Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı                                  Van Gölü Havzası Sanal Herbaryumu

FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM Ders Notu (2007), FTT Beyin Fırtınası Soruları - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I DERS NOTU Doç.Dr.Nasip DEMİRKUŞ (Ocak 2007)

347.Tüm döngülerdeki mantık sistemlerini israfsızlığı ve gerekliliği dikkate alarak; eğitim, öğretim, yönetim ve sınav sistemlerimizde insanın tüm sıfatlarını liyakatli tercihlerle kullanmalarını sağlamak ve israf etmemek mümkün ve gerekli mi? Neden?
İp ucu;insanın hayvani( kin nefret haset, kibir, ucup…vb) , insani( merhamet, şefkat, sevmek, ikram..vb) ve nötr sıfatlarını (ilgisiz durma, yaralı mesafede veya uzak durma…vb) bu mantık sistemleriyle çevresindeki varlıklara oturtması ve işler hale koymasını düşünün. Örneğin;gizli veya açık nefretini ve kibrini değişmez münafıklara(fert ve devlet bazında) karşı eyleme koymak. Cahillere karşı;yaralı olama ilişki denklemlerinde, nötr tepkilerde ve eylemlerde bulunmak . Yoksa ruhbanlar gibi insanın bu sıfatlarını yok edip melekleştirmek mi daha mantıklıdır?

C.347: Bütün sınav sistemlerinde insanların ahlaki, insani… boyutları göz önüne alınmalı ve bu düzeyde seçimler yapılmalıdır. Bu sistem geleceğimizi daha olumlu olayların gerçekleşmesini sağlayacak şekilde şekillendirecektir. MUSTAFA ÇAM
C.347:
Günümüzde yapılan ölçümlerin yanına birde ahlak ölçüsü konulmalıdır. TÜLAY TOPER
C.347: Mümkün ama çok emek gerektirir. Gereklidir. Bir özelliğe göre bir bireyi değerlendiremeyiz. SİNAN KAPLAN
C.347: Yapılacak sınav siteminin tüm ölçümleri kapsar bir içerikte hazırlamak mümkündür.ancak sınavın ölüm basamaklarının artırılması zaman,ekonomi,deneyim gibi bir çok unsurun olmasını gerektirir.bu şekilde yapılan sınavın sonucunda en uygun insanın seçilmesi sağlanmış olur SONGÜL GÜNDÜZ
C.347:Sınav sistemi sadece zekayı ölçmemeli azim ahlak gibi değerleri de  ölçmeli  FADİLE KALKAN
C.247:Sınav yapılırken  bireyin sadece bilgisi değil bütün özelliklerini ölçecek bir sistem oluşturulmalı. MERAL ÇELİK
C.347:
Sınav sistemi sadece bilgiye dayalı olmamalı aynı zamanda insanların ahlak ve davranışları da göz önünde bulundurulmalıdır.SELMA İFLAS
C.347:İnsanın var olan liyakatliğini her zaman yerinde kullanmak gerekir. Bunları israf etmemek onların eğitilmesi sonucunda mümkün olur.İBRAHİM SELÇUK KURU
C.347
:Sınav sistemleri sadece insan zekasını ölçer nitelikte olmamalı ayrıca kişilik değerlendirmeleri de yapılmalıdır. AYNUR EROĞLU
C.347: Pek mümkün olmuyor. Ama sağlıklı, düzenli ve ahlaklı bir eğitim-öğretim ve yönetim için israfsız, mantıklı, doğru kararlar gereklidir. SERKAN DUMAN
C.347: Gerekli olmakla birlikte sağlam olan bir döngüyü bozan bir irade kendi üzerinde böyle bir döngü oluşturması imkansız. ALİ GÖÇER
C.347:
Gerekli ama mümkün değil. HASAN AKKAYA
C.347:Mümkün. Sistemler ilahi kurallara dayandırılırsa böyle bir başarı sağlamak mümkündür. ONUR HATİPOĞLU
C.347:Mümkün değil.Beşeri sistemler bu düşünce boyutunda davranmaları başarıyı etkisiz kılar. ADEM ÇELEBİ
C.347:Mümkün ancak bugünkü sistem de ideolojiler buna engeldir. REMZİ BOĞA
C.347: Tüm mantık sistemleri israf edilmemeli fakat verilecek en uygun eğitimle bunlar zihinde doğru yere oturtulmalıdır. Erkan ALTUN
C-347:Sınav sadece bilgiyi değil aynı zaman da insanların ahlaki değerlerini ölçmelidir. İLYAS AKAD
C-347:Eğitim ve öğretim sistemine, doğayı korumaya,zarar vermemeye ,küresel ısınma vb. ve buna karşı alınması gereken önlemlerle ilgili dersler eklenmelidir.Çünkü dünyanın dengesi bozuluyor ,hayat bittikten sonra sanırım sınav sisteminin bir önemi kalmayacak.SEYAR DİNAR
C.347: beynin koordinat sisteminde kavramları doğru yerlere koyarsak aklı selim dediğimiz insanlar yetiştiririz. MUSTAFA RÜSTEMOĞLU
C.347: İnsan önce insana yakışır bir şekilde yaşamalı, nefsine sahip olmalı, hayvani duygulardan uzak kalmalıdır. FARİS ÇELİK
C.347-: İnsanın potansiyelini bedenen veya ruhen doğru yollarda kullanırsak faydalı fertlere sahip olabiliriz. Tolga POLAT
C.347:Mümkündür.İnsan duygularını kontrol etmelidir.Hayvani duygularını hayvanlar için
kullanmalıdır.İnsanlar için değil iyi bir gelecek için israf olmamalıdır.BURHAN AVAŞ
C.347:Bu belli ölçü de her insan da bulunan ahlak ve eğitim düzeyinin yükseltmek lazım.ELİF KARAHAN
C.347:Mümkündür .gereklidir. ENGİN ATEŞ
C.347. Bence gereklidir çünkü her insanın  liyakatına göre yapılacak eğitim yada sınav  o insanı güzel ahlaklı yapacağına inanıyorum .MURAT GÜZEL
C.347: Gereklidir ama bunu yapabileceğimizi sanmıyorum çünkü hiç çabalamadan hiç uğraşmadan nasıl yapacağız ki. NİHAT PİŞKEN