31.1-Eğitimde kendisini ve çevresini düz ayna mantığı ile değerlendirip;doğru-verimli konumlandırma, doğru tepki,
refleks ve eylemleri geliştirmemenin önemini vurgulamak için nasıl bir eğitim
sistemi önerirsiniz?
2-Yürürlükteki eğitim sisteminde bu
olguları gerçekleştirmek olasımıdır? Neden?
C.31 1)
Eğitimin çağın gereklerine göre düzenlenmesi bireylerin toplumun ihtiyaçlarına,
çağın gereklerine yanıt verebilmesi gereklidir. Bireyin eleştirel, yaratıcı ve
sorgulayıcı bir düşünce yapısına sahip olması, bilgiye ulaşabilme yollarının
olması sürekli öğrenme güdüsünün olması, birlikte çalışma ve iletişim
becerisine sahip olması içinde bulunulan zamanın gerekleridir. Bu özelliklerin
öğrencilere kazandırılmasında eğitime ve eğitimcilere önemli sorumluluklar düşmektedir.
2) Bence yürürlükteki eğitim sisteminde
bu olguları gerçekleştirmek olası değildir. Çünkü hem devlet hem de eğitimciler
üzerlerine düşen görevleri gereği gibi yerine getirmemektedirler. Nazmiye
YARGI
C.31 1.)Eğitimde
aşırı derecede ezbercilik mevcuttur. Bu da yazılanların kısa süreli bellekte
kısa süre kalmasını ve daha sonra da unutulmasını doğurur. Daha sonra mevcut
konu tekrardan gündeme gelirse konu bilinmediği için ( zamanında sadece
ezberlendiği için) doğru bir çıkarsama ve tepki alınamaz. Beklenileni
karşılamaz. Bunun için eğitimin daha yaşantısal ve gerekçeli olarak
sürdürülmesini isterdim. En azından bilinenlerin kalıcı ve doğru bilinmesi
gerektiğini söylemek istiyorum tabii ki.
2.)
Yürürlükteki eğitim sistemi durumu düzeltmek yerine işleri iyice sarpa
sardırıyor. Bu pek mümkün gibi görünmüyor. Çünkü sürekli değişiklik yapmak,
belirli bir sistemi oturtamamak anlamına geliyor... Eğitimin bu şekilde olması belki zemin
eksikliği, belki de yapılacakların tam anlamıyla ne yöne gideceğinin
bilinmemesinden kaynaklanmaktadır. Melin KARAN
C.31 Bütün insanların ortak kararı
sonucu alınan kararlar doğrultusunda doğru konumlandırma belki sağlanabilir.
Yürürlükteki ile gerçekleştirmek zordur. Çünkü belli bir zümrenin aldığı
karalar doğrultusunda ilerleyen bir eğitim sisteminde eğitim görmekteyiz.İbrahim KILIÇ
C.31 Bireylere kendi düşüncelerinin
eksik veya yanlış yönlerinin neler olduğunu bulması ve bunları tamamlamaları
için eğitim verilmelidir. Nazif TEPE
C. 31 Kişi, toplum içerisindeki davranışlarına
göre değer alır. Nerede , nasıl davranılacağı
konusunda kişinin kendini geliştirmesi ve her türlü soruya cevap verebilmesi
gerekir. Bu konuda şöyle bir ders olabilir:2 kişi sahneye çıkıp bir konudan
yola çıkarak birbirlerine sırayla soru sorup birbirlerinin açığının yakalanması
amaçlanır. Ama soruların önceden hazırlanması engellenmeli ve öğrencilerin bu
oyunu doğaçlama yoluyla oynamaları istenir. Aksi halde amacımız sapacaktır. Bu
eğitim sisteminde bu şekilde bir orta oyunu dersi verilirse gerçekten kişi,
toplumdaki doğru tepki, refleks ve eylemleri oturtabilecektir. Ali Osman ERAN.
C.31) İnsanların nefsani
yönleri köreltecek ahlaki ve akli yönlerini değiştirecek bir eğitim sistemi
olmalıdır. Kadir GERGİN
C.31 1-Eğitim sistemi kendini tanıyan ve
toplumu da tanımayı ilke edinen bir sistem olmalıdır.
2-İmkansız değil ama zor…
HABİP KAYA
C.31) Bu eğitim sistemi insanların kendini
sorguladığı bir sistem olmalıdır. FEYYAZ
KARA
C.31 Bireyin kendi öz benliğini
kaybettirmeyecek, daha doğrusu onu ona yönlendirecek ve kendisiyle doğru empati kuracak bir eğitim sistemi gerekiyor. Yürürlülükteki
eğitim sisteminde böyle bir şey olası değil. Çünkü hala ezberci ve sadece
başkasının isteği doğrultusunda ve onun çıkarları doğrultusunda harekete sevk
eden bir eğitim sistemimiz var. İrfan BAHARLI
C.31 İslamiyet merkezli bir eğitim
sistemi. Dilek KURT
C.31 1)Yapılması gereken insanların ahlaki,akli,ruhi,yönlerini geliştirecek,nefsani yönlerini
köreltecek bir eğitim sistemi oluşturmaktır.
2)Günümüz
eğitim sisteminde öğrencilerin ahlaki yönleri pek fazla dikkate alınmadığından
insanları süper egoya ulaştırmak mümkün değildir. .REMZİYE ERDOĞAN
C.31 A öncelikli olarak
öğrencilerin kendilerine öz güvenleri sağlanmalıdır. neler
yapabileceklerini görebilmeliler.
B.elbette olasıdır. çünkü öğrencilerin zeka
seviyeleri uygun buna Yusuf KESKİN
C.31 İnsanların nefsani yönleri köreltecek ahlaki
ve akli yönlerini değiştirecek bir eğitim sistemi olmalıdır.
SAMET ÇENŞİ
C.31 1.Bireye kendini ve yaşadığı toplumu
en iyi şekilde değerlendirebileceği bir eğitim-öğretim sistemi oluşturmalıdır.
2 Öğretici kendine düşen görevleri
hakkıyla getirebilirse neden olmasın. GİZEM
SARI
C.31 1-Bireyin fıtratını değiştirmeyecek
ve kişiliğini engellemeyecek bir eğitim sistemi geliştirilmelidir.
2 Elbette
ki her tepki ve reflexe göre yürürlükte ki eğitim
sisteminde bu olguları gerçekleştirmek olası değildir.Her
bireyin verdiği tepki ve düşünceleri farklıdır…BURCU ŞİMŞEK
C.31 1-Kendisine düz aynada bakan kişi
yani eğrisiyle doğrusuyla kendisini bilen kişi davranışsal ve başarı yönünden
olgunluğa erişebilir…
2-Kısmen olasıdır.Olası
olmayan tarafı eğitimin devlet zihniyeti ile tertipleştirilmiş olmasıdır…NAZİFE SAVAŞAN
C.31 1 Daha teknolojik ve tüm
ideolojilerden uzak bir eğitim sistemi önerirdim.
2 Hayır olası değil. Çünkü günümüzdeki
eğitim sistemi devletin tekelinde olan ve belli ideolojilere hizmet eden bir
eğitim sistemidir. Leyla ALTUN
C.31AKişinin kendisini ve çevresini düz
ayna mantığı ile değerlendire bilmesi için kuşbakışı bakan dev mantığı ile
yaklaşan fertleri eğitim sisteminde görmemesi eğitim ve öğretimi sağlam
zeminlere oturtur.
B.Şu anki eğitim sistemi tam olarak değil ancak bir
nebzede olsa düz ayna mantığına dönmüştür.Ancak
toplumun sosyo ekonomik seviye açısından
tabakalanması tam lezzetli bir eğitim öğretim sistemi sunmamakta. FIRAT ALTUN
C.31 Bu eğitim sistemi insanlara kendini
anlaması ve tanıması sorgulaması yönünde bir sistem olmalıdır. ŞEYHMUS UTLİ
C.31 Bunun için öğretmenliği iş olsun
diye yapan öğretmenler değil bu işin gönüllüsü insanlar lazım. Bizim sistemimiz
çokta fena değil kalifiyeli eleman lazım. Aykan AKÇA
C.31.A Eğitimin bireyin yeteneklerini,
duygu ve düşünmeklerini iyi yansıtması için güvenilir bir ortamın bunu
bağlaması için kaliteli bir eğitim sisteminin olması şart.
B Yürürlükteki eğitim sisteminde olguları
gerçekleştirmek biraz zor çünkü ortak bir eğitim sistemi yok yani koşullar aynı
değil. MEDENİ SAKCAK
C.31 Bireyin kişiliğini zedelemeyecek,onu doğru yönlendirecek,kendisiyle ve
çevresiyle doğru empati kurdurabilecek bir eğitim sistemi gerekir.
Yürürlülükte olan sistemde bu olası değildir.Çünkü eğitim hala öğretmen merkezlidir,öğrenci
değil…ÖZLEM AKIN
C.31 1.Araştırma ve inceleme eğitim
sistemi önerilebilir. Bu sayede öğrencinin yorum gücü artırılarak, düz ayna mantığı
ile bakması sağlanır. Bu şekilde kişinin yer ve zaman konumu belirlenir.
2.Günümüzde eğitim sisteminde bu olguları
gerçekleştirmek olası değildir. REYHAN
YILMAZ
C.31) İnsanların nefsinî
yönleri köreltecek ahlaki ve akli yönlerini değiştirecek bir eğitim sistemi
olmalıdır Seyfettin SEYHAN
C.31 1-Eğitimdeki “altı şapka” kanununu
öneririm. “Altı şapka” kanunu çok yönlü düşünmeyi ve meseleleri farklı
boyutlarıyla ele almayı sağlar.
2-Evet eğitim sistemindeki bu olguları gerçekleştirmek
olasıdır. Mesela; öğretmen sınıfta herkesten mavi şapkamızı takalım ve öyle
düşünelim der. Böylece herkesin aynı konu hakkında farklı düşünmelerini sağlar.
Turgut KIYICI
C.31 Burada insanların göründüğü gibi
olması istenmiştir. Ama bizim sistemimiz şu anki durumda değildir. Topluma
zarar vermeden insanların görüş ve düşüncelerine saygı göstererek,bazı
konuları aşmadan onların yapmak istediklerine yardımcı olarak. .FIRAT KADIRHAN
C.31 İnsanların nefsani
yönleri köreltecek ahlaki ve akli yönlerini değiştirecek bir eğitim sistemi
olmalıdır. BARIŞ SAVAŞ
C.31 Eğitimde verimliliğin gerçek
manasıyla sağlanabilmesi kaşımızdaki insanlara önyargı ile bakmamamızdan geçer.
Onlara karşı empati kurmalıyız. Ancak bu şekilde
verimli oluruz. .Ercan IŞIK
C.31 1 Okullarımızdaki rehberlik hizmeti
gerçekten çok yetersiz kalıyor. Milletimiz aklını almış Türkçe, matematik, fen,
sosyal bilimler diyor. Bu noktada öğrencinin de bir insan olduğu unutuluyor.
Rehberlik hizmetlerinin çoğaltılması ve öğrencinin öz eleştiri yapabilmesi için
haftalık, aylık programlar düzenlenebilir.
2 Yürürlükteki eğitim sisteminde bu olgular
gerçekleştirilebilir. Ama öyle bir sistem var ki o kadar yıpratıcı ki bunu
düşünmek bile zaman kaybı olur hesabı, korkusunu yaşattırıyor bize.İdris ÇELİK
C.31 1 Doğru ve net bir algılayış biçimine
dayalı bir eğitim sistemi uygulardım. Verilmek istenen ne ise doğru ve net bir
şekilde verilebilecek bir eğitim sistemi oluştururdum. Yani her şey olduğu gibi
ama gelişmeye ve ilerlemeye açık bir halde olmalıdır. Her şey bir projeksiyon gibi öğrenciye yansıtılmalıdır.
2 Hayır olası değildir.çünkü
öğretmenin ve öğrencinin algılayış biçimi ortadadır. Öğretmen böyle bir eğitimi
almak istese bile buna siyaset izin vermez verse bile bu noktada tartışılır. Bu
sistemin daha iyi oturması için altyapının daha iyi olması gerekir. Tek tip
öğrenci değil çeşitli profillerde öğrenci
yetiştirilmelidir. Bu şekilde bir eğitim sistemin gerçekleştirilmesi bazı çıkar
gruplarına ters düşeceği için bunu gerçekleştirip yürürlüğe koymak biraz olanaksızdır.Oktay BARAN
C.31 1 Nasıl bir eğitim öneririm; ilk önce
sistem öğrenciyi doğru tanımalı, öğrenciyi ve sistemi uygulayanları düz ayna
mantığı ile görüp ona göre eğitimi uygulamayı kendisine amaç edinen bir eğitim
sisteminin olması gerekir. Böyle daha iyi verim alınabilir.
2 Bence değildir. Sistem öğrenciyi tanıyıp anlamak
yerine onun mesleki hayatını sadece üç buçuk saat içine sığdırıyor. Peki, bu ne
kadar sağlıklı olabilir ki? Bence bu bir kıstas olmamalıdır. Şimdiki sistemde
her şey sınavdır. Bir sınav bitmeden diğer sınav kompleksi…
Bir sınavın kötü geçmesi ömürden bir sene kayıp olması demektir.Funda AKDOĞAN
C.31Toplumda her birey farklıdır. Bu farklılığı göz önünde
bulundurularak bir eğitim programı hazırlanmalıdır. Gerektiğinde kişiye özel
program hazırlanmalı. Çünkü bazı insan çabuk anlama kabiliyetine sahip iken
bazıları geç anlar. Bu mesafeyi kapatmak için birebir eğitim de olmalıdır.
Kişilerin yetişmiş olduğu ortamlar da farklıdır. Bu nedenle bölgesel programlar
da hazırlanabilir. Yürürlükteki eğitim sistemini iyi şekilde değerlendirilirse
verim çok daha iyi artar. Öğretmen atandığı yerin özelliklerini, sosyo – kültürünü bilmesi de çok önemlidir. Eğer o yerin
özelliklerini bilirse; çocukları daha iyi eğitir.Zülfü ERYATAN
C.31 A İlk önce öğrencileri geleceğe en iyi şekilde taşıyacak bir
sisteme ihtiyaç vardır. Böyle bir eğitim sisteminde öğrencilere, öğreticilerin
samimi bir şekilde yaklaşımıyla olur. Yani düz ayna mantığıyla!
B Yürürlükteki eğitim sisteminde bu olguları gerçekleştirmek için ilk
önce öğreticilerin kafasına bu olguları doğru bir şekilde yerleştirmek gerekir.Mehmet Nuri EŞİN
C.31 1 Objektif olan, tutarlı, olan
evrensel ve bilme dayalı eğitim sistemi ideal olandır. Çağa uymalıdır, aynı
şekilde yaşam koşulları ile alakalı olmalıdır. 2 Hayır olası
değildir. Eğitim sisteminde ne kadar objektif olmaya gidilse hayata dair
olmaması temel olarak belirli gruplara imtiyaz tanınması ile çağa
uydurulamaması kendini tekrarlanamaması eğitimde ileri gidememenin nedenlerindendir.
AYTEN YILDIZ
C.31 1 Ayna yansıtma
görevindedir. Kişi eğer herkesi kendisi gibi düşünürse aynaya bakmaktan farklı
bir şey yapmış olmaz. Eğitim sisteminde kişiler öğrenci merkezli bir sistem
oturtmazlarsa kendi görüşlerine uygun bir sistem oturtmazlarsa aynaya bakmaktan
farklı bir yapmış olmazlar. Eğitimde amaç öğrenciyi derse motive etmek, onların
seviyelerine uygun öğretim teknikleri uygulamaktır. Bana göre eğitim-öğretim
yılı başlamadan öğrencilere seviyelerine uygun testler yapıp, IQ seviyelerini
belirleyip rehber yardımıyla doğru yönlendirilmeleri gerekir. İdeal sistem bunu
gerektirir 2 Çok zor olmasa da evet gerçekleşmesi
mümkündür. Basit bir IQ testi çocukların seviyelerini ölçmek açısından faydalıdır.Ramazan ERGÜN
C.31 Şimdiki sistem düz ayna mantığından
çok öğrencileri olduklarından daha küçük gösteren ve tek taraflı geliştiren bir
sistemdir. Kolları daha da genişletmek gerekir. Çok yönlü olan insanın en
azından birkaç yönünü daha geliştirmek amaçlanmalıdır.Seda
CEMAL
C.31 1 Doğru verimli konumlandırma, doğru
tepki refleks eylemleri geliştirme ve geliştirmeme sonucu ortaya çıkacak
durumlar öğrencilere sunulmalıdır.
2 Evet mümkündür. Zaten eğitimin
görevi budur. Semra DAĞ
C.311eğitimde kişinin kendisini ve çevresini
olduğu gibi kabul edememesi her şeyi olduğu gibi görmemesi kişinin olguları,
kavramları doğru ve verimli bir şekilde konumlandırmasını etkileyebilir. Bunun
için öğrenci merkezli bir eğitim sistemi önerilebilir.
2.evet olasıdır çünkü şu anki eğitim sisteminde
kullanılan felsefe bu işin özüdür.
Bilge TÜRKER
C.31A Kendini düz aynada gören biri artı
ve eksilerini farkında olduğu için eksiklerini tamamlama artılarını geliştirme
amacı güdecektir diye düşünüyorum.
B Olası olabilirdi düşünüyorum eğitimciler
bu ekolle yetişmişse ders programı yardımıyla da üstesinden gelecektir Rıdvan OKUŞ
C.31 A Öğrenci
materyal, görsel, işitsel vb. gibi duyularla anlatılan kavramları daha iyi
algılayabilir. Onun için eğitimde öğrencinin istekleri, zeka seviyelerinin
yanında çeşitli araçlarla da desteklenmelidir.Sevil DOĞAN
C.31 A Eğitimde bireyin kendini doğru konumlandırması için onun kişisel
becerilerini sergileyeceği bir eğitim sistemi geliştirirdim. Ayrıca bireyin
yetenekleri doğrultusunda yetişmelerine imkan sağlayan
eğitim sistemi geliştirirdim. Böylece birey kendini gerçekleştirir.
B Yürürlükteki eğitim sistemimiz bireyin kendini
verimli ve doğru konumlandırmasına elverişli değildir. Çünkü bireyler
yetenekleri doğrultusunda yerleştirilmiyorlar.Medeni BAYAR
C.31 A Her şeyden önce kendisini düz ayna
da gören kişi kendi eksikliği ve güçlü olduğu yönlerini bildiği için ona uygun
eğitim sisteminde zayıf yönlerini üzerinde daha fazla durup güçlü olduğu
durumlarda da materyaller kullanıp güçlü olan yönünü daha da geliştirir.
B Olasıdır eğer öğrenciler aynı mantık ile yani kendini
düz aynada gören tipler ise ve seviyeleri birbirlerine az çok yakın ise eğitim
sistemi müfredat sisteminden sıyrılıp esnek bir sisteme geçtiğinden bunu
uygulamak kolaydır. Çünkü müfredat sistemi öğretmenin dersin dışına çıkmasına
izin vermiyor. Sosyal aktiviteler çok kısıtlıdır. Şahabettin BALCI
C.31 1 Eğitimde her şeyden önce
öğrenilenlerin doğruluğuna, gerekliliğine güvenmek gerek. Bunu için insanlar
arası güven duygusunun gelişmesi şart. Buda öğrenen öğreten ilişkisinden geçer.
Bu ilişkiler sevgi, saygı içersinde birbirini anlamaktan ,
paylaşmaktan geçer.
2 Olasıdır. insanlar isterse
her şey yapabilirler.Hicret OKAN
C. 31 Eğitim bana göre düz ayna yöntemi
ile yanlıştır. Yani şu anki eğitim sistemi tek yönlüdür. Çoğu şeylere sınır
getirmiş. Kişiyi adeta bir ezber makinesi yapmış durumundadır. Kişi burada
sadece eğitime odaklanabiliyor. Çevresini araştırmaya zaman kalmıyor.
Ama uzaktan eğitim sistemi olura kişi daha
verimli araştırmacı olur.Adnan YILMAZ
C.31 1. Sosyal ve nesnel verilere dayalı fen bilimin yanında ilim
ve din metriksinden de faydalanarak oluşturulan bir eğitim sistemi daha verimli
olur.
2. Yürürlükteki eğitim sistemi sosyal ve nesnel verilere
dayalı fen biliminin metriksi içindeki doğal eğitim ve öğretim sistemi
olduğundan eksiktir ve bu olguları gerçekleştirmek için yeterli değildir. Kevser SÖYLER
C.31 1 Laiklik, ahlak gibi kavramların
anlamını gereği gibi uygulayan; bilimi ilmin içinde konumlandıran; ezberden çok
uygulamalı ve empati duyularak yapılan bir eğitim
sistemi önerebilirim. Yanlış ve taklidi bir batı eğitim sistemi inancımıza ve
kültürümüze terstir. Biraz özgünlük hiç fena olmaz. 2 Bugünkü eğitim ve öğretim sistemimiz;
sizin de dediğiniz gibi batının uygulamalara, gözlemlere, deneyim ve denemelere
dayalı sosyal ve nesnel verilere dayalı fen biliminin metçilisi içindeki vahşi
eğitim ve öğretimdir. Bu sistemin temelinde ahlak ve dine yer verilmemiştir.
Bence kendimizi batının tesirinden kurtardığımız vakit bu olguları neden
gerçekleştirmeyelim ki? Ayşe ARSLAN
C.31 1 Eğitimde doğru tepki ve reflekslerin
ortaya konulabilmesi için öğretmen ve öğrenci arasında samimi ve ciddi bir
bağın olması gerekir. Bence her şeyin not olmaması gerekir. Sadece araç
olmalıdır. Asıl amacın bir şeyler öğrenmek olduğunun anlaşılması lazım.
2 Yürürlükte bulunan eğitim sistemiyle bunu
gerçekleştirmek olası değildir. Çünkü bu saymış olduğum hiçbir özellik mevcut
değil. Mevcut sistem iyileştirildiğinde oluşur. İbrahim AKKOYUN
C.31A)Önereceğim
eğitim sistemi daha çok kişilerin zaaflarını tamamlayıcı olsun isterim.
B)Olasıdır.Zaten
yavaş yavaş bu yolda ilerleme kaydediliyor. Hakan ALTUN
C.31
1 Öğrencilerin
özgür ve ahlâk çerçevesinde eğitim-öğretim görmesi gerek
2 Hayır değildir.çünkü bu sistem
insanı yozlaştırmaya götürmektedir ve insanların düşünmeye yönelmesine izin
vermemektedir.Idban KUDAY
C.31 1 Herkese adil davranılan bir eğitim
sistemi kişilerin etnik grubuna veya babalarının durumuna göre davranılmamalı.
2 Olasıdır. Her şey yapmak
isteyen kişilere bağlıdır. Yasin Murat
KAHRAMAN
C.31 Herkesin ortak kararı sonucu alınan
kararlar doğrultusunda doğru konumlandırma belki sağlanabilir. Yürürlükteki ile
gerçekleştirmek zordur. Çünkü belli bir zümrenin aldığı karalar doğrultusunda
ilerleyen bir eğitim sisteminde eğitim görmekteyiz. Yusuf AKIL
C.31: 1)Öncelikle
insanlara kendilerini kanıtlayabilecek olanaklar verilmelidir.
2)Tabii ki
bu devletin gelirine bağlıdır yapılacak şeyler için çok maddiyat lazım. Örneği
her okulda bilgisayar, tepegöz gibi eşyalar olsa çok güzel bir eğitim olabilir. Mehmet GENÇ
C.31 Bir eğitim sisteminde eğitimcilerin
ortaya attığı kuramlardan beslenmeli. Eğitimde araştırma inceleme ve yaptırma yöntemleri
kullanmalı. Yürürlükteki eğitim sistemimiz doğru verimli konumlandırma doğru
tepki ve refleks eylemlerinin gerçekleştirmek gibi oluşumlar üzerine inşa
edilmeli, bu kavramlar üzerine yoğunlaştırılmalı. Özellikle doğu illerimizin
eğitim planlarına dahil edilmeli. ŞAHİN KARAN
C.31 1 Eğitimde kendisini ve çevresini düz
ayna mantığı ile değerlendirip; doğru – verimli konumlandırma doğru tepki,
refleks ve eylemler geliştirmek için kişilerin doğru yer, zaman ve koşulda
fıtratlarının kaldırabileceği kadar, özette toplum ve toplum içinde yaşatarak
öğretmek, hayata güncellemek ve algıda değişmezlik prensibine bağlı kalmak
gerekir. Kalp nadası yapılmalı ve Kuran ahlakı yüklenmeli. Çünkü öğretilenler
ancak normal hayatta üzerine yoğunlaşılarak refleks
haline getirilebilir. Yine bu amaçla eğitim sisteminde fıtratı özgülük,
değişkenlik, geçişkenlik, değişmezlik ve ortak payda
belirleyici testler yapılmalı. Gerekirse biyolojik gen incelemesine
başvurularak verilecek eğitim programına karar verilmeli insanları her seviyeye
hitap eden soru havuzları ile periyodik sınavlara tabi tutarak insani karakter
tip örneği havuzu oluşturulmalıdır.
2 Yürürlükteki eğitim sisteminde bunların çoğunu gerçekleştirmek
mümkündür. Çünkü karakter belirleyici soru havuzu oluşturmak, algıda
değişmediği önemsemek, öğrencilere yaşatarak öğretmen çok zor değildir; sadece
birazcık çaba ister. Yalnız, bu günkü eğitim, sistemine göre biyolojik gen
incelemesine başvurmak biraz zor. Çünkü buna sağlayacak imkânlar henüz
oluşmamıştır. Gülşen ÇELEBİOĞLU
C.31 Konuşarak birçok şey halledilebilir diye düşünüyorum.
Etkili konuşarak her şeyin üstesinden gelinebilir bence Süheyla BÜRÇÜN
C.31 Eğitim sistemimiz şartlarımıza ve
imkanlarımıza göre gayet güzel ama imkanlar el verdiği takdirde mümkün mertebe
daha bir bireyselleştirilebilirse başarı ve refah düzeyi daha yakın ve
yükseklerde olur diye düşünüyorum. Zeynel
PEKEDİS
C.31A Doğru empati kuran ahlaki çizgide
istikamet edinen toplumun farzlarına ve beklentilerine cevap veren bir eğitim
sistemi.
B bu noktalarda ıslahların yapılmasıyla bu durum
mümkün olabilir Evet. Ali Galip ERCİK
C.31 Demokratik bir eğitim sistemi.AYŞE ÇATAK
C.31 1.Onlara birden çok anlamı olan
şeyleri örnek veririm ya da bir sözcüğe birden çok anlam vermelerini isterim.
Eminim ki bunun nedenini soracaklardır. Kimi anlamsız kimi saçma diyecek ve
bana nedenini soracak. O zaman ben de onlara hiçbir şeye olduğu gibi
bakmamaları gerektiğini bazı şeylerin göründüklerinin dışında anlamlar
içerebileceğini bunun ise ancak gayret ile öğrenilebileceğini bunun için bazı
şeylerden feragat etmeleri gerektiğini anlatırım.
2.Hayır kesinlikle. Çünkü şu anki eğitim
sistemi tamamen ezbere yönelik. Velat SAYUR
C.31. 1 Birebir eğitim.
2 Hayır Leyla TOPÇU
C.31 İnsanların nefsani yönleri köreltecek ahlaki
ve akli yönlerini değiştirecek bir eğitim sistemi olmalıdır. M
Nuri KORKMAZ
C.31a) Bireye insan sevgisini kazandırmaya yönelik
bir eğitim sistemi geliştirmek.
b)Önermesini
haklı buluyorum. İbrahim AYDIN
C.31 Her şeyiyle uyumlu bir eğitim
sisteminin olmasını önerirdim. Eldeki imkanların
farkında olunarak hareket edilmesini, ortamın buna göre dizayn edilmesini
önerdim. Yürürlükteki eğitim sistemiyle
hiçbir şey gerçekleştirilemez. Salih
Sosyal