyvesi güzel ahlaklı insandır.
Nazmiye YARGI
C.6 Karar verirken akıl, ruh, zekâ ve nefis gibi sanal araçları
kullanırız. Fakat doğru karar için nefis ve zekâyı akıl ve ruhun metriksi
içerisinde düşünmeliyiz. Bu da eğitimde insanları doğru karar vermeye yöneltir.
Sonuç olarak ferdin nefsini, bedenini ve zekâsını aklın ve ruhun kontrolüne
koyması gerekir. Bu da C şıkkında anlatılmak istenendir. İrfan BAHARLI
C.6 A-Bir insan bir karar verirken
seçeceği sanal aracın konuyla ilgili olmasına dikkat edilmelidir.Yani
aklımızı ve mantığımızı kullanmalıyız.
B-İnsanların tercihlerinin doğru olmasını istiyorsak
öncelikle onlarda sağlıklı bir kişilik oluşturmalıyız.
C-İnsanlar
sahip olduğu koltuk,makam gibi mevkileri kaybetmemek
için nefsi aklının ve fıtratını önüne geçer. SAMET ÇENŞi
C.6 A Kalbine ve aklına göre karar vermelidir. Dilek KURT
B Bu özelliği taşıyamayanlara bu saatten sonra bence pek bir şey yapılamaz ama yeni nesil
Kalbe ve
akla dayalı çalışmalara teşvik edilebilir.
C Hayatında onu durduracak bir mekanizmanın olması
anlamına gelir. Dilek KURT
C.6 A).İnsan bir karar verirken doğadaki
varlıklar içerisinde sadece kendisine ait olan ve akıl adını verdiğimiz sanal
aracına göre karar vermelidir.Aklından faydalandığında
aynı zamanda ruhundan da istifade etmiş olur.
B)İnsanlara
ruhun eşliğinde akıllarını kullanmayı öğreterek eğitimde doğru karar
vermelerini sağlamalıyız.
C)Olaylara
akıl ve ruh perspektifinden baktığımız taktirde akıl ve ruhumuz nefsimizi ve
zekamızı bastıracak güçte olduğundan insanlara zeka ve nefsi bastırıcı,akıl
ve ruhun çalışmasını tetikleyici eğitim verilmelidir.REMZİYE ERDOĞAN
C.6
A.Karar verirken hangi yaş
aralığında olduğumuz önemlidir. Çünkü insanlar iki sanal aracını kullanır karar
verirken biri kalp diğeri ise akıldır. Duyguların baskın olduğu yaş aralığında
insanlar duygularıyla karar verir. Düşünme yetisi kazanıldığın da ise hem duygu
hem de aklın ortak bir yolu bulunur. Ama tecrübeler kazanılmaya başlandığında
ise sadece aklımızla karar veririz.
B.İnsanların zaaflarını kullanarak.
C.Ruh samimi olduğundan akıl ruhu esas aldığında sadece insani ve mantıki
düşünür dolaysıyla nefis ve zekâ çok ta önemli değildir. Yusuf KESKİN
C.6 A. Bir insan bir karar verirken ilk
önce akınlı kullanmalıdır. Sanal araç denilen olgular insanların şimdiye kadar
buldukları bir takım gerçeğe yakın bilgileri içerir. Şuan bulunanlar gerçeğe en
yakın olanlardır. Bu bilgiler en çok internet ortamında bulunabilir. Çoğu arşiv
notlarını da bulabileceğimiz zengin bir kaynak ve doküman olan internet de
bazen yanıltmaktadır. Bunun için eldeki verilerde olabildiğince değerlendirilip
öyle karar verilmelidir.
B.) Eğitim
kişini bütün bir hayatını etkileye bileceğinden dolayı eğitimde olabildiğince
daha doğru, kapsamlı ve anlaşılır kararlar verilmelidir. İnsanlara eğitimin
‘olmazsa olmaz‘ gibi düşünmesi gerekliliği fikrini aşılayabilirsek, Beraberce
eğitimde ve öğretimde en doğru kararları verebiliriz. Doğru kararlar vermeyi
refleks haline getirebilmek için, tüm insanlarım kişiliklerine,
algılayabilirliklerine uygun eğitim verilmelidir. Yani kişinin ihtiyacını
karşılayacak derecede bilgi verilmelidir.
C.)Toplum,
kurum ve devlet adına karar vermek, çıkarları gütmeden karar vermeyi
gerektirir. Çünkü toplumda milyonlarca insan ve biri o kadarda kul hakkı
vardır. Kendini düşünerek vereceğin bir karar, bir o kadar insana borçlu olmana
neden olacaktır. Bu da vicdani olarak insanı rahatsız eder. Bunun için kişi
toplum için vereceği kararlarda çıkar gütmemelidir. Nefsinin tuzağına
düşmemelidir.
Melin KARAN
C.6 A-Sürece en çabuk ve etkili ulaşama yolu olmalıdır.
B-İyi bir eğitim vererek…
C-Sosyal ve kamuyu ilgilendirdiği için nefis ve menfaat
ikinci planda olmalıdır. HABİP KAYA
C.6 Bir insan karar verirken aklı,
vicdanı, nefsi ve ruhuna göre karar vermelidir. Sorunu tüm yönleriyle düşünmeli
ve ona göre karar vermelidir. GİZEM SARI
C.6)İnsan
karar verirken öncelikle akla dayalı karar verir.Sonra
buna ruhu,zekası ve nefsi katılır.Kararlarımızda en büyük etkenlerden biri de
kişiliğimizdir.Bunların hepsini doğru biçimde kullanmanın tek yolu kaliteli
eğitimdir…BURCU ŞİMŞEK
C.6 A-Sanal aracın doğruya ulaşma konusunda doğru yardımcı olduğuna dikkat
gösterilmelidir.
B-Dikkati o konu üzerinde toplayarak en önemlisi de olgun
kişiliğin oluşmasını sağlayarak.
C-İnsanlar sahip oldukları mevkilerde bazı kararlar alırken
nefsi arka plana atarak aklının ve ruhunun ortak hareket etmesini bir refleks
haline getirmelidir. ŞEYHMUS UTLİ
C-6 A) bir
insan karar verirken aklını, kalbini, vicdanını, ortak ürününü öne sürmelidir…
B) Bunu yapan insan bu durumu her duruma
uyarlayabilir…
C)Toplumsal meselelerde nefsimiz ve
zekamız üstünde ortak akıl ön planda olmalıdır…NAZİFE SAVAŞAN
C.6 A. Bir insan karar verirken öncelikle düşünme yeteneğine bağlı
karar vermelidir. Bide gördüklerine inanıp inanmadığı konusunda kararlı
olmalıdır.
B.Bir insan
toplumda, kurum vb. devlete bağlı kararlarında devlette bağlı olduğunda o devlette yaşadığını
unutmamalıdır. Çünkü nefis bizi her zaman doğru kararlara vardırmaz, ancak
vicdani olarak bazı kararlarda bulunabiliriz. MEDENİ SAKCAK
C-6 Karar verirken;akıl,ruh,zeka
ve nefis gibi sanal araçlara dayanmalıyız…ÖZLEM
AKIN
C.6
a.)İnsan kendine ait kararları verirken tüm sanal araçlarını
ve kombinezonlarını kullanabilir. Ama bence bunları değişik değişik
zamanlarda kullanabilmelidir.
b.) Eğitimde doğruyu refleks haline getirmek zamanla
olabilecek bir şeydir. Ancak insan zekasını ve
kişiliğini kullanarak kısa bir süre içinde bunları yani eğitimde doğruyu
refleks haline getirebilir.
c.) İnsan kendi kararlarını verirken nefis ve zekâsını
kullanmaya hakkı vardır ancak başkalarını etkileyecek bir karar verirken
bunları saf etmek zorundadır ve kendi duygu ve nefsine göre karar vermeye hakkı
yoktur. Örneğin, bir devlet büyüğün ülke veya milletle ilgili bir karar
verirken kendi nefsine yenik düşmesi veya akıllıca karar vermemesi tüm ülkeyi
etkileyeceğinden böylelerini üst makamlara getirmemek gerekmektedir. Ersin ASLAN
C.6 A-Karar, yapılması planlanan işin ilk adımıdır. Onun için seçilecek
sanal aracın konuyla ilgili olmasına dikkat edilmelidir. Akılla ulaşılabilir.
B-Merak uyandırmak ve sağlıklı bir kişilik oluşturmalıyız.
Erdemli insan her yeniliğe açıktır. Araştırmayı sever.
C-Koltuk
sevdalarından dolayı insanların nefsi, aklının ve fıtratının önüne geçer. Seyfettin SEYHAN
C.6 A Bir kişi karar verirken sadece bir
sanal araca başvurmaz verdiğimiz karar bir komplekstir.
Bunu analitik eksenlere oturturken kimi zaman çakışmalar olabilir. Ancak
kişinin aynası ruhudur. Aklı ve zekayı bu aynaya uygun
hazırlarsa güneşin gözü kamaştırdığı gibi köreltmez aksine o aynaya ortamda
olmayan bir sanal aracı da yani maneviyatı katar.
B.Eğitim de doğru karar vermeyi doğru bir sistemin
düzenli bir parçası olduğumuz zaman yapabiliriz. Yoksa bir takım tepeden
bakanları eğitimi doğru bir şekilde şema tize etmesi ve eğitimde reel sonuç ve
cevapları almak mümkün olmaz.
C.Akıl, ruh, nefis ve zekâ bir labirentin
birbirine inanılmaz derecede uyum sağlamış parçaları gibidir. Akıl ruhun
samimiyeti ile şah çektiği zaman kişi açısından son derece doğal ancak toplumun
huzuru açısından çıkılmaz bir durum yaratabilir bunun için sistemin
parçalarından bir veya bir kaçında aksatmak gerekir ki vicdanın ruhu
zedelememesi için. FIRAT ALTUN
C.6 A-Dinin hükümlerine, toplumun din ve
mantıkla uyuşan örf ve adetlerine ve ahlaki değerlere göre karar verilmelidir.
B-İnsanın kişilik haline getirdiği
davranışlar zamanla refleks halini alır.
C-Yani akıl ve ruhun kuvvet bulup nefsin
zayıfladığı bir insanda meleği boyut ortaya çıkar. Asıl amaç bu olmalıdır. Aykan AKÇA
C.6 A.İnsan her hangi bir konu üzerinde
karar verirken vicdanından ve yüreğinden gelen duygulara bakarak ve akıl
süzgecinden geçirerek cevap vermelidir.
B.Öğrencilere
sunacağımız bilgiler onlara faydalı olması gerekir. Ercan IŞIK
C.6 -A-Karar verirken zekamızı, aklımızı, mantığımızı kullanırız.
-B- Eğitimde doğru karar vermeyi en
baştan beri işi sıkı tutarak,yani eğitimimizi ilk
baştan beri önemseyerek yapmamız refleks haline getirir. FIRAT KADIRHAN
C.6 A.Bir insan karar verirken o konu
hakkındaki ön bilgilerine, aklın hünerine, ruhuna, kişiliğine ve nefsine önem
vermelidir. O kararın kişinin bu sanal araçlarının hepsine birden uygun
olmalıdır.
B.Eğitimde
doğru karar vermeyi refleks haline getirmek için eğitimi araştırma ve inceleme
yoluyla vermeli, öğrencinin kişiliği göz önüne alınmalı ve kişiye belli
sorumluluklar yüklenmelidir. Böylece kişi bu sorumluluklar neticesinde doğru
karar vermeyi bir huy haline getirir.
C.Kişi
devlet ve bazı kurumlarda karar verirken nefsine ve kişisel zevk ve çıkarlarına
göre değil de, vicdanını göz önüne alıp, zekâ ve samimiyeti doğrultusunda karar
vermelidir. REYHAN YILMAZ
C.6 A-İnsan herhangi bir karar verirken
akıl, bilim, mantık v.b sanala araçlara dayanır. Bunu yağarken de bilgiyi;
bilimin ve mantığın ışığında aklın süzgecinden geçirerek karar verir.
B-Doğru karar vermenin yolu öncelikle iyi bir eğitimden
geçer. İyi bir eğitim de mantık ve bilim ışığında asrın koşulları da dikkate
alınarak gerçekleşir. İyi bir eğitim almış birey liyakatli ve öncelikli düşünür
ve karar verme yargısına varır. Bunlar gerçekleştiğinde de doğru karar verme
refleks haline gelir kanaatındayım. Turgut KIYICI
C.6 A-Bir insan bir karar verirken
seçeceği sanal aracın konuyla ilgili olmasına dikkat edilmelidir.Yani
aklımızı ve mantığımızı kullanmalıyız.
B-İnsanların tercihlerinin doğru olmasını istiyorsak
öncelikle onlarda sağlıklı bir kişilik oluşturmalıyız.
C-İnsanlar sahip olduğu koltuk,makam
gibi mevkileri kaybetmemek için nefsi aklının ve fıtratını önüne geçer. BARIŞ SAVAŞ
C.6 A Kararlarımız mantıksal ve sezgiseldir. Karar verirken de bu amaçla çok
yönlü düşünürüz. Sanal araçlardan birçoğunu kullanırız. Bunlar; akıl, zekâ,
fikir, muhakeme, mantık, düşünce; ruh, nefis ve sevgidir. Fakat karar verirken
mantıksal veya sezgisel yönlerden biri ağır basacaktır bu verilen kararın
yapısına bağlıdır.
B Eğitimde
doğru karar verebilmek için daha çok mantıksal tarafımızı kullanmamız gerekir
çünkü sezgisel düşünürsek yanlış yapma olasılığımız yüksek olur. Bunu refleks
haline getirmek içinse karar verecek kişinin muhakeme gücünün yüksek olması
gerekir. Bunu da sağlamak için kişiye bir soru kümesi verip kısa sürede cevap
vermelerini isteyebiliriz. İlk aşamalarda kişiye yardımcı olunmalı fakat daha
sonra kendi haline bırakılmalıdır.
C
Aklın hüneri; liyakat, ruhun hüneri; samimiyettir. Nefsin hüneri; hayvani
siyaset, zekânın hüneri ise nesnel kökenli hızlı ve doğru kavramaktır. Buna
bağlı kalınarak; bazen karar verirken liyakatli ve samimiyet içinde olmamız
gerekirken bunun yanında siyaset ve nesnellikten kaçınmamız gerekir. Böyle
durumlar da genellikle duygular ön planda olup; mantık ikinci plana atılmış olur.Seda CEMAL
C.6 A İnsan karar verirken sanal
araçlarından aklını, zekâsını ve ruhunu kullanmalıdır. Ne sadece samimiyet (ruh
ve akıl) ne de sadece mantık olmalıdır. Üçü birbiri içinde harmanlanmalıdır.
B Eğitimde doğru karar vermeyi refleks
haline getirmek için önce eğitim verilecek kişilerin kişiliklerinin en iyi
şekilde belirlenmesi ve bilinmesi gerekir ki o kişiye doğru eğitim
verilebilsin. Kişinin tercihi samimiyetle ve doğrulukla bir araya gelince doğru
karar veren bir birey ortaya çıkar. Eğitimde doğru karar vermek refleks haline
gelir.
C Vicdanın, ruhun ve aklın olduğu bir
yerde nefis ve zekâ olamaz. Bir kişi devletine, milletine karşı vicdanlı,
samimi ve liyakatli olduğu zaman hayvani siyaset (nefis) ve zekâ orada
bulunmaz. Nefsin olduğu yerde çıkar vardır. Çıkarın olduğu bir yerde vicdan yoktur.Funda AKDOĞAN
C.6 A İnsan karar verirken sanal
araçlarından öncelikle akıl ve ruhu kullanmalıdır. İnsanoğlu aklına ve ruhuna
güvenmeli, kararını bu sanal araçların süzgecinden geçirip kontrol ettikten
sonra kararını uygulama sahasına geçirmelidir. Çünkü akıl ruhla çalışır ve ruh
sadece akıllı varlıklarda vardır. Yani güzel işleyen akıl ve ruhun meyvesinde
güzel ahlak vardır
B Eğitimde doğru karar vermeyi refleks haline getirmek
zor bir iş olsa gerek. Çünkü insanların zekâlarını,
nefislerini, akıllarını vb. kullanmalarına çok farklı. Zaten bu fark da
olmazsa yani yanlış olmazsa doğrunun farkına varmak güç ve zahmetli olur. Ama
doğru düşünmeyi çoğaltmak, yanlış düşünmeyi azaltmak için uğraşılır ki eğitim
de bunun üzerine kuruludur.
C Yani insanın kararlarında akıl ve ruhun rol
oynaması, kazanması durumunda vicdani olarak nefsin ve zekânın geri çekilmesi
yani bu karara saygı duyup karışmaması için eğitim alması demektir. İster
istemez karar artık verilmiştir, nefis ve zekânın bu kararda etkili olmaması demektir.İdris ÇELİK
C.6 A Burada özel durumlar geçerlidir. İnsanın ne tür kararlar veya
verdiği kararların sonuçları önemlidir.Örn. alacağımız
bir kararda yapacağımız bilgisayar programında ki bir çalışma bizim bazı
şeyleri daha iyi görmemizi sağlayabilir ve doğal olarak kararlarımızı
etkileyebilir.
B Zekayı,aklı,nefsi iyi kullanarak doğru
yerde,doğru zamanda hükmetmesini bilirsek doğru karar verme yetisi zamanla
refleks haline gelebilir.
C Bir insanın toplumda,kurumda,devlette
akıl ve ruhun samimiyeti ile hamle yaptığı zaman,öne geçtiği zaman kişinin
nefis ve zekasının geri çekilme refleksi konusunda eğitim alması gerekir. Çünkü
akıl ve ruh,nefis ve zekaya göre daha ön plandadır.
Akıl ve ruh şahı yani en önemli hamleyi yaptığı zaman nefis ve zeka vicdani
olarak anlayabilmeli ve geri çekilme konusunda eğitim alması gerekir.Oktay BARAN
C.6 A Niteliklerine ve amaca uygunluğuna
dayalı kararlar verilmelidir.
B Eğitimde karar vermek kişilik olarak insana yatkın
olduğu alanların tercih edilmesi daha doğru olacaktır. Bizde ki ÖSS mantığı
gibi sırf kazanmak uğruna öğrencilerimizin yapamayacağı alanlara zorlamak gibi onları
psikolojik olarak da etkileyen tercihler söz konusu olmamalı. Bilakis
akıllarına liyakatli olana yönlendirilmeli.
C İnsan akıl ve ruhun samimiyetiyle bir yerlere varır.
Bu önerme de belirtiyor ki insan kendini aşma kademesinde zekâ ve nefsi bir
kenara koymalı akıl ve iradeyle hareket edebilmeli ki şah çekebilme fırsatı
olsun. Bilge TÜRKER
C.6 A Birey karar verirken duygularından sıyrılmış bir vaziyette zeka ve mantık kuralları doğrultusunda karar vermelidir
B Eğitimde doğru karar verebilmeyi refleks haline
getirebilmek için öncelikle öğreticilerin konuya hakim olmaları gerekmektedir.Aksi takdirde yeterli veri sağlanamaz.
C Benim buradan anladığım kurumlar devletle ilgili
kararlarında nefsini arka plana atıp vicdanının sesini dinlemesi gerektiğini söylüyor.RIDVAN OKUŞ
C. 6
A İnsan kendi bilincinde, ruhunda, nefsinde, zekasında neye, niçin doğru diyorsa bunun çerçevesinde karar
vermeli. Yani kara vermede araç sadece bunlar olmalıdır.
B Öğrenci kendine güvenildiği hissini alırsa
kavrayacağı konuları eksiksiz anlar. Bir nevi öğrenciye özgüven ve bilgi
aşılanmalıdır.
D İnsan toplumsal bir varlık olduğu için bazı
kararlarında nesnel davranmalıdır. İnsan duygusal bir varlık olduğundan bazı
kararlarında öznel olmadığında kamu hayatında nesnel olunmalıdır. Sevil DOĞAN
C.6 A Bence karar
verilecek konulara göre değişir, bazen insanların hoşgörüsüne, duyarlılığına,
vicdanına kalmış konularla yüzleşilebilir. Bazen de
olayları düşünerek, anlayarak, mantıklı bir şekilde karar verebilecek durumda
olunabilir. Ve insan duygularıyla da düşünceleriyle de gerektiği zaman
birbirinden bağımsız bazen de ikisiyle de hareket ederek karar verebilme
yeteneğine sahip olmalıdır.
B Eğitimde doğru kararı vermeyi insanlarda alışkanlık
haline getirmek için her şeyden önce eğitimin önemini, gerekliliğini bilinçli
bir şekilde aşılamak gerekir. Öğrenilen her bilginin sebep sonuçlarından
haberdar olunmalıdır. Çünkü insanlar neyi nasıl ne için yaptığını bilmeden
karar veremez ki doğru kararı asla veremez.
C Bir insan mesleği ne olursa olsun eğer insan
hayatını etkiliyorsa her şeyden önce vicdanıyla hareket etmelidir. Örneğin; bir
öğretmeni düşünelim. Öğrencisinin sosyal, maddi, manevi durumunu düşünerek O’nu
eğitmelidir. Öğrenciye öğreteceği her şey, öğrenciyi çok farklı yerlere
taşıyabilir. Öğretmenler öğrenciler için örnek kişilerdir. Öğretmenler bunun
bilincinde olup, vicdanıyla hareket ederek, ne yapacaklarını iyi
düşünmelidirler. Çünkü gelecek onların eseri olacaktır.Hicret OKAN
C.6 A Bence kişinin güvenebileceği en etkili sanal araç mantığı
olmalıdır.
B Yaparak yaşayarak öğrenmeyi ilke edinmeliyiz. Öğretme belli
sanal araçlar ve slaytlarla desteklenmelidir.
C Bir konuda karar verilirken akıl hiçbir denetim altında tutulmamalıdır . Hakan
ALTUN
C.6
A Öncelikle insanın kendi değerini bilmesi gerekir ve
kendisini bilmesi. Karar verirken de bunları dikkate alarak aklını kullanması
daha verimli sonuçlar verebilir.
B Eğitimde doğru karar vermeyi refleks
haline getirmemiz için öncelikle öğrencinin vereceği ve söyleyeceği kararları
herhangi bir baskı altında kalmaksızın vermesi gerekir. Bizler ve başımızdakiler
öğrencileri köreltmekte ve hareketsiz hale getirmeye devam ediyoruz. Adeta
felçli hale getirdik.
C Bence de öyle olması gerekir. Nefis
insanı yanlış yola sevk eder. Zekâ ise insanın haksızlık yapmasına teşvikte
bulunur. İnsanın karar verirken akıl ve ruhunu dikkate alırken nefis ve zekânın
geri çekilmesi görevinin gereğini yerine getirmesi için gereklidir. İbrahim AKKOYUN
C.6 A İnsan karar verirken insanın kararlarında
kişiliğinin etkisi vardır. Kişiliğin tercihleri verilen kararları etkiler. Bu
ya ruh, akıl ve zekânın etkisi ile verilen bir karar olur ya da nefsin vereceği
bir karar olur.
B Bireye zekânın çözümleyebilme, aklın doğru
karar verebilme yetisinin ve ruhtaki erdem bilincinin kazandırılması gerekir.
C Birey bu tür durumlarda insani kararlar
aldığı zaman bu kararlar kendisine zarar verebilir. Kendisine zarar verebilecek
bile olsa nefsini/egosunu bu kararına müdahale etme noktasında bir kararlılık
içinde dizginleyebilmelidir. Ramazan
ERGÜN
C.6 A Bir insan
karar verirken aklına, zekasına, ruhuna, nefsine
kişiliğine danışır.
B Eğitimde doğru karar aklın ve zekanın
kullanımıyla refleks haline getirilebilir.
C …
Semra DAĞ
C.6 A Bence karar verilirken kullanılması
gereken sanal araç akıl olmalıdır.
B Bilimsel ve araştırmacı eğitime dayanan sistemde bu
sistemi doğru algılayan eğitmenler aracılığı ile bir aktarım sağlanmasıyla yeni
kuşak doğru karar vermeyi öğrenmiş olur
C “Bildiğim tek bir şey vardır, oda hiçbir şey
bilmediğimdir.” Cümlesi bu önermenin bir açıklamasıdır. İfade edilen şey aynı
zamanda alçak gönüllülüktür. AYTEN
YILDIZ
C.6A Bir insan karar verirken
akıl ve ruhun kombinezonlarına dayalı karar vermelidir.
B Eğitimde doğru
karar vermeyi insanlarda refleks haline getirmek için ilk önce verecekleri
kararların hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğunu ayırt edecek seviyeye
getirmek gerekir.
C kişi
verdiği önemli kararlarında aklını ve ruhunu kullanarak karar vermelidir. Şayet
böyle hareket ederse doğru karar vermiş olur.Adnan YILMAZ
C.6 A Bence insan herhangi
bir karar alırken öncelikle kendinden emin karar alabilmelidir. Ne yaptığının,
niçin yaptığının farkında olacak karar almalıdır. Yani bunu yapan bir insanın
her hangi bir sonuca erecek ihtiyaç duyacağını zannetmiyorum.
B Eğitimde doğru karar vermenin insanlarda refleks haline
gelebilmesi için öğrencilere her fırsatta her birinin kendine üst düzeyde
güvenmesi gerektiği hatırlatılmalıdır. Öğrencilere yeterli özgüven
aşılanmalıdır.
C Bir insan, kendiyle, toplumla, devletle alakalı bir
karar alacağı zaman yapacağı öncelikli iş akılla, mantıkla, ruhla hareket
etmektir. Nefise ve vicdana uyarak alınan kararlar her zaman için doğru
kararlar sayılmayabilir Süheyla BÜRÇÜN.
C.6 A
Bana
göre bir insan karar verirken mantıklı düşünerek, mantığın gösterdiği sanal
araca göre karar vermelidir. Eğer duyguların etkisinde kalıp karar verirse
yanlış sonuçlar doğurabilir.
B Eğitimde doğru karar vermeyi insanlarda refleks
haline getirebilmek için mikro eğitim uygulamalı olmalı. Birey yaparak,
yaşayarak eğitim almalıdır. Bu davranışların sınıf ortamında bilgisayar
destekli sunularla yapılırsa eğitimde nasıl, ne zaman, ne yapmayı öğrencilere
bir nebze de olsa başlatılabilir.
C Burada şunu anlıyorum bir kurum hakkında karar
verirken kişinin akıl ve ruh samimiyetine ve zekâsının nefsin isteklerinden
arındırılmış bir eğitime tabii tutulması gerekliliğini vurguluyor.Şahabettin BALCI
C.6 A Bir insan karar vermede daima aklını
rehber olarak kullanmalıdır. Yani sadece kalbiyle değil kalbini aklının
gölgesinde çalıştırmalıdır.
B Eğitimde doğru karar vermeyi
insanlara yarar sağlatarak refleks haline çalıştırmalıdır.
C Yani insanların nefis, zeka ve
duygularının etkili olduğu kararların yanlış olacağını, karar vermede akıl ve
ruh samimiyetinin ölçüt olması gerektiği anlamına gelir.Medeni BAYAR
C.6 A İnsan sadece
düşünen bir hayvan değildir, aklıyla, mantığıyla, zekâsıyla, ruhuyla,
iradesiyle, nefsiyle, inancıyla, kişiliğiyle vs. çok yönlü bir varlıktır ve
karar verirken ani ve anlık değil tüm bu özelliklerinin harmanlanıp
süzülmesiyle kesin ve doğru karar vermelidir. (Her ne kadar bu beceremesem deJ)
B Eğitimde doğru kara vermeyi
insanlarda refleks haline getirmek için öğrencinin her şeyden önce inşa
olduğunu kendine güvenildiği ve kendisinin de güvenmesi gerektiği bilinci
uyandırılmalı, çoklu zekâ kuramına göre eğitim verilmeli ve her şey okulla
sınırlı tutulmamalı BENCE.
(-) Akıl ve ruh iyiliği ve güzeli
isterken nefis ve zekâ genelde çıkarı ve faydayı istediğinden alınan kararlarda
akıl ve ruh ön plana çıkarılmalıdır. Kevser
SÖYLER
C.6 A Yalnız
bir sanal araca yönelmek yanlış olur. Sadece nefsime kulak verirsem bencil bir
karar alırım. Yada zekâma, aklına yönelirsem yine tek
yönlü düşünürüm.
B Eğitimde aklımız, zekâmız, ruhumuz, nefsimiz gibi
araçları bir araya getirip; alıcının da bu özelliklerini göz önüne alarak doğru
bir karar verebiliriz. Bireyin kavmine göre değil, tercihlere sorumluluklarına
göre karar alınır.
C Sadece aklının ve ruhunun samimiyeti ile karar vermesi
demektir. Bu iki araç mantıklı olmayı öngörür. Ayşe ARSLAN
C.6 A Bir insan karar verirken akıl ve ruhun
kombinezonlarına dayalı karar vermelidir.
B Eğitimde doğru karar vermeyi
insanlarda refleks haline getirmek için ilk önce verecekleri kararların
hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğunu ayırt edecek seviyeye getirmek
gerekir. Yani eğitimi doğru(!) vermek gereklidir.
C kişi verdiği önemli kararlarında
aklını ve ruhunu kullanarak karar vermelidir. Şayet böyle hareket ederse doğru
karar vermiş olur. Mehmet Nuri EŞİN
C.6 A İnsan karar
verirken aklına ve ruhuna göre karar vermelidir. Sağlıklı karar verebilmesi
için bu özellikleri göz önünde bulunması gerekir.
B Objektif bir plan
yaparak insanlara bilgiyi sunmalıyız. İnsanlar zekânı kullanarak planlı karar
verebilmelidir. Eğitim için en doğru plan neyse onu insanlara sunmalıyız
C İnsan karar
verirken aklına ve ruhunun sesine kulak vermelidir. Çünkü aklıyla karar vermesi
daha sağlıklı sonuçların almasına vesile olur. Nefsini ikinci plana atmalıdır.
Nefsinin sesine kulak vermemelidir. Nefsinin isteğine göre karar verirse sonuç
istediği gibi çıkmayabilir.Zülfü ERYATAN
C.6 A İnsan karar verirken aklının sesini
dinlemeli ve düşüncelerine göre hareket etmelidir.
B İnsanların kişiliklerine dikkat
ederek bazı şeyleri verirsek doğru karar verirler.
C İnsanlar devlete bağlı olarak yetiştirilmelidirler. Idban KUDAY
C.6 A) İnsan
karar verirken akla, zekâya, nefse, ruhuna söz geçirebildiği takdirde karar
vermelidir.
B) Kişiye
verilen eğitim sistemi değiştirilmelidir. Ezbere dayalı değil de öğrenmeyi
öğrenme sistemi geliştirilmelidir.
(Mehmet GENÇ)
C.6 İnsanlar karar verirken kendi
ihtiyaçları doğrultusunda karar verir. Akıl ruh ve nefis kombinazonlarına
dayalı karar vermeli. Eğitim sistememiz vicdanı
reflekslere dayalı olmalı.Öğrencinin kabiliyet ve
beklentilerine ve toplumun bireyden beklentilerini göz önüne getirmeli,bu
seçenekleri göz önüne almalı.ŞAHİN KARAN
C.6 A İnsan karar verirken mantık
ölçülerine uygun, mevcut durumu göz önüne alarak ve ötesini de düşünerek
gerekiyorsa nesnel veya soyut olarak bunu fiiliyata dökmelidir.
B İnsanın zekasını
geliştirmeye yönelik ihtiyaçlarını karşılayarak. Yusuf AKIL
C.6 A İnsana Allah (c.c.) tarafından
verilen zeka,vicdan vardır.İnsan da karar verirken
bunlara dayalı karar vermelidir.
B Eğitimde karar vermeyi kişileri doğru alanda
bilgilendirerek vicdanın önemini anlatarak belli bir sorumluluk kazandırarak
doğru karar vermeyi bu kişilerde refleks haline getirebiliriz.
C B şıkkında da anlattığımız gibi
kişilere vicdani sorumluluk duygusunu kazandırdığımız zaman insan yaptığı
yanlışlarda suçluluk duyup düzeltmeye çalışacak ve bir daha yapmamaya özen
gösterecektir. Yasin Murat KAHRAMAN
C.6 A Gelişmiş insan
olmaya engel olan kişinin nefsidir. Bu nedenle, kişinin nefsini doğru tanıyıp,
normal hayatta bu özelliklerine yoğunlaşıp kullanması, geliştirmesi, iyi bir
eğitim için en önemli basamaktır. Bu da ancak aklın kontrolünde
gerçekleştirilebilir. Akıl güzel ahlakı getirir. Eğitimde de güzel ahlakın
önemi çok büyüktür. Tüm insani fıtrat çeşitleri dikkate alınarak, güzel ahlakı
motive edici eğitim ve öğretim geliştirilmelidir.
B Eğitim ve
öğretimde mümkün olduğu kadar maddi ve manevi açıdan nesnel ve sanal gerçeklere
iman ettirilmeli. Tek başına nesnel bilim bir insanın olgunlaşması için yeterli
değildir. Sanal ve ahlaki boyutlar da önemlidir. Verilen eğitimin, öğretimin
hayata güncellendirilmesi de çok önemlidir.
C Kişilerin doğru
zaman, koşul ve mekânda fıtratlarının kaldırabileceği kadar her şeyin uzlette
ve toplum içinde yaşayarak ve yaşatarak öğretilip hayata güncellenmesi gerekir.
Ancak böyle bir toplum içinde de akıl ve ruhunun samimiyetini kullanma yetisi
kazanabilir. Aksi takdirde her şey sözden ibaret kalır. Eğitimde herkesin
bilgiden aynı sonucu çıkarması için algıda değişmezlik de önemlidir.Gülşen ÇELEBİOĞLU
C.6 A- İnsan
zekasıyla tartar, aklıyla fikir yürütür ve isabetli
kararlar vermek için ince eleyip sık dokumak gerekmektedir.
B- Bilenle bilmeyen hiçbir
olur mu? Eğitim konusunda aileye çok iş düşmekte. Özellikle çocuğun vereceği
kararlara, tercihlere, yardımcı olunursa, çocuğun yanında olunursa, inanıyorum
ki kişi, doğru karar vermeyi refleks haline getirecektir.
C-
Öyle olması gerekir çünkü ruhun samimiyeti birçok düşünce ve istekten önce
gelir bu konuda akılla da fikir yürütülüp karar verilmişse artık geriye
kalanlara teslimiyet düşer. Zeynel
PEKEDİS
C.6 A- Ademoğlu karar verirken mantık
ölçülerine uygun, o anki
durumu göz önüne alarak ve sonrasını da düşünerek gerekiyorsa
nesnel veya soyut olarak bunu fiiliyata dökmelidir.
B- İnsanın
zihnini geliştirmeye yönelik ihtiyaçlarını karşılayarak.İbrahim KILIÇ
C.6A) Aklı, vicdan, ruh B)İnsanları tanımaya çalışırdım C)Aklımıza yatkın herşey doğru olmayabilir, vicdan kavramıca önemlidir.AYŞE ÇATAK
C.6 A Bence bir kişi karar verirken duygusal davranmamalı ya da
duyguları kişiye hakim olmamalı yani
kararlar kalbimizle değil daha çok zekamızla verilmelidir.
B Eğitimde doğru refleksler sağlamak
veya eğitimi doğru temellere oturtmak için eğitimi reel temeller üzerine inşa
etmek kanımca en doğru hamle olacaktır.
C Aslında insanın insani değerlerini
varlığı belki de onların daha vicdanlarını yitirmediklerindendir. Vicdan ve empatinin bittiği bir toplum ne kadar varlık sürebilir ki. Leyla ALTUN
C.6 A)İnsanlar kararlarını ruhun samimiyeti ve aklı ile zekânın
ortak çalışması sonucu vermelidir.
B)Eğitimde doğru karar vermek yine aklın ve zekânın hüneridir.
Birliktelik aklın şah prensibini meydana getirir. İnsanların verdikleri
kararlar da akıl ve ruhun samimiyeti bazen doğru sonuca götürmez insanı. Bazen
nefsinin emrini yerine getirmeli ve zekâsını doğrultusunda hareket etmelidir. Velat SAYUR
C.6. A) Akıl-ruh B) Materyallerle
C) Toplumu, kurumları, devleti ilgilendiren kararlar aldığımızda nefsimizi arka
plana atmamız gerekir yoksa pek sağlıklı karar veremeyiz ve liyakatli işler
yapamayız. Leyla Topçu
C.6 A )İnsan
karar verirken ruh-akıl-kişilik kombinezonunu daha çok kullanmalıdır. Çünkü
nefis çoğu zaman bedeni zevklere ve liyakatsiz-samimiyetsiz şeylere
yönlendirir. Cehalet ise insana katı bir güven ve kendini beğenmişlik özelliği
verir.
B )İnsan, sürekli olarak ruh-akıl-kişilik
kombinezonunu korumalı ve bu yönde sabrını geliştirmelidir. Yoksa küçük bir
musibet veya sorunda yenik düşüp nefsi kararlar alabilir.
C )İnsan, bazı kararları verirken
öncelikle ve çoğu zaman nefis-cehalet kombinezonuna kapılır. Önemli olan
kişinin bunu fark edip vicdani-ahlaki melekelerini gün yüzüne çıkarıp toplumsal
anlamda en doğru kararı vermesidir.Elbette bunu herkes
yapamaz. Ali Osman ERAN.
C.6 A Karar verilirken seçilecek sanal aracın konuyla ilgili
olmasına dikkat edilmelidir.Düşünsel sezgi ile ulaşılır. M.
Nuri KORKMAZ
B İnsanlarda daha fazla merak
uyandırmak ve sağlıklı bir kişilik oluşturmalıyız. M. Nuri KORKMAZ
C İnsanlar sahip olduğu makam,mevkileri kaybetmemek için nefsi aklının ve fıtratının
önüne geçerler. M. Nuri KORKMAZ
C.6 a)Kalbine
ve aklına göre karar vermelidir. b)Bu
özelliği taşıyamayanlara
bu saatten sonra bence pek
bir şey yapılamaz ama yeni nesil
Kalbe ve
akla dayalı çalışmalara teşvik edilebilir .Akıl
mantıklı görünüyor. İbrahim AYDIN
C.6 A Bir insanın karar verme aşamasında akala
ve ruha başvurmalıdır. Dolayısıyla bunlar insanı yanıltmazlar. Kısacası insanın
kendi iradesi çerçevesinde karar vermesi gerekir. Salih Sosyal
B Eğitimde doğru kararın verilmesi için, nefsin ve zekanın ikinci plana atılıp akıl ve ruhun samimiyetiyle
hareket edilerek, eğitimde doğru karar verme neflekes
haline getirilebilir.
C bir insanın bazı kararlarında, akıl ve ruhun
gerekleriyle hareket ettiği zaman, nefis ve zekanın
işlevde olduğunu söyleyemeyiz. Çünkü; bu dört kavram
birlikte aynı karar etrafında toplanamazlar. Salih Sosyal
C.6 A Birey karar verirken duygularından sıyrılmış bir vaziyette zeka ve mantık kuralları doğrultusunda karar vermelidir
B Eğitimde doğru karar verebilmeyi refleks haline
getirebilmek için öncelikle öğreticilerin konuya hakim olmaları gerekmektedir.Aksi takdirde yeterli veri sağlanamaz.
C Benim buradan
anladığım kurumlar devletle ilgili kararlarında nefsini arka plana atıp
vicdanının sesini dinlemesi gerektiğini söylüyor.Barış ÖZTÜRK