22.Kant’ın
ebedi barış isteği ile Darvin’in doğal seçilimi(doğal hayatta yaşamak
savaşmaktır tezi) ile ters düşmektedir. Bu mantık simülasyonuna
göre ebedi barış evrim yasalarına aykırıdır.
Peki İnsanlık için, Kant'ın görüşünden daha doğrusu ve
liyakatlisi nasıl olmalıdır?
İpucu;ebedi adalet!!,
ebedi hak ediş?!, ebedi
barış!? ve ebedi
liyakat!!
kavramlarını bir arada düşünün. Bunların arasında
insanın doğaya karşı zayıf ve tercihleriyle kendini iyi veya kötü
konumlandırmaya kısmen kadir
oluşunu düşünün Biz insanı zayıf yarattık(Ayet) .Biz insanı güzel
yaratık(Ayet).
C.22 İnsanlık için Kant’ın görüşünden
daha liyakatlisi İslam olur. Çünkü ebedi adalet, ebedi hak ediş
, ebedi barışı İslam dini tamamlar. İnsan zayıf bir varlık olduğu için
istek ve görüşlerinde eksiklikler oluşur.
Nazmiye YARGI
C.22 Edebi barış insanlar arasında
sağlanamayacak bir kavramdır. Çünkü insanlar buna olanak sağlamazlar. Her insan
toplumun şekillenmesine ve asrın getirdiklerine göre çeşitli çıkarlar güder,
insanlar arası ayrımlar yapar, maddiyat önemser vs. Bu da bir ihtimali olacaksa
da olamaz hale getirir. Yeri gelir ekmek kavgası a döner bu işler. Darvin’e
göre birlikte yaşamak için mücadele etmek gerekir. Yani savaşmaktan kasıt
topla, tüfekle değil sadece doğayla mücadele gibi algılanması daha doğrudur.
Kant ebedi barışı ister istemesine ama bunun olmasının çok zor olduğunu da
bilebilecek kapasitede olmalıdır. Sadece bununda düşünülmesi, olursa güzel olur,
gerekliliğini vurgulamak istemiştir.
Melin KARAN
C.22 Ne Kant’ın ebedi barış isteği
gerçekçi, ne Darvin’in sürekli savaş düşüncesi doğrudur. Doğru olan insanın ilk
başta zayıf ve cahil olması, giderek bu cehaletini ve zayıflığını aşabileceğini
öğrenmesi, aşması ve sonunda kişiliğinin kemale ermesi, ancak bu kemalin
sonsuza kadar süremeyeceği ve insanın yaşlanıp zayıf hale düşmesi ve sonunda
ölmesidir. Yani her şeye bu şekilde bakılmalıdır. Darvin’in mücadele kuramı
gençlikten gençliğin gitmesine kadar, Kant’ın ebedi liyakat kuramı da kamil insan olmaktan yaşlılığa kadardır. Ali Osman ERAN.
C.22 Doğal döngüde yaşamak güçlü olmayı
gerektirir ve bu doğrultuda güçlüyü belirleyen kurallar değişmeli ve barışa
yönelik bir stant oluşturulması gerekir. Nazif
TEPE
C.22 Sonlu olan bir hayata ebedi barış,
mutluluk vb. kavramları düşünmek tabi ki bize ters gelir. Yine Darwin’nin dediği gibi hayat bir cidal da değildir. Hayat
bir teavündür(yardımlaşmadır).Yeri gelir barış da olur savaş da olur. Yine
gülmenin olduğu bir yerde ağlamakta olacaktır. İrfan BAHARLI
C.22 Herkes bencillik yapmadan, ona Allah
CC’HU tarafından verileni kafi bularak yaşarsa savaşlara gerek kalmaz.İnsanların birbirlerine saygı duymasında gereklidir.Neticede
her insanın hak ve özgürlükleri vardır. Dilek
KURT
C.22 İnsanoğlunun vahşi yönü dediğimiz
nefsini insandan ayırmamız,insanoğlunu nefisten
arındırmamız mümkün değildir.bu nedenle kainatı %100 kötülüklerden
arındıramayız;ancak var olan olumsuzlukları en aza indirgeyebiliriz.yani
savaşsız ebedi bir barışın var olduğu bir dünya yaratmaya çalışmak bir
ütopyadan ibarettir.önemli olan kainatta var olan olumsuzlukları en aza
indirgemeye çalışmaktır. REMZİYE ERDOĞAN
C.22)sonuçta her zaman güçlülerin
kazandığı bir dünyada adaletten bahsedilemez. Adalet olmayan bir yerde de
düzenden bahsedilmez. Böyle bir dünya her zaman karmaşa içinde olacaktır. Bence
insanlar barış içinde yaşamayı öğrenmelidir. GÖKHAN BOZDOĞAN
C.22 İnsanoğlu daimi barış ister, fakat
yaşamak içinde doğayla savaşması gerekir. Daimi barış ancak insanoğlunun ve
doğanın ortak yaşamasıyla gerçekleşir. İnsan doğası gereği zayıf yaratılmıştır.
Fakat beynini kullanabilmesi ona doğayı kontrol etme gücü verir. Mantıklı ve
ahlaklı düşünen her insan daimi barış sağlar. Seyfettin SEYHAN
C.22 barış herkesin isteği ama hiçbir
zaman olmayan bir şey bir ütopya.FEYYAZ KARA
C.22 İnsanoğlu daimi barış ister,fakat yaşamak içinde doğayla savaşması gerekir.Daimi
barış ancak insanoğlunun ve doğanın ortak yaşamasıyla gerçekleşir.İnsan doğası
gereği zayıf yaratılmıştır.Fakat beynini kullanabilmesi ona doğayı kontrol etme
gücü verir.Mantıklı ve ahlaklı düşünen her insan daimi barış sağlar. Kadir
GERGİN
C.22 İnsanların
fıtratlarında doymamak vardır. Her zaman daha fazlasını ister. Bu nedenledir ki
insanlar sürekli savaş halindedir. Ama bu dünya için ebediyet kavramı yoktur.
Ancak öteki dünya için söz konusudur. Yusuf KESKİN
C.22 İnsan güçlülüğü kadarıyla güzel
düşünmeli ve güzel hareket etmelidir. GİZEM
SARI
C-22 İnsanlık için kainatın görüşünden
daha doğrusu ve liyakatlisi ancak Allah CC’HU katında olur.Çünkü
insan bazı yönleriyle çok zayıftır ve
ayrıntılı düşünemez…BURCU ŞİMŞEK
C.22) Savaş nasıl bir gerçek ise barış bir
o kadar gerekliliktir. HABİP KAYA
C-22 Doğada olacak olan ne edebi bir
barış ne de Darvin’in dediği gibi doğal bir seçilim olabilir. İnsanların
yapabileceği beşer şaşar gerçeğini bilerek olabildiğince hatayı yok eden
yasalar ve kurallar ile bir toplum oluşturmaktır… NAZİFE SAVAŞAN
C.22) İnsanoğlu daimi barış ister,fakat
yaşamak içinde doğayla savaşması gerekir.Daimi barış ancak insanoğlunun ve
doğanın ortak yaşamasıyla gerçekleşir.İnsan doğası gereği zayıf
yaratılmıştır.Fakat
C.22 insanlık, ahlaki surun beslediği ve
erdemlerin toplumsal kaide olduğu bir sistemde ebedi barışı bulabilir. Ali
Galip ERCİK
beynini
kullanabilmesi ona doğayı kontrol etme gücü verir.Mantıklı
ve ahlaklı düşünen her insan daimi barış sağlar. SAMET ÇENŞİ
C.22 İnsanlık için daha doğrusu her zaman
barış, huzur ve mutlu bir yaşamın olması şarttır. Yani ebedi barış ve ebedi
adalet olduğu zaman insanlar mutlu bir yaşam sürerler. MEDENİ SAKCAK
C.22 İnsan fıtraten zayıftır, belaları
pek ziyade. Acizdir, fakat ihtiyaçları hadsizdir. Fakirdir, sermayesi ise pek
azdır. Bunun için hayat-ı içtimaiye de yaşamaya muhtaçtır. Beraber yaşamaya ve
bunun için de barışa muhtaçtır. Aykan AKÇA
C.22) barış her dildedir fakat hiçbir
yerde yoktur. İnsanlık daimi barış öncelikle insanın kendi doğasıyla barışık
olmasıyla gerçekleşir sonra hoşgörü ama yinede çok zayıf bir ihtimal çünkü
kapitalist dünyada daima fazla mal daima fazla para mantığı bazı insanları
tetikleyecektir(silah pazarları).barış kapitalist akımda olası bir şey degıldır. ŞEYHMUS
UTLİ
22.)Eğer mutlu ve güzel yaşamak
istiyorsak, her insan barış halinde olmalı ve bu ebediyen sürmeli.Adaletli
ve haklı bir şekilde yaşam sürdürülmelidir. Ersin ASLAN
C.22.Kantın
görüşü liyakatlidir Darvin ise seçilimi öne sürmektedir.Barış
sadece güçlü için değil zayıf içinde vardır.Barışın sağlana bilmesi için de
güçlü varyasyonlara gerek vardır bu nedenle seçilimi zayıfı dışlamak için değil
güçlüyü barış için seçmek vardır. FIRAT
ALTUN
C.22 Ebedi barış olamaz. Çünkü hayvanlar
hayatta kalmak için savaşmak zorundadırlar. Ama doğal hayatta yaşamak için
sürekli savaşmakta yanlış bir önermedir. Çünkü bu hayvanlar için geçerlidir.
Ama ebedi barışın olması için ebedi adalet, hak hukuk, uygun kurallar olması
gerekir. Ancak bu şekilde ebedi barış sağlanır insanlar için. REYHAN YILMAZ
C-21)Hayat var olduğundan beri de total
enerji vardır… ÖZLEM AKIN
C.22 İnsan, rabbini tanırsa ve O’nun
emrettiklerini yapıp yasakladıklarından kaçınırsa, insanlar arasında ebedi bir
barış olacaktır. Dolayısıyla kargaşa, savaş gibi durumlar ortanda kalkmış olur.
Turgut KIYICI
C.22 İnsanoğlu daimi barış ister,fakat yaşamak içinde doğayla savaşması gerekir.Daimi
barış ancak insanoğlunun ve doğanın ortak yaşamasıyla gerçekleşir.İnsan doğası
gereği zayıf yaratılmıştır.Fakat beynini kullanabilmesi ona doğayı kontrol etme
gücü verir.Mantıklı ve ahlaklı düşünen her insan daimi barış sağlar. FIRAT KADIRHAN
C.22 Dünya hayatı maddiyat üzerine kuruludur.İnsanlar çıkarları doğrultusunda sürekli
birbirileriyle muhakeme içerisindendirler.Bu nedenle dünyada ebedi barış
sağlanamaz. BARIŞ SAVAŞ
C.22 Hayat bir cidal değil, teavündür. Allah
CC’HU insanı çarpışmak için yaratmamıştır. İnsanlar birbirleri ile
yardımlaşsınlar ve birbirleriyle kaynaşıp, ona iman edip, ibadet etsinler diye
yaratmıştır. Ercan IŞIK
C.22 İnsanların hayatta kalabilmeleri
için bazı şeyleri savmak gerekmektedir. Bu nedenle sürekli bir barış ortamından
söz edilemez. Bu doğrultuda Kant’ görüşü bunu bize açıklamaktadır. Bu görüşün
daha doğru olanı insanın her zaman barışı değil yeri geldiğinde savaşabilmeyi
istemelidir. Çünkü insan çoğu zaman zayıf karakterli olabilmektedir. Bu nedenle
hayatta kalabilmesi için savaşmalıdır. Sürekli bir barış ve savaş ortamından
söz edilemez.Oktay BARAN
C.22 Bence ebedi barış hiçbir zaman söz
konusu olamaz. Çünkü münafıklarda insanları yok etme çabası olduğu sürece de
savaşlar son bulmayacak. bu yüzden sudan sebepler bile
onlar için bahane olabiliyor. Münafıkların daha iyi olma, daha çok toprak ve
petrol sahibi olma düşünceleri ve bu yüzden de masum insan ve çocukların
öldürülmeleri kabul edilmez bir gerçektir. malesef ki
Darvin’in doğal seçilimi doğrudur. Ne olursa olsun haksız yere insanlar
öldürülmemeli. İşkenceler daha hiçbir şeyin farkında olmayan masum çocukların
acımasızca yok edilmeleri hangi dine ve insanlığa sığar. Allah CC’HU her şeyi
layığı ile bilir bununda hesabı sorulacaktır. Bilge TÜRKER
C.22 Şöyle ki insan ya da doğanın kendisi
bir değişim savaşının içerisinde meydana gelmez. Doğal canlılar doğaya göre bir
değişim göstermiştir. Yaratılış biçimi vardır. Bu bağlamda kısmen bazı şeylere
kadir olabilir. Ancak bu sınırsız bir hâkimiyet değildir.Ramazan ERGÜN
C.22 Bu konuda Kant’a katılmak yerine Darwin’e katılmayı yeğlerim. Doğada bir savaş olduğu
açıktır. İnsanlar toplumda yer edinebilmek için evrensel barışı savunmaktadır. AYTEN YILDIZ C.22 Allah
CC’HU insanı zayıf yaratmıştır. Bu yüzden insan doğa karşısında zayıf duruma
düşmektedir. Bu yüzden insan tercihleriyle kendini doğaya karşı
konumlandırmasını bilmektedir. Tamam. Barış içinde yaşanılmalıdır ama bazen
fikren savaşlar da yaşanabilir. Bu savaşlar yıkıcı değil yapıcı olanlardır.
Ebedi barış için bu şart olabilir.Funda AKDOĞAN
C.22 İnsanlık her zaman barış içinde
yaşamak ister ama iyi insanların yanında kötü niyetli insanlar da vardır. Bu
ilk insandan bu yana böyledir. Kötü düşünen insanın iyiye zarar vermesi sonunda
kötünün de cezasız kalması düşünülemez; bu yapılırken de ortamın barış içinde
olması beklenilemez. İnsanlar kimi zaman barış, kimi zaman da savaş ortamında yaşamaktadırlar.Seda CEMAL
C.22 Kant’ın görüşünden daha doğru bir
sistem olması için insanların Allah CC’HU korkusuyla yanıp tutuşması lazım yani
çıkar için binlerce insan bir savaşta ölüyor bu sebeple edebi barıştan ziyade
insanların birbirlerinin haklarına saygı duyup o prensipte yaşamalıdır. Öyle
bir siste olması için de dünyada ikiyüzlülüklerin ve şeytanın emellerinin
yenebilecek bir irade ve bu iradeyi savunacak bir insan topluluğu olmalıdır.
Oğul babayı çıkar için öldürebiliyorsa nasıl edebi barıştan söz edebiliriz. Şahabettin BALCI
C.22 İnsanlık için barışın sağlanması da
bir nebze savaşmaktan geçer. İnsan her şeye güç yetiştiremez ama akıllı bir
düzen kurarak yaşayabilir.Medeni BAYAR
C.22 İnsanoğlu kendini doğaya karşı iyi
veya kötü konumlandırır. Ebedi barış evrim yasalarına aykırıdır. Çünkü dünyanın
birçok şeyi zıtlık üzerine kuruludur. Bazen doğa insana insanın ona davrandığı
gibi davranır. Elden geldiğince doğayla uyumlu yaşamalı, savaş yerine barış
ilke edinilmeli ama bunun ebedi olması beklenememeli. Zaten kuranı kerimde de
böyle bir barıştan söz edilmiyor. Zaten şeytanın var olması ebedi barışın körleşmesine
yeterli bir sebeptir.İdris ÇELİK
C.22 Herkesin düşüncesi farklıdır. Allah
CC’HU zaten tüm insanları en iyi en güzel şekilde yarattığı gibi onları
zayıflatacak nefislerde verdi. Seçim insanlara kalmıştır. Bana göre savaş ve
barış zıt kavramlar olduğu gibi birbirinden ayrılmayan kavramlardır. Ebedi
barış söz konusu olamaz. Bezen savaşmakta gerekebilir. Yok olmamak ve ezilmemek
için.Savaşın kaçınılmaz olduğu yerlerde barıştan yana
olmak budalalıktır.Hicret OKAN
C.22 Ebedi bir barış söz konusu olamaz. Bunu
isteyebiliriz, bunun için mücadele edebiliriz; ama sonuç yok. Doğada yaşamak
için onunla savaşıyoruz, kendimizi korumaya ihtiyacımız var. Aksi takdirde
yenilip yok oluruz. Bir tarafta da haksız ve sadece zevk için yapılan
savaşlardan da kaçınılmalıdır. ABD’nin yaptığı barış savaşları gibi. Savaşmak
derken, sadece şiddet değil; akıl gücü ve tercihler de söz konusudur. Ayşe
ARSLAN
C.22 İnsanlar rahatça yaşamaları için
savaşmak zorunda değildir. Her şeyden önce Allah CC’HU insana akıl vermiştir.
İnsan aklını kullanmalıdır. Tüm insanlar savaşmadan da barışçıl bir ortamda
yaşayabilirler. Zülfü ERYATAN
C.22 Kant’a göre savaşın, acının ve
üzüntünün olmayacağı bir sistem olmalıdır. Ama böyle bir sistem insanlar var
oldukça gerçekleşemez. Çünkü hayatta kalmak için hayatla mücadele etmek
gerekir. Bu yüzden hayatta şiddette yer alır. Huzurun, barışın yanında
huzursuzluk ve savaşta oldu mu güzel şeyler daha da güzelleşsin. Acı olmadan
tatlının değeri bilinmez! Mehmet Nuri
EŞİN
C.22 Aslında insanların bir arada mutlu
yaşamaları imkânsız değil. Bunu en güzel örneğini Peygamberimiz (SAV) döneminde
görmekteyiz. Müslimler ile gayrimüslimler gayet mutlu bir şekilde yaşamıştı.
Tabi ki bunun olabilmesi için bunu yürekten istemek lazım. İbrahim AKKOYUN
C.22Kantın görüşünden daha iyi bir
sistemin olması için insanların çıkara,menfaate dayalı
değil;huzur,barış ve kardeşlik içinde olmaları gerekir.Hakan ALTUN
C.22 Kant’ın
ebedi barış isteği ile yaşamak tezi yanlıştır. Günümüzde var olan olaylara
bakarak bunu anlamamız kâfidir. Yani ebedi barış evrim yasalarına aykırıdır.
Kant’ın görüşünden daha doğrusu ve liyakatlisi olarak ben şunu öneriyorum.
İnsanlığın öldürülmemesi için daha değişik yaşam koşulları bulunmalı bunun
üzerine çalışılmalı ve vahşi olan davranışlar en aza indirilmelidir.Adnan YILMAZ
C.22 İnsanlar doğaya karşı zayıf ve kötü
düşmemek için doğayla savaşmak gerekir. Bunlar Darvin’in dediği gibi doğal
hayatta yaşamak savaşmaktır. İnsanlar birbirleriyle mücadele ederek hayatta
tutunmaya çalışmışlar. Rıdvan OKUŞ
C.22 Ayette de geçtiği gibi Allah CC’HU
insanı zayıf yaramıştır. Bununla birlikte insanlara bazı kurallarda vermiştir.
İrade insan fıtratında bulunan bir şeydir. Barış, savaş gibi kavramlar insanlar
ve topluluklar oluştukça artarak devam etmiştir. Yani iyiyi de kötüyü de ancak
insan kendi veya toplum fıtratlarıyla oluşturulur. İnsanlar farklı düşüncelere
sahip oldukça savaş, bu haller göründükçe de barış istemek suç olamaz. Sevil DOĞAN
C.22 Adaletin, zulmün, haksızlığın
olmadığı yerde neden savaş olsun ki. Savaş insanların zayıf iradesi ve nefsine
hükmedememesinden kaynaklanıyor. Ne kadar doğru tercihler yapabiliyorsak
barışta o ölçüde vardır. Semra DAĞ
C.22 İnsan zayıf yaratılmakla beraber
irade gücüne sahiptir. İnsan iradesiyle istediğine Allah CC’HU izni dairesinde
sahip olabilir. Kevser SÖYLER
C.22 Ayette de geçtiği gibi Allah CC’HU insanı zayıf yaratmıştır ama bunun
yanında da insana irade gücü yüklemiştir. İrade insanın yaradılışından bu yana
fıtratında olan bir kavramdır.İnsan iradesini
kullanarak yaşadığı dünyayı cennete de çevirebilir. Bu irade insanda mevcuttur. Süheyla
BÜRÇÜN
C-22 Barış ve huzur ortamını
sağlamak için bazen savaşmak ta gerekmektedir; ama huzur ve barışı sağlamak için.ŞÜKRÜ NAS
C.22)İnsanlar arasında ebedi barışın
olması nefislerinden dolayı çok zordur. Fakat yinede insanları ahlaklı bir
şekilde yetiştirirsek bu imkanı ilerleyen zamanlarda belki buluruz.Idban KUDAY
C.22 İnsanlar zayıf yaratılmışlardır. Bu yüzden hayatta
kalabilmeleri için doğa ile bir bakıma savaşmalıdırlar, diyebiliriz. Fakat
insanların sadece zayıflık vasıfları yoktur. İnsanlar güzel vasıflara da
sahiptirler. Bunlardan en önemlileri akıl ve ruhtur. Hayvanlar, sadece nefis,
zekâ, içgüdü ve deneyimlerine göre hareket edip, hayatta kalabilmek için
kendilerinden zayıflara vahşice saldırırken; insanların hayatta kalabilmeleri
için birbirlerine ihtiyaçları vardır. Üstelik kendilerini hayvanlardan ayıran
akıl ve ruh, vahşice hareket etmeden de hayatta kalabilmeleri için onlara yol
gösterir. İnsanlar sadece tüketici varlıklar değillerdir; aynı zamanda
üreticidirler. Bu yüzden “doğa ile savaşmak” sözcüğü doğayı tahrip etmek
anlamında anlaşılmamalıdır. Tam tersine doğayı koruyarak, kendini de ondan
koruyacak yoları aklıyla bularak, doğadan faydalanmalıdır. Çünkü akıl ve ruh
bunu gerektirir. Bu iki kavram, insanları vahşice yaşamamaları yani barış
içinde olmaları için adalet, hak ediş, liyakat gibi kavramları da beraberinde
getirir. Yani kant’ın ebedi barış isteği için insanların adalet kavramına bağlı
kalmaları, birbirlerinin malına göz dikmemeleri, hak etmediklerini elde etmeye
çalışmaları, dürüstlükten şaşmamaları, yüreklerindeki merhametin varlığını
korumaları, doğanın kıymetini bilmeleri her işlerinde liyakatli olmaları,
nefislerine hâkim olmaları, zekâlarını kötü amaçlar için kullanmamaları,
birbirlerine ihtiyaçları olduğunun farkında olmaları gerekir. Gülşen ÇELEBİOĞLU
C.22: İnsan hayat şartları nedeniyle
doğayla mücadele etmek zorundadır. Bu da insanın güçlü olmasını gerektirir ama
insan bu gücü bozuculukla değil çevreye zarar vermeden uygun şartlar altında
gerçekleştirmelidir. Mehmet GENÇ
C.22 Darvin bu sözü doğadaki av-avcı
ilişkisine bakarak söylemiş olabilir. Yani doğa yasalarına göre bir canlının
hayatını sürdürebilmesi için başka canlıları yemeye ihtiyacı vardır. İnsanlar
arasında illa öldürmeye dayalı savaş vs. şeylerin olması bence de yanlış.
Herkesin ortak kararlarını gözetip inanç vb. şeyleri kişilere bırakarak dünyaca
barış sağlanabilir. Yasin Murat KAHRAMAN
C.22 Darvin’in tezi hayvanlar alemi için geçerlidir. Doğal denge için geçerli durumdur.
Kant ise insanlar için barış istemektedir. Yusuf
AKIL
C.22 İslamiyet’e uygun bir yaşam tarzı
ile gerçekleşebilir.bütün insanların aynı kefeye
konulması adalet eşitlik alanlarının oluşmasıyla gerçekleşir. Rehber olarak da Kur’an ı Kerim olarak alınabilir. Çünkü Allah CC’HU insanların
birbirine nasıl davranması gerektiğini anlatmıştır. ŞAHİN KARAN
C.22 Kant ‘ın
isteği çok doğru ama pek sağlanabileceğini sanmıyorum. Darwin’e
gelince acaba diyorum şu andaki hali nasıldır? Ebedi adalet, ebedi hak ediş,
ebedi barış, ebedi liyakat bence İslamiyette apaçık insanları
beklemektedir. Zeynel PEKEDİS
C.22 Darvin’in tezi hayvanlar alemi için geçerlidir. Doğal denge için geçerli durumdur.
Kant ise insanlar için barış istemektedir.Ama daima bir
eksiklik vardır bulunan her tezde.İbrahim
KILIÇ
C22.Ebedi barış olması için önce
herkesin Allah CC’HU ı tanıması ve kalben inanması gerekir.AYŞE ÇATAK
C.22 Ebedi bir barış yoktur. Kant’ın
ütopyasından çıkmıştır. İnsanlar kendi çıkarlarını elde etmek için hırslarının
peşinden koşacaktır. Buda ebedi barışın olmasını engelleyecek tır. Leyla ALTUN
C.22İnsanlar toplumsal barış ve huzur
ister ancak bazen nefislerine yenik düşerek istediklerinin aksini yapar kendi
düzen ve huzurlarını bozar. Adalet ister ancak suç işler; hak ister başkasının
hakkını yer; barış ister gider başka devletlere saldırır; akıllı davranmak
ister ama bazen bir hayvandan bile daha akılsız olabilir. İnsanlar ne
istediklerini bilmiyorlar çoğu zaman. İnsanlar ne istediğini bilmelidir, nerede
nasıl davranacağını aklını kullanabilmelidir. Barışın ve hak edişin yolu bundan
geçer. Başak insanlara saygı göstermelidir. Haklarına saygı göstermelidir. Velat SAYUR
C.22. Edebi barış, savaşsız, mutlu,
huzurlu bir dünyayı arzular. Evrim yasası güçlükler güçsüzleri ezer ve onları
eler olur. Bu tanımlar itibarı ile birbiri ile çatışır. Leyla TOPÇU
C.22 Doğada olacak olan ne edebi bir
barış ne de Darvin’in dediği gibi doğal bir seçilim olabilir. İnsanların
yapabileceği deşer şaşar gerçeğini bilerek olabildiğince hatayı yok eden
yasalar ve kurallar ile bir toplum oluşturmaktır. İbrahim AYDIN
C.22 İnsanoğlu daimi barış ister,fakat yaşamak içinde doğayla savaşması gerekir.Daimi
barış ancak insanoğlunun ve doğanın ortak yaşamasıyla gerçekleşir.İnsan doğası
gereği zayıf yaratılmıştır.Fakat beynini kullanabilmesi ona doğayı kontrol etme
gücü verir.Mantıklı ve ahlaklı düşünen her insan daimi barış sağlar. M
Nuri KORKMAZ
C.22 Kant’ın ebedi barış isteği
imkânsızı istemek gibi bir şeydir. İnsanlar güzel oldukları kadar çok zayıf
varlıklardır. İnsanlar fıtratlarında var olan nefsi öldürmedikçe ebedi barışı
yakalamak çok zordur. Darvin’in dediği gibi doğal hayatta yaşamak savaşmaktır.
Bu savaş hiçbir zaman bitmeyecektir dünya var oldukça. Abdullah SEYAR
C.22 Kant’ın görüşü ütopik bir
yaklaşımdır. İnsanları ebedi barışı sağlayacaklarını sanmıyorum. İnsanlar
çıkarcı, nefsine düşkün yani zayıf oldukları için ebedi barışı sağlayacaklarına
inanmıyorum. Halil KURTAY
C.22. Kant’ın ebedi barış isteği sadece Darwin’in doğal seçilim tezine değil, aynı zamanda evrenin
dengesine de ters düşmektedir. Edebi bir barış istemek pek akıl kârı bir iş
değildir. Çünkü insanlar çatışa çatışa gelişir. Yani
savaşların olması çoğu zaman gereklidir. Salih
Sosyal