57.1-İnsanları Nefsi Kökenli ceddinin
(doğal-vahşi cet) geçmişine, Nefsi Kökenli bilimin farzlarına, sünnetlerine,
oluşumlarına olgularına…vb doğru yol aldırıp nesnel
doğa metriksine veya cet hapis hanesine kapatmak ve buna göre eğitmekle, tam
tersine sanal alemden nesnel aleme doğru yani ilimden nesnel bilime doğru
kuşatarak nesnel bilimi analiz ederek insanları hayatın gerçeklerine ve
yaşadığı alemlerin gelecekteki mutlaka yaşayacağı gerçeklerine inandırarak
peygamber ahlakı ile eğitmek arasında ne fark vardır?
2-Bu gün
insanlar hangi sisteme göre eğitiliyorlar? Dünyada varılan sosyal ve çevresel
sonuçları-sorunları insan postuna bürünmüş vahşi insan ahlak ile
ilişkilendirmeye çalışın
İpucu; Bir
eşek mi doğal döngüye daha çok zarar verir yoksa dünyanın süper güçlerimi?
Bir Amerika
Birleşik Devletli mi doğal ve sosyal döngülere daha çok zarar verir yoksa bir
eşek mi?
Bir
Afrikalı mı doğal ve sosyal döngülere daha çok zarar verir yoksa bir eşek mi?
Bir
peygamber mi doğal ve sosyal döngülere daha çok zarar verir yoksa bir eşek mi?
O zaman
insan nasıl olmalıdır? Nasıl eğitilmelidir? Kimi kendine örnek almalıdır?
Güzel ahlak
olmazsa bir insan hayvanların neresindedir?
Ben güzel
ahlakı tamamlamak üzere geldim (Hz. Muhammed AS.) .Önceki birçok peygamberlerin
güzel ahlak hâkimiyeti uğruna can verdikleri ile ilişkilendirmeye çalışın.
İslamiyet
C.57. 1.Peygamber
ahlakı tam olarak mükemmellik(doğru ahlak ve davranış) içerir. Peygamber ahlakı
benimsenerek hem şimdi hem de gelecekte ki durum ve davranışlarımıza yön verir.
Peygamber ahlakı ile eğitilmek hayatımızı düzene götüreceği(doğruya
yönlendirme) gibi hem de bize zarar verecek şeyleri bizden uzak tutar. Diğer
türlü; insan nefsi kökenli eğitimde yarın yoktur. Herkes bugün için yaşar. Bir
düzen ve amaç olmadığından dolayı gelişim gösterecek eğitim ve varılacak bir
sonuç, başarı olamaz. Biri her şeyin en doğrusunu kabul edip müthiş sona
götürürken diğerinde amacı olmayan doğal olarak sonucundan da bahsedilemeyen
olaylar ortaya çıkar. Bir süre sonra bu davranışlar hayvani davranışlara
dönüşür. İnsanlıktan çıkmış ne yapacağı meçhul kişiler oluşur.
2.Bugün insanlar daha doğrusu doğruların farkında olan
Müslümanlığı benimsemiş toplumlar ona göre eğitiliyorlar. Fakat dünyadan bi-haber ne yaptığını bilmeyen nefsi ile hareket eden,
beynini amacının dışında kullanan toplumlarda vardır. Başka bir deyişle
mükemmele ulaşmak için çeşitli birikim olması gerekir. Dinimiz mükemmel bir
dindir. Diğer dinler Müslümanlığın bir ön hazırlığıdır. Şu an ki dünyada
Müslümanlık hızla yayılıyor. Yani insanlar peygamber efendimizin ahlakıyla
ahlaklaşmak için doğru yolu seçip peygamber efendimize layık bir ümmet olmaya
çalışıyorlar. Elif DEMİR
öncesi dinlerin
İslamiyet’e hazırlık olmak üzere insanlara gönderilebileceğini düşünün.1, 2, 3,
5, 6, 7
C.57 Yorum yok. Mehmet ERGÜN
C.57 1-Peygamber ahlakı aynı zaman da Allah’ın hoşuna giden
ahlaktır, razı olacağı davranışlardır.İnsanların sadece matematiksel bir sistem içerisin
de mahkum etmek, toplumu ümitsizliğe
sevk eder.Mesela ,bilim der k:.böyle tahribat devam
ederse şu kadar yıl sonra kıyamet kopar,
diyorlar;ama hayla kopmadı . Demek bizim belli bir olguyu açıklar.Biz
biliyoruz ki dünyayı yaratan zat başıboş bırakmamıştır,kaidesiyle hayatımızı
aksetsek elbette peygamber ahlaki daha akılcı ve mutlu bir toplum meydana
gelir.
2-Bugünkü sistem sosyal ve çevre sorunları sadece bahseder ,yapma demiyor.Bunu yapan
emperyalist sadece yaşamı menfaat üzerin de kurulan insan ahlakı çökmüş
devletten bahsetmez..Onları sanki bize kıblemiz olması
gerektiğini bize empoze eder .Biz onlar gibi olmamız gerektiğini
anlatıyor.İnsanlar menfaat üzerinde
yaşaması ve ilişki kurmanın kural haline getirmesi ,bize hitap etmez.Biz
İslam ile ecz olmuşuz.
Komşusu aç
ise kendisi tok ise bizden değildir, bir düstur edinmişiz.Bir
nükleer güce ulaşmış devlet yaptığı tahribat ile bir eşeğin aynı
değildir.Kimyasal silah faydası sadece kendi insanı için değil ,cepleri kara delik gibi olan duymak bilmeyen
iştaha olan sadece cebine giden rakamlara bakar ,doğaya ne olursa olsun umurunda
bile değil bunu da kullanarak nasıl para kazanırım hesabı yaparlar.Dünyayı en çok seve
onların;Çünkü onları cennetidir. .HİKMET
ÇITAK
C.57 1- İnsanlar eğer nefsiyle istediği
her şeyi yaparsa kendini kısıtlamasını bilmezse ahlak dışı davranışlar sergiler
ve toplum tarafından kınanabilir. Fakat kendisine peygamber efendimizin
sünnetlerini ve ahlakını örnek alırsa düşünceli davranırsa daha doğrusu
mantığını kullanırsa toplumda saygın bir konuma gelmiş olur, yolum tarafından
sevilen bir insan haline gelir.
2- Bu gün
insanlar güçlülerin öngördüğü sisteme göre hareket ediyorlar. Bu da bizim kendi
ahlak ve kültürümüzden uzak olarak yetiştirilmemizi sağlıyor. Şeyda ÜSTEK
C.57. 1) Fark
şudur ki; birincisinde feodal yönetim, ikincisinde ise; perspektif, din eksenli,
din ahlakı ile beraber verilen eğitim söz konusudur. Peygamber eğitiminde
ilimden bilime doğru bilim insanlarına hayatın gerçeklerine ve ahiret hayatının mutlaka yaşanılacağını, gelecekten haber
vererek insanları doğa metriksine ya da cet hapishanesine kapatmayarak verilen
eğitimdir. Birisinde nefsanî duygular ön planda iken, diğerinde; nefsanî ya da
nefsin firavniyetliği kırılmıştır. Peygamber eğitimi
ileri dönük bir eğitim, diğeri ise kapalı bir eğitime dönüktür.
2)Bugün nefsi kökenli sisteme göre
eğitiliyorlar. Berrin ÖZGÖKÇE
C.57 1) İnsanları hayatın gerçeklerine ve
gelecekte yaşayacağı gerçeklere inandırarak ve peygamber ahlakıyla eğitmek,
hayatla ilgili nesnel düşünme her şeyin bilincinde olma dinin, ölümün ve
ahlakın önemini bilme gibi konularda, ama insanlar nefsi kökenli cet ve nefsi
kökenli bilime göre eğitmek biraz kısıtlı, yani özgür düşünmeme ve kendi
düşüncesini oluşturamama gibi sonuçlar doğurur.
2)
İnsanlar bir çıkar doğrultusunda araç olarak kullanılıyorlar.
Yeteneklerine, ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına göre değil de belli kalıplara
göre eğitiliyorlar. Neslihan YARDIMCI
C.57 1-İnsanın nesnel doğa metriksi yerine
ilimden nesnel bilime doğru kuşatarak nesnel bilimi analiz ettirerek insanları
hayatın gerçeklerine inandırmak, insanı olayların olguların ve yaratılışın
gerekçesini anlamasını sağlar ve insan buna göre hayatını düzenler. Dinçer KÜÇÜK
2-Bugün dünyadaki eğitim sistemi tamamıyla insanı
değerlerin arka planda olduğu daha çok
Maddi menfaatlerin ön planda odluğu bir sistemdir. Özellikle
geliştirilmiş teknolojik imkanların liyakatsizce kullanılması dünya için bir kaos konumundadır. Dinçer KÜÇÜK
C.57 1. Peygamber ahlakı insanların
gerçek yurdu olan cennet düzeni özerinde kuruludur.
2. İnsanlar Nefis tabanlı bir ahlak
dersi görmektedir. Mehdi BİNİCİ
C.57 1-Birinci eğitim,insanı
insani değerlerinden uzaklaştırıp nefis zincirleri ile kuşatıp,hayvani değerler
kazandırıyor.İkinci eğitim ise insanı insan yapan,insanın yaratılış gayesine
yakın olana götürüyor.
2-Bugün ne yazık ki insanların genel
olarak ced hapishanesine kapatıldığı,nefsine
söz geçirmek yerine nefsine hamallık ettiği bir topluluk oluşturulmak
isteniyor.Her insanın nefsi vardır ama
onu terbiye edip etmemek bizim elimizde.Aklımızla düşünür,kalbimizle hisseder
ve ruhumuzla inanırsak yani bize verileni iyi kullanırsak bizi biz yapan
değerlere ulaşırız. Bütün insanlara gönderilen öyle bir elçi var ki,O’nun güzel ahlakını örnek alsa herkes,şu an dünyada ne
sapkınlıklar ne de savaşlar olurdu.Bugün dünya nasıl ki Darvin’i, Einstein’ı,
Newton’u, Freud’u öğrenmeye,araştırmaya çalışıyorsa,öyle peygamber efendimiz Hz.Muhammed A.S’ın da güzel
ahlakını,hadislerini öğrenmeye çalışsaydı, bugün insanlık böyle acınası durumda
olmazdı.Saygı kavramından münezzeh,evladın anne-babayı acımasızca katlettiği
bir dünyada yaşıyoruz.ALLAH CC’HUN yarattığı her şey güzeldir ama dünyayı
kirleten,doğal dengeyi bozan insanlardır.Halise
KADİRHAN
C 57-1- Töre değişir ama peygamber ahlakı değişmez.Bu yüzden en doğru olan peygamber ahlakını örnek
alan eğitimdir.
2-nesnel dünyanın nesnel doğa ve cet metriksi
hapishanesinin katı kurallarına göre yetiştiriliyorlar. Şaban ADAŞ
C.57 Böyle bir varsayım yanlıştır. Çünkü
insanlığın başlaması (Hz) Adem ve Havva ile ilk
peygamberlik de ortaya çıkmıştır. Esra
ALİHANOĞLU
C.57 a) Tabi ki insanlar sanal dünyadan
nesnel dünyaya doğru düşünerek karar vermeli. Zaten insan kendi sanal dünyasını
aklını kullanınca peygamber ahlakı ile aralarında hiçbir fark olmaz.
b) İnsanlar sürekli kendi düşüncelerini başkalarına
aşılatmaya çalışıyorlar. Geniş kapsamlı hiçbir zaman düşünmüyorlar. Sürekli at
gözlüğü ile çevrelerine bakıyorlar. Sorunları çözme yerine daha çok karmaşaya
ve çözümsüzlüğe hapsediyorlar. Dünyanın süper güçleri olarak bilinen devletler
dünyanın sorunlarını çözme yerine daha çok zarar veren onlar oluyor. Tabii ki
güzel ahlak peygamber efendimizden alınır ve tabi ki o örnek alınmalıdır. Yasemin YILDIZ
C.57 a) İkisi arasında gözle görülebilecek derecede farklar
vardır. Birincisi sorgulamaya, araştırmaya kapalı iken ikincisi ise merak ve
araştırmaya dayalıdır. Böyle olunca ikinci seçenek hem insanların ufkunu açar
hem de insanı vahşilikten uzaklaştırır.
b) Bugün insan ikinci seçeneğe göre
eğitilmeye çalışılıyor. Ancak yer yer ikinci
seçeneğin izlerini görmek mümkün. Nura
DEMİR
C.57 Bir vahşi devlet kadar insanlığa
zarar veren bir şey olamaz. Hayvanlar bile o devletlerden daha üstündür. Ayhan YILMAZ
C.57 Ne peygamber ne ABD ne de eşek diye düşünülmelidir. Peygamberimiz(A.S.) güzel ahlaklı olmayı
öğretti biz hayvani duyguları ön planda olan insanoğluna öğretmeyi hedefledi. Fatma
TUNÇ
C.57.1.Nefsanî istekler insanları kötülüğe;
peygamber ahlakı iyilik ve güzelliğe götürür
2.Günümüzde insanlar nefsanî arzularını yenemediklerinden
ahlakî değerlerden uzaklaşıp kapitalizmin kölesi oluyorlar. Songül BAĞIŞ
C.57 Her şeyden önce bence mantıksal
hareket etmeli sabrını zorlamalı bin düşünüp bir söyleyerek ona göre hareket
etmelidir. NAFİH
ASLANCI
C.57 1) Nefis
insanların hazlarına duygularına hitap eder ve insanları çoğu zaman esir alır ancak peygamberlerin nefisleri alınmıştır
peygamber ahlakına sahip insanlar nefislerine kolaylıkla yenik düşmezler.
2) daha çok nefis ahlakına göre. Murat YILMAZ
C.57 1.Bir insanı kendi içinde hapsedersek
o insan kendi doğal fıtratını bir yana bırakıp etrafa yaralı vahşi bir hayvan
gibi saldırır. Ama peygamber ahlakı ile eğitirsek daha çok doğal fıtratını öne
sürerek insanlara güzel, edepli ve hoş bir bakış açısıyla yaklaşır. Rıfat KOY
2.
Bugün insanlar bir düşünce metriksine kitletilip
o doğrultuda yönlendiriliyor. Özgür düşünme denen eğitim kuralı yok bir kere.
Var denilipte yok olanlardan gibi. Rıfat KOY
C57.1.Peygamber ahlakı insanları uygun
ahlak ve insancıl yaşayabilme konumuna sokmuştur.Önceki
yaşama biçimi ise insanlar medeniyete dair düşünce yapısından yolsundur.
2.insanlar birbirinin kurdu olmuştur.Güçlenme
çabası harcayıp elde ettiklerini güçle insanların sosyal ekonomik kültür ve özgürlük haklarını gasp etmiştir.bununla
beraber sadece insanı değil de çevreye yani dünyaya zarar veriyorlar.Hacer BEYTER
C.57 1.İnsan sadece ceddine bağlı kalarak
değil de gelişen bilim, teknolojiye göre değişebilir. Ancak bu bağlamda toplum
ahlakı da çok önemlidir. Bu açıdan baktığımızda peygamber ahlakı çok önemli rol
oynar. Bana göre insan kendini çağın gelişen bilimi ve teknolojik gelişmeler
göre de kendini geliştirmeli aynı zamanda peygamber ahlakıyla da
ahlaklaşmalıdır.
2. Bugün insanlar daha çok nefsi kökenli bilimin
farzlarına, sünnetlerine, olgularına… Göre eğitilmektedir. Aysun AKBAŞ
C.57
1- Günün koşullarına ayak
uyduramayan insan , geleceğin karanlık günlerine
mahkumdur. Günün koşullarına ayak uydurmak için ; geçmişin
tecrübe ve deneyimlerinden faydalanmak gerekir. Geçmişini
inkar eden , aslını inkar etmiş olur olur.”aslını inkar eden
bizden değildir” (hadisi şerif ) .
2- Günümüz insanları teknolojik değişim sistemine göre
eğitiliyor. Bütün bilimler kuranda mevcuttur. Bütün bilimlerin kaynağı kuranı kerimdir.Öyle ise kuran ilmine zıt ilim, ilim olamaz.
Topluma asıl kazandırılması gereken mevcut ilim kuran ilmidir. Kuran ilminden
yoksun kalan karanlık ilimlere tutsaktır.
Fatih KIZILKAYA
C.57 1-İnsanları nefislerinin istekleri
doğrultusunda eğitmek insanı bir hayvandan farksız kılacağından dolayı insanı
ilimden nesnel bilime doğru kuşatarak,nesnel bilimi
analiz ederek,peygamber ahlakıyla eğitmek insanı insan yapan bir eğitim
şeklidir.
2-Bu gün insanlar nesnel bilimi analiz ederek,ilimden nesnel bilime doğru kuşatarak eğitim alıyorlar
ama peygamber ahlakıyla yetişen insanların sayısı sınırlı kalıyor.Bu da insanın
insan olması için eksik bir sistemdir.
Ahmet ŞAHİN
C.57.(1)Nerden geldiğini bilen, soyunun neye
dayandığının farkına varan ve geçmişinde atalarının neler yaşadığını bilen
kesim ile modernizimi yanlış algılayıp uygulayan
kesim arasında oldukça büyük bir fark vardır.
(2)Büyük güçlerin en büyük dayanakları
kapitalizmdir. Öyle ki kapitalizm için, rant için ve
sömürgeleşme için birçok insanın hayatını yok edilmesini göze almışlardır.
Örneğin; 2. Dünya Savaşı’nda ABD’nin Hiroşima’ya attığı atom bombası günümüzde
etkisini sürdürmektedir. Veya Fransa’nın
sömürgesi olan Ruanda’da yapmış olduğu insanlık dışı
soykırım sadece Fransa’nın karı için yapılmıştır. Sariye OĞUR
C.57.
1.Bilim sadece maddi sonucu olanı
inceler. İlim ise maddeden(maddiden)daha geniş bir olgudur. Birinde insanı
hapsedip içine alıyor diğerinde ise insana muhakeme imkânı vererek insanı
hapsetmiyor(boğup bunaltmıyor).
2.İnsanlar bilimin-evrimin
hapishanesine sıkıştırılıp muhakeme hakkı vermeden bunaltan bir anlayışla
eğitiliyorlar. Evrim biliminden ziyade evrim teorisiyle ilgilendirip beşerin
aklını gerekli olandan uzaklaştırıyorlar. Coşkun
DOĞRU
C57. 1-İnsanlar peygamber ahlakıyla
liyakatli bir şekilde düşünerek hareket ettiği zaman güzel bir hayat tarzı
benimser. Günümüze baktığımız zaman insanların birçoğu cetlerinin
düşünceleriyle hareket ettiği için ortaya korkunç olaylar çıkmaktadır. Örneğin
kan davaları, toprak meseleleri, töreler, ağalık sistemi vb olaylar cetlerin
düşünceleriyle hareket etmenin sonucudur. Buda farkı açıkça ortaya koymaktadır.
2- Bugün
insanlar daha çok cet hapsine sokulmuş bir biçimde eğitildiği için pek
sağlıklı, liyakatli bir hayat tarzı ortaya çıkmamaktadır. Cihan YILDIZ
C.57. Sadece kendi nefsini düşünen
insanlar hayvani özellikler taşırken Peygamber ahlakına sahip olanlar insani
değerler taşır. Gonca ÖNLER
C.57-1-)Peygamber ahlakı birleştiriyorken nefsi ahlak ise parçalıyor.peygamber ahlakı iyiyi,güzeli,adaleti,huzuru ve
refahı sağlarken nefsi ahlak kötüyü, çirkini, bozgunculuğu ve parçalayıcılığı
üretiyor.
2-)peygamber
ahlakından çok uzak nefsi ceddin ahlakın göre eğitiliyor.
M.EMİN AY
C.57 1) Çok fark vardır.Çünkü
her ikiside birbirinin aşaması şeklindedir.
2) Bugünkü insanlar daha çoknefsi
kökenli bilimin farzlarına göre eğitilmektedir.Dünyada
var olan sosyal ve çevresel sorunlar insan postuna bürünmüş vahşi insan
ahlakıyla birebir ilişki içerisindedir.İçsel olarak eğitilmeyen vahşi insan dış
görünümüyle medeniyeti temsil etmektedir.
Hülya ACARSOY
C57.1-nefsi kökenli bilimler insanların
sadece nefsi isteklerini tatmin etmeye çalışır. Nesnel bilimler analiz edilerek
peygamber ahlakı verilerek yapılan eğitim insanları hem tatmin eder hemde gelecekle ilgili kaygılarını ortadan kaldırır
2- bugün dünyada eğitim sistemi genel
olarak faydacılık üzerine kurulmuştur Mustafa
DAĞDELEN
C57.1 Adı üzerinde biri
hayvani diğeri insani bundan büyük fark mı olur. Peygamber ahlakı insanı
yüceltirken, nefis kökenli ahlak ise insanları hayvan ve hatta daha aşağı
mertebelere çekiyor. Peygamber ahlakında akli, vicdani değerler belirleyici
olurken, hayvani ahlak ise ide göre çalışırı ve arzularını tatmin edebilme
peşindedir. İdin isteklerine göre hareket eder.
2. Öncelikle farklı coğrafyalarda farklı görünsen de kısmen de olsa genel
amaçlar aynı robot beyinli menfaat düşkünü, bencil ve at gözlüklü insanlar
olarak eğitiliyor. Ve maalesef karakaçandan daha fazla zarar veren bu
düşüncesiz düşünürler hem doğayı tahrip ediyor hem de topluma zarar veriyorlar.
(Ahlaklı ve liyakatli insanlar bu sahanın dışındadır) evet örnek Hz MUHAMMED
(s.a.v) en güzel örnektir. Elbette temel olmalı (ön hazırlık) 2 katı yapmadan
11 katı yapmazsın. Hadi GÜVENER
C.57 1_ İnsanları nesnel bilim doğru kuşatarak nesnel bilimi analiz ederek
insanları hayatın gerçeklerine inandırmak mantıklıdır.Fakat;gelecekte
yaşanacak olayları insanlara enjekte etmek yanlıştır ve bunu kimse de enjekte
edemez.(ölüm hariç)Peygamber ahlakıyla ahlaklandırmak
eğitimin en güzelini enjekte etmek demektir.
2_Peygamber ahlakıyla bir arada eğitim verilmediği zaman
;inan postuna bürünmüş vahşi insanlar ortaya çıkmaktadır. Yunus BOLLUK
C.57 1.)
Peygamberler Allah (C.C) tarafından insanlara doğruyu göstermek için gönderilen
iyi huylu ve güzel ahlaklı zatlardır. Bu yüzden peygamber ahlakıyla eğitmekle
diğeri arasında çok fark vardır. Mehmet KAYASIZ
2.) Bugün ki insanlar her türlü sisteme
göre eğitiliyorlar. Kimisi peygamber ahlakıyla, kimisi vahşi ahlakıyla, kimisi de şeytani eğitim
alıyor. Mehmet KAYASIZ
C.57 1_ İnsanları nefsi kökenli ceddinin
farzlarına göre eğitip bu oluşumlardan bir duvar örüp üzerine tel çekerek
insanları buraya hapsetmek gerçekleri görmemek ve haliyle inkar
boyutuna taşımaktır. Oysa; insanları nesnel bir
bilimle kuşatıp ilime yol almalarını sağlamak, peygamber ahlakıyla eğitip bu
dünyadaki ölümlü gerçeklerle ölümsüz gerçekler arasındaki uçurumu anlamak ve bu
uçurum arasında yok olmamaktır.
2_Günümüz insanı her bilimin katsı sağladığı
düşüncesinde kuşatılarak insan sıfatında sıyrıltılıp
vahşi bir sıfat ile bütünleştiriliyor ve bu ahlak üzerine oturtulup çevresine
ve doğal döngüye zarar verecek şekilde yetişip hayvandan daha aşağı bir yerde
konumlanıyor. Gonca DAL
C.57 1.birincisi insanı vahşileştirir ve
liyakatsizdir. İkincisi ise insanlara dengeyi öğretir ve sünnetullah
olan düzene uyum göstermelerini ebedi mutluluğa ulaşmalarını sağlar ve
liyakatlidir.
2.Bugünkü insanlar sanal âlemin süper güçler tarafından
dizayn edilen ilkelerine göre eğitiliyorlar. Sanal
âlem onlar için yapmak istediklerini yapabilmeleri için minimum alanda maksimum
olanak sağlar. Sanal âlem ortamlarından istifade
ederek insanları hayatın gerçeklerine ve gelecekteki mutlaka yaşayacağı
gerçeklerine inandırmak yerine insanları bundan uzaklaştırıp ve sadece kendi
yaşam menfaatleri doğrultusunda bilmelerini istedikleri olgulardan haberdar
ederler. Leyla SAYDAN
C.57-c1-çok fark var.birinde
mükemmellik diğerinde rezillik vardır.
c2-doğal vahşi cet sistemine göre
Peygamber ahlakına göre çok az insan bizi bilgilendiriyor.
c3-bir Afrikalı tabiki
sonuçta insandır.BUKET KAYA
C.57.1)Peygamberler farklı zamanlarda
farklı toplumlara,kötü yola sapmış toplumlara yol
göstermek için Yüce Rabbimiz tarafından belirlenmiş güzel ahlaklı,iyi huylu,özü
sözü bir olan insanlardır.İnsanları peygamber ahlakı ile eğitmek insanları
nefsine göre eğitmek arasında dağlar kadar fark vardır. Baran ÖRENÇ
2)Bugünkü insanlar üç-beş kişinin kontrolü yani
dünyanın hakimiyetini ellerinde bulunduran bu kişiler
tarafından bir robot nasıl bir sistemle yönetiliyorsa onlarda aynı bu şekilde
insanları yönetiyorlar. Baran ÖRENÇ
C.57.İnsanlık daima doğayı kendi
çıkarları doğrultusunda fütursuzca kullanmıştır.Fakat
buna kılıf uydurmayı da ihmal etmemiştir.Doğrusu Amerika ile eşeği
karşılaştırmak doğru değildir. Bütün eşek ırkı Bush kadar dünyaya zarar vermez.
Yunus ÇELEBİ
C- 57 1.
İnsanları nefsi kökenli ceddinin geçmişine göre eğitmek ile peygamber ahlakı
ile eğitmek arasında insanların bu dünyayı algılamada ve algıları doğrultusunda
yorumlayıp, hükmetmelerinde izleyecekleri yol ve yöntem bakımından farklılıklar
söz konusudur.
2. Bugün insanlar kapitalist sisteme
göre eğitilmektedir. Bu sisteme göre kişiler kapitalistlerin çıkarlarını
koruyup kollamak ve onların ne pahasına olursa olsun daha fazla zenginleşmesi
için eğitilmektedir. Bu yüzden doğaya verilen zarar maksimum düzeydedir.
Kişiler bu eğitim nedeniyle kendi öz güzelliklerini kaybetmekte, insan olma
bilincinden uzaklaşmaktadır. Bu durumda insanlar peygamberlerin güzel ahlak
için mücadelelerini iyi kavrayıp, kendilerinin farkına varmalıdırlar. Neşe Çaparoğlu
C.57 İnsan peygamber ahlakıyla eğitilmiş
olsaydı çok az kötülük günah olurdu ve insan sanal zekasını
insanlık yararına geliştirirdi. İnsanlar bu dünyanın onlara emanet olduğunu
bilselerdi dünyaya zarar verecek aletler geliştirmez ve insanları güzel ahlakla
geliştirirlerdi. Nuray ERGİN
C.57. Bugün insanlar acımasız, vurdum duymaz ve insanları birbirine güveni olmadığı bir
sisteme göre eğitiliyorlar. Dünyanın süper gücü zararların alasını yapar. ABD
süper güç Hiroşimaya atom bombası atması ile bunu
kanıtlamıştır. İnsanlığı yok etmiştir. Eşek sadece zararsız bir şekilde
yaşamını sürdürür. Kötülük düşünecek bir aklı yoktur. Bunlardan uzaktır. Hediye KAYA
C.57.İnsanlar bilinçli,ahlaklı,bilgili olsa doğal döngüye çok zarar
vermez.Dünyanın süper güçleri her türlü kimyasal atık ve zehri üretip çevreye
zarar veriyor.Bundan şu anlaşılıyor ki insan kendini bilse çevresine zarar
vermez. Zübeyir AŞUROĞLU