Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Van Gölü Havzası Sanal Herbaryumu
FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM Ders Notu (2007:, FTT Beyin Fırtınası Soruları - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I DERS NOTU Doç.Dr.Nasip DEMİRKUŞ (Ocak 2007:
278.Gelişmiş toplumların başat fertleri;kişilik ve fıtratlarının gereğini yapmanın, gelecek ve geçmiş nesillerinin bilincinde olup, başat özeliklerini üstünlük olarak görmezler. Rekabetten çok fıtratlarının sorumluluğunu yerine getirmenin gayreti ve zorunlu gerekliliğini (zarureti) içinde çalışır ve yaşarlar. Gelişmiş toplumlar da bu başat özeliklere sahip ferlerin menfaat üstünlüğünü ve ayrıcalığını rekabetle toplumun diğer fertleri üstüne çıkartan eğitim ve öğretim sistemleri yerine; var oluşun ve yaşama hakkının doğal eşitliğini paylaşımın gereğini/leri olarak; yönetim, eğitim ve öğretim sistemlerini geliştirirler. Önermeleri doğrumu? Kısaca zeki bir bilim adamının kazancıyla çocuklarına yansıyan hayat koşularının, bir işçinin çocuğuna sağlanan hayat koşullarından üstün-geniş olmayı teşvik eden yönetim ve eğitim sistemleri cehaletin- adaletsizliğin-terörün-kaosun yeşerdiği kurumlar gözü ile bakılabilirimi? Neden? Günümüzde ki toplumlarda yönetim, eğitim, öğretim, rekabet, zaruret, sınav ve seçim kavramlarıyla güncelleyin. İp ucu; ,ÖSYM...vb sınavları, işe almanın-girmenin koşularını, kriterlerini alınan maaş miktarını düşünün.1, 2, 3, 4, 5, 6,
C.278:Bir işe alınmak için kriter olarak sadece fiziki ve arkanın güçlü olması yetmez.Ahlak testi,kuduz aşısı,kangren ve kanser tedavilerine tepkileri o insanın işe alınmasında kriter olmalıdır. İBRAHİM SELÇUK KURU
C.278:bakılamaz.bir bilim adama çocuklarına ne kadar iyi bir hayat sağlasa da çocuk eğer ahlaklı , dürüst ve iyi bir eğitim-öğretim almamışsa bu çocuk için yeterli değildir. SONGÜL GÜNDÜZ
C.278:Günümüzde bildiğiniz gibi zekilik para etmiyor.Dolandırıcı ve kaçakçı isen o kadar sevilip saylıyorsun. TÜLAY TOPER
C.278: Bakıla bilir.Adaletsizlik durumu söz konusudur.Hak etmeyenler istedikleri yere gelmekteler. SİNAN KAPLAN
C.278: Bence bir bilim adamının ve başat bir ferdin misyonu (bir toplum için) bir işçinin misyonu aynı olmamalı zihinsel yorgunluk fiziksel yorgunluk ve emekle kıyaslamayacak kadar farklıdır.FADİLE KALKAN
C.278: Gelişmiş toplumlarda başat kişilere önem verilmekte ve eğitim sistemi içersinde bu olguyu yayacak çalışmalar yapılmakta buda gelişmişliği sağlamaktadır. MUSTAFA ÇAM
C.278:Birey başat özelliklerini toplumun menfaati için kullanmalıdır. Evet bakılabilir toplumda ayırımcılık, insanlar arası eşitsizlik toplumu kaosa sürükler. MERAL ÇELİK
C.278: Hamallık yapan bir insanda bir masa başında oturup para kazanan bir insanın aldığı maaş arasında dağlar kadar fark vardır buda adaletsizliğin bir göstergesidir. SELMA İFLAS
C.278:Gelişmiş toplumlarda başat fertlere önem verilmekte ve eğitim sistemi de onların gösterdiği yollarla boyut kazanıyor gelişiyor .Her toplumun böyle fertlere ihtiyacı var.AYNUR EROĞLU
C-278:Doğrudur.Bakılabilir,sebebi ise her insanın zekayı düzeyi farklıdır,herkesin yaşam tarzı birbirinden farklı olduğundan olabilir. İLYAS AKAD
C278:Fakir veya zengin aile çocuğu olarak dünyaya gelmenin bir anlamı yok,kişi kaderini,geleceğini kendisi çalışarak belirliyor. SEYAR DİNAR
C.278: İnsanlar sahip olduğu kıdemi kötüye kullanmamalı. ALİ GÖÇER
C-278:Eğitim ve öğretim kişiye yararlı olduğu için verilmeli bunda maddi emeller ön planda tutulmalıdır.ONUR HATİPOĞLU
C-278:Önemli olan insanları birbiriyle kıyaslamak olmamalı önemli olan istenilen eğitim ve öğretimin kişiye bir şekilde yüklenmesidir. ADEM ÇELEBİ
C-278:Doğrudur çünkü evrensel anlayış bunu gerektirir. REMZİ BOĞA
C.278: Kısmen doğrudur. Ancak kendini halka adamış, halkın geleceğini düşünen fertlere de gereken hakkın verilmesi gerekir ki daha iyi çalışsın. SERKAN DUMAN
C.278: Babanın en büyük mirası çocuklarının hayat standartlarıdır, ne kadar çok çalışırsan (ki burada çocuklarının o verilerin hayata derecelerine ne kadar sahip olunmaları konusuna değinilmemiştir) o kadar belki uğruna yaşadıkların rahat edeceklerdir. Sen bazılarını yaşatırken, kendi mezarını kazacaksın. HASAN AKKAYA
C.278: Doğrudur. Tüm bireylerin evlatlarına aynı eğitim koşulları sağlanmalıdır. Böylece çok zeki bireyler kazanılmış olabilir. Erkan ALTUN
C.278: Doğrudur.çünkü:eşitlik olmasa zıtlık doğar ve değerli olan şeyleri kaybederiz. MUSTAFA RÜSTEMOĞLU.
C–278:Eğitim ve öğretimde zenginliğe fakirliğe bakılmaz önemli olan zeki karakterli bireyler yetiştirmek. ELİF KARAHAN
C.278: Gelişmiş toplumların başat fertler işini asimile kararlılıkla ve inançla yapar ve dolayısıyla başarır. Günümüzün insanları ise zorbalıkla, çıkar ve birikime ihtiyaç duyduğu için başarısız olur. yani günümüzün insanı başkalarının sırtından geçinir. FARİS ÇELİK
C.278: Liderin güçlü olması diğer bireyleri de güçlü kılacaktır. Tolga POLAT
C.278:Evet doğrudur.Bakılmaz çünkü onlar farklıdır.Muhakkak ki bir işçi olacak onun konumu
orasıdır.O eşit konumu arasındadır.BURHAN AVAŞ
C.278: Doğrudur ama her zaman eşitlik önemlidir burada ayrım yapmamak gerekli. NİHAT PİŞKEN
C.278:Tabi ki doğrudur her toplumda her ailede olduğu gibi bir namuslu liderin olması lider ettiği insanlara yol gösterip yardımcı olması gerekir.ERTAN ARTUÇ
C.278.Doğrudur. ENGİN ATEŞ
C.278. Birey ve fertlerin başarılı olması demek o bireylerin bulunduğu toplumların başarılı olması demektir ve hiç kimse bu başarı yenemez. MURAT GÜZEL