49.Darwin
; Teobiyolog dur (biyolojidin bilgini)1, Einstein Teofizik kaşifidir (din fizik kaşif alimidir. Dinsiz ilim...ilimsiz din..), Mendel Teogenetikçidir (Dingenetik bilgini),Leonardo da Vinci Teofensanatteknolog mücit-kaşiftir. Edison tenoloji mühendisi mucittir, Mevlana doğa-din ve insan alimidir (Teofensosyologu filozofu dur), İbrahim Hakkı Hazretleri doğa-din ve insan alimidir. Hacı Bektaş Veli Din ve İnsan alimidir. Haci Bayram Veli din alimidir. Yunus Emre;dil ve ahlak alimidir. Önermesini bizdeki yakın geçmişteki laiklik anlayışı ile bir arada düşünün ve eksiğini tamamlayın yada eleştiriniz.C.49 Bizdeki laiklik ilkesi
dinden tamamen kopuk bir şekilde değerlendirilir. Ama toplumun dinden
soyutlanması fıtraten ters bir durumdur. Nazmiye YARGI
C.49 Gerçekten olanı anlamak ilk önce
Yaratanı tanımaktan geçer. Bunu için ilk önce yaratanı tanımayı istemişlerdir
bilim adamları. Laikliği savunanlar günümüzde laiklik değil de sanki dinsizliği
savunuyorlar. Bu da bilinçsizliğe neden oluyor. Temeli sağlam olmayan bina gibi
bilinçsizce işliyor hayatları. Din ve devlet işlerini din yokmuş gibi
birbirinden ayırmak çok yanlıştır. Dini de bilmek gerekir. Bu cümlede
vurgulanmak istenilen budur. Melin KARAN
C.49 Bu önermede yapılan bilimsel
çalışmaların dinden bağımsız olmadığı görülüyor ancak günümüzde laikliğin
getirdiği ölçütler doğrultusunda bilim anavatanından yani dinden uzaklaştırılmıştır.
Dilek KURT
C.49 Tüm bu isimler kendi hür
iradelerinin ve liyakatli tercihlerinin sonucu bu unvanları almışlar. Kimisi
dini yönden, kimisi ilmi yönden, kimisi de hem dini hem de ilim yönünden ün
yapmıştır. İrfan BAHARLI
C.49 Darwinin teolog,mevlananın doğa-din ve insan alimi,yunus ermenin dil
ve ahlak alimi olmasıyla bizde var olan yakın geçmişteki laiklik anlayışı
farklıdır.
Bizde sözde
laiklik adına insanların dini duyguları yeri geldiğinde istismar edilmiş,yeri geldiğinde sömürülmüştür.
Ancak
verilen örneklerde insanlar var olan meziyetlerini hiçbir zaman toplumun
tamamına bizdeki laiklik anlayışı gibi zorla empoze etmeye çalışmamışlardır.yani
onların yaptıklarında gönüllülük esasken bizdeki laiklikte zorlama baskı söz
konusudur. REMZİYE ERDOĞAN
C.49 Geçmişten günümüze dek birçok kâşif
bilim adamı gelmiştir ve bunlar geneli veya yarısı itibariyle dindar veya
dinsiz kesimdir açık bir şekilde ifade etmek gerekirse ilmin dini yoktur din
ilimi doğurur. Nazif TEPE
C.49 Laiklik, topluma ve bilime uygulanamaz.Çünkü, din ve Allah inancının bilime yön
verdiğini görebiliyoruz.Büyük mucitlerin çoğunun Allah inancına sahip olması
bunu gösterir.Bu yüzden laiklik bir ihtiyaç olamaz. Ali Osman ERAN.
C.49 hiçbirinde
de devlet kavramı yoktur. Çoğu insanlığa hizmet için vardır. Laiklikle hiç bir
İlişkisi yoktur. Yusuf KESKİN
C.49 Sorun ilim-bilim ikili uyumunu
sağlayamamaktadır. Ve ikisi bir arada gidememektedir. HABİP KAYA
C.49.Laiklik din ve devlet işlerinin
ayrı yürütülmesidir. Oysa geçmişte en ünlü bilim adamları din ve bilimi
birleştirmişlerdir. Din olmadan bilim tek başına anlam taşımaz. GİZEM SARI
C.49)bizdeki âlimler daha çok dine bağlı
çalışmalar yapmışlardır. Ama diğer bilginler din ve bilim
arasında(ilim-bilim)bağlantı kurmuş ve bu ikisini birbirinden ayırmamıştır. GÖKHAN BOZDOĞAN
C.49.Laiklikle devlet çok çelişmektedir..Aslında hiçbir durumda devlet kavramı ön planda
değildir.Ve dini hayatımızdan asla çıkaramayız..BURCU ŞİMŞEK
C.49bizde din ve bilim ayrılırken batıda
iki alanda da ilgilenerek ordinaryüs olan insanlar çıkmış. FEYYAZ KARA
C.49 Bu şahıslar kendi alanlarında
yetkin fikirler ve eserler ortaya koymuş kendilerini dönemlerinde rahatça
edebilmişlerdir. Ancak günümüzün laik anlayışında her şey birbirine karışmış
durumda ve kişilerin fikirleri yerli ve yersiz eleştirmektedir. Leyla ALTUN
C-49 Din her insanın hayatında belli bir
yoğunlukta vardır.kimisi şairdir dörtlüklerle,kimisi biyologtur hücre hücre dinini empoze etmeye çalışır.Yani çoğu insan ne
yaparsa yapsın yaptıklarında dini inançları da yer alır…NAZİFE SAVAŞAN
C.49 Bizdeki sözde laiklik insanların
inançlarını kısıtlama ve engelleme olarak algılanmaktadır.Aynı
şekilde bizdeki laiklikte baskı ve zorlama söz konusudur. SAMET ÇENŞİ
C.49 bizdeki laiklik ilim ve bilime de
sirayet etmiştir bin ve ahlak bilimci ile fenni bilimciler ayrı insanlarken
Avrupa da din ve bilimi bir arada araştıran insanlar çıkmıştır. ŞEYHMUS UTLİ
49.)10.
Cevap dediğim gibi ancak ve ancak devleti yöneten insanlar dinsiz olacağı zaman
laiklik olabilir. Sorudaki tüm bilgin ve âlimler ayrıca din ilmine
yakınlıklarında ötürü laiklik mümkün değildir.
Ersin ASLAN
C.49 Yakın geçmişimizdeki laiklik
anlayışı inananların ve hakların serbest ibadetini koruyacağını garanti eden
bir anlayış biçimidir. Bilim adamları da farklı görüş ve anlayışlara
sahiptirler. Hepsi farklı konularda ve farklı alanlarda kendilerini
geliştirmişlerdir. MEDENİ SAKCAK
C.49 Dinsiz ilim kör ilimsiz din
sağırdır. Gerçek âlimler onlardır ki dinini ve ilmini beraber götürürler. Yoksa
sadece ilimle uğraşıp dini bir kenara atanlar ordinaryüs bile olsallar Allah’ın
katında cahildirler. Mesela Mevlana, İbrahim Hakkı Hazretleri, Yunus Emre gibi
insanlar gerçek âlimdirler. Ercan IŞIK
C.49 Bizdeki sözde laiklik insanların
inançlarını kısıtlama ve engelleme olarak algılanmaktadır.Aynı
şekilde bizdeki laiklikte baskı ve zorlama söz konusudur. Kadir GERGİN
C-49 Hepsinde insanlığa hizmet vardır.
Şuan ki laiklik kavramıyla örtüşmemektedir.
ÖZLEM AKIN
C.49 Laiklik anlayışı bilimi devleti
tekelinde ön gördüğü için dini ve bilimi bir arada düşünmek olası değildir. Bu
nedenle örnekte verilen kişileri göz önüne alırsak din ve bilimle ilgili
münasebetlerdeki özgünlükleri onların özgür bir ortamda bilim yapmasını
sağlamıştır. FIRAT ALTUN
C.49 Bu da gösteriyor ki bilim ilimle,
fen din ile zıt değildir. Bilakis dinin hükümleri ile bilim nurlanır. Laiklik
ise din ile bilimi ayırmak değildir. Aykan AKÇA
C.49 Bu bize gösteriyor ki bilim dinsiz
olamaz. Çünkü din bilimi kapsar. Bilimin varlığından bizler dinin varlığını
buluruz. Bilim adamları da zaten bu durumu yaptıkları araştırmalarla
destekliyorlar.
Yakın
geçmişteki laiklik anlayışımız ise din ile devlet işlerinin ayrı olması, din
ile bilimin ayrı kullanılması şeklinde tanımlanıyor. Bu laiklik anlayışı
yanlıştır. Çünkü istesek de istemesek de dini bilim den ayrı düşünemeyiz. Bilim
dinsiz var olamaz. REYHAN YILMAZ
C.49 Bizdeki sözde laiklik insanların
inançlarını kısıtlama ve engelleme olarak algılanmaktadır. Aynı şekilde bizdeki
laiklikte baskı ve zorlama söz konusudur. Seyfettin SEYHAN
C.49 Darvin; biyoloji-din bilgini değil
tam tersine biyoloji-din cahilidir. Einstein, bir fizik kâşifidir fakat din
bilgini olduğu söylenemez. Mendel, bir genetikçidir
fakat din bilgini değildir. Edison teknoloji mühendisi ve bir kâşiftir. Mucit
değildir. Mevlana ve İbrahim Hakkı Hazretleri birer doğa ve din âlimleridirler.
Hacı Bektaş Veli din ve insan âlimidir. Hacı Bayram Veli din âlimidir. Yunus Emre;
dil ve ahlak âlimidir. Turgut KIYICI
C.49 Bizde laikliği sadece devlet
içerisinde kullanıyoruz.Bu insanlar ise insanlığın
yararına olabilecek çalışmalarda bulunmuştur.Devletle bir ilişkileri
yoktur.Dolayısıyla laiklikle de ilişkisi de yoktur. FIRAT KADIRHAN
C.49 Maalesef biz hala laikliğin tanımını
bile yapmış değiliz. Bizdeki sözde
laiklik insanların inançlarını kısıtlama ve engelleme olarak algılanmaktadır.
Aynı şekilde bizdeki laiklikte baskı ve zorlama söz konusudur. İbrahim KILIÇ
C.49 Bizdeki sözde laiklik insanların
inançlarını kısıtlama ve engelleme olarak algılanmaktadır.Aynı
şekilde bizdeki laiklikte baskı ve zorlama söz konusudur. BARIŞ SAVAŞ
C.49 Din ilimi ve bilimi bünyesinde
barındıran bir kavramdır. Semra DAĞ
C.49 Laiklik; din ve devlet işlerinin
birbirinden ayrılması anlamına geliyor. Fakat ülkemizde bu kavram yanlış
biliniyor veya yanlış anlamanın katır avukatlığı yapılıyor. Aslında ecdadımızın
ta yüzyıllar önce kabul ettikleri dinimizi hiçbir engel ve yasa çıkarmadan
yaşamamız gerekir. Dinide dünya işlerine alet etmememiz gerekir. Zaten din hiç
kimsenin oyuncağı değildir. Hiçbir toplum dini tekeline almamalı. Tam tersine
din toplumları tekeline almalı.Mehmet Nuri EŞİN
C.49 Dinde laikliğin olduğunu düşünüyorum. Bu insanlar
inandıkları şeyi yapmışlar ve çok da başarılı olmuşlar. Biz günümüzde, daha
hala laiklik kavgası yapıyoruz. Süheyla
BÜRÇÜN
C.49 Bu insanlar yaşadığı dönemin bilgin insanlarıydı. Mevlana İbrahim
Hakkı Hazretleri, Yunus Emre vb. günümüzde yaşamış olsaydılar birçok
zorluklarla karşılaşırlardırlar. Çünkü laikliğe ters düşünceler diye bazıları
tarafından kabul edilmeyebilirdi. Örn: Sait Nursi
Hazretleri de çağın bilginlerindendi. Ama başına gelmeyen musibet kalmadı. Bu
bilgelere toplum çok fazla değer verilirdi. Hümanistlik düşüncelere
sahiptirler. Ancak laiklik günümüz şartlarında bu düşünceye de karşıdır. Örn:
Başı kapalı olan Üniversiteye giremez. Ama başı örtülü olanda, örtülü olmayanda
bu ülkenin evladıdır okumaya hakkı vardır. İşte yukarda yazmış olduğum Türk
bilgeleri bu özgür düşünceyi savunduğu için bu dönemde yaşamış olsaydılar
birçok zorluklarla karşılaşırlardı.Zülfü ERYATAN
C.49 Bu kişilerin düşünceleri ve
üstünlüklerinde laiklik görülmemektedir, görülmemesi de gayet doğaldır.
İnsanlar araştırma ve inceleme yaptıkça buldukları gerçekler arasından yaratana
ulaşırlar. Bu ulaştıkları bilgilerinde de yaratıcının yansımalarının görülmesi
yadsınacak bir durum değildir.Seda CEMAL
C.49 Ben bu önermede daha çok bilim ve
dinin ilişkilendirildiğini görüyorum. Laiklik anlayışı ile bir arada düşününce eksiklik
olarak devlet işlerinin verilmediğini düşünüyorum. Yani önermede siyasetin
verilmediğini düşünüyorum.İdris ÇELİK
C.49 Kâinat mutlak bir hakikat ile fizik
ve metafizik öğelerin birleşimi ile meydana gelir. Mutlak bilgiye ulaşmak için
akıl ve bilim kâinatın fizik yönünü ele alıp kâinatın metafizik yönünü dikkate
almazlarsa mutlak bilgiye istenilen ölçüde ulaşılmaz. Nihayetinde kâinattaki
sistematik düzen bir yaratıcının varlığının mutlak kanıtıdır. Bu
eserin/kâinatın açıklanmasında Tanrı’yı da dikkate almak zorundayız. Din bilimi
dogmalara sürüklenmediği sürece bilimden ayrılamaz bir parçadır.Ramazan ERGÜN
C.49 Bu insanların yaptıkları ile
hayatları bağdaşlaştırıldığında bu konuyla ilgili bana göre hiçbir eksikleri
yoktur. Zaten onları önemli yapan noktada burada gizlidir. Bu nedenle benim
burada laiklik konusunda yapabileceğim bir eleştiri yok. Aynı düşüncedeyim.Oktay BARAN
C.49 Biyoloji-din, fizik-din,
din-genetik, doğa-din, dinsiz ilim, ilimsiz din… v.b.
görülüyor ki yapılan her bilimsel bir çalışma da dinin etkisi oluyor. Çünkü
insan hangi alanla uğraşırsa uğraşsın dinini aşamaz. Şu anki laiklik ile dine
sınırlama konulmaya çalışılıyor ama dine sınır konulamaz. Zaten dinde geçen her
şey şu an bilim adamları tarafından onaylanıyor ve doğruluğu bir kez daha kanıtlanıyor.Funda AKDOĞAN
C.49 İsmi geçen bilim adamları ve din
bilginleri kişilikte laik olup olmadığı sorgulanamaz. Çünkü bir kurum yada devlet laik olabilir. AYTEN YILDIZ
C.49 Önermeye baktığımız zaman çok değerli
düşünürler olduğunu ve çok güzel eserler bıraktıklarını görüyoruz. Bunu laiklik
ile ilişkilendirirsek laiklik anlayışı toplumumuzda henüz oturulmamış ve bu
gidişle de oturtulmayacak. Bir insan türban takarsa devlet yıkılır mı? Yıkılsa
da yılkısın. Eğer bir türbanla bir devlet yıkılacaksa zaten o devlet uzun süre
ayakta kalamaz.
Gazetede ki
bir manşete baktım istiklal marşımızın 88. yılında yapılan törende Dicle
üniversitesi öğretim görevlisinin eşi türbanlı olduğu için bizim askeriye
kutlamayı sessiz bir şekilde terk etmiştir. Alın buradan yakın. Şahabettin BALCI
C.49 Eski ilim ve bilim insanlarının
kendi uğraşı alanlarında uzman oldukları her ne kadar doğru olsa da bir nebze
yanlışlık payı da vardır. Çünkü onlar ancak o zamanın bilgini ve alimidir. Bunu
şimdiki zamanda düşünceye alırsak eksik oldukları görülecektir.Medeni BAYAR
C.49 İsmi geçen bu muhterem zatlar kendi
dönemlerinde şu an bizim yaşamış olduğumuz engellemelere uğramıyorlar. Bizler
bilimi bile kendi dilimizle değil başka ulusların diliyle öğreniyoruz. Daha
doğrusu öğrenmeye zorlanıyoruz. İbrahim
AKKOYUN
C.49Bu insanlar alanlarında kararlı ve
yetkin eserler vermişlerdir.Ancak günümüz laiklik
anlayışı çelişki ve zıtlıklarla doludur. Her şey siyaset malzemesi haline
gelmiştir. Hakan ALTUN
C.49 Bilim
dine alet edildiği noktada bilimselliğini yitirir. Laiklik kavramı Darvin,
Einstein için sorgulanacak bir kavram değildir. Zaten kişi değil ancak bir
kurum Ya da devlet laik olabilir.Adnan YILMAZ
C.49 Bu önermeden çıkardığım sonuçlar
doğu batı bilginlerinin düşüncelerinin doğrultusunda ürettikleridir. Batı
bilimini ilerletip dinden yoksun bir yol ilerletirken doğu bilginleri din daha
çok din ve ilmi aynı anda ilerletmişlerdir. Batinin dini beklide bilginleri
tatmin etmiyordu. Ama doğu insanının dinine verdiği önemi
görmek mümkün. Hicret OKAN
C.49 Önermeye göz attığımız zaman bu
insanlara baktığımız zaman dinle ilgili bir bağları var. Ama güzel bir eser
bıraktıklarını görüyoruz. Bizim toplumumuzda laiklik henüz oturulmamış ve bu gidişle
oturulmayacak bir insan türban giyerse devlet yıkılır mı? Türbanla bir devlet
yıkılacaksa zaten o devlet uzun zaman yaşayamaz demektir. Rıdvan OKUŞ
C.49 Müslüman âlimler insan ve doğa ile
birlikte dine de yönelmişler. Müslüman olmayanlar dine yönelmeden icatta
bulunup insanı pek ön plana almamışlar. Ayşe
ARSLAN
C.49: Günümüzdeki bilim adamları yaptığı işlerde din kavramını arka plana atıyorlar ama
yaradılış gereği dinin olmadığı hiçbir alan yoktur. Bilim adamları din
kavramını arka plana atarak yaradılış fıtratının gereğini kabul etmemektedirler
bu da onların belli bir noktadan ileri gitmelerini engellemiştir. Mehmet GENÇ
C.49 Bu insanlar alanlarında kararlı ve
yetkin eserler vermişlerdir.Ancak günümüz laiklik
anlayışı çelişki ve zıtlıklarla doludur. Her şey siyaset malzemesi haline gelmiştir.Darvin; biyoloji-din bilgini değil tam tersine
biyoloji-din cahilidir. Einstein, bir fizik kâşifidir fakat din bilgini olduğu
söylenemez. Mendel, bir genetikçidir fakat din
bilgini değildir. Edison teknoloji mühendisi ve bir kâşiftir. Mucit değildir.
Mevlana ve İbrahim Hakkı Hazretleri birer doğa ve din âlimleridirler. Hacı Bektaş Veli din ve insan âlimidir. Hacı Bayram Veli din âlimidir. Yunus Emre;
dil ve ahlak âlimidir. Idban KUDAY
C.49 Buradaki önermeler doğrudur.Laiklik olmasaydı dini her türlü davranışa alet
edip ortalığı bulandırmak isteyen zihniyetlere karşı bir önlemdir. Yusuf AKIL
C.49 Bu kişiler bilim dallarıyla
uğraşırken dinle de bağdaştırarak yapmışlardır. Bu da gösteriyor ki dinsiz
ilim, ilimsiz de din olmaz. İkisi bir bütündür. Laiklik ise bunların
birbirinden ayırdığı için belki biraz yanlış olabilir. Yasin Murat KAHRAMAN
C.49 Önermeye katılıyorum. ŞAHİN
KARAN
C.49 İlimsiz ve bilimsiz bir din düşünülemez. Din hem uhrevi hem
de dünyevidir. Ortaçağda ilimden ve bilimden uzak geçersiz dinlerin ortaya
çıkmasıyla bilim insanları laikliğe sığındılar. Laiklik, inananların haklarını
ve serbest ibadetini koruyacağını garanti etmekle birlikte, dini bilimden ve
ilimden ayırmıştır.
İslam dini,
bilimle, ilimle ilgili en doğru bilgileri veren tek dindir. İslam dini adalet,
hukuk, yardımlaşma, hizmet, ticaret… vb. en doğru
kuralları içerir. Bilim konusunda da Kuran-ı Kerim’de dünya, evren ile ilgili
ayetler vardır. Uzun yıllar cevap aranan ve aranmaya devam eden tüm bilimsel
sorunların cevabını içerir.
Diğer dinlere
mensup bilim adamlarına baktığımızda hepsi, fizik, kimya, astronomi,… vb. birçok alanda başarı
kazanmıştır; ama hiçbiri istediği sonuca uylaşamamış, girdiği yoldan
dönememiştir. İslam dinine mensup din ve insan âlimlerine baktığımızda ise
hepsi girdiği yoldan hakkıyla dönmüş, aradığı cevaplara ulaşmıştır. Bu da İslam
dininin bilimdeki büyük eksikliklerin cevabını bulamamızda muazzam bir kaynak
olduğunu gösterir. Hulasa, ilim, bilim, din liyakatli kenetlenince birbirini
tamamlar.
Sevgili
peygamberimiz buyuruyor ki:“Kıyamet gününde en ağır azabı görecek olanlar, Yüce
Allah’ın onu kendi ilimin de faydalandırmadığı âlimlerdir.” Gülşen ÇELEBİOĞLU
C.49 Büyük ilim sahibi ve âlimler dine
farklı açıdan bakmışlardır. Kimi fizik, biyoloji kimisi ise din ve insan
konusunda bilgilidir. Ancak önemli olan bir nokta var ki din hiçbir şeyden
ayırt edilmemiştir. ne ilimden ne doğadan ne de
fizikten. Din kendini bunlardan soyutlamamıştır. Laiklik deyince nedense dini
bir kenara koyuyoruz bu da bizim ve ülkemizin zayıflığımız. Müslüman ülkesiyken
dini hiçbir şeye karıştırmıyoruz. Tam tersine dışlıyoruz, bizden uzak olsun
diyoruz.
Bilge TÜRKER
C.49 Kimi delalet yolunda, kimi hidayet yolunda kendini
kaybetmiş insanlardır. Zeynel PEKEDİS
C.49 Bu kişiler asırlarına damgalarını
vurmuş alanlarında kararlı ve yetkin eserler vermişlerdir. Bu insanlar aynı
zaman da dindar kimselerdi laikliğe göre bunlar ilim yapamaz çünkü yönetim ve
din birbirlerinden ayrı kovlarlardır aynı anda ikisinde yürünmez. Ali Galip
ERCİK
C.49 Laik anlayış içinde din adamlarına
hapishane yolları gösterilmiştir.Bu yanlışlıkların
yeni yeni farkına varılmaktadır.AYŞE ÇATAK
C.49 Bizde ki laiklik anlayışı bazı din
cahili toplum liderleri tarafından hep yanlış yorumlanmıştır. Bu cahiller din
ve devleti tamamen ayırmaya kalmıştır. Yalnız unutulmamalıdır ki din devleti
yönetmek için en iyi rehberdir. Çünkü din yalan söylemeyi, insanları
kandırmayı, hırsızlık yapmayı yasaklamaktadır. Liderlerimiz dini doğru yorumlamalı.
Ayrıca din bilime de rehberlik etmektedir. Birçok âlimimiz ve birçok yabancı
bilim insanı dini bilimde bir rehber olarak kullanmıştır: Yunus Emre, Mevlana,
Edison, Einstein… Velat SAYUR
C.49 Bizdeki sözde laiklik insanların
inançlarını kısıtlama ve engelleme olarak algılanmaktadır.Aynı
şekilde bizdeki laiklikte baskı ve zorlama söz konusudur. M Nuri KORKMAZ
C.49 Ben bu önermede daha çok bilim ve
dinin ilişkilendirildiğini görüyorum. Laiklik anlayışı ile bir arada düşününce
eksiklik olarak devlet işlerinin verilmediğini düşünüyorum. Yani önermede
siyasetin verilmediğini düşünüyorum. İbrahim
AYDIN
C.49 Bizde yakın geçmişe kadar var olan
laiklik anlayışı, aslında bir dinsizlik, inkarcılık
anlayışıdır. Bu düşünceyi savunan elit kesim, inançsızlıklarını açıkça
savunamadıkları için, laik zırhına bürünmüşlerdir. Bu yüzden bizdeki laiklik
anlayışına göre, ancak nesnel, pozitif bilimlerle uğraşanlar, bilim adamı veya alim olabiliyorlardı. Yani dinle, dinde aydın olanlar hiçbir
şekilde alim sayılmazlardı. Salih Sosyal