47.A-Güzel sanatları eğitime tevhit etmek ne demektir? Güzel Sanatlar Öğretim ve Eğitim Yöntemi Nedir? Güzel
sanat dallarını eğitim mutfağında değerlendirmek ne demektir?
Müziği eğitimde kullanmak;müzikte fon müziği ve eş müzik beyini
dinlendirdiği(yumuşattığı) ve bilgi alış kapılarını açtığı bilinir ve beklenir.
Ses ve sözle de anlamlı fikirle akıtılır. Her müzik bu özellikleri taşımaz
hatta tam tersi olanlar bile vardır.
Bir derste ve konuda ;sürekli veya uzun vadeli monotonluklarla beyinin
aynı bölgelerini çalıştırarak beyni yorduğu ve öğrenmeye olumsuz tesiri süphe götürmez kanıtlarla ortadadır.
Bir derste ve konuda beynimizin
değişik bölgelerini almaşlı kullanacak şekil de farklı veya değişik yöntem ve
teknikler uygulayarak bazı konularda daha verimli olacağı görülmektedir.
ses, görüntü, film, ses+görüntü, ses+görüntü+müzik,
ses+müzik, müzi+görüntü yöntemler ve teknikler
listesi.
İpucu;bazı
dersleri;görsel ve işitsel veya görsel+işitsel sanat yapıtı haline getirerek
işlemek.
B-Nasrettin Hocanın Öğretim ve Eğitim
Yöntemi Nedir? Eğitimde hangi alan ve koşullarda
kullanılabilir?
İpucu;asistan
sıkıntısı nedeniyle, hızlı algılama, öğrenme yeteneğine sahip ve öğrendiğini
hızlı ve güzel uygulayan öğrencileri sınıfta diğer öğrenci gruplarına yardımcı
olmaya ve konuyu anlatmada görevlendirmek.Ör:her bilgisayar masasındaki
öğürenci gruplarına gidip finereader sanal aracının
aksamlarını uygulamalı anlatmada görevlendirmek.
C-Peygamberin Hadis Eğitimi ve Öğretme
Yöntemi Nedir? Eğitimde hangi alan ve koşullarda ve
kullanılabilir?
İpucu;Ayetleri,
toplumsal ve çevresel sorun - problemleri hayatına - üzerine uygulayan
peygamberin (Hz. Muhammed AS); uygulamalarla ve bazen istişare ile ürettiği
vecizler ve çıkarsamaların meyvelerine hadis denir. Atasözleri ve vecizeler;
deneyimlerin ürünüdür. Hadislerde ayetlerin uygulamadaki ürünüdür.
Bu mantıktan hareketle, dersi, konuyu ve kanunları üzerine uygulayan öğretim
üyesi-öğrenci...vb vardığı yargıların uygulamadaki
geçerlilik sınırlarını;öğrencileri ve uzmanlarla istişare ederek;orijinal ders
notları, yeni yöntemler, geçerli yeni teknikler, yeni kuramlar, yeni keşifler
ve yeni icatlarda bulunur. İpucu;1, 2
Yukarıdaki üç önermeyi gerekçesiyle
geçerliliğini çürütünüz veya alternatifler ileri sürünüz.
C-47 Gerek okulda öğrencilere gerekse
halka bir konu da bilgi aktarımı yaparken görsel efektler
kesinlikle anlatılan konuyu daha kalıcı yapar. Ayrıca anlatılacak olanlar fazla
zaman alsa bile dinleyenlerin sıkılmasını önler. Dinleyenlerin dikkatini
üzerine toplar ve gerçekten verimli bir çalışma ortaya konulmasını sağlar.
Peygamberimizin
öğretme yöntemi hakikaten dünyada eşi ve benzeri bulunmayacak olan bir eğitim
şeklidir. Çünkü peygamberimiz anlattıklarını bizzat hayatında uyguluyordu.
Kendisinin yapması öğrencilerine tam manasıyla yapma isteği uyandırıyor, ayrıca
bu yaptıklarını gerekçesiyle birlikte verdiği için o kişiler o yapılanları
hayatında olmazsa olmazlar haline getiriyorlardı.
Ramazan DEMİRDÖĞEN
C.47)-A ) bunu geliştirmenin yöntemi görsel
alanlarda bunu göstermek gerekir. İşte bu konuda görsel anlatım sağlam olursa
ek bir anlatıma ihtiyaç olmaz veya anlatma sağlam bir yapıda olmalı
B) Nasrettin Hocanın eğitim oluşumu yaşatarak görsel
anlamda bir uygulama yaparak öğretmektir. Yani olayın beyinde kalıcı olmasını
sağlamaktadır ama gördüğümüz eğitim şartlarına baktığımızda uygulama olmadan
hayali kavramları da algılayabiliriz.
C) kitapta yazılı olan hadisleri uygulamalı olarak
yaşatırdı peygamberimiz(a.s) ama bazı insanlar bunu
kendi yorumlarıyla o ayetleri anladığı şekilde de yorumlayabilir. Hayat tarzını
kendine göre yansıtır. Salih AYTEKİN
C.47.A Güzel sanatlar dersini değişik
materyallerle işlenirse daha kalıcı ve güzel olur. Bu materyaller ise eğitim
sayesinde öğrencilere aşılanır. Yusuf
ERGİN
B. Nasrettin Hoca zamanında gerekli materyal
bulunmadığından öğretim
daha zordu. Ama şimdi ki zamanda her şey
mevcut. Gelişen teknoloji ile daha da ileriye gidecektir. Yusuf ERGİN
C .Peygamber Efendimiz in öğretim tekniği güzel
ahlakla bilgileri aşılamaktır. Yusuf
ERGİN
C.47.A. güzel sanatların eğitimle
yoğrulması en üst seviyeye ulaşması demektir. Eğitim aracılığıyla her şey doğru
bir eğitimle değer kazanır. Görsel araçların kullanılması hem öğrencinin daha
kolay anlaması ve daha kalıcı olduğuna inanıyorum. Bunun için güzel sanatlar
eğitimde kullanılmalıdır.
B. Nasreddin
Hoca güldürürken düşündürüyordu. Belki de onun yaptığı en doğru olanıydı.
Gülmesini seven insana istediğini verirken, aynı zamanda amaçladığını da
yaptırıyordu.
C. Peygamberin hadis eğitimi ve
öğretme yöntemi; aşamalı bir şekilde olmuştur. Alfabeyi öğretmeden cümleye
geçmemiştir. Her şeyi Allah CC nın izniyle her şeyi
belli bir sıraya göre öğretmiştir. Zaten böyle olmasaydı insanlara ağır gelirdi
din kuralları ve islamiyeti kabul etmezlerdi. Yani
her şey aşamalıydı. Barış TURAN
C.47AÇocuğum teknolojik gelişmeleri ileri
düzeyde olduğu için güzel sanatları eğitim ve öğretimi ayarlamak mümkündür.
Dersi 40dk boyunca çekilir hale getirip öğrencinin dikkatini ayakta tutabiliriz
sesle müzikle görüntülerle işlenen konular daha kalıcı ve bir o kadar da
anlamlı hale gelir.
BNasrettin Hocanın yöntemi bilgisayar
laboratuarında, bir matematik problemine inşaat mühendisliği gibi bölümlerde
uygulanabilir. Çünkü; Bu yöntem bir bilgisayar
dersinde veya bir inşaatın temeli atılırken öğrencilerin gruplara ayrılıp, iyi
olan ve hızlı kavrayan öğrenciler aracılığıyla daha aktif hale getirilebilir
ders.
CPeygamberin hadis eğitimi Allahtan gelen farzlar üzerine yazılmıştır.Peygamberler Allah’ın kutsal kitabında
yazdıklarından yola çıkarak söylemişlerdir.Ya da kutsal kitapta geçmiyorsa bile
kutsi hadislerden yola çıkarak söylenmiştir.Peygamberlerin hadisleri her alanda
kullanılabilir.İlimde ve bilimde kullanılabilir.
BUKET
ÖZÇELEBİ
C.47.A.Bugün güzel sanatlar
eğitim gerektiriyor. Daha rahat ve çabuk kavramak için. Profesyonellik için
emin adımlar atabilmek için. Bugün işim var çıkar sahneye söylerim olursa
ilerde çokta amaç kat edemezsin bir yere kadar devam eder. O yüzden eğitimle iç
içedir.
B
Hızlı düşünen kavrayan bir sistemden bahsediyoruz. Öğretmenlerin yardımcı
olmadığı zamanın yetmediği kısımlarda bilen öğrencilerin arkadaşlarıyla etüt
düzenlemeleri gibidir.
C_Çok kapsamlı bir konu ileri boyutlarda bir bilgi gerektirir.
Cansu KAHİLOĞULLARI
C.47 A- Güzel sanatları ve evreni iyi anlayabilmek için yol
gösterici olması şart buda eğitimle olur. Nasıl ki bir takım şeyleri kullanmak
için bilgi olması gibi. Eğitim olmadan yaşam olmaz, eğitim; yaşamımızda bize
yol gösteren, eserlerimizi tanıtan vs gibi birçok özelliği öğrenmemizde bize
yardımcı olan dayanaktır.
B- Nasrettin hocanın eğitim ve öğretim yöntemi nasihatlar üzerinedir.
C- peygamberimize gelen ilk ayet olan “oku” ayetinden
de anlaşıldığı gibi insanlar her şeyi okuyarak yani eğitimini alarak sağlarlar.
Peygamberimiz de Allah’tan aldığı ayetlerle bütün müminlerini hadislerle doğru
yolu anlatmaya çalışarak insanlara öğretmede Allah’tan aldığı emirlerle dile
getirmiştir.
Deniz BÜYÜKERTAŞ
C.47. A- Güzel sanatları eğitime tevhit etmek
müzik, resim gibi sanat dalları eğitimde kullanılabilir. Müzik zihni
çalıştırdığı için eğitimde kullanılmalıdır. Resim ve görsel olarak eğitimde
öğretilmek istenenleri zihinde canlandırmaya yardımcı olur.
B-Önce bilgili ve zeki insanlara yetersiz bilgili insan
sıkıntısı durumunda anlatmak gerekir. Sonra bu insanlar sayesinde geniş
kitlelere ulaşmak ve anlatmaktır.
C -Peygamber efendimiz hadis eğitimi ve
öğretimi yaparken önce kendi hayatına uygulamış sonra istişare ile insanlara
anlatmıştır.
C.47A Güzel sanatları eğitimde kullanmak gerekir. Zaman değiştikçe eğitim
yöntemi de değişir.Klasik yöntemler değişmeli.Fatma DURUŞ
C.47B Nasreddin hocanın eğitim yöntemi
mizahtır.Fatma DURUŞ
C.47C Peygamberin hadis eğitimi ve öğretme yöntemi şiirsel bir
anlatımdır.Fatma DURUŞ
C.47.A. Sanat insanın duygu ve düşüncelerinin tayininde eğitim ve öğretimde bir
yan dal olarak kullanılabilir bir bilidir. Güzel sanatlar insanlarda gizli olan
birçok cevherin ortaya çıkmasını sağlar.
B.Nasrettin Hoca eğitim ve öğretimde göze ve iç dünyaya hitap eden
bazı vurgular vasıtasıyla hoşgörü, eğlence, sanat eğitimi, drama gibi
dallarında kullanılabilir.
C. En güzel öğrenme yöntemlerinden biri de bilgiyi hayata
güncellemektir. Peygamberimiz (as) da ayet ve hadislerin eğitiminde izlediği
yol da o ayet ve hadisleri hayatının bir parçasına işleyerek onu yaşamsal faaliyetlerinde
kullanması ve kullanılmasına yardımcı olmasıdır.
C.47 A) Herkesin kendi yeteneğine göre
eğitim alması gerekir. Müzikte, resimde yeteneği olan bu dallarda akademik
eğitim almalıdır. ( M. Onur YILDIRIM)
B) Nasrettin hoca uygulamayı hep kendi
yapmıştır. ( M. Onur YILDIRIM)
C) Hadisler daha çok felsefi,
psikolojik derslerde verilebilir. ( M.
Onur YILDIRIM)
C.47 A) Güzel sanatlar dinlendirici bir
eğitime sahiptir. Bazı dersler vardır insanı çok yorar ve buda pek faydalı
olmaz. Ağır derslerin yanında dinlendirici dersler de ilave edilmelidir. Bu
şekilde dersler arasında denge sağlanır.
B) Nasrettin
hocaya göre derslerin uygulanabilir olması gerekir. Yani teknoloji dersleri de
alet kullanılarak öğretilmeli. Bir de bilenlerin bilmeyenlere öğretmesi
gerektiğini söyler.
C) Peygamber
efendimiz bir olay karşısında görüşlerini etrafında kilerine de sorardı. Eğitim
sisteminin uygulanabilirliği de bu şekilde olmalı. Yani gençlerin bu sistemler
hakkında görüşleri alınmalıdır.
Mine Şen ALTUNTAŞ
C.47.
A)Bütün her şeyin eğitimle yoğrulması
en üst seviyeye ulaşmasıdır bence.Eğitim en üst
seviyeye ulaşmayı hedef alır.Eğitim kişilerin kendilerini geliştirmelerine
olanak sağlamalıdır.
B)Nasrettin hocanın eğitim ve öğretim yöntemini çok beğeniyorum.Çünkü
hem güldürüyor hem de güldürürken düşündürüyor.Bence böyle de olmalıdır.Çünkü
bu şekilde daha fazla verim alınabileceği kanaatindeyim.MÜZEYYEN KAPLAN
C.47 Biz yıllarca okulda sözüm ona müzik
dersi aldık ama bir notayı zor duyduk. Hepimizin resim dersi pekiyi idi. Ama
bir çöp adam dahi çizemeyiz. Yıllarca biyoloji okuduk ama öğretmen dışında bir
canlıyla tanıştırılmadık. Bir edebiyat dersinde neden fon eşlinde şiir
okunmasın ki. Tüm bunlardan sonra güzel sanatları derslere aktarmanın öneminden
bahsetmeme gerek yoktur herhalde.
Tabi teknoloji iyi anlamda
kullanılmalıdır. Bazı hocalar gibi ders anlatmaktan kaçış yolu haline
getirilmemelidir. Power Point
ve yansıtım aleti onlara yetiyor. İş okumaksa ben de okuyabilirim. Bazılarını
sunuları bile kendileri hazırlamıyor. İnternetten hazır indiriyorlar. Neşe ERAY
C 47. A- Eğitim kişiye kişisel becerilerine
göre yapılmalıdır.
B- Güldürerek düşündürme yöntemini
kullanmıştır.
C- Hadisler daha çok düşsel öğüt niteliğindedir ancak
hayata uyarladığında meyve verir. Oktay
YİĞİT
C.47A. Yönetimlerinden birisi resim; duygu
ve düşüncelerini dile getirmeye yarar. Ders konuları resimle dile getirilebilir
veya dersi teknoloji aletleriyle görsel ve işitsel olarak anlatılması hem fazla
anlatım olur hem de kalıcı olur.
C.47B. Güldürüp düşündürmeye
yöneliktir. Düşündürmeyi gerektiren her
alanda gerektirir.
C.47C. Kısa sürede ve kalıcı öğrenme. Dersler de bunun gibi
öğrenilip uygulanması gerekli. Pınar
TORAMAN
C.47. A. Resim sözsüz bir şiirdir. Görsellik beyin algılama seviyesini
arttırmaktadır.
B. Görsellik +
hoşgörü.
C.
Uygulamalı Rıfat
AKYAVUZ
C.47 A. Güzel sanatların eğitime faydası
büyüktür. Örneğin bazı müzikler beyni dinlendirir ve canlandırır, resim bazı
konularda olayları zihnimizde canlandırarak kavramada kolaylık sağlar. İşte bu
sanatları ve diğer sanatları eğitimde kullanmak güzel sanatları eğitime tevhit
etmektir.
C.47 B. Bir toplumda öğretileni çabuk
anlayan kişileri diğer kişilere öğretmek için görevlendirmektir.
C.47 C. Peygamberin hadis eğitimi ayetleri
toplumsal sorunlar üzerinde uygulamasıdır. Kur’an-ı
hayata yansıtmasıdır. Bunu da hem uygulayarak hem de söyleyerek öğretmiş ve
göstermiştir. Salih ERKEN
C.47 A: Güzel sanatlar öğrenildiği
takdir de insan ruhuna olumlu etkide bulunurlar. Ve insana pozitif bilimleri
öğrenmesinde yardımcı olurlar.
B: Öğrenim gerçekleştirilirken konuyu
heyecanlandırmak için ve öğrenimi kalıcı kılmak için fıkralar ehemmiyet arz
eder. Aynı zamanda duygusallık da ön plandadır.
C: Peygamber efendimiz her şeyin en
etkili yolunu hadisler de belirttiği gibi öğrenmekten de bahsetmiş ve bunun
önemini vurgulamıştır. Salih YENİOCAK
C.47A Güzel sanatları eğitime
tevhit etmek söz,müzik ve diğer görsel sanatlarla
eğitimin uygulanmasıdır.Güzel sanatlarla eğitim öğrencileri motive ederek derse
katılımlarını arttırabilir. Sema YEŞİLYURT
C.47B Bilen kişilerin
bilmeyenlere öğretmesini amaçlar.Herhangi bir konuda
bilgisi fazla olan kişi bu konu hakkında başkalarını da bilgilendirebilir. Sema
YEŞİLYURT
C.47C Hadis peygamberimizin
yapmış olduğu ve söylemiş olduğu sözlerdir.Peygamber
efendimiz bu hadisleri halka hoş sohbeti ve tatlı diliyle anlatırdı. Sema
YEŞİLYURT
C.47A Güzel sanatları eğitime tevhit etmek
eğitimde kullanmak demektir.Güzel Sanatlar eğitim
öğretim yöntemi kişiyi monotonluktan çıkarıp müzik resim alanında geliştirip
kişinin beynini rahatlatması,hayatın sıkıntılarından kurtulmak güzel sanat
eğitim mutfağı için önemlidir.Kişiyi sakinleştirir,ahlakını olumlu yönde
değiştirir. Şengül GİYEN
C.47B Bilenin bilmeyene anlatılması
gerektiğini söyler .Yani öğrenen biri hiç bilmeyene
yardımcı olmalıdır.Bu şekilde eğitimde bilmeyen sayısı azaltılmış olur.
Şengül GİYEN
C.47C Hadisler peygamberimizin yaşamış
olduğu ve uygulanması doğru olacak konularda söylemiş olduğu sözlerdir.Eğitimde
her alana uyarlanabilir.Örneğin ahlakta,davranışlarda,kılık kıyafette ..vs. hadisler ve ayetlerde yer alan bazı şeylerin farkına
yeni varılmaktadır.Bilimden önce zeytin,hurma vb şeylerin faydaları
anlatılmıştır.Hadis ve ayetleri göz önünde bulunduran kişinin çok fazla icat
yapabileceğini düşünüyorum. Şengül GİYEN
C.47.A)Müzik ile matematik birbirine
karıştırılıp ders işlenirse belki öğrenciler için ders daha eğlenceli olabilir.Tabi bu sadece bir hipotez.Güzel sanatlar diğer
derslere göre daha dinlendirici rol oynar.O yüzden derslerde karışım olursa
cenge sağlanır.
B)Derste bilgili olmayan öğrencilerin bilmeyenlere
öğretmesi
Materyal ile ilgili olan derslerin
uygulamalı yapılması
Derste teknolojik aletlerin
kullanılması
C)Rasullullah (A.S.) ayet dışında her şeyde etrafındaki
insanlarında görüşünü alırdı.hatta uygulardı.Eğitimde
de böyle olmalıdır.Yeni yöntem, teknik uygulaması için genç beyinlerin
fikirleri de alınmalıdır. Türkan ÖZARAZ
C.47.A Güzel sanatlar dersini değişik
materyallerle işlenirse daha kalıcı ve güzel olur. Bu materyaller ise eğitim
sayesinde öğrencilere aşılanır. Yusuf
ERGİN
B. Nasrettin Hoca zamanında gerekli materyal
bulunmadığından öğretim
daha zordu. Ama şimdi ki zamanda her şey
mevcut. Gelişen teknoloji ile daha da ileriye gidecektir. Yusuf ERGİN
C .Peygamber Efendimiz in öğretim tekniği güzel
ahlakla bilgileri aşılamaktır. Yusuf
ERGİN
C.47.A.Güzel
sanatları eğitimde uygulamak öğrencileri monotonluktan kurtarır ve bilgileri
daha çabuk ve verimli kavratır.Mesela bir derse
başlamadan önce öğrencilere bir fon müziği dinletsek beyinleri dinlenir ve
bilgiyi daha verimli kavrarlar veya dersi görsel olarak işlersek daha fazla
akılda kalır.Zehra AKTI
B.Nasreddin Hoca güldürürken düşündürür,düşündürürken
de güldürür ve çok değerli şeyler
öğretir.Bazen öğretmenler konuyu anlatır ve sonunda anlayanlar
anlamayanlara anlatsın der ve sınıftan çıkar.Bu yöntem de buna
benzer.Öğrencinin öğrenciye ders anlatması bir çok yönden avantajlıdır.Anlatan öğrenci
tekrar etmiş olur,dinleyen öğrencide arkadaşı olduğu için daha rahat sorular
sorarak kavramaya çalışır.Zehra AKTI
C.Peygamberler
Allah’ın ayetlerini uygulayan,bundan yara gören ve
bunları insanlara bildirmek için çabalayan insanlardır.Biz öğrencilerde en iyi
şekilde nasıl öğrenebiliriz gibisinden uzmanlarla yöneticilerle konuşup bir
çözüm önermeliyiz.Yeni teknikler alternatifler sunmalıyız.Zehra AKTI
C 47.A)Anlama
gücünü artırmak için monotonluğu ortadan kaldırmak için sanatı yani duyguyu
vererek dersi anlatmak süreci daha ferahlatıcı ve kavrayıcı olacaktır. Örneğin
pilavı sade de yeriz ama yanında cacık olduğunda daha lezzetli olur
B)Düşünmeye yönelik bir yöntemdir. Kişiye yemek diye
sunulmadan malzemeleri vererek al yap demek gibidir.
C)Bu kişiye güzel ahlakı öğretmek için kullanılacak en rahat
yöntem olur, inanan bir şahıs için(sevebilen) Zehra SEMİZ
C.47.(A)
Güzel sanatları eğitime bir etmek, onu eğitimin içinde, eğitim kriterlerinin önem sırasına dâhil etmektir. Güzel Sanat
eğretim ve Eğitim Yöntemi görselliktir. Eğitim mutfağında değerlendirmek demek;
güzel sanat dallarının eğitim statüsünde bir takım özellikler kazandırmak
demektir.
(B)Nasrettin Hocanın Eğitim ve Öğretim
yöntemi, vecizelere dayalı yani güldürürken düşündüren bir modeldir. Eğitimde;
öğrenciye direkt olarak bazı şeyleri söylemektense bu metodu kullanmak daha iyi
olur.
(C)Peygamber
Efendimiz (sav.)in hadis eğitim ve öğretimi, kendi hayatından yansımalardır.
Eğitimde bunu uygulamak yani bunu verecek olan kişi ya da kişiler ilk olarak
örnek bir model olacakları için kendilerinin uygulaması yani kendi yaşanlarına
yansıtması, konun uygulama aşamasında önemli bir sorunun ortadan kalkmasına
yardımcı olmuş olacaktır. Seyithan GÜNEŞ
C.47.A. Sanat insanın duygu ve
düşüncelerinin tayininde eğitim ve öğretimde bir yan dal olarak kullanılabilir
bir bilidir. Güzel sanatlar insanlarda gizli olan birçok cevherin ortaya
çıkmasını sağlar.
B.Nasrettin Hoca eğitim ve öğretimde
göze ve iç dünyaya hitap eden bazı vurgular vasıtasıyla hoşgörü, eğlence, sanat
eğitimi, drama gibi dallarında kullanılabilir.
C. En güzel öğrenme yöntemlerinden biri
de bilgiyi hayata güncellemektir. Peygamberimiz (as) da ayet ve hadislerin
eğitiminde izlediği yol da o ayet ve hadisleri hayatının bir parçasına
işleyerek onu yaşamsal faaliyetlerinde kullanması ve kullanılmasına yardımcı
olmasıdır. Gani KISACA
C.47A-
Güzel
sanatlar dersini eğitimin içine harmanlamak başarı oranında yükselme seğrini
yarattığını görüyoruz. Hem göze hem kulağa hitap eden bilgiler hem beyinde daha
kalıcı hem de daha zevkli ders işleme ortamını yaratıyor.
B- Algılama yeteneği daha yüksek olan
öğrenci ya da daha önceden bilgili olan öğrenci ders anında arkadaşlarıyla daha
çok ilgilenip, bilgi verebilir. Nasrettin
Hoca hayattan aldığı örneklerle mizaclı halleriyle insanlarda etkiler
yaratmıştır.
C- Peygamber efendimiz söylediği
sözlerle, hadislerle insanların hayatına sorunlara bir ışık tutma anlamında
yardım etmiştir. O ahir zaman peygamberiydi ve taşıdığı vasıflar ile gelecekten
de haberdardı. Özlem SÜTÇÜ
C.47A Bazıları var, müzik eşliğinde
çalışır, bazıları da müzikle çalışamaz. İstek ve kişiliğe bağlıdır.
B Güldürerek. Düşündürür.
C Yaşayarak kazanılan bilgidir. Ramazan VARIŞ