96.I-Din siyasete malzeme olamaz siyaseti düşüncesinin
kıblesine malzeme yapan çok yüzlü hainler
vardır.Önermesini gerekçeli çürütünüz.
İpucu;Hiç bir
olgu veya süper ego (toplumsal kural) dinin metriksini aşamaz veya dini
metriksine alamaz önermesi kesindir. Dini aşamazsınız (Hadis vardır).
Seni alemlere rahmet olarak gönderdik/ayet/kuşatmayı düşünün.
Dindeki münafıkları laikle elemekle,doğru eğitimle cahillere
yararlı olmakla, dini laiklik deresiyle ayırtıp potansiyel tehlike görmenin
kavram ve uygulama tepki yanılgısı ve cehaleti olabilir mi? Neden?
II- Siyaset
nedir? Bilim
nedir? Din nedir?
Bu üç olgunun tanımını ve uygulamalarını dikkate
alarak;
A-Din siyasete malzeme olacak kadar; zavallımı, dokunulmaz bir
mabut mu, müzelik mi, tabu veya olgumudur?
B-Din siyasete alet edilmez bahanesiyle siyasetle de dini
kemirmek ne demektir?
C-Neden dini siyasetle kemirmek değil de, eğitimde ve
öğretimde ondan yararlanmamız gerekir.
D-Kuramsal
olarak:bir kavim;bir dini kendi kültürel ve sosyal
değerlerine asimile edip yada tevhit edip sonra laikle egale etmeye kalkışılmış
olsa sonuç ne olur?
İpucu;Siyonizmi
C.96 Din siyasete malzeme olamaz nasıl ki
gökteki yıldızlar yıldız böceğine tabi olamaz din de siyasete tabi ve alet
olamaz. Mehmet GÖR
C.96
I. Evet din
siyasete malzeme olamaz çünkü din dünyadaki yegane
amacımıza ulaşmamızı sağlayan en kutsal kurallar bütünüdür. Dünyadaki diğer tüm
uğraşımız Allah’a ve dinimize layık olabilmemiz içindir. Dolayısıyla siyaseti
ancak dinimizi doğru yaşayabilmek için kullanabiliriz. Bu yüzden önermeye
katılıyorum.
II. Din,
tanrının kullarına emirleri, yasakları ve öğütlerini içeren ahlaki kurallar
bütünüdür. Bilim, ilim öğrenmek için bir araçtır. Siyaset bence nabza göre
şerbettir yani münafıklığa açıktır.
A-
Dine
saygı çok önemlidir ve bence dokunulmaz bir mabuttur.
B-
Sanırım
böyle diyerek siyaset yaptığı toplumun siyaseti dinden ayrı tutmalarını
sağlayarak onları bu yolla bir şekilde dinden uzaklaştırmasıdır. Ya da başka
bir partiyi dini siyasete alet etmekle suçlayarak aslında toplumda bir sempati
kazanmayı amaçlamak ve bu şekilde dini kullanmaktır.
C-
Çünkü
din insanların en büyük hazinesidir ve İslam’ın bir amacı da kamil
insan yetiştirmektir. Kamil insan kadar topluma faydalı olabilecek başka ne
vardır?
D-
Yahudi
örneğinde olduğu gibi dini sadece kendi ırklarına mal ederler ve Tanrının öz
çocukları olarak(!), Tanrı’yı arkalarında hissederek (Tanrı=Yehova)
kendilerini dünyanın efendileri sanırlar. Diğer ırkları kendilerine köle
yapmaya çalışırlar.
Davut Özler KOÇYİĞİT
C.96 1. İnsanların çoğu fıtratları gereği
aç gözlü oldukları için belli yetki ve güçlerle donatıldıklarında bu güçleri
insanlara zulmetmekte kullanırlar. Ortaçağda rahiplerin dini kullanarak
insanları ezmeleri buna örnektir ve burada din siyasete alet olur. Ama diğer
yandan Hz. Ömer’in saf duygularla tamamen dine ve Allah’a hizmet amacıyla
toplumuna yönetici olarak hizmet etmesi dini siyasete alet etmemiş hatta burada
din siyasete yön vermiştir.
2. Din: Akıl ve ruh sahibi varlıkları
muhatap alan yaşanmış örnek ve uygulamalarla dolu kurallar ve yönetim
sistemleridir.
Bilim: Doğadaki pozitif nicelikli
bilgilere dayalı tüm bilim dallarındaki toplam bilgi ve uygulamaları içeren en
kapsamlı kavramlardan biridir.
Siyaset: İnsanların değer
yargılarını ve hitabet sanatını kullanarak insanları etkilemek ve onlara yön
vermektir.
A.
Din
siyasete malzeme olacak kadar zavallı değildir.
B.
Bu
durum ülkemizdeki bazı çevrelerin laikliği kullanarak kendilerine rant sağlamalarıyla eşdeğerdir.
C.
İşte
bu kötü niyetli insanların ekmeklerine yağ sürmemek için eğitim ve öğretim
yoluyla insanlara din öğretilerek insanların din kullanılarak kandırılması
engellenmelidir.
D.
Sonuç
aynı ülkemizdeki gibi olur!!! Hüseyin EROĞLU
C.96 I.
Önermeye katılıyorum.
II. Siyaset: Devlet işlerini
düzenleme ve yürütme.
Bilim: Doğadaki pozitif öncelikli
(nesne) bilgilerine dayalı tüm bilim dallarındaki toplam bilgi ve uygulamaları
içeren en kapsamlı kavramlardan biridir.
Din: Akıl ve ruh sahibi varlıkları
muhatap alan yaşanmış örnekler ve uygulamalarla dolu kurallar ve yönetim
sistemlerinden ibarettir.
A) Din bir olgudur.
B)Kısacası sol gösterip sağ
vurmaktır. Yani siyasi işlere din karışamaz diyerek oysa dini kullanmaktır.
C)Din güzel ahlakı ifade eden
kurallar biçimidir. Dolayısıyla bunları da siyasette değil eğitimde kullanmak
daha doğru olur.
D)Toplum yapısı bozulur, kargaşa
çıkar o devlet yavaş yavaş son bulur. Şehla HİLOOĞLU
C.96 din kainatı yaratan ALLAH’ ın kanunlarıdır,bundan daha güzel
kanun ve düşünce olamaz. Kenan Yıldızhan
C.96. Hiç
bir olgu veya süper ego (toplumsal kural) dinin metriksini aşamaz veya dini
metriksine alamaz önermesi kesindir. Dini aşamazsınız (Hadis vardır). Seni alemlere rahmet
olarak gönderdik/ayet/kuşatmayı düşünün. Dindeki münafıkları laikle elemekle ,doğru eğitimle cahillere yararlı olmakla, dini laiklik deresiyle
ayırtıp potansiyel tehlike görmenin kavram ve uygulama tepki yanılgısı ve
cehaleti olabilir. Din bütün bilgi olgu süreçleri içine alan bir deryadır Tevfik ŞEN
C.96
I-Din
siyasete hayvanlar sayesinde alet edilir ki bunlar insanların zayıf noktalarını
bulmuş ve dini kafasına göre yorumlayan karaktersiz insan kılıklılardır.
II-Siyaset:
rekabettir.
Bilim:
Allah’ın ilminin farkına varmak için yapılan uğraştır.
Din: Yüce
yaratıcıya olan inanç olgusudur.
A-
Din
siyasete malzeme olacak kadar fakir ve fıtrat cahili insanların elindedir.
B-
Dini
değiştirip veya işimize gelen taraflarını kullanmamızdır. Bir ayetin başını
okuyup gerisini getirmemektir.
C-
Güzel
ahlaka gelecek nesillere aşılamak için.
D-
Sonuç
hüsrandır.insanın ruh aleminde bazı yerler sadece
gerçek İslam dinin ile tatmin edilir. Bunda eksiklik yaşanırsa hüsran olur. Abdurrahman SEFALI
C.96 Önermeye katılıyorum.
II- Siyaset:
Devlet işlerini düzenlere ve yürütme
Bilim:
Doğadaki pozitif öncelikli bilgilere dayalı tüm bilim dallarındaki toplam bilgi
Din: Akıl ve
ruh sahibi varlıkları muhatap olan yaşanmış örneklerle dolu kurallar ve yönetim
sistemlerinden ibarettir.
A) Olgudur
B) Çıkar
adına dini kullanmaktır
C) Doğru
anlaşılması için
D) Toplumun
yapısı bozulur Gökhan TEPE
C.96 I. Hiçbir şey kesinlikle ve
kesinlikle dini metriksine alamaz.
II. Siyaset
daha çok yalanla bağdaşır. Bilim gerçekleri araştırı insanların geleceğine ışık
tutup çevresi hakkında bilgi verir. Din ise yaşayış gayemizle bağdaşan bir
olgudur.
A- Maalesef
din siyasete malzeme olacak kadar zavallı duruma getirilmiştir.
B- Yani alet
etmemiş gibi görünüp dini sömürmek demektir.
C- Çünkü
dinimiz birçok açıdan bize ışık tutacak bir dindir.
D- Din
kesinlikle kültürle veya başka bir şeyle değiştirilmeye kalkılmamalıdır. Aksi
takdirde din olmaktan çıkar. Bu bakımdan dini değiştirmemeli olduğu gibi
uygulayıp, yaşamalıyız. Bahar KAPTANER
C.96 1- Kesinlikle din siyasete malzeme
olamaz. Hiçbir kavram, duygu, düşünce ve süper toplumsal kurallar dinin
metriksini aşamaz ve dinin önüne geçip daha önemli olamaz. Politika kavramının
birçok manası vardır bunlardan biri de çok yüzlülük demektir. Dinde çok
yüzlülüğün yeri yoktur. Dini siyasetleri için malzeme olarak kullananlar kara
cahildirler.
2- Siyaset; cebren, hile ile, oyunla, yalanla, ikna ile, rüşvet ile, çok yüzlülük
ile… vb yollarla bir toplumdaki çoğunluğun beğenisini
ve oylarını elde edebilmek için bu yolda yapılan her şey ve tüm bu süreci
teşkil eder. Bilim; doğadaki pozitif öncelikli(nesnel) bilgilere dayalı tüm
bilim dallarındaki toplam bilgi ve uygulamaları içeren en kapsamlı bir
kavramdır. Din; akıl ve ruh sahibi varlıkları muhatap alan yaşanmış örnekler ve
uygulamalarla dolu kurallar ve yönetim sistemleri bütünüdür.
A. Asla din siyasete malzeme olacak kadar zavallı, dokunulmaz bir
mabut ve tabu değildir. Din her şeyin üstündedir(Hadis vardır). Din bir yaşam
tarzıdır ve yaşanmak için vardır.
B. Din siyasete alet edilmez bahanesiyle dini kemirmek demek; dini
bir mabut, müzelik ve tabu olarak göstererek ve çaktırmadan dini yavaş yavaş dişleyip dini yozlaştırmak, değiştirmek ve kendi
menfaatleri doğrultusunda kullanmak demektir.
C. Dini siyasetle kemirmek yerine eğitim ve öğretimde ondan
yararlanmak gerekir. Siz doğru, dürüst, çalışkan ve güzel ahlaklı bireyler
yetiştirmek istiyorsanız bu olumlu davranışların içinde bulunduğu ve insan
fıtratına en uygun yaşam biçimi olan Allah’ın(CC’HU) dinini her aşamada ve
itinayla insanlarınıza vermelisiniz.
D. Sonuç olarak bu kavmi siyonizm(din
kuduzu) denen illet paramparça eder. Unutulmamalıdır ki siyonlar
nefsini ve ceddini rab edinmişlerdir. Harun
SEVEN
C.96 I) Çürütülemez. Çünkü bu
yapılmaktadır. İran’da Devlet işlerinin düzenlenmesi dine göre yapılmaktadır.
II) siyaset:
Devlet işlerini düzenleme ve yürütme
Bilim: Varlık
ve enerji halleri arasında öğrenme aracı
Din: Akıl ve
ruh sahibi varlıkları muhatap alan kurallar ve yönetim sistemlerimden
ibarettir.
A) Din bir
olgudur.
B) Sözde alet
edilmez ama yapılanlarla alet edilir.
C) Siyaset
dini kendi çıkarına göre yönlendirir. Eğitim – öğretimde ise çıkar gözetilmez.
D) Kargaşa
olur Hatice ÇAKMAK
C.96 I.Doğrudur. II. A. Olamayacak kadar
dokunulmazdır.
B. Ego
tatmin etmek.
C. Din iyi
insan yetiştirmeye yönelik kavramlar içerir; yalanlarla pek alakası yoktur.
D.
Günümüzdeki siyonist düşünce gibi düşünceler olurdu. Ayşe Şeker
C.96
I.Bu önermeyi çürütmek mümkün değildir.Çünkü
ayetler kesin ve nettir. Ve hatta “Dini aşamazsınız” ayeti buna en güzel örnektir.
II.
A-)Din kesinlikle siyasete malzeme olacak kadar
zavallı değildir. Din dokunulmazdır. Ve ölü değildir bu yüzden müzelik demek
yanlıştır din yaşayan bir kavram veya olgudur.
B-)Din
ve siyaset işleri birbirinden apayrı işlerdir. Yalnız din her şeyi
kapsamaktadır.
C-)Çünkü
her şeyin en liyakatli olanı İslam dininde mevcuttur.
D-)bence
o kavim saçmalamıştır ve helak olmaktan kurtulamaz. Selvi GÜNDOĞDU
C.96
1.İnsanlar
yaratılışları yapısı belli yerlere geldiklerinde amaçları dışına çıkabiliyorlar
örneğin ortaçağda rahipler bunun yapmıştır. Günümüzde de dini kullanarak
siyaset yapanlar vardır.
2.Din: Akıl
ve ruh sahibi varlıkları ilgilendiren onları manevi mutluluğa ulaştıran en
önemli unsurdur.
Bilim:
Doğadaki pozitif nicelikli bilgilere dayalı tüm bilim dallarındaki toplam bilgi
ve uygulamaları içeren en kapsamlı kavramlardan biridir.
Siyaset:
İnsanların değer yargılarını ve hitabet sanatını kullanarak insanları
etkilemesidir.
A- Dini siyasete malzeme etmek çok
yanlıştır hem din siyasete alet edilecek kadar zavallı değildir.
B- Bu durum din karşıtlarının ekmeğine
yağ sürebilir bunu kullanarak dine saldırabilirler.
C- Eğitim ve öğretimde din bilgisi
dersleri ile öğrencilerin dini kullanan insanlara karşı daha bilinçli olması
sağlanır.
D- Laiklik le
din ve devlet işleri birbirinden ayrıldığı gibi insanların dinlerini de
istediği gibi yaşaması sağlanmıştır. O yüzden herhangi bir sorun çıkmaz. Kadir KURT
C.96 Bu önerme doğrudur.Din
her şeyin üzerindedir.Onu siyasete malzeme yapmak terbiyesizliktir.Tabi bunu
yapan hainler günümüzde çok fazladır.Dini laiklik bahanesiyle tamamen
hayatımızdan soyutluyorlar. A) Din siyasete malzeme olacak kadar basit bir şey değildir.Dini aşamazsınız diye hadis vardır. B) Din siyasete
alet edilmez derken burada laiklikten bahsediyor.Laiklikle
din insanlardan uzaklaştırılıyor. C)
Çünkü güzel ahlakın temelinde peygamber ahlakı vardır. Biz eğitimde güzel
terbiyeyi öğrenciye aşılamaya çalışıyoruz zaten. Bu da dini ve peygamberimizi
iyi tanımakla daha iyi olur. D) Bir kavim dini asimile ettiyse bu kavim uzun
süre ayakta kalamaz. Yıkılmaya yüz tutar.
Esra AĞDAĞ
C.96 1-Önermeyi doğru buluyorum. İkiyüzlü
insan olan hain olarak örnek verebileceğim CHP partisinin dine karşı olmalarına
rağmen menfaatleri için kalkıp çarşaflı bayanları kullanarak partilerine üye
yapmaları. Bunun entrika, gösteriş olduğunu görmeyecek kadar kör insanlar var
mı bilmiyorum.
2-siyaset: halkı yönetim konusunda insanların kendi
menfaatleri karşısında yalanın, riyanın, dolandırıcılığın karıştığı bir
eylemdir. Bir âlimin dediği gibi şeytandan kaçtığın gibi siyasetten kaçın.
Bilim: doğadaki pozitif öncelikli bilgilere dayalı
tüm bilim dallarını içeren kapsamlı kavramdır.
Siyaset: halkın yönetim konusunda
insanların kendi menfaatleri doğrultusunda yalan, riya vs gibi kötü
özelliklerin alet olduğu ve bu doğrultuda insanların yaptığı eylemlerdir.
Din: Allah tarafından gönderilen ve
kuralları olan inançtır.(İslamiyet, Hıristiyan)
A)Din asla siyasete malzeme olacak kadar
zavallı değildir. Bu tabir bile çok aşağılayıcı bence. Din olarak kastedilen
İslamiyet tir.İslamiyet in kaynağı kuranı kerim dir. Kuranı kerim asla yaşlanmaz zaman geçtikçe teknoloji
geliştikçe vs kuranı kerim gençleşir. Kuranı kerimin muhatabı bir topluluk
değil efendimizden sonra gelen bütün insanlardır. Behiye DURAK
C.96 1)
Doğrudur.
2) Siyaset:
yönetime katılmak için alınan yol.
Din: insanın Allah ‘ a ulaşmak için tabi
olduğu yol.
Bilim: Kâinatı öğrenme yoludur.
A)
Asla
olamaz.
B)
İnsanların
çıkar doğrultusunda belli bir kesimi kullanmasıdır.
C)
Çünkü
din insanları güzele yönlendirir.
Sonuç yıkım
olur. Rukiye SEÇGİN
C.96 Önermesi günümüzde de örnekleri
gözü kapalı verilebilecek doğru bir önermedir yeterki
biz görelim Abdülaziz GEYLAN
C.96 1 Aslın da din siyasete malzeme olmaz
diyerek çaktırmadan ikisinin ayırımı bazılarının anladığı şekildeki laikliğin
çizgileri belirginleştiriliyor.
2
Siyaset. Farklı görüşlerin kendi yaptırımlarını halk üzerinde dominant hale
getirebilme gayreti hangi şekilde olursa olsun.
Bilim : Kainatın
okunmasıdır.İnsanda merak uyandıran bilinmezlerin keşfedilmesidir.
Din : Herşeyi kapsayandır bence.
A
Elbetteki bu şekilde değil.
B
Yukarıda anlattığım gibi
C
Din Allah cc
un insanı ne için yattığını ona nasıl varılacağını ve ne şekilde yaşayacağımızı
kısaca insanlık için her şeyi kapsayıcıdır.Dolayısıyla
eğitimi de kapsar. Ramazan GÖRGÜLÜ
C.96 Bazen toplumda iki yüzlü insanlar
bulunabilir. Din siyasete alet edilmeyecek kadar faziletlidir. Faruk Ergün
C.96 I- gerçekten din siyasete malzeme
yapılmaz. Ama bunu böyle deyip siyaset yapan insanlar ister istemez dini
siyasete alet ediyorlar. bunları görmeli ona göre
davranmalıyız.
II-
siyaset; insanları gerek doğru yollarla gerek yanlış yollarla kendi
düşüncelerini en foze etmektir.
Bilim:
geçmişte ve günümüzde olan canlı,cansız ve bu iki varlığın arasındaki
etkileşimi,bileşimi….vb. araştıran bir kişi veya
gruptur.
Din: yani
ahir et denen yerde cenneti kazanmak için uyulması gereken ve insanlar
tarafından değil bizzat yüce yaratıcı tarafından konulmuş kurallar topluluğudur.
A- aslında din siyasete malzeme olacak
kadar ne zavallı,ne dokunulmaz nede bir başkası
bunları kendi oyunlarına alet eden kişiler veya topluluklar zavallı veya
diğerleridir. Din siyasete malzeme olamaz.
B- İnsanların dini duygularını istismar
ederek insanın dini düşüncelerinden yararlanarak onları kullanmaktır.
C- Çünkü dindeki olgular ancak eğitim
ve öğretimle yani bilimle uyuşur. Yani dindeki olgular bilimle ispatlanır.
Siyasetle ispatlanmaz.
D- Yani kendi benliğini unutur. Kendi
atalarının benliklerini unutarak onların öz değerlerine saygısızlık yapmış
olurlar. Buda toplumdaki bazı gruplar arasında çatışmaya neden olacaktır. Mehmet ÇAKMAK
C.96 Katılıyorum ki zaten böyle ikiyüzlü
insanlar(!) çokça bulunmaktadır. Kesinlikle din siyasete malzeme yapılamayacak
kadar mukaddestir. Dinin ve siyasetin amacı aynı doğrultuda, insanlığın huzuru
ve refahı için olmalıdır Ahmet Ziyaeddin ÇELENKOĞLU
C.96 A- Din siyasete malzeme olamayacak
kadar yücedir. Siyasetin pis ve kokuşmuş derekesine indirilen din ona
ihanettir. Din siyasete alet olmaz, siyaset dine alet olmalı.
B- Bu bahaneyle dinin bazı kurallarını
ortadan kaldırmaya çalışmak demektir. Halkın bazı uygulamaları yapmasına engel
olmak demektir. Başörtüsünün önündeki engellerin bahanesi siyasi simge olduğu
yönündeki iddialardır.
C- Dini kalbinde yerleştirmemiş bir millet hiçbir zaman
başarılı olamaz. Çünkü dinle eğitilmemiş bir gençlik kandırılmaya her zaman
müsaittir. Çok çabuk kandırılır. Milletin değerlerinin de temeli dinden gelen
anlayışlardır. Bundan dolayı dini eğitim vazgeçilmez olmalıdır. Türkiye’mizin
bugün ki hali buna örnektir. Dini eğitime önem vermediğimiz için bir türlü
gerçek başarıyı yakalayamıyoruz. Dinini yaşamayanın güzel ahlakı olmaz. Güzel
ahlakı olamayanın hayvandan farkı kalmaz.
D- Ortalık çok karışır. Her kafadan bir ses çıkar,
kargaşa olur. Buna en güzel örnek günümüzde yaşadığımız ve görmeye alıştığımız
olaylardır. Ahmet ŞENGÜL
C.96 A) Din bir
olgudur ve siyasette her zaman olmuştur. Geçmişte de çok savaş çıkmış dinler
için
B) Dini zayıflatmak milleti inancın
vazgeçirmek dinsizlere rahat bir hayat sağlamak
C) Temiz ve ahlaklı bir toplum oluşturmak
için
D) Yok olup giderdi hangi din asimile
olmuş ki milletler yok olur.Ama dinler hep vardır. Aziz SOYSONA
C.961. İnsanların çoğu fıtratları gereği
aç gözlü oldukları için belli yetki ve güçlerle donatıldıklarında bu güçleri
insanlara zulmetmekte kullanırlar.
2. Din: Akıl ve ruh sahibi varlıkları
muhatap alan yaşanmış örnek ve uygulamalarla dolu kurallar ve yönetim
sistemleridir.
Bilim: Doğadaki pozitif nicelikli
bilgilere dayalı tüm bilim dallarındaki toplam bilgi ve uygulamaları içeren en
kapsamlı kavramlardan biridir. Bahtiyar
YILDIZ-Ayhan TORUN