S51.Dünyada dinleri/dindarları potansiyel tehlike gören zihniyetlerimi, yoksa tam tersi zihniyetlerin mi eğitime-tedaviye gereksinimleri vardır? Neden? Soru eksik ise, doğrusunu siz yazın?
C.51:Soru gayet açık ama bunlar olmazsa olmazlardır.çünkü insan olarak hazmedememe problemimiz vardır.Dindar bir insan ile Anti dindar her zaman karşı karşıyadır.Keşke herkes Victor Hugo’nun düşüncesini uygulayabilseydi.Demiş ki;Düşüncelerinizi benimsemeyebilirim ama gerekirse onlar için canımı bile veririm. Ali Rıza Sertkaya
C.51:Aşırılığın her türlüsü toplumun zararınadır. Bu isterse dindarlık isterse dinsizlik olsun…Bu konuda bir hadiste ALLAH şöyle diyor:” ben sizi orta bir ümmet olarak yarattım ibadetlerinizi yaptığınız gibi dünyevi işlerinizi de yapın … Ayrıca bu konuda bir Çin atasözü de vardır: “zehirli yapan dozdur” Rıdvan ERTUŞ
C.51:Bence her ikisinde de aşırıya kaçılıyorsa; yani bu iki tür zihniyette de aşırıya kaçanların eğitime tedaviye ihtiyacı vardır. Her şey olması gerektiği ölçüde olmalıdır DeryaAkay
C.51:Bir fikrim yok. Murat AKBAŞ
C.51:Dindarların yanlışları olsa bile tehlike oluşturmadığından, onları tehlike görenleri eğitmek lazım. “Büyüklük bende kalsın, eşeklik sende” misali.Tarık SOYALAN
C.51:Tabi dini hakiki yaşayanların bir tehlikesi yok ama riyakâr dindarların topluma çok zararları vardır. FETULLAH İNCE
C.51:Bence dinleri ve dindarları tehlike gören zihniyetlerin tedaviye ihtiyacı vardır. Ama bazen haklılık payları var. Örneğin: El kaide, hizbullah… vs örgütlerin var oluşu ve dindarlık adı altında insan kıyımı yapmaları bunu sebebiyet veriyor. Mevlüt ALTINDAĞ
C.51:hangi dini konuştuğumuzla ilgili İslâm dini hiçbir zaman tehlike olamaz güzel ahlaklı Müslümanlar her ülke için bir güzelliktir. ALİ NAZLI
C.51:Bunların ikisini de birer potansiyel tehlike olarak görmek boş kuruntudan başka bir şey değildir. Artık bu tür spekülasyonlardan vazgeçilerek ileriye bakmak gereklidir. Kadri ÇİMEN
C.51:Dünyada dinleri/dindarları potansiyel tehlike görenlerin tedaviye ihtiyaçları vardır. Hem de çok ciddi bir tedavi olmalı bu, çünkü bu hastalığın yayılma hızı da maalesef çok fazla. Bana göre inançsız insan köksüz bir bitkiye benzer; ne beslenir ne de büyür. Yapabiliyorsa ancak asalak bir hayat sürer, ya da çok zararlı bir parazit olur. GÜLSÜN KARSLI
C.51:Dini potansiyel tehlike gören insanların eğitime ihtiyacı var. Çünkü onların dinin gereğinden haberdar değildir. Kasım AKTOPRAK
C.51:Her şeyin aşırısı kötüdür diye bir söz vardır.Bence her ikisinde de aşırıya kaçılıyorsa yani bu iki tür zihniyette de aşırıya kaçanların eğitime tedaviye ihtiyacı vardır. Her şey olması gerektiği ölçüde olmalıdır .Veli Yasak
C.51:Tersi zihniyetlerin tedaviye ihtiyaçları vardır. Çünkü din düzendir. Yoksa Ast ekler gibi kendi cinslerimizi kurban etme sapkınlığına girerdik. Abdulkudüs KORKMAZ
C.51:Dünyada herkesin eğitimine tedaviye gereksinimi vardır. VEYSİ DEMİR
C.51:Tam tersi zihniyetlerin tedaviye ihtiyaçları vardır. Din olan yerde ahlak vardır. Ahlak olan yerden de tehlike gelmez. Menduh SAYPAK
C.51:Tersi zihniyetlerin tedavisi – eğitime ihtiyacı olduğuna inanmıyorum. Çünkü din/dindar’lar aşırıya gitmediği sürece bir potansiyel tehlike olarak görmüyorum. M. Emin.Arı
C.51:Aslında her iki zihniyetinde eğitime ihtiyacı var çünkü eğitim şart MESUT KAÇMAZ
C.51:Eğer dindar kişi cahil ise eğitime ihtiyacı vardır,doğruyu öğrenmesi gerekir.Karşısındaki kişiyi, sadece dindar olduğu için potansiyel tehlike görüyorsa,asıl tehlike kendisidir.Tedaviye ihtiyacı vardır.Çünkü gerçek dindar Müslüman birisinden zarar gelmez.BARIŞ BOSTANCI
C.51:Bu bunların nasıl düşündüklerine bağlıdır. Bence dini bir tehlike olarak değil de toplumda birleştirici olarak görmek gerekir. Aziz BİÇEN
C.51:tersi zihniyetlerin tedaviye gereksinimleri vardır. Çünkü çarpık olan bu zihniyetlerdir.YUNUS BAYRA
C.51:Eğitimin tedavisi gerçek dindarlarla sağlanır. Çünkü din hem dünya hem de ahret içindir. Bir denge unsurudur. Dinde gelişme ve bilim önemlidir. İlk inen ayet dahi bilime verilen önemi göstermektir. Çağa ayak uydurmak dini vecibelere uymak ile olur. Çağlar din ile ilerler. İnsan dinden uzaklaştığı zaman muasır medeniyet seviyesinden uzak kalır. H.Uğur MUMCU
C.51:Tam tersi zihniyetlerin eğitmeye tedaviye gereksinimine ihtiyaçları vardır. Çünkü günümüzde din afyon gibi insanı uyuşturmakta kullanılır. Esat KAN
C.51:bence zihniyetlerin eğitime ve tedaviye ihtiyacı vardır. Çünkü zihniyetler dünya ve insanlık için zarar teşkil etmektedir. Örneğin kapitalist ve sömürgeleştirme zihniyet.Fırat Aydınarığ
C.51:her ikisinin de tedavi ihtiyacı vardır. Talat bozkurt
C.51:İlk belirtilen konuyu eğitmek gerekir. Rumuz = Öfkeli
C.51:İkisinin de tedaviye ihtiyacı vardır. İnsanlar aslında öteki kavramını oluşturmaktan vazgeçmelidir. Ötekileştirmek beraberinde anlayışsızlığı ve kendi potasında ötekini eritmeyi de yanında getirir insanlar bir arada yaşamayı bildikten sonra neden birbirleri için tehlike olsunlar ki.rumuz:SU
C.51:Dünyada dinleri/dindarları potansiyel tehlike gören zihniyetlerimi, yoksa tam tersi zihniyetlerin mi eğitime-tedaviye gereksinimleri vardır?Yoksa bu zihniyetlerdeki yobaz düşünceleri mi tedavi etmek gerekir? Bence tedaviye ihtiyacı olan gerçek dini ve gerçek dindarları tehlikeli sayan zihniyetlerdir. Gerçek asıl dinden ve dindarlardan zarar değil insanlık için fayda gelir. M.Tevfik
C.51:Yorum yok Coşkun
C.51:Aynı cahilleri eğitimle yola getirebiliyorsak tehlike görülen zihniyetlerinde eğitimle yola getirebiliriz,yada değişmeyeni ne olursa olsun değiştiremeyiz. Serhat
C.51:zihniyetlerinin eğitime- tedaviye ihtiyacı var. Gerçek inanlar hariç; dindarlar kendi çıkarları için kullanıyorlar dini. En büyük günahları işleseler dahi kapatıyorlar dindarlıklarıyla onca yapılan hatayı. Seda
C.51:Tam tersi zihniyetlerin. Mehtap
C.51:Dindarları potansiyel tehlike gören ,başlarına gelen felaketleri dine bağlayan ,dini terörle özdeş tiren zihniyetlerin tedaviye ihtiyaçları vardır. Ziya
C.51:Din ve dindarlar potansiyel tehlike oluşturmaz. Aksini düşünenler ise çok ciddi bir problem oluşturmadıkları sürece tedaviye gerek yoktur. Nurgül
C.51:dinleri/dindarları potansiyel tehlike gören zihniyetlerin eğitim ve tedaviye ihtiyaçları vardır. Murat Güzel
C.51:Dünyada dinleri, dindarları potansiyel tehlike gören zihniyetleri tedavi etmek gerekir.Erdal ŞİMDİ
C.51:her ikisinin de tedavi ve eğitime ihtiyaçları vardır. Ahmet Ateş
C.51:ikisine de katılmıyorum. çünkü eğer bir şeyler iyi yolunda gidecekse beklide bunu farklılıklara anlayış sağlayacaktır. Muharrem Nadiroğlu
C.51:cevap:her iki kısmında tedaviye ihtiyacı vardır.denge ve tutarlılık mutlak suretle bulunmalıdır. Duygu Işık
C.51:ikisi de tehlikelidir.aşırı uç hiçbir zaman iyi değildir. ikisinin bir potada eritilmesi gereklidir. Erol Özlü
C.51:mesele dindarlık veya tersi davranış değil mevzu toplumun fıtratına ters yönetim sağlamaya çalışanları tedavi etmeli.Sedat Karakoç
C.51:bence dindarlarda karşı görüşü hoş olarak karşılayan onların görüşlerine saygı gösteren karşılıklı saygı çerçevesinde olan hiç kimsenin tedaviye ve eğitime ihtiyacı yoktur bence.herkesin görüşü kendinedir başkasını ilgilendirmez. Seval Dalkılıç
C.51:dünyada dinleri potansiyel tehdit gören zihniyetlerin tedaviye ihtiyaçları var.çünkü öz itibari ile dinlerin asıl gayeleri dünyada sulh ve selahı sağlamaktı. Mücahide Yüksel
C.51:bence dünyada dinleri potansiyel tehlike olarak gören zihniyetlerin tamamen ortadan kaldırılmaya ihtiyacı vardır. İsa Ergüntop
C.51:bence kişinin hayat düşüncesi kendi dinidir.dinsizlik, Müslümanlık ya da ateizm bence birer dindir.ilahi dinleri ret eden tüm düşünce sahiplerinin eğitime ihtiyacı vardır.Halis Kaya
C.51:iki tarafında tedaviye ihtiyacı vardır.fatma
C.51:dini potansiyel tehlike gören kişilerin eğitime ihtiyacı vardır.ancak bu kişiler cahil olabilir. Yasin Kalemli
C.51:Dinde samimi olmayanları ayıklayıp çıkardıktan sonra hiçbir sorun kalmazdı. Ertaç YALÇIN
C.51:Bence her iki tarafta yanlış düşünmektedir çünkü her iki tarafta ortada uzlaşa bilir çünkü her iki tarafta birbirleri için tehlike değildir. Mustafa YILDIRIM
C.51:Ne dindar ne de dinsiz potansiyel olarak tehlikelidir.eğer böyle bir mantık doğru ise tüm insanlar suçlu olabilir hadi hepsini hapse atalım.saçma ötesi.her şey zıddı ile kaimdir.kişinin vicdanı susmuşsa o potansiyel olarak suça daha yakındır sadece.ne saçma kanunlar bir suç olsa bile şuçu kanıtlanmadıkça herkes suçsuzdur der bir kısmı ise hayali suça ceza biçer! Münevver ŞAHİNKAYA
C.51:tabi ki tehlike olarak gören zihniyetin eğitime ihtiyacı vardır. Naciye ATAMAN
C.51:bence zedelenmiş zihniyetlerin eğitime-tedaviye gereksinimleri vardır.sindirim sistemi ve kapitalist zihniyetlerin eğitime gereksinimi vardır. NAZIM SEVEN
C.51:Soru eksiktir. Dini sömürenlerin mi yoksa dini potansiyel görenlerin mi eğitime tedaviye gereksinimleri vardır. Onur Aydın
C.51:Dindarları ve tam tersi zihniyetlerin karşılıklı bilgi aktarmasına davet ederim. Şuayp CENGİZ
C.51:Doğrudur. NİHAT PİŞKEN
C.51:Hakikatten dindar olanları tehlikeli görmek en büyük hastalıktır. Ama dinden menfaat temenni etmeye maddi çalışanları engellemek tehlikeli görmek doğru olabilir.Ertan Artuç
C.51:Dindarları potansiyel tehlike olarak gören zihniyetleri tedavi etmek gerekir. Çünkü bilimle karşı olan bütün zihniyetlerin tedaviye ihtiyaçları vardır. Bunları tedavi yöntemi ise bilimi paylaşan yaşayan ve ilerleten kişilerdir. Gülcan Mertyüz
C 51 Tam tersi olanları tedavi etmek lazım. Hasan Çelik
C.51:Din derken hangi dinden bahsediliyor, o önemlidir. Çünkü orta çağ dönemleri medeniyetlerinde bazı dinler insanlığa çok büyük zarar vermiştir ve tam bir sömürge imparatoru haline gelen din adamları ve kiliseler insanlığı sömürmüştür. . ÖMER FARUK YILDIZ
C.51:Herkesin eğitime-tedaviye ihtiyacı vardır. Şahsen kendim dışında herkesi ve her şeyi potansiyel tehlike olarak görüyorum. SELAHATTİN KAYA
C.51:İnsanlar tarafından bozulan diğer ilahi dinlere bakarsak, engizisyon mahkemeleri gibi tarihte kötü ve kimsenin unutmayacağı olaylar olmuştur. Bilimi, kendi yalanlarını hurafelerini ortaya çıkardığı için kendilerine düşman görmüşlerdir. Bu bozuk haldeki zihniyet gerçektende tehlikelidir. Fakat İslamiyet için bu denilemez çünkü diğer dinler gibi bozulmamıştır. Kuran-ı Kerim şimdiye kadar bozulmadan gelmiştir. Dinlerin gerçek doğasında insanlara zarar vermek, bilime karşı olmak yoktur. Bilimi Allah’ın kudretinin, ilminin, isimlerinin tecellisi olan dünyayı araştırırken Allah’a yakınlaşma aracı olarak görmektedir. Dinsiz ilim kör, ilimsiz din ise topal olarak tanımlanmıştır. Fakat dinini anlamayan, bilmeyenler dini kendi mantıklarına veya başkalarının zihniyetlerine göre yaşamaktadır. Bu yüzden iki tarafında dini anlamak, kavramak ilacıyla tedavi etmek gerekir. Şems
C.51:Din insanların geneli için yararlı bir olgudur, pragmatiktir, emirleri uygulanmıştır yararı görülmüştür. Ama din yorumculuğu yapan dindarların niyeti değişken olabilir, kötü niyetli yada cahil bir insan dini farklı yorumlayabilir. Dini eleştiren zihniyetlerin bence aşması gereken bir soru var. Yerine hangi alternatif getirilebilinir. Tek başına kalan bir insanın dürtülerini kontrol etmesini hangi beşeri sistem sağlayabilir bir hassa cinsellikle ilgili dürtülerini buna bir çözüm bulsaydı Antik Yunan bulurdu. Yalnız modernize olmayı başaran din ayakta kalır. Semih Yalçınkaya
C.51:Zihniyet denen olguyu insanlar oluşturur. O yüzden zihniyetlerin tedavi edilmesi lazım. Ahmet AYDOĞAN
C.51:Zihniyetlerin eğitime gereksinimleri vardır çünkü düşüneler yozlaşmış bir şekilde öne sürülürse potansiyel tehlike olarak görülür .Nurgül AY
C.51:Dinleri potansiyel tehlike olarak görenlerin tedaviye ihtiyacı vardır. Çünkü din insana zarar vermek için gönderilmemiştir. RESUL ADANAŞ
C.51:Her iki görüşünde eğitime tedaviye gereksinim vardır. Çıkarlar gözetildiği için. M. Sinan TAŞ C.51:Dünyada dinleri/samimi dindarları potansiyel tehlike gören zihniyetleri mi? yoksa ters zihniyetlerin mi eğitime-tedaviye gereksinimleri vardır? Şeklinde olmalıdır. Şu anki durum için her iki zihniyetin değişime-tedaviye ihtiyacı var. Çünkü dindar geçinip de dini bilmeyenler olduğu gibi dine niçin tavır aldığını bilmeyenlerde vardır. Nayip Koç
C.51:Bence hem dinleri /dindarları potansiyel tehlike gören zihniyetin hem de dini dünyaya alet eden görüşün tedaviye ihtiyacı vardır. Çünkü gerçek anlamda yaşanan dinden hiçbir zaman zarar gelmez. Ama din yanlış yaşanırsa kangren insanların da sayısı çoğalır. Kâmuran BİLDİK
C.51:Dinleri ve dindarları potansiyel tehlike gören zihniyetlerin eğitime ihtiyaçları vardır. Çünkü din ve gerçek dindarlar insanlığın yararına olan durumlardır. Hüsnü ŞAKI
C.51:Zihniyetlerin eğitim-tedaviye ihtiyaçları vardır.Çünkü doğru olmadığı bilinerek yapılan yanlışların farkında olmak istemeyen zihniyetlerin bir tedaviye ihtiyaçları vardır.Tedaviden sonra düzgün bir eğitimle bu durumdan kurtulabilirler. Gülten SÖKMEN
C.51:Evet, bunları tehlike gören zihniyetler vardır. Faruk Karahanlı
C.51:Eğer ki gerçek dindarlarsa onları potansiyel tehlike görmemize neden olabilecek hiçbir unsur yoktur. Yani dini malzeme olarak kullanmıyorlarsa, dini gerçeklerine tabilerse ve dinlerini yaşıyorlarsa onları potansiyel tehlike gören zihniyet asıl tehlikedir. Dindarlar ne zamanki dini malzemeleştirmeye katlılarsa tehlike oluştururlar. Ekrem MANAY
C.51:dinler tarihinden itibaren aynı dinden olmayanlar için daima diğer din tehlike arz etmiştir ve gereksiz olduğu düşünülmüştür. Bu uğurda birçok savaş yapılmıştır.
Eğer tüm dünya aynı dine mensup olsaydı kuşkusuz birçok şey farklı olacaktı. Amaçta tam olarak budur aslında. Yani iman edenler için gerçek zafer herkesin kendi dini bayrağının altında toplanmasıdır. İnançlı insanlar için bu kadar önem teşkil eden bu gaye ateizm yanlıları için hem gereksiz, hem saçma hem de tüm insanlık için tehlikelidir. İnsanlar düşünce özgürlüğünü yeteri kadar önemsemeli. Bu sayede eğitime gereksinimi kalan taraf olmaz. Her iki tarafta düşünce ve inanç özgürlüğünden haberdar olacak şekilde eğitilmeli. Belçim HAKAN
C.51:Dünyada dindarları potansiyel tehlike olarak görenler tedavi edilmeli onların böyle bir tedaviye ihtiyaçları vardır. Onlar her türlü nefsani arzularının kölesi olmuşlardır. Özgürlükleri insanlara zarar verdiklerinin bile farkında değiller. Dindarlar ise huzurun, barışın, adaletin temelidirler. Meyve veren ağaç taşlanır. Taner Gider
C.51:Dinler kainatın, varlıkların insanlar, hayvanlar, cansızlar… var oluş sebebini bize açıklar. Dindarlar da var oluşun mükafatı olarak Allah’a cc ibadet ederler. Bu kadar mükemmel bir sistemi yarattığı için. Fakat, tam tersini düşünen zihniyet bu dengenin alt üst olmasını isteyen zihniyettir.Bunun mutlaka tedavi edilmesi gerekir. MÜZEYYEN ADSOY
C.51:Tam tersi zihniyetlerin eğitime-tedaviye gereksinimleri vardır çünkü din insanlara güzel ahlakı ve iyiliği emreder eyer din olmasaydı şimdiki insanlar ast ekleri çoktan geçmiştiler. İlyas ARVAS
C.51:Bence ikisini de tedavi etmek gerekir. Çünkü dindarlıktan ziyade bizim ahlaklı insanlara ihtiyacımız vardır. Kişi çokça namaz kılabilir ama dışarı çıktığında yalana,fitneye,fesada giriyorsa o kişi ahlaksızlık yapıyor demektir. Bu yüzden önce ahlakını düzeltirse zaten dindarlık bununla beraber gelecektir. BEHİYE DAĞ
C.51:Dünyada dinleri potansiyel tehlike gören zihniyetlerin eğitime tedaviye gereksinimleri vardır.Çünkü; dinler olmazsa daha çok tehlike yaşanır. DERYA NURAY YILGAN
C.51:Tam tersi zihniyetlerin eğitime-tedaviye gereksinimleri vardır çünkü din insanlara güzel ahlakı ve iyiliği emreder. Edip Güllü
C.51:dindarın durumuna göre değişir. Gerçek dindar ise görenin değilse dindarın tedaviye ihtiyacı var. Kenan ÇEVİK
C.51:Bence elinizde ne varsa din, ekonomi, eğitim, yasalar vb. eğer onları kullanmıyor yada zarar verici bir şekilde kullanıyorsanız, o zaman iyi bir eğitime – tedaviye ihtiyacınız var demektir. Kenan DOĞAL C.51:Tehlike görülen zihniyetler değiştirilmelidir. Çünkü gerçek dindar kimsenin zarar görmesini istemezler. Mehmet YİĞİT
C.51:Dinsizleri eğitmeli eğitilmeyen aborcin ve maya gibileri unutmamalı, tekrar aynı cehaletlere dönüş kabul edilemez. Nurettin ÖZBEK
C.51:Zihniyetlerin eğitimden çok tedaviye ihtiyaçları vardır. Çünkü zihniyet sahipleri diğerini ortada kaldırmaya çalıştığı kadar ayaktadır. Yada beslenmektedir. Senar Bulut
C.51:Dindarları potansiyel tehlike olarak görenlerinde tam tersinin de tedaviye gereksinimleri vardır. Dindarlığı kötüye kullanıp dini tehlike haline getiren zihniyetlerin de acilen tedaviye ihtiyacı vardır. ZENNURE HALİLOĞLU
C.51:ben din ile laikliğin olmadığı bir dünya düşünemiyorum.Ben hem laikliğin hem de dinin gerçeklerini kazandıracak bir eğitim anlayışı istiyorum. Deniz yalçın
C.51:Din insanın içinde olan olması gereken bir şeydir.Bunu dışa vurduğu zaman, bunu kullanmaya çalıştığı zaman tehlike yaratabilir.Ve bu durumda dinini alet edip kullanan insanların tedaviye ve eğitime ihtiyaçları vardır. . GÜZ YAPRAĞI