21.Yer yüzünde Müslümanların hepsi inancını asrına tam
güncelleyemeyebilir bu büyük bir hata veya eksik değildir. Kimsi dini ile 1400
yıl öncesini, kimisi 500 yıl öncesini, kimisi 100 yıl öncesi…vb
dini koşullarını baz alarak dini inancıyla bu gününü yaşar. Önemli olan dini
inancını asrına doğru güncelleyen insanların alimlerin
zamanında onlara ulaşması ve asrın soysal ve doğal tufanlarından-afetlerinde ve
cehaletlerinden onları koruyabilecek çözümleri üretip geleceğe yol açmasıdır. Ayrıca;o sarın alimlerinin;Müslümanların dini inancını
asrına-koşullarına eksik veya yanlış güncelleme saflık ve zaaflarını kötüye
kullanan bedbahtları deşifre etmesi kusursuz önem ister. . Önemelerinin eksiğini tamamlayınız.
Asrımızda Müslümanların bu zafiyetlerinden yararlanılıyor mu?
İpucu;Müslümanların bu saf temiz duygularının
ötesinde sosyal bir günah işlemelerini bedelini medyanın
nasıl abartıp çökerttiğini düşünün.
C.21
C-21
Alim seviyesinde bulunan bilim adamlarımızın bu durumu
yapması mümkündür. Ama gerek devlet gerekse bazı örgütler tarafından halkın
bilgili insanlar istememesi bilim adamlarımızın bu işi yapmasını engelliyor.Ayrıca bir kısım kendini bilim adamı kimliğine
bürümüş insanların başkalının kuklalığını yaparak halkı yanlış bilgilendirmesi
halkımızı yanlış yöne gitmeye yöneltiyor.
Ramazan DEMİRDÖĞEN
C.21)Şu anda Müslümanların %70 i belirli
şartlar altında kendi şahsiyetleri adına görevlerini yapmaktadır bunlar
sayesinde Müslümanlık ayakta kalıyor.
Önermeleri ele alsak tarih eksikliği var
tarihimiz üstü kapalı olarak bize sunuluyor oysa tarihçilere birçok görev
düşüyor. Tarihte yaşanan geçmişi bizlere lise hayatında ÖSS tarzında anlatıp
geçiyorlar. Oysa bizim hayatımız hep geçmiş olmalı geçmişin yanında gelecekte
önemlidir. Salih AYTEKİN
C.21Hangi dönemin inanç değerlerini
kendimize baz alırsak önemli olan o değeri güncelleyip
yaşadığımız döneme yansıtmaktır. Fakat geçmişin diğer yargıları alıp yanlış
aktarıp güncellediğimiz zaman çoğu insan tarafından bu duygular istismar edilir.Yapılan hata ne kadar küçük olursa olsun medya veya
toplum tarafıdan abartılırsa hata yapan yapan kişiyi çökertip kaybedebiliriz.
BUKET ÖZÇELEBİ
C.22. Bir şeyi topluma empoze
etmeden onun hazırlık safhasını oluşturmak lazım, atasözü ve vecizelerin
geçerlilik boyutu yani doğruluk boyutunun nasıl olduğunu bulup toplumun ahlak
kurallarına uygun olanlar uygulanmaya konulmalıdır. Ersin DEMİR
C.21 Bir Müslümancın inancı tam ise o
Müslümancın saflığını ve zaaflarını kullanmak zordur. İnancı tam olmayan
insanların zaafları ele geçirmek daha kolaydır. Zaman sadece menfaat işleri
için çalışıyor gibi bu çağda nerde duracağını bilen kişinin zaaflarını
kullanmak zorlaşır. Ancak günümüz menfaat cağı gibi görünür.
Mine Şen ALTUNTAŞ
C 21. Evet çoğumuz okuduğumuz duyduğumuz
kadar biliyoruz. Çoğu alim ışık tutmuş geleceğimize çi bize düşen bunları görebilmek. Zafiyetlere gelince
insanların duyguları ile onanan programlar yada kötü
tanıtacak programların yapılması kendi çıkarlarını düşünerek yaptıkları
şeylerdir. Oktay YİĞİT
C.21 Müslüman asrını müceddidini
dinlemeli kendisine dersler çıkarmalı. Bu önemlidir ancak aksinde behis yoktur. Günümüzde de Müslümanlığın yumuşak karnı
gelişmişliğe karşı durmalarıdır. Oysa İslam gelişmeyi emreder. Salih
YENİOCAK
C.21 İslam evrenseldir.Her
çağa uygundur.Yeter ki insanlar düşünebilsinler.Müslümanlar da hata yapabilir fakat medya yapılan bu hatayı topluma sunar ve
böylece toplum İslam’dan uzaklaştırılır. Şengül
GİYEN
C.21.Bir
insana 1400 yıl öncesi yapılan ibadetler tatmin ediyorsa günümüzde de o
ibadetleri yapar.Bu kalbini tatmin olmasına
bağlıdır.Fakat Allah CC. Değişen koşullara uyumlu olarak tek tek peygamberler göndermiş önce Kuran –ı Kerim değil de suhuflar halinde ilahi kökenli sözlerini insanlığa
bildirmiştir.İbadetlerimizin ana kaynağı Kuran-ı Kerimdir.Gerisinin hepsi
cehalettir.Dünyada bir çok din cahili vardır.Bunlara en sade biçimde doğru
bilgileri anlatmak gerekir.Fakat bu bilgileri almak istemeyen almaz ve
değişmez.Mesela hocaların çıkıp kanaldan kanala senin ki yanlış benim ki doğru
diye kavga etmesi topluma özellikle dinimizin ayrıntılarını öğrenmeye çalışan
gençlere kötü örnek olmaktadır.Medyada bu kavgaları magazin programlarında
gösterip bu din bilginlerinin yaptığı hatayı çok iyi kullanıyorlar.Zehra AKTI
C.21. Yeter ki inanmalıyız
.Dini de isteklerimize göre çekmemeliyiz. Bu gün bunu yapan, sihir, büyü
yapan insanların düştüğü bedbahtlığa inanan bir çok
insanda bu kuyunun içine düşer.
Cansu KAHİLOĞULLARI
C.21 İnsanlar başkalarının inançlarına
saygılı davranarak kendi inançlarını yaşayabilirler.Ama
inançlarını yaşarken de başkasının özgürlüğünü engellememek koşuluyla.Fatma DURUŞ
C.21.Allah Müslümanlara yol göstermesi
için Kur-an’ı göndermiştir.Kullarının doğruyu
bulmaları için kutsal kitaptan yararlanmalarını istemiştir.Ancak günümüz
insanının Kur-an’ı anladıklarını onu hayata uyguladıklarını
düşünmüyorum.Medyamızda bu konuda kişilerin düşüncelerini çöktürmeye yönelik
bir politika izliyor ve başarılıda oluyor.MÜZEYYEN
KAPLAN
C.21. O asrın alimleri Müslümanların dini
inancını asrına eksiz ve yanlış güncelleme yapmasıyla bunu kötüye kullanan bedbahtların da
deşifre etmiş olur. Günümüzde bunlardan çok bulunmaktadır. Pınar TORAMAN
C.21 Hangi dönemin inanç
değerlerini baz alırsak alalım o inanç değerlerini günümüze yansıtmalıyız.Geçmişin
değer yargılarını yanlış değil doğru şekilde güncellemeliyiz.yoksa medya buna
kullanarak dinimize zarar verir. Sema
YEŞİLYURT
C.21.Evet Müslümanların zaafları
olabilir. Hatasız kul olmaz. Önemli olan farkına varıp düzeltmek. Ama medya ya
da İslam düşmanları Müslümanların böyle zaafları peşindedir her zaman ve yakalandı mı bu zaaf tüm
dünyaya yayılıp insanlara, toplumlara Müslüman kötü tanıtılır. Türkan
ÖZARAZ
C 21.Bizlerin dinimizi bizden öncekiler
gibi yaşaması beklenemez. Zaten yüce Rabbim bizlere çok çok güzel
şeyler ve kolaylıklar sunmasından belli değil mi.
Örneğin:Bir evliyanın uzun yıllar yaşadığı bir
süreci şuan birkaç ayda yaşanılıyor. Ve ahir zaman zamanın zorluğu da göz
önünde bulundurularak bu hatalar biraz daha en azından bizler tarafından göz
yumulmalı. Zaten görende belli affedecek yada
affetmeyecek olanda belli. Zehra SEMİZ
C.21.Bütün Müslümanların kuran ruhuyla
alakadar olduklarını sanmıyorum. En büyük cehaletleri bundan geliyor. En büyük
eksiklikleri de bunu yapabilseler güncelleme sorunu yaşayacaklarını sanmıyorum.
Kuran ruhunu anlamanın neden bu kadar üzerine düşüyorum. Çünkü kuranın ruhu
bizi yaratanın ruhu, asıl sevgimizin ruhudur. Barış TURAN
C.21 Bu güne kadar dört kitap ALLAH
CC’HU tarafından insanlara gönderilmiştir. Ama üç tanesinin aslı bozulmuş
sadece bütün insanları alakadar eden son kitap olan KURANI KERİM’İN aslı bozulmamıştır.Önceki kitaplar hakkında pek bir şey
bilmiyorum, ama son kitabımız ayet ve hadisleriyle insanlara doğru bir şekilde
eksiksiz bilgileri içinde barındırarak insanlığın geleceği yönünü içinde
barındırarak yanlış koşullar ve yollardan uzak durmasında rehberlik etmiştir.
Bugün çevremde hala eski kafayla hareket eden insanlar görüp tanık oluyorum. Bunlar
her şeyin farkındalar ama kendilerini sorumluluk sahibi etmiyorlar. Ama sonuçta
öbür dünyada her şeyin hesabı bizden sorulacaktır. Bu dünyada sıkıştığımız
zaman bahaneler bulup yada yalan söyleyerek kendimizi
kurtarabiliriz ya öbür dünyada kendimizi kurtaramayız bunu bilmek gerekir… Deniz BÜYÜKERTAŞ
C.21 Gerici kişilerin Müslümanların
bugünü değil geçmişi, yüz yıllar öncesini yaşamalarını isterler. Aslında
yaptıkları en büyük kötülüğü görmezler. İnsan dinini de zamanında yaşamalıdır.
( M. Onur
YILDIRIM)
C.21 Ülkedeki bu ahlaki çöküntü zaten
insanların 1400 yıl öncesini fütursuzca günümüze uydurmaya çalışmasından
kaynaklanmıyor mu? Müslüman ve aynı zamanda iyi niyetli olanların bu anlamsız
çabaları elbette kötü niyetliler tarafından kullanılıyor. Neşe ERAY
C.21. Dini siyasete alet ettikleri için,
çoğu Müslüman kullanılıyor. . Rıfat
AKYAVUZ
C.21. Müslümanlar ister 1400 ister 500
ister 100 yıl öncesinin dinini yaşasınlar. Sonuç olarak dinimizin belli başlı
kuralları mevcuttur. Bunlara inanarak yaşamımıza yansıtırız. Ve bu bir
gerçektir ki imanı kuvvetli olan insan hiçbir saptamaya kulak vermez.
Bedbahtlara gelince ; dini hep böyle yıpratmaya
çalışanlar, asırlar boyu günümüze kadar süregelmişlerdir. Bunlar Müslümanların
zaaflarından yararlanarak onları kötü yollara itmişlerdir. Önemli olan dinimizi
tam olarak yaşayıp, bu gibi despotlara kulak vermemektir. Yusuf ERGİN
C.21. İslam dini kolaylı dinidir. Bu konuda birçok
da ayet vardır. Geçmişten günümüze kadar yaşam koşulları birçok değişikliğe
uğramıştır. Bu değişiklikler de öyle göz ardı edilecek kadar basit
değişiklikler de değildir. Netice de Yaradan da insanları yaratırken bunun gibi
birçok değişikliğe adapte olacak özellikleri insana bahşetmiştir. Örneğin
içinde bulunduğumuz çağ teknoloji çağı olduğuna göre ve insanlar da bu
imkânları iyi kullandığında dinen de hiçbir mahsuru yoktur. Zira birçok âlim ve
din bilgini de günümüzde bu teknoloji ürünlerini kendi alanlarında da
kullanmaktadır. Ancak bazı dar kapasiteli insanlar ve onları kullanan
kapitalistler tarafından insanlarımıza bu teknoloji ürünleri yanlış ve dine
aykırı olarak tanıtılıyor ve sonuçta da insanımız çağın gerisinde kalarak
dinlerini yaymaktan yoksun kalıyorlar. Fakat eğer bizim insanlarımız da bu
olanaklardan yararlansalardı ve dini bu yollardan da anlatsalardı
kapitalistlerin de önü engellenmiş olacaktı. Gani KISACA
C.21. Müslümanlar dinlerini ya bir âlimin
gösterdiği yoldan ya da direk Peygamber efendimizin(sas)
gösterdiği yoldan yaşamaya çalışıyor.
Âlimlerde Peygamber efendimizin(sas)
gösterdiği yoldan gidiyor. Asrımızın alimleri
insanlara dini yanlış anlatan veya bazı konuları saptıran kişileri deşifre
etmesi ve bu kişilere karşı somut bilgiler öne sürerek bu kişilerin savlarını
çürütmeleri gerekir.
Salih ERKEN
C.21.İslamiyet
belli bir zaman diliminin dini değildir. Tüm geçmiş ve gelecek zamanları
kapsayan, olguları evrensel olan bir dindir. Kalkıp ta, 1000 yıl öncesi
İslamiyet, 500 yıl öncesi İslamiyet, türünden söylemlerde bulunmak doğru
değildir. Bu şekil de ifadeler de bulunmak İslamiyet in; sosyal, ekonomik ve
siyasal yapısına göre şekillendiği izlenimi verir. Yani temel İslamiyet in,
Müslümanlığın temel değerleri sürekli değiştiği fikrini uyandırır insanda. Ama
aslına baktığımızda böyle bir şeyin söz konusu bile imkânsızdır. Müslüman insan
değişebilir ama Müslümanları Müslüman yapan değerler asla değişmez. Bu türden
yanlış farazilere kaplamak yersizdir. Ha kendi döneminin İslam âlimleri, o
çağdaki insanları, var olan yapılanmaya bağlı olarak yol gösterebilir. Ama bu
demek değildir ki, İslamiyet çağa göre farklılık gösterir.
Asrımızın Müslümanları da bu şekilde
bir zafiyet duygusundan yararlanılıyor. Çünkü insanların dini duyguları, su
istimal edilerek, Müslüman kesimlerin kullanıldığı ayan beyan ortadadır.
Seyithan GÜNEŞ
C.21 Toplumar
yaşadıkları dönemlerde her asrın büyük alimlerini, bilgelerini örnek alarak
asrın getirdiği değişimlerden bir miktarda olsa sakınırlar. Her insandan dört
dörtlük olması zaten beklenemez. Kişi dinini en doğru şekilde içinde yaşatabiliyorsa
bu elbet yaşamına da nakleder. Her asırda bunlardan yararlanmak istiyenler
olduğu gibi bu asırda da var ve olacak.
Özlem
SÜTÇÜ
C.21 İslamiyetin sınırları geniştir.Bazı
insanlar var ki; İslamiyeti dar kalıplar içine alarak
insanları korkutup dini yanlış öğretiyorlar. Ramazan VARIŞ