28.Darwin’e, evrim teorisine, evrim bilimine,
izafiyet teorisine, Laikliğe…vb teorilere, kurallara ve görüşlere doğru empati duyup doğru konumlandırmazsak onların bizi
konumlandırma hakkı doğar. Önermesinin
eksiğini tamamlayınız.
İpucu1;Evrim
teorisi niye ve hangi koşullarda ileri sürülmüştür. Darwin’in inanç sistemi şekli, inanç sistemi bilgisi ve
insanlık bilinci alt yapısı; doğal mantık ve yasalar sistemi ile insanlık
bilinç, inanç ve yaşama şekilleri arasında ilişki kurmaya yeterli bir kişilik
miydi?
Darwin’in İnsanlık Miracından
Doğaya Geri Dönüşümsüz İnişi ve Türlerin Kökeni Fikri nin
Oluşumu. Evrim Kuramı ve Türlerin Kökeni Fikrini Darwin’de
Geliştiren Yolculukta Belki de Darwin İnsanlık
Miracından Doğal (Vahşi) Miraca İnerken, Bedeni İnsanlığa Döndü Ama Zihni Doğal
Miraçtan İnsanlık Miracına Çıkmayı; Başarmadı, Unuttu veya Beceremedi? Zihni
Doğal Miraçta Hep Doğal(Vahşi) Yasalarla Meşgul Oldu Meyvesi Türlerin Kökeni
Oldu.
İpucu2; Laiklik keyfiyetten mi ortaya atılmıştır. Hangi koşullarda
ortaya çıktı. Bugün batı için neden farzdır. Batıda laiklik olmazsa ne olur.
Neden Laiklik Müslüman fert ve toplumlar için sünnet diğer ülkeler için
farzdır?
İpucu3;Beklide,
Dinsiz ilim kör, ilimsiz din topaldır diyen Albert
Einstein bir din cahili ama bir fizik alimi idi.1, 2
C.28 Her insanın kendine göre bir takım
inanç, tutum, anlayış biçimi vardır. Eğer birey kendisinde bulunan bu inanç ve
tutumlar ışığında çevresinde olup biteni sorgulamaz ve tartışmaya girmezse
toplumda başkalarında var olan inanç ve tutumlara takılır, kendini aşamaz,
kalıp yargılarda bulunur, zavallı durumuna düşer. Nazmiye
YARGI
C.28 Bir konuda empati
kurmak o konuyu daha tarafsız düşünmemizi sağlar. En azından daha geniş
düşünmeyi sağlar ve yanılgıyı azaltır. Bunun zıddını yaparsak açıklamadığımız
olaylar bizi çıkmazlara ve bilinmezliklere, Yanlışlara ya da hatalara sürükler.
Günümüzdeki birçok olayı duygudaşlık (empati) kurarak
algılar ve zihnimizde belirli bir konuma getirirsek olanlara daha sağlıklı
düşünerek bakabiliriz. Hatta bu yöntem psikolojik tedavilerde de kullanılan
önemli bir yöntemdir. Melin KARAN
C.28 Günümüz şartlarında bu durumun meydana
geleceğine sanmıyorum çünkü herkes gerçekleri görmeye başlıyor. Dilek KURT
C.28 Her şeyde olduğu gibi bütün
bunlarında doğru konumlandırılması elzemdir. Evet
ortada bir teori, bir kural, bir görüş olabilir. Ama acaba tüm bunlar kendi
kabuklarını kırabilmişler mi? Benim yanımda eğer bir teori, bir kural vesaire
insanlığın yararı için ya da insanlığa istikbalde bir ışık tutacaksa, yanlış ta
olsa bir faydası olacaktır. Ama sırf teori teori
olsun diye ortaya çıkmışsa o zaman onu iyice düşünmek lazımdır. İrfan BAHARLI
C.28 İnsan bilmediğinin düşmanıdır.
Haliyle bir düşüncenin düşünen bir insanı konumlandırması mümkün olmaz. İnsan
üzerinde durup düşündükten sonra o konuyla alakalı kararını verir.İbrahim KILIÇ
C.28)yani farlı düşüncelere açık
olmalıyız. Zaten bilimin gereği bağımsız olması. Birinin
düşüncelerini doğru bulabiliriz ama diğerlerine kapatmamalıyız kapımızı. GÖKHAN BOZDOĞAN
C.28 Evrim teorisinde olduğu gibi güçlü
olmak istikrarı gerektirir düzenini oturtmazsan düzen seni bir yerlere oturtur
ve bu genelde hiçte hoş sonuçlar doğurmaz.Nazif TEPE
C.28 her ne
olursa olsun her yeni gelişmeyi mantık süzgecinden geçirdikten sonra
kabullenmek gerekir FEYYAZ KARA
C.28 Ben evrim teorisinin doğru olduğuna inanmıyorum.Çünkü Allah’a inanıyorum.Darvinizm,
ateistler tarafından Allah inancını yok etmek için kullanılmıştır.Ama şu anda
evrim teorisi geçersizleşti.Çünkü yapılan araştırmalar, canlı türlerinin aniden
ve toplu olarak oluştuğunu gösteriyor.Ayrıca 300 milyon yıllık fosillerle
şimdiki atnalı yengecinin tıpatıp aynı olduğu ve
hiçbir değişiklik göstermediği kanıtlandı.Ayrıca geçiş dönemi formları da hiç
bulunamadı.Ama Darvin sonuçta bir bilim insanıydı ve bilime katkıları
olmuştur.Türlerin sınıflandırılmasında emeği çoktur.Bize düşen doğru
taraflarını almak, yanlış veya yanılgılardan temizlemektir.
Batı’ da laikliğin farz olmasının nedeni,
egemen dinin yapısından kaynaklanıyor. Hıristiyanlık dininde akla ve mantığa
uymayan yönler ve inançlar olduğundan din, bilime neredeyse yasak getirmişti.
Bilimsel araştırmalar ve keşifler dinle çelişmeye başlamış, Hıristiyanlığı
tehdit etmeye başlamıştı. Hatta Galileo, kilisenin baskısıyla ‘Dünya dönmüyor’
demek zorunda bırakılmış ve aforozla tehdit edilmişti. İşte bu yüzden
Hıristiyanlığın, bilimsel araştırmalara engel teşkil ettiğini gören aydınlar
laiklik düzenini kurdular.Laiklik Müslümanlar için
gereksiz bir düzendir aslında.Çünkü İslam toplumunda hiçbir zaman akıl ve
mantık,geri plana itilmemiş, aksine düşünmemiz için teşvik etmiştir.Kuran-ı
Kerim öyle bir kitaptır ki, bir tek yanlış bulamazsınız içinde ki akla ters
düşsün.
İnsanın
düşünce yapısı hipotezler kurarak bunları deneme yoluyla gelişir.Yani
belli bir çıkış noktasında son bulacak bir düşünce tarzına giriş yapar ve
dener.Bizim de yapmamız gereken ‘’Allah vardır.’’ Çıkış kapısına ulaşmak için
doğru basamakları bulmak ve bunu bir iç muhasebe derinliğinde yapmamızdır.Bu basamaklar elbette ilim ve bilimsel
gerçeklerdir. Ali Osman ERAN.
C.28 İnsanlar yanlış ve doğruları
seçebilmelidir. Din ve siyasi işleri aynı yönden ele almak, onları karıştırmak
dini ve siyasi insanların farklı görüşlere sahip olmasını ve işleri
zorlaştıracağını bilmemiz gereklidir. Seyfettin SEYHAN
C.28 Eğer biz
bazı kavramları doğru anlayıp onları kendi kişiliğimize ve toplumumuza göre
içimizde konumlandırmasak bu kavramlar, kurallar bizi içinde eritir ve bambaşka
bir insan haline getirir. Leyla ALTUN
C.28 Ustalaşamayan
amele misali hep amele kalıp fırça ve emirlere tabii kalacaktır. HABİP KAYA
C.28 Darwin.evrim teorisi,evrim bilimi,laiklik vb.
sadece nefsani ve zekasal yönden düşünülmüş kurallar teorilerdir.ancak bunların
yanında doğru konumlandırmamız gereken akıl,ruh vb. soyut şeyler de vardır ve
doğru bir kişilik için somut olandan daha gereklidir.olaylara hiçbir zaman tek
taraflı bakmamamız gerekir.bu durum bizim bir yanımızı daima eksik
bırakır.kuşun tek kanatlı uçamaması gibi olaylara tek taraftan bakmamız eksik
kalmamıza neden olur.REMZİYE ERDOĞAN
C.28.Onları konumlandırmadan
önce kendimizi doğru yere konumlandırmalıyız. Yusuf KESKİN
C.28 Darvin ve diğer teorilerine körü
körüne inanmak onların bizim üzerimizdeki etkilerini arttırır,İnsanlar
yanlış ve doğruları seçebilmelidir.Din ve siyasi işleri aynı yönden ele almak
,onları karıştırmak dini ve siyasi insanların farklı görüşlere sahip olmasını
ve işleri zorlaştıracağını bilmemiz gereklidir. SAMET ÇENŞİ
C.28 size katılıyorum. Bizim ruh
kökümüzün meyvesi olmayan bu fikirler çürümüş, kokuşmuş ve erdemlerini yitirmiş
batı medeniyetinin kendini maddeyle ihya etme gayesinin mahsulüdürler. Bu
fikirleri doğru yorumlayıp doğru yare oturtmalıyız.
Ali Galip ERCİK
C.28 Biz var olan teorileri doğru
algılayıp onlara kafamızda uygun konumlar vermezsek yanlış bir bilgi aldığımız zaman
o konu hakkında bizim kendi düşüncelerimizde oynama gerçekleşir. Buda bizim
kendi fikirlerimizin başka kişilere, teorilere göre şekillenmesi anlamına
gelir. GİZEM SARI
C.28 Teori insanlık için yararlı ise elbetteki faydası olacaktır.Yalnız
iş olsun diye ortaya bir teori atılmışsa elbetteki
bunu iyi düşünmek lazım…BURCU ŞİMŞEK
C.28 Darvin teorileri; izafiyet teorisi,
laiklik vb. konularla uğraşmak ve cambazın ip üzerinde yürümesi
gibidir. Uyanık ve dengeli yürümezse kaderi düşmektir… NAZİFE SAVAŞAN
C.28 Her hangi bir fikri veya teoriyi
kabul etmezden önce kendi din, ahlak, mantık mihengine vurup, altın çıkarsa
almak lazım. Her kavramın ortaya çıktığı şartlar vardır. Aynen almaktan ise kesip
biçip kendimize uydurmalıyız.Aykan AKÇA
C.28 Dünyadaki
gelişmeleri düşünmeden doğruluğunu kabul etmek olmaz onları mantık süzgecinden
geçirdikten sonra doğru taraflarını kabullenmek gerekir.ŞEYHMUS UTLİ
C.28 İnsanlığın daha doğrusu tüm
canlıların bir maddeden ve tesadüfi bir şekilde
oluştuğunu söyleyen bir görüş safsatadır. Çünkü Allah insanı en güzel şekilde
yarattığını belirtmiştir. En güzel bir şekilde yaratılan bir varlık bunu nasıl
kabul edebilir? Ercan IŞIK
C.28 Darvin yapmış olduğu teorinin
üzerinde düşünüp biraz kendimizden de bir şeyler ekleyip yani empati yaparsak daha iyi anlayacağız.
Ersin ASLAN
C.28 İçinde yaşadığımız evreni bilmek.
Tanımak ve ona ayak uydurmak zorundayız.Yoksa rüzgarda
uçuşan yaprak misali birileri tarafından sürükleniriz…ÖZLEM AKIN
C.28 Evet doğrudur laikliği kurallara ve
görüşlere doğru uygulamaz isek onlar bizi başka taraflara yöneltir. Laiklik
batı için farzdır çünkü laikliği uygulayamadıkları takdirde inançsız kesim ile
devlet arasında kargaşa ortamı çıkar. Bu bir devletin çöküşünü hazırlayabilir. MEDENİ SAKCAK
C.28.Teori fikir ve ideaların oluşumunu kümülatif bir etki gibi düşünmemek gerekir. Darvin
yorumlarken oluşumun şartlarını gerekçelerini ve sonuçlarını da göz önüne almak
gerekir.Doğru konumlandıra bilmek için elektrik almak
gerekir yani olaya doğru empoze olmak daha kaliteli sonuçlar verir.
FIRAT ALTUN
C.28 Bu görüşlere doğru bir şekilde
bakıp, görüşleri incelersek teorilerin yanlış ve doğrularını bulup, bu
teorileri yorumlayabiliriz. Ancak bu teorileri doğru konumlandıramasak bu
teoriler bizi yönlendirir.Yani önermeye katılıyorum. REYHAN YILMAZ
C.28 İnsanlar yanlış ve doğruları seçebilmelidir.Din ve siyasi işleri aynı yönden ele almak
,onları karıştırmak dini ve siyasi insanların farklı görüşlere sahip olmasını
ve işleri zorlaştıracağını bilmemiz gereklidir. Kadir GERGİN
C.28 Evrim teorisi, evrim bilimi ve
izafiyet teorilerinin hakikatte yeri olmayıp Darvin gibi bilim cahili kişilerin
ileri sürmüş oldukları safsatalardan ibarettir. Bunlara, doğru empati duymak da hiç düşünülemez. İnsanın aslının nereden
geldiği yani insanın bir yaratıcısının olduğu ve yine öldükten sonra mahşerde
tekrar haşir olunup bir Mahkeme-i Kübra da yüce yaratıcıya hesap verileceği
doğru ve tam bir şekilde verilirse Darvin in evrim teorisi gibi safsatalarının
bizi konumlandırma hakkı gibi bir şey imkânsız olur. Turgut
KIYICI
C.28 Darvin ve diğer teorilerine körü
körüne inanmak onların bizim üzerimizdeki etkilerini arttırır,İnsanlar
yanlış ve doğruları seçebilmelidir.Din ve siyasi işleri aynı yönden ele almak
,onları karıştırmak dini ve siyasi insanların farklı görüşlere sahip olmasını
ve işleri zorlaştıracağını bilmemiz gereklidir. .FIRAT KADIRHAN
C.28 Eğer biz bu teoremleri doğru bir
şekilde analiz etmezsek belki de onların yaptığı yanlışlara bizde düşeriz.BARIŞ SAVAŞ
C.28 Bu durum karşılıklı bir etkileşim
içerisindedir. Bu kavramları hayatımıza konumlandırma ya da bunların bizi
etkisi altına alma durumları aslında çok katı çizgilerle ayırmak yanlış olur.
Çünkü evrim teorisinden de alabileceğimiz şeyler olduğu gibi laikliğin de insan
ve toplum hayatında azımsanmayacak bir formalitesi ve yaşamsallığı vardır. Aynı
zamanda bunların yanlış anlaşılması ve saptırılması da büyük yanılgılara neden olabilir.Ramazan ERGÜN
C.28 Darvin’in evrim teorisinin, evrim
biliminin ne demek olduğunu bununla kastedilenin ne olduğunu veya laiklik
kavramının ne demek olduğunu bilmezsek bu kavramlar bizleri çok rahat
konumlandırırlar. Bir birey Allah’ın onu yarattığını bilmezse ve inanç ve
ibadet noktasında acabaları olursa evrim teorisini duyduğu zaman da bocalama
yaşar. Laiklik kavramı şu an anlamından saptırılmış bir durumda olarak
insanları konumlandırmış oluyor.Funda AKDOĞAN
C.28 Darvin insan tabiatını tam olarak
tanımlandıramadığından belki de böyle bir teori öne sürdü. Hayvanlar alemiyle o
kadar muhatap olmuştu ki indiği derinliklerde artık insanı bir hayvan olarak
görmeye başlamıştı.Semra DAĞ
C.28 Kabul ettiğimiz kural ve görüşleri
tam anlamıyla anlayıp bir kaba oturtmalıyız ve şekillendirmeliyiz ama bunu
yapmazsak kabul ettiğimiz görüş bizi kendi doğru buldukları yönünde şekillendirir.Seda CEMAL
C.28 Darvin’in teorisine çok kafa
yormuştur. çok araştırmalar yapmış, kendince doğrulara
ulaşmıştır. ancak Darvinsin teorisine pek akıl erdiremiyorum.yüce
Allah insanı insan olarak yaratmıştır bu yüzden bu evrim teorisine kanıt olarak
bir örnek göremiyorum.laikliğe gelince bence laiklik keyfiyetle ortaya atılmış
bir durum değildir.batı örnek alınarak güya din ve devlet işleri birbirinden
ayrılıyor.ama batıda bu konuda bir eşitsizlik görmüyorum. Bilge TÜRKER
C.28 Tarafsızlıkta bir taraftır,
mantığından yola çıkarsak her iki taraf tarafından belli statülere konulmuş
olacağız. AYTEN YILDIZ
C.28 Bir konuda iman ve bilgimiz eksik
ise onunla ilgili durumları kabul etmemiz ve yönlendirilmemiz çok kolay olur.
Darvin teorisi bilimden yola çıkmıştır; din karıştırılmamıştır. Belki bu yüzden
eksik ve pek kabul görmemiştir. Bir Müslüman’ın imanı güçlü olduğu sürece
bilmediği, dini açıdan eksik olan teorilere kanmaz.Ayşe ARSLAN
C.28 Evet, biz bu teorileri doğru konumlandırmazsak, onların
bizi konumlandırma hakkı doğar. Hatta günümüzde bu hakkını kullanıyorlar. Çünkü
biz bunları tam kavrayamadık. İnsanlar maymundan türemiştir sözünü söyleyen Darvin
inancı hakkında bir şey bilmiyoruz. Belki de Darvin maymuna veya doğaya taptığı
için böyle bir şey söylemiştir. Aynı şekilde laikliğinde nereden ve nasıl
çıktığını bilmediğimiz için bu sorunları yaşıyoruz. Teknolojik çağında böyle
sorunların yaşanmaması gerekir.Zülfü ERYATAN
C.28 Önermedeki eksiklikleri şöyle
sıralayabilirim: Darvin ve ortaya attığı evrim teorisine hiçbir şekilde
duygudaşlık kurmam. Çünkü eksikliğini ve yanlışlığını bildiğim bu iki kavramı
sadece okurum.Mehmet Nuri EŞİN
C.28: İnanmadığımız şeyleri haklı gerekçelerle belirtmeliyiz.
Aksi takdirde haksız bulduğumuz düşünceyi çürütemeyiz. Süheyla BÜRÇÜN
C.28 Bu bilimsel öngörülere doğru empati kuramaz ve hayat içerisinde doğru bir yere
konumlandıramazsak bu bilimsel öneriler bizi bir yere konumlandırır. Örn.
Darvin’in teorisini hayatta nerede kullanacağımızı bilmezsek hayatımıza doğru
bir şekilde koyamazsak muhtemelen o bizi alır bir yere konumlandırır. Ya da
laikliği hayatımızda doğru bir yere koymazsak o bizi alır bir yerlere koyar. Bu
nedenle bu şekilde ki bilimsel,sosyal,kültürel
konulara empati duymalı ne istediğimizi ne düşündüğümüzü bilmeliyiz. Ya da bize
anlatılmak istenen şeyi iyi bilmeliyiz ve bu doğrultuda analizler yapmalıyız .Oktay BARAN
C.28 Biz bu tür teori, kural ve karşı
doğru empati duyup ve doğru konumlandıramazsak, yanlış
konumlara oturtmaya kalkarsak onların bizi konumlandırma daha doğrusu yanlış
yönlendirme ihtimali doğabilir. Darvin’in inanç sistemi hakkında pek bir şey
bilmiyorum ama günümüzde bu tür sorunların yaşanmaması ve de bunların aşılmış
olması gerekirdi.İdris ÇELİK
C.28 Darwin’nin evrim teorisine inanıp inanmamak
bir inanç meselesidir. Allah insanı çamurdan yaratmış ona akıl vererek kainatın en şerefli mahlukatı yapmıştır. Darwin’nin
yaptığı çalışmayı da bilim uzmanları araştırmışlar tartışmışlar insanın
maymundan geldiği tezini çürütmüşlerdir. Bu sebeple bu teoriyi doğru okuyup
aklımızı başımıza almamız gerekir. Yüce Allah açık açık
zaten insanın çamurdan yaratmış ve kendi ruhundan üflemiştir. Kuranı-kerimde
insanın maymundan geldiğine dair hiçbir bilgi yoktur.
Laiklik
bugün batı için farzdır. Çünkü din, kilise, papa ve papazların elinden yaka
silkiyor. Bunun için sistemin işlemesi için laiklik batıda farzdır. Ama İslam
dini hoşgörü ve anlayış dinidir. Bu sebeple ruhban sınıfı yoktur. Ve laiklik
bizde sünnettir. Şahabettin BALCI
C.28 İnsan kendisine atfedilen her şeye
doğru perspektiften bakıp çok yönlü bir bakış açısıyla konumlandırmalıdır.
Kendine ve tabiatına getirilen bilgileri doğru anlayıp ve bunun gerçek ya da
yanlış olduğunu muhatabına bildirip onu duyuracak, da ha doğrusu susturacak
nitelikte bilgilendirip tezini çürüterek ikna etmelidir.Medeni BAYAR
C.28 Laikliği koruyamazsak din ve devlet
işleri birbirlerine karışıp ortada bir kargaşa olur. Yönetimi ele geçiren
kişiler bizi robot gibi kullanırlar bunların oluşmasını engellemek ve
insanların özgür bir ortamda yaşamalarını sağlaması için çağdaş ve laiklikten
yana bir tavır göstermeliyiz. RIDVAN
OKUŞ
C.28 İnsan hayatına yön veren kavramlar iyi kavranamayan şeyin
yanlış uygulanması kötülüklerin doğmasına rahat bir ortam hazırlar.Sevil DOĞAN
C.28 Laiklik yine insanların kısıtlamalara
gelmeyip kendi güçlerinin, kurallarının üstüne hiçbir kural olmasını istemeyen
yönetici kesimin ortaya attığı bir durumdur.Dini
birçok konudan uzaklaştırmaya katılmıyor.Özellikle İslam dininin ilme ve bilme
o kadar katkısı olup hayatı kolaylaştırmasına rağmen onu yok saymak doğru
değildir. Hicret OKAN
C.28 bilim adamlarının veya başka
insanların dinden bağımsız bir şekilde yapmış oldukları bilim ne kadar doğru bu
tartışılır. Ama şu var ki dinsiz yapılan her bilimsel çalışma bizi dinsizliğe
ve inançsızlığa götürür. Bununla birlikte kendini üstün görmeye sürükler. İbrahim AKKOYUN
C.28 Doğru bir önermedir.Empati
kurarken neye ve nasıl empati kuracağımızın bilincinde olmalıyız.Önemli olan
empati kurmak değil empatiyi doğru kurmaktır. Hakan ALTUN
C.28 Din bilim bir birinden ayrılan
farklı kutuplardadır. Dini duyguları ağırlıkta olan bir şahıs bilimle
uğraşabilir. Fakat bilimin derinliklerine inemez. İndiği an bazı duygularında
şüphe duyar. Darvin’e baktığımız zaman insanın soyunu bir maymunun gelişmiş evresi
olarak belirliyor. Bunun dini doyguları olsaydı insan gibi muazzam varlığı
hayvan kılıfından değerlendirmezdi. Dinin en güzel ihtişamı kötü düşüncelerden
yanlışlarda sakındırır. Yanı din bir nevi yol göstericidir. Her zaman aşırıya
kaçmada sakındırır. Adnan YILMAZ
C.28
Eğer biz bazı şeyler hakkında yeterli
bilgiye sahip değilsek çabuk kanarız ve saptırmalar olur. Idban KUDAY
C.28 Doğadaki her şey insan
için yaratılmıştır ve insanların bunları doğru kullanıp insanlık için nasıl
olması gerekiyorsa öyle kullanmaları gerekir.ŞÜKRÜ NAS
C.28 Bunların hepsini kafamızda doğru
yere yerleştirmezsek küfre girme ihtimalimiz var. Bir evrim teorisinin içinde
Darvin gibi kalırsak biz de esfelis safilin
derecesine iner ve insan derecesine bir daha çıkamayız. Allah korusun. Yasin Murat KAHRAMAN
C.28 İnsan bilmediğinin düşmanıdır.
Haliyle bir düşüncenin düşünen bir insanı konumlandırması mümkün olmaz. İnsan
üzerinde durup düşündükten sonra o konuyla alakalı kararını verir. Yusuf AKIL
C.28 Darwin bir çok şeyi uydurarak insanlığa sonmuş İslam a açmış olduğu
savaş onu bir çok fikri sallamaya bir çok yalancı deliller sunmaya zorlamış. Darwin hayvan seviyesine inmiş kendisi gelmiş
fikri orda kalmış bir bilim cambazıdır. Kendini iyi konumlandıramadığı için
gülünç duruma düşmüştür. Laik sistemde ise dindar dinsize ne mesafede bakıyorsa dinsizde aynı
şekilde mesafe bırakmalıdır. ŞAHİN KARAN
C.28: Kendi doğrularını kabullenmeyen bir
kimse başkalarını yalanlarını doğru olarak görür ve onları kabullenir.Mehmet GENÇ
C.28 Fen adamları arasında dinsiz olanlar, ya papazların ve
cahil halkın yanlış anladıkları şeylere haklı olarak saldırmış yahut
zamanlarını fen bilgileri arasına sıkışıp kalmış olan kafaları ile
düşündüklerini, hayali inanışlarını inkâr etmişlerdir. Eğer, İslam âlimlerinin,
Kuran-ı Kerim’den çıkardıkları fenne bağlı bilgici, bunların inceliğini
doğruluğunu okuyup anlasalardı, hepsi hakikati görüp, seve seve
Müslüman olurdu. Darwin, türlerin menşeini
incelemiştir. “Nevi’lerin menşe-i) ismindeki eserinde,
“Canlılar, bulundukları muhite uymak içi mücadele eder. Bu hayat mücadelesini
kazananlar yaşayabilir, kaybedenler ölür. Canlıda tesadüfen husule gelen
değişiklikler, muhite uyarak yaşamayı temin eder.” Demiştir. Evrim teorisine
göre tüm canlı türleri tek bir hücreden meydana gelmiştir. Bu ilk hücrede
hiçbir tasarım plan ve düzenleme olmadan, doğa kanunları içinde rastlantısal
olarak meydana gelmiştir. Yani, cansız madde tesadüfler sonucunda ortaya
çıkmıştır. Ancak bu bilinen en temel biyoloji kanunlara aykırı bir iddiadır. Evrim
teorisine göre bütün canlılar birbirlerinden türemişlerdir. Bu durumda birçok
ara türün olması gerekirdi ki böyle fosiller bulunamamıştır. 19. y.y.’ın ortalarından bu yana elde edilen bulgulara göre kademeli
evrimle gelişen değil, aniden yeryüzünde oluşan gruplar görürüz. Bu bulgular,
insanların maymundan geldiği düşüncesinin de cevabı olmuştur. Zaten, insanlar
ruha sahip oluşlarıyla hayvanlardan ayrılırlar. İnsanlık şerefi hep bu ruhtan
gelmektedir. Bu ruh ilk olarak Âdem (a.s.)’e verildi. Maddecilerin,
felsefecilerin bu ruhtan haberleri olmadığı için, insanı maymuna yakın
sanabilirler. Ayrıca ilk hücre düşüncesi de tamamen bir safsatadır. Atomdan
yıldızlara kadar her varlık, birer hesapla, kanunla yaratılmıştır. Fizikte,
kimyada, astronomide ve biyolojide keşfedilen kanunlardaki, bağlantılardaki
nizam, akıllarla hayret vermektedir. Darwin bile,
“Gözün yapısındaki nizamı, incelikleri düşündükçe, hayretten tepem atacak gibi
oluyor.” Demek zorunda kalmıştır. Başta da dediğim gibi İslam dini fenne bağlı
bilgileri unların incelendiğini, doğruluğunu fazlasıyla içermektedir. Laiklik
gibi bir kavramında böyle bir dinin hâkim olduğu yerde görülmesi saçmadır.
Laiklik, bozulmuş dinlerin etkilerini ilim, bilim ve devlet işlerinden uzak
tutmak için ortaya atılmıştır. Zaten bu yüzden batı için farzdır. Gülşen ÇELEBİOĞLU
C.28 İnsan doğruların peşinde koşmasa bazı
doğru olarak görünenler onun peşinden koşacaktır. Evrim safsataları yıllardır
çürütülmüştür ama yinede aydınım diye, bilginim diye geçinen nice okumuş insan
evrimin savunuculuğunu yapmaktadır. Hakkı kabul ettirmek için cehaleti öldürmek
yetmiyor. Nefis ve şeytanı da yenebilmeliyiz diye düşünüyorum. Zeynel PEKEDİS
C.28 Darvin’e inanmıyorum. Allah inancı
olmadan hiçbir şey doğru yolu bulamaz.AYŞE ÇATAK
C.28 İnsanlar zaten sürekli bir evrim
içerisindedir. Kendisini sürekli yenilemektedir. Bu yenileme sadece kendisi ile
sınırlı değildir. Çevresini inançlarını eğitimini kısacası
hayatının her noktasını etkiler.Laiklik,insanın inancını çağına uydurması ya da
uydurmaya çalışması sonucu ortaya çıkmış bir teoridir.İnsanlar kendi
ürettikleri ve tanımı oldukça net olan laikliği kendi menfaatleri gereği farklı
yorumlamaktadır.Ancak laikliğin tek bir amacı vardır o da din ile devlet
işlerini bir birinden ayırmaktır.Mantıklı bir varlık olan insan yaptığı her
şeyden sorumludur ve hesabını vereceği bir odak vardır.Velat SAYUR
C.28 Kavram ve görüşleri araştırıp
doğruluk yanlışlıklar raflarına koymamız gerekir. Araştırdığımızda
öğrenmediğimizde, bunun doğruluğuna inanan insanlar gelip etkili anlatımları
ile bizi bu yanlış inandırabilir. Leyla
TOPÇU
C.28 İnsanlar yanlış ve doğruları seçebilmelidir.Din ve siyasi işleri aynı yönden ele almak
,onları karıştırmak dini ve siyasi insanların farklı görüşlere sahip olmasını
ve işleri zorlaştıracağını bilmemiz gereklidir. M Nuri KORKMAZ
C.28Bu görüşlere doğru bir şekilde
bakıp, görüşleri incelersek teorilerin yanlış ve doğrularını bulup, bu
teorileri yorumlayabiliriz. Ancak bu teorileri doğru konumlandıramasak bu
teoriler bizi yönlendirir.Yani önermeye katılıyorum. İbrahim AYDIN
C.28 Bugün gerek Türkiye’de, gerekse
Fransa’da laikliğin sorun teşkil etmesi, zulme neden olması, bu kavrama doğru
yaklaşılmadığını, bunun doğru konumlandırılmadığını gösterir. Salih Sosyal
C.28 Evrim teorisi insanın nerden
geldiğini, neyden yaratıldığını ve nasıl meydana geldiğini anlamak için ortaya
atılmıştır. İnsanlar araştırma, sentez, analiz yapmadan yargıların gerçekliğine
inanmamalıdır. Yoksa bu yargılar insanı yanlışlıklara iter. Bu yanlışlarda insanlığın
felaketi olabilir. Halil KURTAY