80.A-Fert
ve toplum bazında;insanın kendisini tanımadan yada
insana kendini tanıma ilimi verilemeden, sadece doğayı tanımak, deşifre ederek
ondan yaralanmak için eğitim ve öğretim yapmak belki de büyük bir cehalet hatta
ihanettir. Önermesini gerekçeleriyle
ret ediniz.
İpucu;kendini
doğru tanımayan insan doğayı tanısa bile doğal döngülere gerçekçi ve ciddi
empati duyamadığı için belki de bugünkü insan cehaleti kaynaklı çevre sorunları
ortaya çıkmıştır.
B-Asrımızın eğitim sistemlerindeki kara
delik misali eksiği ile ilişkilendir meye çalışın.
İpucu;Asrımızın
sosyal ve çevresel tufanlarıyla ilişkilendirmeye çalışın.
C.80. Gerçekten de kendini tanımadan
sadece kâinattaki olayları anlamaya çalışmak insanın ruhsal yani manevi
değerlerinden uzaklaşmasından başka bir şey değildir. Örneğin
bu günün Avrupa insanı.
B)
Asrımızda eğitim planının maddiyat üzerine yani güzel ahlak üzerine olmayan
sistemi böyle devam ederse kara deliğe doğru gitmiş olacaktır. Mehmet GÖR
C.80
A- Kendini
tanımayan, kendini evcilleştirmeyen insanla doğa arasındaki ilişki kediye ciğer
teslim etmek gibidir.
B- Çocukluk
çağlarında ahlak ve duyarlılık aşılanamayan insanlar, öğrendikleri bilgiyle
doğru orantılı olarak insanlığın başına bela olurlar. Davut Özler KOÇYİĞİT
C.80 A. Doğada etki-tepki kanunu vardır.
Etkiyi veren doğa tepkiyi veren insandır ya da durum tam tersidir. İnsan kendi yeteneklerini, duygu ve
düşüncelerini tanıyamazsa doğanın göstermiş olduğu etkiye vereceği tepkiyi de
bilemez. Bu tepkiler kendisine ve doğaya zararlı olabilecek tepkiler olabilir.
İnsan kendisine ve doğaya zararlı olmamak için kendini tanımalıdır. Bu yüzden
bu önerme doğrudur.
B. Günümüz eğitim sistemi insanı
kendini tanımadan ya da insana kendini tanıtmadan doğrudan fosil teknolojiye ve
bencilliğe yöneltmektedir. Bu durum da çok ciddi sosyal ve çevresel sorunlara
neden olmaktadır. Hüseyin EROĞLU
C.80 A)İnsanoğlu ilk doğduğu zaman varlıklara, uyarıcılara tepki
vermeye başlar. Sonra doğada bulunan varlıkları tanımaya başlar. En sonunda ise
kendini tanımaya ve tanımlamaya başlar. Şehla
HİLOOĞLU
C.80 A) İnsanoğlu ilk doğduğu zaman ilk önce çevreyle empati kurar çevreyi anlamaya ve öğrenmeye çalışır daha
sonra çevrenin yardımıyla kendini tanır.
B) Çevresel
baskı bireye yanlış bilgi aktarımına neden olur. Buda toplumun yanlış kültüre
sahip olması anlamına gelir. Gökhan TEPE
C.80 A-Her
işte olduğu gibi insan önce kendisini tanımalı ve kendisinin iç dünyasını iyi
bilmelidir. Kendisini bilmeyen insan kesinlikle çevresini, doğayı, diğer
insanları tanıyamaz.
B- Şu anda asrımızın eğitim
sisteminin kara deliği kişilerin kendilerini tanımasına izin verilmeden başka
şeyler yüklenmeye çalışılmasıdır. Mesela; öğrencilere kendilerini tanımalarına
fırsat verecek şekilde etkinlikler yaptırıla bilinir. Bahar KAPTANER
C.80Kainatta en büyük gerçek,insanın
kendi fıtratını tanımasıdır ve kendini tanımadan sadece kâinattaki olayları
anlamaya çalışmak insanın ruhsal yani manevi değerlerinden uzaklaşmasından
başka bir şey değildir. Ör bu günün sefahat bataklığında boğulan insanları.
B)
asrımızda ki eğitim insanları,insanlık vasıflarından
uzaklaştırarak daha bencil ve nefsi hırs oyuncağı yapmıştır.nefis cümleden
süfli, vazife cümleden ala. Kenan
Yıldızhan
C.80
A. Darwin bu önermenin
çürütülmesi için en iyi örnektir.
B.
Gençlerin deşarj olacakları alanların ve işlerin uygunsuz oluşu. Abdurrahman
SEFALI
C.80
Bir insanın
kendini tanımadan doğayı tanıması onun sağlıklı bir biçimde kendisine doğanın
verdiği tepkiyi anlamasına engel olur. Aynı zamanda onun da doğaya yanlış tepki
vermesine neden olur. Kadir KURT
C.80.A-kendini doğru tanımayan insan doğayı
tanısa bile doğal döngülere gerçekçi ve ciddi empati
duyamadığı için belki de bugünkü insan cehaleti kaynaklı çevre sorunları ortaya
çıkmıştır. İnsanın öncelikle kendini iyi tanıyıp sınırlarını belirledikten
sonra karşısındakini anlamaya çalışması gerekiyor.
B-Çağımızın eğitim sistemin ; çoğunlukla ideolojik bir
sistem niteliğinde olduğu için bilimsel yani evrensel nitelik taşımıyor.. Tevfik ŞEN
C.80 A. Fert ve toplum bazında kendini
doğru tanımayan insan yani ne olduğunu, nerden nereye gittiğini asıl görevinin
ne olduğunu kavrayamayan insana tüm doğayı tanıtsanız bile kendini tanımadığı,
bu yüzden kendini aşamadığından, çevresindeki ve hayal dünyasındaki olgularla
geçekçi empati kuramadığından iyi bir insan
yetiştirmiş sayılmazsınız. Bu insandan fayda yerine zarar görürsünüz. Çünkü
belli kalıpların dışına çıkamaz. Çok bilgili olabilir ama çok bilgi insan
karnını doyurmaz. Belki de çağımızın bir sorunu da budur.
B. Fert ve toplum bazında kendini doğru
tanımayan insanı eğer ki yeni eğitim sisteminin bir yerinde konumlandırırsanız
sizin eğitim sisteminiz kara deliklerle dolup taşar. Yarardan çok zarar verir.
Eğer ki siz doğayı ve bilgiyi insanın kafasında liyakatiyle konumlandırırsanız
doğa size elbet konumlandırmayı bilir. Doğanın içine insanı enjekte
etmeyeceksiniz asıl doğru olan insanı içine doğayı enjekte etmektir. Harun SEVEN
C.80 A) İnsan önce dünyaya ilk
geldiğinde önce doğayı öğrenir. Sonra kendini tanır. Bu yüzden bu bir cehalet
değildir.
B) Eğitim
sistemindeki eksiklik temelin sağlam olmaması, geçmişten yanlış gelen bilgi
kültür olarak anlaşıldığından bireylerde yanlış olarak aktarılır. Hatice ÇAKMAK
C.80 A.Öğretim küçük yaşta başladığı
için doğayı tanımak kavramı o yaşlarda verilir insanın kendini geliştirmesi ise
bebekliğinden başlar; 20’li yaşlarda olgunlaşır ve kendini tanıma ölünceye
kadar devam eder önermeye bu açıdan bakıldığında yanlıştır daha geniş kapsamlı
düşünülmeli bu konuda. B. Dinden kopuk bir eğitim içinde her zaman kara
delikler mevcuttur. Ayşe Şeker
C.80 A) Önerme
doğrudur. Ret edilemez.örneğin Darwin’i
düşünürsek, Darwin kendini tanımadan kendi ilmini
öğrenemeden doğayı tanımaya ve deşifre etmeye çalışmıştır. Bu insan kendini
doğru tanımadığından dolayı doğayı tanımaya çalışmış olmasına rağmen doğal
döngülere gerçekçi bakamamış ve ciddi empatiler
duyamamıştır. Ve dolayısıyla cehaletten kurtulamamıştır. Bu yüzden insan
cehaleti kaynaklı doğa sorunlarını çözmek amacıyla insanlara kendilerini tanıma
fırsatı, ilmi ve bilimi verilmelidir.
B) A seçeneğindeki önermenin bir
devamı olarak düşünürsek Darwin’in kendi ilmi ve
bilimi yeterince bilmemesi, kendini tanıyamaması eğitim sistemindeki kara
deliği ortaya çıkarmıştır. Selvi GÜNDOĞDU
C.80 Çevrenin verdiği etkiye karşı
kişinin verdiği tepkidir. Etkinin dozunu bilmeyen biri tepkinin dozunu da
ayarlayamaz. Onun için önermeye katılıyorum.. İdris COŞKUN
C.80 A-İlk önce fert olarak kendini
tanıması gerekir eğer siz doğada kendinizi konumlandıramazsanız siz doğayı da
doğru bir şekilde konumlandıramazsınız.
B-
Asrımızda eğitim maalesef doğayı tanımakta ferdin kendini tanıtmaktadır böyle
olunca doğayı tanımak ne kadar faydalıdır.Mehmet ÇAKMAK
C.80 Burada geçen önerme tamamen doğrudur.İnsanlara sadece doğayı tanıtmak, bu yolla eğitim
yapmak cahillikten başka bir şey değildir.İnsana manevi alemi, kendini, nefsini
tanımayı öğretmek mutlaka gereklidir.Sadece hayatı doğadan ibaret olan insan
boş yetişmiş insandır. B)Eğitim sistemimiz
genelde doğayı tanımaya yöneliktir.Aslında bu zamanla
toplumda cahillin, fenalın, boş yaşayan insanın ve liyakatsizliğin çoğalmasına
ve toplumsal tufana neden olur.Esra
AĞDAĞ
C.80 A)Önermesi
doğru oluğu için ret edemiyorum.
Evet, insanlar kendilerini
tanıyamadıkları, için dünyaya geliş sebeplerini ve daha sonra dirilip hesap
vereceklerini bilmedikleri için ve doğayı doğanın kanunları çerçevesinde
inceledikleri için hiçbir zaman tam olarak ne kendileri tatmin olmuş, nede
düşündüklerini aktardıkları yandaşlarını tatmin etmişler. Bunlar sade bakıp
görmeyen ve nankör cahillerdir.Behiye DURAK
C.80 A)Doğrudur. İnsan kendini tanımadan
hiçbir şeyi tanımaya kadir olamaz. Çünkü Allah’a ihanettir.
B)Eğitim sistemindeki kara delik
Allah’ı tam olarak tanımamalarıdır. Çünkü Allah’ı tanımayan hiçbir şeyin
değerini bilemez. Rukiye SEÇGİN
C.80 İnsanin kedisini tanıması çeşitli
bilimlerle zaten gerçekleştiriliyor
Abdülaziz GEYLAN
C.80 A Katılıyorum insan önce kendini
bilmeli, her açıdan önce kendini tanımalı
Ramazan GÖRGÜLÜ
B
Kendini tanımayan insan önce nereden ve niçin geldi ve nereye gidiyor u bilmeli.ki incelediği bilimlerde ve madde de boğulup
gitmesin. Ramazan GÖRGÜLÜ
C.80 A. Doğrudur. İnsan önce tanımalıdır
ki doğada olup biten hadiselere bir anlam verebilsin. Yoksa çil yavrusu gibi
zalimce doğaya terk edilmiş olur.
B.
bize kendi özümüze uygun eğitim sistemi değil de bizi hep batıya
özendiren bir eğitim sistemiyle eğitilmesi bizim için büyük bir kara deliktir. Faruk ERGÜN
C.80 İnsan kendini bilir, tanırsa
doğadaki görevini, toplumdaki istekleri ve kendi isteklerini karşılayacak
yerleri çok rahatlıkla bulabilir… Ahmet Ziyaeddin ÇELENKOĞLU
C.80 A-Bu önerme reddedilemez. İnsan
kendini tanımadan doğayı tam olarak tanıyamaz.
B- Bizim eğitim sistemimizde öne çıkan bir ideoloji
“evrim teorisi” adında. Eğitimdeki her alan bu teoriye göre planlanıyor. Bu
yüzden insanlar özgürce düşünüp, ona göre karar veremiyor. Bu da toplumda ciddi
travmalara sebep oluyor. Ahmet ŞENGÜL
C.80 A) İnsan
eğitim gördükçe çevresine daha saygılı anlayışlı ve çevresine daha faydalı
olur. Cahil insan çok küçük şeyleri kafasına takıp çok kötü şeyler yapabilir.
B) Eğitim öğretmekten çok işkence gibi
bir şey olur. Öğrencilerin dersten soğumasına sebep olur. Aziz
SOYSONA
C.80 A)önerme
doğrudur. Çünkü insan kendini bilmeden , anlamadan,tanımadan
kendisi dışındaki bir varlığı nasıl tanıyabilir ki.önce kendisini tanımalı ,
kendi farkında olmalı ki diğer varlıkların farkında olabilsin Adnan KAPLAN
C.80A. Doğada etki-tepki kanunu vardır.
Etkiyi veren doğa tepkiyi veren insandır ya da durum tam tersidir. İnsan kendi yeteneklerini, duygu ve
düşüncelerini tanıyamazsa doğanın göstermiş olduğu etkiye vereceği tepkiyi de
bilemez. Bu tepkiler kendisine ve doğaya zararlı olabilecek tepkiler olabilir.
İnsan kendisine ve doğaya zararlı olmamak için kendini tanımalıdır. Bu yüzden
bu önerme doğrudur.
B. Günümüz eğitim sistemi insanın
kendisini tanımasına olanak sağlayamamaktadır.Bahtiyar YILDIZ-Ayhan TORUN