24
24. Yapılan işi,
eylemi...vb manen-madden ve fikren-fiilen hak ediş
liyakatli eylemleri birbirini tamamlar. Birisinin (maddeten yada
manen, fikren veya fiiilen) liyakatli olmaması,
uyuşmaması veya gerçekleştirilememesi insanları tarih boyunca çok yanıltmıştır.
Önermesinin geçersizliğini gerekçesiyle
ret ediniz.
C.24 İnsan madden- manen ve
fikren-fiilen bir denge üzerine oturtulmuştur. Bu dengede birinin bulunmayışı,
bir zincirin halkası gibi dengenin, gücün bozulması demektir. Nazmiye
YARGI
C.24 İnsan yaptığı işin doğru, eksiksiz
yaparsa ya da hakkıyla yaparsa bu beraberinde hak edilen bir başarıyı ve zaferi
getirir. Bunun zıttı da yanlışları, yanılmayı ve başarısızlığı ortaya çıkarır.
Yapılan işin yöntemi, işin sunucunu kesinlikle etkiler ve belirler. Melin KARAN
C.24 Toplumda da sürekli kullanırız; şu
adam bunu hak etti ya da iyi oldu o bunu hak etmişti deriz. Çünkü Allah (cc) katında da bu böyledir. İmanı dilediğine ilmi isteyene
veriyor.
İrfan BAHARLI
C.24 İnsanın işine eylemine yön veren
onun karakteridir bu karakteri oluşturan eylemler madden ve fikren fiilen hak
ediniş eylemleri olduğuna göre bunların uyuşmaması insanları yanıltır. Dilek KURT
C.24 Tarih boyunca insanların sıkıntı
yaşamasında, madden ya da manen acı çekmesinde, hatalar yapmasında çoğu zaman
liyakatli davranmaması etkili bir rol oynamıştır.insanın
aklını değil de nefsini kullanması tarih boyunca insanlara zarar vermiştir.bu
nedenle liyakatsizliğin insanları yanılttığı gerçeği geçersiz değildir.(REMZİYE ERDOĞAN).
C.24 İnsan kendi yanlışlıklarını liyakatli davranmakla
kapatabilir ve bu başkalarının yanlışlıklarını da kapatmak demektir bir yerden
sonra. Nazif TEPE
C.24 Eğitim fakültesi mezunu öğrencileri ele alalım.
Görüyoruz ki bu öğrenciler bir eğitimci olacak şekilde yetiştirilemiyor. Öğrenci
üniversitede bilim ve araştırmaya yönelecek bir ortam bulamayınca kendini
boşlukta hissediyor. Öğrenci bu boşluğu bohem hayatı yaşayarak doldurmaya
çalışıyor. İçki, kumar, seks, siyaset gibi pisliklere bulaşıyor ve bu şekilde
mezun oluyor birçoğu. Şimdi bunların öğretmen oldukları zaman öğrencilerine ne
kadar yararlı olabileceklerini bilemeyiz. Daha çok zararları dokunur
öğrencilerine. Çünkü öğrencilerine içten herhangi bir nasihat verecek ne yüzü
ne de basireti vardır. Hiçbirini kendi hayatına uygulamamış ki öğrencisine
uygulatabilsin. Yani insanın öğretmenliği önceden kabullenmesi ve buna göre
hareket etmesi şarttır. Ali Osman ERAN.
C.24 Allah CC’HU yapar kullar da şaşar.
İnsanın fikrinde olmayanı Allah CC’HU verince bunu o kişinin davranışlarına mal
edemeyiz. İbrahim KILIÇ
C.24) Sürekli olur toplumda.Liyakatli
olmayan davranışlar bize kötü sonuçlar verebilir. Kadir GERGİN
C.24.Ben bunu
yaş aralıklarına bağlıyorum. Örneğin şimdi verdiğim cevaplar bana yıllar sonra
çok saçma gelebilir. Bu cevapları verirken nasıl bir ruh hallinde olduğum
önemlidir. Yusuf KESKİN
C.24.Önermeye katılıyorum. GİZEM SARI
C.24) burada söylenecek pek bir şey yok
bence. Çünkü fikir ve fiil uyumsuz olursa insanlar yanılır. Olması
gereken bu ikisinin uyum içinde olması. GÖKHAN BOZDOĞAN
C.24) Toplumda sürekli olur.Liyakatli olmayan
davranışlar bize kötü sonuçlar verebilir.
( SAMET ÇENŞİ)
C.24) Fikir ile fiil birleştiğinde
kuvvetli olur. (HABİP KAYA)
C-24 Allah (cc)
imanı dilediğine ilmi ise isteyene veriyor.Yani herkes
hak ettiğini yaşıyor…BURCU ŞİMŞEK
C-24 İnsan her düşündüğünü yapmak
zorunda değildir. İnsanın her duygusunun ve düşüncesinin hayata yansımasına
gerek yoktur. Örneğin; bir insan Amerika’ya gitmek isteyebilir fakat Amerika’ya
gitmesi olmazsa olmaz değildir… NAZİFE
SAVAŞAN
C.24 Yani birbirileriyle uyuşmamaları ve
gerçekleştirilmemesi olamayacak anlamına gelmez. Bunun için farklı yollarıda kullanmalıyız. MEDENİ SAKCAK
C.24 Madde bir manaya dayanır, vücudun
ruha dayandığı gibi. Varlığın bu iki boyutunun örtüşmesi varlığın var oluş
hikmetidir. Aykan AKÇA
24.)İnsan
yaşamında manen, vicdanla ilgilidir ve her insanda vardır, ama öyle bir an
geliyor ki bu yerini maddiyata bırakıyor ve bu insanlar arasında mutlu tabloyu
değiştiriyor, insanlar zor durumda kalıyor.
Ersin ASLAN
C.24) bence bu önerme doğrudur
geçerlidir. (FEYYAZ KARA)
C.24.İşleyişin barçalarından birinin
kopması kişilerin olay ve varlıkların yanlış angaje olmasını
ve oluşumların faydasız olmasına neden olur. FIRAT ALTUN
C.24) Sürekli olur toplumda. Liyakatli
olmayan davranışlar bize kötü sonuçlar verebilir. Seyfettin SEYHAN
C.24 İnsanların düşünceleri ve
davranışları madden ve manen birbirini tamamlar. Bir insanın bir hareketinin
diğer hareketiyle uyuşmaması ve davranışları arasındaki tutarsızlık diğer insanları
sürekli
Yanıltır.
Kişi beklediğin davranışlar dışındaki davranışlar ortaya koyduğu için
insanlarda yanılmayı sağlar. REYHAN
YILMAZ
C-24 Allah (c.c.) katında herkes hak
ettiğini alır.İlim de din de böyledir… ÖZLEM AKIN
C.24 size katılıyorum. Bir olay
karşısında insanın karar verme durumuna gelene kadar akıl, ruh, vicdan ve kalp
eleklerinden eleyip öyle karar vermesi ve tercih yapması gerekir aksi taktirde verilen kararın liyakatliliğine zeval gelir. Ali Galip ERCİK
C.24 Yapılan işi, eylemi… Vb manen-madden
ve fiilen hak ediş, liyakatli eylemleri birbirini tamamlar. Birisinin liyakatli
olmaması, uyuşmaması veya gerçekleştirilememesi insanları tarih boyunca çok
yanıltmıştır. Önermesi doğrudur. Katılıyorum. Turgut KIYICI
C.24 Toplumda sürekli olur.Liyakatli
olmayan davranışlar bize kötü sonuçlar verebilir. .(FIRAT KADIRHAN)
C.24 İnsanlar coğu
kez akıllarıyla değil nefisleriyle hareket eder.Buradan
da liyakatsizliğin insanları yanılttığı gerçeği geçersiz değil diyebiliriz. (BARIŞ SAVAŞ)
C.24 İnsanların sergilemiş olduğu tutum
ve davranışları onların maddi dünyalarını, sahip oldukları fikirler ise manevi
dünyalarını yansıtır. İnsanlar çok defa dış görünüşe bakarak hata yaparlar.
Çünkü kimi insanlar gerçek kimliklerini saklarlar. .Ercan IŞIK
C.24 Bu görüşe katılıyorum. Evet
insanların akıllı olmaması,uyuşmaması ya da
uzlaşılamaması insanları tarih boyunca yanıltmıştır. Bunun en güzel örneği
olarak yeryüzünde ve etrafta yapılan soykırımlar,savaşlar
ve katliamdır.Oktay BARAN
C.24 Tarih boyunca yapılan
liyakatsizlikler bütün tarihi kaplayarak günümüze gelmiştir. En basitinden
batıya gerektiğinden fazla önemi vermemiz, onlara ulaşılmaz gözüyle bakıp hak
etmedikleri değerler vermemiz. Birde sürekli bir batılılaşmadır alıp başını
gidiyor. Batılılaşacağımıza kendi değer yargılarımızı koruyalım. Kendi
insanımıza sahip çıkalım kimsesiz ve aç olan binlerce insanımız var bu
sorunlara çözümler buldukça zamanla kendi çabamızla daha iyi yerlere geliriz. Bilge TÜRKER
C.24 Bunu gerekçesiyle reddetmek doğru
değildir. Çünkü düşünülen ile yapılan arasında bağlantı yoksa bu bir
tutarsızlıktır. Dolayısıyla savunulması mümkün değildir.Ramazan ERGÜN
C.24 Her önerme karşıt tersini de içerir
insanda mantık ve duygu çelişkisi içinde olduğundan tarihte birçok yanlışlıkla
karşılaşılmıştır. Buda bu önermenin doğruluğunu gösterir. AYTEN YILDIZ C.24 Önermesini
reddetmiyorum. Yapılan bir iş manen-madden, fikren ve fiilen hak edildiği zaman
liyakatli eylemlerle birbirini tamamlar. Tam tersi ise insanları her zaman
yanıltır. Örneğin; yapılan bir liyakatsiz davranışın devleti yok etmesi gibi.
Uygurların Çinli prensesler yüzünden zayıflaması buna en iyi örnektir.Funda AKDOĞAN
C.24 İnsanlar her yönünü mükemmel
kullanamaz bu da beklenemez zaten. Geliştirebildiği yönleriyle eksiklerini
örtebilir ve böylece çok iyi rollerde olabilir hayat oyununda.Seda
CEMAL
C.24Fikir ile fiil hak ediş, liyakat
eylemleri birbirini tamamlar. Bunun gerçekleşmemesi tarih boyunca insanları
yanıltmıştır. Önermesi geçersizliği konusunda tarih boyunca insanlar kişiyi
fikre göre algılayıp toplumdan dışlamışlar aynı zamanda bu durum toplum
tarafından kişinin fikri ne ise ameli de o dur. Anlayışı çerçevesinde
yorumlayıp yanlış sonuçları bazen doğurmuştur. Örneğin kişi toplumda saygınlık
kazanmak için camiye gidip namaz kılabilir ama bunu Allah rızası için yapmamıştır.Şahabettin BALCI
C.24 İnsanların yararlı düşünce
üretmeleri her zaman düzen getirir. Ama yıkıcı eylemlerin hüsranını düşünmeyen
hep yanılmıştır.Medeni BAYAR
C.24 Birbirini tamamlayan liyakatli
eylemlerin içinde birinin o eylemlerle uyuşmaması insanları yanıltabilir ancak;
bu, yanılmanın sonuna kadar devam edeceği anlamına gelmez. İnsanların bazen
yaptıkları yanlışlardan geri dönmesi buna örnek verilebilir.İdris ÇELİK
C.24 İnsanlar liyakat derecesine
ulaşabilmek için manen ve madden onu hak etmeye uygun olmalıdırlar.Hicret OKAN
C.24 Bu önermeye katılıyorum.Ayşe ARSLAN
C.24) Bence geçerlidir. (ŞEYHMUS UTLİ)
C.24: Tarih boyunca insanlar birçok yanlışlık yapmıştır. Çünkü
liyakatli düşünemedikleri için böyle tatsız olaylar olmuştur.Bunun
sonucunda da insanlar sürekli birbirleriyle karşı karşıya kalmışlardır. Zülfü ERYATAN
C.24. Önerme doğrudur. Çünkü akıl ve ruh
samimiyetine başvurulmadan yapılan işler insanları daima yanılgıya düşürmüştür.
Mehmet Nuri EŞİN
C.24 Bazen yaptığımız eylemler bir bütün olmayabiliyor. Tüm
eylemlerin kendine ait haklılıkları vardır. Süheyla BÜRÇÜN
C.24 Bir kasa domateste bulunan ezikler
sağlamları da beraberinde götürür. Ya da kurunun yanında yaş da yanar. Bu
görüşü savunuyorum. Ama savunduğum bu düşünce her zaman geçerli olmayabilir. İbrahim AKKOYUN
C.24Çoğu kez fikirler zikirlerle uyuşmaz
bazen insanlar düşüncelerinin tam zıddı şeklinde davranabilirler.Önemli
olan düşüncelerimizin işe samimi bir şekilde dönüşmesidir. Hakan ALTUN
C.24 Akıl insana bir servettir. Bunu kullanamaması onu birçok
hataya zorlamıştır. Buna kullanamadığı zaman çevresine zarar verme eğilimdedir.
İnsan düşünebilmesini akıl yolu ile yapar. Aklın aşırı kurcalaması bile
zararlıdır. Çünkü akıl sınırlıdır. Başka yönlere götürmesi karmaşık bir
karmaşığın içine girer. Bir şey yaparken çok düşünmeden bir anda söylememesi
gerekir. Bin düşünüp bir söyleme güzel bir örnektir.Adnan YILMAZ
C.24 Yapılan bir işte birbirini
destekleyen eylemler eğer birbirlerini tamamlatıyorsa ve birbiriyle uyuşuyorsa
bu insanları tarih boyunca doğruya götürür.
Rıdvan OKUŞ
C.24 Kurallara aykırı olduğunu düşündüğümüz çoğu şeyi beklide
gerçekleştirmeyiz. Kurallar yasalar insanın özgür düşünmesini desteklediği gibi
engellerde. Bu nedenle çıkan ilk fikirler ne kadar yadırgansa da daha sonradan
destek görmüştür. Bazı fikirlerde yok olup gitmiştir. Yenilik çok çabuk kabul
görmez. Bu nedenle tarih çoğu şeyi desteklerden çoğu şeyi de yok etmiştir. Sevil DOĞAN
C.24 Önermesini destekliyorum. Çünkü
yaptığımız işlerin hakkını vererek yapmalıyız. Ancak bu şekilde yaptığımız
işten verim alır vicdanımız rahat bir şekilde yaşamımızı sürdürürüz. Semra DAĞ
C.24 Yapılan işi, eylemi vb. manen – madden ve fikren fiilen hak
ediş liyakatli eylemlerle birbirini tamamlar. Birisinin liyakatli olmaması, uyuşmaması
veya gerçekleştirilememesi insanları hep yanıltmıştır. Kainatta
muhteşem bir düzen ve herkes için bir görev vardır. Bu görevleri canlı – cansız
tüm yaratılmışlar yerine getirmek zorundadır. Birinin görevini aksatması kaosa nende olmaya yeter. Kevser SÖYLER
C.24 Bu durum insanların
beynindeki cehaletin evrim geçirmesinin gerektiğini ortaya koymuştur.
ŞÜKRÜ NAS
C.24
Gerçektende bazı
zamanlar olur ki sadece bir insan yüzünden bir millet bir devlet birçok şey
kaybeder. Önermeye katılıyorum.Idban
KUDAY
C.24 Allah (C.C.) akıllı insanların dünyadaki her işleri
liyakatli bir şekilde yerine getirebilmeleri için, bedenen ve zihnen yol
gösterici kitaplar ve peygamberler göndermiştir. İnsanlara düşen de iradeleri,
koşulları ve fıtratları ölçüsünde dinin reçetesini uygulamaktır. Ama aklını
kullanmayıp, sadece zekâ ve nefislerinin etkisiyle fikren ve fiilen eylemlerde
bulunan insanlar (Kuran-ı Kerim hariç) gönderilen kitapları bozmuşlardır. Ve
her şeyi kendi menfaat farzlarına göre düzenlemeye çalışmışlardır. Bu kâinat,
bedensel, zihinsel olarak sağlıklı yaşayıp aşmak için hemen her enerji
seviyesinden kaynaklanan ve her seviyeye hitap eden; geçmiş, yaşayan ve gelecek
ile ilgili kanıtlanmış gerçek örneklerle doluyken bazı aklını kullanmayan
insanlar, manen-maddeten ve fikren – fiilen liyakatli çaba sarf etmeden, hak
etmediklerine el uzatmaya kalkışmışlardır ve kalkışmaktadırlar.Gülşen ÇELEBİOĞLU
C.24: Bir konuda yeterince üzerinde
çalışmadan başarılı olmadığı için başkasını suçlayan bir kimse her zaman
kaybeder ve yanlış düşüncelere kapılır. Mehmet
GENÇ
C.24 İnsanlar hak ettikleri ölçüde mükafat veya ceza alırlar. Bu da Rızayı İlahi tarafından
kişilere verilen ödül ve cezalardır.
Yasin Murat KAHRAMAN
C.24 Allah yapar kullar da şaşar.
İnsanın fikrinde olmayanı Allah verince bunu o kişinin davranışlarına mal
edemeyiz. Yusuf AKIL
C.24 Tarihte bir çok
olay ve olguların fikir ve fiillerin liyakatsiz olması fikirlerin uyuşmamış
olması ve zamanında yapılması gereken fiillerin gerçekleşmemiş olmasına
bağlıdır. ŞAHİN KARAN
C.24 Düzen tertip her zaman çok önemlidir. Bir
işte hatayı en aza indirmek başarıya en kolay olmasa da en sağlam ulaşma yoludur. Bina
temelsiz inşa edilemez, dolayısıyla önermeniz doğrudur yani uyum ve devamlılık
olmalı. Zeynel PEKEDİS
C.24 Akıl her zaman doğruyu göstermez
vicdan kavramını da unutmamak gerekir.AYŞE ÇATAK
C.24 Önermeye aynen katılıyorum onun
için ret etmiyorum. Leyla ALTUN
C.24 Hayır hocam kesinlikle katılmıyorum.İnsanda ki tek yetenek akıl değildir. Onu
yöneten bir de vicdan vardır.Velat SAYUR
C.24. Yaptığımız iş içimize sinmelidir.
Yaptığımız işin doğru olduğuna kendimiz ikna olduğumuzda tam ve düzgün yaparız.Leyla TOPÇU
C.24Allah (c.c.) katında herkes hak
ettiğini alır.İlim de din de böyledir…
İbrahim AYDIN
C.24
Sürekli olur toplumda.Liyakatli olmayan
davranışlar bize kötü sonuçlar verebilir.
M Nuri KORKMAZ
C.24 Yapılan işi, eylemi manen ve
madden, fikren ve fiilen hak ediş liyakatli eylemleri birbirini tamamlar.
Yapılan eylemleri fikren benimsememişsek ilerleyen zamanlarda eylemin yanlışlığı
karşımıza çıkar ve bunun altından kalkamayabiliriz. Abdullah SEYAR
C.24 Yapılan bir işte, eylemde çelişki olmamalı,
uyumluluk, tutarlılık önemli yer teşkil etmektedir. Salih Sosyal