55.Liyakatli
Devrimler toplumların refahı için araçtır. Liyakatsiz devrimlere de toplumlar
araçtır. Önermelerini gerekçeli ret ediniz.
C.55.Topluma yaralı devrimler, yenilikler
daha iyi, liyakatli bir yaşam için şarttır. Yani toplumu, toplumun çıkar ve gereklerini
düşünüp hazırlanmış her şey her yenilik, yapı v.s. yeni yeni
durumlar, gerçekler ortaya çıkarıp daha rahat bir yaşam için çözüm önerilerinde
bulunur. Bunun tam tersini düşünürsek kötü çıkarlara toplum masa olarak
kullanılabilir düşüncesine katılmıyorum. Toplum o kadar bilinçsiz değildir.
Toplumumuzda insanların refahı için çalışan birçok kişi vardır. Ayrıca
toplumumuzu oluşturan halk iyi ile kötüyü ayırabilecek kadar bilinçli ve
tutarlıdır. Toplumun bu tarz şeylere masa olabileceğini sanmıyorum. Beraber
hareket için ortak düşünce gerekir. Herkes bir konuda o kadar liyakatsiz
düşünemez. Elif DEMİR
C.55 Toplumlar liyakatli olur devrimler
liyakatli olmaz. Mehmet ERGÜN
C.55 Başta toplumun refahı için yapılan
yenilikler, toplumu üzerinde kağıt üzerinde çizilen
gibi olmayışı ve toplumu tam analiz edilmediği için şifa olması gereken yerde
zehir olur. Toplum kaos içine atılır ve sonrada toplum hayvan kuralları
aratmayacak şekilde yaşam rehber konumuna getirir.Bazı
yenilikler ise toplum faydası için
değil kendilerini topluma göstermek için yani sadece birilerinin gözüne girmek veya başkalarının uşağı olduğu için
onun emrine göre hareket ettiği
için sadece belli bir kesim için hareket
etmiş ;ama toplum için yaşanan düzensizliği
geçici de olsa bir deva olduğu
için ,başlangıçta bireysel menfaat için ;ama topluma mal olur . .HİKMET ÇITAK
C.55 Devrimler sosyal kurallar
sisteminin bir kaç yöntemle bir nevi zorlamayla toplumlara benimsetmek demek
olduğu için liyakatli yâda liyakatsiz her iki durumdaki devrimde de toplumları
araç olarak kullanırlar. Yani toplumun refahını sağlamak için devrime
ihtiyacımız yoktur. Herkesin kendi özgür iradesiyle zaten toplumun refahı
sağlanmış olur. Şeyda ÜSTEK
C.55:Toplumda sorunlar varsa, refah
düzeni yoksa o toplumun bir devrime ihtiyacı vardır. Ve bu devrimde toplumun
içinden çıkar. Toplumdaki sorunlar devrimi gerektirecek durumlardır. Toplum
içindeki çatışmalar nedeniyle gerilimlere sebep olur. Çatışmaların nedenini
çözmek için liyakatli devrimler oluşuyor ve devrimler toplumun ilacıdır.
Berrin ÖZGÖKÇE
C.55 Liyakatli devrimler herhangi bir art
niyet içermediği, çıkar gözetmediği için toplumların refahı için araçtır. Ama
liyakatsiz devrimler çıkar gözettiğinden toplumu hedefleri için araç olarak
görür. Neslihan YARDIMCI
C.55 Uygun devrimler toplumun refahı
için araç değil, toplumun yaşam tarzıdır. Toplumun benimsemediği bir devrimin
gerçekleşmesi söz konusu değildir. Dinçer KÜÇÜK
C.55 Hiçbir toplum refah içinde yaşarken
kalkıp da devrim yapmaz. Devrim kötülüğe san vermektir, devrim her zaman toplum
için yapılmıştır. Mehdi BİNİCİ
C.55 Liyakatli devrimler ile bazı
insanlar için zaten kurulu olan düzeni değiştirip,onların
alışkın olmadığı bir düzen kurmaya çalışmak o insanların refahını
kaçırabilir.Aynı şekilde liyakatsiz devrimler de bazı insanların refahına neden
olabilir.Örneğin Türkiye’de işçi sınıfı için belirlenmiş bir düzen vardır,ancak
işçi sınıfının isteklerine uygun değildir.Bu işçi sınıfı devrim yapıp
kendilerine daha faydalı bir takım haklar verilmesini sağlıyorlarsa,bu yeni
düzen iktidar için kötü,derine inince köleler,işçiler için iyi olmuş
olabilir.Ya da Kürt Sorunu’nu düşünelim.Bu yeni düşünce devrimin devlet
için,belki de dünya için kötü ama Kürt halkı için,Kürt kimliğinin tanınmasına
sebep olduğu için iyi olduğunu düşünebiliriz.Halise KADİRHAN
C 55-Matbaa devrimi liyakatli bir azim
ile ortaya çıkmış ve insanlık tarihinde bir çığır açmıştır.Öte
yandan türbanlılara okulu kapattıran devrim ise toplumu araç olarak kullanıp
kendisine sit alanı açma çalışması yapmıştır. Şaban ADAŞ
C.55 Katılıyorum. Toplumun refahını yükseltmek için
yapılan devrimler o topluma yön vermek için bir araçtır. Günümüzde de görüldüğü
gibi yapılan liyakatsiz devrimler sonucu tüm toplumun o devrimin getirdiği
anayasaya mahkum olması o toplumun o liyakatsiz
devrime araç olmasının bir göstergesidir.
Esra ALİHANOĞLU
C.55 liyakatli devrimler ahlaklı,
kusursuz insan tipini oluştur. Buda toplum refahı, huzuru için araçtır.
Liyakatsiz devrimler ise yanlış, başıboş, düşünemeyen, toplumdan soyutlanan
insanlar yetiştirir. Yasemin YILDIZ
C.55 Toplamlar bazen kendileri için
uygun, doğru devrimler yapmalıdır. Bu gelişim için ön koşuldur. Ama bütün
devrimler maalesef
yararlı olmuyor. Bu tür devrimlerin nedeni de insanlar arasındaki
çatışma ve üstünlük kurma isteklerinden gelir.
Nura DEMİR
C.55 Devrimin liyakatı
olamaz. Bazı devrimler topluma yarar bazıları zarar verir. Toplumlar
devrimlerle var olur ve yıkılır. Ayhan
YILMAZ
C.55 Liyakatli Devrimler toplumların
refahı için araçtır önermesi bir düşünce biçimi olmaz ancak yaşayış biçimi
olur. Çünkü yaptığınız her türlü devrimin toplumun refahını sahipleneceğini
savunmak çok yanlış ve saçma olur. Fatma
TUNÇ
C.55.Geçmişten günümüze insanlığa yararlı
yeniliklerin yapıldığı toplumlardaki insanların refah seviyesi yükselmiş; aynı
zamanda toplum için fayda sağlamayan, yenilik gibi görünen değişmeler, o
toplumun gelişmesinde bir fayda sağlamadığı gibi daha çok toplumu kaos ortamına sürüklemiştir. Songül BAĞIŞ
C.55 Baştakilerin kendi menfaatleri
doğrultusunda yaptıkları devrimlerdir.burada insanları
kullanmaktan başka bir şey olmadığı için devrimlerin uygun olmadığını
düşünüyorum. NAFİH ASLANCI
C.55 Devrimde liyakat yoktur bir topluma
ya da kişiye, topluluğa topluma gerektiğinde devrim kendini gösterir. Devrim
devrimi çıkaran kişilere araçtır. Murat
YILMAZ
C.55 Geçmiş tarihimizde de gördüğümüz
gibi yapılan her devrim toplumun refahından çok toplumda kayıplara,
eksikliklere ve birçok zarara neden olduğunu görmüşüz. Tamam, belki yerine göre
devrim şart olabilir ama sonucu hesaplanmayan devrim toplumu refahtan çok
huzursuzluğa iter. Rıfat KOY
C55)Liyakatli devrimler toplum için
araç değil adalet eşitlik anlayışını topluma kazandırmıştır.Liyakatsiz
devrimler de topluma kendi anlayışına göre düzenlemiştir.Hacer BEYTER
C.55 Liyakatli devrimler toplum için araç
olamaz, devrimler esnasında nice mazlum kesimler ya zindanlara / hapishanelere
düşerler ya da çeşitli sıkıntılara maruz kalırlar. Liyakatsiz devrimlerde
toplumlara araç değildir. Aysun AKBAŞ
C.55
İşin doğrusu önemli olan devrim yapmak değildir.Devrim
toplumun refahı, huzuru ve geleceği için yapılmalıdır.Liyakatsiz devrimler
bazen toplumun geleceği için önem arz edebilir . Topluma ders niteliği
taşıyabilir. Fatih KIZILKAYA
C.55 Devrimler kansız olmayacağından
dolayı bu şekilde bir refah,refahtan çok insanların
ölümleriyle sonuçlandığı için bir vahşettir. Ahmet ŞAHİN
C.55.
İran’da bir dönem yaşanan şah zamanında İran halkı demokratik ve özgür
bir hayat tarzı sürdürüyordu. Fakat bazı kesimler antidemokratik ve seri atışı bir
yönetimden haz alıyorlardı. Bunun sonucunda İslami bir ayaklanma başlattılar. Hümayni önderliğine İslam devrimi yapmışlardır. Nihayet
olarak ülkenin siyasi, ekonomi, sosyal, kültürel ve mozaik yapısı yıpranmaya
uğramıştır. Şu anda halk içinde bulunduğu durumdan şikayetçidir Sariye OĞUR.
C.55.Devrimler yapılırken toplumun tüm
kesimine hitap etmeli, şayet etmiyorsa bu liyakatli bir devrim değildir. Ki
liyakatli devrimler hiçbir zaman olmayacaktır. Çünkü yapılan devrimlerden bir
kesim olumsuz etkilenir. Liyakatli devrim de araç olmaktan çıkar. Toplundan
çıkan istenmeyen gelişmeler liyakatsiz devrimlerin yapılmasına sebep olabilir.
Dolayısıyla istenmeyen davranışların türemesi araç olmuş olur. Coşkun DOĞRU
C55. Devrimler amaçlara göre farklı
şekillerde olabilir(siyasi,dini,hukuki v.s.)ama önemli
olan insanlığa faydalı olması liyakatli olmasıdır.liyakatsiz devrimler toplum
için bir kara deliktir. Hz. Ömer‘in adaleti, Hz. Muhammed’in güzel ahlakı
liyakatli devrimlere en güzel örnektir.Toplum için bir
araç olmuştur. Cihan YILDIZ
C.55.
Devrim beraberinde huzur ve mutluluk getirmiyorsa devrim olarak
adlandırılmamalı. Gonca ÖNLER
C.55- liyakatli devrimlerin toplumun
refahı için olabilmesi için toplumun genelinde yaşadığı ideolojiyi savunması
gerekir. Yanı batılı devirip hakkı getirmekle olur. Ancak bu amaç güdüldüğünde
liyakatli devrimler toplumun huzurunu sağlar. Uyutulmuş bir toplumu kendi
çıkarları uğruna kullanan bir güçle devrim yapılsa bu sadece toplumu kendine
araç edip toplumu parçalamak olur,buna refah değil
kahretmek olur.
M.EMİN AY
C.55 Toplumlar ve devrimler her zaman her
yerde birbirlerine aynı oranda bağlı kalmamaktadır.Araç
yada amaç olması değişkendir. Hülya
ACARSOY
C.55 bütün devrimlerin oluşu süreci
sancılı olmuştur. çünkü yapılan devrimlerin toplumun
tamamı tarafından benimsenmesi mümkün değildir. Mustafa DAĞDELEN
C55. Evet devrimler; Siyasi alandaki
devrimler, toplumsal alandaki devrimler, eğitim ve kültür alanındaki devrimler,
hukuk alanındaki devrimler ve ekonomi alanında ki devrimler gibi farklı
amaçlara ve farklı alanlarda devrimler yapılmaktadır. Amaç milletin
karakterine, şartlara ve çağın gereklerine uygun ve ilerlemeyi sağlayacak yeni
düzenlemeleri yapmakla toplumu çağdaş (çağa ayak uyduran ama bunu yaparken de
çağı sorgulamadan uyan, imama tabi olur gibi aynen yaptığını yap mantığı ile
yapan değil) medeniyetler seviyesine
çıkartmaktır. Ve çok demokratiktir çoğunluğun söylediği doğrudur haksız olsa da
güçlü olan (medyatik veya sempatik güç, parasal veya siyasal gücü elinde
bulunduran, parasını verip düdüğünü öttüren) her zaman haklıdır. Uysa liyakatli
devrimler Hz Ömer r.a gibi kuzunun ve kurdun hak hesabını yapan devlet
lambasını kendi ihtiyaçlarından ayıran, harp meydanında merhameti savunan
devrimlere, gözleri değil gönülleri açan bir devrime her zaman ve mekânda
ihtiyaç duyulmaktadır. Hadi GÜVENER
C.55 Liyakatli ve liyakatsiz devrimlerin ikisi de toplumun bozan devrimlerdir.Liyakatli devrimler her ne kadar faydalı
görünse de şimdiye kadar hiçbir liyakatli devrim zararı kadar fayda sağlayamamıştır. Yunus BOLLUK
C.55 Bir toplumun huzuru, mutluluğu
liyakatli devrimlerde sınırlandırılamaz. Liyakatsiz devrimler içinde gerekirse
insan aracılık yaparak iyileştirmeye gider. Mehmet KAYASIZ
C.55
Her devrim özünde bir amaç gizler .Devrimin liyakatsiz
olması sonucu değiştirir.Toplumlar devrimlere araştır devrimlerde toplumda
rejimi değiştirmek için bir amaçtır. Gonca
DAL
C.55 Liyakatli bir devrim niteliği
taşıyan peygamber ( S.A.V ) ‘ın İslami getirmesi ve
insanlık âlemini, İslam ile şereflendirmesi toplumu refaha kavuşturmuş ve
refaha ulaşma yolunda insanlar İslami kendilerine yol olarak kabul etmişlerdir.
İslam refah yolunda, insanlığa ve topluma araç olmuştur.
Liyakatsiz bir devrim olarak ta
Bolşeviklerin Rusya da çarlık sistemini yıkarak yerine komünist sistemi
getirmeleri sonucunda toplum komünist sistemin kendini var etmesi uğruna
devrime araç olmuşlardır. Devrim uğruna insanların aile hayatları bozulmuş,
mülkiyet hakları ellerinden alınmış ancak insanlar refaha ulaştırılamamıştır.
Görüldüğü üzere birinci örnekte amaç
insan ve toplumun refah ve saadetidir, ikinci örnekte ise insanlar ve toplum
devrimin salahiyeti uğruna harcanmıştır.
Leyla SAYDAN
C.55- evet doğru.BUKET
KAYA
C.55.Eğer bir toplumda devrimler
liyakatli ise o toplumun devrim için bir şey yapması gerekmez.Devrim
kendi kendini gerçekleştirir.Liyakatli olduğu için de yapılacak devrimler insan
refahını sağlar.Liyakatsiz devrim olan toplumda ilk önce toplumun devrimi
doğru,dürüst bir şekle büründürmek gerekir.Devrimin olması için hatta devrimin
liyakatli olması için araç olmalıdır. Baran ÖRENÇ
C.55.Her devrim ilk olarak liyakatli
görünür fakat zamanla zıtlaşmalar oluşur ve bu devrimler liyakatli olmaktan çıkar.Çünkü her devrim önce taraftarlarını toplar bu toplama
sonucunda düşmanlarda oluşturur.İşte bu yüzden devrimler refahı sağlamaz sadece
belirli bir dönem durgunluğu sağlar.Yani asıl mesele devrimi neticesi
olduğundan çoğu devrim olumsuz sonuçlanır. Yunus ÇELEBİ
C- 55
Liyakatli devrimler toplumlarım refahı için araçtır. Liyakatsiz devrimlere de
toplumlar araçtır. Bu önermede toplumların eksikliği olarak görülen liyakatsiz
devrim aslen toplumu yok eden en büyük etmendir. Bu da toplumun devrimi
gerçekleştiren güç olması veya bu görevi başkasına yüklemesiyle alakalı olarak
devrimin niteliğini ve etkisini belirlemiş olur. Neşe Çaparoğlu
C.55 Liyakatli devrimler toplumun refahı
için araç olabilir fakat bundan sonraki nesil için refah yerine sömürücü olarak
kullanılabilir. Nuray ERGİN
C.55.
Liyakatli devrimler toplumların çıkarlarını, refahını gözetir. Bu nedenle
topluma öncülük eder. Liyakatsiz devrimlerede toplum
ilgilenmez. Ancak toplumu kullanmayı amaçlar ve aracı olarak kullanır. Bunda
art niyet olduğu için güçlü olan amacına ulaşmak için çabalar. Hediye KAYA
C.55. Devrimin liyakatı
olmaz. Zübeyir AŞUROĞLU