Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Van Gölü Havzası Sanal Herbaryumu
FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM Ders Notu (2007), FTT Beyin Fırtınası Soruları - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I DERS NOTU Doç.Dr.Nasip DEMİRKUŞ (Ocak 2007)
311.Dünyadaki mevcut eğitim, öğretim, yönetim ve sınav sisteminin adalet ve hukuk düzeninde;çok zeki ve normal zekalı iki ayrı insanın; ailesi ve çocuklarının ekonomik-sosyal geleceği için ne söylenebilir? Sizce bu istenmeyen durumu telafi için nasıl sistemler geliştirmeliyiz? Neden? Mevcut geçmişteki rejim sistemleri dışın da çözüm aramayı düşünün. İp ucu;Mevcut sistem olarak insanların ekonomik gelecekleri sadece zeka sanal aracına dayalı olarak zümperformanslı oluşu, çok hevesli ve çalışmaya arzulu oluşu, azimli oluşu, uyumlu oluşu, dayanıklı olması, akıllı olması,büyük zihinsel kapasiteye sahip olması, yaratıcı olması…. vb. önemli insani sıfat ve yeteneklerin hiç birisi dikkate alınmadan sadece ÖSS de zeka sanal aracına dayalı liyakatsiz ve yetersiz seçme sınavı yapıldığını düşünün. Bunun yerine tüm insani sıfatlar ve yeteneklerin doğru kategorize edilip seçme sınavında her kategoriye özgü doğal yetenek ve sıfatların ölçüleri belirlenip, aldığı eğitimdeki başarı seviyesi ile belli oranlarda harmanlanıp öğrencinin toplam; başarı puanı ve doğal yetenek-sıfat ölçüleri birlikte belirlenebileceğini düşünün.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
C.311:Bloom’un tam öğrenme kuramını tüm insanlara uygulamak lazım. SİNAN KAPLAN
C.311:Her öğrenci kendi yeteneğine uygun taraflara yönlendirilmelidir.Zeka o kadar önemli değil. TÜLAY TOPER
C.311: Zeka bu olgu içinde tartışılamaz. Farklı zeka boyutundaki insanlar aynı ekonomik düzeyde olabiliyorlar. MUSTAFA ÇAM
C.311:sadece sınavda aldığı puana göre olmamalı ahlakı ,çalışkanlığı, azimli oluşu, zeki oluşu, yaratıcılığı da dikkate alınmalıdır. SONGÜL GÜNDÜZ
C.311:Günümüz sisteminde en çok ahlaka ihtiyacımız olmasına rağmen ,zeki ve paralı kişiler daha avantajlı durumdadır.İnsan tüm yönleriyle değerlendirilmeli. İBRAHİM SELÇUK KURU
C.311: İnsanı ilk okuldan itibaren dürüstçe kontrol edilen bir kurumda ilk okuldan itibaren azim, edep, çalışkanlık, uyumluluğuna göre puanlandırıp üniversiteye alınımı bu puana göre yapmalıyız. FADİLE KALKAN
C.311: Öncelikle kökene inilmeli ve insanlar arasındaki ekonominin bir şekilde eşitlenmesi sağlamalıdır. Birazda sınavlarda öğrencilerin ahlakları performansları ve eğitimleri söz konusudur. SELMA İFLAS
C.311:Her zaman için maddi durumu iyi olan ailelerin çocukları daha iyi eğitilecektir. Bu noktada sosyal devlet anlayışını devreye sokarak bütün insanları eşit tutan bir sistem geliştirilmeli bu yapılmaz ise dünyada hap eşitsizlik olacaktır. MERAL ÇELİK
C-311:Zengin ailenin çocuğu daima daha iyi bir hayat yaşar,fakir ailenin çocuğu ise genel kötü bir hayat yaşar.Güzel ahlaklı bir sistem oluşturmalıyız,çünkü sadece bu şekilde gerçek anlamda bir toplum yaratabiliriz. İLYAS AKAD
C-311:Her insanın yetenekli olduğu farklı alanlar vardır,bu yönler keşfedilip ona göre eğitilmelidir. SEYAR DİNAR
C.311:Herkesin farklı zeka alanı gelişmiştir .Kimisi matematik kimisi sözelci.Kişiyi buna göre değerlendirmek doğru olur .Zengin olan insanların çocukların daha iyi eğitim almaları sağlanıyor.AYNUR EROĞLU
C.311: Çok zeki insanın kişiliği ne olursa olsun, ekonomik yönden sistem onu kazandıracaktır. Bunu engellemek içini iki aşamalı sınavlar yapılmalı. Bir aşaması kişilik(%60 geçerli),diğeri bilgi(%40 geçerli) olmalıdır. Çünkü hayatta, kişilikli, namuslu, ahlaklı insanların kazanmaya, bilgili insanlardan biraz daha fazla hakkı vardır. SERKAN DUMAN
C-311)Zeki olmakla her şey başarılamamaktadır.Bir payın olması lazım.İnsanların ahlaklarını düzeltmek lazım. ONUR HATİPOĞLU
C-311:Çabalarımız kadar.Arkamızın kuvvetli olmasının da önemi var.Dürüst olmayı aşılamak. ADEM ÇELEBİ
C-311:Eğitim sistemi herkese aynı imkanı sağlamalı ailelerin sosyo ekonomik durumlarını arattırmamalı. REMZİ BOĞA
C.311:Normal zeki insan da mutlaka kendini bir alanda en iyisi olacak şekilde geliştirebilir.onun için insanlara sevdikleri alanlarda yol verilmeli olanak sağlanmalı. ALİ GÖÇER
C.311: Robin Hood gibi zeninden alıp fakire vermeliyiz ya da bunu uygulayacak sistemler yaratılmalı. HASAN AKKAYA
C.311: Sağlıklı öğretmenler yetiştirilmeli. Bu öğretmenlerin, çocukları ilkokuldan beri gözlemleyip(ahlak, edep, akıl, sorumluluk, ilgi, zekâ) verdiği sonuçlara göre insanlar üniversiteye yerleştirilmeli. Erkan ALTUN
C.311:Sınav sistemi sadece zekayı değil diğer bir çok sanal aracı da ölçmelidir Salih SUBAŞI
C.311: Böyle bir şey geliştirmek sonsuzu tarif etmeye benzer buda şu an için mümkün değildir. MUSTAFA RÜSTEMOĞLU.
C-311:Her insanın fıtratı farklı farklıdır ama çözüm yolları birbirine yakın seçilip çözüm öyle üretilmeli.ELİF KARAHAN
C.311: Günümüzün öğrenci seçme sınavları sanal zekaya dayalı olduğu için bir takım aksaklıklar oluyor. Ör/ fakir bir insan dershaneye gidemediği için bir takım pratik bilgilerden geri kalıyor. Dolayısıyla üniversiteye giremiyor. FARİS ÇELİK
C.311-: Zeka insanların kapasitesine göre değişir.Biz eğitimcilere düşen kapasitenin tam olarak kullanılmasını sağlamaktır. Tolga POLAT
C.311:İki ayrı insan vardır.Zengin ,fakir düşünebiliriz.Bunun içinde eğitim ve öğretimde kardeş aile
planlaması yapılabilir.Diğerinin eğitimi için .BURHAN AVAŞ
C.311. bence istenmeyen durum hiçbir zaman eşit olmaz. ben fazla çalışırım daha fazla kazanırım gibi. ENGİN ATEŞ
C:311: Zaten böyle kademeleri her yerde görebiliriz. Bence doğrudur. Böylelikle zamanla seviyeleri yine aynı duruma getirebiliriz. NİHAT PİŞKEN
C.311: Kesinlikle insanların yarıştırılması gibi yapılan sınav sistemlerini yerine her insanın kendi yeteneklerine uygun sınavlar yapılmalıdır. MURAT GÜZEL
C.311:Dünyadaki bu çifte standart fakirin bitmeyeceği bu dünyada sürekli olacaktır ama ben fakirin daha azimli olduğundan daha eki olduğuna inanıyorum.ERTAN ARTUÇ