37.Bu asır mevcut
vahşi demokrasiler, eğitim ve yönetim sistemleri, insanlığı
hayvanlaştırmaya-vahşileştirmeye daha meyilli, güzel ahlak
cahili ve beyni güdük beyinli ilkel
insanların (kuş beyinli insan, beyninden tam yararlanamayan) ortaya çıkmasına
neden olmuştur. Veto
imparatorluğu üylerine akıllı çözümler
önermesiniz.
İpucu;insani
demokrasileri ve hangi koşullarda çoğunluğun oyuna baş vurulmalı düşünün!! 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14, 15
İp ucu;bu asır ki mevcut
sistemler insanın dikkatini/lerini yok edici analitik
olarak sadece nefisine doğru ve doğayı liyakatsiz-doğal
yol aldırıp vahşileştiriyor.Alternatifi eksik olan bu yol alışa akıl (…güzel ahlak)
ve ruhunu
olgunlaştırıcı insan yetiştiren sistemler geliştirmektir.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,
C37
C-37 Bu sistemin başındakiler kaldığı
sürece bu böyle devam edecektir. Yaptığı bütün işleri kendi menfaatine çeviren
insanların bu yaptıklarından vazgeçmelidir. Ne yapıyorsa topluma faydalı olmak
için yapmalıdır. Halkına saygısı olan bir insan halkına ihanet edebilecek bir
insan yetiştiremez. Bu yüzden yöneticiler bir şeyi çok iyi bilmelidirler;
insanlara verilmesi gerekende öncelik bilgi değil güzel ahlaktır.
Ramazan DEMİRDÖĞEN
C.37)
Şu önermeleri önermem;
. İnsanlığı
önemseme ve gerçek anlamda özümseme
.
İnsanların beyinlerini çalıştırmasına yardımcı olmak
. Güzel
ahlak gibi saygı düşünceler Salih AYTEKİN
C.37İnsan dinden uzaklaştırılmaya çalıştırılıyor.
Ruh bedende koparak yani kişiyi bir hayvan haline dönüştürmek yaşadığımız asırı temel özelliği Allah’ı yarattığı insanı üstün
vasıflarda yani beyni doğru kullanmaya güzel ahlaklı olma özelliklerinden
kopartmak isteniyor. Allah insana akıl iradesi vermiştir. Eğer insanın aklı
varsa yönetime, demokrasiye… Akılla başvurulmalıdır. Akılsız bir toplumu
başıboş bir hayvana benzetebiliriz. Bir toplum akılla yönetilmelidir, bu asrın
amacı ise toplumun aklını kullanmasına çağırıyor. Yani hayvanlaştırılıyor
toplumu.
BUKET
ÖZÇELEBİ
C.37. Bu eğitim sisteminde özellikle genç
ve yeni bireylerin eğitilmesi oldukça önemlidir, çünkü bu bireyleri ince bir
demire benzetirsek ne tarafa eğersek o tarafa bükülür. Bunlara sağlam temeller
oluşturarak kötü, yanlış fikirlerden uzak tutulmalıdır. Ersin DEMİR
C.37 Var olan bu sistemlerle insanlık
değiştiriliyor. Yani menfaat düşkünü insanlar yetiştiriliyor. Yani insanlar
menfaat işlerinde daha rahat kullana bilmek için beyin gelişimlerini
engelliyorlar. Mine Şen ALTUNTAŞ
C 37. Aklı başında sağlıklı düşünebilen
kapitalizmin esiri olmamış başkalarının maşası durumuna düşmemiş insanlar
gereklidir. Oktay YİĞİT
C.37 Demokrasi süzgeci yanlış fikirleri
toplumdan soyutlar. Demokrasi çoğunluğa dayandığı için toplumun kararı
gözetilmelidir. Bu yüzden seçilmişler toplumu gözeterek hareket
etmelidirler. Salih YENİOCAK
C37 Böyle demokrasiler insanın ruhunu olgunlaştırmaz.Bu yüzden insanın ruhunu olgunlaştıran
sistemler geliştirilmelidir.Şengül GİYEN
C.37.Hiçbir
yönetime kuralı,olguyu kabul etmeyen veto
imparatorluğu insanlara vahşileştirmiştir.Güzel ahlaklı aklı,ruhu olgunlaşmış
nefsinin arzularını dizginleyebilen insanların oylarının çoğunlukta olması
gerekir.İnsana insan gibi değer verilmeli insana hayvan gibi bir yere bağlayıp
yularından tutup nereye isterseniz oraya çekemezsiniz.İnsanlarla konuşan
düşüncelerine değer veren bir eğitim sistemi olmalıdır.Zehra AKTI
C.37.Sadece belirli kuralla
hapsolmuş insanlar ,tabiki
de kendini geliştiremez bir şeyler üretemez. Kural budur. Bundan fazlasını
yapamaz, düşünce özgürlüğü, düşüncelerini başkalarının himayesine vermesidir. Cansu KAHİLOĞULLARI
C.37 Bence vahşilik demokrasiden kaynaklanmıyor.İnsanlardan kaynaklanıyor. Fatma
DURUŞ
C.37. Şuanda yürütülen eğitim sistemi bireylere hiçbir fayda
sağlamıyor bence.İnsanları sadece yerinde saydırmaktan
öteye götürmüyor.Bir millet ancak eğitimiyle kalkınır.Bu yüzden bu sorun
halledilmeli, ertelenmemelidir.MÜZEYYEN
KAPLAN
C.37.Gerçek anlamı gibi demokrasi, eğitim
ve yönetim sistemlerinin güzel ahlaklı kimseler yetiştirilmesiyle olur. Pınar
TORAMAN
C.37 Şuanda okullarda ezber
sistemi vardır. Bu sistem öğrencinin düşünerek, hayal gücünü geliştirmesini
engelliyor. Yani var olan bilgiyi kabulleniyor,bilginin
doğruluğunu,yanlışlığını,veya niçin öyle olduğunu araştırmıyor.Ezberi yapılan
bilgiler zamanla unutuluyor Sema
YEŞİLYURT
C.37.Böyle demokrasiler ahlaklı olan iyi
insanların görüşlerine,oylarına başvurulmalıdır.Ya
sistem değiştirilmeli ya da sistemin başındaki şahıslar keyfen
konumlandırılmamalıdır.Gerekirse onlar da değiştirilmelidir.Güzel ahlaklı insan
yetiştiren sistemler geliştirilmelidir. Türkan ÖZARAZ
C 37. İnsanlara doğumuyla başlayarak
sadece kendi yaşamı için daha iyiyi kazanma bilinciyle ile yetiştiriliyor. Bu
da kişinin aldığı yolda sağı solu görmeden sadece önüne bakarak ilerlemesi
demektir. Örneğin bir köpek karnını doyurana kadar her tarafa her şeye
rahatlıkla saldırabilmesi ve doyduktan sonra bir kuş kadar sakin durması gibi bir
şeydir. İnsanlarda bu bilinçle yetiştiriliyor. Sadece somut ihtiyaçlarını
karşılama telaşındadırlar ve bu istek hiç ama hiç bitmiyor. Bunun düzeltilmesi
için kişiye somutun yanında insan olması da öğretilmeli. Zehra SEMİZ
C.37.Bu asrın insana ne kadar az önem
verdiği, en bariz şekilde savaşın yıkımına kurban giden insanlara bakılarak
görülebilir. Bu asır insanı metotlaştırmakta kendi çıkarına kullanmaktadır.
Bazı insanların hayvandan daha değersiz görüldüğü bir çağ yaşıyoruz. İnsanlığın neye önem verdiği aşikâr; para ve iktidar. Bu
ikisinin yanında iyi niyet ve ahlak utanıyor. Düşünmek düşünmeyi öğrenmek yok
ediliyor. Yorum yapılması yasaklanıyor düşünce Özgürlüğü beyinlerden söküp
atılıyor. Bizler asıl ölümü yaşıyoruz.
Barış TURAN
C.37
Demokrasilerde seçmenin özgür olmasına fırsat verilmeli, her zaman içinde
ilgilisi olmayan kesimlerde dolayı demokrasi yanlış sonuçlar verebilir. Bu
yüzden bütün kurumlar gereklerini yerine getirmelidir. Deniz BÜYÜKERTAŞ
C.37 Siyaset oyunlarına alet olmayan,
benliğini koruyabilen insana gereksinim duyulmaktadır.
( M. Onur YILDIRIM)
C.37 İnsan yaptığı şeyin doğru olup
olmadığını düşünmüyor. Yani artık beynini çok az kullanıyor. Teknolojik
gelişmelere de bu sebepten karşıyım. Artık hiç kendi beynimizi kullanmıyoruz.
Ne varsa mutlaka biri bizim için düşünmüştür. Neşe ERAY.
C.37. Gerçekten ahlaki açıdan batı bugün
hayvandan da öte. Zevkler tanrılaştırılmış, eğlence nekesler tapınak olmuştur.
Doğunun yeni nesilleri ise bunu taklit etmektedir. Ve sonuç vahşi bir laklık
tanımına gelir. Rıfat AKYAVUZ
C.37 Veto üyeleri dediğimiz Amerika, Çin,
İngiltere gibi ülkeler biraz zeki olsalar dünyanın sahibi olurlar. Çünkü
Türkiye gibi Müslüman ülkeler birlik olmadıktan sonra veto hakkını sahip
ülkelerin her zaman baskısı altında yaşayıp, bir süre sonra yıkılıp giderler. Yusuf ERGİN
C.37. Şu an dünyadaki eğitim kurumlarında okuyan öğrenciler
zararlı alışkanlıklar ediniyor veya psikolojik sorunlar yaşıyor. Aileler ve
devlet bu öğrencilere yeterince sahip çıkmıyor. Bu da gelecek nesilleri
vahşileştiriyor. Bu da toplumun vahşileşmesine yol açıyor. Salih ERKEN
C.37.Bizler ‘halkın şuurlu katılımının demokrasi
krizi’’ olarak nitelendirildiği
bir zamanda yaşıyoruz.’’Baskının
kurumsallaştığı ve sürekli hale getirildiği, hazmedilemeyecek bir forma
sokulduğu, istila stratejisinin sözde, ahlaki erdeminin ve ona eşlik eden
pervasızlığının mahkûmu olmaya zorunlu kılınmışız. Seyithan GÜNEŞ
C.37 Demokrasilerde her
zaman çoğunluğa başvurulsada sonucunun akla mantığa dayalı olmalı. Ahlak
çerçevesi içinde insani değerlere önem vermelidir. Özlem SÜTÇÜ
C.37. Günümüz
demokrasi sitemi ve eğitim ve öğretim sistemi insanların beyinlerini tekbir
yönde çalıştırmaktadırlar. Yani bir bireyin okuldan aldığı eğitim sistemiyle
geldiği nokta aslında onun istemediği bir noktadır günümüz şartlarında. Oysa
eğer eğitim sistemi öğrencinin gelecek planlarını onunla istişare edip onun
istekleri doğrultusunda ona bir şeyler verse inanıyorum ki o kişinin hem
psikolojik yönden hem de maddi yönden çekeceği sıkıntılar şimdikinden kat kat az olacaktır. Geleceğe umutla bakan, kendisine verilmiş
olan akıldan yararlanabilen ve yararlanılabilen, geniş görüşlü ve vahşilikten
uzak örnek birer meydana gelecektir.
Gani KISACA
C.37 Demokrasi ve güzel ahlaklı yöneticiler
gerekiyor. Ramazan VARIŞ