100.A-İstisnalar hariç kökene dayalı kavim düşünmek ve yaratmak;saçmalık, mantıksızlık ve liyakatsizliktir.Bilimsel olarak aynı türe ait bireylerin farklı kökeni olmaz; kültür, dil...vb doğal kökeni olur.
B-Kültürdaşlığa, dildaşlığa, ırkdaşlığa, renge, yöreye...vb dayalı kavim kavramı; doğal, vahşi, doğal ve nefsanidir.İnsani değildir. Doğadaki tüm hayvanların kökendeşliği böyledir. Ancak söz konusu olan insan ise farklı kültür, dil, ırk, renk, yöresel kökenlilerden benzer tercih, istem...vb düşünce birliğine dayalı kavim kavramı daha liyakatlidir.Habil ile Kabili ayni kavme koyamazsınız, koysanız liyakatsizlik yapmış olursunuz. Tercihdaşlar ve fıtratdaşların aynı kavimde olması daha liyakatlidir.
C-İstemlere, arzulara ve tercihlere dayalı birlikteliğe ait kavim düşünmek daha doğru ve liyakatlidir.
D-Kavim ve kökendeşliği özdeşleştirmek liyakatsizliktir .
E-Sanal-nesnel sosyal ve nefsi kökene dayalı; inanç, kavim ve devlet/leri doğaldır. Tercihe dayalı;inanç, kavim ve devletler daha mantıklı, akli ve insanidir.
F-Bir insanın kavmini tercihleri belirler ait olduğu köken kavimi ve ceddi değil.
G-Kökene dayalı devlet, millet, halk, toplum kavramı vahşi ve bölücüdür, tercihlere dayalı devlet, millet, halk, toplum kavramları daha yapıcı ve akılcıdır.
A, B, C, D, E, F, G Önermelerinin ya geçersizliğini ve liyakatsizliğini kanıtlayınız yada gerekçeli ret ediniz.
İpucu; 1-Tarihteki realitelere, kültür, dil, ırk, renk. yöreye...vb dayalı kökendeşlikten kavimlere geçişi  düşünün. Vahşi kökendeşlik(şovenizm) ve dindaşlığın (siyonizm) yanılgısını aşamamanın acısının ve bedelinin; biyolojik,  genetik(yakın akraba  evliliği)  ve sosyolojik yönden başarısızlığından emin olabilirsiniz.
2-Yakın akraba evliliği kadar yakın akraba siyaseti, devleti, milleti…vb insanda çoğu şeyin bu yakınlığı sakattır.Yakın akrabalığa dayalı;evlilik, siyaset, devlet, millet…vb bilimsel olarak sakat sonuçlarından emin olunuz.
3-Her şeyi kendisinin ve ceddinin menfaatine endeksli uygulama veya düşünme hastalığı sosyal tufanların bilimsel, nesnel ve sanal felaketlerindendir.
4-Nedeni;bu konumlarda (yakın akrabalığa dayalı) biyolojik ve sosyolojik olarak kavimlerin çevreye icabetlerinde katlamalı zayıf ve çekinik özellikleri yada yakın akrabalığa dayalı;evlilik, siyaset, devlet, millet…vb örtüşen katlamalı zafiyetleri /kör noktaları/bilincin kara delikleri her türlü afetlere ve tufanlara karşı korumasızdır. Yani çeşitlilik yakın akraba kavimciliğin (şovenizmin-siyonizmin

) katlamalı zayıf özelliklerinin veya yakın akrabalığın ileri birliktelik zayıflığının kalkanı gibidir.
5-Allah CC'HUNUN kavimlere icabetini düşünün. Sizi kavimlere  ayırdık ki (doğal soylara ve kökenlere dayalı kavimler ayırdık ki) yani sizi doğal kavimlere ayırdık ki tanışasınız diye (insani tercih ve tevhidi ayet var).

 

C.100 Bir hocama sormuştum nerelisin diye, cevabı Cennet alınca şaşırmıştım sonra dedi babamız Hz. Âdem ve Annemiz Hz. Havva değil mi ve onların asıl memleketleri cennet değil mi? O zaman anladım ki hepimizin babası peygamberken biz hayvandan daha aşağı düşmeye çalışıyoruz.

Mehmet GÖR

 

C.100 A. Bu önermeye katılıyorum. Coğrafi yalıtım dolayısıyla insan türü arasında farklılıklar olabilir (kültürel,dil gibi) Ama köken olarak insan insandır.

        B. Bence bu durum tam tersidir. Aynı türden olan hayvanlar tercihleri, renkleri için değil sadece yemek, av sahası ve eş bulup üreyebilmek için savaşırlar.

        C. Bence bu önerme eksiktir. Örneğin eşcinsellik tercihine dayalı bir kavim düşünülemez. Çünkü böylesi bir kavim üreyip neslini devam ettiremez.

        D. Bu önerme yanlıştır. Çünkü doğa gereği kavimler kökendeşliğe dayalı olarak ortaya çıkmıştır.

        E. İçinde bulunduğumuz sosyal yapı bizi o yapının doğal bir parçası kılar. Ama bu yapının dışında başka bir sosyal yapıyı tercih edebilmemiz aklımızı kullanmamızın bir sonucudur. Bu yüzden bu önermeye katılıyorum.

        F. Belli bir kavimin içinde doğup sonra akıl yürüterek tercihlerimiz doğrultusunda kavmimizi değiştirebilmeliyiz. Bu yüzden bu önermeye katılıyorum.

        G. Kökeni, toplumu seçmeyi kişinin tercihine bırakırsak bazı insanları bu kalıplar içersinde kullanarak toplum millet ve devletleri ayrıştırmalarına engel olabiliriz. Bu yüzden önerme bence doğrudur. Hüseyin EROĞLU

 

C.100   A)Evrim teorisine göre bütün canlıların kökeni aynıdır.

            B)Kavimleşme insanların birbirlerini daha iyi tanıması için olmuştur. Ancak kavimler arasında zıtlıklar olursa insanlar arasında daha iyi çözümlenir.

            C)Hayır daha iyi değildir. Zıtlıklar insanların daha iyi bir şekilde doğru yolu bulması sağlanır.

            D)Kavimlerin olması için aynı kökenden gelmesi gerekir.

            E)Diğerlerinde de dediğim gibi zıtlıklar olması gerekir.

            F)Köken kavimdir.

            G)Tercihe göre olan faşizmin nitelikleriyle hareket eder. Ancak doğal olanlarda birliktelik daha mantıklıdır. Şehla HİLOOĞLU

 

C.100A)Kökenimizi dinin açıkladığı gibi Adem ve Havaya dayandırıyorsak köken araştırmanın manası ne?Yok başka kökenler ileri sürüyorsak hayvanat bahçeleri bizi bekliyor.

      B)Tercihdaşlar ve fıtratdaşların aynı kavimde olması insana fazladan bir şey kazandırmaz.Farklı düşünceler ve görüşler insanların istidatlarını geliştirir.Dünyada sadece serçeler yaşasaydı basit hareketlerle uçmaya devam ederlerdi.Fakat atmacalarla aynı ortamda bulunan serçelerin istidatları gelişir.

     C)Üstteki görüşüm burada da geçerlidir.

     D)Kökenimiz bellidir.Kavimlere ayrılmamızın da belli hikmetleri vardır.

     E)Öyledir.Soya dayalı kavimlerin işlediği zulümler açıkça ortadadır.

     F)İnsan kavmini seçebilmelidir.Bu görüşü Yahudiler reddeder.Yahudi inancına göre Yahudi olunmaz Yahudi doğulur.

     G)Kökene dayalı milletler diğer ırklara karşı soğukluk içerisindedirler.Farklı kültürlerin bir arada olduğu milletler kültür hoş görüsü içinde varlıklarını devem ettire gelmektedir. Kenan Yıldızhan

 

C.100. A-İstisnalar hariç kökene dayalı kavim düşünmek ve yaratmak;saçmalık, mantıksızlık ve liyakatsizliktir.Bilimsel olarak aynı türe ait bireylerin farklı kökeni olmaz; kültür, dil...vb doğal kökeni olur.
           B-Kültürdaşlığa, dildaşlığa, ırkdaşlığa, renge, yöreye...vb dayalı kavim kavramı; doğal, vahşi, doğal ve nefsanidir.İnsani değildir Doğadaki tüm hayvanların kökendeşliği böyledir. Ancak söz konusu olan insan ise farklı kültür ,dil ,ırk yöresel temele dayalı kavim kavramı daha liyakatlidir. Önermesine katılıyorum

  Tercihdaşlar ve fıtratdaşların aynı kavimde olması daha liyakatlidir.
             C-İstemlere, arzulara ve tercihlere dayalı birlikteliğe ait kavim düşünmek daha doğru ve liyakatlidir.
             D-Kavim ve kökendeşliği özdeşleştirmek liyakatsizliktir .
E-Sanal-nesnel sosyal ve nefsi kökene dayalı; inanç, kavim ve devlet/leri doğaldır. Tercihe dayalı;inanç, kavim ve devletler daha mantıklı, akli ve insanidir.
F-Bir insanın kavmini tercihleri belirler ait olduğu köken kavimi ve ceddi değil.
G-Kökene dayalı devlet, millet, halk, toplum kavramı vahşi ve bölücüdür, tercihlere dayalı devlet, millet, halk, toplum kavramları daha yapıcı ve akılcıdır. Önermeleri doğrudur. Tevfik ŞEN

 

 

C.100

A-Aslına bakılırsa insan oğlu genetik materyali açısından da farklı kavimlerden kişi ve kişileri tanımak ve hatta hayatlarını birleştirmek ister. Kökene dair ayrım gerçek olsaydı DNA’mız farklı ırkları arzulayıp daha bağışıklı bireyler oluşturmamızı sağlamazdı.

B-dünyada toplumlar genellikle diğer toplumlardan düşünce açısından izole olurlar.

C-Kesinlikle doğru ve liyakatli olur en güzeli de ülke içerinde ülke kurmaya çalışanlar selekte edilir.

D- Kavim düşence birliğidir. Kökendeşlik ise insanlar için ırka dayalı ayrımdır.

E-En önemlisi vahşi değildir. Plan ve programa dayalıdır.

F-En güzel örnek Peygamber efendimizdir.

G- Tercihleri doğrultusunda insanoğlu elde ettikleriyle ve düşünce birliğini yaşadıkça huzur bulur. Abdurrahman SEFALI

 

C.100 A) Darwin’e göre insan kökeni maymundandır.

B) İnancı doğru olan insanlar bir arada yaşarlar.

C) Hayır daha iyi değildir. Zıtlıkların varlığı daha iyi gelişim getirir.

D) Kavimler aynı kökenden olur

F) Köken kavimdir

G) Tercihe göre olan faşizm nitelikleriyle hareket eder. Ancak doğal olanlarda birliktelik daha mantıklıdır. Gökhan TEPE

C.100 A- Kökene dayalı kavim oluşturmak ilk düşününce saçma geliyor. Çünkü hepimizin kökeni bir zencisi, beyazı, lazı, türkü hepsi aynı kökenden geliyor. Ama zamanla oluşan kültürler, diller, dinler, ırklar, dış görünüşler bizi birbirimizden ayırmış bu yüzden zamanla kavim oluşturmak mantıklı olmuştur. Çünkü farklı ihtiyaçlar istekleri olan insanlara farklı kavimler hitap eder.

          B- Yani isteklere göre kavim seçimi daha mantıklıdır. Habil istediği şartları bulunduran kavmi seçer Kabil de farklı bir kavmi seçer böylece insanların fikirleriyle kavimler bağdaşmış olur.

          C- İstemlere, arzulara tercihlere dayalı birlikteliğe ait kavim düşünmek kesinlikle daha liyakatlidir. Bu önerme doğrudur.

          D- Kavim ve kökendeşliği özdeştirmek yerine, kavim ve istemleri özdeştirmeliyiz.

          E- Tercihe dayalı inanç, kavim ve devletler belirtildiği gibi daha mantıklıdır. Ve akla hitap eder ayrıca insanidir.

          F- Bir insanın fikirlerini kökeni belirleyemez ancak onun istekleri sonucu seçtiği kavmi belirler.

          G- Kesinlikle kökene dayalı devlettense tercihlere dayalı devlet daha yeğdir. Ayrıca daha mantıklıdır. Bahar KAPTANER

 

C.100  A. Hz. Adem’den(A.S) günümüze kadar köken ve ırkdaşlık düşünce ve duyguları sürekli sorun olmuştur. Bu iğrenç politikayı günümüz bazı ülkeleri kendi emelleri için hala uygulamaktadır. Hâlbuki hiç unutulmamalıdır ki peygamber efendimiz Hz. Muhammed (S.A.V) Veda Hutbesi’ni okurken bu ırkçılık illetinden bahsedip son noktayı koymuştur. ‘’Allah (CC’HU) ırkçılık ve milliyetçiliği yasaklamıştır; ırkçılık ve milliyetçilik yerin dibinde ayağımın altındadır. Kim ki onu çıkartıp uyandırırsa cehennemliktir. Arap’ın Arap’a ve Acem’e üstünlüğü yoktur. Üstünlük takvadadır.’’

          B. Dünya üzerinde renge, ırka, dile ve kültüre bakarak kavim oluşturamazsınız bu saçmalıktır ve nefsanîdir. Doğru olan rengi, dili, kültürü, dini, ırkı… ne olursa olsun tercihleri ve fıtratları çerçevesinde oluşturulan kavimdir. Allah (CC’HU) ‘’Biz sizi kavimlere ayırdık ki tanışıp anlaşınız diye.’’şeklinde buyurmuştur. Buradan da anlaşılıyor ki İslam dini çeşitlilikten yanadır tek tip insan modelinden değil.

         C. Doğru ve liyakatli olan istemlere, arzulara, tercihlere ve ayrıca bunlara ek olarak fıtratdaşlara, düşünce birliğine dayalı kavim oluşturmaktır.

         D. Kavim ve kökendeşlik farklı kavramlardır. Kökendeşlik doğaldır yani nefsanîdir. Kavim kavramı tercih, istem ve fıtrat noktasında hemfikir olanlara denir.

         E. Sanal, nesnel sosyal, nefsi, doğal ve vahşi kökene dayalı topluluk oluşturmak kavim değil kökendeşlik oluşturmaktır. Kavim ise tercih, istem, fıtrat ve inanç bütünlüğüne dayalı topluluktur.

         F. Bir insanın kavmini belirleyen tercihi, fıtratı, inancı ve hayatında örnek alıp uyguladığı kişiler ve olgulardır. Onun ceddi ve kökeni onun kavmini belirlemez. Peygamber efendimiz şöyle buyurmaktadır; ‘’Ben Arap’ım ama Araplardan değilim.’’ Bu söz her şeyi ortaya koymaktadır.

         G. Kökene dayalı devlet, millet, halk ve toplum kavramları vahşidir ve bölücüdür çünkü nefse dayalı her sistem ve olgu hayvani olup buda hayvanlara eşdeğerdir. Daha akılcı ve yapıcı olan tercihlere, fıtratlara, inanç birlikteliğine ve din kardeşliğine dayalı kavram ve sistemdir. Harun SEVEN  

 

C.100 A) Darwin teorisi buna örnek olabilir. İnsanın maymun soyundan gelir demesi gibi.

B) Habil ve kabil yanı kavimdendir. Çünkü ikisi kardeştir. Daha da geriye gidersek dine göre bütün insanları aynı kesme koyabiliriz. Çünkü bütün insanlar Adem soyundan gelmektedir.

C) İsteğe ve arzulara göre kavimler doğru ve uygun olamaz. O istek ve arzu tükendiğinde doğruluk ve uygunluk biter

D) Kavim olması için kökenleri aynı olmalı.

E) Bir kavimde zıtlıklar olursa o kavim gelişir.

F) Tercihe bağlı kavimler yok olur.

G) Kökene dayalı toplumlar ortak kültüre sahip olduğundan doğruyu bulma daha kolay. Tercihe dayalı toplumlarda yanlış tercih yapımı olabilir. Hatice ÇAKMAK

 

C.100 A. Doğru.

 B.Doğru.

C. Doğru.

D. Doğru.

E. Doğru.

F. Yanlış. İnsan zaten o kavimde dünyaya gelmiştir ceddi belirler.

G. Doğru. Ayşe ŞekerC.100 A) Aynı kökenden olduğumuz gerçektir. Fakat her coğrafik bölgenin farklı topoğrafik ve iklimsel özelliklerinden dolayı ırklara ayrıldığımız kesindir. Bunun reddedilebilecek tarafı yoktur. Fakat tabi ki kökene dayalı kavim yaratmak saçmalıktır. Bu şovenizmden başka bir şey değildir. Bunun yanı sıra bir  dil ve kültür üzerine yeni toplum yaratmak da ayrımcılıktır ve şovenizmden farkı yoktur. B) Bu kabullenilemez bir yargıdır. Şimdi de modern dünyada kalkıp ırka ve kültüre bağlı olarak bir devlet yaratmak yanlıştır. C)Öyle bir kavim düşünüyorsanız, sizden olmayanları sınır dışı etmek zorunda kalırsınız, bunu da insanlıkla alakası yoktur. D)Yaşadıkları bölgeyi ele alırsak buna köken denilebilir ve kavim oluşturulabilir. E)Gelişi güzel birliktelikten ortaya çıkan devletler daha mantıklıdır. Çünkü içerisinde saygı ve huzur çerçevesinde bir çeşitlilik barındırır. Tercihe ve inançlara dayalı devletler faşizandır. F)Bu ifade yanlıştır. Kavim kavramı geçmişte kalmıştır. Kavimler kökene ve cedde göre oluşturulmuştur. G) Daha önce de bahsettiğimiz gibi ırka ya da kültüre dayalı devlet vahşilik iken diğer tarz devlet akılcı ve doğaldır. Ahmet MANSUROĞLU

C.100

       A-)Önerme doğrudur.

       B-)Evet bana göre de tercihdaşların ve fıtratdaşların aynı kavimde olması daha liyakatlidir. Çünkü böyle olmazsa kavimler başarısız olular.

       C-)Tercihlere dayalı olmasaydı hayvani kavimlerden bi farkımız olmazdı.

       D-)Doğru ikisi tamamen farklıdır. Kökendeşlik mecburidir. Fakat kavim olmak tercihe dayalıdır.

       E-)Önermeyi doğru buluyorum.

       F-)Doğru.

       G-)Kökene dayalı olursa sakatlık ortaya çıkar. Selvi GÜNDOĞDU

 

 

C.100

A-Biz sonuçta insanız ve hepimizi kökeni aynı ama dünyada örneğin Amerika ve Avrupa aynı kültüre sahip değildir. Çünkü aralarında coğrafi izolasyon var.

B-Bu gün dünyada bazı insanlar bazı kavramların ekseninde kendilerini toplayıp diğer insanları yok sayabiliyorlar. Örnek olarak Avrupa Birliği biz Müslüman bir toplumuz diye bizi birliğe almak istemiyor hatta bazı Avrupa ülkeleri birliği Hıristiyan bir birlik olarak tanımlıyor.

C-Önermede eksiklikler var örnek olarak eşcinselleri düşünün bunların bir kavim oluşturup üremesi olmaz.

D-Kavimler köken üzerine kurulmuştur ama keşke dünyada insanlar sevgiye dayalı kavimler kursa.

E- İçinde bulunduğumuz sosyal yapıdan aklımızı kullanarak kurtulmak bana göre biraz zor olabilir ve bu insanı rahatsız edebilir.

F-Belli bir kavimin içinde doğup sonradan başka bir kavme geçmek bence hem zor hem de bizim için iyi olmayabilir. Ve bu durumda çok zorlanabiliriz.

G- Kökeni ve toplumu seçmeyi kişinin kendisine bırakarak kişinin daha doğru karar almasına neden olabiliriz. Kadir KURT

 

C.100 Köken ayrıdır kavim ayrıdır.Kavim aynı düşünceye sahip insanların oluşturduğu topluluktur.İnsanların kökeni aynı olabilir ama düşünce ve tercihleri farklı olabilir.Aynı türe ait bireylerin farklı kökeni olabilir.   B) Evet tercihe dayalı kavim daha mantıklıdır. Aynı fıtrattaki insanlar aynı kavimde olmalıdır.   C) İstek ve tercihler ortak olmazsa zaten o kavim bir arada duramaz. D)  Kökendeşlik ve kavim farklı kavramlardır, özdeş değildir. İki kişi aynı dili paylaşabilirler ama aynı düşüncede olmayabilirler.Habil ile Kabil aynı kökendedirler ama fıtraten aynı değildiler.  E) Kökene değil , aynı düşünceye sahip insanların oluşturduğu grup ve toplum daha uzun süre ayakta kalır ve kalkınması daha kolay olur.  G) Kökene dayalı devletler içten çökmeye hazırdır.Çünkü bu toplumlarda sosyal tufanlar başlar ve bir süre sonra devlet ve toplum diye bir şey kalmaz. O yüzden devlet kurulurken veya grup oluşurken  mutlaka  tercihlerin ortak olmasına dikkat edilmelidir.Esra AĞDAĞ

 

C.100 A.Bizim toplumumuz çok renkli çok yönlü ve her renginde ve her yönünde ayrı bir güzellik vardır…..

            B.Toplumların dil,din, ırk, yöresel ve kültürel farklılıklarını benimseyerek onların hak ve özgürlüklerini tanıyarak toplumun refah ve sosyal düzeyini çok daha yükseğe çekmemiz mümkündür..

            E.İçinde bulunduğumuz toplumun sosyal yapısı bizi bu yapının bir parçası kılar.. kişinin tercihine bağlı olarak başka fikirler  edinebilir.. onu için bu önermeye katılıyorum..

           F.Toplumumuzu kendi değişik fikirlerimizle değiştirebilmeliyiz ama topluma yararlı olabilecek fikirlerle … onun için bu önermeye katılıyorum…. İdris COŞKUN

 

C.100 A)Katılıyorum.

          B)Buna tamamen katılıyorum.

          C)Doğrudur.

          D)Evet ahlaksızlıktır.

          E)Katılıyorum.

          F)Hayır katılmıyorum. Çünkü kavimleri ve o kavmin peygamberini Allah seçer.

          G)Doğrudur. Behiye DURAK

 

C.100 Hepsi bana ters geliyor. Rukiye SEÇGİN

                                                    

C.100 Kulturel değerlere sahip bir toplum kendisini diğer toplumlardan soyutlaması etik olmayıp ahlaki değildir. Abdülaziz GEYLAN

 

C.100  A  İnsanların kökenleri farklı olacaktır ancak bu kökenlerin üstünlüğü diye bir konu mevzu bahis olursa işte o zaman sorun ortaya çıkar

            B    Toplum içerisinde ortak paydalar vardır bunlar aşılmadığı sürece bence köken sorunu oluşmaz ama sizin dediğiniz gibi tercihleri birbirine benzeyen insanların bir arada kalmaları daha liyakatli olabilir.

            C  . İsteklere bağlı yaşamda olabilir fakat insanda kendi kökünden kopamaz ,kopması yanlış olur bence ortak paydaları çoğaltmak daha isabetli olur.

            D    Doğrudur.

            E    Katılıyorum.

            F    Her ne kadar tercihleri de belirlese kökeninin de bir etkisi olacaktır.

            G   Doğrudur. Ramazan GÖRGÜLÜ

 

C.100  Size katılıyorum. İnsanları renklerine ve ırklarına göre ayırmak kadar saçma bir şey yoktur. Faruk Ergün   

 

C.100 Köken üstünlüğünde kendisine toz kondurmayan, soy kuduzu olan, “haşa” kendi pis suyunda üstünlük arayan insanlar nefsani bakımdan öyle gelişmişlik(!) içerisindeler ki hayvanları utandıracak derecede… Ahmet Ziyaeddin ÇELENKOĞLU

 

C.100 A- Katılıyorum.

B- çok doğru. Renge, ırka, dile dayalı kavimcilik hayvanidir. Böyle kavimcilik hayvanlarda vardır. İnsanlar tercih ve fıtratlarına göre ayrılabilir.

C- katılıyorum

D- katılıyorum

E-katılıyorum

F-katılıyorum  

G-katılıyorum. Ahmet ŞENGÜL

 

C.100 A) Bence de yapılmaması gerekir.

      B) Aslında doğrudur ama kavimlere ayrıldıkça insanla bir birlerine zarar veriyorlar.

      C) Yok daha yanlıştır kavimler yok olup. Gider

      D) Doğru liyakatsizliktir.

      E) İnsan doğada en mantıklı ve en çok  kendine ve çevresine zarar veren varlıktır.

      F) Bence kökene ciddi bir şekilde bağlıdır.

     G) İkisi de benzer fark sonuçta ikisinde de insan var.  Aziz SOYSONA

 

 

C.100A. Bu önermeye katılıyorum. Coğrafi yalıtım dolayısıyla insan türü arasında farklılıklar olabilir

         B. Bence bu durum tam tersidir.

         C. Bence bu önerme eksiktir. Örneğin eşcinsellik tercihine dayalı bir kavim düşünülemez. Çünkü böylesi bir kavim üreyip neslini devam ettiremez.

         D. Bu önerme yanlıştır. Çünkü doğa gereği kavimler kökendeşliğe dayalı olarak ortaya çıkmıştır.

         E. İçinde bulunduğumuz sosyal yapı bizi o yapının doğal bir parçası kılar. Ama bu yapının dışında başka bir sosyal yapıyı tercih edebilmemiz aklımızı kullanmamızın bir sonucudur. Bu yüzden bu önermeye katılıyorum.

         F. Belli bir kavimin içinde doğup sonra akıl yürüterek tercihlerimiz doğrultusunda kavmimizi değiştirebilmeliyiz. Bu yüzden bu önermeye katılıyorum.

        G. Kökeni, toplumu seçmeyi kişinin tercihine bırakırsak bazı insanları bu kalıplar içersinde kullanarak toplum millet ve devletleri ayrıştırmalarına engel olabiliriz. Önermeye kayılıyorum. Bahtiyar YILDIZ-Ayhan TORUN