80.A-Fert ve toplum bazında;insanın kendisini tanımadan yada insana kendini tanıma ilimi verilemeden, sadece doğayı tanımak, deşifre ederek ondan yaralanmak için eğitim ve öğretim yapmak belki de büyük bir cehalet hatta ihanettir. Önermesini gerekçeleriyle ret ediniz.
İpucu;kendini doğru tanımayan insan doğayı tanısa bile doğal döngülere gerçekçi ve ciddi empati duyamadığı için belki de bugünkü insan cehaleti kaynaklı çevre sorunları ortaya çıkmıştır.
B-Asrımızın eğitim sistemlerindeki kara delik misali eksiği ile ilişkilendir meye çalışın.
İpucu;Asrımızın sosyal ve çevresel tufanlarıyla ilişkilendirmeye çalışın.

 

C.80. Gerçekten de kendini tanımadan sadece kâinattaki olayları anlamaya çalışmak insanın ruhsal yani manevi değerlerinden uzaklaşmasından başka bir şey değildir. Örneğin bu günün Avrupa insanı.

B) Asrımızda eğitim planının maddiyat üzerine yani güzel ahlak üzerine olmayan sistemi böyle devam ederse kara deliğe doğru gitmiş olacaktır. Mehmet GÖR

 

C.80

A- Kendini tanımayan, kendini evcilleştirmeyen insanla doğa arasındaki ilişki kediye ciğer teslim etmek gibidir.

B- Çocukluk çağlarında ahlak ve duyarlılık aşılanamayan insanlar, öğrendikleri bilgiyle doğru orantılı olarak insanlığın başına bela olurlar. Davut Özler KOÇYİĞİT

 

C.80 A. Doğada etki-tepki kanunu vardır. Etkiyi veren doğa tepkiyi veren insandır ya da durum tam tersidir.  İnsan kendi yeteneklerini, duygu ve düşüncelerini tanıyamazsa doğanın göstermiş olduğu etkiye vereceği tepkiyi de bilemez. Bu tepkiler kendisine ve doğaya zararlı olabilecek tepkiler olabilir. İnsan kendisine ve doğaya zararlı olmamak için kendini tanımalıdır. Bu yüzden bu önerme doğrudur.

        B. Günümüz eğitim sistemi insanı kendini tanımadan ya da insana kendini tanıtmadan doğrudan fosil teknolojiye ve bencilliğe yöneltmektedir. Bu durum da çok ciddi sosyal ve çevresel sorunlara neden olmaktadır. Hüseyin EROĞLU

 

C.80     A)İnsanoğlu ilk doğduğu zaman varlıklara, uyarıcılara tepki vermeye başlar. Sonra doğada bulunan varlıkları tanımaya başlar. En sonunda ise kendini tanımaya ve tanımlamaya başlar. Şehla HİLOOĞLU

 

C.80 A) İnsanoğlu ilk doğduğu zaman ilk önce çevreyle empati kurar çevreyi anlamaya ve öğrenmeye çalışır daha sonra çevrenin yardımıyla kendini tanır.

B) Çevresel baskı bireye yanlış bilgi aktarımına neden olur. Buda toplumun yanlış kültüre sahip olması anlamına gelir.  Gökhan TEPE

 

C.80 A-Her işte olduğu gibi insan önce kendisini tanımalı ve kendisinin iç dünyasını iyi bilmelidir. Kendisini bilmeyen insan kesinlikle çevresini, doğayı, diğer insanları tanıyamaz.

          B- Şu anda asrımızın eğitim sisteminin kara deliği kişilerin kendilerini tanımasına izin verilmeden başka şeyler yüklenmeye çalışılmasıdır. Mesela; öğrencilere kendilerini tanımalarına fırsat verecek şekilde etkinlikler yaptırıla bilinir.  Bahar KAPTANER          

 

C.80Kainatta en büyük gerçek,insanın kendi fıtratını tanımasıdır ve kendini tanımadan sadece kâinattaki olayları anlamaya çalışmak insanın ruhsal yani manevi değerlerinden uzaklaşmasından başka bir şey değildir. Ör bu günün sefahat bataklığında boğulan insanları.

B) asrımızda ki eğitim insanları,insanlık vasıflarından uzaklaştırarak daha bencil ve nefsi hırs oyuncağı yapmıştır.nefis cümleden süfli, vazife cümleden ala. Kenan Yıldızhan

 

 

C.80

A.  Darwin bu önermenin çürütülmesi için en iyi örnektir.

B. Gençlerin deşarj olacakları alanların ve işlerin uygunsuz oluşu. Abdurrahman SEFALI

 

 

C.80

Bir insanın kendini tanımadan doğayı tanıması onun sağlıklı bir biçimde kendisine doğanın verdiği tepkiyi anlamasına engel olur. Aynı zamanda onun da doğaya yanlış tepki vermesine neden olur. Kadir KURT

 

 

 

 

C.80.A-kendini doğru tanımayan insan doğayı tanısa bile doğal döngülere gerçekçi ve ciddi empati duyamadığı için belki de bugünkü insan cehaleti kaynaklı çevre sorunları ortaya çıkmıştır. İnsanın öncelikle kendini iyi tanıyıp sınırlarını belirledikten sonra karşısındakini anlamaya çalışması gerekiyor.

B-Çağımızın eğitim sistemin ; çoğunlukla ideolojik bir sistem niteliğinde olduğu için bilimsel yani evrensel nitelik taşımıyor.. Tevfik ŞEN

 

C.80 A. Fert ve toplum bazında kendini doğru tanımayan insan yani ne olduğunu, nerden nereye gittiğini asıl görevinin ne olduğunu kavrayamayan insana tüm doğayı tanıtsanız bile kendini tanımadığı, bu yüzden kendini aşamadığından, çevresindeki ve hayal dünyasındaki olgularla geçekçi empati kuramadığından iyi bir insan yetiştirmiş sayılmazsınız. Bu insandan fayda yerine zarar görürsünüz. Çünkü belli kalıpların dışına çıkamaz. Çok bilgili olabilir ama çok bilgi insan karnını doyurmaz. Belki de çağımızın bir sorunu da budur.

       B. Fert ve toplum bazında kendini doğru tanımayan insanı eğer ki yeni eğitim sisteminin bir yerinde konumlandırırsanız sizin eğitim sisteminiz kara deliklerle dolup taşar. Yarardan çok zarar verir. Eğer ki siz doğayı ve bilgiyi insanın kafasında liyakatiyle konumlandırırsanız doğa size elbet konumlandırmayı bilir. Doğanın içine insanı enjekte etmeyeceksiniz asıl doğru olan insanı içine doğayı enjekte etmektir. Harun SEVEN

 

C.80 A) İnsan önce dünyaya ilk geldiğinde önce doğayı öğrenir. Sonra kendini tanır. Bu yüzden bu bir cehalet değildir.

B) Eğitim sistemindeki eksiklik temelin sağlam olmaması, geçmişten yanlış gelen bilgi kültür olarak anlaşıldığından bireylerde yanlış olarak aktarılır. Hatice ÇAKMAK

 

C.80 A.Öğretim küçük yaşta başladığı için doğayı tanımak kavramı o yaşlarda verilir insanın kendini geliştirmesi ise bebekliğinden başlar; 20’li yaşlarda olgunlaşır ve kendini tanıma ölünceye kadar devam eder önermeye bu açıdan bakıldığında yanlıştır daha geniş kapsamlı düşünülmeli bu konuda. B. Dinden kopuk bir eğitim içinde her zaman kara delikler mevcuttur. Ayşe Şeker

 

C.80 A) Bir insana kendini tanıması veya doğayı tanıması temelinde eğitim verildiği zaman bu insan artık doğayı saf temiz duyguları ile değil daha çok nasıl sömürürüm düşüncesiyle hareket etmeye başlar.           B) Bu  Yalnız bu demek değildir ki milliyetçi unsurlar doğrultusunda devlet yoktur. Hatta aksine küresellikten kendini soyutlayan ulusalcı devletler diğer toplumlara karşı  faşist konumuna düşmüşlerdir. Örneğin Siyonist İsrail. Ahmet MANSUROĞLU

C.80 A) Önerme doğrudur. Ret edilemez.örneğin Darwin’i düşünürsek, Darwin kendini tanımadan kendi ilmini öğrenemeden doğayı tanımaya ve deşifre etmeye çalışmıştır. Bu insan kendini doğru tanımadığından dolayı doğayı tanımaya çalışmış olmasına rağmen doğal döngülere gerçekçi bakamamış ve ciddi empatiler duyamamıştır. Ve dolayısıyla cehaletten kurtulamamıştır. Bu yüzden insan cehaleti kaynaklı doğa sorunlarını çözmek amacıyla insanlara kendilerini tanıma fırsatı, ilmi ve bilimi verilmelidir.

            B) A seçeneğindeki önermenin bir devamı olarak düşünürsek Darwin’in kendi ilmi ve bilimi yeterince bilmemesi, kendini tanıyamaması eğitim sistemindeki kara deliği ortaya çıkarmıştır. Selvi GÜNDOĞDU

 

C.80 Çevrenin verdiği etkiye karşı kişinin verdiği tepkidir. Etkinin dozunu bilmeyen biri tepkinin dozunu da ayarlayamaz. Onun için önermeye katılıyorum.. İdris COŞKUN

 

C.80 A-İlk önce fert olarak kendini tanıması gerekir eğer siz doğada kendinizi konumlandıramazsanız siz doğayı da doğru bir şekilde konumlandıramazsınız.

B- Asrımızda eğitim maalesef doğayı tanımakta ferdin kendini tanıtmaktadır böyle olunca doğayı tanımak ne kadar faydalıdır.Mehmet ÇAKMAK

C.80 Burada geçen önerme tamamen doğrudur.İnsanlara sadece doğayı tanıtmak, bu yolla eğitim yapmak cahillikten başka bir şey değildir.İnsana manevi alemi, kendini, nefsini tanımayı öğretmek mutlaka gereklidir.Sadece hayatı doğadan ibaret olan insan boş yetişmiş insandır.  B)Eğitim sistemimiz genelde doğayı tanımaya yöneliktir.Aslında bu zamanla toplumda cahillin, fenalın, boş yaşayan insanın ve liyakatsizliğin çoğalmasına ve toplumsal tufana neden olur.Esra AĞDAĞ

 

C.80 A)Önermesi doğru oluğu için ret edemiyorum.

         Evet, insanlar kendilerini tanıyamadıkları, için dünyaya geliş sebeplerini ve daha sonra dirilip hesap vereceklerini bilmedikleri için ve doğayı doğanın kanunları çerçevesinde inceledikleri için hiçbir zaman tam olarak ne kendileri tatmin olmuş, nede düşündüklerini aktardıkları yandaşlarını tatmin etmişler. Bunlar sade bakıp görmeyen ve nankör cahillerdir.Behiye DURAK

 

C.80  A)Doğrudur. İnsan kendini tanımadan hiçbir şeyi tanımaya kadir olamaz. Çünkü Allah’a ihanettir.         

          B)Eğitim sistemindeki kara delik Allah’ı tam olarak tanımamalarıdır. Çünkü Allah’ı tanımayan hiçbir şeyin değerini bilemez. Rukiye SEÇGİN

 

C.80 İnsanin kedisini tanıması çeşitli bilimlerle zaten gerçekleştiriliyor Abdülaziz GEYLAN

 

C.80 A Katılıyorum insan önce kendini bilmeli, her açıdan önce kendini tanımalı Ramazan GÖRGÜLÜ

        B Kendini tanımayan insan önce nereden ve niçin geldi ve nereye gidiyor u bilmeli.ki incelediği bilimlerde ve madde de boğulup gitmesin. Ramazan GÖRGÜLÜ

 

C.80  A. Doğrudur. İnsan önce tanımalıdır ki doğada olup biten hadiselere bir anlam verebilsin. Yoksa çil yavrusu gibi zalimce doğaya terk edilmiş olur.

 

         B.  bize kendi özümüze uygun eğitim sistemi değil de bizi hep batıya özendiren bir eğitim sistemiyle eğitilmesi bizim için büyük  bir kara deliktir. Faruk ERGÜN

 

C.80 İnsan kendini bilir, tanırsa doğadaki görevini, toplumdaki istekleri ve kendi isteklerini karşılayacak yerleri çok rahatlıkla bulabilir… Ahmet Ziyaeddin ÇELENKOĞLU

 

C.80 A-Bu önerme reddedilemez. İnsan kendini tanımadan doğayı tam olarak tanıyamaz.

B- Bizim eğitim sistemimizde öne çıkan bir ideoloji “evrim teorisi” adında. Eğitimdeki her alan bu teoriye göre planlanıyor. Bu yüzden insanlar özgürce düşünüp, ona göre karar veremiyor. Bu da toplumda ciddi travmalara sebep oluyor. Ahmet ŞENGÜL

 

C.80 A) İnsan eğitim gördükçe çevresine daha saygılı anlayışlı ve çevresine daha faydalı olur. Cahil insan çok küçük şeyleri kafasına takıp çok kötü şeyler yapabilir.

       B) Eğitim öğretmekten çok işkence gibi bir şey olur. Öğrencilerin dersten soğumasına sebep  olur. Aziz  SOYSONA

 

C.80 A)önerme doğrudur. Çünkü insan kendini bilmeden , anlamadan,tanımadan kendisi dışındaki bir varlığı nasıl tanıyabilir ki.önce kendisini tanımalı , kendi farkında olmalı ki diğer varlıkların farkında olabilsin Adnan KAPLAN

 

 

C.80A. Doğada etki-tepki kanunu vardır. Etkiyi veren doğa tepkiyi veren insandır ya da durum tam tersidir.  İnsan kendi yeteneklerini, duygu ve düşüncelerini tanıyamazsa doğanın göstermiş olduğu etkiye vereceği tepkiyi de bilemez. Bu tepkiler kendisine ve doğaya zararlı olabilecek tepkiler olabilir. İnsan kendisine ve doğaya zararlı olmamak için kendini tanımalıdır. Bu yüzden bu önerme doğrudur.

        B. Günümüz eğitim sistemi insanın kendisini tanımasına olanak sağlayamamaktadır.Bahtiyar YILDIZ-Ayhan TORUN