100.A-İstisnalar
hariç kökene dayalı kavim düşünmek ve yaratmak;saçmalık,
mantıksızlık ve liyakatsizliktir.Bilimsel olarak aynı türe ait bireylerin
farklı kökeni olmaz; kültür, dil...vb doğal kökeni olur.
B-Kültürdaşlığa,
dildaşlığa, ırkdaşlığa, renge, yöreye...vb dayalı
kavim kavramı; doğal, vahşi, doğal ve nefsanidir.İnsani değildir. Doğadaki tüm
hayvanların kökendeşliği böyledir. Ancak söz
konusu olan insan ise farklı kültür, dil, ırk, renk, yöresel kökenlilerden benzer
tercih, istem...vb düşünce birliğine dayalı kavim
kavramı daha liyakatlidir.Habil ile Kabili ayni kavme koyamazsınız, koysanız
liyakatsizlik yapmış olursunuz. Tercihdaşlar ve fıtratdaşların aynı kavimde olması daha liyakatlidir.
C-İstemlere, arzulara
ve tercihlere dayalı birlikteliğe ait kavim düşünmek daha doğru ve
liyakatlidir.
D-Kavim ve kökendeşliği özdeşleştirmek liyakatsizliktir
.
E-Sanal-nesnel sosyal
ve nefsi kökene dayalı; inanç, kavim ve devlet/leri
doğaldır. Tercihe dayalı;inanç, kavim ve devletler
daha mantıklı, akli ve insanidir.
F-Bir insanın kavmini
tercihleri belirler ait olduğu köken kavimi ve ceddi değil.
G-Kökene dayalı devlet,
millet, halk, toplum kavramı vahşi ve bölücüdür, tercihlere dayalı devlet,
millet, halk, toplum kavramları daha yapıcı ve akılcıdır.
A, B, C, D, E, F, G Önermelerinin
ya geçersizliğini ve liyakatsizliğini kanıtlayınız yada
gerekçeli ret ediniz.
İpucu; 1-Tarihteki
realitelere, kültür, dil, ırk, renk. yöreye...vb
dayalı kökendeşlikten kavimlere geçişi düşünün.
Vahşi kökendeşlik(şovenizm)
ve dindaşlığın (siyonizm) yanılgısını aşamamanın
acısının ve bedelinin; biyolojik, genetik(yakın akraba evliliği)
ve sosyolojik yönden başarısızlığından emin olabilirsiniz.
2-Yakın akraba evliliği
kadar yakın akraba siyaseti, devleti, milleti…vb
insanda çoğu şeyin bu yakınlığı sakattır.Yakın akrabalığa dayalı;evlilik,
siyaset, devlet, millet…vb bilimsel olarak sakat sonuçlarından emin olunuz.
3-Her şeyi
kendisinin ve ceddinin menfaatine endeksli uygulama veya düşünme hastalığı
sosyal tufanların bilimsel, nesnel ve sanal felaketlerindendir.
4-Nedeni;bu
konumlarda (yakın akrabalığa dayalı) biyolojik ve sosyolojik olarak kavimlerin
çevreye icabetlerinde katlamalı zayıf ve çekinik
özellikleri yada yakın akrabalığa dayalı;evlilik, siyaset, devlet, millet…vb
örtüşen katlamalı zafiyetleri /kör
noktaları/bilincin kara delikleri her türlü afetlere ve tufanlara karşı
korumasızdır. Yani çeşitlilik yakın akraba kavimciliğin (şovenizmin-siyonizmin
C.100 Bir hocama sormuştum nerelisin diye,
cevabı Cennet alınca şaşırmıştım sonra dedi babamız Hz. Âdem ve Annemiz Hz.
Havva değil mi ve onların asıl memleketleri cennet değil mi? O zaman anladım ki
hepimizin babası peygamberken biz hayvandan daha aşağı düşmeye çalışıyoruz.
Mehmet GÖR
C.100 A. Bu önermeye katılıyorum. Coğrafi
yalıtım dolayısıyla insan türü arasında farklılıklar olabilir (kültürel,dil gibi) Ama köken olarak insan insandır.
B. Bence bu durum tam tersidir. Aynı
türden olan hayvanlar tercihleri, renkleri için değil sadece yemek, av sahası
ve eş bulup üreyebilmek için savaşırlar.
C. Bence bu önerme eksiktir. Örneğin
eşcinsellik tercihine dayalı bir kavim düşünülemez. Çünkü böylesi bir kavim
üreyip neslini devam ettiremez.
D. Bu önerme yanlıştır. Çünkü doğa
gereği kavimler kökendeşliğe dayalı olarak ortaya
çıkmıştır.
E. İçinde bulunduğumuz sosyal yapı bizi
o yapının doğal bir parçası kılar. Ama bu yapının dışında başka bir sosyal
yapıyı tercih edebilmemiz aklımızı kullanmamızın bir sonucudur. Bu yüzden bu
önermeye katılıyorum.
F. Belli bir kavimin içinde doğup sonra
akıl yürüterek tercihlerimiz doğrultusunda kavmimizi değiştirebilmeliyiz. Bu
yüzden bu önermeye katılıyorum.
G. Kökeni, toplumu seçmeyi kişinin
tercihine bırakırsak bazı insanları bu kalıplar içersinde kullanarak toplum
millet ve devletleri ayrıştırmalarına engel olabiliriz. Bu yüzden önerme bence
doğrudur. Hüseyin EROĞLU
C.100 A)Evrim teorisine göre bütün canlıların kökeni aynıdır.
B)Kavimleşme insanların birbirlerini
daha iyi tanıması için olmuştur. Ancak kavimler arasında zıtlıklar olursa
insanlar arasında daha iyi çözümlenir.
C)Hayır daha iyi değildir. Zıtlıklar
insanların daha iyi bir şekilde doğru yolu bulması sağlanır.
D)Kavimlerin olması için aynı
kökenden gelmesi gerekir.
E)Diğerlerinde de dediğim gibi
zıtlıklar olması gerekir.
F)Köken kavimdir.
G)Tercihe göre olan faşizmin
nitelikleriyle hareket eder. Ancak doğal olanlarda birliktelik daha
mantıklıdır. Şehla HİLOOĞLU
C.100A)Kökenimizi dinin açıkladığı gibi
Adem ve Havaya dayandırıyorsak köken araştırmanın manası ne?Yok
başka kökenler ileri sürüyorsak hayvanat bahçeleri bizi bekliyor.
B)Tercihdaşlar
ve fıtratdaşların aynı kavimde olması insana fazladan
bir şey kazandırmaz.Farklı düşünceler ve görüşler
insanların istidatlarını geliştirir.Dünyada sadece serçeler yaşasaydı basit
hareketlerle uçmaya devam ederlerdi.Fakat atmacalarla aynı ortamda bulunan
serçelerin istidatları gelişir.
C)Üstteki görüşüm burada da geçerlidir.
D)Kökenimiz bellidir.Kavimlere
ayrılmamızın da belli hikmetleri vardır.
E)Öyledir.Soya
dayalı kavimlerin işlediği zulümler açıkça ortadadır.
F)İnsan kavmini seçebilmelidir.Bu
görüşü Yahudiler reddeder.Yahudi inancına göre Yahudi olunmaz Yahudi doğulur.
G)Kökene dayalı milletler diğer ırklara
karşı soğukluk içerisindedirler.Farklı kültürlerin bir
arada olduğu milletler kültür hoş görüsü içinde varlıklarını devem ettire
gelmektedir. Kenan Yıldızhan
C.100. A-İstisnalar hariç kökene dayalı
kavim düşünmek ve yaratmak;saçmalık, mantıksızlık ve
liyakatsizliktir.Bilimsel olarak aynı türe ait bireylerin farklı kökeni olmaz;
kültür, dil...vb doğal kökeni olur.
B-Kültürdaşlığa,
dildaşlığa, ırkdaşlığa, renge, yöreye...vb dayalı
kavim kavramı; doğal, vahşi, doğal ve nefsanidir.İnsani değildir Doğadaki tüm
hayvanların kökendeşliği böyledir. Ancak söz
konusu olan insan ise farklı kültür ,dil ,ırk yöresel
temele dayalı kavim kavramı daha liyakatlidir. Önermesine katılıyorum
Tercihdaşlar ve fıtratdaşların aynı kavimde olması daha liyakatlidir.
C-İstemlere, arzulara ve tercihlere
dayalı birlikteliğe ait kavim düşünmek daha doğru ve liyakatlidir.
D-Kavim ve kökendeşliği
özdeşleştirmek liyakatsizliktir .
E-Sanal-nesnel sosyal
ve nefsi kökene dayalı; inanç, kavim ve devlet/leri
doğaldır. Tercihe dayalı;inanç, kavim ve devletler
daha mantıklı, akli ve insanidir.
F-Bir insanın kavmini
tercihleri belirler ait olduğu köken kavimi ve ceddi değil.
G-Kökene dayalı devlet,
millet, halk, toplum kavramı vahşi ve bölücüdür, tercihlere dayalı devlet,
millet, halk, toplum kavramları daha yapıcı ve akılcıdır. Önermeleri doğrudur. Tevfik ŞEN
C.100
A-Aslına
bakılırsa insan oğlu genetik materyali açısından da
farklı kavimlerden kişi ve kişileri tanımak ve hatta hayatlarını birleştirmek
ister. Kökene dair ayrım gerçek olsaydı DNA’mız farklı ırkları arzulayıp daha
bağışıklı bireyler oluşturmamızı sağlamazdı.
B-dünyada
toplumlar genellikle diğer toplumlardan düşünce açısından izole olurlar.
C-Kesinlikle
doğru ve liyakatli olur en güzeli de ülke içerinde ülke kurmaya çalışanlar
selekte edilir.
D- Kavim
düşence birliğidir. Kökendeşlik ise insanlar için
ırka dayalı ayrımdır.
E-En
önemlisi vahşi değildir. Plan ve programa dayalıdır.
F-En güzel
örnek Peygamber efendimizdir.
G-
Tercihleri doğrultusunda insanoğlu elde ettikleriyle ve düşünce birliğini
yaşadıkça huzur bulur. Abdurrahman SEFALI
C.100 A) Darwin’e
göre insan kökeni maymundandır.
B) İnancı
doğru olan insanlar bir arada yaşarlar.
C) Hayır daha
iyi değildir. Zıtlıkların varlığı daha iyi gelişim getirir.
D) Kavimler
aynı kökenden olur
F) Köken
kavimdir
G) Tercihe
göre olan faşizm nitelikleriyle hareket eder. Ancak doğal olanlarda birliktelik
daha mantıklıdır. Gökhan TEPE
C.100 A- Kökene dayalı kavim oluşturmak
ilk düşününce saçma geliyor. Çünkü hepimizin kökeni bir zencisi, beyazı, lazı, türkü hepsi aynı kökenden geliyor. Ama zamanla oluşan
kültürler, diller, dinler, ırklar, dış görünüşler bizi birbirimizden ayırmış bu
yüzden zamanla kavim oluşturmak mantıklı olmuştur. Çünkü farklı ihtiyaçlar
istekleri olan insanlara farklı kavimler hitap eder.
B- Yani
isteklere göre kavim seçimi daha mantıklıdır. Habil istediği şartları
bulunduran kavmi seçer Kabil de farklı bir kavmi seçer böylece insanların
fikirleriyle kavimler bağdaşmış olur.
C-
İstemlere, arzulara tercihlere dayalı birlikteliğe ait kavim düşünmek
kesinlikle daha liyakatlidir. Bu önerme doğrudur.
D- Kavim ve kökendeşliği özdeştirmek yerine, kavim ve istemleri
özdeştirmeliyiz.
E- Tercihe
dayalı inanç, kavim ve devletler belirtildiği gibi daha mantıklıdır. Ve akla
hitap eder ayrıca insanidir.
F- Bir insanın fikirlerini kökeni
belirleyemez ancak onun istekleri sonucu seçtiği kavmi belirler.
G-
Kesinlikle kökene dayalı devlettense tercihlere dayalı devlet daha yeğdir.
Ayrıca daha mantıklıdır. Bahar KAPTANER
C.100 A. Hz. Adem’den(A.S) günümüze kadar
köken ve ırkdaşlık düşünce ve duyguları sürekli sorun olmuştur. Bu iğrenç
politikayı günümüz bazı ülkeleri kendi emelleri için hala uygulamaktadır.
Hâlbuki hiç unutulmamalıdır ki peygamber efendimiz Hz. Muhammed (S.A.V) Veda
Hutbesi’ni okurken bu ırkçılık illetinden bahsedip son noktayı koymuştur.
‘’Allah (CC’HU) ırkçılık ve milliyetçiliği yasaklamıştır; ırkçılık ve
milliyetçilik yerin dibinde ayağımın altındadır. Kim ki onu çıkartıp
uyandırırsa cehennemliktir. Arap’ın Arap’a ve Acem’e üstünlüğü yoktur. Üstünlük
takvadadır.’’
B. Dünya üzerinde renge, ırka, dile ve kültüre bakarak kavim
oluşturamazsınız bu saçmalıktır ve nefsanîdir. Doğru olan rengi, dili, kültürü,
dini, ırkı… ne olursa olsun tercihleri ve fıtratları
çerçevesinde oluşturulan kavimdir. Allah (CC’HU) ‘’Biz sizi kavimlere ayırdık
ki tanışıp anlaşınız diye.’’şeklinde buyurmuştur. Buradan da anlaşılıyor ki
İslam dini çeşitlilikten yanadır tek tip insan modelinden değil.
C. Doğru ve liyakatli olan istemlere, arzulara, tercihlere ve
ayrıca bunlara ek olarak fıtratdaşlara, düşünce
birliğine dayalı kavim oluşturmaktır.
D. Kavim ve kökendeşlik farklı
kavramlardır. Kökendeşlik doğaldır yani nefsanîdir.
Kavim kavramı tercih, istem ve fıtrat noktasında hemfikir olanlara denir.
E. Sanal, nesnel sosyal, nefsi, doğal ve vahşi kökene dayalı
topluluk oluşturmak kavim değil kökendeşlik
oluşturmaktır. Kavim ise tercih, istem, fıtrat ve inanç bütünlüğüne dayalı
topluluktur.
F. Bir insanın kavmini belirleyen tercihi, fıtratı, inancı ve
hayatında örnek alıp uyguladığı kişiler ve olgulardır. Onun ceddi ve kökeni
onun kavmini belirlemez. Peygamber efendimiz şöyle buyurmaktadır; ‘’Ben Arap’ım
ama Araplardan değilim.’’ Bu söz her şeyi ortaya koymaktadır.
G. Kökene dayalı devlet, millet, halk ve toplum kavramları
vahşidir ve bölücüdür çünkü nefse dayalı her sistem ve olgu hayvani olup buda
hayvanlara eşdeğerdir. Daha akılcı ve yapıcı olan tercihlere, fıtratlara, inanç
birlikteliğine ve din kardeşliğine dayalı kavram ve sistemdir. Harun SEVEN
C.100 A) Darwin
teorisi buna örnek olabilir. İnsanın maymun soyundan gelir demesi gibi.
B) Habil ve
kabil yanı kavimdendir. Çünkü ikisi kardeştir. Daha da geriye gidersek dine
göre bütün insanları aynı kesme koyabiliriz. Çünkü bütün insanlar Adem soyundan gelmektedir.
C) İsteğe ve
arzulara göre kavimler doğru ve uygun olamaz. O istek ve arzu tükendiğinde
doğruluk ve uygunluk biter
D) Kavim
olması için kökenleri aynı olmalı.
E) Bir
kavimde zıtlıklar olursa o kavim gelişir.
F) Tercihe
bağlı kavimler yok olur.
G) Kökene
dayalı toplumlar ortak kültüre sahip olduğundan doğruyu bulma daha kolay.
Tercihe dayalı toplumlarda yanlış tercih yapımı olabilir. Hatice ÇAKMAK
C.100 A. Doğru.
B.Doğru.
C. Doğru.
D. Doğru.
E. Doğru.
F. Yanlış.
İnsan zaten o kavimde dünyaya gelmiştir ceddi belirler.
C.100
A-)Önerme
doğrudur.
B-)Evet
bana göre de tercihdaşların ve fıtratdaşların
aynı kavimde olması daha liyakatlidir. Çünkü böyle olmazsa kavimler başarısız
olular.
C-)Tercihlere
dayalı olmasaydı hayvani kavimlerden bi farkımız
olmazdı.
D-)Doğru ikisi tamamen farklıdır. Kökendeşlik mecburidir. Fakat kavim olmak tercihe
dayalıdır.
E-)Önermeyi doğru buluyorum.
F-)Doğru.
G-)Kökene
dayalı olursa sakatlık ortaya çıkar. Selvi GÜNDOĞDU
C.100
A-Biz sonuçta insanız ve hepimizi kökeni aynı ama dünyada
örneğin Amerika ve Avrupa aynı kültüre sahip değildir. Çünkü aralarında coğrafi
izolasyon var.
B-Bu gün dünyada bazı insanlar bazı kavramların ekseninde
kendilerini toplayıp diğer insanları yok sayabiliyorlar. Örnek olarak Avrupa
Birliği biz Müslüman bir toplumuz diye bizi birliğe almak istemiyor hatta bazı
Avrupa ülkeleri birliği Hıristiyan bir birlik olarak tanımlıyor.
C-Önermede eksiklikler var örnek olarak eşcinselleri düşünün
bunların bir kavim oluşturup üremesi olmaz.
D-Kavimler köken üzerine kurulmuştur ama keşke dünyada
insanlar sevgiye dayalı kavimler kursa.
E- İçinde bulunduğumuz sosyal yapıdan aklımızı kullanarak
kurtulmak bana göre biraz zor olabilir ve bu insanı rahatsız edebilir.
F-Belli bir kavimin içinde doğup sonradan başka bir kavme
geçmek bence hem zor hem de bizim için iyi olmayabilir. Ve bu durumda çok
zorlanabiliriz.
G- Kökeni ve toplumu seçmeyi kişinin kendisine bırakarak
kişinin daha doğru karar almasına neden olabiliriz. Kadir KURT
C.100 Köken ayrıdır kavim ayrıdır.Kavim aynı düşünceye sahip insanların oluşturduğu
topluluktur.İnsanların kökeni aynı olabilir ama düşünce ve tercihleri farklı
olabilir.Aynı türe ait bireylerin farklı kökeni olabilir. B) Evet tercihe dayalı kavim daha mantıklıdır.
Aynı fıtrattaki insanlar aynı kavimde olmalıdır. C) İstek ve tercihler ortak olmazsa zaten o
kavim bir arada duramaz. D) Kökendeşlik ve kavim farklı kavramlardır, özdeş değildir.
İki kişi aynı dili paylaşabilirler ama aynı düşüncede olmayabilirler.Habil
ile Kabil aynı kökendedirler ama fıtraten aynı değildiler. E) Kökene değil , aynı
düşünceye sahip insanların oluşturduğu grup ve toplum daha uzun süre ayakta
kalır ve kalkınması daha kolay olur. G)
Kökene dayalı devletler içten çökmeye hazırdır.Çünkü
bu toplumlarda sosyal tufanlar başlar ve bir süre sonra devlet ve toplum diye
bir şey kalmaz. O yüzden devlet kurulurken veya grup oluşurken mutlaka
tercihlerin ortak olmasına dikkat edilmelidir.Esra AĞDAĞ
C.100 A.Bizim toplumumuz çok renkli çok
yönlü ve her renginde ve her yönünde ayrı bir güzellik vardır…..
B.Toplumların dil,din, ırk, yöresel
ve kültürel farklılıklarını benimseyerek onların hak ve özgürlüklerini
tanıyarak toplumun refah ve sosyal düzeyini çok daha yükseğe çekmemiz mümkündür..
E.İçinde bulunduğumuz toplumun sosyal
yapısı bizi bu yapının bir parçası kılar.. kişinin
tercihine bağlı olarak başka fikirler
edinebilir.. onu için bu önermeye katılıyorum..
F.Toplumumuzu kendi değişik
fikirlerimizle değiştirebilmeliyiz ama topluma yararlı olabilecek fikirlerle … onun için bu önermeye katılıyorum…. İdris COŞKUN
C.100 A)Katılıyorum.
B)Buna tamamen katılıyorum.
C)Doğrudur.
D)Evet ahlaksızlıktır.
E)Katılıyorum.
F)Hayır katılmıyorum. Çünkü kavimleri
ve o kavmin peygamberini Allah seçer.
G)Doğrudur. Behiye DURAK
C.100 Hepsi bana ters geliyor. Rukiye SEÇGİN
C.100 Kulturel
değerlere sahip bir toplum kendisini diğer toplumlardan soyutlaması etik
olmayıp ahlaki değildir. Abdülaziz
GEYLAN
C.100 A
İnsanların
kökenleri farklı olacaktır ancak bu kökenlerin üstünlüğü diye bir konu mevzu
bahis olursa işte o zaman sorun ortaya çıkar
B Toplum
içerisinde ortak paydalar vardır bunlar aşılmadığı sürece bence köken sorunu
oluşmaz ama sizin dediğiniz gibi tercihleri birbirine benzeyen insanların bir
arada kalmaları daha liyakatli olabilir.
C .
İsteklere bağlı yaşamda olabilir fakat insanda kendi kökünden kopamaz ,kopması yanlış olur bence ortak paydaları çoğaltmak
daha isabetli olur.
D Doğrudur.
E Katılıyorum.
F Her
ne kadar tercihleri de belirlese kökeninin de bir etkisi olacaktır.
G Doğrudur. Ramazan GÖRGÜLÜ
C.100 Size katılıyorum. İnsanları renklerine
ve ırklarına göre ayırmak kadar saçma bir şey yoktur. Faruk Ergün
C.100 Köken üstünlüğünde kendisine toz
kondurmayan, soy kuduzu olan, “haşa” kendi pis suyunda
üstünlük arayan insanlar nefsani bakımdan öyle gelişmişlik(!) içerisindeler ki
hayvanları utandıracak derecede… Ahmet Ziyaeddin ÇELENKOĞLU
C.100 A- Katılıyorum.
B- çok doğru. Renge, ırka, dile dayalı
kavimcilik hayvanidir. Böyle kavimcilik hayvanlarda vardır. İnsanlar tercih ve
fıtratlarına göre ayrılabilir.
C- katılıyorum
D- katılıyorum
E-katılıyorum
F-katılıyorum
G-katılıyorum. Ahmet
ŞENGÜL
C.100 A) Bence
de yapılmaması gerekir.
B) Aslında doğrudur ama kavimlere
ayrıldıkça insanla bir birlerine zarar veriyorlar.
C) Yok daha yanlıştır kavimler yok olup.
Gider
D) Doğru liyakatsizliktir.
E) İnsan doğada en mantıklı ve en çok kendine ve
çevresine zarar veren varlıktır.
F) Bence kökene ciddi bir şekilde
bağlıdır.
G) İkisi de benzer fark sonuçta ikisinde
de insan var. Aziz SOYSONA
C.100A. Bu önermeye katılıyorum. Coğrafi
yalıtım dolayısıyla insan türü arasında farklılıklar olabilir
B. Bence bu durum tam tersidir.
C. Bence bu önerme eksiktir. Örneğin
eşcinsellik tercihine dayalı bir kavim düşünülemez. Çünkü böylesi bir kavim
üreyip neslini devam ettiremez.
D. Bu önerme yanlıştır. Çünkü doğa
gereği kavimler kökendeşliğe dayalı olarak ortaya
çıkmıştır.
E. İçinde bulunduğumuz sosyal yapı
bizi o yapının doğal bir parçası kılar. Ama bu yapının dışında başka bir sosyal
yapıyı tercih edebilmemiz aklımızı kullanmamızın bir sonucudur. Bu yüzden bu
önermeye katılıyorum.
F. Belli bir kavimin içinde doğup
sonra akıl yürüterek tercihlerimiz doğrultusunda kavmimizi değiştirebilmeliyiz.
Bu yüzden bu önermeye katılıyorum.
G. Kökeni, toplumu seçmeyi kişinin
tercihine bırakırsak bazı insanları bu kalıplar içersinde kullanarak toplum
millet ve devletleri ayrıştırmalarına engel olabiliriz. Önermeye kayılıyorum. Bahtiyar YILDIZ-Ayhan TORUN