37.Bu asır mevcut vahşi demokrasiler, eğitim ve yönetim sistemleri, insanlığı hayvanlaştırmaya-vahşileştirmeye daha meyilli, güzel ahlak cahili ve beyni güdük beyinli ilkel insanların (kuş beyinli insan, beyninden tam yararlanamayan) ortaya çıkmasına neden olmuştur. Veto imparatorluğu üylerine akıllı çözümler önermesiniz.
İpucu;
insani demokrasileri ve hangi koşullarda çoğunluğun oyuna baş vurulmalı düşünün!! 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14, 15
İp ucu;bu asır ki mevcut sistemler insanın dikkatini/lerini yok edici analitik olarak sadece nefisine doğru ve doğayı liyakatsiz-doğal yol aldırıp vahşileştiriyor.Alternatifi eksik olan bu yol alışa akıl (…güzel ahlak) ve ruhunu olgunlaştırıcı insan yetiştiren sistemler geliştirmektir.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,

C37

C-37 Bu sistemin başındakiler kaldığı sürece bu böyle devam edecektir. Yaptığı bütün işleri kendi menfaatine çeviren insanların bu yaptıklarından vazgeçmelidir. Ne yapıyorsa topluma faydalı olmak için yapmalıdır. Halkına saygısı olan bir insan halkına ihanet edebilecek bir insan yetiştiremez. Bu yüzden yöneticiler bir şeyi çok iyi bilmelidirler; insanlara verilmesi gerekende öncelik bilgi değil güzel ahlaktır.

Ramazan DEMİRDÖĞEN

 

            C.37) Şu önermeleri önermem;

. İnsanlığı önemseme ve gerçek anlamda özümseme

. İnsanların beyinlerini çalıştırmasına yardımcı olmak

. Güzel ahlak gibi saygı düşünceler                 Salih AYTEKİN

 

C.37İnsan dinden uzaklaştırılmaya çalıştırılıyor. Ruh bedende koparak yani kişiyi bir hayvan haline dönüştürmek yaşadığımız asırı temel özelliği Allah’ı yarattığı insanı üstün vasıflarda yani beyni doğru kullanmaya güzel ahlaklı olma özelliklerinden kopartmak isteniyor. Allah insana akıl iradesi vermiştir. Eğer insanın aklı varsa yönetime, demokrasiye… Akılla başvurulmalıdır. Akılsız bir toplumu başıboş bir hayvana benzetebiliriz. Bir toplum akılla yönetilmelidir, bu asrın amacı ise toplumun aklını kullanmasına çağırıyor. Yani hayvanlaştırılıyor toplumu.

BUKET ÖZÇELEBİ

 

C.37. Bu eğitim sisteminde özellikle genç ve yeni bireylerin eğitilmesi oldukça önemlidir, çünkü bu bireyleri ince bir demire benzetirsek ne tarafa eğersek o tarafa bükülür. Bunlara sağlam temeller oluşturarak kötü, yanlış fikirlerden uzak tutulmalıdır. Ersin DEMİR

 

C.37 Var olan bu sistemlerle insanlık değiştiriliyor. Yani menfaat düşkünü insanlar yetiştiriliyor. Yani insanlar menfaat işlerinde daha rahat kullana bilmek için beyin gelişimlerini engelliyorlar.          Mine Şen ALTUNTAŞ

 

 

C 37. Aklı başında sağlıklı düşünebilen kapitalizmin esiri olmamış başkalarının maşası durumuna düşmemiş insanlar gereklidir. Oktay YİĞİT

 

C.37 Demokrasi süzgeci yanlış fikirleri toplumdan soyutlar. Demokrasi çoğunluğa dayandığı için toplumun kararı gözetilmelidir. Bu yüzden seçilmişler toplumu gözeterek hareket etmelidirler.  Salih YENİOCAK

 

 

C37 Böyle demokrasiler insanın ruhunu olgunlaştırmaz.Bu yüzden insanın ruhunu olgunlaştıran sistemler geliştirilmelidir.Şengül GİYEN

C.37.Hiçbir yönetime kuralı,olguyu kabul etmeyen veto imparatorluğu insanlara vahşileştirmiştir.Güzel ahlaklı aklı,ruhu olgunlaşmış nefsinin arzularını dizginleyebilen insanların oylarının çoğunlukta olması gerekir.İnsana insan gibi değer verilmeli insana hayvan gibi bir yere bağlayıp yularından tutup nereye isterseniz oraya çekemezsiniz.İnsanlarla konuşan düşüncelerine değer veren bir eğitim sistemi olmalıdır.Zehra AKTI

 

C.37.Sadece belirli kuralla hapsolmuş insanlar ,tabiki de kendini geliştiremez bir şeyler üretemez. Kural budur. Bundan fazlasını yapamaz, düşünce özgürlüğü, düşüncelerini başkalarının himayesine vermesidir. Cansu KAHİLOĞULLARI

 

C.37 Bence vahşilik demokrasiden kaynaklanmıyor.İnsanlardan kaynaklanıyor.    Fatma DURUŞ   

 

  C.37. Şuanda yürütülen eğitim sistemi bireylere hiçbir fayda sağlamıyor bence.İnsanları sadece yerinde saydırmaktan öteye götürmüyor.Bir millet ancak eğitimiyle kalkınır.Bu yüzden bu sorun halledilmeli, ertelenmemelidir.MÜZEYYEN KAPLAN

 

C.37.Gerçek anlamı gibi demokrasi, eğitim ve yönetim sistemlerinin güzel ahlaklı kimseler yetiştirilmesiyle olur.    Pınar TORAMAN

 

 

 

C.37 Şuanda okullarda ezber sistemi vardır. Bu sistem öğrencinin düşünerek, hayal gücünü geliştirmesini engelliyor. Yani var olan bilgiyi kabulleniyor,bilginin doğruluğunu,yanlışlığını,veya niçin öyle olduğunu araştırmıyor.Ezberi yapılan bilgiler zamanla unutuluyor Sema YEŞİLYURT

 

C.37.Böyle demokrasiler ahlaklı olan iyi insanların görüşlerine,oylarına başvurulmalıdır.Ya sistem değiştirilmeli ya da sistemin başındaki şahıslar keyfen konumlandırılmamalıdır.Gerekirse onlar da değiştirilmelidir.Güzel ahlaklı insan yetiştiren sistemler geliştirilmelidir.  Türkan ÖZARAZ

 

C 37. İnsanlara doğumuyla başlayarak sadece kendi yaşamı için daha iyiyi kazanma bilinciyle ile yetiştiriliyor. Bu da kişinin aldığı yolda sağı solu görmeden sadece önüne bakarak ilerlemesi demektir. Örneğin bir köpek karnını doyurana kadar her tarafa her şeye rahatlıkla saldırabilmesi ve doyduktan sonra bir kuş kadar sakin durması gibi bir şeydir. İnsanlarda bu bilinçle yetiştiriliyor. Sadece somut ihtiyaçlarını karşılama telaşındadırlar ve bu istek hiç ama hiç bitmiyor. Bunun düzeltilmesi için kişiye somutun yanında insan olması da öğretilmeli. Zehra SEMİZ     

 

 

C.37.Bu asrın insana ne kadar az önem verdiği, en bariz şekilde savaşın yıkımına kurban giden insanlara bakılarak görülebilir. Bu asır insanı metotlaştırmakta kendi çıkarına kullanmaktadır. Bazı insanların hayvandan daha değersiz görüldüğü bir çağ yaşıyoruz. İnsanlığın neye önem verdiği aşikâr; para ve iktidar. Bu ikisinin yanında iyi niyet ve ahlak utanıyor. Düşünmek düşünmeyi öğrenmek yok ediliyor. Yorum yapılması yasaklanıyor düşünce Özgürlüğü beyinlerden söküp atılıyor. Bizler asıl ölümü yaşıyoruz. Barış TURAN

 

C.37  Demokrasilerde seçmenin özgür olmasına fırsat verilmeli, her zaman içinde ilgilisi olmayan kesimlerde dolayı demokrasi yanlış sonuçlar verebilir. Bu yüzden bütün kurumlar gereklerini yerine getirmelidir.    Deniz BÜYÜKERTAŞ

 

C.37 Siyaset oyunlarına alet olmayan, benliğini koruyabilen insana gereksinim duyulmaktadır.

( M. Onur YILDIRIM)

 

C.37 İnsan yaptığı şeyin doğru olup olmadığını düşünmüyor. Yani artık beynini çok az kullanıyor. Teknolojik gelişmelere de bu sebepten karşıyım. Artık hiç kendi beynimizi kullanmıyoruz. Ne varsa mutlaka biri bizim için düşünmüştür. Neşe ERAY.

 

 

C.37. Gerçekten ahlaki açıdan batı bugün hayvandan da öte. Zevkler tanrılaştırılmış, eğlence nekesler tapınak olmuştur. Doğunun yeni nesilleri ise bunu taklit etmektedir. Ve sonuç vahşi bir laklık tanımına gelir. Rıfat AKYAVUZ

 

C.37 Veto üyeleri dediğimiz Amerika, Çin, İngiltere gibi ülkeler biraz zeki olsalar dünyanın sahibi olurlar. Çünkü Türkiye gibi Müslüman ülkeler birlik olmadıktan sonra veto hakkını sahip ülkelerin her zaman baskısı altında yaşayıp, bir süre sonra yıkılıp giderler. Yusuf ERGİN

 

 C.37. Şu an dünyadaki eğitim kurumlarında okuyan öğrenciler zararlı alışkanlıklar ediniyor veya psikolojik sorunlar yaşıyor. Aileler ve devlet bu öğrencilere yeterince sahip çıkmıyor. Bu da gelecek nesilleri vahşileştiriyor. Bu da toplumun vahşileşmesine yol açıyor. Salih ERKEN

          

C.37.Bizler ‘halkın şuurlu katılımının demokrasi krizi’’  olarak nitelendirildiği bir zamanda yaşıyoruz.’’Baskının kurumsallaştığı ve sürekli hale getirildiği, hazmedilemeyecek bir forma sokulduğu, istila stratejisinin sözde, ahlaki erdeminin ve ona eşlik eden pervasızlığının mahkûmu olmaya zorunlu kılınmışız. Seyithan GÜNEŞ

 

 

C.37 Demokrasilerde her zaman çoğunluğa başvurulsada sonucunun akla mantığa dayalı olmalı. Ahlak çerçevesi içinde insani değerlere önem vermelidir. Özlem SÜTÇÜ

 

 

 

C.37. Günümüz demokrasi sitemi ve eğitim ve öğretim sistemi insanların beyinlerini tekbir yönde çalıştırmaktadırlar. Yani bir bireyin okuldan aldığı eğitim sistemiyle geldiği nokta aslında onun istemediği bir noktadır günümüz şartlarında. Oysa eğer eğitim sistemi öğrencinin gelecek planlarını onunla istişare edip onun istekleri doğrultusunda ona bir şeyler verse inanıyorum ki o kişinin hem psikolojik yönden hem de maddi yönden çekeceği sıkıntılar şimdikinden kat kat az olacaktır. Geleceğe umutla bakan, kendisine verilmiş olan akıldan yararlanabilen ve yararlanılabilen, geniş görüşlü ve vahşilikten uzak örnek birer meydana gelecektir.

Gani KISACA

 

 

C.37 Demokrasi ve güzel ahlaklı yöneticiler gerekiyor. Ramazan VARIŞ