S46.Toplumun topluma/lara üstünlüğü vardır. Milletin millete/ler üstünlüğü vardır. İnsanın insana/lara üstünlüğü vardır. Kişini kişiye/lere üstünlüğü vardır. Önermelerinden hangisi/leri doğrudur neden?
C.46:Hiçbir millet hiçbir milletten üstün değildir.                                      Ali Rıza Sertkaya 
C.46:Aslında hiç kimse birbirinden daha üstün ve daha nitelikli yapıya sahip değildir. Çünkü bu Allah’ın katında da böyle ve dünyada da böyle olması gerekir. Yaşasın komünist sistem… Rıdvan ERTUŞ  
C.46:Bunların hepsi doğrudur. Yaratılış olarak insanlar eşittir, aralarında bir üstünlük söz konusu olamaz. Fakat kendilerini geliştirme, kültürel yönden insanlar yaşamları süresince kendilerini üstün veya zayıf duruma getirebilirler. Yani insanlarda doğuştan sonra yaşam boyu bir üstünlük vardır. Toplumları ve milletleri de insanlar oluşturduğu için onlar arasında da mutlaka bir üstünlük söz konusu olacaktır.  Derya Akay
C.46:Kimsenin bir üstünlüğü yok herkes eşittir.   Murat AKBAŞ
C.46:Hiçbiri doğru değildir. Üstünlük ancak takvadadır.    Tarık SOYALAN
C.46:    hiçbir toplum millet birbirinden üstün değildir. FETULLAH İNCE
C.46:Hangi açıdan düşünürsek düşünelim. Nasıl söylemler söylersek söyleyelim sonuçta var olan ve kendini yaşatan üstünlük kavramı, kendini insan zihniyetinde bir anlam biçmiş ve yer edinmiştir. Bence kendini geliştiren birey ile geliştirmeyen arasında bir fark olmalıdır. Toplumlarda da durum böyledir. Ama ırk ve cinsiyet ayrımcılığı yanlış bir durumdur. Mevlüt ALTINDAĞ
C.46:Hiç kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur fakat düşünce ve iyilik bakımından insanlar daha üstün meziyetli olabilir. ALİ NAZLI
C.46:Toplumun toplumlara üstünlüğü yoktur. Milletinde milletlere üstünlüğü yoktur. Fakat insanın insanlara üstünlüğü vardır. Buda ancak takvayladır. Gönlü temiz olan insan Allah’a en yakın olan kişidir.    Kadri ÇİMEN
C.46:Evet doğrudur. Çok çalışkan, dürüst, ahlaklı toplumlar ve milletler olabildiği gibi, çok alçak toplum ve milletler de vardır. Aynı şey bireyler içinde geçerlidir. Güzel ahlak abidesi insanlar olabildiği gibi; çirkef, her türlü batağa girmiş insanlar da var maalesef!             GÜLSÜN KARSLI
C.46:Doğru olan önerme yoktur. Kasım AKTOPRAK
C.46:Aslında kısmen doğrudur.Doğuştan itibaren hiçbirimizin birimize üstünlüğü yoktur.Kültürel farklardan eğitim durumundan yaşayış tarzlarından dolayı insanlar,milletler ve devletler birbirinden ayrılır ve üstünlük ondan sonra ortaya çıkar      Veli Yasak
C.46:    Önermeler eksiktir. Hangi yönden üstünlük? Genel olarak bakarsanız kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur. Takva boyutunu düşünürsek; takvası üstün olanın kendisi de üstündür. Abdulkudüs KORKMAZ
C.46:yoktur.Herkes eşittir.     VEYSİ DEMİR
C.46:Bu önermelerin hepsi maddi olarak doğru olabilir. Fakat maneviyat açısından bu önermeler sınıfta kalır. Menduh SAYPAK
C.46:Genel olarak bu önermelerin hepsi doğrudur. Kendini geliştiren ve yeni teknolojilere ayak uydurmuş ister toplum, millet, insan veya kişiler diğerlerinden daha üstündür.^^el elden üstündür.^^                 M. Emin.Arı
C.46:Hiçbiri doğru değildir.Üstünlük takvadadır.   Mesut KAÇMAZ
C.46:Toplumun  toplumlara ; milletlerin milletlere üstünlüğünü ileri sürmek ırkçılığın ortaya çıkmasına neden olur.İnsan ve kişi tek olarak,ferdi  olarak üstün olabilir.insanların sahibi bunun takva ile,güzel ahlak ile olacağını söylüyor.  BARIŞ BOSTANCI
C.46:Bu konularla ilgili düşünecek olursak, bana göre üstünlük yoktur. Daha doğrusu günümüzde böyle bir anlayış vardır ancak bana göre olmaması gerekir.      Aziz
C.46:
bunların hepside doğrudur. İnsani duyguları çok iyi gelişmiş bir insanın, insani duyguları az gelişmiş bir insana elbetteki üstünlüğü vardır. Toplumu ve milletleri oluşturan insan olduğu içi bunlarında bir nevi birbirlerine üstünlüğü vardır.       YUNUS BAYRAK
C.46:İnsanın insana, toplumun topluma üstünlüğü ancak insanlarda olan takva ile olur. Irkçılık, bilmişlik gibi bir üstünlük, kölelik sistemi geçerli değildir.  H.Uğur MUMCU
C.46:Kişinin kişiye üstünlüğü olabilir. O da güzel ahlaklı ve üretkenlikle olur.         Esat KAN
C.46:Aslında bakıldığı zaman bütün insanlar kardeştir. Allah katın da bütün insanlar eşittir. Ama işin takva kısmı var. Takvası yüksek olan Allah a daha yakın dır. Allah ın sevgili kuludur. Günümüzde çalışan ve yeni değerler üreten toplumlar diğer toplumlardan daha üstündür. Toplumu oluşturan millet ve bireyler de diğerlerinden daha üstün dür. Ramazan ÇAPLIK
C.46:bu önermelerin hepsi doğrudur. Güçlü olan toplum diğerini sömürgeleştirip kendi çıkarları için kullanmaktadır.günümüzde de bir çok örneği vardır. Milletlerinde diğer bir millete üstünlüğü vardır. İnsanlarda ise parası olan ve güçlü olan diğerine üstünlük kurar. Doğadaki olgu gibi güçlü zayıfı yenen. Ve onu kendi çıkarları için kullanır.   Fırat Aydınarığ
C.46:
doğrudur. çünkü sömürmeme ve saygı üstünlüğü belirler.     Talat bozkurt
C.46:Hepsi doğrudur.     Rumuz = Öfkeli
C.46:Hiçbiri doğru değil. Çünkü üstünlük kavramı kazanmak ve kaybetmek esasına dayalıdır. İnsanlar kaybetmeye ya da kazanamaya ihtiyaç duymamalı bu tür bir çekişmeye ihtiyaçta yoktur. Bu yüzden üstünlükte yoktur. rumuz:SU
C.46:
Hiçbir toplumun Hiçbir topluma, hiçbir bireyin hiçbir bireye, hiçbir milletin hiçbir millete karşı bir üstünlüğü söz konusu olamaz.olmamalıdır da.Allah cc tüm insanları eşit yaratmıştır.Sadece iyi ahlak yönünden üstünlük söz konusu olabilir              M.Tevfik
C.46:
Hepside doğru olabilir. Çünkü çoğalmalarda anlaşmalar birlikler. Sonunda ortaya çıkabilir. Ona göre tek olan iyi düşünür ve kendini bilir ve ona göre güçlülüğünü ortaya koyar. Coşkun
C.46:Bence insanın insana yada hiçbir insan diğer bir insana iyiliğini istemeden acaba onu nasıl sömürebilirim mantığıyla yaşıyor.    Serhat
C.46:üstünlük derken var olan imkânları iyi kullanıp bir adım öteye gitmekse eğer bütün önermeler doğrudur. Seda
C.46:Hiç bir varlığın birbirine üstünlüğü yoktur. Mehtap
C.46:İnsanın insana üstünlüğü vardır bu da güzel ahlaktır. Ziya
C.46:Hiç kimse kimseden üstün olamaz  insanlar bir yaratılmışlardır ama toplumun,insanların , milletin vs. fazlalığı olabilir  ancak.       Nurgül
C.46:Farklı konularda ülkelerinde, milletlerinde, kişilerinde birbirlerinden önde olduğu konular olabilir. Sümeyra
C.46:evet toplumun toplumlara farklı özellikler açısından üstünlüğü vardır.aynı şekilde milletin milletlere insanların insanlara üstünlüğü muhakkak ki vardır.mühim olan üstünlüğü belirleyici özelliklerin hangi açıdan değerlendirildiğine bağlıdır.                 Mustafa Ateşçelik
C.46: kişinin kişiye üstünlüğü vardır çünkü ahlaklı bir kişilik ile ahlakını kaybetmiş  kişilik arasında dağlar kadar fark vardır. Murat Güzel
C.46:yanlıştır çünkü bütün insanlar eşittir. Ahmet Ateş
C.46:
hiçbiri doğru değildir. hiçbir kişi, toplum ve milletin diğerine göre üstün olduğu fikrine katılmıyorum.     Muharrem Nadiroğlu
C.46:cevap.   Duygu Işık
C.46:bazı zaman öyledir. Erol Özlü
C.46:önemenin içinde kişilerin kişilere olan üstünlüğü doğrudur. oda güzel ahlaklı akıllı ve zeki dürüst olmakla orantılıdır.diğer önermelerde doğru değildir.                       Seval Dalkılıç
C.46:hiçbir toplum ,millet ve fert diğerinden üstün değildir.               Mücahide Yüksel
C.46:Bilgili ve güzel ahlaklı insanlar daha üstündür. İnsanlar toplumu oluşturduğu için ne kadar güzel ahlaklı ve bilgili, erdemli insan varsa toplum üstün olur. Toplumda  milleti oluşturduğundan doğrudur. Erdal ŞİMDİ
C.46:hiç biri doğru değildir .İsa Ergüntop
C.46:önermelerin hepsi doğrudur.çünkü tüm önermelerde insan söz konusudur.üstünlük yada büyüklük insanının kendi çabasıyla oluşur. Halis Kaya
C.46:doğrudur çünkü hiç kimse aynı değildir .Fatma
C.46:toplumun topluma/lara üstünlüğü kuvvettir.milletin millete/lere üstünlüğü silahtır.insanın insana/lara üstünlüğü takvadır. Yasin Kalemli
C.46:Dünya’da parası olan düdüğü çalar mantığı olduğu için önermeler doğrudur.Ertaç YALÇIN
C.46:Üstünlükler vardır ancak üstünlük ancak Allah katında beli eder.   Mustafa YILDIRIM
C.46:İnsanın insana üstünlüğü yoktur fakat bazı insanlar bilerek alçalır ve üstün konuma geçersin.mesela Yahudiler.kuran da 12 yerde şeytana 40 defa Yahudilere lanet edilir. Münevver ŞAHİNKAYA
C.46:toplumun gelişmişlik anlamında başka bir topluma üstünlüğü olabilir.insanlarında başka insanlara üstünlüğü olabilir.Naciye ATAMAN
C.46:doğrudur.kapitalist zihniyete bağlıyorum.     NAZIM SEVEN
C.46:hiçbir şekilde ne insanların ne toplumların ne de milletlerin birbirine üstünlüğü yoktur Onur Aydın
C.46:Toplumun toplumlara üstünlüğü vardır kendi toplum tedavisi için çalışan ve başarılı olan toplum kendi içinde birbirini yiyen toplumlardan daima üstündür.Milletlerin millete olan üstünlüğü yönetim şekliyle belirlenir.Kişisel olarak insanlar aynı topraktan yaratılmış ve üstünlük aranmamalıdır ama nefsine hakim olan kişiler her zaman nefsine yenik düşenlerden bir adım öndedir. Şuayp CENGİZ
C.46:
insanın insanlara üstünlüğü vardır.  NİHAT PİŞKEN
C.46:Vardır. Önermelerin hepsi doğrudur. Çünkü bunlar birbiriyle bağlantılıdır. ertan artuç
C.46:İnsanın insana üstünlüğü yoktur bütün insanlar eşittir. Bunun dışındakiler doğrudur Gülcan Mertyüz
C.46: Hayır hiçbiri doğru değildir. Kimsenin üstünlüğü yoktur.    Hasan Çelik
C.46:Hiç biri doğru değil. Çünkü hiçbir insan ideal değildir. Üstün olan ancak kusursuz olandır. ÖMER FARUK YILDIZ
C.46:Üstünlük göreceli bir kavramdır. Bu yüzden üstünlüğün kriterlerine göre elbette “el elden üstündür” diyebiliriz. SELAHATTİN KAYA
C.46:Üstünlük ancak takva ve iman ile Allah katındadır. Bu koşulları taşıyanlar taşımayanlardan üstündür.Şems
C.46:Her zaman beyni iyi çalışan bir şeylerden medet uman toplumlar diğer toplumlara baskın gelmiştir. Bu insan ve insanın oluşturduğu her türlü kümelenmeyi de kapsar. Hepsi doğrudur. Semih Yalçınkaya
C.46:Hepsi nitelik olarak üstündür. Ama var oluş bakımından aynıdırlar.Ahmet AYDOĞAN
C.46:Herkes eşit yaratılmıştır kimsenin kimseyle üstünlüğü ve ayrıcalığı olamaz. Nurgül AY
C.46:Sadece “kişilerin kişilere üstünlüğü vardır” önermesi doğrudur. Çünkü insan kendi başına yaptıklarıyla ayaktadır.  RESUL ADANAŞ
C.46:Toplum, kişi önermeleri  doğrudur. Millet ve insan önermesi yanlıştır. Toplum ve kişilerin gösterdiği çaba ve gereksinimlerini karşılayacak düzeyde kendilerini yetiştirmelerine dayanır.M. Sinan TAŞ
C.46:
Bunları birbiriyle kıyaslayıp üstün mü değil mi diye bilmem için elimde birtakım kriterler, olmalıdır. Nayip Koç
C.46:Üstün toplum, üstün millet yada üstün kişi sebepler dünyasına uyarak Sebeplerin Sahibi’ne karşı en saygılı ve en edepli olandır. Bunun dışında herhangi bir toplumun başka bir topluma, herhangi bir milletin veya kişinin başka bir millete veya kişiye üstünlüğü yoktur . Kâmuran BİLDİK
C.46:Önermelerin dini bağlamda düşünürsek takva bağlamda üstünlük söz konusu olabilir. Yoksa soy ve ırklar bağlamında düşünürsek kimsenin kimseye ihtiyacı yoktur.   Hüsnü ŞAKI
C.46:Üstünlük göreceli bir kavramdır.Milletleri,toplumları oluşturmak insan olarak aynı ölçülere sahibiz.Şöyle ki fizyolojik,anatomik ve var oluşumuza baktığımızda ayrıyız.Fakat zihniyet farkımız,psikolojimizin farklılığı böyle bir fark doğuruyor.Kişilik sahibi,anlayışlı,dürüst,güzel ahlaklı insan vahşi,vahşi,sadist,riyakar… insanlara üstündür.Gülten SÖKMEN
C.46:evet vardır, ama hangi yönlerden bilim mi? ilim mi, bilim ise evet vardır, ancak ilim ise pek bir şey söyleyemem doğrusu.            Faruk Karahanlı
C.46:
Bence üstünlük takva, başarılar ve çevreye sağladığımız uyum ve yararlarla ölçülür Kendinizi ne kadar çok geliştirir ve iyi adına bir şey yaparsanız üstün sizsiniz. Ekrem MANAY
C.46:Beraberce tüm toplumun çıkarları için hareket edebilen toplumların diğer toplumlara üstünlüğü olur.
C.46:Milletlerin milletlere üstünlüğü yoktur. Sadece aynı ırka sahip olmak dışında ortak özellikleri bulunmayan farklı karakterli insanlardan oluşur milletler. Bir çok milletler vardır ve sırf bu ortak noktadan başka özelliği bulunmayan millet kavramının üstünlük oluşturması saçmadır. Milleti oluşturan insanlar arasında üstünlük olabilir. Bu üstünlüğü yaratan ne çevre ne de başka bir etkendir. Sadece insan karakterinin iyi olması ve birçok peygamberde mevcut olduğunu bildiğimiz güzel ahlaka sahip olması onu üstün kılar.                   Belçim HAKAN
C.46:
Toplumun topluma üstünlüğü vardır. Bir toplum vardır yapıcıdır, insan yararına çalışır, toplum vardır bölücüdür, insan zararına çalışır. Milletlerin milletlere üstünlüğü vardır. Eğer bir millette kötüler daha çoksa, diğer bir millette ise iyiler çoksa ikinci millet erdem, ahlak bakımından daha üstündür. Taner Gider
C.46:Yaratılış anlamında, herkes tek Yaradan tarafından yaratılmıştır. Ama teknolojik anlamda bazı toplumların üstünlüğü kabul edilebilir.                         MÜZEYYEN ADSOY
C.46:Toplumun topluma/lara üstünlüğü dünyaya olan faydalarından ayıra biliriz.  Milletin millete/ler üstünlüğü, inanç, kültür ve yarar sağlama ile olur.  İnsanın insana/lara üstünlüğü ise Ahlak belirler.İlyas ARVAS
C.46:Bir toplumu oluşturan millettir. Milleti de oluşturan insandır. Dolayısıyla insanın insana üstün olması demek, milletin de millete toplumun da topluma üstün olmasını sağlar. Ancak bu üstünlük, ne ırk ne soy ne de renktendir. Gerçek üstünlük takvaca Cenabı Hakkı en iyi bilen ve tanıyana ait olan üstünlüktür. Yoksa başka şekilde hiçbir insanın hiçbir insana üstün olan tarafı yoktur. Kuran-ı Kerim de Bakara Suresi 47.ayetinde “Ey İsrail oğulları, size bağışladığım nimetim,sizi bir dönem alemlere üstün kıldığımı hatırlayın.” Bu ayeti kerimede Cenabı Hak belli bir süreliğine İsrail oğullarını öbür milletlerden üstün tuttuğunu belirtmiştir. Bunu da onlara peygamberler göndermek, kitaplar indirmek ve mülk vermekle görebiliyoruz. Ancak onların üstünlükleri şeriata bağlı kalma şartına bağlıydı. Ancak onlar bu nimete şükretmediler,peygamberlerini öldürüp isyan edip nankörlük ettiler. İşte bu yüzden üstünlükleri de ortadan kalktı.     BEHİYE DAĞ
C.46:Üstünlük bulunulan ortam şartlarda aralarındaki en iyi düzeye sahip olmaksa; Toplumun toplumlara, milletin milletlere, insanın insanlara, kişinin kişilere üstünlüğü vardır denebilir. DERYA NURAY YILGAN
C.46:
Menfaate dayalı bir dünya olduğu için bütün önermeler doğrudur.      Edip Güllü
C.46:
Hangileri insanlık değerlerini ve haklarının farkına varmışsa o üstündür. Hangisi parazit ise o da alçaktır. Kenan ÇEVİK
C.46:Yaratılış olarak hiçbir toplumun topluma, milletin millete ve kişinin kişiye üstünlüğü yoktur, hepsi eşit haklara sahip olarak yaratılmıştır. Ancak yaşam ve oluşum sürecine girdikleri andan itibaren ilim, bilimsel ve ekonomik yönden zamanla bir birinden farklılıklar ve üstünlükler oluşturmuşlardır Kenan DOĞAL
C.46:
Vardır. Çünkü her toplumun ve her ferdin kendine özgü ahlak değerleri vardır. Bundan dolayı üstünlük ahlakla mümkündür.Mehmet YİĞİT
C.46:
Üstünlük olmamalı ancak güzel hasletlerle insanın insanlara faydalı olmasıyla güzel ahlak üstünlüğü olmalı. Nurettin ÖZBEK
C.46:
Toplumun topluma üstünlüğü vardır ahlak, inanç Bilgi milletin millete üstünlüğü yoktur. Irk, dil vb. milleti millet yapan unsurların terakki özelliği yoktur.                Senar Bulut
C.46:
Toplumun, milletlerin ve insanların birbirine karşı yaratılış bakımından değil yaptıkları işler, sistem bakımından üstünlükleri vardır.                     ZENNURE HALİLOĞLU
C.46:
Evet bazı kriterlere göre toplumun toplumlara,milletin milletlere ,insanın insanlara üstünlüğü söylenmektedir.Bazı kriterlere göre bunların hepsi doğrudur.Çünkü her insan veya varlık aynı yaratılmamıştır. Ama bazı kriterlere göre insanları ölçemem bana göre her insan topraktan gelip toprağa gider eğer bir insan diğer insan dan üstün ise bana ölümsüzlüğün iksirini bulsun bende ona tapayım.    Deniz yalçın
C.46:Günümüzde bu doğrudur.Tabi ki bunu ortadan kaldırmanın da yollarını açmak gerekir. . GÜZ YAPRAĞI
S46.     Toplumun topluma/lara üstünlüğü vardır? Milletin millete/ler üstünlüğü vardır? İnsanın insana/lara üstünlüğü vardır? Kişini kişiye/lere Önermelerinden hangisi/leri doğrudur neden?
C.46:Hiçbir millet hiçbir milletten üstün değildir.  Ali Rıza Sertkaya 
C.46:Aslında hiç kimse birbirinden daha üstün ve daha nitelikli yapıya sahip değildir. Çünkü bu Allah’ın katında da böyle ve dünyada da böyle olması gerekir. Yaşasın komünist sistem… Rıdvan ERTUŞ  
C.46:Bunların hepsi doğrudur. Yaratılış olarak insanlar eşittir, aralarında bir üstünlük söz konusu olamaz. Fakat kendilerini geliştirme, kültürel yönden insanlar yaşamları süresince kendilerini üstün veya zayıf duruma getirebilirler. Yani insanlarda doğuştan sonra yaşam boyu bir üstünlük vardır. Toplumları ve milletleri de insanlar oluşturduğu için onlar arasında da mutlaka bir üstünlük söz konusu olacaktır.  Derya Akay
C.46:Kimsenin bir üstünlüğü yok herkes eşittir.   Murat AKBAŞ
C.46:Hiçbiri doğru değildir. Üstünlük ancak takvadadır.    Tarık SOYALAN
C.46:    hiçbir toplum millet birbirinden üstün değildir. FETULLAH İNCE
C.46:Hangi açıdan düşünürsek düşünelim. Nasıl söylemler söylersek söyleyelim sonuçta var olan ve kendini yaşatan üstünlük kavramı, kendini insan zihniyetinde bir anlam biçmiş ve yer edinmiştir. Bence kendini geliştiren birey ile geliştirmeyen arasında bir fark olmalıdır. Toplumlarda da durum böyledir. Ama ırk ve cinsiyet ayrımcılığı yanlış bir durumdur. Mevlüt ALTINDAĞ
 C.46:Hiç kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur fakat düşünce ve iyilik bakımından insanlar daha üstün meziyetli olabilir. ALİ NAZLI
C.46:Toplumun toplumlara üstünlüğü yoktur. Milletinde milletlere üstünlüğü yoktur. Fakat insanın insanlara üstünlüğü vardır. Buda ancak takvayladır. Gönlü temiz olan insan Allah’a en yakın olan kişidir.    Kadri ÇİMEN
C.46:Evet doğrudur. Çok çalışkan, dürüst, ahlaklı toplumlar ve milletler olabildiği gibi, çok alçak toplum ve milletler de vardır. Aynı şey bireyler içinde geçerlidir. Güzel ahlak abidesi insanlar olabildiği gibi; çirkef, her türlü batağa girmiş insanlar da var maalesef!             GÜLSÜN KARSLI
C.46:Doğru olan önerme yoktur. Kasım AKTOPRAK
C.46:Aslında kısmen doğrudur.Doğuştan itibaren hiçbirimizin birimize üstünlüğü yoktur.Kültürel farklardan eğitim durumundan yaşayış tarzlarından dolayı insanlar,milletler ve devletler birbirinden ayrılır ve üstünlük ondan sonra ortaya çıkar      Veli Yasak
C.46:    Önermeler eksiktir. Hangi yönden üstünlük? Genel olarak bakarsanız kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur. Takva boyutunu düşünürsek; takvası üstün olanın kendisi de üstündür. Abdulkudüs KORKMAZ
C.46:yoktur.Herkes eşittir.     VEYSİ DEMİR
C.46:Bu önermelerin hepsi maddi olarak doğru olabilir. Fakat maneviyat açısından bu önermeler sınıfta kalır. Menduh SAYPAK
C.46:Genel olarak bu önermelerin hepsi doğrudur. Kendini geliştiren ve yeni teknolojilere ayak uydurmuş ister toplum, millet, insan veya kişiler diğerlerinden daha üstündür.^^el elden üstündür.^^                 M. Emin.Arı
C.46:Hiçbiri doğru değildir.Üstünlük takvadadır.   Mesut KAÇMAZ
C.46:Toplumun  toplumlara ; milletlerin milletlere üstünlüğünü ileri sürmek ırkçılığın ortaya çıkmasına neden olur.İnsan ve kişi tek olarak,ferdi  olarak üstün olabilir.insanların sahibi bunun takva ile,güzel ahlak ile olacağını söylüyor.  BARIŞ BOSTANCI
C.46:Bu konularla ilgili düşünecek olursak, bana göre üstünlük yoktur. Daha doğrusu günümüzde böyle bir anlayış vardır ancak bana göre olmaması gerekir.      Aziz
C.46:
bunların hepside doğrudur. İnsani duyguları çok iyi gelişmiş bir insanın, insani duyguları az gelişmiş bir insana elbetteki üstünlüğü vardır. Toplumu ve milletleri oluşturan insan olduğu içi bunlarında bir nevi birbirlerine üstünlüğü vardır.       YUNUS BAYRAK
C.46:İnsanın insana, toplumun topluma üstünlüğü ancak insanlarda olan takva ile olur. Irkçılık, bilmişlik gibi bir üstünlük, kölelik sistemi geçerli değildir.  H.Uğur MUMCU
C.46:Kişinin kişiye üstünlüğü olabilir. O da güzel ahlaklı ve üretkenlikle olur.         Esat KAN
C.46:Aslında bakıldığı zaman bütün insanlar kardeştir. Allah katın da bütün insanlar eşittir. Ama işin takva kısmı var. Takvası yüksek olan Allah a daha yakın dır. Allah ın sevgili kuludur. Günümüzde çalışan ve yeni değerler üreten toplumlar diğer toplumlardan daha üstündür. Toplumu oluşturan millet ve bireyler de diğerlerinden daha üstün dür. Ramazan ÇAPLIK
C.46:bu önermelerin hepsi doğrudur. Güçlü olan toplum diğerini sömürgeleştirip kendi çıkarları için kullanmaktadır.günümüzde de bir çok örneği vardır. Milletlerinde diğer bir millete üstünlüğü vardır. İnsanlarda ise parası olan ve güçlü olan diğerine üstünlük kurar. Doğadaki olgu gibi güçlü zayıfı yenen. Ve onu kendi çıkarları için kullanır.   Fırat Aydınarığ
C.46:
doğrudur. çünkü sömürmeme ve saygı üstünlüğü belirler.     Talat bozkurt
C.46:Hepsi doğrudur.     Rumuz = Öfkeli
C.46:Hiçbiri doğru değil. Çünkü üstünlük kavramı kazanmak ve kaybetmek esasına dayalıdır. İnsanlar kaybetmeye ya da kazanamaya ihtiyaç duymamalı bu tür bir çekişmeye ihtiyaçta yoktur. Bu yüzden üstünlükte yoktur. rumuz:SU
C.46:
Hiçbir toplumun Hiçbir topluma, hiçbir bireyin hiçbir bireye, hiçbir milletin hiçbir millete karşı bir üstünlüğü söz konusu olamaz.olmamalıdır da.Allah cc tüm insanları eşit yaratmıştır.Sadece iyi ahlak yönünden üstünlük söz konusu olabilir              M.Tevfik
C.46:
Hepside doğru olabilir. Çünkü çoğalmalarda anlaşmalar birlikler. Sonunda ortaya çıkabilir. Ona göre tek olan iyi düşünür ve kendini bilir ve ona göre güçlülüğünü ortaya koyar. Coşkun
C.46:Bence insanın insana yada hiçbir insan diğer bir insana iyiliğini istemeden acaba onu nasıl sömürebilirim mantığıyla yaşıyor.    Serhat
C.46:üstünlük derken var olan imkânları iyi kullanıp bir adım öteye gitmekse eğer bütün önermeler doğrudur. Seda
C.46:Hiç bir varlığın birbirine üstünlüğü yoktur. Mehtap
C.46:İnsanın insana üstünlüğü vardır bu da güzel ahlaktır. Ziya
C.46:Hiç kimse kimseden üstün olamaz  insanlar bir yaratılmışlardır ama toplumun,insanların , milletin vs. fazlalığı olabilir  ancak.       Nurgül
C.46:Farklı konularda ülkelerinde, milletlerinde, kişilerinde birbirlerinden önde olduğu konular olabilir. Sümeyra
C.46:evet toplumun toplumlara farklı özellikler açısından üstünlüğü vardır.aynı şekilde milletin milletlere insanların insanlara üstünlüğü muhakkak ki vardır.mühim olan üstünlüğü belirleyici özelliklerin hangi açıdan değerlendirildiğine bağlıdır.                 Mustafa Ateşçelik
C.46: kişinin kişiye üstünlüğü vardır çünkü ahlaklı bir kişilik ile ahlakını kaybetmiş  kişilik arasında dağlar kadar fark vardır. Murat Güzel
C.46:yanlıştır çünkü bütün insanlar eşittir. Ahmet Ateş
C.46:
hiçbiri doğru değildir. hiçbir kişi, toplum ve milletin diğerine göre üstün olduğu fikrine katılmıyorum.     Muharrem Nadiroğlu
C.46:cevap.   Duygu Işık
C.46:bazı zaman öyledir. Erol Özlü
C.46:önemenin içinde kişilerin kişilere olan üstünlüğü doğrudur. oda güzel ahlaklı akıllı ve zeki dürüst olmakla orantılıdır.diğer önermelerde doğru değildir.                       Seval Dalkılıç
C.46:hiçbir toplum ,millet ve fert diğerinden üstün değildir.               Mücahide Yüksel
C.46:Bilgili ve güzel ahlaklı insanlar daha üstündür. İnsanlar toplumu oluşturduğu için ne kadar güzel ahlaklı ve bilgili, erdemli insan varsa toplum üstün olur. Toplumda  milleti oluşturduğundan doğrudur. Erdal ŞİMDİ
C.46:hiç biri doğru değildir .İsa Ergüntop
C.46:önermelerin hepsi doğrudur.çünkü tüm önermelerde insan söz konusudur.üstünlük yada büyüklük insanının kendi çabasıyla oluşur. Halis Kaya
C.46:doğrudur çünkü hiç kimse aynı değildir .Fatma
C.46:toplumun topluma/lara üstünlüğü kuvvettir.milletin millete/lere üstünlüğü silahtır.insanın insana/lara üstünlüğü takvadır. Yasin Kalemli
C.46:Dünya’da parası olan düdüğü çalar mantığı olduğu için önermeler doğrudur.Ertaç YALÇIN
C.46:Üstünlükler vardır ancak üstünlük ancak Allah katında beli eder.   Mustafa YILDIRIM
C.46:İnsanın insana üstünlüğü yoktur fakat bazı insanlar bilerek alçalır ve üstün konuma geçersin.mesela Yahudiler.kuran da 12 yerde şeytana 40 defa Yahudilere lanet edilir. Münevver ŞAHİNKAYA
C.46:toplumun gelişmişlik anlamında başka bir topluma üstünlüğü olabilir.insanlarında başka insanlara üstünlüğü olabilir.Naciye ATAMAN
C.46:doğrudur.kapitalist zihniyete bağlıyorum.     NAZIM SEVEN
C.46:hiçbir şekilde ne insanların ne toplumların ne de milletlerin birbirine üstünlüğü yoktur Onur Aydın
C.46:Toplumun toplumlara üstünlüğü vardır kendi toplum tedavisi için çalışan ve başarılı olan toplum kendi içinde birbirini yiyen toplumlardan daima üstündür.Milletlerin millete olan üstünlüğü yönetim şekliyle belirlenir.Kişisel olarak insanlar aynı topraktan yaratılmış ve üstünlük aranmamalıdır ama nefsine hakim olan kişiler her zaman nefsine yenik düşenlerden bir adım öndedir. Şuayp CENGİZ
C.46:
insanın insanlara üstünlüğü vardır.  NİHAT PİŞKEN
C.46:Vardır. Önermelerin hepsi doğrudur. Çünkü bunlar birbiriyle bağlantılıdır. ertan artuç
C.46:İnsanın insana üstünlüğü yoktur bütün insanlar eşittir. Bunun dışındakiler doğrudur Gülcan Mertyüz
C.46: Hayır hiçbiri doğru değildir. Kimsenin üstünlüğü yoktur.    Hasan Çelik
C.46:Hiç biri doğru değil. Çünkü hiçbir insan ideal değildir. Üstün olan ancak kusursuz olandır. ÖMER FARUK YILDIZ
C.46:Üstünlük göreceli bir kavramdır. Bu yüzden üstünlüğün kriterlerine göre elbette “el elden üstündür” diyebiliriz. SELAHATTİN KAYA
C.46:Üstünlük ancak takva ve iman ile Allah katındadır. Bu koşulları taşıyanlar taşımayanlardan üstündür.Şems
C.46:Her zaman beyni iyi çalışan bir şeylerden medet uman toplumlar diğer toplumlara baskın gelmiştir. Bu insan ve insanın oluşturduğu her türlü kümelenmeyi de kapsar. Hepsi doğrudur. Semih Yalçınkaya
C.46:Hepsi nitelik olarak üstündür. Ama var oluş bakımından aynıdırlar.Ahmet AYDOĞAN
C.46:Herkes eşit yaratılmıştır kimsenin kimseyle üstünlüğü ve ayrıcalığı olamaz. Nurgül AY
C.46:Sadece “kişilerin kişilere üstünlüğü vardır” önermesi doğrudur. Çünkü insan kendi başına yaptıklarıyla ayaktadır.  RESUL ADANAŞ
C.46:Toplum, kişi önermeleri  doğrudur. Millet ve insan önermesi yanlıştır. Toplum ve kişilerin gösterdiği çaba ve gereksinimlerini karşılayacak düzeyde kendilerini yetiştirmelerine dayanır.M. Sinan TAŞ
C.46:
Bunları birbiriyle kıyaslayıp üstün mü değil mi diye bilmem için elimde birtakım kriterler, olmalıdır. Nayip Koç
C.46:Üstün toplum, üstün millet yada üstün kişi sebepler dünyasına uyarak Sebeplerin Sahibi’ne karşı en saygılı ve en edepli olandır. Bunun dışında herhangi bir toplumun başka bir topluma, herhangi bir milletin veya kişinin başka bir millete veya kişiye üstünlüğü yoktur . Kâmuran BİLDİK
C.46:Önermelerin dini bağlamda düşünürsek takva bağlamda üstünlük söz konusu olabilir. Yoksa soy ve ırklar bağlamında düşünürsek kimsenin kimseye ihtiyacı yoktur.   Hüsnü ŞAKI
C.46:Üstünlük göreceli bir kavramdır.Milletleri,toplumları oluşturmak insan olarak aynı ölçülere sahibiz.Şöyle ki fizyolojik,anatomik ve var oluşumuza baktığımızda ayrıyız.Fakat zihniyet farkımız,psikolojimizin farklılığı böyle bir fark doğuruyor.Kişilik sahibi,anlayışlı,dürüst,güzel ahlaklı insan vahşi,vahşi,sadist,riyakar… insanlara üstündür.Gülten SÖKMEN
C.46:evet vardır, ama hangi yönlerden bilim mi? ilim mi, bilim ise evet vardır, ancak ilim ise pek bir şey söyleyemem doğrusu.            Faruk Karahanlı
C.46:
Bence üstünlük takva, başarılar ve çevreye sağladığımız uyum ve yararlarla ölçülür Kendinizi ne kadar çok geliştirir ve iyi adına bir şey yaparsanız üstün sizsiniz. Ekrem MANAY
C.46:Beraberce tüm toplumun çıkarları için hareket edebilen toplumların diğer toplumlara üstünlüğü olur.
C.46:Milletlerin milletlere üstünlüğü yoktur. Sadece aynı ırka sahip olmak dışında ortak özellikleri bulunmayan farklı karakterli insanlardan oluşur milletler. Bir çok milletler vardır ve sırf bu ortak noktadan başka özelliği bulunmayan millet kavramının üstünlük oluşturması saçmadır. Milleti oluşturan insanlar arasında üstünlük olabilir. Bu üstünlüğü yaratan ne çevre ne de başka bir etkendir. Sadece insan karakterinin iyi olması ve birçok peygamberde mevcut olduğunu bildiğimiz güzel ahlaka sahip olması onu üstün kılar.                   Belçim HAKAN
C.46:
Toplumun topluma üstünlüğü vardır. Bir toplum vardır yapıcıdır, insan yararına çalışır, toplum vardır bölücüdür, insan zararına çalışır. Milletlerin milletlere üstünlüğü vardır. Eğer bir millette kötüler daha çoksa, diğer bir millette ise iyiler çoksa ikinci millet erdem, ahlak bakımından daha üstündür. Taner Gider
C.46:Yaratılış anlamında, herkes tek Yaradan tarafından yaratılmıştır. Ama teknolojik anlamda bazı toplumların üstünlüğü kabul edilebilir.                         MÜZEYYEN ADSOY
C.46:Toplumun topluma/lara üstünlüğü dünyaya olan faydalarından ayıra biliriz.  Milletin millete/ler üstünlüğü, inanç, kültür ve yarar sağlama ile olur.  İnsanın insana/lara üstünlüğü ise Ahlak belirler.İlyas ARVAS
C.46:Bir toplumu oluşturan millettir. Milleti de oluşturan insandır. Dolayısıyla insanın insana üstün olması demek, milletin de millete toplumun da topluma üstün olmasını sağlar. Ancak bu üstünlük, ne ırk ne soy ne de renktendir. Gerçek üstünlük takvaca Cenabı Hakkı en iyi bilen ve tanıyana ait olan üstünlüktür. Yoksa başka şekilde hiçbir insanın hiçbir insana üstün olan tarafı yoktur. Kuran-ı Kerim de Bakara Suresi 47.ayetinde “Ey İsrail oğulları, size bağışladığım nimetim,sizi bir dönem alemlere üstün kıldığımı hatırlayın.” Bu ayeti kerimede Cenabı Hak belli bir süreliğine İsrail oğullarını öbür milletlerden üstün tuttuğunu belirtmiştir. Bunu da onlara peygamberler göndermek, kitaplar indirmek ve mülk vermekle görebiliyoruz. Ancak onların üstünlükleri şeriata bağlı kalma şartına bağlıydı. Ancak onlar bu nimete şükretmediler,peygamberlerini öldürüp isyan edip nankörlük ettiler. İşte bu yüzden üstünlükleri de ortadan kalktı.     BEHİYE DAĞ
C.46:Üstünlük bulunulan ortam şartlarda aralarındaki en iyi düzeye sahip olmaksa; Toplumun toplumlara, milletin milletlere, insanın insanlara, kişinin kişilere üstünlüğü vardır denebilir. DERYA NURAY YILGAN
C.46:
Menfaate dayalı bir dünya olduğu için bütün önermeler doğrudur.      Edip Güllü
C.46:
Hangileri insanlık değerlerini ve haklarının farkına varmışsa o üstündür. Hangisi parazit ise o da alçaktır. Kenan ÇEVİK
C.46:Yaratılış olarak hiçbir toplumun topluma, milletin millete ve kişinin kişiye üstünlüğü yoktur, hepsi eşit haklara sahip olarak yaratılmıştır. Ancak yaşam ve oluşum sürecine girdikleri andan itibaren ilim, bilimsel ve ekonomik yönden zamanla bir birinden farklılıklar ve üstünlükler oluşturmuşlardır Kenan DOĞAL
C.46:
Vardır. Çünkü her toplumun ve her ferdin kendine özgü ahlak değerleri vardır. Bundan dolayı üstünlük ahlakla mümkündür.Mehmet YİĞİT
C.46:
Üstünlük olmamalı ancak güzel hasletlerle insanın insanlara faydalı olmasıyla güzel ahlak üstünlüğü olmalı. Nurettin ÖZBEK
C.46:
Toplumun topluma üstünlüğü vardır ahlak, inanç Bilgi milletin millete üstünlüğü yoktur. Irk, dil vb. milleti millet yapan unsurların terakki özelliği yoktur.                Senar Bulut
C.46:
Toplumun, milletlerin ve insanların birbirine karşı yaratılış bakımından değil yaptıkları işler, sistem bakımından üstünlükleri vardır.                     ZENNURE HALİLOĞLU
C.46:
Evet bazı kriterlere göre toplumun toplumlara,milletin milletlere ,insanın insanlara üstünlüğü söylenmektedir.Bazı kriterlere göre bunların hepsi doğrudur.Çünkü her insan veya varlık aynı yaratılmamıştır. Ama bazı kriterlere göre insanları ölçemem bana göre her insan topraktan gelip toprağa gider eğer bir insan diğer insan dan üstün ise bana ölümsüzlüğün iksirini bulsun bende ona tapayım.  Deniz yalçın
C.46:Günümüzde bu doğrudur.Tabi ki bunu ortadan kaldırmanın da yollarını açmak gerekir. . GÜZ YAPRAĞI