7.Her şeyi nesnel bilimin farzlarıyla izah etmek olası mı
neden? Değilse alternatifler üretiniz?
İpucu;Enerjinin tanımını ve
hallerini düşünün. Enerji hallerinin çeşitliliğini düşünün. Minimum kaç enerji
hali ile tüm enerji hallerini izah edebiliriz?
İp ucu Allah C.C’UN gönderdiği dinler ve peygamberle
değişimin gereği ve tarihsel süreçler içerisinde; insanların zihinsel,
bedensel, toplumsal; koşul, konum, kaosun, sorun ve gereksinimlerine yanıt
verecek liyakatte
aşamalı gönderilmiştir. İslam dini ve Hazreti Muhammed AS’la
bu inkişaf tamamlanmıştır. Önermesinin eksiğini tamamlayınız.
İpucu;Allah 'cc
dinleri insanlığın buluğ çağına erdiği veya akli baliğ olduğu yaptıklarında
sorumlu tutulan insan Adem AS 'la ilkokul seviyesi ahlakı suhufları
(sayfa gönderdi) insanlığın ve çevrenin liyakatli değişimine uygun olarak...Hz.
Muhammed AS' la insanlık olgunluğa erişilmiş ve Ahlak Üniversitesiyle Kuran-ı
kerimini tamamladığını düşünün.
Mertiks filmindeki gibi bu dinde başarılı olunmadı haydı diğerini
gönderelim diye değil. Gönderilen, din, peygamber ve toplumsal özellikleri
muhakeme ve mukayese etmeye çalışın. Ör;Romalılara İslamiyet gönderilseydi ne
olurdu!? Yada bu gün
İslamiyet’ten önceki dinler başarısız olduklarının düşünmek korkunç bir düşünce
yanılgısı ve yargısı olur
C7
C.7)Olasıdır kuran i kerimde her şeyin
açıklaması vardır.
Salih
AYTEKİN
C.7Her şeyi nesnel bilimle ifade etmek
olanaksızdır. Öyle şeyler vardır ki tamamen inançla alakalıdır. Allahın
varlığını kabul edip hak yoluyla onaylamak, melekleri varlığına kabir azabına
cehennemde, cenneti her ne kadar görme sekte onların varlığına inanmak gibidir.
Hatta bu dünyayı bile ele alabiliriz. Düzeniyle, yaratılışıyla eşsiz ve bir o
kadarda benzersizdir. De hase güzelliği yaratan
birinin olduğunu kabul etmemizde bilimle,inançla
alakalıdır.
BUKET ÖZÇELEBİ
C-7 Mümkün değildir. Fakat mümkün değil
diye biz bu ilimlerim peşini mi bırakmalıyız? Hayır, bilakis peşine düşelim.Çünkü daha bizim öğrenmemiz gereken ve bizim de
bilmediğimiz bir çok faydalı bilgiler vardır.
Ramazan DEMİRDÖĞEN
C .7 Hayır olası
değildir.Bilimin yanında, din kuralları, gelenek, görenek ve hukuk kuralları
alternatif olabilir. Deniz BÜYÜKERTAŞ
C.7 Ruhu, nesnel bilimle izah edemezsiniz.Fatma DURUŞ
C.7 Her şeyi bilim nesnel olarak ortaya
koyamıyor. Ama kabul ediyor. Ama kabul etmesinin nedeni bu noktada inanç
devreye girdiğindendir. Bilim bir noktada yetersiz kalıyor ve inanç noktasından
devam ediyorlar.
Mine
Şen ALTUNTAŞ
C.7A) Maddenin binlerce enerji hali
olabilir. Ama bilim 5 duyu organıyla algılamayan, hiçbir şeyi kabul etmez. Bu
sebeplen nesnel bilimin farzlarıyla her şeye cevap bulunamaz. Bilimde eksik
olan ruhtur. Ruhumuzun hissettikleri de birçok şeye cevap olabilir.
B) Diğer dinler asla başarısız
sayılmaz. Bütün dinler belirli bir sıraya, aşamaya göre gönderilmiştir. Bu
aşamalı değişim başarıyı getirmiştir.
Neşe ERAY
C.7. Değil. Sanal bilimi de düşünmek
lazım yerçekimi kuvvetinin yerin görünmeyen bir kuvvet uygulanmasıyla
gerçekleşmesi veya madenin hal değişimi.
Pınar TORAMAN
C.7 İnancımızın öğretisi bize bir gaybın ve bir
açığın var olduğunu belletir.Yani
her şeye duyu organlarımızın kazandırdıkları ile öğrenmemiz mümkün olamaz. Salih
YENİOCAK
C.7 Her şeyde kanıt aramak mümkün değildir.Genelde insanın inançları doğrultusunda
gelişir.Örneğin Allah a inanan biri Allah’ın varlığını kanıtlayamaz;ancak O’na
inandığında O’nun var olduğunu bilir ve kanıt istemez. Şengül
GİYEN
C.7.Her şey nesnel bilim ile izah
edilemez. Çünkü bilim ilim ile birleşince bu sefer her şey izah edilebilir. Türkan
ÖZARAZ
C 7.Her şeyi nesnel bilim ile anlatmak
tabiî ki de olası değildir. Ya kalkıp bana hiçbir baba yiğit Allah’ın varlığını
somut materyallerle anlatamaz ya da hissettiremez bunun akabinde O’nun var
ettiği ruh’u da kalkıp kimse anlatamaz. Bu nedenlerden dolayı hissiyatımızı
doğru algılayıp kullanmak gerekir.
Zehra SEMİZ
C.7.Hayatta var edilmiş her şeyin
mutlaka bir sebebi vardır. Ve her biride kendi yerinde ortamlı ve değerlidir.
Bilimin her yöne yetişmesi, söz konusu olamaz. Kişi eğitimi çok önemlidir.
Kendini biliş felsefesi keza o kadar değerlidir. Kendini bilenin terbiye edenin
birçok şeyi izah eden bir iç sesi oluşur, bu ses onu hakka götürür. Barış TURAN
C.7. Doğadaki pozitif
öncelikli (nesnel) bilgilere
dayalı tüm bilim dallarındaki
toplam bilgi ve uygulamaları içeren en kapsamlı kavramlardan biridir. İlk
öncelik nesnelliğe dayalıdır. İzah edemediği için birçok görüşler ortaya
atılmış zaten… Açıklanamayan birçok soru işaretleri olduğu için beraberinde de
birçok düşünceyi geliştirmiştir. Cansu
KAHİLOĞULLARI
C.7. Her şeyi nesnel bilimin farzlarıyla
izah etmek mümkün değildir. Çünkü fiziki güç yanında yüce Allah tarafından
insana bağış edilen (yani peygamberlere) metafizik güçte vardır. Örnek olarak
peygamber efendimizin miraca yükselişini nesnel bilimin farzlarıyla açıklamak
mümkün değildir. Başka örnekle peygamberimizin okuma yazma bilmeden kuran ı
kerimi adeta insanlara ders verecek şekilde Allah onun hafızasına
yerleştirmiştir. Ersin DEMİR
C.7 Bir yere kadar nesnel bilim her şeyi
açıklayabilir. Bir yerden sonra ise önü tıkanır. Buradan sonrasında insan
inancıyla önünü görür. Biz bu devirde daha çok inanca bağlı kalarak benliğimizi
korumalıyız. ( M. Onur YILDIRIM)
C.7.Hayatta herkes her şey bir sebepten
ötürü var edilmiştir.Her şey anlamlı bir sebep üzerine
inşa edilmiştir.Ancak bilim ve din hiçbir şekilde karıştırılmamalıdır.Bilim
hemen hemen her yönde çalışma yapmış olabilir ancak
bazı konularda dine yetişmesi mümkün değildir.Ancak kişi bilim ile kendini geliştirip terbiye
ederse işte o zaman doğru yolu hak yolunu bulur.MÜZEYYEN KAPLAN
C 7. nesnel bilim sadece görünür olaylara
çözüm bulur. Fakat yaşantımız sadece nesnel değil bizim olduğu gibi herkesin
ruhani bir dünyası vardır. Nesnel bilim buna bir çözüm üretemez. Yani nesnel
bilim ve vicdan iç içe olamaz. Oktay
YİĞİT
C.7. Göz her şeyi görmekten aciz. Her şey
nesneldir denilemez. Rıfat AKYAVUZ
C.7 Hayır ifade edilemez.
Örneğin biz Allah’ın varlığını göremiyoruz ama çevreye baktığımızda varlığını
her yerde hissedebiliyoruz. Yani her şeyi somut delillerle ifade edemeyiz. Sema
YEŞİLYURT
C.7 Nesnel bilimi farzlarıyla izah etmek
yanlıştır. Çünkü bilimde bir yerde tıkanabilir. Örneğin; evrim görüşüne ben
inanmam. Bir başkası inanır. Buda bilimin herkesin kafasına yatmadığının bir
ispatıdır. Yusuf ERGİN
C.7.Her varlığın veya her maddenin aynı
kalması olanaksızdır.Bunların bulunduğu yer ve değişen
koşullar(sanal veya nesnel)ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde uyumlu olarak bu
varlık ve maddelerin varyasyonlarına sebep olur.Bu varyasyonlara uyum
sağlayamayanlar yaşamada güçlük çeker.Nesnel bilime göre bu değişiklikleri izah
edebiliriz.Fakat sonuçta bu değişikliğe uyum sağlayamayanları da görüyoruz.Bu
durum sübjektiftir.Bunlara uyum sağlayamayanların öznel durumunu düşünerek
nedenlerini bulmaya çalışmalıyız.Onun için her şeyi nesnel bilimle izah
edemeyiz.Zehra AKTI
C.7.
Bilim insanlık için çok önemli bir araçtır. İnsanların hayatlarında birtakım
kolaylıklara yol açmaktadır. Ancak bilim hayatın kendisi değildir. Zira bilimin
kifayetsiz kaldığı sayısız olay vardır. Yani bilim her şeyi izah etmeye kadir
bir araç değildir. Bilimden kasıt nesnel bilimdir. Buna en büyük örnek
peygamberler döneminde vuku bulan ve mucize diye ifade edilen olaylardır. Allah
insanlara doğru yolu göstermesi için birçok peygamber göndermiş ve bu
peygamberler aracılığı ile de insanlara birçok mucize göstermiştir. Misal Hz
Musa ve Kızıldeniz, Hz İsa ve dünyaya gelişi ve en büyük mucize olan ve 1400
yıl öncesinden günümüze kadar geçerliliğini ve etkisini gösteren Allah kelamı
Kuran’dır. Kur’an ın 1400
yıl öncesinden haber verdiği ve günümüzde daha yeni meydana gelen buluş, olay
vs… bunları nesnel bilimin izahı imkânsızdır. Gani KISACA
C.7. İnsan beyni “ bir yere kadar gidebilme “
üzerine programlandığı pek ala açık olan bir durumdur. Yani bir noktadan sonra
noksanlığını kabul eder ve kendi aczini bir şekilde ortaya koymuş olur. İşte nesnel bilimde bu, insani akılın sonucu ortaya çıkan
bir kavram olduğu düşünüldüğünde her
şeyi, nesnel bilimin farzlarıyla izah edebilmenin mümkün olamadığı görülür. Mesela bilim meleklerin varlığını
ispatlayamaz. Bu noktada kabullenmeden öteye geçilmesi de tek alternatif gibi
görünüyor. Ya da şöyle düşünelim nesnel bilime göre kainat
sonsuzdur. Ama günümüz bilim koşullarına göre değerlendirdiğimizde bunu böyle olamadığı,
gezegenlerin, güneş sisteminin eskisi gibi olmadığını ve bir sona doğru
gittiğini ortaya koymaktadır.
Seyithan GÜNEŞ
C.7. Dünyadaki bütün olan olayları
bilimin açıklaması zordur. Çünkü bilim maddeden ötesini bilemez. Çünkü bazı
ruhsal olaylar bilimle açıklanamıyor. Örneğin bir rüya bilimle açıklanamıyor.
Çünkü bu olay madde ile ilgili bir şey değil. Salih ERKEN
C.7 Her şeyin nesnel
bilim ile izahı mümkün olmamakta. Nesnel bilim bazı olayların oluşumunu
açıklamakta aciz ve yetersiz kalmakyadır. Örneğin dünyanın oluşumu deneyi hala
içinde bulunduğumuz uzay çağında yetersiz kalmaktadır. Önermede her toplumun;
kültürü, gelişimi, düşüncesi farklıdır. Din olgusu bunların yanında daha geniş
boyutludur. Dinin gelişimi ve anlaşılması aşamalıdır. Ancak bu aşama toplumun
yapısı ile alakalıdır. Özlem SÜTÇÜ
C.7 Her şeyi bilimsel deneylerle izah edemeyiz.Örneğin;meleklerin varlığı gibi… Ramazan VARIŞ