Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Van Gölü Havzası Sanal Herbaryumu
FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM Ders Notu (2007), FTT Beyin Fırtınası Soruları - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I DERS NOTU Doç.Dr.Nasip DEMİRKUŞ (Ocak 2007)
332.ÖSYM sınavı ve ders sınavları sadece zekâya dayalı oldukları için, yetersiz sınavlardır. Hâlbuki bir insanın sadece zekâsına bakarak onun gelişmiş ve topluma faydalı olma konumlarını belirleyemeyiz. Bu tip sınavların sonuçlarına; sadece zekâya bağlı değil; öğrencinin çalışkanlığına, azimli oluşuna, güzel ahlaklı oluşuna, kapasitesine, hümanistliğine… vb yetenek ve sıfatlarına da puan ilave etmek gerekir. Belki de bugünkü; yönetim, eğitim, öğretim sistemlerinin toplumsal açıdan vardığı sonuçlar (insan kaynaklı küresel ısınma, insanların habersiz avlanması(terör), sıcak-yarı sıcak ve soğuk toplumsal kavgalar/savaşlar, fakirlik... vb)önemli bir nedeni de bu yetersiz sınavlarla insan seçmek ya da menfaat fazları için liyakatsiz iş yapma yaptırmak ve kişileri tayin etmek olduğunu anlamamız gerekir. Önermelerinin eksiğini tamamlayınız.
C.332: Bu önerme dışında bireyler daha ilkokul sıralarında iken ileriye dönük eğitim verilmeli (Trafik, vatandaşlık, insanlık, ahlaki… v.s. ) ve hangi mesleğe yatkın oldukları belirlenerek o yönde eğilim ile yetiştirilmelidirler. MUSTAFA ÇAM
C.332:eksik değil.Polislere yapılan sınav çok basit suça eğilimli olan insanlarda polis yapılabiliyor, sonra onlarda sistemde bozukluğa neden oluyorlar. TÜLAY TOPER
C.332: Dürüst, ahlaklı, güvenilir insanlar yetiştirmeye yönelik olmalı ve her şeyi baştan değiştirmeliyiz. SİNAN KAPLAN
C.332: ÖSYM sınavının zekaya dayalı olması eleme yapılabilmesi içindir.aslında hem zeka,hem beceri,hem de çalışkanlığına göre olmalıdır.yani mesleki kriterleri taşıyacak nitelikte olmalı bu şekilde;menfaat için iş yapmalar,kavgalar ve topluma zararlı işler yapılamaz. SONGÜL GÜNDÜZ
C.332:İnsan seçilirken bilişsel, duyusal ve psikomotor özellikleri göz önüne alınmalıdır. İBRAHİM SELÇUK KURU
C.332: Sadece zeki ama güzel ahlaklı olmayanın zekası: Dünyayı, insanlığı kirletmeye denen olabilirken çok zeki olmayan ama güzel ahlaklı olana güç verirse dünya ve insanlık liyakatine kavuşur. FADİLE KALKAN
C.332: Bu yüzden hem zekâya hem de öğrenenin ahlaki değer yargılarına önem verilmelidir. SELMA İFLAS
C.332:En önemli nokta insanın sadece bilgisi değil her şeyini öğrenerek buna göre bunun karşılığı verilmeli.O zaman ahlaklı insanlar yetişebilir.Aksi yapıldığında pek fazla bir netice alınamaz.MERAL ÇELİK
C.332:Eğitim sistemindeki beklide en büyük problemlerden biri de insanın sadece zekasına puanlama verilmesi gerçek kişiliği ölçen sınavların yapılamaması. Böylece beklide herkes kendi kişiliğine uygun olan bir mesleğe sahip olacaktı. AYNUR EROĞLU
C-332:Eğitim sisteminin oturtulduğu temel yanlıştır.ONUR HATİPOĞLU
C-332:Sistemin güven eksiklikleri ve yanlışları vardır. ADEM ÇELEBİ
C.332: Bu nedenle hak edilen konumları, hak edenler değil de hak etmeyenler aldı. Böylece asıl şekilde dönmesi gereken çark, ya gıcırtılı olarak yada tersine dönüyor. SERKAN DUMAN
C.332: Eğitim sisteminin yanlış olmasından bir insanın geleceğini 3 saatlik zaman dilimine sığdırmak mantıksız insanın bir yıl boyunca verdiği emek 3 saate sığdırılmamalı. ALİ GÖÇER
C.332: Önerme doğrudur. Eksiği yoktur. HASAN AKKAYA
C-332:Bir memleketin en büyük zenginliği yer altı yer üstü zenginliği değil insan zenginliğidir. REMZİ BOĞA
C.332: İslam’ın zirve medeniyeti yakalanmadıkça bunları aşamayız. Erkan ALTUN
C-332:her şeyin artık çıkar amaçlı olduğu bir ortamda ve her şeyin güçlüye göre yapıldığı yerde toplumun gelişmesini beklemek yanlış olur. İLYAS AKAD
C-332:Doğru bir önerme,öğrenci seçiminde doğal beceri,yetenek ve zeka dikkate alınmalıdır.SEYAR DİNAR
C.332: zeka tek başına koordinat düzleminde uçan akılsız bir kuştur o yüzden akıl ile desteklenirse hangi dala konacağını öğrenir. MUSTAFA RÜSTEMOĞLU
C.332: ÖSYM sınavı sadece sanal zekâ ve matematiksel becerileri ön planda tutuğu için, toplumun içinde liyakatsiz insanların oluşuna neden oluyor. Toplumun ahlak düzeni bozuluyor. FARİS ÇELİK
C.332-: İnsanlar bildikleri ile değil bildiklerini ne ölçüde kullanabildikleri ile sınanmalıdırlar. Tolga POLAT
C.332:Eğitim ve öğretim sisteminde güzel ahlaklı insanların yetişmesi şart.BURHAN AVAŞ
C.332.:İnsanlar yeteneklerini ön plana çıkaran mesleklere yönlendirilmelidirler.ELİF KARAHAN
C.332. ki önlem alalım . bence doğrudur. ENGİN ATEŞ
C.332. Bana göre ösym sınavları insan yarıştırmaktan başka bir şeye yaramayan sınavdır.çünkü her insanın zeka düzeyi farklıdır eğer siz bu zeka farklılığını dikkate almayarak sınav yaparsanız istediğiniz insan tipini elde edemezsiniz. MURAT GÜZEL
C.332:Onun için dir ki her gün medyada okullarda meydana gelen öğretmen vakalarını duyuyoruz ve vakalar diye bir konumuz var.ERTAN ARTUÇ
C.332: Yetenek bence çok önemlidir. İnsanların yeteneklerinin genelde küçük yaşlardan itibaren olduğu gözlenir. Onları bence sadece ösym sistemine göre değerlendirmemeliyiz. NİHAT PİŞKEN