51.Bu günkü
eğitim ve öğretim sistemi ile insanların sanal dünyasının nesnel bilimin
metriksine ya da evrim hapishanesine liyakatsizce sıkıştırılmaya çalışılıyor.
Önermesinin gerekçeli ret ediniz.
İpucu;nesnel
bilim ve ilimin tanımların özgün metriksilerinin farkındalığını anlamaya
çalışın.Nesnel bilimin İlmin (sanal ilmin) metriksinde olduğunu düşünün. Bundan
emin olun.
C.51.Bugünkü eğitim sistemi nesnel
bilimin metriksine veya evrim hapishanesine sıkıştırılmaya çalışılıyor gibi
görünse de aslında bilimin gelişmesi ve ilerlemesi için belli bir disipline
girmesi gerekiyor. Bilimin veya nesnel ilimin ilerlemesi dolayısıyla da eğitim
ve öğretim sisteminin beslenmesi gelişmesi için bazı kuramların disiplini
altına girmesi gerekiyor. Ancak bilimin bazı kuram ve akımların disiplini
altına girmesi onların tüm ilke ve kurallarına harfiyen uyacağı anlamına
gelmiyor. Bu durumun bilimin daha sağlıklı bir şekilde ilerleyebilmesi için
gerekli ise ‘amaca gitmek için kullanılan tüm yollar mubahtır’ ilkesiyle
hareket etmek gerekiyor. Elif DEMİR
C.51 Liyakatsizce değil liyakatli bir
şekilde sıkıştırılıyor. Mehmet ERGÜN
C.51 Eğitim modeli
artık daha görsel, işitsel ve yaparak yaşayarak öğrenme modeli göz ardı
edilemez. Bunun için bilgisayar destekli bir eğitim sanal dünyasını oluşmakta `;ama eğitimin evrim anlayışına göre düzenlemek
mantıksızlıktır. Bilimin ilenmesi ile yaratılışın inancını desteklemekte ve
evrimin basma kalıplarını yıkmakta. .HİKMET ÇITAK
C.51 Eğitim ve
öğretim sistemimizde her zaman nesnel bilgileri durağan bir şekilde değil dönem
ve öğrencinin ihtiyacına göre güncellenip değiştirilip öğrenciye sunulmaya
çalışılmıştır. Şeyda ÜSTEK
C.51.Eğitim evrim ile değişiyor ve evrim
geçirir. Buna liyakatsiz sıkıştırılıyor denilmez. Sadece gelişim gösteriyor.
İnsanların bilimin metriksine liyakatli çalışmaları için eğitim-öğretim sistemi
evrim ile geliştiriliyor. Berrin ÖZGÖKÇE
C.51 Bugünkü eğitim sistemi kişilerin
özgür düşünmelerini engeller. Kişiler belli bir sisteme göre hareket eder ve o
sisteme hizmet eder. Oysaki kişilerin ilgi alanları, ihtiyaçları, istek ve
yetenekleri doğrultusunda bir eğitim sistemi daha doğru ve daha etkili olur. Neslihan YARDIMCI
C.51 İlim ölümsüzdür. Tüm süreçleri, tüm
olguları kapsar. Bilim ilmin sınırsız metriksindedir. Bu nedenle hiçbir şey
bilimin metriksine ya da evrim hapishanesine liyakatsizce yerleştirilemez. Dinçer KÜÇÜK
C.51 Doğadaki bütün olaylar; Allah c.c.
varlığının kanıtıdır. Fen dersleri doğayı incelediğinden yaratıcıya bu yolla
ulaşılabilir. Mehdi BİNİCİ
C.51 Günümüz eğitim ve öğretim sisteminde
büyük noksanlıklar, yetersizlikler olduğunu düşünüyorum. Ancak eğitim ilmin,
öğretim ise daha çok bilimin metriksindedir.Eğitim
sistemi insanları nesnel bilim ya da evrime yönlendirse de bu kapının bize
başka bir kapı açtığı da ayrı bir gerçek.Bu insanların farkındalığı
ile ilgilidir.Bilime ulaşırsak,ilime açılan kapıları da görebiliriz.Halise KADİRHAN
C 51-Önerme yanlıştır. Çünkü sağlıklı
düşünen bir birey nasıl ki hücreyi ,hücre teorisini ve
hücre bilimini bir yere koyabiliyorsa evrimi de bir yere oturtabilir. Şaban ADAŞ
C.51 Eğitim ve öğretim sisteminin düşünce
özgürlüğünden yoksun olması, belirli bir kalıplara sıkıştırılmış olması, ezbere
dayalı bir eğitim sisteminin hakim olması ileriye
dönük atmamız gereken adımlara engel olmaktadır. Esra ALİHANOĞLU
C.51 Bugünkü eğitim ve öğretim sistemi
gerçektende bir alana sıkıştırılıp genişlenmesi engellenmektedir. Bir kalıba
sokularak onun dışına çıkılmaması sağlanıyor. Yasemin YILDIZ
C.51 Bugünkü
eğitim öğretim sistemiyle gerçekten insanlar sürekli kısıtlanıyorlar. Ve
üstelik çoğu zaman bunun farkında bile değiller. İnsanlar küçük çemberler içine
sıkıştırılıp kapsamlı olarak düşünmeleri engelleniyor. Nura DEMİR
C.51 Eğitim ve öğretim insanları
bireyleri anlama ve idrak etmeye yoğunlaştırır. Fen dersleri ile insanların
doğuşları ve yaşayışlarını daha iyi anlarız. Ayhan YILMAZ
C.51 Hayır eğitim ve öğretim sistemi
nesnel bilimin metriksi ile sıkıştırılmıyor. Evrim bir hapishane değil ucu ve
sonu belli olmayan bilgi denizidir.
Fatma TUNÇ
C.51.Bu günkü eğitim sisteminde batı
örnek alınarak insanlara bir şeyler öğretmek amaçlanır. Bu yöntem kesinlikle
yanlıştır insanoğlu bilimi kendi içinde yeşertip büyüttükten sonra onu toplumun
kullanabileceği hale getirmelidir.
Songül BAĞIŞ
C.51 İnsanları inançsızlığa sevk ettiği
için böyle bir birleşmenin uygun olmayacağını düşünüyorum. NAFİH
ASLANCI
C.51 bilim ne nesnelliğe ne de öznelliğe
bakmalım bilim insanlık için bir gelişim ve ilerleme unsurudur nasıl ve nerde
olduğu önemli değil önemli olan insana fayda sağlamasıdır nerde ise gidilir
oradan en iyi şekilde alınır. Murat YILMAZ
C.51 Bu gerekçe bence de doğru. Bizleri
sanal bilime öylesine bir zorunluymuş gibi bağımlı yapıyorlar ki bu da bizi
kendi dünyamızdan uzaklaştırır. Rıfat
KOY
C.51 Evrim hapishanesine
sıkıştırılmış eğitimin nesnel birimin metrisinden olmasını sağlamıştır.Hacer BEYTER
C.51 Var olan bilim
belli kurallara dayanır. Sonuçta eğitim-öğretim ve nesnel bilim insan ürünüdür.
Bundan dolayı insan sanal dünyasıyla sıkışmıyor aksine ufku genişliyor. Aysun AKBAŞ
C.51 Bir insanın söylemek istediği her şeyi
doğru kabul edemeyiz bize doğru gelen şeyleri de kimseye doğrudur diye kabul
ettiremeyiz. Fatih KIZILKAYA
C.51 Tam tersine bu günkü eğitim ve
öğretim geçmiştekine göre bizlere ve yeni nesil öğrencilere bilimin kapısını
ardına kadar aralayıp,öğrenilen bir bilgiye körü
körüne inanmamayı,araştırmayı,akıl yoluyla doğru olanı bulmamızı sağlayan bir
yol gösterici konumundadır.Ahmet ŞAHİN
C.51.İçinde bulunduğumuz günümüz
dünyasının içinde bulunduğumuz günümüz dünyasının teknoloji harikası döneminde
insanlar arasındaki diyalog, kültür, sanat, bilim, siyaset, haberleşmeleri
bilindiği gibi bilgisayar, telefon gibi son harikalara indirgenmiş durumda. Bu
tür gelişmeler doğal ve zorunlu olarak eğitim ve öğretim sistemiyle
harmanlandırılıyor. İstenilen bilgiler bilgisayar sistemindeki google türü programlarla aranmaktadır. Gelişen teknoloji ve
modern dünyanın bir zorunluluğudur böyle sanal dünyalarda bilgi aramak. Bu
nedenlerle eğitim ve öğretimin sanal dünyaya sıkıştırılması gibi bir durum
yoktur. Bu zorunlu bir sonuçtur. Hatta öyle ki gelecek dönemlerde eğitim ve
öğretim sistemi öğretmene ihtiyaç duymadan sanal olarak verilecektir. Sariye OĞUR
C.51.İnsanlar bilimin metriksine değil,
bilimin insanların düşünce metriksine konumlanması gerekir. İnsanların sanal
dünyasının evrimin hapishanesinde değil, evrimi insanların sanal dünyasında
değerlendirilmesi gerekir. Bize gerekli olan evrim teorisi değil evrim
bilimidir. Coşkun DOĞRU
C51.
Sanal
dünyasına liyakatsizce girme vardır aslında.çünkü
eğitim sistemi insanlara liyakatsizliği öğretmiyor liyakatli bir eğitim
verilmeye çalışılıyor ama ne yazık ki insanlar bunu bir bilgi bikrimi edinmek
için kullanmak yerine farlık amaçlar için kullanıldığı için eğitimi de lekelemiş
oluyor.sanal dünyasının bozukluğu sistemden çok insanların liyakatsizliğinden
kaynaklandığını düşünüyorum.Cihan YILDIZ
C.51. Bugünkü eğitim sistemi insanların
sanal dünyasına da nesnel dünyasına da yeterince hitap etmiyor. Birçok eksiği
var (materyal, öğretmen…)aktarılmaya çalışılan doğrular bilimin değil eğitmenin
doğru kabul gördüğüdür yani bilimsel değil bireysel doğrulardır. Gonca ÖNLER
C.51 insanların sanal dünyasını nesnel bilimin metriksine yada evrim
içine hapsederseniz kişinin sanal dünyasını paramparça edersiniz. Dolayısıyla
nesnel bilimi ve evrimi sanal dünyanın içine koymalısınız ki kişi kendi
tercihini özgür iradesiyle yapsın. M.EMİN AY
C.51 İnsanların sanal dünyasına nesnel
bilimin metriksine liyakatsizce sıkıştırılmaya çalışmasına katılmıyorum.Çünkü
eğitim ve öğretim sistemimiz henüz o seviyeye ulaşmış değil.Hülya ACARSOY
C.51 evet katılıyorum çünkü insanların dini , kültürel ve sosyal özellikleri hiçe sayılarak nesnel
bilime sıkıştırılır.Mustafa DAĞDELEN
C51. insani
bilimler kendi nefsi mücadelesini kazanmadıkları sürece tam bağımsız ve
sağlıklı kararlarda bulunamazlar. Aynı şekilde gerek medya ve gerekse diğer
yayın ve yayım kuruluşlarında kendi menfaatlerine göre saf tuttukları açık bir
şekilde ordadır. Bu bilgilerin ışığında hazırlanmış bir eğitim ne kadar
sağlıklı olabilir. Ve bilimin açıklayamadığı olaylar insan zihninde kara delik
oluşturmaktadır. Hadi GÜVENER
C.51 Bu gün ki eğitim ve öğretim
sistemiyle nesnel bilimin metriksine dayalı araştırmalar yapılarak gerçek
bilimin merkezine ulaşılabilir.Yunus BOLLUK
C.51 Bugün ki
eğitim sistemi daha çok ezbere dayalı olduğu için insanların
düşüncelerine yada sanal dünyasına her şey olduğu gibi yansıtılmaya
çalışılıyor. Mehmet KAYASIZ
C.51
Eğitim;
kişilere ve toplumlara, peygamber ahlakını doğru zamanda ve doğru bir şekilde aşılamaktır.Eğitim eşikte başlar ve mezara kadar devam
eder.O yüzden verilen her eğitim kişinin sanal
dünyasında kara delikler oluşturmaz.Öğretim için de aynı şeyleri
söyleyebiliriz . İlime götüren her nesnel bilim liyakatli ve kişinin düşünce
metriksini geliştiren bir emek sürecidir. Gonca
DAL
C.51 Önerme çağımıza uygulandığına
doğruluğu ortaya çıkmaktadır.bilim hakkaniyete ulaşmak
için bir araç olarak değil süper güçlerin menfaatine hizmet amaç güden araç
olarak kullanılmaktadır.Bunun yanı sıra bu önermenin yanlış kabul
edilebilirliğiyle, inanç değerlerinden kopan veya yoksun kalan insanlar bilimin
ilimi doğrulamasıyla bilimin köprüsünü kullanmış ve tekrar inanç değerlerindeki
yapbozun eksik parçalarını hakkıyla tamamlayabilmişlerdir. Leyla SAYDAN
C.51-evet doğru çünkü gerçek eğitim ve
öğretimin dışında çok farklı kural içinde bizlerin beynine ve düşüncelerine ve
hayatına yerleştiriyorlar.BUKET KAYA
C.51.Bugünkü eğitim sistemi ezbere dayalı
bir sistem olduğu için kelimelerin
liyakatsizce insanın sanal dünyasına yerleştirilmesi hiçte zor olmuyor.Baran ÖRENÇ
C.51.Doğrusu bu önermeyi tam olarak
reddetmek mümkün değildir.Çünkü eğitim belli
oranlarda evrimle ilişkilendirilerek
yapılmaktadır.Fakat tabii ki eğitimi olması gerektiği gibi yapanlarda yok
değildir.YYU ele alındığında bazı insanlar eğitimi evrime dayalı yaparken
bazıları ise yaratılış temelli bir
eğitim vermektedir.Alında eğitim öğreticilerin inançları doğrultusunda şekillenmektedir.Yunus ÇELEBİ
C- 51 Bu günkü eğitim ve öğretim sistemi
ile insanların sanal dünyasının nesnel bilimin metriksine liyakatsizce
sıkıştırılması pek fazla söz konusu değildir. Bunu gelişen bilim dünyasına
bakıldığında anlayabiliriz. Eğer insanın sanal dünyası evrim hapishanesine
sıkıştırılmış olsaydı bu günkü gelişmelerin yaşanması pekte olanaklı olmazdı. Neşe Çaparoğlu
C.51 Bugünkü eğitim sistemi öğrencilere
verilen sanal ve reel konuları belli yaşlara göre vermektedir. Belli yaşı geçen
kişilerin sanal dünyalarını karıştırmak için ya da hapis etmek için bir neden
yoktur. Sorun o kişidedir. Eğitim sistemimiz verilmesi gereken konuları
kademeli bir şekilde vermektedir. Fakat yeterli olmamaktadır. Nuray ERGİN
C.51. Bugünkü eğitim sistemi amaca hizmet etmektedir. Kişileri bu
amaca hapsetmektedir. Kişinin özgür düşünme sistemini zedelemektedir. Oysaki
eğitim ve öğretimde kendi düşüncenin özgür kılınması, kendi ilgi alanlarına
göre eğitim alması gerekir. Ancak böyle ciddi anlamda sağlıklı bireyler
yetişmiş olur. Hediye KAYA
C.51 İnsanın tüm yaşamını eğitim sistemi
içine sıkıştırmak mantıklı değil çünkü insan çok yönlüdür. Zübeyir AŞUROĞLU