100.A-Alimsiz kalmış veya bıraktırılmış cahil kavimleri(kendin
bilmez kavimleri) cetlerine doğru doğallaştırıp-nasyonalistleştirip
nasyonalistlikten bedensel, sosyal ve düşünsel metrikslerinin
gidişatının kıblesini/lerini;
şovenizme, dinlerinin kıblesini de Siyonizm çeviren cahil veya alim
bedbaht fert ve toplumlara ne ad verilir? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
B-Ceddinin
yaptıklarıyla, dini ile, özgün kültürü ile liyakatsiz
övünmenin toplumsal tufanları ve afetleri nelerdir?
C-Sizce bir
unsur neden böyle bir konumda kendini veya ceddini takdim etme ihtiyacı duyar?
D-Bunun
kime ne yararı ve zararı var? Neleri tahrik ve tetikler?
İpucu;neden
güzel ahlak abidesi insanlar bu afattan uzak durmuşlardır? Birisi size karşı
yaptıklarıyla övündüğü zaman kendinizi nasıl his edersiniz? Hangi duygularınızı
motive eder? Siz o insan kadar o işte yeterli fıtrat, zeka
ve yeteneğe sahip değilseniz, ya da aynı olanaklara sahip değilseniz üstünüze
iyilik ona her zaman size karşı kendini övme hakkını verir mi? Bu mantığı
siyasilerin; iktidar muhalefet şeffaf politika diye toplumun gözü önünde
liyakatsiz gösterişli her an oy kapmak ve daha üstün yetenekleriyle ayakta
olduğu çığırtkanlığını yaptıklarına dikkat ediniz.
Asil
insanlar, akıllı krallar, akıllı imparatorla…vb
peygamberler toplumları yönetirken hangileri güzel ahlak kurallarına en çok
itaat ederdi? Bu gün yönetenler mi(iktidar ve muhalefet) topluma güzel ahlak
örneğidirler yoksa toplum mu sukutu haliyle yaşarak bir yerlere duş çekiyor?Kendisiyle, milletiyle, diniyle, yaptıklarıyla veya
herhangi bir şeyle kasten gösteriş yapmak ve övünmek tahrik edici bir düşünce
ve ahlak yanılgısıdır. Demirkuş 2008.
Bazı
koşulların, sistemlerin, rejimlerin ve varlıkların şerrinden emin olmak için
aslını gizlemek, yalan konuşmak mubahtır. Ör. geçmişteki
demir perde ülkelerinin katı yönetim biçimlerini düşünün. Ama hür olduğu halde
menfaati için aslını inkar, aslını yermek, yalan
konuşmanın çizgisini karıştırmamak gerekir.
Ben Arap’ım
ama Araplardan değilim. (hadis). Her Müslüman doğal aslından (kökeninden)
İbrahim AS’IN milletini tercih ettiğine dair salavat-i
şerife getirir. Yada her namaz kılışında Allah CC’HUNA
yalvarır beni İbrahim AS’IN milletinden eyle diye.
Aslını inkar edenler bizden değildir.(hadis)
Bu
davranışları, eylemleri ve tepkileri önce bir aileye sonra bir kişiye
indirgeyerek yaşantınızdaki benzerliklere güncelleyerek ya da benzeterek
anlamaya çalışın.
Bu
davranışları, eylemleri ve tepkileri gerekirse psikiyatra, eğitimciye veya
psikologa sorun ya da danışın. Bir fert, toplum, devlet, kral, padişah…vb insanlık huzurunda neden bu kadar övünür! Allah
CC.’HUN, peygamberlerin, alimlerin övünmeye diyetle yaklaştığı (belki de
toplumsal tufanları ateşlemek, farklı fıtrat ve fırsatlara sahip insanları
tahrik etmemek, için...vb) bir konudur. Liyakatli ve
haklı övünmelerden daha çok kendini, yaptıklarını, ceddini, geçmişteki kavmini,
geçmişteki yaptıkların empoze ederek met etmesini düşünün.Mezar
taşlarıyla her zaman iftihar edilmez. Onlar için her zaman rahmet okunur ve dua
edilir. Tüm insanlar, toplumlar, devletler ve uluslar bu övünme yarışına
girerse ne olur? 0, 1, 2, 3, 4,5, 6,
C.100 A. Âlimsiz kalmış kavimler doğru
yoldan kolay sapabilen ya da saptırılabilen kavim demektir. Bu kavimleri yanlış
yola sürükleyenlerde münafıktır.
B. Ceddinin yaptıklarıyla övünenler
sonunda çeşitli afatlar la karşılaşmışlardır. Övünme zayıf insanlara ait bir
özelliktir. Kendini bilen ve gerçek başarıya ulaşanlar hiçbir zaman
yaptıklarını gösterme çabasında olmayan, övünmeyen kişilerdir. Örneğin;
Peygamber efendimiz asla övünmemiş hep ümmetinin güzel ahlak ile ahlaklaşmasını
istemiş ve onun için uğraşmıştır. Zaten kendi cetleriyle övünenlerin asla ismi
günümüze gelmemiş, hatırlanmamıştır.
C. Kendini övmeyi sevenler bazı
duygularını tatmin etmek için bunu uygularlar. Kendine güvenmeyen asilsiz
insanlar güvensiz olduklarından dolayı yaptıklarıyla övünüp toplumdan beğeni
beklerler. Fakat akıllı ve asil insanlar beğeni beklemek için yapmaz,
kafalarındaki düşünceleri uygulamaya geçirmek için uğraşır ve zaten övünmeden
toplumun takdirini toplarlar. Yani amaç takdir toplamak değil insanların
yararına uğraşmak ve toplumu en iyi değerlerle donatmaktır.
D. Bunun hiç kimseye yararı yoktur. Övünme sadece
kişinin eksikliğini gösterir. Topluma bir yara sağlamayacağından dolayı sadece
çevredeki insanları tahrik eder ve insanları liyakatsiz davranış ve sözlerle
hiçbir yere ulaştıramazlar. Toplum gelişemez ve zarar görür. Elif DEMİR
C.100 A:İnsi şeytanlar denir
B:Tek tufan vardır.O
da başkalarını yutup beslenmektir
C:İnsan da nefs
ve şeytan vardır ve insan fıtraten kendini herkesten üstün zanneder,bu
üstünlüğünü tastik için yapmayacağı şey yoktur
D:Yarar olarak dünyevi(maddi) bir
yarar olabilir.Bura da her ne kadar cennetlik bir
yaşam sürdürüyordur. Mehmet ERG ÜN
C.100 A_ İnsanlık tarihinde nefretle
hatırlanan toplumlardır.Kısacası zalim ve ilahlık dava
edendir.
B-Ben ben dersen içinde bulunduğun
toplum karışık milletten ise, iç karışıklığa sebep olur.Şimdi
şarkta yaşanan olay aslında bunun yaşanan felaketin yüzüdür.Eğer sen beni
oluşturan yapıyı inkar edersen ve yönetimde beni yok sayarsan hiçbir zaman,buna
sessiz kalınmaz.
C- Benim milletim güzeldir,diyebilirsin.Kimse
buna bir şey demez.Sadece benim milletim haktır desen diğer toplumlar buna
karşı sessiz kalmazlar ,sana bunun doğru olmadığını ya bilimle yada şiddetle
sana hissettirirler.
D- İnsanlığın kimden geldiğini, nüfus
o kadar karışmış ki bir anlam ifade etmiyor.Türk diyen
bir kişi tarihi incelediği zaman , başka ırktan olduğu ortaya çıkar.Bu
anlayışlar insanları yobazlaştırır.HİKMET
ÇITAK
C.100 A- Başıboş kalmış bir toplumu güdüp
onlara çoban olmak denir.
B- Övülecek
olan şeyler liyakatsiz ise ve bunu liyakatli olarak anlatmak empoze
edilecek toplumun er ya da geç liyakatsiz olduğunu anladığında güvenin
bitmesi demektir.
C- Her
insan yanlışlıklarını örtmeye çalışıp kendini savunmak ister. İnsanlar
yanlışların yanlış olduğunu anladığından itibaren bırak ceddini ilk kendini
savunarak ben yapmadım der.
D- Bu olay savunulan veya inanılan şeylerin
boş olduğunu ve insanların kullanıldığını hissettirir. Bununla kalmayıp
inandığı değerlerin bitmesine sebep olur. Bu yüzden yararından bahsedemeyiz. Şeyda ÜSTEK
C.100 A– Savunmasız toplumların bedensel,
sosyal ve düşünsel metriklerinin gidişatını şovenizme ve Siyonizm’e çeviren ve
kendi amaçlarına ulaşmak için bu toplumları kullanan fert toplumlara çıkarcı,
egoist denilebilir. Dinçer
KÜÇÜK
B – Ceddinin yaptıklarıyla, dini ile özgün kültürü ile
liyakatsizce övünmek toplumdan tepki toplar. Dinçer KÜÇÜK
C– Bir unsur kendini ön plana çıkarmak, üstün önlerinin
olduğunu kanıtlamak için övünme, ceddini takdir etme ihtiyacı hisseder. Dinçer KÜÇÜK
D – Olmayan bir şeyi olmuş gibi göstermek, sahip
olunmayan bir özelliğe sahipmiş gibi göstermek bireyin toplumdan dışlanmasına
sebep olur. Dinçer
KÜÇÜK
C.100 A) Milleti cahil bıraktırmak için
bilgili insanları toplumdan soyutlaştırıyorlar ve böylece cahil toplum kendi iç
benliğinde bazı arayışlar içine girip kazılan kuyuya düşmeleri için zemin
hazırlıyorlar. Bu yüzden millet kendi sosyal yaşantılarını kendi çabaları ile
belirler ve bunlara yön vermeye çalışır. Kendi iç çabalarıyla hayatlarına devam
ederler.
B) Liyakatsiz övünme ile halkın saf duygularını kendi
emelleri doğrultusunda kullanır.
C) Sosyal yapının bozulması, demokrasinin bozulması gibi
sorunları tetikler topluma zarar verir.
Neslihan YARDIMCI
C.100 A) Yeniçeri denilmelidir.
B) İnsanın kendi aklını kullanması
gerekir. Atalarını rehber almalı ama onların hatalarını tekrarlamamalıdır.
C) Bize kendi cetlerinin üstünlüğünü
gösteriyorlar.
D) Hiçbir yararı yok. Zararı insanın
değerini azaltır.Mehdi BİNİCİ
C.100 A) O
toplumlar görmemiş ve beyinleri nasırlanmış toplumlardır. Onlar bilgiye yoksun
ve cahildirler. Ayhan YILMAZ
B) Bizin atalarımız bir şeyler
yaptıysa biz sadece onlarla övünürsek bu yanlıştır. Çünkü bizimde
torunlarımıza, çocuklarımıza bir şeyler bırakmamız lazım. Ayhan YILMAZ
C) Çünkü yapılan iş ve eylemin
öneminden dolayı topluma verdi kazanımdan dolayıdır. Ayhan YILMAZ
D) İnsanlara yararı olabilir. Çünkü
eğer bizde hayat önemli bir şeyler bırakırsak bizim torunlarımızda bizimle
böyle gurur duyar diye düşünerek yapılabilir. Ayhan YILMAZ
C.100 A.Dediğiniz tanıma uyan millet Yahudilerdir.Bu milletler kendi doğrularını bilirler ve öğle
öğretirler ne kimseyi kabul ederler ne de yeni bir bilgiyi gelişimi öğrenip
hayatlarına uyarlarlar.sonuç itibariyle ırkçı bir millet toplum ve fert oluşturmuş olursunuz.
B.kendini bilmezliktir.Cedlerin yaptıklarını
bilmeden övünmek ve aslı olmadan savunmak acizliğini ve düşünmedeki eksikliğini
gösterir.
C.Çünkü o
taşıdığı saksıyı süs niyetine taşır.Onunla düşünme
eylemini gerçekleştirmez ve olan olgularla yetinmeyi kendine huy edinmiştir.
D.Bunun bu düşünceyi dogmatikleştirenlere bir
faydası vardır.Uzun sürelerce yaptıkları hataları
doğru diye kabul ettirmek isteyenlere.sakat bireylerin doğmasına neden olur ve
bilinçsiz hırçın bir toplum oluşturmayı tetikler.
Fatma TUNÇ
C.100 A) Bu
konuda cevabım yok. Rıfat KOY
B) Ceddinin yaptıkları doğru ise
zaten kişi muvaffak olacaktır. Yok, doğru değilse zaten o zaman hak ettiklerini
alırlar. Rıfat KOY
C) Kendi toplumumuzu örnek verecek
olursam, bizlerde büyüklerin, yaşlıların sözleri çok önemlidir. Neden mi? Çünkü
onlar bilir, onlar yaşamış, onlar görmüş, onlar gezmiş… vb.
bu tür şeylerin yanı sıra, onlardaki genel olarak şevkat
ve merhamet duygusu bizleri zaten istemesekte onlar
gibi yapıyor. Rıfat KOY
D) Eğer ceddimizin yaptıkları ve
yönelttikleri istikamet belli bir amaca ya da hedefe yöneltiyorsa bir mertebeye
gelmek isteyipte çaba gösterenlerin yararına olur.
Eğer yöneltmesi ve yaptıkları yanlışsa kişiyi daha aşağı mertebeye iter. Rıfat KOY
C.100 A) Tamamen köle olmaya kullanılmaya
elverişli yeniçeri tipi insandırlar.
B) Ceddinin yaptıkları kişi adına
önemli ama sadece bunlar ölçü olmamalı mükemmel değilse tabi ced doğru yolda değilse övünmenin bir gereği yok.
C) Doğal yaşam tarzıdır hayvanlar bile kendi başının
çaresine bakıncaya kadar annelerinin yanında kalır.
D) Ced bu yolda ise kölesi ve zararı var
köleci devletlere ise fayda var. Murat
YILMAZ
C100) a)Bilmiyorum
b)Cahil bir toplum olarak değerlendiriyorum
c) insanlar kendi başlarına ortaya çıkmıştır veya çıkmamıştır düşüncesi
ile günümüze kadar gelmiş bulunuyoruz bu muamma hala da devam etmektir
d)iyileri de kötü olmalarına yol açar bu da dünyayı
kötüleştirir Hacer BEYTER.
C 99-A-İnsansız kainat sahipsiz malikaneye benzer.Ona anlam kata insandır.
B-Cenabı hak bunca nimeti insan için yarattı.Bu
yüzden insansız kainat olmaz.
C-Cahilliye dönemindeki insanlar hayvanlardan daha aşağılıktı.İslamiyet’in gelmesiyle İslam’ın doğuş yılarında
insanlar en ulvi mertebeye ulaştı.
D-Günümüzde ABD yaptığı zararlı politikalarla eşekten
daha aşağılık bir hale gelmiştir. Şaban
ADAŞ
C.100 A.Bunu yapmak isteyenler insanları yobaz, bağnaz, din haini etmek
ve insanlara kendi cetlerinden başak dostu olmadığını empoze
etmeye çalışıyorlar. Bunlar;insanları,
toplumları birbirine düşürmeye ve düşman etmeye çalışıyorlar.Kendi
çıkarlarını,menfaatlerini düşünüp insanları şovenizm ve Siyonizme
yönlendiriyorlar.
B.Bu, farklı veya aynı fıtrat ve fırsatlara sahip
insanları tahrik edebilir veya tetikleyebilir.
C.Kişi, kendini veya ceddini över çünkü kendindeki
noksanları, yanlışları bu şekilde kapamaya çalışıyor, yani benliğini tatmin
etmek için.Ya da kendi ceddinden olmayan birine
kendini kabullendirmek için,aşağılanmamak için,övgü övgüyü doğurur düşüncesiyle
hareket ettiği için yani dönüt amaçlı,ayrıca kendini üst
seviyede,karşısındakini de aşağı seviyede gördüğü için kendini veya ceddini
övme ihtiyacı duyabilir.
D.Bunun akıllı insanlara yararı var, çünkü
karşısındakinin ağzından çıkan ile hal ve hareketlerini mukayese ederek
şerlerinden emin olabilir.Cahillere,kendisini öven
kişiden daha alt seviyede olduğunu,daha az koşullarda yaşadığını düşündürdüğü
için böyle insanlara zararı vardır.Cahil insanlar övgü ile tahrik olurlar,
tetiklenirler de.Ancak akıllı insanlar övgü ile tahrik olamaz ancak, cahilden
farklı bir biçimde tetiklenebilirler.Halise
KADİRHAN
C.100 a)Bu tip toplum ve ya fertler nereye
gideceklerini henüz kestirememiş ve bu yüzden insanları kullanarak onlardan bir
şeyler koparmaya çalışanlardır. Bence bunlara kendini bilmezler demek
yerindedir.
b)Bunu yaparken kesinlikle tek
düşünceleri insanların duygularını ele geçirip onları robotlaştırarak
istediklerini yaptırmaktır. Yani feodal bir yapı kurmaya çalışmaktadırlar bu da
insanlara çok büyük zararla verir.
c)Yönetmene ihtiyaç duyanlar yani nefislerine yenik düşen cahil
insanların yaptıklarıdır.
d)Bunun bu cahil ve kendini bilmez
insanlara bile yararı yoktur çünkü bir insana yapılan zarar tüm insanlığa
yapılmış demektir.
ilgisine
bilgi katar. Değil ise dinlemekle yetinir. Yasemin
YILDIZ
C.100 a)Bence bu tip toplumlar kendi
yararları için her şeyi yapabilecek olanlardır. O yüzden ben sadece
Bunlara
cani derim.
b)Bu övünmeleri insanları insanlıktan vahşiliğe doğru sürükler.
Çünkü cedleri (o günün şartları gereği belki) çok
vahşice yaşamışlardır.
c)Kesinlikle üstünlük kurmayı istemelerinden kaynaklanmaktadır.Yoksa başka türlü kim insanlıktan çıkmayı
düşünebilir.
d)Bunun güzel ahlaklı bütün insanlara zararı vardır. Nura DEMİR
C.100 a)Sapmış toplumlar, lanetli kavimler
b)Bilgisizce ceddinin arkasından gitmek dinen caiz
değildir. En zayıf inanç araştırmadan anne babanın dinine inanmaktır. Bu en
küçük bir depremde yıkılacak bir bina gibidir. En iyisi ise araştırarak hak
dini bulmaktır.
c)Her insan kendi bildiğinin ve gittiği yolun hak
olmasını ister ve bunu savunur. Bilgisizce savunmak ahmaklıktır.
d)Bunun yararı elbette saptırmak isteyenleredir. Zararı
ise bilinçsizce sapanlar peşinde sürüklenen cahil insanlardır. Esra ALİHANOĞLU
C.100 A. Bu tür insanlara, fertlere Siyonist ve şovenist denir.
B. Geçmişteki insanlarımızı, atalarımızı sürekli övmek
yanlıştır. Onların sahip olduklarından her zaman daha iyisine sahip olmaya
çalışmak gerekir. Onlarında hataları olabilir. Onlar artık geçmişte kalmıştır.
Sürekli geçmişe bakılırsa (geçmişe bağımlılık) gelecek hakkında geri kalınır ve
gelişilmez.
C. Çok övünmeye dinimizde yer yoktur. Böyle bir kişinin
inancında eksiklik vardır. Peygamber ahlakından mahrum kalmıştır. Kişi üstünse
bile bu ona övünme hakkı vermez.
D. Bunun kendini öven bir insana zararı olur. Toplum bu
fertleri dışlayabilir. Dolayısıyla bu kişilerde psikolojik bir rahatsızlık
oluşabilir. Kişi yalnız kalır ve bu durum kendisini tahrik eder. Aysun AKBAŞ
C.100 A Böyle yapan kavimlere cahilliye
kavimleri denilmiş ve sapmış saptırılmış topluluklardır.
B Geçmişe baktığımız zaman çeşitli
kavimlerle peygamberler göndermiştir.Bu kavimler
atalarının kültür,din ve örfleriyle övünüp sürdürdükleri için bazı peygamber bu
kavimleri sapkın insanlarından vazgeçirememişlerdir.Böyle olunca Allah C.C bu
kavimleri çeşitli şekillerde helak etmiştir.(Nemrut ve firavun kavmi)
C Tamamen bazılarına yaranmak için
kendi menfaatleri doğrultusunda hareket eden riyakar
davranmaya çalışanlar böyle konuşma gereği duyarlar.
D Tabi ki böyle konuşmalar
yandaşlarına fayda sağlar ; muhaliflerine tahrik
ederek, olayları çatışmaya kadar götürür. NAFİH ASLANCI
C.100 A- Bu tür insanlara kavimlere bedbaht, nankör, asimile olmuş kesim
deniliyor. Kendi özünü kaybeden bu tür insanlar, toplumlar, kavimler dünya
durdukça bir birliktelik oluşturamazlar.Ufka kendi
gözleri ile değil, hep başka gözler ile bakmaya muhtaçtırlar.
B-
Önemli olan birilerinin bir şey yaptığı değil, birilerinin topluma ne kadar
faydalı olabilmiş olduğu değil, kendisinin ne kadar faydalı olduğudur.
Atalarımız Osm. Devletini kurdular bahanesi falan filan her şey bahane, onların
yaptıklarıyla değil kendi yaptıklarınla övünmelisin.
C- Elinden bir iş gelmeyen, pısırık, kendince bir
şeyler üretemeyen insanlar genellikle başkalarının yaptıklarıyla övünmeye çalışır.kedini tatmin edecek farklı yollara baş vurur.
D-
Bu tür insanlar, kavimler hep gerici olurlar. Kendilerine bir şey katmazlar.
Hep yerinde saymaya devam ederler ne bilim gelişir nede toplum mesafe kat eder. Gelecek
nesillerde yanlış örnek olmaktan başka hiçbir mana olmaktan başka hiçbir mana
ifade etmezler. Gelecek nesle bir ürün, eser takdim etmekten noksandırlar Fatih KIZILKAYA
C.100.
A.Benliklerini yanlış yolda ve yanlış amaç uğrunda
kullananlar denir.
B.Bozulmuş toplumlar, ilerlemeyen toplumlar, gerici
toplumlar ortaya çıkmış ve cetlerinin hakiki güzelliklerini liyakatsizce
övmüşler.
C.İnsanın fıtratında vardır ki; insan akrabasının
saadetiyle saadetlenir, elemleriyle müteellim olur. Bu muvacehede insan kendini veya ceddini
takdim eder(akrabaî yakınlıktan dolayı).
D.İnsanların bazıları bunu menfi milliyetçilik yönüyle
kullanmış ve ırklar arasında sosyal tufana sebep olmaya kadar gitmiş. Oysa
insan elinde olan hiçbir şeyin hakiki sahibi değildir, sadece nezarete
memurdur. Coşkun DOĞRU
C 100 A-Cahil toplum adı verilir.
B-Irkçılıktır.
C-Değer göremediği için.
D-Bunun aynı bölgede yaşadıkları farklı kökenler
arasında anlaşmazlığa yol açar.Savaşı tahrik eder. Ahmet ŞAHİN
C.100. A) Bu tür toplumların insani değer ve
yargılara sahip olduklarına inanmıyor ve bunları cani olarak niteliyorum.
B) Atalarının uygun olmayan davranışlarını benimseyen
toplumlar sonu olmayan bir serüven içine girerler bu da o toplumu sürgüne
sürükler. İnsan geçmişini bilmeden yahut ceddinin yaptığı iyi şeyleri
karakterinde taşımıyorsa kendine mal etmemelidir.
C) Kendi eksikliklerini gidermek için başkasının
başarısını kendilerine mal ederek toplumda daha saygın bir yer edinmek
istedikleri için olabilir.
D) İnsan sadece kendi başarılarıyla övünmelidir ama
bunu başkalarını küçümsemeden yapmalıdır. Güzel ahlak sahibi olmak insanın
fıtratına uygun değilse karşıdaki insan bunu fark edip karşısındaki insana o
şekilde değer verir. Gonca ÖNLER
C100-A Çobansız koyun sürüsü diyebiliriz
çünkü önder olmadığı için ve maalesef insanlar da Allahın vermiş olduğu
mükemmel beyni kullanmadıkları için pek de güzel şeyler yapmazlar.
B- kendi
milletini göğe çıkaran ve milletine ceddine güvenenler ırkçılık tohumlarını
serptiği gibi diğer toplumlarla uyuşamaz dolaysıyla huzursuzluk ortamı ve
istenmeyen durumlar olaylar cereyan eder.
C- insanlar
sosyal varlıklarıdır kendi duygu ve düşüncelerini sevinçleri üzüntülerini
paylaşmış ister bu noktada ona en yakın olan onu koruyan ve sayan seven geniş
bir aile gibi gördüğü için.
D- kime
menfaatleri dokunuyorsa onlara yarar sağlar. Örneğin aşiretin başı olabilir. Ve
kimin menfaati varsa o tahrik ve teşvik eder. Cihan YILDIZ
C.100(A)Bilgisiz ve dini bir bilime ve ilime
sahip olmayan kavimleri ya da toplulukları var olan gerçeğe ulaştırmak
yöneltmek yerine tam tersine yanlışa, sapık düşünceye ve ayrımcılığa itmeye
çalışan bir kuvvetle karşı karşıyayız. Bu günümüzde şovenizm ve ayrımcılığı
savunan toplumlarda ortaya çıkar. Bu toplumlara yobaz toplum denilir.
(B)Yani günümüz insanının ondan önceki
insanların atalarının yaptıklarıyla övünerek bir şey üretmemek ve sadece
onların ürettikleriyle yetinmek. Böyle yapan toplumlarda insanlar hazır
yiyiciliğe, ,çabasızlığa, tüketici
konuma ve üretmemeye pasifleşmeye iter. (C)Çünkü böyle bir toplumun kendine
güveni yoktur. Elinden bugüne dair elle tutulur ve değer verilir bir unsur
olmadığı için bu kötü durumu ört bas etmek için böyle toplumlar ceddine
sığınır. Böylelikle hem
kötü duruma düşmekten kurtuluyorlar hem de ceddini takdim ederek
ceddinin yaptıklarıyla övünürler.
(D)Örneğin; Seçim döneminde
bazı siyasiler ve mensup oldukları partiler seçmenlerinin ihtiyaçlarını,
noksanlıklarını ve isteklerini göz önünde bulundurarak bu insanları bu şekilde
kendi güçleriyle kendi tarafına çekmektedirler. Bu seçmenler bu eksikliklerini
gidermek için güçlü olan partiyi yönetecektir. Bunun zararını bu partilere
güvenme zorunluluğunu gerekli gören seçmenler çekmektedir. Sariye OĞUR
C.100 Böyle toplumlara hakkın cahilleri denir. Aklı
olup da aklı
ile düşünmeyen gözleri olup da gözleriyle hakkı görmeyen kalbi olup da kalbiyle
inanmayan çıkarcı, menfaat perest toplumlar denir.
Bunlara Şövanist denir.
b.kişi toplumunu sevebilir. Kültürünü de
sevebilir ama kendi toplumunu üstün görme hakkı yoktur. Çünkü bütün toplumlar
Allah katında eşittir yalnızca takvayla üstünlük vardır. Kendi toplumunu üstün
gördüğün takdirde ırkçılığı, toplumsal
bölünmeyi, haksızlığı,ezen olarak ezilen ortaya çıkar.
c. İslami bir inanca sahip olmadığından
hayatını Allahın kanunlarına göre şekillendirmediğinden ceddini takdim ederek
kendini büyük görme gösterme eğiliminde olduğundan.
d. hiçbir yararı yoktur. Kendini üstün gördüğü
insanları tahrik ederek toplumsal bölünmenin ortaya çıkmasını tetikler. M.EMİN AY
C.100 A.Önermede geçen ve anlamı gereği
cetleri ile siyaset yapanlar şovanist,dinleri üzerinden siyaset yapanlarsa siyonisttirler.bunlara
doğal denge ve döngüyü olumsuz etkileyenler veya bozanlar denilir.
B. Bu tür tutum ve davranışlar toplumun ortak değerlerinin
ortadan kaldırılmasına toplumda farklı öğelerin ortak paydaların azalmasına v
birbirlerinden uzaklaşmalarına neden olur.bunun
sonucunda parçalanma v toplumsal iç çatışma v sonucunda bölünme v parçalanma
kaçınılmaz hale gelir.ayrıca insanların ırkçı duygulara fazla önem vermesi
başka toplumların doğrularına karşı kör bakmasına v o toplumların liyakatli
özelliklerinden faydalanamamalarına v sonuçta izole içine kapalı ve
çevresindeki herkesi kendine düşman gören bir toplum oluşmasına neden olur.
C. Unsurların kendilerini ifade edebilmede ilk ve en kolay
kullandıkları yöntem kendilerini cedleriyle
tanıtmadır.
D. Allah insanları birbirleriyle tanışıp
tanıyabilmeleri için kavım kavim yaratmıştır.Bunun yararı;unsurlar çoğu zaman karakteristik
özelliklerini tek çatı altında bu özgün unsurları ile ifade edebilmeleridir.bunun zararı ise
unsurların bu unsuru aşırı bağımlılık ile araç olmaktan çıkarıp amaç olarak
kendilerine bir kara delik haline getirmeleridir.bu kara delikler hem
kendilerini hem de onların peşinden gidenleri yutar.bu unsurun kötüye kullanımı
ayrımcılığı nifakı, çatışma ve parçalanmayı tahrik eder ve tetikler. . Leyla SAYDAN
C100-A
B- kendi
milletini göğe çıkaran ve milletine ceddine güvenenler ırkçılık tohumlarını
serptiği gibi diğer toplumlarla uyuşamaz dolaysıyla huzursuzluk ortamı ve
istenmeyen durumlar olaylar cereyan eder.
C- insanlar
sosyal varlıklarıdır kendi duygu ve düşüncelerini sevinçleri üzüntülerini
paylaşmış ister bu noktada ona en yakın olan onu koruyan ve sayan seven geniş
bir aile gibi gördüğü için.
D- kime
menfaatleri dokunuyorsa onlara yarar sağlar. Örneğin aşiretin başı olabilir. Ve
kimin menfaati varsa o tahrik ve teşvik eder. Hadi GÜVENER
C.100 A) Cahil bırakılmış kavimler atalarında ne gördülerse onu uygulamışlardır.Doğru yanlış düşünmeden bu nedenle bedbaht
olmuşlardır.B)Cettinin
yaptıklarıyla övünmenin afetleri çoktur.Örneğin;onların hatalarına kanan
insanlar kendilerini yenilemezler.
C) İnsanlar homeostatis
gereği içsel bir savunmaya geçerler ve cetlerinin yaptıklarıyla övünürler.
D) Bunun insanlığın geleceğine yararı
değil zararı vardır.Kendini yenilemeyen bir millet
ilerleyemez,ilerlemeyen milletler ise ilerleyici milletler arasında geri
kalmaya mahkumdur.
Hülya ACARSOY
C.100 A) Alimsiz kalmış toplumlar bazı kavim
ve toplumlarca yanlış yöne sürüklenmeye mahkumdurlar.Bu
şoveniz düşkünleri şirk yapıp kendileri yeterine batağa batmamış gbi diğer toplumlarıda
kendileriyle beraber çekip destekçi topluyorlar.Bu toplumlar cahil
toplumlardır.
B) Övünme liyakatsiz insanlara özgü,kendi
benliklerini tatmin etmeye çalışan zayıf bireylerdir.Övünen toplumlar günümüze
kadar adını duyuramamış ve övünme sayesinde hep yanlış yollara girmişlerdir.
C) Kişisel benliklerini ve kendi
eksikliklerinden dolayı topluma kendilerini sunup beğenir bekleyip
eksikliklerini hatalarını kapatmaya çalışırlar.
D) Bu toplumu cahilkılar ve
gelişimini engeller.Benlikleri tahrik edip zavallılığı
tetikler. Yunus BOLLUK
C.100.A)İnsanlık
kavramından hiç haberi olmayan toplumlardır.
B)Bu şekilde övünenler toplumda kutuplaşmalara yol açar ve
toplumda sosyal bir tufanın kopmasına sebebiyet verir.
C)Kendi içinde oluşan bazı duyguları
bastırmak için .
D)Bunun her iki tarafa da zararı var,toplumda
kini,öfkeyi ve insanın duygularını tahrik eder. Baran ÖRENÇ
C.100.A)Başı boş kavimler denmektedir.
B)İnsanlar sadece cetlerinin
arkasından onların yaptıklarıyla övünürse bu fakirleşmelerine neden olacaktır.
C)Güçlü kavimleri daha güçlü kılarken güçsüzleri ise
daha güçsüz kılmaktadır.
D)Sadece kendilerine zararları
C.100 A) Vahşi ve
başıboş kalmış toplum adı verilir.
Mehmet KAYASIZ
B) Birey soyu, dini ve kültürü yüzünden
baskı ve olumsuz davranışlara maruz kalarak psikolojisini bozabilir.Psikolojisini
bozmuş bireylerin sayılarının giderek çoğalmasını gelecek için umut verici
olamaz. Mehmet KAYASIZ
C) Üzerindeki baskıları kaldırabilmek
için ihtiyaç duyar. Mehmet KAYASIZ
D) Bunun kendisine ve dolaylı olarak ta
geleceğe faydası olur . Mehmet KAYASIZ
C100. A-hayvanlaşan vahşileşen
toplumlardır Mustafa DAĞDELEN
C.100-bu konuyu tam anlamadığım için
cevap veremiycem aslında cevabı bilmiyorum.BUKET
KAYA
C.100 A_Böyle toplumlar kendi dinini
kaybedip nasyonalistleştikleri için asimilasyon söz konusudur.
B_Dini ve ceddinin yaptıklarıyla övünmek toplumsal
tufanları beraberinde getirir. Yani kendi ırkını üstün gören şovanistleşmedir.
C_Ceddimizi ve kendimizi taktim
etmediğimiz sürece inkar edenlerden oluruz ve
yaratanını unutan münafıklardan oluruz.
D_ Haklı övünmelerin bile gerektiği kadar yapılması
gerekir. Aksi taktirde diğer insanlar için toplumsal
tufanlar yaratarak tahrikleri tetikler. Haklı övünmeler konunun özünün
benimsenmesi için yaralıyken fazla övünmeler karşıt oluşumları tahrikler ve
tetikler. Gonca DAL
C.100. B)Zavallı denir. B)Bir şey söylemek için konuşmamak lazım söyleyecek sözümüz olduğu
zaman konuşmak lazımdır. Çünkü bu insanı bencillikten uzaklaştırır. Bu durum
oluşturulmazsa insan çaresizliğe sürüklenir. C)İnsan beğenilmek ve övünç kaynağı olmak istediği için. D) Takdim etme kişinin kendini mutlu
hissetmesi gibi bir yararı vardır. Fakat diğer taraftarda da olumsuzda
etkilenir. Karşı tarafta ön yargı oluşturur. Hediye KAYA
C.100.A) Şovenist toplumlar denir. B) Dini ile
övünmek ve gurur duymak insan hakkıdır. Fakat bunu yaparken karşısındakini
düşünerek yapmalı. Çünkü bu diğerini ters etkileyebilir.C)Varlık
neye ihtiyaç duyuyorsa o yönde hareket eder. İnsanın yapısında da bu olduğu
için kendini ve ceddini taktim etme ihtiyacı duyar.
D) Bunun insana övündüğü için karşıdakinin önyargısını kazanır.
Söyledikleri boş gelir ona. Kişide karşı düşüncelerinin oluşmasını tahrik eder.
Berrin ÖZGÖKÇE
C.100 A. Âlimsiz kalmış cahil kavimlerin
yapacakları, dinleri, özgün kültürlerinin gidişatı şovenleştirilip
militaristleştirilirse ve belli belirsiz zararlı din akımlarına doğru yol
almaya başlarsa o toplumlara toplumlara helak olacak
akılsız toplumlar denir.
B. Âlimsiz kalmış cahil kavimler cedlerinin yaptıklarıyla, diniyle, kültürüyle doğru olup
olmadığını araştırmadan bilmeden yaptıklarıyla övünen kavimler kendilerini
üstün saymıştır. Kendilerini üstün
sayan
kavimler kendilerinden daha az güçlü, zayıf kavimlere zülüm etmiş ve bir sürü
masum insanı katletmişlerdir.
C. Cahillikten ve tatminsizlikten kendini ispatlama ve
dinsizlikten, dini yanış yorumlamaktan dolayı olur.
D. Kendini üstün sayan ve diğer kavimler bundan çok
zarar görmektedirler. Zayıf kavimler zulüm görerek öldürülerek, üstün kavimler
öldürerek, savaşarak, şiyonlaştırılarak zarar görür.
Bundan tek karlı akbaba olarak bekleyenler yarar görür. İşte bu akbabalar üstün
kavimleri tahrik edip zayıf devletleri ezmelerini sağlarken bundan yarar görmek
içinde tetiktedirler. Nuray ERGİN