16.Halkların
doğru ve haklı iradesi ile cahil iradesinin meclislerde tecellisi arasındaki
farkı doğal ve insani demokrasi ile ilişkilendirip asrımıza güncelleyeniz.
C.16 Meclislerde halkı temsilen yer alan
kişiler halkın iradesi ile o makamda bulunur. Eğitimli halkın o meclislere
gönderdiği kişiler vasıtasıyla taleplerinin sonuçlanması sürecini en kısa ve
verimli şekilde alırlar. Günümüzde ise vasıfsız kişilerin o meclislere
gönderilmesinin sonuçlarını en ağır şekilde biz çekmekteyiz. Nazmiye
YARGI
C.16 Hiçbir insan, her şeyi biliyorum
diyemez. Çünkü böyle bir şey mümkün olamaz. Muhakkak bir yerde bir açığı
bulunur. Fakat ayrı bir insan, başka bir insanın cahil olduğu konuda engin
bilgiye sahip olabilir, bunun da farklı bir zayıf yönü çıkar. Haklı olarak bu
insanların bir toplumda farklı konularda aynı bilgiyi vermemeleri, kişiyi aynı
bilgiyle anlatmayı başarmaları beklenemez. Bunu bir hak ya da özgürlük olarak
düşünürsek ve baştan alırsak bir parlamentoda farklı görüşlere sahip insanları
görürüz. Meclistekiler ne kadar ‘halkı düşünüyoruz’ deseler de tamamen
kendilerini de rahatlatmak, rahat yaşayabilmek için söylüyorlardır. Kimse kendi
için de iyi olmayan bir şeyi istemezler. Bilinçsizce yapmazlar. Halkı temsil
gibi görünse de asıl maksat saptırılmıştır.
Melin KARAN
C.16 Halkların haklı ve akıllıca idare edilmesi lazım
çünkü bunun tecelli ettiği mecliste her kültürden temsilciler var sadece tek
toplum görüşü yanlış gelir ve cehalettir. Nazif TEPE
C.16 Hala inanıyorum ki halkın doğru ve
haklı iradesi bir türlü meclise yansıtılmadı. Hala cahil irade konuşuyor .(Ali
nerde ise ben oradayım gibi) Böyle olunca da fark ortada, birileri meclise
geçmek için seni bir basamak olarak kullandı. Yoksa bu hizmet eder, bu
haklarımı savunur diye meclise gönderdiğin kişi veya parti senin doğru ve haklı
iradendir. İrfan BAHARLI
C.16 Doğal demokrasinin hüküm sürdüğü
yerlerde ebetteki meclislerde cahil iradesi tecelli eder ve insanı demokrasi
meclislerinde doğru iradenin tecelli ettiği yerlere göre kötü zihniyet ve davranışlar
görülebilir. Dilek KURT
C.16 Haklı ve doğru irade ile cahil
iradenin hiçbir şekilde meclislerde denk tutulmaması gerekir.Geçmişte
cahil insanların doğru ve haklı irade ile eşit tutulması sonucu ortaya çıkan
olumsuz durumlar günümüzde dahi etkisini sürdürmektedir ve aşikardır.Doğru
irade ile cahil iradenin denk tutulması doğal(vahşi) demokrasi ile
ilişkilendirilebilecek yanlış bir tutumdur.Olması gereken haklı irade ile cahil
iradenin ayrı tutulup insani demokrasiye yaklaşılmaya çalışılması gerektiğidir.
.REMZİYE ERDOĞAN
C.16) bizlerin neyi isteyip
istemediğimizi bilmemiz gerekmektedir isteyip istemediğimiz şeylerin
sebeplerini de bilmemiz gerekmektedir aksi takdirde anlamsız bir yaşama kucak atarız.FEYYAZ KARA
C.16.Bir meclis
olacaksa eğer, halkın yaşamış olduklarını yaşayan ve halk kendini mecliste
hissedebiliyorsa işte o zaman gerçek bir demokrasiden söz edebiliriz. Yusuf KESKİN
C.16) Haklı irade ile cahil iradenin hiçbir
zaman mecliste denk tutulmaması gerekir.Eğer denk
tutulursa
toplumda
sorunlar çıkabilir.En doğrusu ikisini de ayrı düşünüp
demokrasiye yaklaşılmaya çalışılması gerekir. Kadir GERGİN
C.16.Halkların doğru ve haklı iradesi
meclislerde her zaman savunulmalıdır. Çünkü insan demokrasisi her zaman doğru
kararlar alır. GİZEM SARI
C.16) Özgür ve farklı irade sahibi
olunduğundan iradeye saygı göstermek gerekir. HABİP KAYA
C-16 Halkların doğru ve haklı iradesi
elbette cahil iradesinden üstündür.Sonuçta doğru ve
haklı iradeye ulaşabilmek için özgür bir şekilde fikirlerini ortaya
koyabilmelidir.Kendini ve düşüncelerini hür bir ortamda geliştirebilmeli ki bu
kanıya varılsın…BURCU ŞİMŞEK
C-16 Halkların doğru veya cahil
iradesini meclise yansımasına saygı gösterilmelidir. Yapılması gereken halkın
iradesini eleştirmek değil varsa bir cahillik onu giderici eğitimi halka
vermektir… NAZİFE SAVAŞAN
C.16 Halkların doğru ve haklı iradesi
meclislerde her zaman savunulmalıdır. Çünkü insan demokrasi her zaman doğru
kararlar alır. MEDENİ SAKCAK
16. Her insanın iradesi ve yönü
farklıdır ve meclislerde buluşulan değerde paylaşılan önemde farklıdır. Ersin ASLAN
C.16 eğer çoğun dediğine göre hareket
edecek olursak ve eğer çoğunluk bilmiyorsa o zaman bir milletim geleceğini ateşe
vermiş oluruz. Bilenle bilmeyen hiç bir olur mu? Bir katil ile bir alimin oyunun değeri hiç bir olur mu? İşte u şuur ile
hareket etmeliyiz işi erbabının eline vermeliyiz. Çünkü işi erbabına vermek işi
yapmanın en kısa yoludur insani demokrasi bunu hakim kılar.
Ali Galip ERCİK
C-16 Halkın yaptığı her yanlış onları
hazin sona yaklaştırmaktadır.Bugün dün ya için büyük
bir sorun olan küresel ısınma tamamen kendi hatalarımız sonucudur…ÖZLEM AKIN
C.16)bizlerin neyi isteyip neyi
istemediğimizi bilmemiz gerekmektedir isteyip istemediğimiz şeylerin
sebeplerini de bilmemiz gerekmektedir. yani bir şeyi
neden istediğimizi bilmemek bizi ona ulaştırmak noktasında adım attırmaz.
Bildiğimiz bir şeyin tam arkasında durmak gerekir ama bu uğurda yaptığımız
şeyler kesinlikle başkasının haklarına tecavüz ettirmemeli bunu ülkemizde çokça
görüyoruz ki bunu beceremeyen insanlar öylesine çok. ŞEYHMUS UTLİ
C.16) Haklı irade ile cahil iradenin
hiçbir zaman mecliste denk tutulmaması gerekir.Eğer
denk tutulursa
toplumda
sorunlar çıkabilir.Bence en doğrusu ikisini de ayrı
düşünüp demokrasiye yaklaşılmaya çalışılması gerektiğidir. SAMET ÇENŞİ
C.16. Halkın doğru ve haklı iradesi
halkın kendi kararlarını ve kendi sorunlarını yansıttığı için mecliste de bu
sorunlarını çözmek için doğru kararlar almasını sağlar. Cahil irade de ise
halkın sorunları tam olarak bilinmediği için veya bu sorunların farkında
olunmadığı için doğru çözüm yolları sunulması veya halkın ihtiyaçlarına cevap
verilmesi düşünülemez. Bu sebeple halkın doğru ve haklı iradesi her zaman
mecliste olmalı veya cahil iradesi meclisten kaldırılmalıdır. Turgut KIYICI
C.1 İstemek doğrudur ama bunu müspet
hareket ölçüleriyle yapmak gerekir. Yani isteme tarzını bilmek gerekir. Aykan AKÇA
C.16 Bazı halk toplulukları doğru ve
haklı bir iradeye sahiptir. Bazıları da cahil bir iradeye sahiptir. Cahil
iradeye sahip halk yanlış kararlar aldırtırlar. Doğa ve insani demokrasi gibi.
İnsani demokrasi hayvanidir. İnsanların isteklerine göre hareket eder. Ercan IŞIK
C.16.Bireyin toplumu kurumların ve
benzeri beklentilerinin sınırı aşması düzenin yıkılmasına sebep olur.Hududun olmadığı yerde her şey karışır daraldığı yerde
baskıcı rejimlerde yıkılma daha çabuk olur.
FIRAT ALTUN
C.16 Yani alışılagelmiş doğrular dışında
kendi bildiğimiz doğruları uygulamak, bize atalarımız tarafından öğretilen
bilgiler değil, kendimizin araştırıp inceleyerek ulaştığımız bilgilerdir. REYHAN YILMAZ
C.16 Haklı irade ile cahil iradenin
hiçbir zaman mecliste denk tutulmaması gerekir.Eğer
denk tutulursa toplumda sorunlar çıkabilir.Bence en doğrusu ikisini de ayrı
düşünüp demokrasiye yaklaşılmaya çalışılması gerektiğidir… FIRAT KADIRHAN
C.16 Olması gereken haklı irade ile cahil
iradenin ayrı tutulup insani demokrasiye yaklaşılmaya çalışılmasıdır. BARIŞ SAVAŞ
C.16 Halkı temsil edecek kurum fert ya
da devlet bu hakkı layıkıyla yerine getirebilmelidir. Hiçbir şeyden anlamayan
mecliste tecelli etmesi tabiî ki akla ve mantığa
aykırıdır. Bilge TÜRKER
C.16 Halkların doğru iradesi ile cahil
iradesinin meclislerde görünmesi, aslında bilgi zenginliğinde,farklı
görüşlerin ortaya konulması,düşünce yetisine önem verilmesi insanın ve toplumun
demokrasi anlayışına,toplum ahlakına önemli derecede etki etmektedir.halkın
doğru iradesi,cahil iradesini doğal ve insani demokrasi geliştirecektir. Bu da
toplumun hayatında vukuu bulacaktır. Halkın bazen cahil iradesi bile haklı
iradenin ne kadar önemli olduğunu ortaya çıkaracaktır. Ve bu da topluma katkı yaptığı gibi demokrasiye
de etki edecektir.Oktay BARAN
C.16) Haklı irade ile cahil iradenin
hiçbir zaman mecliste denk tutulmaması gerekir. Eğer denk tutulursa toplumda
sorunlar çıkabilir. En doğrusu ikisini de ayrı düşünüp demokrasiye yaklaşılmaya
çalışılması gerekir. Seyfettin SEYHAN
C.16 Öğretmen mi öğrenciye, öğrenci mi
öğretmene; halk mı devleti yönetene, devleti yöneten mi halka örnek olmalıdır?
Halk kendi doğru ve haklı iradesiyle kendisini yönetecek olan kişiyi demokrasi
rejimi adı altında seçer. Ondan sonra seçtiği kişiden kendisini en iyi şekilde
yönetmesini ve örnek olmasını ister. Örnek olmaktan kasıt çıkıp meydanlarda
birbirine hakaret edip, birbirinin yaptıklarını meydana çıkarmak mıdır? Bu da tartışılır.Funda AKDOĞAN
C.16 Hakların doğru ve haklı iradesi ile
cahil iradesi arasındaki farkın doğal sonucu seçilen bir birey doğru kararlar
verdiği ve uyguladığı zaman cahiller tarafından tepki görür, dışlanır. Birey
yanlış karar verdiği zaman da cahiller onu alkışlayabilir. Sonuç itibariyle tam
istenilen sonuç elde edilmez. Fakat halkların iradesi ile seçilen birey her
zaman olmasa da doğru kararlar vermeye eğilimlidir. Şahabettin BALCI
C.16 Hakların doğru ve haklı iradesi
daima cahil iradesinin üstesinden gelmiştir. Vahşi demokrasi baskısı rejimi
insani demokrasiye gebe bırakmıştır.Medeni BAYAR
C.16 Doğru isteklerle yanlış isteklerin
meclislerde ortaya çıkması doğruyu bulabilmek için önemlidir. Bugün TBMM’de bu
karşıtlık sonucu birçok defa kavga çıkmıştır. Aslında en doğruyu bulmak
gerekirken bazıları yanlış bildiğinin farkında değillerdir. Bazen yanlış olan
daha çok taraftar toplar ve kazanır. Bu insani demokrasiye uymaz ve tarzani bir demokrasi hal alır.İdris ÇELİK
C.16 Meclisler insanların yansıması ile
şekillenir. Eğer haklı irade ile yansırsa meclis halka örnek olur, bunun tersi
olur da cahil irade ile yansırsa halkın meclise örnek olması gerekir bu da
doğru bir örnek olmayacaktır.Seda CEMAL
C.16 Bilinçsiz bir iradeye sahip olan
toplumların iradesi mecliste gayrı meşru bir iktidar olarak tecelli olunur. Bu
iktidar insani bir demokrasiden ziyade doğal bir demokrasiyi doğurur ki bu da
ülkeyi yıkıma/kaosa sürükler. Örneğin Türkiye’de
1923–1946 yılları arasındaki tek partili cumhuriyet dönemi demokrasisinin
ülkeye getirdiği yıkımlar demokrasi tarihimizin surlarında en acı ifade ile yer
almaktadır.Ramazan ERGÜN
C.16 Halkın doğru iradesi ile cahil
iradesi elbette aynı değildir. Çünkü bir tarafta olayların farklı boyutlarıyla
değerlendiren bir kesim diğer tarafta ise olayları dar bir çerçevede
değerlendiren bir halkın duruşu söz konusudur.Rıdvan OKUŞ
C. 16 İnsanlar farklı düşüncelere sahip
bu nedenle kendilerine en yakın kişilerin kendilerini temsil edeceğini düşünür.
Cahil olup olmadığı o an fikirlerine bile gelmez onlar için önemli olan
doğrularına veya yanlışlarına onlarında yanı tepkiyi vereceğini biliriz. TBMM’de
şimdi her türden insan var ama bunlar grup halinde yer alıyor. Ve hiçbir
zamanda tartışmaları bitmiyor. Sevil
DOĞAN
C.16 Günümüz insan iradesi o kadar zayıf ki samimi ve sadık
ahlakla sahte ve sakat ahlaklı ayırt edemeyecek durumda. Sahte ve yobaz din alimlerinin peşinde ilerlemekte. Artık yanlış olan şeyler
doğru tanımlanır hale geldi. Bu farkı bilenler ise şaşkınlık içinde söylenecek
şey ise insan aklı nerde kaldı neden çalıştırılmıyor. Semra DAĞ
C.16 Seçim sonucu elde edilen genel kanı
seçilenlerin belli bir grubu temsil etmesidir. Bu gruba dahil
olmayan insanların hak ve isteklerini dile getirmemiş olmaları doğal ve insani
demokrasi ile bağdaşmaz. AYTEN YILDIZ
C.16 Halka kim ne verirse ona konar. Bir
nevi rüşvete kendini kaptırır. Yanlış adamı seçer veya seçmenin iradesi
zayıftır. Kimi niçin seçtiğini bilmeyen, olup bitenlerden haberi olmayan
birinin oy kullanması doğru bir seçim değildir. Eksik bir demokrasidir.Ayşe ARSLAN
C.16 Mecliste tek tip insan olmaz.
Herkesin iradesi farklıdır. Onları makama getiren millet olduğuna göre
milletinde iradeleri farklıdır. Zaten doğal olan da budur. Bu farklı
düşüncelere sahip insanları bu çatı altında toplamak çok önemlidir. Herkesin
kardeşçe yaşayabileceğin bir örneğidir.Zülfü ERYATAN
C.16 Halkların doğru ve haklı iradesi
insani demokrasinin uygulandığı meclislerde tecelli ederse kesinlikle insani
sonuçlar doğurur. Hatta cahil iradeli insanların bile insani demokrasili
meclislerde hakları korunur. Ama haklı iradeler doğal demokrasinin uygulandığı
toplumlarda hiçbir sonuç vermez. Mehmet
Nuri EŞİN
C.16 Siyasetin insanisi olur mu bilmem
ama doğalı da pek fazla yaşanmıyor. Bizler doğal siyasete bile razıyız. Şu anki
siyasetçiler bunu bile yapmıyor. Kaldı ki insani siyaseti bekleyebilelim.İbrahim AKKOYUN C.16
Halkın doğru iradesi ile cahil iradesi elbette bir olamaz çünkü işin ehli
ile acemisinden aynı sonucu bekleyemeyiz.Cahilin iradesi cehaleti doğurur. Hakan ALTUN
C.16 Demokrasi halka eşit davranma
eğilimidir. Millet toplumda her yönü ile halk topluluğudur. Halkın meclisi
kişiyi yönetir. Kişinin için çıkarı için çalışır. Maalesef şu anki halk meclisi
çıkar amaçlı bir ortam olmuş. Meclise giren halk teslimcileri kendi çıkarları
dışında halkı düşünmez. Yolsuzluk almış başını gidiyor. Buda toplumda kişilerin
birbirine karşı güvenlerini yok etmez.Adnan YILMAZ
C.16 İnsanlar seçimlerinde bilinçli
olmalıdır. Maalesef günümüzde insanların seçimleri daha çok başkalarının
tercihlerini, dayatmaları oluyor Hicret
OKAN
.
C.16 Yorum yok. Kevser SÖYLER
C.16 Bir ülkede yaşayan insanlar farklı düşüncelere sahip
olabilirler. Kimisi savunduğu şeyin en doğrusu olduğunu düşünür ve bu yolda
direnmenin en doğal şey olduğunu savunur. Bazıları gerçekten doğruyu savunuyor,
bazıları da aslında doğru olmayıp doğru olduğunu düşünen şeyleri savunuyor. İkinci
grup cahil iradesini savunanlardır. Bu iki grupta düşünen insanlar arasında
zaman zaman münakaşalar çıkmıyor değil. Bir ülkede
sadece cahil iradesinin varlığı bile bağlı bulunduğu ülkeyi tek başına
çökertebilecek bir güce sahiptir. Süheyla
BÜRÇÜN
C.16 Günümüze baktığımız zaman
halkların doğru haklı iradesi göz ardı edilmiş ve insani demokrasi ile cahil
iradesi güçlenmiştir. Bunlar tamamen güçlünün çıkarları doğrultusunda
olmaktadır. ŞÜKRÜ NAS
C.16 Baktığımızda çok zeki ve bilgili insanların oyları ile
hiçbir şey bilmeyen ve kara cahillerin oyları aynı tutulmaktadırlar. Bence bu
çok yanlış bir uygulama ve kesinlikle değişmesi gerekir. Idban KUDAY C.16 Parti demokrasilerinde çoğunluğun
oyuna bakılır; ama çoğunluğu oluşturan bireylerin kim olduğu dikkate alınmaz.
Oy kullananlar doğru irade sahiplerin de, cahil irade sahipleri de olabilir.
Yani kim olursa olsun bir tercih yapma sorumluluğuna sahiptir. Gülşen
ÇELEBİOĞLU
C.16: Yönetimde etkili olan toplumdur ama
cahil olan kesim çoğunluğu oluşturduğu an demokrasi olarak kabul edilir bunun
sonunda ortaya doğru düzgün kararlar alınamaz ve toplumda kargaşa meydana
gelir. Mehmet GENÇ
C.16 Topluma yön veren meclislerde halk
iradesi bugüne kadar gerektiği gibi yansıtılamadı. Bazı kesimler sırf kendini
düşünerek veya ortalığı bulandırmak adına maşa olarak kullandığı kişi veya
kişileri o tür meclislere koymak için elinden gelen her türlü yobazlığı ve
oyunu kullandı. Bunların düzelmesi de bizlere bağlı o da bilinçli eleman
yetiştirerek. Yusuf AKIL
C.16 İnsanın doğru ve haklı iradesi
kendini ne kadar iyi değerlendirdiği ile alakalıdır. Buna göre iyi seçtiği
kişileri meclislere kendi fikirlerinin gitmesini ister. Fakat günümüzde
insanlar bunu milletin hakkını veya isteklerini yerine getirmek için değil de
bir koltuk sevdasına dönüştürmüşlerdir.
Yasin Murat KAHRAMAN
C.16 Meclis halkların temsil edildiği yerdir.
Oradaki vekilleri halk seçer. Öncelikli cehalet öldürülmeli yani en basitinden
ideolojik etnik ahlaki değerlere ters düşecek düşüncelerin yerini kim bizi
temsil ederse devletim, vatanım, milletim için daha iyisi olur sorusu
sindirilmeli ve insani demokrasiyle bütünleştirilerek günümüz yarınlarına
aydınlık ve refah kapıları açılmalı diye düşünüyorum. Zeynel PEKEDİS
C.16 Doğal demokrasinin hüküm sürdüğü
yerlerde elbette ki meclislerde cahil iradesi tecelli eder ve insanı demokrasi
meclislerinde doğru iradenin tecelli ettiği yerlere göre kötü zihniyet ve davranışlar
C.16 İnsan kendince haklıyı gördüğü
sürece haklı bulunmaz.AYŞE ÇATAK
C.16 Halkın iradesi cahil iradesinden
çok daha önemlidir. Ama demokrasinin olduğu ülkelerde seçimler halkın
oylamasına sunulduğu için ve eğer bu toplumda cahil çoksa yanlış kişiler
seçiliyor. Buda ülke için felaket bir sonuç doğurabiliyor. Leyla ALTUN
C.16 Dünya da demokrasi kavramı
insanların kalitesine bakmaksızın herkesi eşit gören bir yapıdadır. Hele ki
cahil, bilgili ayrımı asla yoktur. Katilde bir cahildir aslında ve o da
iradesini meclise yansıtmakta ve beklenti içine girmektedir doğal olarak. Doğal
demokraside bu yoktur çünkü cahil insan her zaman toplum yapısına zarar
vermiştir. Ancak insani demokraside amaç çıkar olduğu için onu seçen insanın
kalitesinin önemi yoktur. Önemli olan seçilmektir çünkü amaç getirim
sağlamaktır. Velat SAYUR
C.16. Cahil iradesi doğal demokrasiye yol
açar. Doğru ve haklı iradesi işte o gerçek demokrasiyi ortaya çıkarır. Leyla TOPÇU
C.16 Cemiyet temsilcisini seçerken ahlaki
ve insani tercihler yapmalı, çıkar için oyunu yanlış kişilere vermemelidir.
Böyle yapılırsa liyakatsiz insanlar seçilir ve dolayısıyla temsil edeceği yerde
rezil eder. Ali Osman ERAN.
C.16 Doğru isteklerle yanlış isteklerin
meclislerde ortaya çıkması doğruyu bulabilmek için önemlidir. Bugün TBMM’de bu
karşıtlık sonucu birçok defa kavga çıkmıştır. Aslında en doğruyu bulmak
gerekirken bazıları yanlış bildiğinin farkında değillerdir. Bazen yanlış olan
daha çok taraftar toplar ve kazanır. Bu insani demokrasiye uymaz ve tarzani bir demokrasi hal alır. İbrahim
AYDIN
C.16 Haklı irade ile cahil iradenin
hiçbir zaman mecliste denk tutulmaması gerekir.Eğer
denk tutulursa
toplumda
sorunlar çıkabilir.En doğrusu ikisini de ayrı düşünüp
demokrasiye yaklaşılmaya çalışılması gerekir. M Nuri
KORKMAZ
C.16 Demokrasi egemenlerin yani güçlünün
haklarını savunan bir sistemdir. Bu gün halk meclislerine bakıldığında,
haklının hakkı veya iradesi dikkate alınmaz, çoğunluğun isteklerine bakılır
yani doğal demokrasi hüküm sürmektedir. İnsani demokrasi geçersizdir. Salih Sosyal
C.16 Hakların tamamının seçme ve seçilme
hakkı vardır. Cahilin iradesi olmaz diye bir yargıya varmak insanlığa edilmiş
bir hakarettir. Cahil insanların iradesinin meclislerde tecellisi olmalıdır. Abdullah SEYAR
C.16 Herkesin seçme hakkı vardır.
Cahiller seçmen olamaz diye bir yargıya varamayız. Onlarında herkes gibi
mecliste temsil edilme hakkı vardır.
Halil KURTAY