58.Bir
katilin-canin ömür boyu oy gücü ile bir peygamberin ömür boyu oy gücü aynı
olursa sosyal tufan kopar.Önermelerini gerekçeli ret
ediniz.
Dünyada
peygamber hep haklı olmalarına genellikle azınlıkta kalmışlardır. Peki
demokrasi sistemi daha çok güçlülerin ve hayvanların sürü rejimi midir yoksa az
veya çokta olsa haklıların rejimi midir?
C.58.Dinde bütün
insanlar eşit kılınmıştır deniyor. Eğer ki herkes eşit ise; bir peygamber de
ölümlü olduğundan eşit sınıflandırılabilir.(oy gücü bakımından) Peygamberler
hep doğruyu anlattığından, ahlak bakımından mükemmel olduklarından dolayı üst
sınıf kabul edilirler. Ama dinimiz herkes eşit kabul edilmiştir. Demokrasi
çoğunluğun rejimidir. Sonuçta azınlık kabul edilenler kazanmıyor. Haklı olmayı
da bununla eşleştirebiliriz. Eğer haklı kısım azınlıktaysa her zaman bunlar
kazanmaz. Çoğunluğun olduğu yer zaferin olduğu yerdir. Elif DEMİR
C.58 Peygamberler Cenabı hakkın
elçileridir. Allah(cc) onları hakka davet için
gönderir. Dolaysıyla peygamberlerin Cenabı hak yanındaki değerleri pek
yüksektir. bir cani ile hiçbir zaman denk tutulmaz.
Demokrasi
rejimi az ya da çok olsa haklıların rejimidir. Mehmet ERGÜN
C.58 Şimdiki demokrasi bir katil hükmündedir;çünkü onların belli bir çoğunluğu göre hükümler ve kanunlar yaparlar.Ya azınlık durumda kalan insanlar
görmezden gelmek bir cinayettir.Toplumları her zaman ileriye taşıyan az ve çok
olan hakların peygamber anlayışını savunan insanlardır. Görünürde güçlülerin
dünyayı yönettiklerini sanırsın halbuki onlar kısa bir süre için ve
nefislerini uyutucu ve heveslerin uygun kurallardır.Asla onların oyları peygamberinkine eşit olmaz .
.HİKMET ÇITAK
C.58 Peygamber efendimiz hep iyilikten
yana oy gücünü kullanır fakat cani ise hep kötülükten yan oy gücünü kullanır o
yüzden bu iki varlığı aynı kefeye koymamız çok büyük bir halksızlık olur.
Demokrasi aslında hak ve adalet içerisinde, haklılığın rejimi olması gerekir
fakat güçlüler kendilerine göre kurallar koyup onları zorla topluma uygulatmaya
çalışıyorlar bu da bizim dünyamızda demokrasinin tam anlamıyla yürümediğini
gösterir. Şeyda ÜSTEK
C.58.Evet sosyal tufan kopar. Çünkü bir
cani, insanları katl etmiş ise insanlar nezdinde onun
pek değeri olmaz ve insanlar ona zulmetmeye başlar. Fakat bir peygamber doğru
yolu gösterdiği için bir cani ile aynı seviyede olamaz. Peygamberlerin
azınlıkta olmalarının sebebi iletişim eksikliğinden dolayıdır, az veya çok ta
olsa haklıların rejimidir demokrasi. Berrin ÖZGÖKÇE
C.58 Bir katilin oy gücüyle peygamberin
oy gücü olursa sosyal tufan kopar. Dine bağlı bir ülkede yaşadığımız için bu
birçok kişiye göre ters bir durum olur. Demokrasi az da olsa çok da olsa
haklıların rejimidir. Çünkü demokratik davranışları getiren olgular az ya da
çok olan haklı insanları topluma ve bireysel haklara eşitliği saygısıyla
başlar. Neslihan YARDIMCI
C. 58 Bazı yanlışlar uzun süre yanlış
olduğu halde düzeltilmeden uygulanmaktadır. Bunun sonucunda kıyamet kopmaz
ancak; çok büyük olumsuz sonuçlar ortaya çıkabilir ve bu sonuçlardan ders
çıkarılarak yanlış düzeltilir ve yanlış potansiyelin gücü kırılır. Demokrasi
rejimi az da olsa halkın rejimidir. Dinçer KÜÇÜK
C.58 Bir peygamberin çevresindeki
insanlar ona inandıkları için peygamber ne dese aynen yaparlar ve onun sözünden
çıkmazlar, ama bir katilin etrafındaki insanlar ondan korktukları için katilin
emirlerini Katilin de böyle bir başarısı olsaydı insanlığın sonu gelirdi. Mehdi BİNİCİ
C.58 Terazinin kollarında bir aptal ile
bir abdalın aynı hesaba denk gelmesi tabiî ki kötü
bir sisteme sebebiyet verir.Bir şeytanın isteği ile
bir meleğin isteği aynı hesaba denk geliyor olabilir,ancak bir şeylerin
fiyatından ziyade değerini bilmek,birçok sosyal sorunu ortadan kaldırabilir
diye düşünüyorum.Demokrasi sisteminin daha çok güçlülerin ve hayvanların sürü
rejimi gibi olduğunu düşünüyorum.Çünkü insan,fıtratı gereği kendisini bile
kandıracak durumlara düşebiliyor.Ve insanların çoğu birçok konuda sürü
düşüncesiyle hareket etme,güçsüzlerden güçlü bir topluluk oluşturma çabası
içindedir.Birçok insan,bireysellik mantığından uzak bir demokrasi sistemi var
etme çabasında,kendilerine itiraf edemeseler de.Halise KADİRHAN
C 58-Peygamberler güzel ahlak üzerine yaratılmıştır.Bu
yüzden daima iyiliği düşünür.
Katiller
ise kötü ahlaka yönelmişler.Bu yüzden daima kötülüğü
düşünürler.Buda insanlığı felakete götürür
Şaban ADAŞ
C.58 Çünkü demokrasi demek çoğunluk ne
diyorsa o demektir. Yani peygamber olması ya da sıradan birinin olması durumu
değiştirmez. Esra ALİHANOĞLU
C.58 Sözde demokrasiyi yaşıyoruz ama bu
sadece sözde kalıyor. Tabi ki bu güçlülerin ve hayvanların sürü rejimidir. Bu
devirde güçlü kimse haklı da odur. Yasemin
YILDIZ
C.58 Bu önermedeki cani de bir insandır
peygamber de bir insandır. Ve bu yüzden ikisinin de oy kullanma hakkı elinden
alınamaz. Belki ahlaki açıdan aralarında uçurumlar olabilir ama bu oy kullanma
hakkını etkilemez. Nura DEMİR
C.58 İnsanlar hatalarla yaşar bir
peygamberde hata yapar normal bir insanda yapar. Peygamber ALLAH’A yakın olduğu
için ALLAH tan korkar ve bir cana kıymaz. Fakat bir katil inanmaz ve insanları
öldürür. Bunlar toplumdaki değerlerine bakılırsa tabi ki peygamber daha çok
örnek alınır. Ayhan YILMAZ
C.58 Bir katil-cani sosyal toplum
ahlakına ters düşen kişidir. Peygamber ise toplumun ahlak gücünü oluşturan
değerleri oluşturur ve eğer ki bu iki topluluk arasında bir denge eşitlik
verir. Sosyal tufan kopar. Fatma TUNÇ
C.58.Bir katilin ömür boyu oy gücü ile
bir peygamberin ömür boyu oy gücü aynı olursa geçmiş devirlerde kopsa bile
yaşadığımız dönemde sosyal tufan kopmaz; çünkü demokrasi haklıların değil,
güçlülerin rejimidir. Songül BAĞIŞ
C.58 Peygamberler hep karşılıksız olarak insanlara,doğru yolu göstermek için uğraşmışlardır. Üstün
ahlakları sayesinde güzel bir dille onlarla konuşmuşlardır. Fakat caniler
katiller zorla güzellik olmaz mantığına ters düşerek hep kabaca bir şeyi
yaptıkları için sosyal tufanın kopmasına sebebiyet vermişlerdir. Buna en güzel
örnek Stalin’dir. NAFİH ASLANCI
C.58 Bir peygamber asla ne bir katil
olabilir nede buna müsaade eder peygamber güzel ahlaklı ve tertemiz insanlardır
bu dünyada hep örnek alınan insanlar olmuştur. Peygamberler Allah elçileri
oldukların ne katil olurlar ne de başka bir şekilde günah işlerler. Murat YILMAZ
C.58 Peygamberler de bir insandır.
Onların bizlerden vücut ve beden yapısı olarak fazla ya da eksiği yok ama
peygamberlerin güzel ahlakıyla, nefislerine karşı koyup onu terbiye etmesiyle
insanlardan kat ve kat fazlasıyla farklıdır.
Yani bir caninin-katilin ahlakıyla kullanacağı oy gücü
peygamberlerinkiyle eşit ya da daha fazlasını düşünmek yanlış. Hem az hem de
alt tabakada. Rıfat KOY
C58 öyle bir mantık olmaz
.çünkü bu dünya üzerinde her insanın ömrü kötüye göre değişmez.demokrasi
az çokta olsa insanların haklarının rejimidir.Hacer BEYTER
C.58 Demokrasi sürü rejimidir. Bazı
kesimler rejimi kendi çıkarları için kullanabilir. Bu durumda hak ihlali çok
fazla olur. Peygamber azınlıkta kalmış olabilir. Ama onların rejimlerinde
insanlara haksızlık ya da birilerini kendi çıkarı için kullanmak asla yoktur. Aysun AKBAŞ
C.58 Katil ile peygamberi aynı kefede tutmak
en büyük gaflettir. Sosyal eşitlik dengesine zülümdür. Haklı zaten haklı haksız
olanı da haklılardan saymak en büyük küfürdür. Demokrasi, haklıların rejimidir.
Demokrasiyi, geri plana atan küfrandır.
Fatih KIZILKAYA
C.58 Katil de peygamber de insan
olduğuna göre ve de insanların seçme ve seçilme hakkı olduğuna göre ikisinin de
oy gücünün aynı olması sosyal tufan kopmasında etkili olmaz.Demokrasi
az ve ya çok ta olsa hakların rejimidir diyebiliriz. Ahmet ŞAHİN
C.58.Sosyal tufan kopmaz, sosyal kargaşa
yaşanır. Bir katilin oy gücünün fazla olması üst yöneticilerin devlet, toplum,
siyaset vb. anlayışının yansımasıdır. Demokrasi anlayışı devlet üst
görevlilerine göre farklıdır. Ve devletteki demokrasi o anlayışının
doğrultusunda ilerler. Oysa ki bir peygamberin oy gücü
daha azdır genellikle, bunun nedeni devlet politikasının dayattığı anlayıştır. Sariye OĞUR
C.58.Nitekim helak edilen kavimlere
baktığımızda bunun böyle olmadığını görürüz. Coşkun DOĞRU
C58. Böyle bir şeyin olması olanaksız bir
durumdur.Şayet böyle bir durumun olduğunu varsayarsak
hayat mükemmelleşir. Şeytan hiçbir anlam ifade etmemiş olur. Onun kandıracağı
kimsede olmayacağına göre cehennemin de bir anlamı olmaz.
Dolayısıyla
hayat tufan değil cennetlik bir dünya olur.
Cihan YILDIZ
C.58. Katilin cezasını vermek bizim değil
Allah’ın taktiridir. Peygamber Allah’ın yeryüzündeki
temsilcisidir katil ise herhangi bir kuludur ikisi aynı kefeye konularak
değerlendirilemez. Gonca ÖNLER
C.58- bir katilin veya bir peygamberin oy gücü aynıdır. Çünkü oy
kişinin bireysel hakkıdır. Kişinin özeliklerine veya konumuna bakılmaz öz iradesiyle oyunu
kullanır. M.EMİN AY
C.58 Bir katilin ömür boyu oy gücüyle
peygamberlerin ömür boyu oy gücü aynı değildir.Çünkü
öyle olmuş olsaydı sosyal tufan kopardı.
Hülya ACARSOY
C.58 Bir katil toplumca dışlanan ve sevilmeyen bir insandır peygamberler
ise toplumca sevilen ve örnek alınan insanlardır mantıklı olarak ikisinin oy
gücünün aynı olması düşünülemez ama demokrasi toplumun tüm unsurlarının kendini
temsil etmesi gerektiği için ikisinin oyu eşit olması gerekir Mustafa DAĞDELEN
C58. Peygamber veya peygamber ahlaklı insanların oyları ile peygamber
ahlakını bilmeyen cahillerin oyları bir olabilmesi için düşüncelerinin de doğru
kararlar verebilme derecesi de aynı olmalıydı. KUR’AN-I kerimde ifade edildiği
gibi HİÇ BİLENLE BİLMEYEN BİR OLUR MU? Eğer böyle olsaydı üniversitede derslere
girenlerin prof. İle dağdaki çobanın farkı kalmayacağı için çobanlar, hatta
çocuklarda bu dersleri verebilir olmalı değil mi?
Ve beşeri
demokrasiler çoğunluğu dediği doğru diyor o eğer böyle olsaydı hiçbir peygamber
ilahi mesajı iletemezdi çünkü hak davasına çıktığında yalnızlardı (Rabbinin
yardımı hariç) Hadi GÜVENER
C.58 Bir çoban ile bir alimin oy gücü aynı olduğu halde sosyal tufan kopmamıştır.Yani
bir çoban ile alimin aynı olmalıdır.
Yunus BOLLUK
C.58 Hayatta hiç kimsenin alnında peygamber yada
katil yazılmaz. O yüzden ikisinin de oy gücü eşit olmazsa adalet olmaz.
Demokrasi rejimi daha çok güçlülerin rejimidir. Mehmet KAYASIZ
C.58 İçimizde, toplumumuzda yaşayan öyle
insanlar vardır ki;azınlık veya çoğunluk olmaları
onlar için önemli değildir. Bunlar demokrasi adı altında güçlü bir sürü haline
gelmişlerdir. Söylediklerinin ve yaptıklarının doğruluk payını önemsemeden
bunların oy gücü bir çok doğruluk gücüne dominanttır
ve bu toplumlarda sosyal tufan olarak değil sosyal kalkınma olarak
değerlendiriliyor. Bu rejim haklılık rejimi değil haksızda olsa haklılık rejimi
olarak değerlendirilir. Gonca DAL
C.58 Demokrasi çoğunluğun gücüdür.
Sayısal çoğunluk her zaman liyakati getirmez. Seçimler liyakatli güzel ahlakı
bilen ve bunlarla donatılmış
olan insanlar arasından yapılmalıdır. Leyla SAYDAN
C.58-kesinlikle doğru aynı olması
imkansız haklıların rejimidir.BUKET KAYA
C.58.Bir katilin –caninin oy gücü ile bir
peygamberin oy gücü ömür boyu eşit olmaz,bu yüzden
sosyal bir tufanın kopması söz konusu değil. Baran ÖRENÇ
C.58.Her birey dünya üzerinde eşit
olduğundan sosyal bir tufanın oluşumu söz konusu değildir.Demokrasi
ise yerine göre değişmektedir.Bazen güçlünün kullandığı bir savaş sebebi,
bazense bir insanın canını feda ettiği bir özgürlük olmuştur. Yunus ÇELEBİ
C- 58 Bir katil ile bir peygamberin ömür
boyu oy gücünün aynı olduğu zamanlar tarih boyunca pek çok kez görülmüştür. Bu
durum genellikle sosyal tufana sebep olmuş, birçok kavimin, toplumun yok
olmasına neden olmuştur.
Demokrasi az veya çokta olsa
haklıların rejimidir. Neşe Çaparoğlu
C.58 Şuanda yaşadığımız dünyada katillerin,
yalancıların oy gücü daha fazla buna rağmen tufanlar kopmamakta Allah C.C
onların cezalarını mahşer gününe saklamaktadır. Bu yüzden dünya hala yerli
yerinde katiller, hırsızlar rahat bir şekilde yaşamaktadırlar.
Demokrasi
halkın rejimidir. Fakat günümüzde hayvanların sürü rejimi ve güçlülerin iktidar
oyuncağıdır. Nuray ERGİN
C.58. Bir katilin oy gücüyle bir
peygamberin oy gücü aynı olamaz. Peygamber her yönüyle bilendir, anlayandır,
akılı selim insanlardır. Bu durumda oy güçleri aynı olursa sosyal tufan kopmaz.
Çünkü oy gücü seçme hakkıdır. Kişi düşüncesiyle paralel bireyleri seçmekte
özgürdür. Bu kişinin en doğal hakkıdır. Demokrasi güçlülerin sürü rejimidir.
Ender insanlar az olur ve azınlıkların başa geçmesi zordur. Bu oy gücüyle ise
tabi… Hediye KAYA
C.58.Demokrasi çoğunluğun rejimidir.Çok olmak haklı olmak anlamına gelmez. Zübeyir
AŞUROĞLU