44.Tarikat hapishanesini aşamayan Müslüman’a, Nesnel
bilim metriksini aşamaya bilim insanına, Evrim hapishanesini aşamayan
evrimciye, parti hapishanesini aşamayan partizana ve doğa ötesini aşamayan
evrensel insana ne denir?
İpucu; dini
aşamazsınız(İnsan dini aşamaz)(hadis). Her şeyini mensup olduğu
tarikat, cemaat, parti, nesnel bilim, evrim… vb
metriksini aşamayacak endeksli düşünmenin farkındalığını
anlamaya çalışın. Yani hayat döngüsünün özgünlüklerinin gerekli kısımlarını
toplumsal ve çevresel hayat döngüleriyle harmanlayıp dönüt almayan yada
alamayan fertlerin eksik duygudaşlık (empati)
hünerleri fert ve toplumları sosyal tufanlara sürükler.
C.44 Bilmeyen cahil, Fıtrat cahilleri Nazmiye YARGI
C.44 Bunları aşamayan insana dünyaya at
gözlükleriyle sadece tek yönden bakan insan denir. Melin KARAN
C.44 Kendi fikirlerini açıklama ve
görüşlerini benimsemeyen cahil insan denir. Nazif TEPE
C.44 İnsanların çeşitli şekillerde
düşünme yetenekleri ve kuralları vardır. İnsanların birbirleriyle ilişkilerinde
herkes farklı bir ideolojiye yaslanıp bundan ayrılamıyorsa diyalog kurulumunda
sorunlar ortaya çıkar.Böylece Müslüman; bilim
adamları, evrimciler,ateistler , partizanlar ve doğa üstücüler ayrı taraflarda
birbirlerine düşman olup diyaloga giremezler. Ali Osman ERAN.
C.44 Eksik insan.Dilek KURT
C.44 Bu tür insanlar dünyaya at
gözlükleriyle bakarlar ve bağlı olduğu kurumun kurallarını mutlaka doğru olarak
kabul ederler. Hayattaki diğer sorunlara ve kurallara kapalı olurlar. Bu
düşüncelerinden dolayı beyin hapishanelerinde yalnız suçlular olarak yaşarlar. Leyla ALTUN
C.44 Bu tür bir saplantıya saplanmış ve
kendini aşamayan insanlar dinde olsun, bilimde olsun vesaire o dinin, o bilimin
mahiyetini tam olarak idrak edememiş aciz ve fakir insanlardır. Çünkü herkes böyle
bir çıkmaza girebilir. Önemli olan oradan kurtulmak, o düşünce metriksini
aşmaktır. ( Bu da tabi bir imtihandır ) İrfan
BAHARLI
C.44 Böyle insanların topluma hiçbir
katkısı olmaz. Çünkü düşüncelerine körü körüne bağlanmışlardır. İbrahim KILIÇ
C.44 Bu insanlar dogmatik insanlardır.Hayatlarına çizmiş oldukları
kalıplardan,ölçütlerden kendilerini sıyıramazlar.hayatı sadece var oldukları
yerle sınırlandırırlar.Bu durum bu bireylerin kendilerini geliştirmelerini
kendi hayatları dışında var olan gerçekleri görmelerini engeller.kendi
doğruları dışında bir şey gördükleri taktirde köşe bucak kaçarlar;bu doğru bir
hareket değildir. REMZİYE ERDOĞAN
C.44 Körü körüne inanan insan
diyebiliriz. Örneğin bilim insanları nesnel bilimi aşamazlarsa bilim bu
noktadan ileriye gidemez. Yusuf KESKİN
C.44)bunlar kendi dar kalıplarından
kurtulamayan insanlardır. GÖKHAN
BOZDOĞAN
C.44 Bu konularda kendini aşan insan
ideal insandır. Fakat kendini sadece tek bir şeye adamış, bildiklerinden öteye
geçmeyen insanlardır. GİZEM SARI
C.44 Ben bunlara kendini tamamlayamamış
zavallı insanlar derim. Idban KUDAY
C.44 yerine göre şovenist
yerine göre hapiste serbest insan olduğunu sanan hayalperest diyebiliriz. ŞEYHMUS UTLİ
C.44 Evrenselleşemeyen protip
insan denir. HABİP KAYA
C.44 Bu tür insanlar hayata at gözlükleriyle bakan insanlardır.Bu gibi insanların bulundukları durumdaki
gerçekler dışında başka gerçeklerin de olduğuna inanmalıdır.Böylece hayata
bakış açısı genişler ve hayatı saygı çerçevesi içerisine sokar…NAZİFE SAVAŞAN
C.44 Tek çatı altında olaylara bakan
insana denir. MEDENİ SAKCAK
C.44. Bunlara yobaz, geri ve kendini bile
bilmeyen kişiler denir bence. Ersin ASLAN
C-.4 Kişiliği oturmamış eksik insan
denir. ÖZLEM AKIN
C.44 Bu tür insanlar egolarını tatmin
edemedikleri için uğruna zaman ve emek harcadıkları şeylerin anlam ve öne
minide anlamadan kendileri ile beraber çevrelerini de riske atan macera
arayışçılarıdır. FIRAT ALTUN
C.44 İnsanoğlu yapamayacağı bir şeyi düşünemez.
Düşündüğü şeyi yapamazsa bu kişide kendisinin bir sorunu olduğunu düşünür.
SAMET ÇENŞİ
C.44 şovenist diyebiliriz. FEYYAZ KARA
C.44Düşünce hapishanesinin mahkûmu diye
biliriz. Birey kendini belli düşüncelerle hapsetmemelidir. İnsan her şeyden
önce evrensel düşünebilmelidir. Ali Galip ERCİK
C.44 İnsanın vazifesi Mevla’sını
bulmaktır. Hiçbir insan veya varlık insan ile Allah arasına giremez. Tarikat
ise kul ile Allah arasına girmek değil, kulu Allah’a ulaşmaya taşıyan bir
araçtır. İnsanın mensup olduğu topluluğa bağlılığı sadakattir. Aykan AKÇA
C.44 Evrim evrimcilerin ortaya atmış
olduğu bir safsatadır. Evrimciler bile
evrime inanmadıkları halde biz niye ona inanalım.
Tarikat bir
hapishane değildir. Tarikat Müslümanların dinlerini daha rahat ve daha doğru
bir şekilde yaşamalarına olanak sağlayan bir yoldur. Ercan IŞIK
C.44 İnsanoğlu yapamayacağı bir şeyi
düşünemez. Düşündüğü şeyi yapamazsa bu kişide kendisinin bir sorunu olduğunu
düşünür. Kadir GERGİN
C.44 Tarikat hapishane değil, insanları
kurtuluşa götüren bir vesiledir. Her insan değişik mizaçlara sahiptir. Kimisi
tarikatla kimisi tasavvufla kimisi de hakikatle Allah’a ulaşmaya çalışır. Hepsi
de haktır. Çünkü hakiki tarikat peygamberimiz Hz. Muhammed(S.A.V)’in sünnetine ittibadır. Turgut
KIYICI
C.44 Din aşılamaz çünkü din tüm
bilimleri kapsar. Bunun dışında bazı matrisleri aşamayan insanlara bağnaz
denir. REYHAN YILMAZ
C.44 İnsanoğlu yapamayacağı bir şeyi
düşünemez. Düşündüğü şeyi yapamazsa bu kişide kendisinin bir sorunu olduğunu
düşünür. FIRAT KADIRHAN
C.44 Bu tür insanların topluma hiçbir
katkısı olmaz.Çünkü düşüncelerine körü körüne
bağlanmışlardır. BARIŞ SAVAŞ
C.44) İnsanoğlu yapamayacağı bir şeyi
düşünemez. Düşündüğü şeyi yapamazsa bu kişide kendisinin bir sorunu olduğunu
düşünür. Seyfettin SEYHAN
C.44
Aklını ruhunu zekasını yeterince
kullanamayan insanlar olarak adlandırabiliriz. Semra DAĞ
C.44 Kendi alanının sınırlarında kalıp hayata
farklı bir pencereden bakmayı öğrenemeyen kişi mutlak süratle hayatı yanlış ve
eksik algılar.Ramazan ERGÜN
C.44 Bunlara cahil denir bence. Okumuş cahil deriz ya. Süheyla BÜRÇÜN
C.44 İnsan belirli bir düşünceye bağlı kalmamalıdır. Bir futbol
takımı tutuğu gibi herhangi bir partiyi tutmamalıdır. Kendini belli
düşüncelerle hapsetmemelidir. İnsan her şeyden önce evrensel düşünebilmelidir.
Zaten geniş düşünemeyen empati de kuramaz. Empati
kurmayan bir insandan da ne beklenir ki…Zülfü ERYATAN
C.44 Birey içinde bulunduğu grubun veya toplumun kurallarıyla
kendini sınırlamamalıdır. İçinde bulunduğu gruba bağlı yaşamak demek insani
vasfından çıkıp sürü psikolojisine bürünmek demektir. Sınırlarını böyle
sınırlandıran insanlara ‘koyun’ derim!Mehmet Nuri EŞİN
C.44 Revizyonist denir. AYTEN
YILDIZ
C.44 Kendi düşünce metriksine hapis olmuş
insanlar denir. Bu tarz insanlar kendi düşünce sisteminde boğulup kalırlar. Bir
düşünceyi savunursun ama o düşüncenin kölesi olmamalısın. Bütün düşünce
sistemlerini anlayıp değerlendirmek gerekir. Zaten kendi düşünce hapsinde olan
insanlar orada takılıp kalırlar. Bu şekilde olanların kendi düşüncesinden başka
düşüncelere saygı duymadığı ve yok saydığı görülmektedir. Bu tarz düşünme şekli
toplumsal kopukluklara neden olmaktadır.Funda AKDOĞAN
C.44 Nesnel bilim metriksini aşamayan
bilim insanına bilim adamı denemez. Çünkü kendi bilim metriksini aşamayıp diğer
bilimlere ışık tutamıyor. Bu evrim hapishanesi aşamayan evrimci içinde öyle,parti hapishanesini aşamayan bir yere tutsak olan ve
doğa ötesini aşamayıp empati kuramayan
insan da öyledir. Bu şekilde böyle kişiler benim gözümde normal vatandaştır.Oktay BARAN
C.44 Düşünce hapishanesinin mahkumu denir.HAKAN ALTUN
C.44 Kendi düşünce sistemi içinde sıkışıp
kalan, kendini ve karşına çıkan zorlukları aşamayan kişi denir.Seda
CEMAL
C.44 Öyle insanlara bence hayat
döngüsünün farkına varmayan geri kalmış insanlar denilebilir.İdris ÇELİK
C.44 Her şeylerini bağlı oldukları
tarikat, cemaat, parti ve anlayışa göre konumlandıran gerçek yaşam doğrularını
tam olarak saptayamazlar. Körü körüne bir şeylere bağlanmak ve sorgulamamak
toplumları ahlaki ve sosyal tufanlara sürükler.Medeni BAYAR
C.44 Tarikat, nesnel bilim, evrim, doğa
ötesi gibi kavramlar çok geniştir. Ve bana göre de insanların bunu aşması da
mümkün olarak pek görülmüyor. Mesela doğa ötesi olarak bilim uzmanı Eistein sadece bir kısmını fark etmiş. Bilimin içine
daldığında da kaybolmuştur. Bunun için bunlar derin konulardır. Şahabettin BALCI
C.44 Armut piş ağzıma düş meselesi olmaz
bir işte başa gelmek o işin ehli olmak o kadar kolay değildir. Engelleri aşmak
için o çileyi çekmek gerekir. Hicret
OKAN
C.44 Kendi içinde büyük çelişkiler
barındıran ve aslında savunduğu şeyden habersiz insan olup, kavram kargaşası
yaşayana opatinist denir.Adnan YILMAZ
C.44 Tarikat, Nesnel bilim, Evrim, parti,
Doğa ötesi gibi kavramlar çok geniştir ve insanların bunu aşması da mümkün
değildir. Örneğin; doğa ötesi olmak bilim uzmanı Aistein
bir kısmı fark etmiş bilim içine daldığında kaybolmuştur. Tarikat da öyle çok
derin kavramlardır. Bu nedenle bu kavramları aşamayanlara ne diyebiliriz ki. Rıdvan OKUŞ
C.44 Din, bilim, siyaset, evren gibi toplumun içerisinde yer
alan kavramla çoğu zaman anlamsız kalabiliyor. Her soruya mutlak cevaplar
veremediği zamanlar soyutluk ön plana çıkıyor. Onun için bunlarla uğraşan
insanlara çeşitli adlar verilir. Fakat sınırını aşanlara ne denir bilmiyorum. Sevil DOĞAN
C.44 Bunları yapamayan insanın bence sağlıklı empati
kuramamasından kaynaklanır. Bu tür insanlara empati
özürlü diyebiliriz. İbrahim AKKOYUN
C.44 Bu tür insanlara dar görüşlü körü
körüne bağlı tek taraflı mahkûm cahil denir. Çünkü insan kabuğunu kırmadıkça
kendini mahkûm eder. Ayşe ARSLAN
C.44Uzun söze gerek yok (CAHİL denir, hem de kara cahil) Kevser SÖYLER
C.44 Bu insanlar her şeye at gözüyle
bakarlar, sadece kendisi gibi düşünenleri dikkate alıp diğer insanları dikkate almazlar.ŞÜKRÜ NAS
C.44 Hakikate
ulaşamamış yolzede denir. Mehmet GENÇ
C.44 Kendini dar bir kalıp içine sokup
metriksini dört duvar arasına sıkıştıran ve orada bir ömür yaşamaya kendini mahkum eden insanlara bence eğitim öğretim cahilleri veya esfeli safilin derecesine inmiş mahluklar demek daha
doğrudur. Yasin Murat KAHRAMAN
C.44 Tarikat değil de dini olarak insan
inancını ele alır.Belli bir zümreye iltihak edip onun
sınavından değil de dinin sınavından geçmek önemlidir.Geçemezse Müslümanlığını
sorgulaması gerekir.Bilim insanı kendini bilimin kurallarına göre,evrimci evrim
kurallarına göre,partici siyasetin kurallarına göre kendini sorgulaması
gerekir. Yusuf AKIL
C.44 Bu tür insanlara ne denir bilmem ama
bir insan sadece olaylara at gözlüğüyle yada sadece
bir pencereden bakmamalı daha geniş metriksli olmalı.
Kendi alanının yanında diğer alanlarda da bilgi sahibi olmalı.ŞAHİN KARAN
C.44 Kendi düşüncesine, inanışına körü körüne bağlanıp ondan
başkasını düşünmeyen mutaassıp insanlar bağnaz insanlar olup, bu kişilerin
uğraşları bilim dahi olsa insanların yararına bir şey yapamazlar. Aksine,
ilerlemeyi, gelişmeyi engelleyici nitelik taşırlar. Bu insanlar başkalarının düşüncesini
önemsemeyip, empati kuramadıkları için bu
niteliklerini kaybedememektedirler. Gülşen
ÇELEBİOĞLU
C.44 Bence gayet normal davranmış ve düşünmüş
insan olarak adlandırılmalı, çünkü bu kaybolunmuşluk ve içine girdiğimiz
yapılanmadan çıkamama bir hayat döngüsüdür. Herkes ister dünyasının sürekli aydınlık
olmasını, ama güneş kabul etmez bunu ve batarak herkesi karanlığa mahkum eder.
Çünkü ona göre ayarlanmıştır ve insanların uykuya ihtiyacı olduğunu bilerek ve
yaşasın kafirler için cehennem diyorsak yakıtı son
bulmasın diye, evrimcilerinde biteceğini sanmıyorum. Gönül ister ki herkesin
cennete gitmesini ama ??? Zeynel PEKEDİS
C.44 Kendini aşamayan insan diyebiliriz.
Nesnel bilim tarikat parti bunların hepsi bir arada ancak insan kendisini
bunlardan birini hapsetmemeli yoksa kendisini başkalarının yerine koyamaz çünkü
ona odaklanmıştır. İnsanın kendisine bir şeye odaklamalı her şeyden bir parça
alabilmeli her şeyden haberi olmalı.
Bilge TÜRKER
C.44Düşünce hapishanesinin mahkûmu diye
biliriz. Birey kendini belli düşüncelerle hapsetmemelidir. İnsan her şeyden
önce evrensel düşünebilmelidir. Ali Galip ERCİK
C.44 At gözlüklerini çıkarıp daha geniş
çerçevede düşünmeliler.Bu insanlara dar görüşlü denir.AYŞE ÇATAK
C.44 Dar kafalı ya da yakalandığı
tuzaktan kurtulamayan debelendikçe batan bir hayvana benzer. Eğer insanoğlu
yaşam standartların da belli bir seviyeye gelmek istiyorsa kendisini aşmalı ve
evreni iyi tanımalıdır. Velat SAYUR
C.44) İnsanoğlu yapamayacağı bir şeyi
düşünemez. Düşündüğü şeyi yapamazsa bu kişide kendisinin bir sorunu olduğunu
düşünür. M Nuri KORKMAZ
C.44 Bana göre bu tür insanlara kısır
döngü insanı denir. Bir insan ne yaparsa yapsın dini aşamaz, çünkü kin her
şeydir. Onu yaşamamızdan koparmak mümkün değildir. Ama tarikatlar aşılmalıdır.
Her ne kadar tarikatlar, dinin bir zenginliği olarak görülüyorsa, insanlar
arası bir gruplaşmaya neden olabilir. Hiçbir partinin görüşü tam doğru veya tam
yanlış değildir. Sadece bir partiye bağlanarak, diğer tüm partileri hor görüp
dışlamak doğru değildir. Salih Sosyal
C.44 Bu tür insanlara bağnaz, dar
görüşlü, birey olmamış insanlar diyebiliriz. Bunlar kendi kalıplarını aşamayan,
birey olamamış, kişilikleri tam anlamıyla oturmamış olanlardır.
Kendi
partisini, evrimi sorgulamayan, tarikat hapishanesini sorgulamayan farklı bir
bakış açısı geliştirememiş kişilerdir.
Abdullah SEYAR
C.44 Bu tür insanlara bağnaz denir ya da
dar görüşlü insanlar diyebiliriz. Kendi partisini, nesnel bilim metriksini,
evrimi sorgulamayan ya da farklı pencerelerden bakmayı bilmeyen insanlardır.
Bunlar böyle davranmaya devam ederse bu hapishaneleri yıkmak olanaksızdır. Halil KURTAY