27.A-Özgürlüğün ve Hürriyetin liyakatli sınırlarının kriterleri ne olmalı?
B-İnsana, nefret, husumet, çekememezlik ve
terbiyesizliğinden dolayı;kıyamete kadar insanlara her türlü kötülüğü yapmtırma
özgürlük mühleti verilen insan düşmanı aşağılık varlığın adı nedir?
İpucu; Yaratılanı sev
yaratandan ötürü?! 1, 2, 3, 4
C.27)Herkes
kendine göre bir özgürlüğü olmalı hayat kısa olsa gereğiyle insanların bir
takım özgürlükten yoksun olmalı doğa için millet için bunun olması gereklidir.
Ancak hürriyet sınırsız olmalı ‘’ bugüne kadar hür yaşadım hür yaşayacağım’’
Para pul olsa gerek. Salih AYTEKİN
C-27 Her insan özgür olabilir.Ancak
başka insanların özgürlük sınırlarına girmeden özgür olabilir.
ŞEYTAN Ramazan DEMİRDÖĞEN
C.27. A-İnsan özgür olmalıdır. Tabi aşırı
özgürlük değil belli sınırlar içerisinde olan özgürlük olmalıdır.
B-İnsan canavarı ve zalimliktir. Hayvan mertebesi bir
varlık olarak nitelerim. Ersin DEMİR
C.27 A) Özgürlük sınırsızlık demektir. Yani
yaşamak için sınırları olmayan bir hayat. Güzel ahlak özgürlükle bir bütün
oluşturmalıdır.
B) Şeytandır. Çünkü tüm kötülükleri yapma özgürlüğüne
sahip tek varlıktır. Mine Şen ALTUNTAŞ
C 27. A- Kişinin özgürlüğü başka birinin
özgürlüğünü kısıtlayana kadardır. Onun özgürlüğü orada biter.
B- Bu şeytandır. Gerçi günümüzde çoğu
insan şeytanın hizmetçisi olmuştur. Oktay
YİĞİT
C.27 A: Özgürlük ve hürriyet insanların
birbirlerine karşı duydukları saygıya dayanır. Saygının bulunmadığı yerde
özgürlük ve hürriyet yoktur. Bu durumda bu kuramların sınırları saygıyla
çizilir.
B: Şeytan. Salih
YENİOCAK
C.27B Şeytan ve nefistir.Şengül GİYEN
C.27.A.Özgürlüğün
sınırları insan diğer insanların haklarına saygılı olacak düşüncelerini karşı
tarafı kırmadan söylemeye çalışacak nefsinin esiri olmayacak.Bazen
aklını ve ruhunu da kullanmasını bilecek.İnsan kendine ve bir başkasına zara
verdiği takdirde (bedenen,ruhen,aklen)özgürlük biter.Zehra AKTI
C.27.A_Başkalarına saygıda
kusur etmemek, her şeyi yaparım havasından uzak kalmak, özgürlük kişi hak ve
sınırlarını bilmekten geçer. Uçan bir uçurtmayla uçmak değil ipini tutmaktan
geçer.
B_Vahşi ölümdür. Bunun sonu zaten ölümdür ama yaşarken
ölmek diye buna derler. Kendine husumet yaptığının farkında değildir. Cansu KAHİLOĞULLAR
C.27A Benim özgürlüğüm başkasının
özgürlüğünü engellememeli.Fatma DURUŞ
C27Evrim yasaları her zaman güçlüden
yanadır. Güçlü olan haklıdır. Güçsüz olan haklı ise de haksız sayılır. Doğanın
yasaları gereğince güçlü hayatta kalır yok olmaya mahkumdur.
BUKET ÖZÇELEBİ
C.27. A)Kişinin özgürlüğü başka bir
insanın özgürlüğünün başladığı yere kadardır.Kişi
özgürlüğünü sınırsız kullanamaz.Çünkü bu durum diğer insanların özgürlüklerini
ihlal eder.
B)”Yaratılanı sev yaratandan ötürü” bence doğru değildir.Çünkü
her yaratılanın iyi ve faydalı şeyler yaptığı söylenemez ve bu yüzdende diğer
insanlar tarafından sevilemez.MÜZEYYEN
KAPLAN
C.27B. Fikrimce şeytandır. Pınar TORAMAN
C.27A Özgürlük ahlak
kurallarına uymalı ve başkalarının özgürlüklerini kısıtlamamalıdır.Örneğin
birisi arabada sesli müzik dinleyip başkalarının haklarına tecavüz etmemelidir.
B İnsana her türlü
kötülüğü yaptırmada özgür olan şeytandır.
Sema YEŞİLYURT
C.27.A)Özgürlük tam bağımsızlık değildir.Özgürlükte sınırlıdır.Sınırları ile yaşanmalıdır.
B)Bence
buna ŞEYTAN denilebilir. Türkan ÖZARAZ
C 27. A)Özgürlük
ve hürriyetin sınırları şahsi değil genel olmalıdır; çünkü benim özgür olduğum
bir nokta başkasının özgürlüğünü kısıtlayan bir nokta olabilir. Bundan dolayı
bu kavramın varlığını zorlamak insanlar arasın da büyük bir kaosa
neden olacaktır. Senin özgürlüğün diğer insanların özgürlüğüyle sınırlıdır. Bu
yüzden özgürlüğün sınırsız olduğu tek yer düşüncedir.
B)Bu ne insan ne de hayvan, bunu isimlendirmek bile çok zor. Zehra SEMİZ
C.27. A- düşünüldüğünde insanın sınırsız bir
özgürlüğe sahip olduğu görülür. Kendinden başkasına önem veren, başkalarının
özgürlüğüyle kendini kısıtlayan bir insan için ise böyle bir özgürlükten
bahsedemeyiz.
B. sevmeyi bilen bir insan
başkalarının hayatına yaşama özgürlüğüne saygı duyar. Sevgisiz bir insan ne
özgür olmayı, ne nefret etmeyi, ne saygıyı bilebilmeyi kavrayabilir. Sevgisiz
insan yüreksiz bir insandır. Bilinmez bir fırtınada kendini özgür sanarak
savrulup gider o kıyıdan, bu kıyıya. Sorudaki insan düşmanı da kötülük olan
iblis olsa gerek ama o iyiye, sevgiye
el uzatamaz. Çünkü iyi, sevgi Allah cc.’nın da kendisidir.
Barış TURAN
C.27 A-Özgürlüğün liyakatli sınırları
bence toplum içinde baskıların olmaması, istediğini yapabilme hakkına sahip
olması gibi.
B-İnsanı diğer insanlardan uzaklaştıran, nefret,
husumet gibi kötü duyguların temeli nefistir. Nefis insanlar arasında ayrım
yapmayı kendi rahatını düşünme kendini üstün görme insanları dışlama gibi
olumsuz özelliklerin ortaya çıkmasındaki kaynaktır.
C.27 A) Başkasının özgürlüğünü kısıtlamadan
her şey yapılabilir.
B) Galiba şeytan tarif ediliyor. Ama her insan isterse
şeytandan kurtulabilir. ( M. Onur
YILDIRIM)
C.27A) Özgürlüğün
sınırı, bir başkasının özgürlüğünün başladığı yere karardır.
B) Şeytan. Neşe ERAY
C.27.A. Kendi fıtratına göre yaşayıp fakat
başkasının ve doğayı zedelemeyecek şekilde olmalıdır.
B
Şeytandır. . Rıfat AKYAVUZ
C.27.A. Bir başkasını rahatsız etmeyecek
şekilde, bir başkasının hakkını yemeyecek şekilde özgürlüğümüzü, hürriyetimizi
bir nevi sınırlandırabiliriz.
B. Şeytan ve onun yaptırımı olan nefistir. Yusuf ERGİN
C.27. Özgürlük ve hürriyet en başta dini daha sonra
da vicdanı zorlamadığı sürece olması gereken ve her insanın sahip olması
gereken bir haktır. Başkalarının özgürlüklerine tepki olduğu anda senin
özgürlüğün biter.
B- Şeytandır. Çünkü şeytan ilk
sorumlu insan olan Hz Âdem’e secde etmeyip insanları doğru yoldan alıkoymak
için Allah’tan izin almıştır. Gani
KISACA
C.27 A. Özgürlük her canlının yaşamak
istediği bir duygudur. Bu doğada olan bir şeydir. Ama insanlarda farklı bir
durum söz konusudur. Bir insanın özgürlüğü diğer bir insanın özgürlüğünün
başladı yerde biter. Bence buna dikkat etmek gerekir. Tek ve en büyük kriter budur. Salih
ERKEN
C.27 B. Evet bu varlığın adı şeytandır. Bu
varlık insanları dinden uzaklaştırmaya çalışır. Salih ERKEN
C.27.Özgürlük
ve Hürriyet insana özgü iki kavramdır. Varlıkların mevcudiyetinin, sabit zihin
dışı gerçeklerlere inanmanın, mantıksal özdeşliğin ve kutsallaştırmak
meşrulaştırılmış ahlaksal iyinin faydasının kısaca felsefi anlaşırlığın
dayandığı her şeyin insani bir anlam
katmak amacıyla zorlayıcı gerçekliğin üstüne yansıtılan hayali yapılar
olduğunu ortaya koyar. Bu insanı anlam kılan özgürlük ve hürriyettir. Ama
kavramlar ‘’kendi’’ içinde ‘’başkasının’’ temel haklarına da saygıyı ifade
edebilmelidir. Çünkü duyunun
hissettiğiyle, aklın idrak ettiğinin kendi içinde bir sonu yoktur
(B)Şeytandır. Seyithan
GÜNEŞ
C.27A-
Başka
insanların haklarına, sınırlarına girmeyecek kadar olmalı. Kişinin özgürlüğünün
sınırı diğerinin özgürlüğünün sınırının başladığı noktaya kadardır. Özlem SÜTÇÜ
B- Şeytan olur bence. Özlem SÜTÇÜ
C.27A Başka bir insanın özgürlüğünü
kısıtlaya kadardır özgürlük. Ramazan
VARIŞ
B İnsan, şeytan kığlına girmiştir. Ramazan VARIŞ